SPIS CZĘŚCI PORADNIKA
- STUDNIA
WYŻSZY POZIOM BUDYNKU
NIŻSZY POZIOM BUDYNKU
ZAGADKA DZIECINNEGO POKOJU
PIWNICA
JADALNIA – KUCHNIA – KORYTARZ
ZAGADKA WISZĄCYCH DRZWI
ŁAZIENKA
SEJF ROYA
KLUCZ DO BIBLIOTEKI
W DRODZE DO BIBLIOTEKI
BIBLIOTEKA
ZAGADKA LABIRYNTU
- Schodami przy ścianie wejdź najwyżej, jak możesz.
- Na górnej półce wejdź na platformę biegnącą ku środkowi studni.
- Na końcu platformy pociągnij za łańcuch zwisający z góry – włączysz animację.
Cela Jonathana
- Jesteś w celi z napisem Home, sweet home.
- Ze stolika weź zapałki i przeczytaj notatkę.
- W grze zbieranie notatek i zapałek nie jest obowiązkowe, ale przydatne. Lokacje są bardzo ciemne – rozświetlisz je zapałką, klikając PPM. W niektórych notatkach znajdziesz podpowiedzi do zagadek i wskazówki dotyczące dalszych czynności.
- Odsuń kratę zamykającą celę i wyjdź na korytarz.
- Skręć w prawo i idź przed siebie.
- Jeśli chcesz, zaglądaj do cel – w jednej z nich znajdziesz zapałki.
- Za pierwszym zakrętem otwórz drzwi z napisem Security.
- Z blatu z lampą weź zapałki i listę osób – osiągnięcie.
- Wróć na korytarz.
- Idź w prawo.
- Rozsuń kratę dzielącą korytarz i idź w dalszym ciągu w prawo.
- Jeśli chcesz, zaglądaj do cel – w jednej z nich znajdziesz zapałki.
- Wejdź do celi, przed którą stoi koń na biegunach.
- Ze stolika zabierz zapałki i dziennik Antona.
- Wróć na korytarz.
- Idź w prawo.
- Jeśli chcesz, zaglądaj do cel – w jednej z nich znajdziesz zapałki.
- Gdy dojdziesz do rogu, usłyszysz dzwonek budzika – wejdź do celi, z której dobiega dźwięk.
- Po wejściu do celi krata się zatrzaśnie. Żeby ją otworzyć, musisz ustawić odpowiednio pierścienie osadzone w ścianie nad stolikiem.
- Obejrzyj odbicie tarczy budzika w lustrze – zauważysz, że jedna wskazówka na tarczy zegara pokazuje osiem, a druga pięćdziesiąt.
- Kliknij pierścienie na ścianie.
- Na zbliżeniu klikaj pierścienie tak, żeby w kwadracikach znalazły się liczby (od lewej): 8 oraz 50.
- Gdy krata się rozsunie, weź z umywalki zapałki i wyjdź z celi.
- Otwarcie drzwi celi jest osiągnięciem.
- Jeśli chcesz pominąć zagadkę, wyjdź do menu gry i wciśnij przycisk Continue – po wczytaniu poziomu znajdziesz się na korytarzu przed wejściem do celi.
- Skręć w prawo i idź przed siebie.
- Rozsuń kratę dzielącą korytarz.
- Tuż za zakrętem wejdź do kolejnego pomieszczenia z napisem Security.
- Podejdź do ściany, na której wisi plan piętra – w pobliżu stoi szafka na dokumenty.
- Z blatu szafki podnieś zapałki i połowę zdjęcia z Sarą – osiągnięcie.
- Wróć na korytarz.
- Znów skręć w prawo.
- Idź do końca metalowej kładki między piętrami – weź z rusztowania zapałki i klucz do kraty.
- Odwróć się o 180 stopni. Idź do zamkniętych drzwi w ogrodzeniu naprzeciwko kładki.
- Kliknij drzwi – masz klucz, więc się otworzą.
