Belladonna - solucja, poradnik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2653
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 93 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 52 razy
Płeć:

Belladonna - solucja, poradnik

Post autor: adventurka » 13 maja 2015, 22:10

SOLUCJA W PLIKU PDF

BELLADONNA – PORADNIK DO GRY

UWAGI
  • Na niektórych monitorach gra może się wyświetlać nieprawidłowo, np. nie widać dolnej części planszy z paskiem inwentarza.
  • W takim wypadku odszukaj folder, w którym zainstalowała się gra, a w nim plik config.
  • W pliku config dokonaj zmiany zapisu w sekcji RESOLUTION.
Obrazek

OPIS PRZEJŚCIA

1. Laboratorium – Laboratory

Zabierz
  • Stronę z dziennika (journal page) ze stolika z lampą.
  • Z torby (toolbox) stojącej na podłodze śrubokręt (screwdriver).
  • Magnes (magnet) z blatu pod półkami.
  • Fiolkę z olejem (phial of oil) z półki.
  • Piłę chirurgiczną (bone saw) ze skrzyni przy lewej krawędzi ekranu.
Obrazek

Otwórz drzwi
  • Na drzwiach użyj fiolki z olejem, a potem śrubokrętu.
2. Piwnica – Basement

Zabierz
  • Stronę z dziennika (journal page) z podłogi przy drzwiach laboratorium.
  • Długi kij (stick) oparty o ścianę pod lampą.
  • Stronę z dziennika (journal page) ze schodów.
Obrazek

Otwórz drzwi do przedsionka
  • W inwentarzu połącz długi kij z magnesem.
  • Wyświetl zbliżenie drzwi na szczycie schodów.
  • Na kluczu wiszącym na ścianie użyj kija z magnesem. Zabierz klucz do piwnicy (basement key).
  • Klucza do piwnicy użyj na zakratowanych drzwiach.
3. Przedsionek piwnicy

Zabierz
  • Stronę z dziennika (journal page).
  • Trzy zębatki (cogwheels) z podłogi.
Obrazek

Otwórz drzwi
  • Na bolcach osadzonych w ścianie przy drzwiach użyj kolejno:
    1. big gear na rectangle socket (największa zębatka u góry)
    2. medium gear na square socket (średnia zębatka na dole)
    3. small cogwheel na triangle socket (najmniejsza zębatka pośrodku).
  • Kliknij zawór (valve) na ścianie pod zębatkami.
4. Jadalnia – Dinner Room

Zabierz
  • Dwie strony z dziennika (journal page) z szafek pod ścianami.
  • Chińską misę (bowl) z szafki w pobliżu kominka).
Obrazek

5. Hol – Hall

Zbadaj ciało
  • Kliknij leżące na podłodze ciało.
  • W zbliżeniu zabierz świecznik (candlestick) i stronę z dziennika (journal page).
  • Kliknij tasiemki (strings) wystające z kieszeni fartucha na piersi. Zabierz kluczyk (tiny key).
Obrazek

Zabierz
  • Stronę z dziennika (journal page) ze schodów.
Wyjdź na zewnątrz
  • Użyj drzwi pod zegarem.
6. Podwórko – Backyard

Zabierz
  • Butelkę zmrożonego mleka (frozen milk) z ganku.
  • Stronę z dziennika (journal page) spod ganku.
  • Stronę z dziennika (journal page) z pobliża otwartego grobu.
Idź do oranżerii
  • Przesuwaj się ku prawej krawędzi ekranu.
  • Przejście do oranżerii jest w bramie.
Obrazek


Obrazek

7. Oranżeria – Greenhouse

Zabierz
  • Stronę z dziennika (journal page) ze stołu.
  • Latarnię (latern) z podłogi obok stołu.
  • Doniczkę z trującą rośliną – atropa belladonna – spod drzewa.
  • Stronę z dziennika (journal page) z obramowania pod drzewem, którą zobaczysz po zabraniu rośliny.
Obrazek

