- Jeśli gra się w ogóle nie uruchamia bez żadnego komunikatu o błędzie, może to być wina programu antywirusowego.
- W takim przypadku wyłącz antywirusa i ponownie zainstaluj grę. W programie antywirusowym dodaj plik ds2.exe do wyjątków. Zrestartuj komputer i włącz antywirusa.
- Jeśli nie mamy urządzenia typu VR, problemem mogą być też wtyczki, które instaluje gra.
- W takim wypadku spróbuj usunąć ze steamowego folderu gry (Dead Secret Circle\ds2_Data\Plugins) dwa pliki .dll z nazwą Oculus.
- Żeby w trakcie rozgrywki przejść do menu gry, kliknij prawym przyciskiem myszy gdzieś na ekranie.
- Na planszy, którą w ten sposób wywołasz, znajdziesz między innym ikonę wyjścia do menu.
- Samo menu to biurko Patricii: między innymi na blacie po lewej jest ikona wyjścia z gry i dodatkowych opcji, a w jednej z szuflad – możliwość włączenia lub wyłączenia napisów.
- Uwaga! Inny sposób wywołania okienka opcji to przytrzymanie lewego Shiftu podczas startu gry – tu można między innymi zmienić sposób wyświetlania z pełnego ekranu na okno.
SPIS CZĘŚCI PORADNIKA
- Noc – zrujnowana kamienica
Środa, 6 stycznia 1971 – tajemnicze zdjęcie
Noc – intruz na piętrze
Czwartek, 7 stycznia 1971 – rekonesans w kamienicy
Noc – apartament 302
Piątek, 8 stycznia 1971 – apartament 302 Rose Chan
Noc – zaśnieżona ścieżka
Sobota, 9 stycznia 1971 – biuro Edmunda Przybilskiego i apartament 201 braci Halloran
Noc – ośnieżone schody i piwnica
Niedziela, 10 stycznia 1971 – apartament 203 Janet Easely
Noc – IV piętro
Poniedziałek, 11 stycznia 1971 – apartament 301 Harriet i Huberta Craine – piwnica
Noc – mieszkanie Patricii
Noc, 11 stycznia 1971 – IV piętro i podziemia
Poniedziałek, 25 stycznia 1971 – mieszkanie Patricii i świątynia
- Otwórz drzwi windy.
- Przejdź przez korytarz do pokoju.
- W pokoju odsuń deski oparte o ścianę – tędy wejdź do łazienki.
- Z łazienki wyjdź drzwiami na korytarz.
- Przejdź przez kolejne pomieszczenia do pokoju z niewyraźną sylwetką w głębi – to koniec koszmaru.
Tajemnicze zdjęcie
Przedpokój
- Gdy usłyszysz pukanie, podejdź do drzwi – z wycieraczki podnieś zdjęcie apartamentu (znajdzie się w kolekcji osobistych dokumentów Patricii – 1/10).
- Przejdź do salonu.
- Obejrzyj tablicę na ścianie nad biurkiem – umieścisz tam zdjęcie.
- Z szuflady biurka (jest losowa) wyjmij akta dwóch ofiar morderstwa – przekartkuj je ikoną strzałki.
- Z szafki w kącie przy biurku (druga szuflada od góry) wyjmij do kolekcji osobistych dokumentów Patricii akta Josie Herrery (2/10) – przekartkuj je.
- Możesz obejrzeć książki Bobbiego Sawyera na górnej półce biblioteczki – dowiesz się o jego karierze pisarskiej.
- Weź do kolekcji gazetę z grudnia 1970 (1/6) leżącą na kanapie – przeczytaj artykuł o morderstwach.
- Z bocznego stolika przy kanapie podnieś do kolekcji książkę (Heather Oats Books 1/9).
- Z blatu przy umywalce podnieś akta trzeciej ofiary morderstwa – przekartkuj je ikoną strzałki.
- Wróć do salonu.
- Z dolnej szuflady komody naprzeciwko łóżka weź do kolekcji osobistych dokumentów kartkę z pamiętnika z września 1970 (3/10).
- Z szuflady nocnego stolika (pod oknem) zabierz do kolekcji osobistych dokumentów list od doktora Hathawaya (4/10).
- W sypialni otwórz drzwi garderoby.
- W garderobie podnieś z wieka jednego z kartonów (losowy) akta czwartej i piątej ofiary morderstwa – przekartkuj je.
- Z sąsiedniego kartonu weź do kolekcji gazetę z października 1965 (2/6) – to jeszcze stara sprawa Bullarda.
- Wróć do salonu.
- W salonie obejrzyj tablicę na ścianie nad biurkiem – pojawią się tam zdjęcia z akt.
- Kliknij zdjęcia tych ofiar, które miały charakterystyczną ranę na twarzy:
- – po lewej – oba zdjęcia
- po prawej – zdjęcie pierwsze i trzecie.
- – po lewej – oba zdjęcia
- Patricia uzupełni mapę i dojdzie do wniosku, że tajemniczy apartament znajduje się w centrum obszaru, gdzie popełniono zbrodnie.
- Akta ofiar Laughing Mana trafią do osobistych dokumentów Patricii (5/10).
- Bohaterka postanowi kontynuować śledztwo jutro – idź do sypialni i połóż się spać.
- Idź w głąb korytarza – przy jego końcu pojawi się sylwetka oddalającego się człowieka.
- Idź z mężczyzną na piętro.
- W korytarzu na piętrze idź w lewo – wkrótce zauważysz, że ktoś się zbliża z naprzeciwka – musisz uciekać.
- Wróć na schody i zejdź na dół.
- Na dole skręć w lewo w korytarz.
- Na końcu korytarza idź znów w lewo – wejdź do pomieszczenia, gdzie jest budka telefoniczna i automaty z tytoniem i napojami.
- Ukryj się za automatem w kącie przy oknie (kliknij napis Hide) – tu poczekaj na koniec koszmaru.
- Uwaga! Możesz również ukryć się w łazience, ale wówczas musisz zamknąć jej drzwi od wewnątrz na zasuwkę.
Rekonesans w kamienicy
Hol przy wejściu
- Idź przed siebie – drzwiami na końcu korytarza wejdź w głąb kamienicy.
- Tuż po wejściu w korytarz możesz skręcić w prawo lub w lewo i zbadać boczne pomieszczenia: zakamarek z budką telefoniczną i automatami oraz łazienkę.
- Zajrzyj do budki telefonicznej – z ziemi podnieś kasetę magnetofonową Shugendo (1/7).
