Alien Virus
Producent: Trecision
Wydawca (świat): Funsoft (Europa) \ Vic Tokai (USA)
Wydawca PL: –
Rok: 1995 – MS-DOS
Wymagania (PC): CPU 386, DOS 4.0, 4 MB RAM, k. graf. SVGA/VESA 256kB RAM, czytnik CD-ROM x2
Kompatybilność: DosBox
Zawartość pudełka (PC): 1 płyta CD-ROM, instrukcja
Rozgrywka: point’n’click FPP, można zginąć
Tematyka: sci-fi
Dostępność: –
Jestem Joshua Stone, pilot kosmicznego frachtowca. Właśnie skończyłem zlecenie i wracam na Stację Kosmiczną Zeus, by spotkać się z Carą. To moja ukochana. Przede mną ponad miesiąc lotu, więc tylko zaprogramuję autopilota i idę spać. Te kapsuły hibernacyjne są całkiem wygodne.
< Śnisz o wspólnych chwilach spędzonych ze swoją dziewczyną, smaku jej ust, zapachu włosów...>
Wylądowałem bez żadnych przeszkód. Nie mogę się już doczekać, jak wpadniemy sobie w ramiona... Zaraz... Co... Co się stało? Nikogo nie ma. Stacja wygląda na opuszczoną. Musiało się wydarzyć coś strasznego... Nie! Oby tylko... Caro, gdzie jesteś...?!
Alien Virus – W przeciwieństwie do innych przygodówek FPP opartych wyłącznie na LPM zastępującym wszelkie dostępne komendy, w grze zastosowano interfejs będący ubogim krewnym przygodówek z początku lat 90-tych, gdzie komunikowało się z grą za pomocą obszernej listy komend. Tutaj pozostawiono cztery z nich: USE, TAKE, OPEN, CLOSE. Gracz wędruje po sterylnych korytarzach stacji, od czasu do czasu spotykając jej mieszkańców. W ich przedstawieniu zastosowano ciekawy zabieg, decydując się na rysunkowe postacie w prerenderowanych lokacjach. Można odnieść wrażenie, że są z innego świata. Tytuł pozbawiony jest jakichkolwiek łamigłówek logicznych, opierając się jedynie na zagadkach inwentarzowych. Nie wszystkie przedmioty, które gracz może podnieść są potrzebne, jest kilka kompletnie bezużytecznych. Poruszanie się po świecie gry zrealizowano identycznie jak w pierwszym Myście – skokowo. Nie ma płynnego przejścia między punktami węzłowymi.
Alien Virus – Longplay