Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Przyjaciel forum
Posty: 598
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 5 razy
Płeć:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: PawelJasiak » 11 czerwca 2024, 21:23

pi_kor pisze:
10 czerwca 2024, 08:28
Na chwile obecną ogarniam co innego.
Ale jest szansa, że weźmiesz to pod uwagę, jak już ogarniesz?

Tomasz M
Posty: 1
Rejestracja: 16 czerwca 2024, 13:21

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: Tomasz M » 16 czerwca 2024, 14:11

Siemka, jakim programem edtyujesz .MIXa?

Awatar użytkownika
pi_kor
Publicysta
Posty: 374
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 165 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: pi_kor » 16 czerwca 2024, 21:08

PawelJasiak pisze:
11 czerwca 2024, 21:23
pi_kor pisze:
10 czerwca 2024, 08:28
Na chwile obecną ogarniam co innego.
Ale jest szansa, że weźmiesz to pod uwagę, jak już ogarniesz?
Jak nikt się nie podejmie to jest szansa.
Tomasz M pisze:
16 czerwca 2024, 14:11
Siemka, jakim programem edtyujesz .MIXa?
Skrypty w pythonie. MIX to paczka plików, teksty, fonty itd.
Spolszczenia maszynowe:
Alter Ego | Crowns and Pawns Kingdom of Deceit | Lost Chronicles of Zerzura | Lost Horizon 2 | Monolith | Unforeseen Incidents | Whispers of a Machine | Tajne akta: Sam Peters | Warp Frontier | Shardlight | Mindlock - The Apartment | 15 days
Ukryta zawartość
To forum wymaga zarejestrowania i zalogowania się, aby zobaczyć ukrytą zawartość.

soczysty.ogor
Posty: 3
Rejestracja: 26 czerwca 2024, 17:56
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: soczysty.ogor » 26 czerwca 2024, 17:58

Jakby ktos chcial wyslac w normalnym formacie tekstowym wszystkie dialogi to chętnie przetłumaczę :D

Awatar użytkownika
pi_kor
Publicysta
Posty: 374
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 165 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: pi_kor » 26 czerwca 2024, 18:57

Kompletny plik (dialogi + interfejs) w załączniku. Kilkanaście zakładek, tłumaczysz pod każdym żółtym nagłówkiem, z prawej od tej kolumny masz tekst po angielsku. Łam tekstu (nowe linie) powinien być zbliżony do wersji angielskiej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spolszczenia maszynowe:
Alter Ego | Crowns and Pawns Kingdom of Deceit | Lost Chronicles of Zerzura | Lost Horizon 2 | Monolith | Unforeseen Incidents | Whispers of a Machine | Tajne akta: Sam Peters | Warp Frontier | Shardlight | Mindlock - The Apartment | 15 days
Ukryta zawartość
To forum wymaga zarejestrowania i zalogowania się, aby zobaczyć ukrytą zawartość.

hern
Przyjaciel forum
Posty: 245
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 22:04
Podziękował(a): 23 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 38 razy
Płeć:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: hern » 17 sierpnia 2024, 20:40

soczysty.ogor pisze:
26 czerwca 2024, 17:58
Jakby ktos chcial wyslac w normalnym formacie tekstowym wszystkie dialogi to chętnie przetłumaczę :D
Jak tam idzie Ci tłumaczenie?

soczysty.ogor
Posty: 3
Rejestracja: 26 czerwca 2024, 17:56
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: soczysty.ogor » 04 października 2024, 13:48

hern pisze:
17 sierpnia 2024, 20:40
soczysty.ogor pisze:
26 czerwca 2024, 17:58
Jakby ktos chcial wyslac w normalnym formacie tekstowym wszystkie dialogi to chętnie przetłumaczę :D
Jak tam idzie Ci tłumaczenie?
Powoli ale cisnę dalej :D

Awatar użytkownika
unIQue
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: 24 czerwca 2024, 01:18
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: soon... bo to gigantyczna lista
Lokalizacja: Poznań
Podziękował(a): 7 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: unIQue » 19 października 2024, 11:45