- Z wierzchu jednego z automatów weź do kolekcji książkę (Heather Oats Books 2/9).
- Wróć na korytarz.
- Z ziemi podnieś klucz francuski.
- Wróć na korytarz.
- Idź w głąb korytarza.
- Porozmawiaj z mężczyzną siedzącym na schodach.
- Wątki dialogu wybieraj, klikając kwestie w notesie.
- W trakcie rozmowy mężczyzna poprosi o klucz potrzebny do naprawy windy – jeśli go już masz, PPM otwórz inwentarz.
- W inwentarzu kliknij ikonę klucza francuskiego, a potem napis Equip – wyjmiesz przedmiot z kieszeni.
- Klucza użyj na mężczyźnie.
- W trakcie rozmowy mężczyzna przedstawi się: Edmund Przybilski – zapamiętaj jego imię.
- Po otrzymaniu klucza i przedstawieniu się Edmund odejdzie – sprawdź schowek na pojemniki ze śmieciami (małe drzwi przy schodach).
- Z ziemi w schowku na pojemniki ze śmieciami podnieś do kolekcji kasetę magnetofonową Shugendo (2/7).
- Schodami wejdź wyżej.
- Na II piętrze zapukaj do apartamentu numer 201.
- Kliknij drzwi z numerem 201 – gdy się uchylą, porozmawiaj z mężczyzną i wejdź do środka.
- W przedpokoju skręć do otwartego pomieszczenia – w pokoju kontynuuj rozmowę.
- W trakcie rozmowy dowiesz się, że mężczyzna to pisarz Bram Halloran – zapamiętaj, czym się zajmuje.
- Bram wspomni o Rose spod 302, która widziała w kamienicy kogoś w płaszczu przeciwdeszczowym – Patricia postanowi porozmawiać z Rose w przyszłości.
- Gdy w trakcie spotkania Bram na chwilę wyjdzie z pokoju, możesz się rozejrzeć, jeśli chcesz (na przykład broń na blacie biurka).
- Rozmowa kończy się automatycznym wyjściem bohaterki na korytarz.
- Idź w głąb korytarza – wśród rupieci pod ścianą po lewej znajdziesz do kolekcji książkę Gilman (Essential Classics 1/7).
- Kliknij drzwi numer 203 – gdy pojawi się kobieta, porozmawiaj z nią.
- Kobieta przedstawi się tylko imieniem, ale Patricia zidentyfikuje ją jako Janet Easely (zapamiętaj imię). Janet nie będzie chciała rozmawiać.
- Na ziemi naprzeciwko drzwi 203 znajdziesz kasetę magnetofonową No shortcuts (3/7) do kolekcji.
- Idź w kierunku schodów lub jeśli chcesz, obejrzyj zatarasowane drzwi apartamentu naprzeciwko 203 – bohaterka zauważy, że jedno z mieszkań jest puste.
- Teraz bohaterka ma przegląd wszystkich mieszkań na tym poziomie, może więc sporządzić mapę II piętra, która trafi do kolekcji osobistych dokumentów Patricii (6/10).
- Po sporządzeniu mapy Patricia automatycznie wróci do domu.
- W salonie – pracowni kliknij tablicę nad biurkiem – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
- Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
- pytanie – B – Edmund
- pytanie – C – Writer
- pytanie – B – Janet.
- Teraz na tablicy nad biurkiem pojawią się profile Edmunda, Brama i Janet oraz mapa II piętra.
- Na blacie biurka leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).Puzzle z biurka
- W salonie – pracowni podnieś z fotela pod oknem kartkę z pamiętnika z 7 stycznia 1971 (kolekcja osobistych dokumentów Patricii – 7/10).
- Jeśli chcesz, wejdź do łazienki. Nad umywalką odkręć kran z gorącą wodą (po lewej) – na lustrze pojawi się tajemnicza wiadomość (dodatkowe osiągnięcie).
- Idź do sypialni i kliknij łóżko – bohaterka położy się spać.
- W korytarzu skręć w lewo – idź za tajemniczą postacią.
- Kliknij drzwi numer 302 – w inwentarzu jest klucz, więc wejdziesz do środka.
- Przejdź przez apartament – gdy pojawi się tajemnicza postać, idź za nią.
- W korytarzu za zegarem weź przedmiot ze stolika.
- Gdy wydostaniesz się na na korytarz przed apartamentem 302, użyj klucza na którejś z figurek przy drzwiach lub na wycieraczce – schowasz klucz w którymś z tych miejsc.
Apartament 302 Rose Chan
Hol przy wejściu i korytarz na I piętrze
- Idź przed siebie, póki nie natkniesz się na Edmunda – porozmawiaj z nim.
- Edmund będzie chciał wiedzieć, czy Patricia jest przyjaciółką Rose – powiedz prawdę, że nie jest (dodatkowe osiągnięcie).
- Wejdź schodami lub wjedź windą na III piętro.
- Zza kosza na śmieci wyjmij do kolekcji książkę (Heather Oats Books 3/9).
- Wejdź po schodach jeszcze wyżej – jakby na IV piętro – tu nie ma przejścia, ale na ziemi obok barierki znajdziesz do kolekcji kasetę magnetofonową (4/7).
- Zastukaj do apartamentu numer 301 – porozmawiaj z kobietą, która otworzy drzwi.
- Kobieta to Harriet Craine, a milczący mężczyzna to jej mąż Hubert Craine.
- Harriet powie między innymi, że jej mąż produkuje napój zdrowotny, a jednego ze składników dostarcza mu Rose.
- Po zakończeniu tej pogawędki na III piętrze pojawi się Edmund i stanie przy schodach – porozmawiaj z nim.
- Edmund powie, że Rose zajmowała się ziołolecznictwem.
- Pod drzwiami apartamentu 302 kliknij lupą miejsce, w którym we śnie Patricia zostawiła klucz – przedmiot trafi do inwentarza.
- Z inwentarza wyjmij klucz do 302 i użyj go na drzwiach – wejdź do środka.
- Tuż po wejściu idź w prawo do salonu.
- W salonie podnieś z podłogi obok przewróconego telewizora list od wydawcy – trafi do dokumentów Rose (1/4).
- Z podłogi obok przewróconej lampy podnieś do kolekcji książkę (Heather Oats Books 4/9).
- Przejdź do tej części salonu, gdzie stoją stelaże z sadzonkami.
- Z podłogi podnieś ogrodowe widełki.
- Podejdź do stelaża w głębi pomieszczenia pod oknem.
