Samorost 3 - solucja, poradnik z kompletem osiągnięć

Zablokowany
Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 12444
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 186 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 207 razy
Płeć:

Samorost 3 - solucja, poradnik z kompletem osiągnięć

Post autor: Urszula » 06 kwietnia 2016, 22:16

Solucja w pdf

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula


W grze masz do zdobycia 30 osiągnięć - oczywiście o ile masz ochotę. Użycie ikony twarzy i prawidłowe ustawienie kulek na niej w każdej nowej lokacji skutkuje otwarciem księgi z podpowiedziami. Program sam się zapisuje, nadpisując ostatni zapis. W poradniku są dostępne zapisy do pobrania.

Jak naprawić latający spodek?

• Zabierz instrument i wejdź do swojego domku.
• Zabierz ze stolika koło łóżka niebieską księgę.
• Sprawdź ją w ekwipunku, jest u góry ekranu.
• Kliknij na ikonę twarzy (pasek ekwipunku) i ustaw poprawnie kropki na okręgu, aby w każdym okręgu były w tym samym miejscu, otworzysz jedno oko.
• Powtórz czynność z kolejnymi kropkami, a otworzy się drugie oko i będziesz miał dostęp do podpowiedzi.

Obrazek

• Przejdź wyżej i zbadaj działanie lunety.
• Wyjdź z domku i podejdź do drzewa z dzięciołem.
• Użyj na nim trąbki.
• Klikaj na kwiatki na drzewach - zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Kieruj się cały czas w lewo.
• Podejdź do dziwnie wyglądającej rośliny/urządzenia.
• Użyj na niej trąbki.
• Idź w lewo i w dół, dojdziesz do warsztatu.
• Kliknij na majstra, a dowiesz się, czego mu brakuje, by naprawić twój latający spodek.

Obrazek

• Podejdź do wielkiej butelki na dole ekranu, użyj na niej trąbki.
• Żeby ją mieć, potrzebujesz noża.
• Wespnij się po skale do góry i ukryj pod nawisem skalnym.
• Gdy jeleń stanie na dolnej półce, wskocz mu na plecy.
• Po szalonych skokach zdobędziesz osiągnięcie.

save_1

• Kieruj się teraz cały czas w prawo, mijając lokację z dziwną rośliną i własnym domkiem.
• Podejdź do urządzenia opuszczającego kładkę.
• Wpierw ustaw rączkę po prawej (screen poniżej), opuszczając kładkę na wysokość podstawy słupów.

Obrazek

• Wajchą po lewej przesuń kładkę, a guzikiem wpraw ją w ruch.
• Ustaw lewą wajchę do góry, opuść w dół i ponownie użyj guzika.
• Za trzecim razem zburzysz rusztowanie i kładka opadnie na dół, tworząc mostek.
• Kliknij na ruchome skały na szczytach (jakby kapelusze), a zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Przejdź na prawo, kieruj się ścieżką ku górze.
• Użyj trąbki na krzakach.
• Gdy pojawią się dymki, każdy jeden pociągnij, by zmieniły kształt i zaczęły grać.

Obrazek

• Zejdź niżej i stań koło pniaka.
• Kliknij na dziada borowego.
• Masz za zadanie ułożyć historyjkę o upolowaniu i usmażeniu czterech zwierząt, tak by wykarmić rodzinę przy ognisku.


1. Jeleń = jeleń + grzyb, myśliwy + jeleń, jeleń + ognisko, upieczony jeleń + rodzina.
2. Głuszec = myśliwy + głuszec, głuszec + ognisko, upieczony głuszec + rodzina.
3. Ryba = wędkarz + grzyb, grzyb + ognisko, wędkarz + jeziorko, ryba + ognisko, upieczona ryba + rodzina
4. Mamut = dwóch myśliwych + mamut + jeziorko, mamut + ognisko, upieczony mamut + rodzina.


Obrazek

save_2

• Zabierz nóż i wracaj na mostek.
• Wyrwij urządzenie sterujące kładką, stworek sam zaniesie je na miejsce.
• Użyj noża na butelce, daj jej kawałek mechanikowi.
• Wróć do dziada borowego i oddaj nóż, zdobędziesz osiągnięcie.
• Ponownie podejdź do krzaków użyj na nich 2x trąbki, a zdobędziesz osiągnięcie.
• Wróć do domku i zabierz krzesełko.
• Ponownie wróć do domku i tym razem zabierz wannę.
• Po animacji wyląduj na latającym jakby balonie.