Brachu ja obecnie tłumacze jedną książkę tygodniowp
2 etapoy

0 . Książka oi =anfueksju
ETAP 1 - TRANSLACA ZA POIMOCĄ MIX DEEPL PRO + GRAMMARLY i troszke AI
ETAP 2 - STWORZYŁEM BOTA DEDYK0ANEGO DO TRANSLACJI ORAZ POPRAWY TREŚCI PO TRANSL;ACJI Z UZGLĘFNIENIEM POLSKICH CZASÓW, KONTEKSTU, ROZAJU MĘSKIEGO I ŻESIEGO W OPARCIU O GPT 4 ADVANCED. DŁIGO DOPIESZCZANEGO PROMPTA , EZBOGACENIEM UMIEJĘNODCI OPARTYCH NS APU NIRKTÓRE MOJE NIEKTÓRE OHÓLNODOSTĘPNR PLUS TAKIE IJAK WIEDZA OGÓLNA CAŁŚC ZSILONA "WIEDZĄ" M.UN ORYGINALNĄ KSIĄŻKĄ SŁWONIKMI ETC.

W TYM TYG W ZAŁACZENIU ANGIELSKI ORYGINA L I PRZEŁUMACZONA SŁABO Z CZASEM ALE TEŻ 9 FILMÓW Z NAPISAMI

ORYGINAŁ PO ANG
http://hostuje.net/file.php?id=22988b81 ... 674327be05

JUŻ PRWIE AŁOŚĆ PRZETŁUMACZONA OD COUSE TO NIE ŻADNE GOOGLE TRANSLATORY
http://hostuje.net/file.php?id=ea5deecc ... 34738eb9a6

soczysty.ogor
Posty: 3
Rejestracja: 26 czerwca 2024, 17:56
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: soczysty.ogor » 05 grudnia 2024, 21:15

Update: prace trwają, żyję i nie zapomniałam o grze :D Nie wiem czy to brachu było do mnie, ale jeśli tak to mogę być i brachem. Jak ktoś chce korzystać z ai do tłumaczenia tego to by all means. Ja zajmuję się tłumaczeniami zawodowo, więc to jest dla mnie dodatkowy projekt, ale robię dalej i wrzucę jak skończę :))

Awatar użytkownika
pi_kor
Publicysta
Posty: 374
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 165 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: pi_kor » 22 grudnia 2024, 22:54

Podeślij mi na PW, jak już skończsz. Nie ma co robić tu śmietnika :V Zwłaszcza, że i tak trzeba będzie zrobić testy przed publikacją.
Spolszczenia maszynowe:
Alter Ego | Crowns and Pawns Kingdom of Deceit | Lost Chronicles of Zerzura | Lost Horizon 2 | Monolith | Unforeseen Incidents | Whispers of a Machine | Tajne akta: Sam Peters | Warp Frontier | Shardlight | Mindlock - The Apartment | 15 days
Ukryta zawartość
To forum wymaga zarejestrowania i zalogowania się, aby zobaczyć ukrytą zawartość.

hern
Przyjaciel forum
Posty: 245
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 22:04
Podziękował(a): 23 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 38 razy
Płeć:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: hern » 25 lutego 2025, 17:01

soczysty.ogor pisze:
05 grudnia 2024, 21:15
Update: prace trwają, żyję i nie zapomniałam o grze :D Nie wiem czy to brachu było do mnie, ale jeśli tak to mogę być i brachem. Jak ktoś chce korzystać z ai do tłumaczenia tego to by all means. Ja zajmuję się tłumaczeniami zawodowo, więc to jest dla mnie dodatkowy projekt, ale robię dalej i wrzucę jak skończę :))
Jak tam prace nad spolszczeniem?

tasz2u
Posty: 3
Rejestracja: 11 lutego 2025, 23:19

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: tasz2u » 25 lutego 2025, 18:40

Jakiś czas temu napisałem wiadomość do użytkowniczki o pseudonimie soczysty.ogor w sprawie tłumaczenia. Chciałbym połączyć siły i wspólnie dokończyć projekt. Też jestem tłumaczem i wielkim fanem Blade Runnera, więc zależy mi bardzo na tym spolszczeniu. Wciąż czekam na odpowiedź.