- Na skrzynce, w której nic nie rośnie, użyj widełek – wykopiesz złoty medalion.
- Z pomieszczenia ze stelażami wejdź do kuchni.
- Otwórz szufladę w kredensie – weź z niej kartkę zapisaną po chińsku – trafi do dokumentów Rose (2/4).
- Notatkę po chińsku możesz rozszyfrować, choć nie w tym momencie. Gdy znajdziesz gogle, obejrzyj notatkę w inwentarzu lupą. Nie jest to konieczne (dodatkowe osiągnięcie).
- Wróć do przedpokoju, a stąd wejdź do sypialni.
- Z podłogi w pobliżu biurka podnieś list do Huberta – trafi do dokumentów Rose (3/4).
- Na stojącym na biurku pudełku użyj złotego medalionu.
- Z otwartego pudełka zabierz przeźroczystą nakładkę na coś.
- Otwórz drzwi naprzeciwko łóżka – w garderobie stoi sejf!
- Z podłogi obok sejfu zabierz kartkę z rozpoczętą kombinacją do sejfu – musisz ją uzupełnić.
- Wyjdź z sypialni i idź do salonu.
- W salonie kliknij lupą którąś z niebieskich, chińskich waz spod okna – wyświetlisz zbliżenie przedmiotu.
- Na zbliżeniu kliknij wazę ikoną palca – zacznie się obracać. Gdy zauważysz karteczkę na spodzie wazy, znów ją kliknij, żeby zatrzymać obrót przedmiotu. Lupą obejrzyj karteczkę – uzupełnisz kombinację do sejfu.
- W ten sam sposób zbadaj drugą wazę spod okna – znów uzupełnisz kombinację do sejfu.
- Trzecia waza jest ukryta za parawanem w kącie salonu – też zbadaj jej spód, żeby uzupełnić kombinację do sejfu.
- Gdy masz kompletną kombinację do sejfu, idź do sypialni.
- W sypialni otwórz drzwi garderoby i kliknij sejf.
- Na zbliżeniu drzwiczek sejfu połóż kursor po lewej stronie tarczy i kliknięciami ustaw na tarczy 30, tak jak sugeruje karteczka z kombinacją.
- Teraz połóż kursor po prawej stronie tarczy i kliknięciami ustaw na tarczy 50.
- Na koniec połóż kursor po lewej stronie tarczy i kliknięciami ustaw na tarczy 20 – sejf się otworzy.
- Z otwartego sejfu weź klucz.
- Wyjdź z sypialni do przedpokoju.
- W przedpokoju kluczem z sejfu otwórz zamknięte drzwi do magazynku.
- W magazynku podnieś z podłogi pod krzesłem karteczkę z liczbami.
- PPM otwórz inwentarz.
- W inwentarzu kliknij ikonę karteczki z liczbami (lub przeźroczystej nakładki), a potem napis Combine – uchwycisz przedmiot.
- Karteczki użyj na ikonie nakładki (lub odwrotnie) – masz kartkę z zaciemnionymi polami – to podpowiedź, jak otworzyć chińską komódkę spod okna.
- Podejdź do komódki i kolejno kliknij szufladki (rzędy liczone od góry):
- pierwszą z prawej w III rzędzie
- pierwszą z lewej w II rzędzie
- drugą z prawej w IV rzędzie
- drugą z prawej w I rzędzie
- pierwszą z prawej w II rzędzie.
- Drzwiczki u dołu komódki otworzą się automatycznie – zabierz ze skrytki list z pogróżkami (dokumenty Rose 4/4) i kasetę magnetofonową Ikiryou (5/7).
- Wyjdź z apartamentu Rose na korytarz.
- Idź w kierunku schodów lub jeśli chcesz, obejrzyj lupą zabite deskami drzwi naprzeciwko 302 – bohaterka sporządzi mapę III piętra (osobiste dokumenty Patricii 8/10) i wróci do domu.
- Uwaga! W razie pominięcia jakichś elementów nieobowiązkowych, do apartamentu 302 możesz wrócić, gdy na IV piętrze zdobędziesz klucze główne.
- Wejdź do kuchni.
- Z blatu przy zlewie weź do kolekcji osobistych dokumentów Patricii drugi list od doktora Hathawaya (9/10).
- Idź do salonu – pracowni.
- W salonie – pracowni kliknij tablicę nad biurkiem – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
- Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
- pytanie – D – Rose Chan
- pytanie – B – Herbal medicine doctor
- pytanie – A – Hubert
- pytanie – A – Cassette tape.
- Teraz na tablicy nad biurkiem pojawią się profile Harriet, Huberta i Rose oraz mapa III piętra.
- Z szafki obok biurka wyjmij książkę o japońskim mistycyzmie i przekartkuj ją.
- Patricia poczyta o Ikiryou, a w kolekcji jej osobistych dokumentów pojawi się fragment z książki (10/10).
- Wejdź do łazienki.
- Na spłuczce WC leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).Puzzle z łazienki
- Wejdź do sypialni.
- Na podłodze przy łóżku (od strony okna) leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).Puzzle z sypialni
- Z sypialni wejdź do garderoby.
- W garderobie sprawdź otwarte kartony – zniknęła maska Josie, ale za to weź gogle.
- Klawiszem Tab załóż gogle – tym samym klawiszem je zdejmujesz.
- Idź do salonu – pracowni.
- W salonie ubierz gogle – teraz łatwo zauważysz, że na wierzchu szafki z książkami pojawiło się coś nowego.
- Zdejmij gogle i z wierzchu szafki na książki weź do kolekcji kasetę magnetofonową (6/7).
- Jeśli chcesz, możesz użyć gogli, żeby obejrzeć inne pomieszczenia.
- Za pomocą gogli możesz też rozszyfrować chińską notatkę Rose – otwórz inwentarz i obejrzyj notatkę lupą. Patricia stwierdzi, że może przydatne będą gogle, które pojawią się automatycznie na dokumencie – kliknij je. Okaże się, że to zamówienie Rose na różne produkty ze sklepu Zhanga.
- Dzień zakończysz, klikając łóżko w sypialni – bohaterka pójdzie spać.
- Możesz iść tylko przed siebie pod górę.
- Na końcu ścieżki podnieś z ziemi figurkę.
Biuro Edmunda Przybilskiego i apartament 201 braci Halloranów
Hol przy wejściu i korytarz I piętra
- W holu idź przed siebie i otwórz drzwi na korytarz.