Obrazek

save_3


Jak zdobyć klucz?

• Jeśli chcesz uzyskać podpowiedź, użyj na pasku ikony twarzy i ponownie ustaw kulki, aby otworzyć oczy.
• Podejdź do krateru i użyj na nim trąbki.
• Twoim zadaniem jest zamiana poprzez złapanie i wyplucie brązowych kulek na białe, oraz ustawienie ich po trzy w każdym słupku.

Obrazek

• Słupki przestawiasz po obwodzie, myszką.
• Po wykonaniu zadania otwór się powiększy i będziesz mógł wejść do środka.
• W środku kliknij na czułki wielkiej ćmy w kolejności, licząc od lewej: 1,2,2,1,1, 2.

Obrazek

• Ćma oświetli jamę na niebiesko.
• Kliknij na kulkę na wprost, a otworzy się jakby kwiat z otworem na kluczyk.
• Opuść krater i biegnij do swojego spodka, musisz polecieć na kolejną wyspę – brązową, „włochatą” z trąbką.

Obrazek

save_4

• Mocno pociągnij za wiszącą nad rozbitym garnkiem jakby słuchawkę od prysznica, a zatka otwór rury, z której wydobywa się para.
• Przejdź na prawo i użyj na wielkim żółwiu trąbki, a wyświetli ci się wzór kropek, na które musisz kliknąć na jego pancerzu.

Obrazek

• Zgodnie z wzorem kliknij na kulki, a żółw odsłoni zejście na dół.
• Zejdź na dół, wylądujesz na małej platformie.
• Jeśli klikniesz na wszystkie nietoperze, zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Na razie po sznurkach nie przechodź na drugą stronę, tylko wróć na górę.
• Idź w lewo, aż do polany, gdzie u góry siedzi ćma.

save_5

• Użyj trąbki na wielkiej ćmie.
• Przejdź przejściem pod brzuchem ćmy.

Obrazek

• Użyj trąbki na grzybie po lewej od wyjścia.
• Zejdź na dół i idź w lewo.
• Zanim wskoczysz na pojazd, kliknij na ptaszka chodzącego po gałęzi, a zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Wskocz na platformę i przedostań się na drugą stronę.
• Podejdź do urządzenia po prawej i użyj na nim trąbki.
• Ustaw na trzcinach w stawie koszyczki zgodnie ze wskaźnikami na urządzeniu.

Obrazek

• Następnie kliknij na zwierzaki w kolejności: pierwszy od góry, pierwszy od dołu i pośrodku.
• Gdy zwierzaki zaczną śpiewać, nachyl urządzenie, a do wody wpadnie ziarnko.
• Nagnij roślinę, jaka wyrośnie z ziarnka, i zabierz klej.

Obrazek

• Wróć do środkowej lokacji.
• Wskocz w przejście u podstawy grzyba.
• Przytrzymaj klapkę dymiącego komina.
• Gdy z domku wyjdzie kaszląca postać, idź przejściem, za kominem wejdź do domku.
• Trafisz na platformę z wiszącą rączką.
• Pociągnij za rączkę 1x i wracaj, wyjdziesz u podstawy grzyba.
• Wskocz do niego ponownie, znajdziesz się na szczycie jego kapelusza.
• Masz po lewej czułki ćmy.

Obrazek

• Numerując je od lewej do prawej, kliknij w kolejności: 1, 3, 3, 2, 4, 1.
• Gdy zapali się niebieskie światło, ponownie kliknij na czułki w kolejności: 3, 4, 1, 2, 3, 3, 1, 1, 4, 4, 4, 2, 2, 2 – zdobędziesz osiągnięcie oraz kolorową kulkę.

Obrazek

• Kolorową kulkę upuść koło grzyba, tam gdzie powstała.
• Zejdź na dół i skieruj się na prawo.
• Użyj na skorupach dzbanka kleju z rośliny.
• Poskładaj dzbanek i przejdź na prawo do jamy, którą odsłonił żółw.

save_6

• Wejdź do jaskini z nietoperzami.
• Teraz musisz się przedostać na drugą stronę po linach.
• Nasz stworek przejdzie, gdy na jego wysokości będzie ta część liny bez włosków, bardziej gładka.
• Nietoperze zawieszone na linkach pomagają je ściągnąć w dół.
• Nietoperze powinny więc wisieć na sznurkach: 1+6, 1+6, 6, 3+6, 2+5, 1+6.

