Tsioque - solucja, poradnik

Zablokowany
Awatar użytkownika
Monttsserat
Moderator
Posty: 634
Rejestracja: 17 lutego 2013, 17:53
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 62 razy
Płeć:
Kontakt:

Tsioque - solucja, poradnik

Post autor: Monttsserat » 15 listopada 2018, 22:06

Po obejrzeniu intro - z którego dowiadujemy się, że podczas nieobecności dobrej królowej władzę w zamku przejął zły czarownik - grę rozpoczynamy w lochach. Główna bohaterka - księżniczka Tsioque - została uwięziona i musimy ją stąd wydostać.

Ucieczka z lochów

Lochy
1. Medalion z ekwipunku zrzuć na tacę z posiłkiem - wystraszysz w ten sposób strażnika. Gdy ten odda Ci medalion, zabierz go i ponownie zrzuć na tacę - powtarzaj sekwencję do momentu, aż strażnik upuści halabardę (animacja)
2. Kliknij na szkielet leżący w kącie - Tsioque wyjdzie z celi.
3. Zabierz kromkę chleba z tacy i wrzuć ją w zakratowany otwór pośrodku lochów - potwór zwróci Ci klucz.
4. Kluczem otwórz drzwi

Obrazek

Korytarze

1. Po wyjściu z lochów jesteś świadkiem animacji, po której dostrzeże Cię strażnik. Pomachaj do niego klikając na nim.
2. Przejdź do wnęki grobowej za Twoimi plecami

Obrazek

Wnęka grobowa

1. Podejdź do grobowca na wprost.
2. Z kosza na węgiel zabierz okrągły dysk i wsuń go w otwór kamiennej płyty. Następnie przekręć wszystkie cztery okręgi w taki sposób, by pasowały do wzoru. Jeśli zrobisz to poprawnie usłyszysz charakterystyczny klik.
3. Gdy grób się otworzy i zobaczysz, że nic w nim nie ma. Potrząśnij koszem na węgiel. Popiół osypie się do środka ukazując kształt. Kliknij w niego. Zdobyłeś pelerynę niewidkę.
4. Wróć na korytarza a następnie skręć w prawo (prawa strona ekranu).

Obrazek

Schody
(Zagadki zręcznościowe i czasowe)

1. Gdy tylko znajdziesz się w lokacji ze schodami, z ich szczytu wybiegną strażnicy. Jak najszybciej załóż pelerynę niewidkę.
2. Gdy strażnicy znikną, możesz wejść na schody. Nie minie jednak wiele czasu, a banda wróci. Znów szybko załóż pelerynę niewidkę.
3. Gdy zgaśnie światło, możesz iść dalej - Niestety w ciemności spadniesz ze schodów i utracisz pelerynę. Hałas zaalarmuje strażników.
4. Zwróć uwagę na dźwignię przy drzwiach, u szczytu schodów. Gdy tylko strażnicy ją miną, pojawi się nad nią pająk. Kliknij szybko na dźwignię - światła zgasną, a strażnicy spadną.

Obrazek

5. Wdrap się na górę i spróbuj iść dalej. Wielki strażnik zacznie rzucać w ciebie mniejszymi kolegami. Musisz wykonać odpowiednią sekwencję skoków (góra) i uników (dół). Jeśli Ci się uda, zirytowany strażnik przez dłuższą chwilę będzie sięgał po coś za drzwiami. Kliknij szybko na dźwignię, by zgasić światło.
6. Jeśli wszystko się udało - przejdź na górę.

Winda

1. Podejdź do strażnika przy mechanizmie windy - wystraszysz go.
2. Kliknij na mechanizm i pociągnij za dźwignię - winda poleci do góry i zerwie koło.
3. Podnieś halabardę i spróbuj dosięgnąć nią urwane koło - spadniesz i wylądujesz na ogromnej pajęczynie.
4. Wstając Tsioque zabierze kawałek pajęczyny. Zbierz rozrzucone kołki i podejdź do ściany, przy której leży nieprzytomny strażnik. Używając kołków wespnij się po niej na górę.
5. Zabierz rzucone na podłogę kołki - przymocuj je razem z kołem na mechanizmie windy i zakręć.
6. Jedni strażnicy utknęli w windzie, a ich kolega próbuje wspiąć się i Cię dosięgnąć. Pociągnij za dźwignię w mechanizmie, by zrzucić na niego worek z pisakiem, po czym szybko schowaj się za urządzenie.
7. Gdy strażnik będzie patrzył w lewo (na worek) - kliknij na worek, by Tsioque się prześlizgnęła. Gdy strażnik będzie patrzył w prawo (na drzwi), raz jeszcze kliknij na worek, by księżniczka się za nim schowała.