- Kładką i po schodkach zejdź niżej.
Korytarz, cele i pokój ochrony
- Przeszukuj cele, tak jak na wyższym poziomie.
- W celi przy siatce (po zejściu ze schodów w prawo) znajdziesz zapałki.
- Wejdź do celi w pobliżu schodów.
- W celi z rysunkiem serduszka na ścianie oprócz zapałek jest połówka zdjęcia z Jonathanem. Przed wyjściem z celi bohater automatycznie otworzy dziennik Antona. Po wyjściu z celi skręć w prawo w kierunku zakrętu korytarza.
- Zanim dojdziesz do zakrętu, możesz znaleźć w celach jeszcze co najmniej trzy pudełka zapałek.
- Za zakrętem, przy nieszczelnej rurze z parą, wejdź do pokoju ochrony – na szafce po prawej tuż przy wejściu znajdziesz zapałki.
- Po powrocie na korytarz idź w dalszym ciągu w prawo.
- Rozsuń kratę – za nią są drzwi do części medycznej i do biblioteki. Idź tam.
- W przedsionku skręć w lewo. Ze stolika w kącie zabierz zapałki. Drzwiami obok stolika wejdź na salę z łóżkami.
- Przejdź do końca sali z łóżkami i wejdź do dyżurki.
- W dyżurce zbierz z blatów mebli trzy notatki – ważna jest ta z liczbą 144.
- Podejdź do radia, tak żeby pojawiła się na nim ikona ręki – po kliknięciu wyświetlisz jego zbliżenie.
- Na zbliżeniu radia klawiszem w prawym dolnym rogu włącz urządzenie. Gałką ustaw zakres 144 – usłyszysz pierwszy przekaz doktora Bena – osiągnięcie.
- Z blatu w pobliżu radia weź zapałki.
- Wróć przez salę z łóżkami i przedsionek na korytarz – po drodze bohater automatycznie otworzy dziennik Antona.
- Po wyjściu z centrum medycznego skręć w prawo.
- Wejdź do pokoju z napisem Security. Przeszukaj pomieszczenie – w ubikacji znajdziesz zapałki. Wróć na korytarz.
- Wróć korytarzem w kierunku schodów – po chwili włączy się animacja.
- Jesteś w podświadomości bohatera.
- Idź schodami w górę.
- Przejście korytarzem uniemożliwiają zamknięte drzwi na wprost. Żeby je otworzyć, musisz odpowiednio ustawić przyciski przy drzwiach każdego z czterech pokoi dziecinnych.
- Najpierw zajrzyj do każdego pokoju dziecinnego i ustal, których zabawek w nich brakuje.
- Gdy to wiesz, kliknij przycisk przy drzwiach każdego pokoju tak, żeby pojawił się na nim symbol zabawki, której w tym pokoju nie ma:
- przycisk niebieski – koń na biegunach
przycisk czerwony – ciężarówka
przycisk zielony – samolot
przycisk fioletowy – nosorożec.
- przycisk niebieski – koń na biegunach
- Poczekaj chwilę na otwarcie się drzwi w głębi korytarza – przejdź nimi dalej.
- Rozwiązanie zagadki jest osiągnięciem.
- Jeśli chcesz ją pominąć, wyjdź do menu gry i wciśnij przycisk Continue – wczytasz poziom z piwnicą.
Pomieszczenie z wentylatorem
- Odwróć się tyłem do drzwi i idź w kierunku dużego wentylatora na ścianie.
- Przy ścianie z wentylatorem spójrz do oświetlonego kąta po prawej – tam jest dźwignia. Podejdź do niej i opuść ją w dół.
- Bliźniaczej dźwigni poszukaj na ścianie po lewej stronie wentylatora – też opuść ją w dół.
- Teraz zapaliła się lampa na jednej z bocznych ścian.
- Idź w kierunku drzwi, ale nie dochodź do nich. Podejdź do lampy na ścianie po prawej.
- Pod lampą zauważysz stwora – osiągnięcie.
