Pszczółka Maja: urodzinowa niespodzianka - solucja, poradnik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
michal0308
Publicysta
Posty: 662
Rejestracja: 28 lutego 2012, 14:50
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://przygodomania.pl/forum/viewtopic ... 1869#p1869
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował(a): 13 razy
Płeć:

Pszczółka Maja: urodzinowa niespodzianka - solucja, poradnik

Post autor: michal0308 » 13 lutego 2013, 17:46

Wszelkie prawa do tej solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy zabronione.
michal0308

Pszczółka Maja: Urodzinowa Niespodzianka
solucja

Mała Maja właśnie ma urodziny. Jej przyjaciele planują urządzić dla niej przyjęcie. Po animacji klikamy na zielony pakunek znajdujący się trochę ponad Filipem. Rozpoczniemy mini-grę. Konik polny wszystko nam wyjaśni, więc bawimy się w rzucanie ziaren pyłku w odpowiednim kolorze do odpowiednich owadów. Gdy skończymy, dostaniemy pierwszy świetny prezent dla pszczółki – pokaz żonglerki.


Nad rzeką



Po kolejnej animacji wybieramy na ekranie strzałkę do góry(tę wyrytą na pniu drzewa) i lecimy tam. Znajdujemy się nad rzeką. Maja zajęła się obserwowaniem poczwarki, więc możemy spokojnie wykonywać nasze zadanie. Klikamy na różne owady, chcąc ich zaprosić na urodziny. Sprawdzamy także oczy wystające z wody. Później oglądamy stłuczoną butelkę i kropelkę, która zatrzymała się na liściu nad poczwarką. Następnie dostrzegamy owada ukrytego w gąszczu pałki wodnej, znajdującym się w prawym dolnym rogu ekranu. Klikamy na niego. Okazuje się, że to ważka Jętka i jej kompan Bzyk. Po rozmowie cieszymy się, bo kolega ma nam załatwić tort dla Mai. W zamian musimy pomóc motylowi szybciej się przepoczwarzyć, gdyż Jętka chciała zobaczyć, jak wychodzi ze swego tymczasowego mieszkania. W tym celu klikamy na poczwarkę. Zaczynamy zagadkę, w której musimy skierować promień słoneczny na poczwarkę. Wtedy motyl się obudzi. Mamy do dyspozycji różne przedmioty. Wybieramy poziom trudności odpowiedni do swych umiejętności. Ja opiszę ten najtrudniejszy.
Początkowy promień światła pada różnie, jest kilka wersji, ale prawidłowe ustawienie jednej z kombinacji podałem na screenie. Można się skuć specjalnie, aż się trafi ta kombinacja lub próbować własnoręcznie innych :).

W ulu



Gdy wykonamy zadanie, klikamy na strzałkę znajdującą się na korzeniu drzewa – lecimy w prawo. Trafiamy do ula. Maja zajmuje się małymi pszczółkami, więc znów możemy działać niezauważenie. Najpierw klikamy na kupkę liści leżącą przy jednym ze strażników. Narobimy trochę hałasu i przywołamy tym naszą dawną wychowawczynię. Rozmawiamy z nią i pszczoła deklaruje się nam pomóc w urodzinach. W zamian za pomoc przy urodzinach małych pszczółek ona zrobi dla nas świeczkę z pszczelego wosku. Zabieramy się więc do dzieła. Mamy kolejną mini-grę. Filip wszystko nam objaśni, więc gramy. Gdy wykonamy zadanie, rozmawiamy ze strażnikiem, tym bliżej liści. Potem możemy się jeszcze trochę rozejrzeć, ale generalnie nie mamy tu już nic do roboty.

Na terenie mrówek


Klikamy na strzałkę zrobioną z miodu i wylatujemy z ula. Docieramy do terenu mrówek. Maja wlatuje do kwiatka, więc mamy wolną rękę. Klikamy na biedronkę i oglądamy animację z generałem mrówek. Wołamy go, ale nas nie słucha. Potem naciskamy na zieloną mszycę ponad nami. Znów pojawia się generał. I tym razem jednak nie chce z nami rozmawiać. Klikamy na duży kamień za Guciem a potem na dziurę obok niego. Pojawia się mrówkolew. Razem z Mają bronimy mszycę przed napastnikiem. Wtedy generał pojawia się ze swym oddziałem i chce nam się odwdzięczyć, ponieważ mszyce należą do niego. Rozmawiamy z nim. Deklaruje nam swoją pomoc w urodzinach. Wraz z oddziałem ma zaśpiewać piosenkę, ale w zamian musimy pomóc mu zebrać wydzielinę mszyc. Mrówki bowiem muszą poćwiczyć. Zabieramy się do dzieła. Filip wszystko nam wytłumaczy, więc gramy.
Po wykonaniu zadania otrzymujemy od mrówek obietnicę wykonania piosenki. Nie mamy więc tutaj już za wiele do roboty. Możemy się jednak rozejrzeć.

Na skraju lasu


Potem klikamy na strzałkę wyrytą na głazie, znajdującą się w lewej części ekranu. Docieramy na skraj lasu. Tutaj musimy odnaleźć przyjaciół Mai, których moglibyśmy zaprosić na urodziny. Klikamy więc na żywicę, dziuple, kwiaty. W końcu na pewno kogoś odnajdziemy. W jednym z miejsc trafiamy na świetlika Jaśka, którego złapał chrząszcz. Owad jest zły, że świetlik oświetla owady, przybierające barwę otoczenia w celach ochronnych, tym samym demaskując je. Udaje nam się ubłagać chrząszcza, by wypuścił Jaśka, który w zamian za wolność oświetli dla nas przyjęcie Mai. Chrząszczowi zaś musimy „zapłacić” przeprosinami wszystkich owadów, które skrzywdził niegrzeczny świetlik. Czeka nas znowu mini-gra. Tym razem Filip powie nam, że musimy znaleźć zakamuflowane owady wśród otoczenia. Owady (jest ich 7) na poziomie trudnym.
Następnie gra sama przenosi nas na pole makowe, gdzie chwilę Maja rozmawia z Guciem. Kończy się na tym, że przyjęcie jest gotowe, a Gucio musi szybciej dotrzeć nad wodospad, gdzie ma się ono odbyć. Oblewa więc małą pszczółkę wodą i ucieka, lecz nagle przylatuje ich przyjaciółka – ważka Lilka i pomaga Mai gonić Gucia. Przed nami kolejna mini-gra. Słuchamy Filipa i gramy :).
Gdy przejdziemy grę, oglądamy zakończenie :).


KONIEC
Obecnie: Gram w: W planach GTA lub Bugs.
Niedawno: Ukończyłem: Simon the Sorcerer 4 po raz drugi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pszczółka Maja - seria gier”