Na murach
(sekwencja zręcznościowa)
1. Wszystko, co trzeba robić to posuwać się do przodu w momentach, gdy nie oświetla nas ani strażnik, ani czarownik ze swej wierzy.

Na dziedzińcu

Dziedziniec
Z dziedzińca masz dostęp do wielu lokacji jednocześnie

Obrazek

Stajnia
1. Podejdź do karocy i wdrap się na nią. Z kufra wyjmij smocze łuski.

Obrazek

Brama
1. Tutaj nie masz na razie nic do roboty

Wieża
1. Widzisz, że strażnik musi pójść pilnie do toalety, lecz nie ma kto go zastąpić.

Lochy
1. Kliknij na kratę celi. Zobaczysz animację i wejdziesz w posiadanie kawałka strony.

Spiżarnia
1. Z kuchni zabierz piórko kurczaka i pieprzniczkę.
2. By utorować sobie drogę, połaskocz pijanego strażnika piórkiem. Upuści kufel, który zabierz.
3. Kliknij na wiszące prześcieradło, na którym odbija się cień przypominający strażnika. To sterta przedmiotów. Możesz spróbować zabrać marchewkę, ale szczury uniemożliwią Ci to.

Obrazek

Sala królewska
1. Podejdź do drzwi i obejrzyj animację. Gdy wróżka wyczaruje zabawki zbliż się. Ta zmieni się w potwora i zechce Cię pożreć - rzuć wówczas w pieprzniczką.
2. Hałas zwabi czarownika, który stoczy z potworem walkę. Ucieknij cichaczem na dziedziniec.

Obóz
1. W obozie dwóch strażników strzela do celu, więc nie możesz iść dalej. Musisz tak zmanipulować kukłami, by był remis (2:2) lub mały strażnik wygrał.

Obrazek

2. Z namiotu rozbitego koło pochodni zabierz rękawice.
3. Wejdź po drabinie na zadaszenie i zabierz hełm - spadnie on do paleniska.
4. Następnie kilkakrotnie wejdź po drabinie i skocz na miech, by podgrzać palenisko i rozgrzać hełm na głowie strażnika.
5. Gdy strażnik ucieknie zabierz hełm przy pomocy rękawic - niestety nie mieści się do torby.
6. Z namiotu po prawej stronie ekranu spróbuj zabrać zbroję. By nie obudzić strażnika, kliknij wpierw na pieniek, by podsunąć mu go jako poduszkę. Zbroja także jest zbyt duża.
7. Z namiotu po lewej stronie ekranu spróbuj zabrać kolczugę, ale ta również nie mieści się w ekwipunku.

Obrazek

Zbrojownia
1. Spróbuj złapać kota - ucieknie przed Tobą.
2. Obejrzyj tarczę - brakuje w niej mechanizmu.
3. Kliknij na szafę i przeszukaj ją dwa razy.
4. Po animacji przesuń beczkę w stronę kota. Spróbuj wspiąć się po niej - hałasem zwrócisz uwagę strażników, więc szybko schowaj się w szafie.

Sala królewska
1. Po stoczonej walce pośrodku korytarza została wielka dziura, a po potworze podarta magiczna torba. Zabierz ją.

Obrazek

Szwalnia
1. Po prawej stronie stoi manekin - obejrzyj go. W tle wisi plakat prezentujący zbroję strażnika. Taką zbroję musisz skompletować na manekinie.
2. Na stole zszyjesz magiczną torebkę (mini gra) - połóż ją na blacie i obejrzyj dokładnie każdą z dziur.
3. Kliknij na fioletowy materiał po lewej i nożyczkami wytnij łatę zaczynając w miejscu pulsującego punku.
4. Łatę umieść na dziurze i przypnij ją dwoma szpilkami, po czym zszyj za pomocą igły i nitki celując w świecące punkty.
5. Cały schemat powtórz dla drugiej dziury.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

6. Teraz masz magiczną torebkę, w której możesz przenosić wszystko. Wróć się do obozu i zabierz stamtąd elementy zbroi, które następnie złóż na manekinie. Brakuje jeszcze nosa.

Obrazek
1. Przy beczkach ze smołą wisi plakat, a na plakacie kawałek kartki, który zabierz.

Obrazek

2. Wyjdź przez okno. Zobaczysz, że na jednym z drążków wisi peleryna niewidka. Spróbuj ją zabrać. Niestety pelerynę porwie wiatr, a Ty utkniesz na drążku, bo nie dosięgasz krawędzi.
3. Przepędzaj ptaka z miejsca na miejsce, aż ten usiądzie na środkowym drążku i skubnie winogrono. Wtedy zaatakuje go kot, mur się skruszy, a Ty będziesz mógł spokojnie zejść.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

4. By wejść do środka, musisz jakoś pozbyć się strażnika. Pokaż mu język, po czym szybko ucieknij do drugiego ona. Gdy strażnik będzie zaglądał w puste okno, znów pokaż mu język i znów uciekaj. Rób to tak długo, aż kot uwięziony w wiadrze się uwolni i wystraszy strażnika.

