Muzyka klasyczna w grach przygodowych
- Rola
- Publicysta
- Posty: 385
- Rejestracja: 09 lipca 2014, 20:13
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował(a): 2 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 7 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Trochę dziwi mnie, że dość rzadko sięga się w przygodówkach po muzykę klasyczną (tj. od baroku po romantyzm). Kilka znańszych przykładów, poczynając od najstarszych:
Loom (Czajkowski)
Wersal 1685, Wersal II: testament króla (Lully, Couperin, Marais, Campra)
Ring: The Legend of the Nibelungen (Wagner)
Mozart: The Conspirators of Prague
...i tyle?
Jeśli ktoś chciałby pomóc w wynotowaniu kolejnych tytułów gier z muzyką klasyczną (nie tylko przygodówki), to zapraszam.
Loom (Czajkowski)
Wersal 1685, Wersal II: testament króla (Lully, Couperin, Marais, Campra)
Ring: The Legend of the Nibelungen (Wagner)
Mozart: The Conspirators of Prague
...i tyle?
Jeśli ktoś chciałby pomóc w wynotowaniu kolejnych tytułów gier z muzyką klasyczną (nie tylko przygodówki), to zapraszam.
Ostatnio zmieniony 18 września 2014, 18:07 przez Rola, łącznie zmieniany 1 raz.
- Urszula
- Administrator
- Posty: 11875
- Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował(a): 165 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 177 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Końcówka gry, Symfonia 7. Beethovena.
[BBvideo 425,350][/BBvideo]
Utwory z "Raven" nagrane przez orkiestrę.
[BBvideo 425,350][/BBvideo]
Utwory z "Raven" nagrane przez orkiestrę.
___________________________________________________________________________________________________
Moje
gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]
Moje

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]
- porfirion
- Publicysta
- Posty: 418
- Rejestracja: 17 lutego 2014, 13:07
- Podziękował(a): 28 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 12 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Sporo krótkich fragmentów utworów klasycznych zostało użytych w grze Pompei: Legenda Wezuwiusza. Kiedyś nagrałem te fragmenty, poniżej daję linki na wrzutę, możecie sobie posłuchać (tytuły ścieżek sam nadałem od miejsc, w których je słyszymy w grze - a po angielsku, by było bardziej szpanersko
).
Niektóre rozpoznałem (głównie z pomocą innych), z jakich dzieł pochodzą i tam daję opis oraz link do wykonania pełnego utworu. A może wśród Was są fani/znawcy muzyki klasycznej i zdołają rozpoznać te pozostałe utwory? (ja, choć bardzo lubię od czasu do czasu posłuchać klasycznej muzyki, to do znawców się w żadnym razie nie zaliczam)
01. Main Menu - Felix Mendelssohn, uwertura "Hebrydy" (Grota Fingala), op. 26
02. House of the Citharist - Fernando Sor, etiuda h-moll, op. 35 no. 22
03. First Day In Pompeii - Felix Mendelssohn, uwertura "Hebrydy" (Grota Fingala), op. 26
04. Building of Eumachia & Amphitheatre - Gustav Mahler, I symfonia D-dur "Tytan", część III
05. Thermopolium of L. Vetutius Placidus
06. Second Day In Pompeii - Felix Mendelssohn, uwertura "Hebrydy" (Grota Fingala), op. 26
07. The Temple of Isis
08. The Temple of Apollo
09. The Game of Tali
10. House of Octavius Quartio - Édouard Lalo, Rhapsodie norvégienne
11. Third Day In Pompeii - Felix Mendelssohn, uwertura "Hebrydy" (Grota Fingala), op. 26
12. The Triangular Forum
13. Large Theatre
Czyli zasadniczo są rozpoznane cztery utwory, bo uwertura "Hebrydy" została rozbita na 4 motywy w grze. Podobno któryś z motywów jest fragmentem z "Dziadka do Orzechów" Czajkowskiego, ale nie doszedłem do tego który.
Podziękowanie dla Emmy za rozpoznanie 10

Niektóre rozpoznałem (głównie z pomocą innych), z jakich dzieł pochodzą i tam daję opis oraz link do wykonania pełnego utworu. A może wśród Was są fani/znawcy muzyki klasycznej i zdołają rozpoznać te pozostałe utwory? (ja, choć bardzo lubię od czasu do czasu posłuchać klasycznej muzyki, to do znawców się w żadnym razie nie zaliczam)
01. Main Menu - Felix Mendelssohn, uwertura "Hebrydy" (Grota Fingala), op. 26
02. House of the Citharist - Fernando Sor, etiuda h-moll, op. 35 no. 22
03. First Day In Pompeii - Felix Mendelssohn, uwertura "Hebrydy" (Grota Fingala), op. 26
04. Building of Eumachia & Amphitheatre - Gustav Mahler, I symfonia D-dur "Tytan", część III
05. Thermopolium of L. Vetutius Placidus
06. Second Day In Pompeii - Felix Mendelssohn, uwertura "Hebrydy" (Grota Fingala), op. 26
07. The Temple of Isis
08. The Temple of Apollo
09. The Game of Tali
10. House of Octavius Quartio - Édouard Lalo, Rhapsodie norvégienne
11. Third Day In Pompeii - Felix Mendelssohn, uwertura "Hebrydy" (Grota Fingala), op. 26
12. The Triangular Forum
13. Large Theatre
Czyli zasadniczo są rozpoznane cztery utwory, bo uwertura "Hebrydy" została rozbita na 4 motywy w grze. Podobno któryś z motywów jest fragmentem z "Dziadka do Orzechów" Czajkowskiego, ale nie doszedłem do tego który.
Podziękowanie dla Emmy za rozpoznanie 10