- Za drzwiami skręć w prawo – zauważysz, że drzwi do biura Edmunda są uchylone. Wejdź tam.
- W biurze porozmawiaj z Edmundem – dowiesz się między innymi, że Bram Halloran czeka na przesyłkę pocztową.
- Pod koniec rozmowy wykorzystaj opcję Janet's kid is missing – Patricia zostanie w biurze sama. (Jeśli trafisz na tę opcję za pierwszym razem, zdobędziesz dodatkowe osiągnięcie).
- Z szafki na dokumenty zabierz listę z numerami telefonów – trafi do dokumentów Edmunda (1/4).
- Po zabraniu listy z numerami telefonów, nie dotykaj aparatu telefonicznego na biurku – w tym momencie masz już to, co konieczne, więc gdy spróbujesz zadzwonić, Edmund wróci, uniemożliwiając dalsze przeszukanie.
- Z szuflad biurka wyjmij listę lokatorów (dokumenty Edmunda 2/4) oraz do kolekcji książkę (Heather Oats Books 5/9).
- Z blatu biurka podnieś do kolekcji gazetę ze stycznia 1971 (3/6) oraz list od Janet (dokumenty Edmunda 3/4).
- Na blacie biurka leży też magazyn Shapes – obejrzyj go – to podpowiedź, jak otworzyć pudełko w szafie.
- Otwórz białą szafę w rogu pokoju – ikoną lupy obejrzyj zamknięte na kłódkę pudełko.
- Na zbliżeniu zamka kliknięciami wprowadź w okienka kształty z podpowiedzi (licząc od lewej): romb – kwadrat – krzyżyk – trójkąt.
- Podnieś wieczko pudełka i weź z środka rejestr księgowy – trafi do dokumentów Edmunda (4/4).
- Teraz możesz albo spróbować użyć aparatu telefonicznego na biurku, albo po prostu wyjść z biura.
- Uwaga! W razie pominięcia jakichś elementów nieobowiązkowych, do biura Edmunda możesz wrócić, gdy na IV piętrze zdobędziesz klucze główne.
- Wejdź do budki telefonicznej.
- Lupą wyświetl tarczę telefonu.
- Kliknięciami wybierz numer braci Halloranów: 555 – 8210.
- Particia podszyje się pod urzędniczkę pocztową i zawiadomi o przesyłce – Bram pójdzie na pocztę.
- Wyjdź z budki i idź w kierunku schodów na piętro – po drodze spotkasz Janet.
- Porozmawiaj z Janet.
- Wejdź schodami lub wjedź windą na II piętro.
- Wejdź do apartamentu braci Halloranów.
- W przedpokoju idź w prawo, do sypialni Brama.
- W sypialni Brama weź z szafki na książki statuetkę kruka. Obejrzyj do kolekcji leżącą na stoliku przy łóżku książkę Doyle'a (Essential Classics 2/7).
- Wróć do przedpokoju. Drzwi na wprost sypialni Brama to łazienka – idź tam.
- W łazience otwórz szafę – z półki zabierz szpulkę drutu.
- Wróć do przedpokoju – idź w prawo do kuchni.
- W kuchni weź z drzwiczek lodówki list odmowny od wydawcy Brama, a z szuflady kredensu dziennik laboratoryjny Colma z 1957 (dokumenty Brama i Colma 1-2/9).
- Wróć do przedpokoju. Drzwi naprzeciwko kuchni prowadzą do pokoju z zegarem, gdzie na początku Patricia rozmawiała z Bramem – wejdź tam.
- W pokoju z zegarem w regale obok szafki na dokumenty obejrzyj do kolekcji drugą książkę Doyle'a (Essential Classics 3/7).
- Z szafki na dokumenty weź artykuł o Ikiryou (dokumenty Brama i Colma 3/9). Z szuflady biurka wyjmij kartkę z symbolami – to podpowiedź, jak otworzyć kasetkę pod obrazem.
- Podejdź do kasetki na stoliku pod obrazem.
- Musisz połączyć pojedynczą linią te pola na jej wieku, których symbole znajdują się na kartce z podpowiedzią. Zadanie wykonasz, okręcając wokół gwoździ na wieku kasetki drut zabrany z łazienki. Drutu nie musisz wyjmować – wystarczy, że jest w inwentarzu, a ty klikasz gwoździe.
- Symbole na kartce z podpowiedzią są dobierane losowo, więc na obrazku poniżej przykładowe rozwiązanie z zaznaczoną kolejnością kliknięć.
- Z otwartej szufladki weź klucz do sypialni Colma.
- Przeszklonymi drzwiami przejdź do pokoju z kominkiem.
- Z gzymsu kominka zabierz statuetkę sępa. Z telewizora weź artykuł Brama o bracie (dokumenty Brama i Colma 4/9). W szafce pod dziwnym pudełkiem z okrągłą tarczą obejrzyj do kolekcji książkę Kafki (Essential Classics 4/7).
- W artykule o bracie Bram wymienia nazwę przypadłości Colma – degenerative disease – zapamiętaj ją.
- Z szafki na dokumenty zabierz dziennik laboratoryjny Colma z 1964, a ze stołu pod ścianą dziennik laboratoryjny Colma z 1955 (dokumenty Brama i Colma 5-6/9).
- Z biblioteczki za kanapą weź do kolekcji książkę (Heather Oats Books 6/9).
- Jeśli chcesz, klawiszem Tab załóż gogle. Pod drzwiami do sypialni Colma zauważysz sylwetkę człowieka w masce.
- Wejdź do sypialni Colma – masz klucz z kasetki, więc jest to możliwe.
- Uwaga! Jeśli wejdziesz w głąb sypialni Colma, chory dostanie ataku. Myślę, że efekt służy tylko podgrzaniu atmosfery, bo jeśli jest to jakaś czasówka, to ja w każdym razie nie doczekałam się jej końca.
- Ze stolika pod oknem weź instrukcję przygotowania serum (dokumenty Brama i Colma 7/9). Z podłogi obok podnieś do kolekcji gazetę z kwietnia 1953 (4/6). Ze stolika z lampą zabierz pistolet do iniekcji.
- Niestety, fiolka z serum odpadnie od pistoletu, lek się wyleje, a sam pistolet rozładuje.
- Z kałuży na podłodze zabierz pustą fiolkę na serum.
- Jeśli klikniesz lupą kałużę serum na podłodze, Patricia powie, że powinna wytrzeć plamę.
