Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Szeroko pojęte dyskusje na temat przygodówek i ich hybryd
Awatar użytkownika
pa1ner
Przyjaciel forum
Posty: 116
Rejestracja: 12 grudnia 2014, 13:12
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: 1. Machinarium.
2. Botanicula.
3. Gemini Rue.
4. Dear Esther.
5. 9.03m
6. Still life
Podziękował(a): 36 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 5 razy
Płeć:

Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: pa1ner » 04 stycznia 2020, 06:49

Witajcie drodzy forumowicze. Podzielcie się swoimi momentami frustracji, lub niemocy wobec braku logiki w tym co musieliście robić. W starsze przygodówki grałem w ten sposób, że kilkałem wszystko na wszystkim by pchnąć grę do przodu. Jak było u Was? Pamiętacie jakieś konkretne czynności przez które wyrywaliście sobie włosy z głowy?

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 470
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: DirkPitt1 » 04 stycznia 2020, 09:35

Od razu mi się przypomina Simon the Sorcerer 2 i próba przekradnięcia się obok strzegącego przejścia Cerbera. Kombinowałem, żeby skorzystać z psa w ekwipunku, uznając, że bydle pobiegnie za psem, a ja będę mógł w tym czasie przejść dalej. Po próbie wykonania wielu różnych poleceń na psie i użycia go z Cerberem czy innymi przedmiotami zaczęło się używanie wszystkiego na wszystkim. Skąd ja biedny miałem wiedzieć, że trzeba "ubrać się" w psa, a wtedy Simon zmieni go w cholerne kapcie?
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10920
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 136 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 141 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: Urszula » 04 stycznia 2020, 09:50

Łowienie ryby przy pomocy wędki na której zamiast haczyka i robaka zawieszamy zapalniczkę - Tajne akta Tunguska.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 470
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: DirkPitt1 » 04 stycznia 2020, 13:46

Urszula pisze:
04 stycznia 2020, 09:50
Łowienie ryby przy pomocy wędki na której zamiast haczyka i robaka zawieszamy zapalniczkę - Tajne akta Tunguska.
To też pamiętam. Jeszcze samą zapalniczkę bym zrozumiał. W sumie kolorowa i błyszczy, więc niewiele różni się od błystki czy woblera (choć nie "pracuje" swoim ruchem przypominając żywą ofiarę), ale braku haczyka wybaczyć nie mogę.

Albo robienie amunicji ze szminek w pierwszym Runawayu (spłooooonkaaaaaa!!!).
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
kassiopestka
Publicysta
Posty: 3685
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 21:04
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://www.przygodomania.pl/forum/viewt ... 4&start=60
Podziękował(a): 113 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 37 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: kassiopestka » 04 stycznia 2020, 13:52

W sumie to ta zagadka była całkiem logiczna, ale tak niespodziewana, że gratuluję wszystkim, którzy na to sami wpadli.

Chodzi mi o Szymka Czarodzieja 3D i konieczność wysunięcia kieszeni CD-ROM-u w rzeczywistym komputerze w momencie, kiedy Szymek chce włożyć płytkę do komputera w grze.

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10920
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 136 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 141 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: Urszula » 04 stycznia 2020, 14:48

Trzeba by było dobrze poszperać w pamięci, bo tych "dziwnych rzeczy" było dużo, tylko jak chce sobie człowiek przypomnieć to gdzieś ulatują. :)
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

angelisia69
Obserwator
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 04:17
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: angelisia69 » 05 stycznia 2020, 17:41

Longesr Journey- wyławianie gumową kaczką klucza na torach metra :P

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1528
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... t=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 38 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 24 razy

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: jackowsky » 06 stycznia 2020, 13:37

To akurat jest logiczna zagadka, choć mocno udziwniona
Ostatnio skończone: Lost Grimoires 2: Shard of Mystery PL (60%), Grandpa's Table PL (50%), Tales (75%), Lost Grimoires 3: The Forgotten Well PL (60%), Mosaic PL (60%)
Gram: Creaks
W tle: Operencia: The Stolen Sun PL, Baba is You

Awatar użytkownika
Scoffer
Publicysta
Posty: 816
Rejestracja: 28 lutego 2012, 14:37
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... =634#p1876
Lokalizacja: Giżycko/Warszawa
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: Scoffer » 07 stycznia 2020, 15:25

Trudno mi wskazać najmniej logiczną - szybko o nich zapominam. Mam mgliste wrażenie, że w Undercover: Operation WIntersun było sporo takich zagadek (rozpuszczenie zamka w drzwiach kwasem?).
Czasami zdarzają się kiepsko przetłumaczone zagadki, które zajmują przez to więcej czasu niż się człowiek spodziewa. Za takie uważam zagadkę z pianinem z któregoś Draculi (czwartego?) i dialogową zagadkę z planem bitwy z drugiej "Derponii".
Wszystkie drogi przede mną!