Obrazek

Spiżarnia > Strażnica > Szwalnia
1. Uwolniony kot jest teraz Twoim przyjacielem. Wezwij go dzwonkiem, by wypłoszył myszy ze Spiżarni.
2. Zabierz marchew i zamocz ją w beczce smoły w Strażnicy, po czym dołącz do zbroi w Szwalni - przebranie gotowe!

Obrazek
Obrazek

Wieża
1. Przywdziej zbroję i zmień strażnika.
2. Drzwi na przeciw okazują się zamknięte, a strażnik biegnąc do kibelka zabrał klucze ze sobą. Możesz spróbować zabrać je przy pomocy halabardy, ale zostaniesz złapany, dlatego najpierw zwiąż nogi strażnika pajęczyną.

Obrazek

3. Gdy strażnik zacznie gonić Tsioque, a ta zatrzaśnie mu drzwi przed nosem szybko użyj na nich pęku kluczy wybierając najmniejszy.
4. Dzięki kluczom możesz wreszcie otworzyć drzwi na wprost. Użyj największego z nich.

Obrazek
Obrazek

Sala z lustrem

1. Podejdź do pulpitu przed Tobą. Leży na nim zwój i różdżka. Różdżka to pilot do magicznego telewizora (lustro przed Tobą), a zwój to instrukcja.
2. Obrazki na zwoju pokazują jaki ruch należy wykonać by (od dołu) włączyć i wyłączyć telewizor, zgłośnić lub ściszyć, zmienić kanał.

Obrazek
Obrazek

4. Użyj różdżki na telewizorze i włącz go. Następnie zmień kanał, aż trafisz na program o zwierzątkach - zapamiętaj kolejność w jakiej się pojawiają, przyda się później.
5. Zgłoś telewizor na maksimum i obejrzyj animację.

Obrazek

Obrazek

6. Wyjmij różdżkę i worek złota z szufladki pod lustrem (Mag otwierał ją podczas animacji)
7. Obejrzyj skrzynię stojącą po lewej stronie ekranu (potrzebujesz kodu)
8. Obejrzyj półkę na książki po prawej stronie ekranu.
9. Obejrzyj po kolei wszystkie książki, które są aktywnej. W księdze opisującej dzieje rodziny znajdziesz liść. W księdze stojącej w lewym dolnym rogu znajduje się wskazówka, jak otworzyć skrzynię.

Obrazek
Obrazek

10. Ułóż prawidłowy kod otwierający skrzynię: Ogień (czerwone) trójkąt u góry. Powietrze (szary) trójkąt u góry z kreską przy wierzchołku. Woda (niebieski) trójkąt u dołu. Ziemia (zielone) trójkąt u dołu z kreską przy wierzchołku. W skrzyni znajdziesz brakujący fragment tarczy.

Obrazek

Zbrojownia
1. Włóż brakujący fragment w tarczę i zgodnie ze wskazówką z telewizora wciśnij elementy tarczy w następującej kolejności: niedźwiedź, zebra, pies, kaczka, kot. Otworzysz tym samym ukryte przejście w szafie.

Obrazek

Lodowa sala
1. Wdrap się po linie z prawej strony ekranu.
2. W stawiku, w którym pływa kaczka utworzy się złota plama. Zbierz ją przy pomocy kufla.
3. Kliknij na drzwiczki pod sufitem znajdujące się w tle, za kaczką. Tsioque otworzy tajne wyjście - skrót na dziedziniec przez fontannę.

Obrazek
Obrazek

Schody na wieżę

1. U szczytu schodów stoi strażnik. Trzeba się go pozbyć. Wskazówką jest pieniążek, którym się bawi oraz żyrandol.
2. Użyj woreczka z pieniędzmi na schodach, by zwabić strażnika pod żyrandol. Gdy to nastąpi odwiąż linę po twojej prawej. Strażnik zacznie Cię gonić.

Obrazek

3. W tym momencie nastąpi gra zręcznościowa. W odpowiednim momencie należy klikać w obrazek nogi, by Tsioque skoczyła.

Komnata Maga
1. Obejrzyj pulpit Maga. Po prawej stronie znajduje się karteczka z punktami połączonymi linią oraz zatyczki do uszu, które zabierz.

Obrazek
Obrazek

2. Obejrzyj kryształową kulę. By ją odblokować, narysuj wzór kierując się wskazówką z karteczki. Obejrzyj animację.

Obrazek

3. Pomiędzy szafą a stoiskiem alchemicznym stoi koszy, przy którym leży zwinięta kartka - zabierz ją. Z kosza zabierz węgiel połyskujący na złoto.