Obrazek

• Przejdź na lewo, do kąpiących się małpek.
• Spójrz przez peryskop, a zobaczysz powierzchnię wraz z poskładanym dzbankiem.
• Przejdź po drabince do góry i podejdź do rur.
• Przestaw rurę do góry, a napełnisz baniak.

Obrazek

• Odchyl rurę nad głową pierwszej małpki i zabierz rurę - tę, którą przestawiłeś - i wstaw koło pierwszej małpki.
• Zejdź na dół i użyj pompki koło baniaka.
• Spójrz przez peryskop, wokoło baniaka wyrosły rośliny.
• Ponownie wejdź do góry.
• Ustaw rury jak poprzednio i wyjdź na zewnątrz po linach, droga powrotna wygląda tak: 1+6, 1+4, 1+4, 5+6, 1+5, 3+6.
• Podejdź do baniaka i zdejmij słuchawkę, by woda leciała do baniaka, a nie po jego bokach.
• Wróć do małpek i jeszcze raz przestaw rury, żeby napełnić baniak na zewnątrz.
• Ponownie wróć do góry i kliknij na muchy fruwające nad baniakiem, zobaczysz wyskakującą rybkę – zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Podejdź do żółwia i jeszcze raz kliknij na jego kropki, żółw zasłoni otwór, a ty zdobędziesz osiągnięcie.
• Zejdź teraz do rączki od swoistego prysznica, masz spotkanie z kolejnymi ćmami, gdzie musisz zagrać na czułkach.

Obrazek

• Ponumeruj czułki od lewej do prawej i kliknij najpierw w kolejności: 1, 3, 3, 2, 4, 1.
• Gdy zmieni się oświetlenie, kliknij w kolejności: 3, 4, 1, 2, 3, 3, 1, 1, 4, 4, 4, 2, 2, 2.
• Zabierz klucz i wyjdź na górę.
• Wskocz do swojego spodka i leć na poprzednią planetę.
• Użyj klucza na dziurce.
• Opuść już to miejsce i wyląduj na wielkim suchym konarze.

save_7

Jak wyhodować mandragorę?

• Przejdź w lewo i pogadaj z człekiem parzącym herbatę.
• W trakcie picia herbatki kliknij na papugę siedzącą nad daszkiem, gdy ta go zabrudzi, ty kliknij na fajkę po prawej, a zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Przejdź na prawo, miń swój spodek i użyj trąbki na suchym drzewie oraz na otworze obok.
• Przejdź do końca w lewo, kliknij na pędraki (musisz zatrzymać ich przy wyjściach w liczbie 7), gdy będą śpiewać zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Opuść drabinkę pod nogami i zejdź niżej.
• Wejdź do otworu, a wyjdziesz z boku konara.
• Przejdź w prawo i dojdziesz do kolejnego otworu, którym wejdź do środka konara.
Twoim zadaniem jest spowodowanie podniesienia kokonu w pierwszej jamce, by dostać się przez znajdujące się tam przejście na drugą stronę.
• Wejdź do tej jamki gdzie są cztery sznurki z kulkami oraz trzy otwory.
• Pociągnięcie za pierwszy sznurek od prawej skutkuje urodzeniem się jajeczka.
• Kolejne sznurki przestawiają zapadki znajdujące się poniżej, a które sterują dystrybucją jajek.
• Twoje jajko musi trafić do środkowego robaka.
• Jednak, gdy nakarmisz pierwszego, zdobędziesz osiągnięcie.
• Nakarmienie ostatniego, licząc od lewej, spowoduje, że wpadniesz do butelki i zostaniesz wyrzucony na zewnątrz.
• Żeby jajko trafiło do robaka pierwszego, pociągnij za sznurek: 2 i 4 (o ile wcześniej nie bawiłeś się sznurkami) , a jajko wrzuć do otworu pierwszego, licząc od prawej – zdobyłeś osiągnięcie.
.
Obrazek

• Teraz żeby jajko trafiło do robaka drugiego: pociągnij za sznurek 4 tak, by zapadka pierwsza po lewej zamykała przejście nad zapadką, sznurek numer 3 pociągnij, by druga zamykała przejście pod zapadką, trzeci sznurek ma ustawić zapadkę pośrodku, a jajeczko wrzuć w otwór numer 3 .
• Przejdź teraz dolnym korytarzem na drugą stronę, aż do kolejnej jamki, gdzie jest uwięziona pszczoła.
• Musisz podnosić kamienie, by odsłonić otwór po lewej.
• Ponumeruj sobie kamienie, licząc od prawej, i kliknij na nie w kolejności: 4, 6, 7, 4, 2, 4, 6, 5.