- Nie jest to konieczne (dodatkowe osiągnięcie), ale jeśli chcesz, weź z kuchni papierowy ręcznik (z rolki podwieszonej pod szafką przy oknie). Ręcznika użyj na plamie na podłodze.
- Podejdź do urządzenia z kolorowymi cylindrami. Przygotuj serum:
- gałkę między okienkami wskaźników kliknij 3x
- przyciskiem poniżej gałki włącz urządzenie – zapalą się niebieskie lampki
- w uchwycie pośrodku tablicy urządzenia umieść pusta fiolkę na serum
- kliknij kranik po prawej 3x
- kliknij środkowy kranik 1x
- kliknij kranik po lewej 2x.
- Patricia potwierdzi wykonanie zadania i automatycznie weźmie fiolkę z serum.
- Z kartonu obok urządzenia zabierz statuetkę gołębia.
- Otwórz drzwi garderoby.
- Z garderoby zabierz dziennik laboratoryjny Colma z 1970 (dokumenty Brama i Colma 8/9) i otwórz kasetkę po lewej. (Tam jest bardzo ciemno więc musisz wymacać kursorem łapki dziennik i kursorem palca kasetkę).
- Z kasetki weź nabój do pistoletu do iniekcji.
- W inwentarzu połącz przyciskiem Combine nabój do pistoletu z pistoletem do iniekcji. Podobnie postąp z fiolką z serum – masz sprawny pistolet do iniekcji.
- Podejdź do łóżka Colma – unieś namiot tlenowy nad głową mężczyzny.
- Nabitego pistoletu z serum użyj na czole Colma – uratujesz mu życie.
- Wyjdź do pokoju z kominkiem.
- W pokoju z kominkiem ustaw na pudełku, gdzie jest już statuetka sowy, pozostałe figurki ptaków: poniżej sowy – sępa, obok sępa – kruka, powyżej kruka – gołębia. (Statuetki dobierasz kolorami do kolorów kamieni-podstawek na pudełku, ale figurek i tak nie można ustawić inaczej, niż jest to założone, więc to nie problem).
- Z sekretnej szufladki weź liścik od J (dokumenty Brama i Colma 9/9).
- Patricia domyśli się, że J oznacza Janet – zapamiętaj ten domysł.
- Jeśli Colm został już uratowany, zabranie liściku i wyjście do przedpokoju spowoduje powrót Brama do apartamentu. Jeśli więc chcesz tu jeszcze coś zrobić, zrób to przed podniesieniem wiadomości od J.
- Po wzięciu liściku z sekretnej szufladki wyjdź do przedpokoju – Bram jest niemal w drzwiach wejściowych apartamentu. Nie idź w jego kierunku, bo strzeli do intruza.
- Szybko schowaj się gdziekolwiek (pokój z kominkiem, z zegarem, łazienka, kuchnia).
- Poczekaj, póki Bram nie zacznie głośno mówić – teraz wyjdź na korytarz.
- Bohaterka automatycznie wróci do domu.
- Uwaga! W razie pominięcia jakichś elementów nieobowiązkowych, do apartamentu 201 możesz wrócić, gdy na IV piętrze zdobędziesz klucze główne.
- W przedpokoju kliknij dzwoniący telefon – nikt się nie zgłosi, więc odłóż słuchawkę.
- Wejdź do kuchni.
- Na szafce w pobliżu lodówki leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).Puzzle z kuchni
- Idź do salonu – pracowni.
- W salonie – pracowni kliknij tablicę nad biurkiem – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
- Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
- pytanie – B – He has a degenerative disease
- pytanie – wybierz cokolwiek, bo żadna odpowiedź nie jest dobra
- pytanie – A – Letter from Janet.
- Teraz na tablicy nad biurkiem pojawi się profil Colma.
- Na stoliku przed kanapą leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).Puzzle ze stolika
- Idź do sypialni i kliknij łóżko – bohaterka położy się spać.
- Idź schodami pod górę, a na końcu podnieś z ziemi figurkę – znajdziesz się w piwnicy.
- W piwnicy bohaterka ukrywa się za beczką i widzi mordercę.
- Bardzo ostrożnie i powoli zejdź za nim po schodach.
- Na dole morderca coś usłyszy i zatrzyma się w korytarzu – idź w jego kierunku, ale gdyby ekran zaczął czerwienieć, cofnij się za filar.
- Odczekaj chwilę i znów spróbuj iść ku mordercy – on w pewnym momencie zrezygnuje z nasłuchiwania i przejście będzie możliwe.
- Idź korytarzem przed siebie – na końcu skręć w lewo.
- W głębi zauważysz zamykające się drzwi – idź w tym kierunku.
Apartament 203 Janet Easely
Hol przy wejściu i korytarz I piętra
- Przejdź przez hol.
- Wejdź schodami lub wjedź windą na II piętro.
- Na korytarzu stoją Harriet i Hubert – porozmawiaj z Harriet.
- Idź w głąb korytarza – natkniesz się na Edmunda, który wyszedł właśnie z pustego apartamentu naprzeciwko mieszkania Janet – porozmawiaj z nim.
- Drzwi do mieszkania Janet są zamknięte, więc wejdź do apartamentu naprzeciwko.
- Z gzymsu pod zabitym oknem weź do kolekcji kasetę magnetofonową (7/7).
- Otwórz okno obok.
- Przez okno wyjdź na schody ewakuacyjne – tu otwórz okno do apartamentu Janet i wejdź do środka.
- Z salonu ze stołu weź do kolekcji gazetę z października 1970 (5/6). Ze skrzynki-stolika przy fotelu zabierz do kolekcji książkę (Heather Oats Books 7/9).
- Wejdź do łazienki.
- W łazience otwórz szafę – z półki weź dziennik snów (dokumenty Janet 1/6)
- Wejdź do pokoju dziecinnego.
- Z łóżeczka w pokoju dziecinnym zabierz klocek (1/4).
- Lupą kliknij obraz-układankę na ścianie.
- Na zbliżeniu dopasuj głowy do postaci. Najprościej jest zacząć od głowy u dołu po lewej, a potem przesuwać je na puste miejsca, tak jakby to była tarcza zegara. Kolejność klikanych pól na obrazku poniżej.
- Gdy układanka jest gotowa, podnieś z podłogi pod nią ilustrację-podpowiedź.
- Załóż gogle (klawisz Tab) i spójrz na skrzynię z zabawkami – imię Aaron na frontowej ściance jest otoczone pulsującą obwódką (to podpowiedź). Zdejmij gogle.