Obrazek
Obrazek

4. Obejrzyj stoisko alchemiczne.
5. Na stoisku obejrzyj księgę, a następnie uzupełnij wyrwaną kartę zebranymi wcześniej skrawkami. otrzymasz wzór magicznego eliksiru. Potrzebne Ci będzie: jesienny liść, smocze łuski, złoty płyn, węgiel, kurze piórko - posiadasz wszystko.

6. Przygotowanie eliksiru - według przepisu z książki.
1. Umieść liść w piecyku.
2. W małej fiolce nad piecykiem umieść smocze łuski. Zatkaj fiolkę zatyczką do uszu.
3. Do kolejnej butelki (odwrócony trójkąt) wlej złoty płyn i odkręć zawór.
4. W dużej okrągłej misie (kółko z kropka) umieść węgiel. Zamknij misę.
5. Do małej fiolki najbardziej po lewej (odwrócony trójkąt z kreską) włóż piórko i zakorkuj fiolkę zatyczką do uszu.
5. Naciśnij miech (może być konieczne kilka razy), aż do buteleczki z okiem spłynie mikstura. Zabierz butelkę.

Obrazek

7. Po zabraniu butelki pojawi się animacja i odzyskasz pelerynę niewidkę. W tym momencie zacznie pojawiać się Zły Mag - załóż więc prędko pelerynę.
8. Wlej magiczny płyn do kufla Maga.

Obrazek

Uaktywni się animacja, po której zamek zacznie się zmieniać.

Lodowa sala
1. Wróć do lokacji z kaczką.
2. Po stercie prania wejdź do wnętrza jamy przypominającej pralkę. Znajdziesz tam guzik.
3. Pokaż kaczce medalion. Jej krzyki strącą kabel, po którym ponownie wespnij się na górę.
4. Ze stawu, w którym pływa kaczka wyjmij korek.
5. Zabierz buzdygan

Obrazek

Strażnica
1. W strażnicy odbierz telefon. Świat znów się zmieni. gdy wyjrzysz na dziedziniec zobaczysz, że brama zamieniła się w gigantyczne drzwi.

Stajnia
1. W stajni podejdź po świecącego pudła po lewej stronie. Wyjmij z niego lusterko i filiżankę, następnie uwolnij zebrę przy pomocy buzdyganu.

Obrazek

Sala królewska
1. Niedźwiedź pilnujący komnaty zmienił się w pluszowego misia. Daj mu guzik, jako brakujące oczko.
2. Buzdyganem rozwal łańcuch na drzwiach.

Obrazek

Komnata ze smokiem
1. Obejrzyj kontakt po prawej stronie. Smok się obudzi i Cię wessie.
2. Będąc w żołądku smoka ponieś buzdygan i zabierz butelkę mydlanych baniek.
3. Bańki wlej do świecącego bajora. Gdy kraty się rozsuną, przytrzymaj je buzdyganem i wyjdź. Uaktywni się animacja.
4. Nim opuścisz pomieszczenie, podnieś z podłogi buzdygan.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kuchnia
1. Obejrzyj kuchenkę w tle lokacji.
2. Otwórz szafkę i wyjmij z niej filiżankę, zabierz sitko.

Obrazek

Galeria obrazów
1. Przejdź do końca galerii, gdzie galareta więzi psa.
2. Użyj sita, by wyłowić filiżankę.

Obrazek

Kuchnia
1. Umieść wszystkie trzy filiżanki na podstawkach.
2. Nalej wody do czajnika i zagotuj wodę.
3. Nalej wrzątku do czajniczka, a następnie rozlej herbatę do filiżanek i zabierz je.

Obrazek

4. Herbatę rozdaj postaciom siedzącym przy stole.
5. Zabierz ze stołu tęczowe mentosy.
6. Spróbuj otworzyć lodówkę - pomoże Ci w tym jednorożec. Zabierz napój.

Obrazek

Galeria obrazów.
1. Wlej napój w galaretowatego potwora, a następnie dodaj mentosy.
2. Obejrzyj drzwi i pociągnij za uchwyt.

Sala tronowa
1. Zbliż się do tronu - zaatakuje Cię Mag.
2. Gdy będzie szedł w Twoją stronę użyj na nim lusterka po czym uciekaj.
3. Uciekając Tsioque będzie się co jakiś czas przewracać - by Mag Cię nie dopadł musisz szybko kazać jej wstać, klikając na księżniczkę.

Obejrzyj zakończenie
Lepiej wspierać rodzimych artystów, niż być ignorantem

http://www.annaalternatywnie.blogspot.com
http://www.annateodorczyk.com

Zablokowany

Wróć do „Tsioque”