Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula
Statek
- Porozmawiaj z osobą znajdującą się w kokpicie – poznasz mechanikę gry.
- Przejdź do kolejnego pomieszczenia i z kredensu zabierz obieraczkę do ziemniaków.

- Z szafki poniżej zabierz miedziany drut.
- Podejdź do półki nad piecem i zabierz wiadro.
- Zejdź do sypialni. Z szafy zabierz instrukcję oraz silikon.

- W ekwipunku kliknij szkłem powiększającym na instrukcję – jest po francusku.
- Obok stoi metalowa szafka, z której zabierz przekaźniki.

- W ekwipunku spróbuj naprawić zepsuty przekaźnik przy pomocy drutu.
- Wróć na górę. Do wiadra włóż silikon i wstaw do piecyka.

- Użyj czerwonego przycisku na piecyku po prawej.
- W roztopionej masie zanurz drucik i przyklej do przekaźnika.
- Wróć do pokoju po prawej.
- Podejdź do drugiej maszyny, to translator – niestety nie działa.
- Porozmawiaj z Kralekiem – dostaniesz instrukcję naprawy translatora.

- Przeczytaj instrukcję w ekwipunku.
- Spójrz na kolorowe druciki po lewej stronie translatora.
- Zejdź do sypialni, a potem dalej w prawo do maszynowni.

- Podejdź do routera na ścianie i ustaw: żółty przełącznik na 3, niebieski na 2, zielony na 1, a czerwony na 2, zatwierdź ustawienie, wciskając czerwony guzik pośrodku.
- Wróć do góry i podejdź do translatora – potrzebujesz dysku.
- Przejdź do pomieszczenia obok i spójrz na filiżankę stojącą na stoliku. Zabierz dysk spod filiżanki.
- Wróć do translatora i umieść instrukcję wraz z dyskiem w urządzeniu.
- Translator nie widzi dysku.
- Użyj w ekwipunku na dysku kawałka szmatki, by go wypolerować.
- Użyj ponownie dysku wraz z instrukcją na translatorze.
- Zejdź do sypialni i kliknij na robota – po otwarciu drzwiczek zostanie zresetowany.
- Wróć do kokpitu i porozmawiaj Kralekiem.
Hotel
- Po rozmowie idź w górę ekranu.
- Porozmawiaj ze sprzedawcą warzyw, który jest w posiadaniu mapy bagien – nie dostaniesz jej na razie.
- Sprzedawca chętnie zamieni mapkę na kwiatka – otrzymasz kartkę z wyglądem kwiatka.
- Przejdź dalej w prawo do parku.
- Porozmawiaj z przebywającym tam staruszkiem i wróć do pierwszej lokacji.
- Spójrz na murek, jest w nim ciemniejszy kamień – kliknij na niego, to krzemień.

- Przejdź w prawo na przystań i wyjmij z pomostu dziwny gwóźdź.

- Wróć do pierwszej lokacji i porozmawiaj z Kralekiem.
- Użyj gwoździa wyjętego z pomostu (który okazał się być śrubokrętem) na krzemieniu.
- Wróć do sklepikarza, użyj śrubokręta na kole z łopatkami po prawej.

- Wróć do parku i z krzaka po lewej zerwij 2 kwiatki.

- W ekwipunku oderwij jeden płatek, by zgodnie z rysunkiem kwiatek miał 4 płatki.
- Wróć do sklepikarza i pokaż kwiatek – musisz go wysuszyć.
- Wróć do swojego statku kosmicznego.
- Użyj kwiatków na piecu (każdego z osobna), aby je ususzyć.
- Zanieś wysuszony kwiatek sprzedawcy i zabierz mapę.
- Wróć na molo, użyj robota na wodzie, a następnie na robocie koła.
- Przejdź po tamie na drugą stronę.
- Kierując się w prawo, zobaczysz scenkę.
- Zabierz prochy spalonego człowieka oraz narzędzie znajdujące się pod prochami.
- Z otwartej skrzyni w głębi ekranu zabierz baterię.
- Wróć na brzeg i przejdź na cmentarz.
- Spójrz na nagrobkową tablicę, jest rozbita.
- Wróć i przejdź do jaskini – potrzebujesz światła.
- Popłyń do motelu.
- Porozmawiaj z Kralekiem i daj mu znaleziony przyrząd.
- Przejdź do sprzedawcy i zamień z nim słówko na temat tamy.
- Idź do parku i pomawiaj o tamie ze staruszkiem i wróć jeszcze raz do sprzedawcy.
- Skieruj się na lewo do młyna.

- W młynie, koło kalendarza wisi młotek, który zabierz – na kalendarz też rzuć okiem.
- Na półce pod kalendarzem stoi szkatułka, ale nie masz czym jej otworzyć.
- Na parapecie znajdziesz płyn do mycia szyb – też się przyda.
- Kliknij na prześcieradło obok drzwi i zabierz kamienną tablicę.
- Jeszcze raz spójrz do środka i zabierz pamiętnik.
- Przeczytaj pamiętnik w ekwipunku.
- Wyjdź na zewnątrz i sprawdź maszyny stojące koło wiatraka.

- Jedna z nich to ładowarka, na której użyj baterii.
- Wróć do dziadka siedzącego w parku i porozmawiaj.
- Przejdź na przystań i płyń do tamy.
- Idź na cmentarz.
- W ekwipunku wysmaruj kamienną tablicę silikonem i przyklej ją do tej pękniętej na nagrobku.
- Sprawdź tablicę, a dowiesz się, gdzie został pochowany Grubby Larson.
- Idź do jaskini i użyj na ścianie baterii.
- Spójrz na sufit, a zobaczysz spody trumien.
- Musisz je jakoś oznakować.
- Wróć do hotelu.
- Przed hotelem przy pomocy młotka i śrubokrętu odłup kawałek krzemienia.
- Idź do parku porozmawiać ze staruszkiem.
- Poproś staruszka o pożyczenie laski, pożyczy nam za tabakę.
- Wróć do sklepikarza, ten jednak nie ma żadnej używki.
- Wróć do staruszka, skrusz drugi wysuszony kwiatek i daj mu.
- Gdy wyrzuci laskę, zabierz ją.
- Przy pomocy skrobaczki naostrz laskę i wróć na cmentarz.
- Wbij laskę w grób i dobij młotkiem.
- Wróć do jaskini i użyj młotka na desce, z której wystaje kawałek laski.

- Zabierz klucz od tamy.
- Użyj klucza na tamie – nie pasuje.
- Wróć do młyna i użyj klucza na szkatułce pod kalendarzem.
- Zabierz ze środka dynamit oraz kartkę.
- Przeczytaj karteczkę w ekwipunku i jeszcze raz pamiętnik.
- Idź do parku i użyj na pniaku drzewa płynu do mycia szyb, a potem szmatki.
- Otwórz właz i trafisz na sejf – spójrz na niego z bliska.

- Zgodnie z datą z kalendarza wpisz cyfry: 1, 5, 21.
- Otwórz sejf i zabierz ze środka lont.
- Wróć do tamy, w ekwipunku połącz lont z dynamitem.
- Zamontuj dynamit na tamie.

Molo
- Lont sięga do molo.
- Przy pomocy dwóch krzemieni zapal lont leżący na deskach.
- Płyń do miejsca katastrofy.
- Przy pomocy śrubokręta otwórz drzwi skrzyni.

- Zajrzyj do środka.
- Porozmawiaj z obcymi.
- Po animacji użyj sproszkowanych zwłok na She.
- Otwórz ponownie drzwi skrzyni, a trafisz na statek.