W pogoni za Carmen Sandiego - solucja, poradnik

Zablokowany
Awatar użytkownika
tynieczka
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 05 stycznia 2012, 12:28
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć:

W pogoni za Carmen Sandiego - solucja, poradnik

Post autor: tynieczka » 15 lutego 2012, 22:10

Solucja w pdf

Solucja napisana przez pluszaka
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej wiedzy zabronione.

SOLUCJA

W POGONI ZA CARMEN SANDIEGO

Autorka: Pluszak- Juki





Obrazek

Wstęp
''Los świata spoczywa w Twoich rękach. Przebiegła mistrzyni zbrodni – Carmen Sandiego zniknęła bez śladu, wykradając bezcenne wydanie ''Podróży Marco Polo'' i niezliczone klejnoty światowego dziedzictwa kulturowego! Twoim zadaniem będzie pomóc dwójce agentów :Cieniowi i Julii w schwytaniu groźnej przestępczyni. W pogoni za Kobietą w Czerwieni przyjdzie Ci zwiedzić niemal cały świat i rozwiązać wiele zagadek! Czy sprostasz zadaniu?''

Obrazek

Obrazek

MISJA PIERWSZA
BRAZYLIA, KENIA, HAWANA

Po przybyciu do Rio De Janerio idziemy do księgarni Alberto. Oglądamy książki znajdujące się w skrzyni.
Rozmawiamy z właścicielem na temat ''Podróży Marko Polo''. Dowiemy się , że w księgarni był człowiek który zamienił książkę ''Portugalskie Forty''na książkę o świątyniach Szintoistycznych. Podchodzimy do mężczyzny siedzącego przy stoliku. Mówi nam, że jego zdaniem kolorowy budynek jest podejrzany. Idziemy we wskazane miejsce. W drzwiach znajdujemy informację od Carmen. Z Rio lecimy do Mombasy Na plakacie pod więżą znajdziemy wiadomość z dziwnymi znakami. Zabieramy ją i udajemy się do Hawany, po analizator śladów. Wracamy do Rio. Od księgarza dostajemy książkę ''Portugalskie forty''po zeskanowaniu jej znajdujemy zakładkę z podobnymi znakami, jak na wiadomości z Mombasy. Wracamy do Kenii. Idziemy porozmawiać z przewodnikiem wycieczek. Dostaniemy od niego książkę ''Legenda wielkich skarbów'' W książce brakuje jednej strony. Zanim wyruszymy na wycieczkę przewodnik poprosi nas o przyniesienie ugali (potrawa z kukurydzy).Kiedy znajdziemy się w forcie, przyglądamy się rysunkowi na drzwiach. Wzory przypominają te z karteczek z informacjami dla agentów. Układamy puzzle, kiedy skończymy otworzy się skrytka. W taki sposób odnaleźliśmy książkę ''Podróże Marko Polo'' i ukończyliśmy misje pierwszą.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

MISJA DRUGA
ROSJA, TAJLANDIA,MEKSYK, NOWA ZELANDIA

Lecimy do Moskwy. Podchodzimy do kobiety sprzedającej matrioszki. Kobieta w czerwieni zostawiła dla nas informację w jednej z nich. Po rozłożeniu jej znajdujemy kluczyk, który pasuje do samochodu stojącego przed teatrem. W bagażniku znajdziemy starą gazetę i maszynę szyfrującą, której nie możemy jeszcze użyć. Za plakatem na drzwiach teatru znajdujemy pierwszą wskazówkę do maszyny szyfrującej. Na drzwiach do mauzoleum Lenina znajdziemy karteczkę z informacją od Carmen. Udajemy do Tajlandii. Przy wejściu do świątyni, po prawej stronie stoi mężczyzna, Który ma informacje dla agentów Zło. Omyłkowo bierze nas za nich. Daje nam brakującą stronę z książki ''Legenda wielkich skarbów''. Mężczyzna zapyta nas o'' Dziadka do orzechów''.Wracamy do Moskwy. Na straganie z matrioszkami kupujemy płytę z ''Dziadkiem do orzechów''.Lecimy do Tajlandii. Oddajemy płytę z ''Dziadkiem do Orzechów'' a w zamian dostajemy jedwabną szarfę z motywem zwierząt. Teraz odwiedzamy Nową Zelandię. Po lewej stronie na trawie leży czerwone pióro, w którym znajduje się informacja od Carmen.
Udajemy się do indiańskiej wioski. W jednej z chatek, znajduje się telewizor z magnetowidem. Włączamy sprzęt i odsłuchujemy wiadomość od Carmen. Na tablicy informacyjnej na moście znajdujemy drugą wskazówkę do maszyny szyfrującej. Trzecia znajduje się na tablicy informacyjnej naprzeciwko gorących
źródeł. Przenosimy się do Meksyku. Pod tablicą z informacjami, o piramidach znajdziemy pierścień z inicjałami Carmen i ostatnią wskazówkę do szyfrującej maszyny, Wracamy do Rosji, aby rozwiązać hasło.
Podchodzimy do samochodu i korzystając z ze znalezionych wskazówek odgadujemy hasło.
1 - Myzeń – muzeum
2 - Neke- węże
3 - Kupu – slowa
4 -Ciudad - miasto
Nasze hasło to słowo – MASKA.