- Jeśli chcesz, otwórz wieko skrzyni – pogrzeb wśród zabawek, póki nie trafisz na figurkę rycerza nakręcanego kluczykiem. Patricia skomentuje znalezisko (dodatkowe osiągniecie).
- W pokoju dziecinnym wejdź do garderoby – z wieka skrzyni zabierz metalową rączkę.
- Wróć do salonu.
- W salonie załóż gogle i spójrz na ścianę z obrazkami – widzisz podpowiedź, jak otworzyć kolorowy zamek w przeszklonych drzwiach. Zdejmij gogle.
- W ryglu po lewej ustaw kolorowe kółka:
- zielone – na godz. 12 (czerwone ustawi się na godz. 8)
białe – na godz. 4.
- zielone – na godz. 12 (czerwone ustawi się na godz. 8)
- Na ryglu po prawej najpierw użyj metalowej rączki z garderoby. Ustaw kolorowe kółka:
- białe – na godz. 1
czerwone – na godz. 11 (zielone ustawi się na godz. 5).
- białe – na godz. 1
- Wejdź do pracowni malarskiej.
- W pracowni malarskiej obejrzyj obraz na sztalugach – Janet naprawdę widziała Josie!
- Ze stolika z lampą zabierz klocek (2/4). Z podłogi między stolikami podnieś list z uczelni (dokumenty Janet 2/6).
- Wejdź do kuchni.
- W kuchni weź ze stołu pod oknem klocek (3/4) oraz liścik od B (dokumenty Janet 3/6).
- Wróć do salonu.
- W salonie podejdź do zabawki z długim kijkiem (pod oknem) – zaważysz, że na kijku jest osadzony jeden klocek, ale jego położenie nie jest zgodne z instrukcją.
- Kliknij czerwony przycisk – dostaniesz klocek (4/4) z kijka.
- Na górnej części kijka używaj kolejno klocków i ustaw na nich obrazki zgodnie z ilustrowaną podpowiedzią z pokoju dziecinnego:
- czerwonego – rybka
- niebieskiego – wilk
- zielonego – żabka
- fioletowego – wąż.
- Kliknij zielony przycisk – z otwartej szufladki weź klucz do sypialni.
- Idź do sypialni.
- W sypialni wyjmij z kosza na śmieci pod oknem list do Lisy, a z parapetu podnieś list od Harriet (dokumenty Janet 4-5/6). Kliknij leżący w pobliżu na podłodze zeszyt.
- W okienka zamka kodowego wprowadź kliknięciami hasło: Aaron (z podpowiedzi na skrzyni z zabawkami).
- Otwórz zeszyt i przeczytaj odmowę widzenia z Lisą (dokumenty Janet 6/6) – Aaron jest synem Lisy, siostry Janet, aresztowanej za przynależność do Czarnych Panter!
- W sypialni zajrzyj do ściennej szafy – obejrzyj do kolekcji książkę Hawthorne'a (Essential Classics 5/7).
- Wyjdź z apartamentu drzwiami – po znalezieniu się na korytarzu Patricia automatycznie wróci do domu.
- Uwaga! W razie pominięcia jakichś elementów nieobowiązkowych, do apartamentu 203 możesz wrócić, gdy na IV piętrze zdobędziesz klucze główne.
- W mieszkaniu nie ma światła – idź do kuchni.
- W kuchni otwórz szufladę szafki między lodówką a kuchenką – weź zapałki.
- Idź do salonu – pracowni.
- Zapałek użyj na świecy stojącej na półce w regale z książkami (nie podświetlaj świecy, bo w ten sposób trafiasz na ikonę lupy i nic z tego nie wychodzi).
- W salonie – pracowni kliknij tablicę nad biurkiem – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
- Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
- pytanie – D – She is not her son's real mother
- pytanie – B – Janet has seen Josie Herrera
- pytanie – B – Harriet, over noise.
- Idź do sypialni i połóż się spać.
- Postać, którą widzisz, to Rose – idź za nią.
- Jesteś w apartamencie z pierwszego koszmaru – idź, jak prowadzi droga, a trafisz do łazienki.
- Z łazienki wyjdź drzwiami do przedpokoju.
- W przedpokoju skręć w lewo i zaraz potem drzwiami na ścianie po prawej wyjdź z apartamentu 402.
- Na korytarzu wejdź w drzwi naprzeciwko – jesteś w apartamencie 403.
- W przedpokoju apartamentu 403 skręć w prawo i idź przed siebie – z naprzeciwka wybiegnie Rose.
- Idź do pomieszczenia, z którego wybiegła Rose.
- Jesteś w pokoju, gdzie na półce regału leży jakieś stworzenie – zapamiętaj, że w pobliżu są drzwi szafy ściennej.
- Weź z półki stworzenie i spróbuj wrócić do przedpokoju – z naprzeciwka nadejdzie morderca.
- Cofnij się do pomieszczenia z regałem i schowaj w szafie ściennej.
- Z szafy wyjdź, gdy bohaterka zapali latarkę.
- Po wyjściu z szafy ściennej widzisz naprzeciwko regał, a po prawej otworzyło się nowe przejście – wejdź w nie.
- Przejdź przez kuchnię i drzwiami wydostań się na długi korytarz.
- Długim korytarzem idź przed siebie.
- Gdy trafisz na ciało leżące na podłodze, zbadaj je ikoną lupy.
- Dalej idź, jak prowadzi korytarz.
- Od mężczyzny w masce weź pogrzebacz.
- Gdy masz pogrzebacz, idź dalej przed siebie lub zawróć – znajdziesz się w kuchni.
- Przejdź przez kuchnię, pokój z regałem i przedpokój – trafisz do salonu z zabitym deskami oknem.
- Na zbitym oknie użyj pogrzebacza.
- Przez okno wyjdź na schody ewakuacyjne, a stąd po drabince zejdź w dół.
- Jesteś na schodach ewakuacyjnych piętro niżej – otwórz okno, a znajdziesz się w apartamencie Rose.
- W apartamencie Rose spróbuj przejść do przedpokoju – z naprzeciwka wyjdzie morderca.
- Cokolwiek teraz zrobisz – będziesz uciekać czy poczekasz na atak – przejdziesz do następnego etapu.
Apartament 301 Harriet i Huberta Craine – Piwnica
Hol i klatki schodowe
- Idź przed siebie – wkrótce natkniesz się na Edmunda i Harriet.
- Porozmawiaj z Harriet – jej mąż wyszedł dokądś i nie wrócił! Patricia może przeszukać ich mieszkanie, by pomóc go odnaleźć.