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10920
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 136 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 141 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: Urszula » 07 stycznia 2020, 19:50

Dracula origin było pianino.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 470
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: DirkPitt1 » 08 stycznia 2020, 11:48

Scoffer pisze:
07 stycznia 2020, 15:25
[...] Mam mgliste wrażenie, że w Undercover: Operation WIntersun było sporo takich zagadek (rozpuszczenie zamka w drzwiach kwasem?). [...]".
Rozpuszczanie zamka kwasem było też choćby w Zegarmistrzu, ale jednak nie powiedziałbym, że to zagadka wyjątkowo nielogiczna. Może sama ilość użytego kwasu i czas, w którym przepalił zamek była przedstawiona w tych grach nierealistycznie, ale dla mnie zagadka była logiczna i mając kwas i zamknięte drzwi, nie wahałem się, co trzeba zrobić.

Najgłupszy (a przynajmniej jeden z najgłupszych) sposób otwierania drzwi był chyba w Nibiru, gdzie w tym celu posłużył szczur obwiązany dynamitem.
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10920
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 136 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 141 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: Urszula » 08 stycznia 2020, 11:52

To nie było nielogiczne, to było takie bestialskie, użyć szczura z ładunkiem wybuchowym, żeby rozwalić drzwi.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 470
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: DirkPitt1 » 08 stycznia 2020, 19:33

Urszula pisze:
08 stycznia 2020, 11:52
To nie było nielogiczne, to było takie bestialskie, użyć szczura z ładunkiem wybuchowym, żeby rozwalić drzwi.
Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić. Zwierzęta lubię i hipotetycznie gdybym znalazł się w sytuacji, że ktoś dałby mi broń i kazał zdecydować czy zastrzelić człowieka czy psa, bez możliwości odpowiedzi, że nikogo, pewnie wpakowałbym kulkę człowiekowi, bo co komu biedne zwierzę winne. Człowiek więcej może i więcej rozumie, więc jeśli nie potrafił się obronić przed znalezieniem się w takim położeniu, sam jest sobie winien. Ale mam żałować szczura? Poważnie?

No ale w imię dyskusji, przeanalizujmy tę hipotetyczną sytuację. Szczura może spotkać śmierć z łap kota, albo szponów sowy. Zgodzimy się, że to naturalne w przyrodzie? To teraz zastanówmy się w jaki sposób dokładnie umrze. W przypadku sowy, przebity szponami. Może zacznie być pożerany jeszcze zanim się wykrwawi. A kot? Lubi się bawić z ofiarą. Tutaj śmierć może być jeszcze dłuższa i niezwykle stresująca. Brutalne? No cóż, natura to nie tylko piękne widoczki, ale i krwawa walka o przeżycie. Albo jeśli taki szczur ma szczęście, może przeżyć swoje życie w spokoju, aż w końcu dopadnie go starość. Do tego może jakaś choroba i osłabione zwierzę nie jest w stanie zdobyć pożywienia, a wtedy powoli zagłodzi się na śmierć. Znów brutalne, ale tak działa natura.

A co z naszym wysadzonym biedakiem z Nibiru? Ano przeżył moment stresu, gdy jakiś człowiek go złapał i coś mu przywiązał. I tyle. Taki szczur nie miałby nawet prawa poczuć, że coś go zabiło. Musiałbym zagłębić się w chemię i odrobinę fizyki, żeby to policzyć, ale szybkość rozprężania się gazów po wybuchu dynamitu jest prawdopodobnie większa niż szybkość przewodzenia impulsów przez włókna nerwowe, co oznacza, że pechowy zwierzak zmieniłby się w papkę, zanim w ogóle poczułby, że coś go zabolało. Uważasz to za bestialstwo, ale co zrobisz, jeśli w twoim domu zalęgną się szczury? Stwierdzisz, że w sumie ci nie przeszkadzają i mogą u ciebie mieszkać, czy skoczysz do najbliższego sklepu po pułapkę, albo trutkę (pamiętaj, że taka pułapka w teorii powinna walnąć szczura tak, żeby zginął natychmiast, ale w praktyce często powoduje tylko poważne obrażenia, które zabiją tego cierpiącego szczura w kilka, kilkanaście minut, a trucizna również nie działa natychmiastowo i bezboleśnie)? I czy deratyzatorzy to zwyrodnialcy, którzy za swoje haniebne uczynki powinni smażyć się w piekle?

Etyka jest trudna. Czasem to, co na pierwszy rzut oka wydaje się takim okrucieństwem wcale nim nie jest, a to co zdaje się normalne, jest okrutne. No ale tak jak mówię, etyka to trudny temat, więc może kompletnie się mylę.