Obrazek

Obrazek
Po odgadnięciu hasła lecimy do Meksyku. Klikamy na mur po lewej stronie. Znajdziemy tam tablicę z pięcioma symbolami. Takie same znajdują się na jedwabnej szarfie z Tajlandii. Uruchomiamy mechanizm
klikając na okrągły przycisk na górze. Aby otworzyła się skrytka musimy w odpowiedniej kolejności naciskać przyciski. Podpowiedź mamy na jedwabnej szarfie.Klikamy na tabliczki , zaczynając od lewej strony : wąż, ptak, rzeźba, jaszczurka, lew. Podajemy hasło MASKA. Otworzy się skrytka, w której znajduje się Mauretańska Maska, skradziona przez Carmen. Kończymy misję drugą.

Obrazek

Obrazek

MISJA TRZECIA
RZYM,GRECJA, INDIE, PERU, HOLANDIA.

Podchodzimy do kobiety stojącej przed sklepem z instrumentami. Dostajemy od niej latarkę. Opowiada nam o kobiecie, która wykupiła całą partyturę z opery Carmen. Idziemy do Koloseum. Tam widzimy uciekającą Carmen, ale nie udaje nam się jej dogonić. Kobieta w czerwieni zostawia nam wiadomość z dziwnymi literami. Prosimy ''M'' o przefaksowanie listu do zaprzyjaźnionego profesora. Przenosimy się do Indii. Podchodzimy do mężczyzny stojącego przy straganie. Przyglądamy się leżącemu na stole medalionowi. Kupujemy jeden z nich. Sprzedawca informuje nas, że dostał zdjęcie od kobiety ubranej na czerwono .Wręcza nam je. Na zdjęciu znajdziemy informację gdzie znajduje się następna wskazówka. Lecimy do Grecji. Podchodzimy do niebieskich drzwi. Zabieramy notatkę. W wazach po prawej stronie znajdziemy zdjęcie Carmen i Julii i przetłumaczony tekst z koloseum. Lecimy do Holandii. Po prawej stronie na trawie znajdziemy wiadomość z czerwoną różą. Wchodzimy do wiatraka. Włączamy latarkę i przeszukujemy pomieszczenie. Po prawej stronie na ścianie znajdujemy następną informację od Carmen.
Lecimy do Peru. Przy żółto – czerwono – zielonych drzwiach znajdziemy informację dla agentów Zło. Po lewej stronie pod murem znajdziemy brązową skrzynkę. Otwieramy ją kupionym w Indiach medalionem. Podchodzimy do biało – czerwonych drzwi, aby je otworzyć musimy zagrać sześć dźwięków. W notatce od profesora mamy informację, że należy je odtwarzać od końca. C, G, F, B, A, A. Po odtworzeniu ich otworzą się drzwi. W pomieszczeniu znajdziemy trzeci przedmiot skradziony przez Carmen. Jest to Kipu.
(pęk powiązanych sznurków z zawiązanymi na nich węzełkami. Kipu służyło Indianom Keczua do zapamiętywania liczb)
Obrazek