- Wejdź schodami lub wjedź windą na III piętro.
- Na III piętrze wejdź do apartamentu 301.
- Z przedpokoju wejdź do pokoju z kominkiem.
- W pokoju z kominkiem zabierz ze stolika pierwszy fragment dziennika Huberta (dokumenty Harriet i Huberta 1/7). Z podłogi w pobliżu kominka podnieś skrawek papieru (1/3). Ze stojaka na drewno (za telewizorem) weź do kolekcji książkę (Heather Oats Books 8/9).
- Z pokoju z kominkiem przejdź drzwiami obok fotela do sypialni Harriet i Huberta.
- W sypialni Harriet i Huberta podnieś z podłogi przy drzwiach notatkę dotyczącą Colma (dokumenty Harriet i Huberta 2/7). Klawiszem Tab załóż gogle i spójrz na obraz nad łóżkiem – masz podpowiedź do zagadki lamp z sypialni gościnnej.
- Wróć do pokoju z kominkiem, a stamtąd wyjdź do przedpokoju.
- Z przedpokoju wejdź do nieużywanej sypialni gościnnej.
- W sypialni gościnnej zajrzyj do otwartej szafy ściennej – obejrzyj do kolekcji książkę Conrada (Essential Classics 6/7).
- Żeby otworzyć zamkniętą szafę ścienną, kliknij stojące lampy w tej kolejności:
- zieloną
- białą
- żółtą
- fioletową.
- Z otwartej w ten sposób szafy ściennej zabierz okrągły kawałek metalu, a z dna podnieś reklamówkę napoju zdrowotnego (dokumenty Harriet i Huberta 3/7).
- Wyjdź do przedpokoju.
- Wejdź do jadalni.
- W jadalni w regale poszukaj do kolekcji książki Wellsa (Essential Classics 7/7). Weź drugi fragment dziennika Huberta (dokumenty Harriet i Huberta 4/7) oraz skrawki papieru (2/3).
- Okrągłego kawałka metalu z sypialni gościnnej użyj na obrazie z kolorowymi okręgami. Musisz ustawić okręgi tak, żeby po prawej ułożyła się fioletowa półkula, a po lewej – jaśniejsza.
- Możesz to zrobić na przykład tak: kliknij obraz lupą, żeby wyświetlić jego zbliżenie, a na zbliżeniu kliknij okręgi:
- najmniejszy – 9x
środkowy mniejszy – 3x
środkowy większy – 9x
największy – 5x.
- najmniejszy – 9x
- Z otwartego sejfu za obrazem weź listę zakupów (dokumenty Harriet i Huberta 5/7) – to podpowiedź, jak otworzyć wejście do tajnego laboratorium.
- Wyjdź do przedpokoju, a stąd wejdź do łazienki.
- W łazience otwórz szafę – weź nożyk i trzeci fragment dziennika Huberta (dokumenty Harriet i Huberta 6/7).
- Wyjdź do przedpokoju, a stąd wejdź do kuchni.
- W kuchni z szafki wiszącej na ścianie zabierz zieloną okrągłą kolbę, a z szuflady poniżej skrawek papieru (3/3).
- Na sznurku obwiązującym gałki spiżarni użyj nożyka.
- Otwórz spiżarnię. Lupą kliknij puszkę pomidorów, a potem kliknij ją jeszcze raz (1). Podobnie postąp z pudełkiem płatków z napisem Fancy (2) i z puszką kawy (3).
- Otwartym przejściem wejdź do laboratorium.
- PPM otwórz inwentarz.
- W inwentarzu połącz za pomocą przycisku Combine trzy części podartej kartki w jedną zebraną kupkę skrawków.
- Zebraną kupkę skrawków kliknij przyciskiem Inspect – wyświetlisz zbliżenie układanki.
- Na zbliżeniu kliknij wybrany skrawek LPM, klawiszem Shift obróć go odpowiednio i kliknięciem umieść we właściwym miejscu kartki.
- Po złożeniu skrawków otrzymasz instrukcję ustawienia sprzętu laboratoryjnego.
- W laboratorium odsuń wieko skrzynki po prawej – weź recepturę eliksiru (dokumenty Harriet i Huberta 7/7). Z regału pod ścianą zabierz niebieską kolbę.
- Podejdź do stołu pod ścianą – z blatu zbierz skręconą rurkę, rurkę z kranikiem, trzy probówki z cieczą: żółtą, niebieską i zieloną oraz fioletową kolbę.
- Lupą kliknij pustą zlewkę obok stojaków z probówkami – na blacie pojawi się kartka z instrukcją (jeśli wcześniej została złożona).
- Przesuń się do części stołu, gdzie stoi palnik.
- Wyprodukuj serum:
- nad palnikiem ustaw niebieską kolbę – użyj na niej żółtej probówki
- na lewo od palnika ustaw fioletową kolbę – użyj na niej zielonej probówki i skręconej rurki
- na lewo od niej ustaw zieloną kolbę – użyj na niej niebieskiej probówki i rurki z kranikiem
- na palniku użyj zapałek z inwentarza
- weź serum Huberta, gdy pojawi się w pustej zlewce.
- Wyjdź do przedpokoju – tu spotkasz Harriet – porozmawiaj z nią.
- Gdy Harriet będzie już tylko powtarzać prośbę o pomoc, użyj na niej serum Huberta – Patricia pokaże je kobiecie i można kontynuować rozmowę.
- Jeśli w trakcie rozmowy wskażesz Rose jako dostawczynię narkotyku do eliksiru Huberta (And Rose is your dealer), zdobędziesz dodatkowe osiągnięcie.
- Harriet stwierdzi, że za zniknięciem Huberta stoi wysoki mężczyzna pracujący dla Colma – zapamiętaj to.
- Na koniec Harriet skieruje Patricię do piwnicy i da klucz do windy.
- Wyjdź na korytarz.
- Guzikiem na framudze przy drzwiach windy sprowadź ją na piętro.
- Po chwili oczekiwania przez szybkę w drzwiach zobaczysz klatkę windy – otwórz kratę i wsiądź do środka.
- W windzie użyj klucza od Harriet na panelu pod bębnem.
- Kliknij 3x ikonę strzałki w dół – zjedziesz do piwnicy.
- Gdy nie można już zjechać niżej, otwórz drzwi windy i wyjdź na korytarz piwnicy.
- Tuż po opuszczeniu windy skręć w lewo – idź w głąb korytarza, póki nie dojdziesz do regałów z kartonami.