- Zignoruj stwora i z beczki weź zapałki.
- Wróć pod drzwi – teraz są otwarte, więc przejdź nimi dalej.
- Kładką przejdź nad przepaścią, a potem skręć w lewo i wejdź do części odgrodzonej siatką.
- Wejdź w głąb pomieszczenia odgrodzonego siatką – na beczce (za drugim baniakiem po prawej) leżą zapałki.
- Podejdź do czterech dźwigni na ścianie, w której są zamknięte drzwi.
- Żeby otworzyć drzwi, musisz ustawić rączki wszystkich dźwigni w dół. Kliknij kolejno dźwignie (licząc od lewej):
- czwartą 2x
pierwszą 2x
trzecią 2x
drugą 2x.
- czwartą 2x
- Kolejność kliknięć na obrazku poniżej.
- Otwórz drzwi i przejdź nimi dalej.
- Idź przed siebie korytarzem – gdy jest możliwość, skręcaj w prawo.
- Jeśli chcesz, w części korytarza, gdzie są cele, zaglądaj do nich przez wizjer w drzwiach (kliknij wizjer).
- Na końcu korytarza weź z beczki zapałki i otwórz duże, stalowe drzwi.
Główny korytarz poziomu
- Po wyjściu z piwnicy Jonathan automatycznie odczyta fragment dziennika Antona.
- Jesteś na korytarzu niższego poziomu, ale po drugiej stronie zamkniętej kraty.
- Pod stalowymi drzwiami piwnicy skręć w lewo. Rozsuń kratę i wyjdź na długi korytarz.
- Idź korytarzem przed siebie i po lewej wypatruj przejścia do jadalni.
- Jest ciemno, a musisz lawirować między porozrzucanymi sprzętami.
- Na początku idź prosto, nieco w głąb pomieszczenia. Pośrodku skręć w lewo, ku oświetlonemu wejściu w bocznej ścianie.
- Przejdź przez pomieszczenie.
- Z blatu na końcu kuchni podnieś notatkę – musisz wejść do magazynku.
- Otwórz stalowe drzwi w pobliżu stołu z notatką.
- Wejdź w głąb magazynku.
- Kliknij radio na regale naprzeciwko drzwi.
- Na zbliżeniu włącz radio przyciskiem w prawym dolnym rogu – usłyszysz drugi przekaz doktora Bena.
- Wróć do kuchni.
- Otwartym przejściem w pobliżu stołu z notatką wydostań się na korytarz za jadalnią.
- Wejdź po schodkach na podest przed drzwiami gabinetu dyrektora – spróbuj otworzyć drzwi.
- Wróć po schodkach w dół i idź w głąb korytarza – włączysz animację.
- Jesteś w podświadomości bohatera.
- Poruszanie się po pomieszczeniu jest utrudnione. Jeśli zbyt się rozpędzisz, przyhamuj przeciwstawnym klawiszem.
- Jako punkt odniesienia przyjmij drzwi wiszące pośrodku pomieszczenia. Oglądaj je zawsze w takiej samej pozycji, na przykład tak, jak tuż po wejściu, gdy symbole są w górnej części drzwi.
- Żeby otworzyć drzwi, musisz ustawić dźwignie widoczne na ścianie za drzwiami tak, żeby były na nich takie same symbole, jak na drzwiach.
- Kolejność ustawiania dźwigni jest obojętna.
- Jeśli dźwignie nie były ruszane, kliknij dźwignię:
- na godz. 12 – 4x
na godz. 3 – 4x
na godz. 6 – 2x
na godz. 9 – 1x.
Dokładne ustawienia dźwigni - na godz. 12 – 4x
- Jeśli dźwignie są ustawione prawidłowo, usłyszysz dźwięk otwieranych drzwi.
- Podejdź do wiszących drzwi – przejdź nimi dalej
- Rozwiązanie zagadki jest osiągnięciem.