Obrazek

save_8

• Gdy pszczoła wyleci, wróć do jamek, a potem wyjdź na zewnątrz.
• Wróć do miejsca, gdzie rosną kwiaty i jest ul.
• Posłuchaj głosu zwierzaka ukrywającego się pod kłodą u dołu ekranu.
• Przejdź dalej w lewo, aż dojdziesz do straganu.
• Podejdź do drzewa, na którym siedzi czerwona papuga i widać owoc kasztana.

Obrazek

• Pociągnij kilka razy za kasztana na drzewie, papugi zaczną się o niego szarpać, a ty kliknij jeszcze raz na kasztana - zdobędziesz go.
• Przejdź na lewo i kliknij na trzy świerszcze, użyj na nich trąbki, zdobędziesz osiągnięcie.
• Idź w lewo i w dół.
• Kliknij na papugę u góry po prawej, zacznie naśladować dźwięki zwierząt, które znajdują się obok niej.
• Jeśli klikniesz w prawidłowej kolejności na zwierzątka, których głosy naśladuje papuga, zdobędziesz osiągnięcie. Czynność musisz wykonać 3x, za każdym razem dojdzie jeden głos kolejnego zwierzaka.

Obrazek

• Spójrz na zwierzaka pod gałązką na samym dole i obok na gałązkę z miseczką na końcu.
• Pociągnij gałązkę mocno w górę i puść, koniec gałązki zatka tyłek zwierzaka.
• Zejdź niżej i kliknij na ul po lewej, a następnie na dwa białe kwiatki.

Obrazek

Owoc, jaki wyrośnie, musisz zabrać, ale zanim to zrobisz, pozwól, aby 2x zjadła go papuga, a zdobędziesz osiągnięcie.
• Zabierz owoc i wróć do kwiatów obok ula obok twojego latającego spodka.
• Wrzuć do ziemi owoc z kwiatka białego, połącz pyłki kwiatka czerwonego z białym.

Obrazek

• Powstały owoc wrzuć do ziemi i połącz wyrośnięty kwiat z kwiatem kasztanowca, zdobędziesz mandragorę.
• Wróć do kramiku i daj mandragorę drzewcowi, zostanie wrzucona do czajnika.
• Użyj na czajniku z gotującą się mandragorą trąbki.
• Zabierz ugotowaną mandragorę oraz filiżankę gorącej herbaty.
• Herbatę wylej na roślinie, która owinęła się wokoło twojego spodka.
• Wsiadaj do spodka i leć na czerwoną planetę z wielkim kamieniem.

save_9

Jak uwolnić wielki kamień?

• Wejdź na kamień i użyj trąbki, dowiesz się, co się stało.
• Przejdź w prawo koło trzech słupów.
• Klikaj poniżej na ślimaka, tak by kolejny idący za nim wszedł mu na głowę, zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Użyj na słupach trąbki, a poznasz prawidłową głębokość ich zanurzenia.
• Przejdź w prawo.
• Ustaw piramidę z 4 zwierzaków w dole ekranu, zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Rozhuśtaj mocno słup ze stopniami, aż oprze się o skałę po lewej, tworząc wejście.
• Zanim zejdziesz na dół, kliknij na zaparzaczek do herbaty i użyj na nim trąbki.
• Twoim zadaniem jest zmienić wszystkie białe kulki na niebieskie (lub odwrotnie) poprzez połączenie dwóch niebieskich kulek i łączenie ich z pojedynczą białą.
• Gdy będziesz miał wszystkie kule niebieskie, łącz w pary takie same twory, na końcu otrzymasz jeden niebieski twór, w który kliknij.

• Zaparzaczka się otworzy, a ze środka będziesz mógł zabrać kolejną księgę.
• Wejdź teraz po schodach do jaskini i ustaw słupy na odpowiednich symbolach.
• Kliknij kilka razy na robaka po lewej, a zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Po prawidłowym ustawieniu uruchomi się pod spodem wyciągarka i na zewnątrz podjedzie platforma.
• Wejdź do platformy i zjedź do wnętrza kuli.
• Kliknij na wiszące 4 ptaki, a zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Wrzuć do kotła mandragorę i wprowadź muzyków w dobry nastrój.
• Gdy będą śpiewać, wyciągną odpowiednio przygotowaną mandragorę.
• Przepchaj mandragorę na lewo do wielkiej lawy, a wysadzisz kamień, uwalniając go.
• Wskocz na swój statek i leć na kamień, który dopiero co uwolniłeś.
• Użyj na nim trąbki.
• Wskocz do spodka i jedź na zieloną wyspę.

save_10

Jak pomóc mnichom?