Edit:
Właśnie znalazłem, że według Wikipedii prędkość eksplozji dla dynamitu noblowskiego (75% nitrogliceryny, 23% ziemi okrzemkowej) prędkość wybuchu to 7200 m/s (to był dynamit z czasów wojny, więc nie biorę pod uwagę różnic w składzie ze współczesną odmianą i zakładam, że ze starości nitrogliceryna jednak się nie wytrąciła z ziemi okrzemkowej, skoro nie rozerwało głównego bohatera). A biorąc pod uwagę zamknięta przestrzeń, w której w grze następowała eksplozja, moc wybuchu będzie jeszcze większa. Prędkość przewodzenia impulsów nerwowych to tylko ok 120 m/s. Diagnoza: nasz growy szczur zmarł bezboleśnie i bezstresowo.
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10920
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 136 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 141 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: Urszula » 08 stycznia 2020, 20:08

Tu nie chodzi o to, że szczur zginął bezboleśnie, tylko o to, że człowiek myślący, zamiast wpychać szczura z ładunkiem, mógł w dziurę wsadzić sam ładunek, zostawiając zwierzaka w spokoju.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 470
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: DirkPitt1 » 08 stycznia 2020, 20:35

Dobra, mogę źle pamiętać, ale mam wrażenie, że w grze ten szczur się jeszcze chwilę przeciskał, zanim znalazł się blisko tego zamka i że dostarczenie ładunku w odpowiednie miejsce było trudniejsze niż samo wetknięcie laski dynamitu w dziurę. Ale z tym, że bohater (a raczej pomysłodawca zagadki) mógł wymyślić inny sposób to się zgadzam.
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
Adam_OK
Moderator
Posty: 2829
Rejestracja: 24 lutego 2013, 10:28
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Podziękował(a): 63 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 37 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: Adam_OK » 15 kwietnia 2020, 22:22

Z nielogicznych zagadek to kojarzę, że w pierwszym albo w drugim Simonie było łowienie na wędkę z magnesem złotej (czyli magnetycznie obojętnej) monety.
Czasem trzeba się cofnąć, aby móc pójść dalej.
Moja lista gier ukończonych
W sprawach forum i www piszcie: adam_ok(at)przygodomania.pl

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 470
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: DirkPitt1 » 16 kwietnia 2020, 12:05

Book of Unwritten Tales 2. Topienie srebra w zwykłym ognisku. Gdyby chociaż zostało rozpalone z użyciem magii, to by można było przymknąć na to oko, bo magiczny płomień może mieć inne właściwiości.
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Przyjaciel forum
Posty: 516
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: PawelJasiak » 16 kwietnia 2020, 18:32

Jeny, taka gra Skaut Kwatermaster przykładowo albo Sołtys, to takie koszmarki zupełnie bez sensu, że właściwie ciężej by było tam znaleźć coś logicznego :)

Awatar użytkownika
Monttsserat
Moderator
Posty: 429
Rejestracja: 17 lutego 2013, 17:53
Podziękował(a): 15 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 22 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: Monttsserat » 16 kwietnia 2020, 21:12

W Simon The Sorcerer 3D - przez błędy w tłumaczeniu - zagadka z fajerwerkami i muzyką. Oraz niektóre akcje z klawiatury, które odkryliśmy dopiero wydaniu solucji w którymś czasopiśmie o grach.
Lepiej wspierać rodzimych artystów, niż być ignorantem

http://www.annaalternatywnie.blogspot.com
http://www.annateodorczyk.com

Awatar użytkownika
Adam_OK
Moderator
Posty: 2829
Rejestracja: 24 lutego 2013, 10:28
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Podziękował(a): 63 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 37 razy
Płeć:

Re: Najmniej logiczne zagadki z przygodówek.

Post autor: Adam_OK » 16 kwietnia 2020, 21:32

Przy okazji różnych głupot podam coś, co nie jest związane z żadną zagadką. Otóż w grze Yoomurjak's Ring jest lokacja zwana Lyceeum (czy jakoś tak). w środku tego budynku są schody, a przy nich tablica. Na tablicy jest napisane co znajduje się na poszczególnych piętrach budynku (tych pięter jest 4). Klikając na te tablicę w odpowiednim fragmencie przenosimy sie na odpowiednie piętro (np klikając na napis "piętro 2" idziemy na piętro numer 2). No dobra, a co w tym nielogicznego? A choćby to, że jak chcemy pójść sobie na trzecie piętro, a potem na pierwsze to trzeba najpierw wejść na trzecie piętro, potem zejść na parter, a dopiero potem można iść na pierwsze piętro :E Super :D :rotfl2:
Czasem trzeba się cofnąć, aby móc pójść dalej.
Moja lista gier ukończonych
W sprawach forum i www piszcie: adam_ok(at)przygodomania.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne rozmowy o grach”