Podobnie jak pi_kor skorzystałem ze skryptów w Pythonie, wyciągnąłem pozostały tekst z gry i dodałem jako zakładki do arkusza z angielskimi napisami udostępnionymi przez zespół ScummVM. Wolałem to zrobić jeszcze raz, by zachować kolumny ze szczegółami (nazwa pliku audio, imię postaci wypowiadającej daną kwestię, itp.) Całość można łatwo zaimportować do oprogramowania dla tłumaczy. Chętnie przygotuję glosariusz i krótki poradnik stylistyczny uwzględniający ograniczenia dostępnych czcionek.

Przygotowałem również czcionki z polskimi znakami w programie graficznym zgodnie z poradnikiem ScummVM: napisy (Tahoma, CP1250) oraz interfejs (KIA, ASCII + polskie litery). Dopasowałem ręcznie odstępy i wyglądają w grze przyzwoicie. Oczywiście, pi_kor, jesteś doświadczonym grafikiem, więc mam nadzieję, że będziesz chciał je wspólnie dopracować podczas testów.

Chcę wspólnie z Wami dokończyć to tłumaczenie, więc poczekam spokojnie na odpowiedź soczystego.ogora zanim wznowię własną pracę nad tym projektem.

Awatar użytkownika
pi_kor
Publicysta
Posty: 374
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 165 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: pi_kor » 26 lutego 2025, 19:37

W tym excelu ode mnie są wszystkie kolumny jakie wypluł skrypt, tyle że je ukryłem. Można je w każdej chwili odsłonić. Patrząc po tym udostępnionym xlsie (wraz ze skryptem na github) i tym co sobie wyciągnąłem z pliku to tam nie ma kolumny z info o pliku audio, jedyna istotna informacja to kolumna przez kogo fraza jest wypowiadana. Reszta to time stampy kiedy co ma się wyświetlać (nieistotne dla tłumacza). Ten gotowiec zawiera inne języki. Z tego co pamiętam usunąłem je bo tylko śmietnik robiły (zakładek i tak bez nich jest aż nadto) i wprowadziłem zmianę(?) czy też skrypt miał opcję pomijania jeśli jakiegoś nagłówka zakładki brakuje przy pakowaniu.

Jedyny mankament jaki zauważyłem to linie tekstu interfejsu w niektórych miejscach muszą mieć zbliżoną długość (lub można spróbować zmniejszyć szerokość liter, ewentualnie zrobienie ręcznego łamu linii pomoże). Nie przez to że skrypt sobie nie poradzi z inna długością, a zwyczajnie gra nie uwzględnia automatycznego łamania tam tekstu i wszystko jest spasowane na sztywno. No i taki tekst wychodzi poza elementy graficzne w grze.
bl.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spolszczenia maszynowe:
Alter Ego | Crowns and Pawns Kingdom of Deceit | Lost Chronicles of Zerzura | Lost Horizon 2 | Monolith | Unforeseen Incidents | Whispers of a Machine | Tajne akta: Sam Peters | Warp Frontier | Shardlight | Mindlock - The Apartment | 15 days
Ukryta zawartość
To forum wymaga zarejestrowania i zalogowania się, aby zobaczyć ukrytą zawartość.

hern
Przyjaciel forum
Posty: 245
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 22:04
Podziękował(a): 23 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 38 razy
Płeć:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: hern » 09 maja 2025, 10:24

tasz2u pisze:
25 lutego 2025, 18:40
Jakiś czas temu napisałem wiadomość do użytkowniczki o pseudonimie soczysty.ogor w sprawie tłumaczenia. Chciałbym połączyć siły i wspólnie dokończyć projekt. Też jestem tłumaczem i wielkim fanem Blade Runnera, więc zależy mi bardzo na tym spolszczeniu. Wciąż czekam na odpowiedź.