Obrazek

MISJA CZWARTA
KANADA,INDONEZJA,AFRYKA,IZRAEL, FRANCJA

Lecimy do Kanady. Podchodzimy do rzeźby wilka. Po prawej stronie pod napisem znajdziemy drewniany klocek z wizerunkiem słonia. Kawałek dalej na chodniku znajdziemy pustą kopertę z napisem Ngonyama.
Udajemy się do Indonezji. W jaskini przyglądamy się rzeźbie. Po prawej stronie znajdziemy drugi drewniany klocek. Na tym znajduje się wizerunek nosorożca. Czas odwiedzić Afrykę. Podchodzimy do brązowych drzwi. Usłyszymy rozmowę Carmen z jednym z agentów Zło. Idziemy do kryjówki Akme. Zabieramy przyrząd namierzający. Z informacji podsłuchanych pod drzwiami dowiemy się, że musimy wracać do Kanady. Podchodzimy do telefonu. Włączamy urządzenie namierzające .Lecimy do Francji. Przyglądamy się ulicznemu malarzowi, który na nasz widok ucieka. Zostawia namalowany obraz, przedstawiający uliczkę w Izraelu. Na słupie z plakatami znajdziemy stary rachunek za książkę. Idziemy do straganu z książkami. Sprzedawczyni da na książkę ''Czerwona Dama''. Znajdziemy w niej trzeci drewniany klocek z wizerunkiem zebry. Wracamy do Izraela. Po lewej stronie we wnęce, za półka z książkami znajdziemy czwarty klocek przedstawiający hipopotama. Lecimy do Afryki. Na przystani stoi zacumowana łódź''Złoty Lew''. Wchodzimy na pokład. Oglądamy czerwony dziennik. W schowku po lewej stronie znajdziemy piąty klocek przedstawiający żyrafę. W Kanadzie znaleźliśmy kopertę z napisem Ngonyama. Niedaleko przystani znajduje się sklepik z pamiątkami o takiej nazwie. Wchodzimy do sklepiku
Przyglądamy się drewnianej skrzyneczce. Otwieramy ją korzystając z podpowiedzi, które znajdują się na karteczkach dołączonych do klocków. Układamy zwierzęta na karuzeli( zaczynając od lewej strony) SŁOŃ, NOSOROŻEC, ZEBRA, HIPOPOTAM, ŻYRAFA, LEW. Ze skrytki wyciągamy kluczyk z liściem. Wracamy do Kanady. Idziemy do fabryki karuzel. Znalezionym kluczem otwieramy drzwi. Tu znajdziemy skradziony Gong Moka.

Obrazek

Obrazek

MISJA PIĄTA
EGIPT, INDIE, HISZPANIA, ARGENTYNA, ANTARKTYDA

Lecimy do Egiptu. Na ścianie po lewej stronie znajdziemy kolczyk i stary bilet na walki byków. Po przeskanowaniu kolczyka dowiemy się, że pochodzi i Indii. Udajemy się tam .Rozmawiamy ze sprzedawcą pamiątek. Posiada cenne informacje dotyczące Carmen. Otrzymujemy od niego skrawek papieru, który zgubiła Carmen. Lecimy do Argentyny. Udajemy się farmę. Po lewej stronie przy płocie znajdziemy komputer Carmen. Na podłodze werandy znajdziemy wycinek ze starej gazety. Przyglądamy się kalendarzowi wiszącemu na ścianie. Na stoliku znajdziemy numer telefonu. Dzwonimy pod ten numer. Odezwie się mężczyzna, który opowie nam o bazie na Antarktydzie. Poda nam również współrzędne nadajnika (8, 5, 7). Opuszczamy Argentynę i udajemy się na Antarktydę. Wchodzimy do hangaru. Przyglądamy się dziennikowi leżącemu na stole. Między szafką a stołem znajdziemy skaner. Podchodzimy do nadajnika. Wpisujemy cyfry podane przez mężczyznę 8, 5, 7. Wychodzimy z hangaru. Podchodzimy do szafki z kluczykami, niestety jest pusta. Uruchamiamy skaner. Kluczyk znajdziemy pod
skrzynką po prawej stronie. Znalezionym kluczykiem uruchamiamy skuter. Podążając za sygnałem z nadajnika, znajdziemy tajne pomieszczenie. Na drzwiach znajdziemy elektroniczny schemat zamka. Niestety nie posiadamy żadnych wskazówek, jak go otworzyć. Na farmie w Argentynie wisiał kalendarz z fotografią willi w Hiszpanii. Na dziedzińcu willi znajduje się szachownica. Robimy zdjęcie. Lecimy do Egiptu. Podchodzimy do wnęki, gdzie znajdują się hieroglify. Korzystając ze wskazówki, którą Carmem zgubiła w Indiach, otwieramy skrytkę. Naciskamy hieroglify, zaczynając od tego po lewej stronie karteczki
Lecimy do Australii. W sklepie z pamiątkami mężczyzna zostawia gazetę z nieskończoną krzyżówką. Brakuje w niej jednego hasła. Rozglądamy się po sklepie. Na półce po lewej stronie, stoją figurki zwierząt.
Między figurkami znajdziemy następną podpowiedź. Wracamy na Antarktydę. Mamy już wszystkie wskazówki, aby otworzyć przejście do podziemnych tuneli. Aby je otworzyć musimy skorzystać z szachownicy. Do ustawienia każdej następnej części używamy litery, aby odgadnąć wysokość korzystamy z cyfr. Otwiera się przejście. Wchodzimy do tunelu. W jaskini znajdziemy stół do seneta. (senet popularna w starożytnym Egipcie gra przypominająca warcaby)