• Po wylądowaniu na wyspie spójrz na norkę po prawej.
• W środku jest myszka, na której użyj trąbki.
• Zapamiętaj, jakie dźwięki wydaje z siebie myszka, a potem podejdź do wielkiego urządzenia w głębi.
• Jeśli odegrasz te same dźwięki, zdobędziesz osiągnięcie. O ile zagadka nie jest losowa, ponumeruj klawisze, zaczynając od lewej strony i wciśnij w kolejności: 1, 2, 4, 5, 7, 4, 5, 6.

Obrazek

• Przejdź teraz na prawo - dojdziesz do jeziora, kliknij kilka razy na śnieżną sowę, a zdobędziesz osiągnięcie.
• Porozmawiaj z trzema mnichami i spróbuj dostać się do widocznej w oddali wieży.
• Wróć do spodka i leć na niebieską kulę.
• Porozmawiaj z czwartym mnichem i leć na księżyc.
• Sprawdź na księżycu stan wielkiego rycerza, wracaj na zieloną wyspę.
• Wróć nad jezioro i łódką przepraw się na drugą stronę.
• Kliknij na wejście pod wieżą, zwierzak powie ci o dyni.
• Wróć do instrumentu.
• Przejdź wyżej nad instrument i użyj pompki, by napełnić go wodą.

Obrazek

• Teraz musisz odegrać melodię, aby dostarczyć wody roślinie: kliknij na klawisze w takiej kolejności, aby przycisnąć jako ostatni klawisz czwarty (licząc od lewej), czyli kombinacja jest dowolna, może być np taka: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 4.
• Zabierz wyrośniętą dynię i wracaj na łódkę.
• Daj owoc zwierzakowi, a trafisz na górę.
• Użyj trąbki na drzwiach w skale.
• Zmień kolor ogników na biały poprzez przestawienie ogonka i kręcenie ognikami wkoło.
• Kliknij na ogonek jednego ognika, gdy się obróci zakręć wszystkimi, powtarzaj czynność z każdym po kolei, a zmienią barwę i otworzą drzwi.
• Wejdź do wieży i zabierz koszyk z opałem stojącym pod ścianą.
• Wrzuć opał do pieca i użyj miechu. Powtórz czynność 3x, schodząc po opał na dół. Przed wieżą jest usypana górka czegoś co nadaje się do spalenia w piecu.

Obrazek

• Gdy zbój odleci, wejdź na górę i zabierz czarny kryształ.
• Wróć na statek i leć na księżyc.
• Użyj czarnego kryształu na rycerzu.
• Gdy walka się skończy, ty trafisz na wieżę.
• Użyj trąbki i zagraj z mnichami.
• Zejdź niżej i wróć po opał, by kolejny raz napalić w piecu, zdobędziesz osiągnięcie.
• Podejdź do swojego spodka, dostaniesz od mnichów napęd do niego, a co za tym idzie osiągnięcie.
• Wróć na księżyc, gdzie rycerz leży w spokoju.
• Kliknij na jego głowę i zabierz czarny kryształ.
• Kryształ zawieź mnichowi siedzącemu na niebieskiej kuli, zdobędziesz osiągnięcie.
• Teraz wystartuj i poleć na uwolniony kamień, tutaj trafi w twoje ręce kolejne osiągnięcie.
• Z kamienia poleć na suchą gałąź i kliknij na suche drzewo - dostaniesz osiągnięcie.

save_11

• Wróć na własną wyspę i pogłaskaj psa, kolejne, już ostatnie osiągnięcie trafi na twoje konto.
• Właśnie ukończyłeś grę z kompletem osiągnięć.

Obrazek

save_12


Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 12444
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 186 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 207 razy
Płeć:

Re: Samorost 3 - solucja, poradnik z kompletem osiągnięć

Post autor: Urszula » 09 kwietnia 2016, 19:34

Księga podpowiedzi
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Zablokowany

Wróć do „Samorost 3”