Podobnie jak pi_kor skorzystałem ze skryptów w Pythonie, wyciągnąłem pozostały tekst z gry i dodałem jako zakładki do arkusza z angielskimi napisami udostępnionymi przez zespół ScummVM. Wolałem to zrobić jeszcze raz, by zachować kolumny ze szczegółami (nazwa pliku audio, imię postaci wypowiadającej daną kwestię, itp.) Całość można łatwo zaimportować do oprogramowania dla tłumaczy. Chętnie przygotuję glosariusz i krótki poradnik stylistyczny uwzględniający ograniczenia dostępnych czcionek.

Przygotowałem również czcionki z polskimi znakami w programie graficznym zgodnie z poradnikiem ScummVM: napisy (Tahoma, CP1250) oraz interfejs (KIA, ASCII + polskie litery). Dopasowałem ręcznie odstępy i wyglądają w grze przyzwoicie. Oczywiście, pi_kor, jesteś doświadczonym grafikiem, więc mam nadzieję, że będziesz chciał je wspólnie dopracować podczas testów.

Chcę wspólnie z Wami dokończyć to tłumaczenie, więc poczekam spokojnie na odpowiedź soczystego.ogora zanim wznowię własną pracę nad tym projektem.
Jak tam prace nad spolszczeniem?

tasz2u
Posty: 3
Rejestracja: 11 lutego 2025, 23:19

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: tasz2u » 09 maja 2025, 22:26

Jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi w sprawie wspólnego tłumaczenia, a chciałbym, aby soczysty.ogor miała wystarczająco dużo czasu na powrót do projektu.

hern
Przyjaciel forum
Posty: 245
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 22:04
Podziękował(a): 23 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 38 razy
Płeć:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: hern » 10 maja 2025, 12:22

tasz2u pisze:
09 maja 2025, 22:26
Jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi w sprawie wspólnego tłumaczenia, a chciałbym, aby soczysty.ogor miała wystarczająco dużo czasu na powrót do projektu.
Dzięki za odpowiedź. Jednak zestawiając nazwę użytkownika "soczysty.ogor" i jego wskazaną płeć nie wierzę, że coś powstanie.

Pancerny_Marian
Posty: 1
Rejestracja: 04 marca 2025, 21:36
Płeć:

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: Pancerny_Marian » 23 maja 2025, 10:46

Szkoda, że spolszczenie do jednej z najważniejszych przygodówek w historii już od tylu lat nie może powstać. Specjalnie w celu śledzenia tego wątku założyłem tu konto. Dziwi mnie, że się chcę ludziom tworzącym spolszczenia tworzyć po kilka wersji spolszczeń gier z serii Pokemon, a za takiego Blade Runnera nikt poważny nie chce się wziąć.

tasz2u
Posty: 3
Rejestracja: 11 lutego 2025, 23:19

Re: Blade Runner - wsparcie ScummVM i napisy

Post autor: tasz2u » 23 maja 2025, 18:00

Rozumiem Wasze obawy, natomiast jestem przekonany, że Przygodomania nie rozwinęłaby się, gdyby użytkownicy oceniali się wzajemnie po pseudonimach czy ilości postów. Przy takich projektach zdarza się również, że wcześniej zaangażowane osoby znikają na długi czas, a powody, jak się później okazuje, wcale nie są błahe.

Poważnie podchodzę do tego tematu, dlatego zależy mi, aby tłumaczenie powstało w przyjaznej atmosferze. Uważam, że powinniśmy się wspierać i wzajemnie motywować. Jeżeli ktoś wcześniej zadeklarował chęć pracy nad spolszczeniem, powinniśmy to uszanować i zaproponować współpracę, zamiast działać osobno. To właśnie są dla mnie wyznaczniki tego, że dana osoba podejmuje się tej pracy na poważnie.

Mam nadzieję, że soczysty.ogor jest cała i zdrowa. Pogodna wiosna sprzyja powrotom, więc dajmy tłumaczce jeszcze szansę. Jeżeli ostatecznie nie otrzymam odpowiedzi, zapewne zdecyduję się na przejęcie projektu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Blade runner”