Obrazek

Obrazek

MISJA SZÓSTA
KONGO, SZWECJA, ANGLIA, WŁOCHY, NOWY JORK.

Podchodzimy do rozbitego samolotu. Zabieramy wiadomość i reperujemy nadajnik. Namierzamy miejsce z którego dzwoniła Carmen. Przenosimy się do Szwecji. Oglądamy schemat narysowany na kamiennej tablicy. Prosimy ''M'' o przetłumaczenie znaczenia rysunków. Dowiemy się, że przedstawia on miejsce położenia zaginionego miasta i miejsca ukrycia skarbu. W lewym górnym rogu kamiennej tablicy, znajdziemy złoty kluczyk. Z drzwi chatki zabieramy wiadomość. Po lewej stronie chatki znajdziemy skrzynkę. Otwieramy ja za pomocą znalezionego kluczyka. Znajdziemy w niej mapę angielskiego zamku. Lecimy do Anglii. Przyglądamy się wieży zamkowej. W jednym z okien pojawiają się sygnały świetlne. (czerwony, zielony, niebieski) Wchodzimy do zajazdu. Rozmawiamy z właścicielem na temat zamku. Dowiemy się, że w zamku znajduje jest pomieszczenie do , którego nie można dostać się od zewnątrz. Dzwonimy do ''M'', aby uzyskać więcej informacji o zamku. W odpowiedzi dostaniemy adres kobiety mieszkającej we Włoszech. Idziemy do sklepu z pamiątkami, na umówione spotkanie. Aby kobieta opowiedziała nam o zamku musimy podać hasło: LATARNIA. Kobieta opowie nam,że tajne przejście na mapie jest zaznaczone specjalnym atramentem. Jeśli chcemy się dowiedzieć, gdzie się znajduje musimy zrobić pradawną miksturę. W sklepie kupujemy angielską podkowę z czerwonym klejnotem.
Lecimy do Chin. W sklepiku ze starociami na szafce po prawej stronie leży informacja, gdzie mamy szukać tajemniczej formuły. Znajdziemy ją w wazie z rysunkiem feniksa. Pojawia się Carmen i wykrada formułę przed nami. Uciekając gubi ją. Zabieramy formułę i wracamy do sklepu. Po lewej stronie na stoliku stoi urządzenie do stworzenia pradawnej mikstury.

Obrazek

Obrazek
Używamy na mapie sporządzoną miksturę. Po chwili pokaże się tajemne przejście. Wchodzimy do sklepu z rowerami. Pod plakatem znajdziemy stary bilet na przedstawienie Hamleta. Wracamy do Anglii. Idziemy do zajazdu. Na stołku barowym znajdziemy pocztówkę z Nowego Jorku. Rozmawiamy na ten temat z właścicielem. Przenosimy się do Ameryki. Rozmawiamy z mężczyzną na temat wiersza znad kominka. Odda nam go, jeśli przyniesiemy mu złotą figurkę. Podobne figurki widzieliśmy we Włoszech. Udajemy się do sklepu z pamiątkami, kupujemy figurkę. Ponownie lecimy do Ameryki. Oddajemy złotą figurkę mężczyźnie, w zamian otrzymamy kartkę z wierszykiem. Wracamy do Anglii. Wchodzimy do zajazdu. Podchodzimy do kominka. Układamy podkowy, pamiętając o kolejności pojawiania się sygnałów świetlnych w oknie zamku. Wchodzimy do tunelu w, którym odnajdujemy skradziony kalendarz Majów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

MISJA SIÓDMA
NIEMCY, AMERYKA,BRAZYLIA, AUSTRALIA, PANAMA, ROSJA, INDONEZJA.