Wróć do domu

8. Salon – Living Room

Zabierz
  • Stronę z dziennika (journal page) z podłogi.
Obrazek

9. Jadalnia – Dinner Room – trucizna

Przygotuj truciznę dla kota
  • Wziętej z ganku butelki z zamrożonym mlekiem użyj na kominku (fireplace). Po chwili podnieś z podłogi butelkę mleka (bottle of milk).
  • W inwentarzu użyj mleka na misce – dostaniesz miskę mleka (milk bowl).
  • Wziętej z oranżerii atropy belladonny użyj na moździerzu (mortar and pestle) stojącym na szafce w pobliżu kominka. Do inwentarza trafi trujący proszek z wilczej jagody (belladonna powder).
  • W inwentarzu połącz miskę mleka i proszek z wilczej jagody – przygotujesz miskę zatrutego mleka (poisoned milk bowl).
10. Gabinet – Study

Zabierz
  • Stronę z dziennika (journal page) z biurka.
Unieszkodliw kota
  • Na kocie użyj miski z zatrutym mlekiem.
Zabierz po otruciu kota
  • Tajemniczy przedmiot (mysterious item), który okaże się kluczem z chwościkiem (tassel key).
  • Stronę z dziennika (journal page) leżącą na podłodze przy regale.
Obrazek

Otwórz drzwi
  • Na zamkniętych drzwiach użyj klucza zabranego kotu.
11. Korytarz między gabinetem a sypialnią

Zabierz
  • Stronę z dziennika (journal page) z okrągłego stolika.
Obrazek

12. Sypialnia

Zabierz
  • Otwórz szafkę (locker) pod rozbitym lustrem – weź linę (rope).
  • Stronę z dziennika (journal page) leżącą na łóżku.
Obrazek

Ożyw Belladonnę
  • Na zamku pudełka (ukryte w szafce pod rozbitym lustrem) użyj klucza zabranego z ciała doktora.
  • Z otwartego pudełka weź duży klucz (big key).
  • Dużego klucza użyj na zamku w plecach kobiety siedzącej na łóżku.
Porozmawiaj z Belladonną
  • Jeśli chcesz, porozmawiaj o mózgu (A brain?) i mechanizmie (Clockwork?) – dowiesz się szczegółów na temat tych elementów, niezbędnych do reanimacji Wolframa.
  • Koniecznie rozwiń wątek głowy (A head?), którą trzeba zdobyć. Klara musi się dowiedzieć, gdzie jest zejście do grobowca Francizki.
Obrazek

13. Hol – Hall – mechanizm

Zdobądź mechanizm
  • Na zegarze nad schodami (grandfather clock) użyj śrubokrętu – do inwentarza trafi mechanizm (clockwork).
14. Piwnica – Basement – tajne przejście

Otwórz przejście do grobowca
  • Kliknij zbroję (suit of armour) stojącą między schodami a drzwiami do laboratorium – odsłonisz zejście.
Obrazek


Zejdź do grobowca Francizki
  • W inwentarzu połącz latarnię z liną.
  • Latarni na linie użyj na zejściu w podłodze.
  • Kliknij oświetlone zejście.
15. Grobowiec

Zabierz
  • Stronę z dziennika (journal page) leżącą na ziemi.
Zdobądź głowę Francizki
  • Na pokrywie sarkofagu (sarcophagus) użyj świecznika zabranego z ciała martwego doktora.
  • Na ciele w otwartym sarkofagu użyj piły zabranej z laboratorium – do inwentarza trafi odcięta głowa (severed head).
Wyjdź z grobowca
  • Użyj otworu w sklepieniu grobowca.
Obrazek


16. Laboratorium – Laboratory – finał

Zabierz
  • Kliknij mózg w słoju (brain in jar) na najwyższej półce nad stołem – dostaniesz mózg Lucasa (Lucas brain).
Obrazek

Oddaj Belladonnie elementy potrzebne do stworzenia mechanicznej lalki
  • W dowolnej kolejności użyj na Belladonnie mechanizmu, odciętej głowy i mózgu Lucasa.
Zapoczątkuj procedurę reanimacji
  • Kliknij dźwignię (switch) na ścianie nad stolikiem z lampą.
Obrazek

KONIEC
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Belladonna”