- Jeśli chcesz ją pominąć, wyjdź do menu gry i wciśnij przycisk Continue – wczytasz poziom z łazienką.
- Kliknij zawór po jednej i po drugiej stronie kraty – rozsuniesz ją. Idź tędy dalej.
- Tuż za kratą obróć się w prawo – z beczki weź zapałki.
- W głębi tej lokacji są jeszcze jedne zapałki – pod ścianą naprzeciwko kraty trzeba skręcić w lewo.
- Wyjście z łazienki to duże drzwi pod jarzeniówką (na obrazku poniżej widok od strony kraty).
Do pokoju Roya
- Po wyjściu z łazienki jesteś na korytarzu za jadalnią. Jonathan czuje potrzebę rozmowy z doktorem Benem.
- Przejściem pod schodami wejdź do kuchni.
- W kuchni wejdź do magazynku.
- W magazynku włącz radio – usłyszysz trzeci przekaz doktora Bena.
- Doktor Ben twierdzi, że jest tajne przejście do gabinetu dyrektora, ale najpierw trzeba się dostać do biblioteki.
- Opuść magazynek. Przez kuchnię i jadalnię wyjdź na główny korytarz niższego poziomu.
- Na korytarzu skręć w lewo. Idź przed siebie, póki nie zauważysz otwartych drzwi do pokoju z czerwonym napisem Roy na szybie – wejdź tam.
- Kliknij telewizor.
- Na zbliżeniu kwadratowym klawiszem u dołu włącz odbiornik. Klikając przełącznik u góry, przeglądaj filmy. Zauważysz, że w czołówce każdego filmu pojawia się jakaś cyfra – zapamiętaj numery filmów i cyfry z czołówek.
- Zamknij zbliżenie telewizora (PPM) i podejdź do sejfu na szafce naprzeciwko.
- Kliknij sejf – wyświetlisz jego zbliżenie.
- Gałki sejfu są numerowane tak, jak filmy.
- Na zbliżeniu ustaw pod numerem gałki cyfrę z czołówki odpowiedniego filmu:
- film / gałka – 5
- film / gałka – 3
- film / gałka – 6
- film / gałka – 1
- film / gałka – 4
- film / gałka – 2.
- Z otwartego sejfu weź zapałki i klucz Roya.
- Wyjdź na korytarz.
- Po wyjściu z pokoju Roya skręć w prawo.
- Rozsuń kratę zagradzającą korytarz.
- Za kratą znów skręć w prawo – stoisz przed stalowymi drzwiami do piwnicy. Wejdź tam.
Korytarz w piwnicy
- Idź przed siebie, ale nie wchodź do tej części, gdzie są wejścia do cel.
- Na końcu pierwszej prostej kliknij drzwi z napisem Security – masz klucz, więc się otworzą.
- Z blatu biurka weź zapałki.
- Kliknij tablicę z kropkami wiszącą naprzeciwko drzwi.
- Jeśli połączysz duże, czerwone kropki po lewej z tymi po prawej, odblokujesz drzwi do większości cel w piwnicy (wykaz tych cel jest na ścianie przy drzwiach).
- Na zbliżeniu tablicy klikaj małe, białe kropki, żeby utworzyć połączenia. Jeśli któraś kropka jest nieaktywna, spróbuj kliknąć inną.
- Gdy duże, czerwone kropki przy krawędzi tablicy pozielenieją, układanka zamknie się automatycznie.
- Wyjdź na korytarz.
- Przejdź do tej części korytarz, gdzie są drzwi do cel.
- Otwieraj drzwi i wchodź do cel – w jednej znajdziesz dodatkowe atrakcje.
- Wejdź do celi z biurkiem (na końcu korytarza po lewej).
- Z blatu biurka zabierz zapałki i podnieś książkę.
- Otwórz książkę – zabierz z środka klucz do biblioteki.
- Wyjdź na korytarz.
- Idź pod drzwi pokoju ochrony (tam, gdzie jest tablica z kropkami), ale nie wchodź tam.