Ostatnio zmieniony 19 września 2014, 12:42 przez porfirion, łącznie zmieniany 1 raz.
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element
Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu
Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu
- Sir_Kiełbasa
- Przygodożerca
- Posty: 2284
- Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
- Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
- Podziękował(a): 8 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 23 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
To jest muzyka z PLW??
Jakoś zupełnie mi do niej nie pasuje. Równie dobrze można ją wrzucić do Azteka. 
Pytanie o Wersal: czy ktoś rozpoznał ostatni kawałek pod koniec gry, gdy są pokazywane sztuczne ognie? To też Lully czy inny kompozytor?


Pytanie o Wersal: czy ktoś rozpoznał ostatni kawałek pod koniec gry, gdy są pokazywane sztuczne ognie? To też Lully czy inny kompozytor?
- Rola
- Publicysta
- Posty: 385
- Rejestracja: 09 lipca 2014, 20:13
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował(a): 2 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 7 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Dziękuję - i winszuję uchaporfirion pisze:Niektóre rozpoznałem

Nie pierwszy raz się zdarza (co moim zdaniem jest dużym świństwem i głupotą), że nawet w instrukcji/readme/itp. nie ma śladu po takim klasycznym kompozytorze. "Zapłaciliśmy za licencję i po krzyku"?
Mogę posnobizować

- porfirion
- Publicysta
- Posty: 418
- Rejestracja: 17 lutego 2014, 13:07
- Podziękował(a): 28 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 12 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
@Emma: wielkie dzięki za rozpoznanie numeru 10
Edytowałem wcześniejszy post, dodałem opis i link. Tak ziarnko do ziarnka i może z Waszą pomocą uda się rozpoznać jeszcze więcej 

Na etiudę F. Sora natknąłem się przypadkowo jako akompaniament w jakimś filmiku na YT i szczęśliwie utwór był wymieniony w opisie filmu. "Hebrydy" rozpoznała jedna osoba z forum muzycznego, a symfonię Mahlera usłyszałem, jak słuchał ojciec i zapytałem, czego słucha, bo skądś to znam
Czyli tak naprawdę nic nie rozpoznałem na zasadzie: słyszę w grze i zaraz myśl "przecież to jest ten i ten utwór".


Z tym winszowaniem ucha to przesada, bo w cytowaniu mnie pominąłeś ważne słowa "głównie z pomocą innych"Rola pisze:Dziękuję - i winszuję uchaporfirion pisze:Niektóre rozpoznałem

Na etiudę F. Sora natknąłem się przypadkowo jako akompaniament w jakimś filmiku na YT i szczęśliwie utwór był wymieniony w opisie filmu. "Hebrydy" rozpoznała jedna osoba z forum muzycznego, a symfonię Mahlera usłyszałem, jak słuchał ojciec i zapytałem, czego słucha, bo skądś to znam

If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element
Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu
Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu
- jackowsky
- Przyjaciel forum
- Posty: 1728
- Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
- Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... t=50#p9799
- Lokalizacja: Chorzów
- Podziękował(a): 66 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 42 razy
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
A nie możesz po prostu użyć SoundHounda?
Ostatnio skończone: The Myth Seekers 2: The Sunken City PL (50%), Old Man's Journey (40%), Modern Tales: Age of Invention PL (60%), Beyond a Steel Sky PL (70%), Mind Snares: Alice’s Journey PL (60%)
Gram: trwa wybór
Koop: We Were Here Too PL
Gram: trwa wybór
Koop: We Were Here Too PL
- Emma
- Publicysta
- Posty: 908
- Rejestracja: 29 grudnia 2012, 22:17
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował(a): 11 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 5 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
5. A. Vivaldi
[BBvideo 425,350][/BBvideo]
Od 3-ciej minuty i 17-tej sekundy
8. [BBvideo 425,350][/BBvideo]
Fragment: od 7 min i 38 sek.
[BBvideo 425,350][/BBvideo]
Od 3-ciej minuty i 17-tej sekundy
8. [BBvideo 425,350][/BBvideo]
Fragment: od 7 min i 38 sek.
- Gocciana
- Publicysta
- Posty: 2563
- Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
- Lokalizacja: Małopolskie
- Podziękował(a): 11 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Brawo Emma 

Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-) Ukrainu Slawa!!
- jarecki83
- Publicysta
- Posty: 806
- Rejestracja: 12 sierpnia 2013, 01:47
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował(a): 10 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 12 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Co wy za smutne gry podajecie?
W Toonstruck trochę tego jest:
[BBvideo 425,350][/BBvideo]
a są to m. in.
- Tchaikovsky '"Nutcracker"
- Rossini "William tell"
- Rossini "Thieving Magpie"
- Beethoven "Pastoral Symphony"
W Toonstruck trochę tego jest:
[BBvideo 425,350][/BBvideo]
a są to m. in.
- Tchaikovsky '"Nutcracker"
- Rossini "William tell"
- Rossini "Thieving Magpie"
- Beethoven "Pastoral Symphony"
- Gocciana
- Publicysta
- Posty: 2563
- Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
- Lokalizacja: Małopolskie
- Podziękował(a): 11 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Czyli ... Czajkowski 'Dziadek do orzechów' , itd. itp.
Naprawdę konieczna jest ta angielszczyzna? Nie żebym się czepiała 


Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-) Ukrainu Slawa!!
- jarecki83
- Publicysta
- Posty: 806
- Rejestracja: 12 sierpnia 2013, 01:47
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował(a): 10 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 12 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Nie. Specjalnie tak napisałem, żebyś miała się do czego przyczepić.Gocciana pisze:Naprawdę konieczna jest ta angielszczyzna? Nie żebym się czepiała
- Gocciana
- Publicysta
- Posty: 2563
- Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
- Lokalizacja: Małopolskie
- Podziękował(a): 11 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Naprawdę?? Ale... dałeś mi 'ucztę' dla ucha, więc obiecuję, że już czepiać się nie bedę 

Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-) Ukrainu Slawa!!
- Rola
- Publicysta
- Posty: 385
- Rejestracja: 09 lipca 2014, 20:13
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował(a): 2 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 7 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Przestańcie zaśmiecać temat, bo zaraz Was zasmucę, że Polska przyjęła ISO9, więc winno być Čiajkovskij 
No dobra - to prawda, tyle że to transliteracja. Normalnie dalej stosujemy transkrypcję fonetyczną.

No dobra - to prawda, tyle że to transliteracja. Normalnie dalej stosujemy transkrypcję fonetyczną.
- Szczery
- Publicysta
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 stycznia 2016, 21:02
- Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... 388#p45388
- Podziękował(a): 7 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Z tego co pamiętam, to Sherlock Holmes: Tajemnica Złotego Kolczyka wykorzystało utwory m.in. Dvoraka i Paganiniego.
Aktualnie grane:
428 Shibuya Scramble
Yakuza: Dead Souls
Freedom Force
428 Shibuya Scramble
Yakuza: Dead Souls
Freedom Force
- SonnymaggoT
- Obserwator
- Posty: 58
- Rejestracja: 06 kwietnia 2014, 00:20
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował(a): 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Pozwolę sobie ugryźć temat z nieco innej strony
Podczas swojej przygody z przygodówkami spotkałem kilka gier, których akcja rozgrywa się w XVIII-XIX w. bądź też w jakiś sposób nawiązują one estetycznie do tego okresu. Przykłady? Scratches, Amnesia, czy choćby rodzime Layers of Fear. O ile pamiętam, nie było tam klasycznych kompozycji autorów takich jak Beethoven, czy Bach, ale ścieżka dźwiękowa była wyraźnie stylizowana na klasykę. To w sumie dobre rozwiązanie, bo muzyka nadal buduje klimat retro, a jednocześnie nosi znamiona oryginalności. Co o tym sądzicie?

"Sometimes to create, one must first destroy"
- Urszula
- Administrator
- Posty: 11875
- Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował(a): 165 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 177 razy
- Płeć:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Podchodzę do tego troszkę inaczej, to znaczy nie jest ważne czy to muzyka klasyczna, czy inna ważne, żeby budowała klimat. Żeby nie było takich anomalii, skoczna muzyka na cmentarzu i gdy za plecami czai się zło i odwrotnie, gdzie wesoło i śmiesznie słychać w tle "Marsz żałobny". Wprawdzie klasyka w wielu wypadkach sprawdza się najlepiej, ale wyczucie twórców jest ważne i jeszcze coś, ona ma być tłem dodatkiem, a nie zagłuszać wszelkie inne głosy otoczenia, łącznie z wypowiedzią bohaterów. 

___________________________________________________________________________________________________
Moje
gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]
Moje

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]
- Rola
- Publicysta
- Posty: 385
- Rejestracja: 09 lipca 2014, 20:13
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował(a): 2 razy
- Otrzymał(a) podziękowania: 7 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Muzyka klasyczna w grach przygodowych
Podpisuję się pod tym. Tym bardziej, że czasami twórcy usilnie chcą skorzystać z muzyki klasycznej i z różnych ograniczeń sięgają po ograne do bólu kompozycje ("usual suspects").SonnymaggoT pisze:ścieżka dźwiękowa była wyraźnie stylizowana na klasykę. To w sumie dobre rozwiązanie, bo muzyka nadal buduje klimat retro, a jednocześnie nosi znamiona oryginalności.
Ponadto nowe kompozycje pozwalają na "filmowe" zgranie muzyki z akcją.