- Po prawej stronie regałów jest wejście do pralni – idź tam.
- W pralni skieruj się w lewo, do tego końca pomieszczenia, gdzie na drążku wiszą ubrania.
- Z podłogi z ostatnią pralką podnieś do kolekcji książkę (Heather Oats Books 9/9).
- Wróć pod regały z kartonami.
- Wejdź w przejście między regałami – na regale pod samą ścianą znajdziesz do kolekcji gazetę ze stycznia 1970 (6/6).
- Wracaj w kierunku windy i zbadaj przeciwległy kraniec korytarza.
- Pod drzwiami z siatki skręć w prawo – po schodkach zejdź do kotłowni.
- W kotłowni znajdź piec, w którym nie pali się ogień
- Otwórz drzwiczki pieca i weź klucz do kłódki na IV piętrze.
- Wróć do windy. Przywołaj ją guzikiem na framudze i spróbuj do niej wsiąść – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
- Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
- pytanie – B – We self drug-infused health drinks
- pytanie – C – Medicine for Colm
- pytanie – A – Rose
- pytanie – D – An assassin who works for Colm.
- Po teście kliknij planszę z komentarzem Patricii – zmienisz scenerię.
- Jeśli chcesz, idź do łazienki i przejrzyj się w lustrze.
- Idź do salonu – pracowni. Na szafce z książkami umieść kasetę magnetofonową (wystarczy kliknąć pulsujące kółko).
- Idź do sypialni, a stąd wejdź do garderoby.
- W garderobie weź z kartonu maskę.
- Idź do przedpokoju i spróbuj wyjść z mieszkania.
IV piętro i podziemia
Piwnica i winda
- Po awarii windy przywołaj ją guzikiem jeszcze raz.
- Gdy pojawi się klatka windy, wsiądź do środka.
- W windzie kliknij na bębnie ikonę strzałki w górę – wjedziesz na IV piętro.
- Na czwartym pietrze w drzwiach windy jest zamontowany skobel z kłódką, ale masz klucz, więc możesz wysiąść.
- W korytarzu idź w prawo – przez dziurę w ścianie wejdź do apartamentu 402.
- Jesteś w apartamencie z pierwszego koszmaru – idź, jak prowadzi droga, a trafisz do łazienki.
- Z łazienki wyjdź drzwiami do przedpokoju.
- W przedpokoju skręć w lewo i zaraz potem drzwiami na ścianie po prawej wyjdź z apartamentu 402.
- Na korytarzu wejdź w drzwi naprzeciwko – jesteś w apartamencie 403.
- W przedpokoju apartamentu 403 skręć w prawo.
- Przejdź przez pokój z regałem, gdzie w koszmarze było jakieś stworzenie, i stąd wejdź do kuchni.
- Z kuchni wyjdź drzwiami – w koszmarze był za nimi długi korytarz, teraz jest zwykły przedpokój.
- W przedpokoju masz przed sobą dwoje drzwi. Za tymi po lewej znajdziesz Rose, a po prawej – Huberta, ale też mordercę. Zapamiętaj, że przewrócone stoły w przedpokoju to dobra kryjówka.
- Wejdź w drzwi po prawej (Hubert). Gdy pojawi się morderca, zawróć do przedpokoju, tu skręć w lewo i schowaj się za stołami.
- W kryjówce za stołami poczekaj na zmianę scenerii.
- Uwaga! Dobrą kryjówką jest też kąt za pianinem, jeśli do pokoju z Hubertem wchodzisz z pokoju, gdzie leży Rose.
- Wspinaj się schodami pod górę.
- Podnieś figurkę leżącą pod latarnią – wrócisz do apartamentu 403.
- Wyjdź z kryjówki za stołami i dokończ eksplorację IV piętra.
- Lupą obejrzyj zwłoki Huberta. Z tego pokoju wejdź do sąsiedniego pomieszczenia – z parapetu weź klucze główne.
- Wejdź jeszcze do pokoju ze zwłokami Rose – lupą obejrzyj jej ciało.
- Wyjdź z apartamentu 403, w korytarzu wejdź do apartamentu 402 i tędy wróć do windy.
- Uwaga! Dzięki kluczom głównym masz dostęp do wszystkich pomieszczeń budynku z wyjątkiem pozamykanych drzwi w piwnicy. Jeśli chcesz, przed następnym krokiem możesz uzupełnić kolekcje dokumentów i książek oraz niektóre dodatkowe osiągnięcia.
- Zjedź windą z IV na II piętro.
- Na drugim piętrze wejdź do apartamentu 201 braci Halloranów.
- Wejdź do sypialni Colma.
- Z podłogi przed łóżkiem zabierz nożyce do drutu.
- Wróć na korytarz, wsiądź do windy i zjedź do piwnicy.
- Po wyjściu z windy skręć w prawo i podejdź do drzwi z siatki.
- Gdzieś na siatce użyj nożyc do drutu – pojawią się podpowiedzi, gdzie należy dokonać cięć.
- Nożycami do drutu kliknij pulsujące kółko w lewym górnym rogu siatki.
- Powtórz tę operację w odniesieniu do dwóch punktów w dolnej części siatki – otwartym przejściem idź dalej.
- Idź przed siebie i w prawo, a potem drogą znaną z koszmaru (w dół po schodach i korytarzem do drzwi z kwadratową szybką).
- Otwórz drzwi z kwadratowa szybką, za którymi w koszmarze zniknął morderca.
- Za drzwiami zejdź po schodach w dół i skręć w ceglany korytarz – tędy schodź coraz niżej, póki nie znajdziesz się w dużej sali z kolumnami.
- W dużej sali podejdź do okręgu z płonących świec i odwróć się do tyłu – staniesz twarzą w twarz z Laughing Manem – poczekaj na rozwój zdarzeń.
Mieszkanie Patricii i świątynia
Mieszkanie Patricii
- Uwaga! Przed następnym krokiem możesz jeszcze uzupełnić kolekcje dokumentów i książek oraz niektóre dodatkowe osiągnięcia.
- Kliknij maszynę do pisania na biurku w salonie – bohaterka zacznie spisywać swoją historię.
- Po ostatnim nagraniu dla doktora Hathawaya pojawią się plansze z podsumowaniem osiągnięć.
- Po statystykach przeczekaj napisy końcowe – po nich jest jeszcze coś do zrobienia.
- Wspinaj się schodami w górę, póki nie dotrzesz przed świątynię.
- Z postumentu przed wejściem do świątyni zabierz figurkę.