- Korytarzem, którym bohater się tu dostał, wyjdź z piwnicy.
Główny korytarz poziomu
- Pod drzwiami piwnicy skręć w lewo – rozsuń kratę.
- Idź przed siebie, a za jadalnią zajrzyj do pokoju ochrony – znajdziesz zapałki (szafka w głębi po prawej).
- Idź korytarzem w dalszym ciągu w lewo – rozsuń następną kratę.
- Tuż za zakrętem wejdź do celi z magnetofonem.
- Z umywalki zabierz zapałki.
- Kliknij magnetofon na stoliku – zapamiętaj kolejność przycisków:
- upsweep
- Julia
- bloop
- slowdown.
- Zamknij widok magnetofonu (PPM).
- Ze stolika podnieś notatkę – ona wskazuje kolejność klawiszy / tabliczek zawieszonych na ścianie.
- Kliknij tabliczki na ścianie.
- Na zbliżeniu podnieś przełączniki (od góry):
- tabliczka – 3
- tabliczka – 1
- tabliczka – 2
- tabliczka – 4.
- Gdy drzwi celi się otworzą, wyjdź na korytarz.
- Otwarcie drzwi celi jest osiągnięciem.
- Jeśli chcesz pominąć zagadkę, wyjdź do menu gry i wciśnij przycisk Continue – po wczytaniu poziomu znajdziesz się na korytarzu przed wejściem do celi.
- Po wyjściu z celi idź korytarzem w lewo.
- Zaglądaj do cel – w jednej z nich znajdziesz zapałki.
- Rozsuń kratę i przejdź dalej. Po lewej wypatruj dużych drzwi do biblioteki – wejdź tam.
Przedsionek
- Kliknij drzwi po prawej – masz klucz z piwnicy, więc się otworzą.
- Zaraz po wejściu skręć w lewo, a pod ścianą w prawo – przed sobą widzisz na biurku radio.
- Włącz radio i ustaw zakres na 144 – usłyszysz ostatni przekaz Bena – osiągnięcie.
- Przeczytaj notatkę na stoliku pośrodku pomieszczenia – rodzice bohatera zginęli w 1983 roku.
- Schodami pod ścianą (w pobliżu biurka) wejdź na galeryjkę.
- Galeryjką idź cały czas w lewo tak, żeby obejść pomieszczenie dookoła.
- Między książkami na ostatnim regale kliknij okienko kodowe.
- W okienko wprowadź kod 1983.
- Wejdź do otwartego pasażu i otwórz drzwi.
- Jesteś w podświadomości bohatera.
- Idź przed siebie i otwieraj kolejne drzwi.
- Przejdź obok scen ze wspomnieniami bohatera.
- Gdy trafisz na dziwnie skręcone wnętrze, wejdź na ścianę po lewej i tędy podejdź do drzwi.
- Po przejściu korytarza z więziennymi celami trafisz do labiryntu.
- Jonathana ścigają prześladowcy – jeśli w labiryncie obejrzysz się, zobaczysz mgliste sylwetki. Po ewentualnym schwytaniu zaczynasz od nowa pod drzwiami labiryntu.
- Żeby uciec, idź:
- pierwsze skrzyżowanie tuż po starcie – skręć w lewo
- długi korytarz obiegający labirynt dookoła – idź przed siebie i skręcaj tylko wtedy, gdy nie można iść inaczej (na tym odcinku zignoruj dwie boczne odnogi), po drugim zakręcie korytarza wejdź w pierwszą odnogę po prawej
- krótki korytarz w kształcie widełek – idź przed siebie, na rozdrożu wybierz drogę po prawej lub lewej – obie prowadzą do drzwi, otwórz drzwi i przejdź tędy dalej.
- Za labiryntem idź w kierunku światła lampy – włączysz animację końcową.
- Przejście tego poziomu jest osiągnięciem.
- Jeśli chcesz poziom pominąć, wyjdź do menu gry i wciśnij przycisk Continue – wczytasz animację końcową.