Lecimy do Niemiec. Po lewej stronie na murku, leżą pałeczki perkusyjne z Australii. Zabieramy je. Podchodzimy do brązowych drzwi. Znajduje się tam biuro Akme .Znajdziemy tam wyrzutnie lin. Podchodzimy do zegarmistrza. Rozmawiamy z nim o wieży zegarowej. Dowiemy się, że jeżeli chcemy otworzyć drzwi, musimy mieć specjalny klucz. Składa się on z pięciu zębatych kółeczek. Jedno z nich posiada właścicielka hotelu w Kolorado. Lecimy do Stanów. Udajemy się do Hotelu. Przyglądamy się haftowi pod biurkiem. Jest to Mola z Panamy zrobiona przez Indian Kuna. Oglądamy księgę gości, znajdziemy w niej nazwisko Carmen. Od właścicielki dowiemy się, że Carmen mieszkała w pokoju Anie Derby. Idziemy do pokoju. Po prawej stronie nad stolikiem znajdował się haft. Niestety został skradziony przez Carmen. Obok lampki znajdziemy podartą wiadomość.

Obrazek

Obrazek
Dowiemy się, że Carmen jest umówiona na spotkanie z agentem Zło na pokładzie Złotego Lwa. Przenosimy się do Brazylii. Odnajdujemy Złotego Lwa. Przeglądamy czerwony dziennik. Otwieramy zdobioną laskę. Znajdziemy tam krzyżykowy haft, skradziony z hotelu. Jest to wskazówka do znalezienia skarbu odkrywcy. Ze skrytki zabieramy zębate kółko, pierwszą część klucza do wieży zegarowej. Lecimy do Australii. Po prawej stronie w oddali znajduje się skała. Podchodzimy do niej, znajduje się tam zamknięte przejście. Po lewej stronie znajdziemy wiadomość od Carmen. Przenosimy się do Rosji. Na krze znajdziemy następne urządzenie dla agentów Akme. Na środku jeziora stoi łódź. Za pomocą wyrzutni lin zabieramy z niej drugie koło zębate. Udajemy się do Panamy. Za pomocą skanera przeszukujemy lewy brzeg kanału. Znajdujemy trzecie koło zębate. Lecimy do Indonezji. W jaskini przy rzeźbie znajdziemy czwarte koło zębate. Wracamy do Ameryki. W pokoju hotelowym w podłodze znajdziemy ostatnie koło zębate. Przenosimy się do Niemiec. Podchodzimy do wieży. Otwieramy drzwi, układając w odpowiedniej kolejności kola. Po otwarciu drzwi znajdziemy Pamiętnik Odkrywcy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Oglądamy filmik w ,którym agent Cień za pomocą wyrzutni zabiera Carmen pudełko z jej rzeczami. Wśród przedmiotów znajdziemy kartę dostępu agentów Zło. Wracamy do Australii. Znalezioną kartą otwieramy przejście w skale. W jaskini znajdziemy figurę Juliusza Cezara. Kończymy misję siódmą.

MISJA ÓSMA
ANGLIA, HISZPANIA, JORDANIA, FRANCJA,AMERYKA.

Lecimy do Anglii. W latarni morskiej spotykamy Carmen. Po krótkiej rozmowie, wyrzuca kluczyk. Agent Cień przechwytuje go wyrzutnią lin. Udajemy się do Hiszpanii. Przeszukujemy dziedziniec. Po prawej stronie pod balkonem stoi drewniana skrzynka. Otwieramy ją kluczykiem, który przechwycił Cień. Znajdujemy w niej wiadomość, oraz dziwny symbol wyrzeźbiony wewnątrz skrzyni. Przenosimy się do Jordanii. Po prawej stronie przy kamieniach, znajdziemy pędzel archeologiczny. Widnieje na nim hiszpańskie nazwisko Guzman. Na drzwiach znajdziemy niekompletną mozaikę.
Obrazek
Udajemy się do Meksyku. W oknie za fontanną znajdziemy fragment mozaiki. Idziemy do sklepu Mercado. Po prawej stronie na ścianie budynku, znajduje się plakat z bykiem. Pod nim znajdziemy drugi fragment mozaiki. W kwaterze Akme otrzymamy fotonowe urządzenie kolorów. Wracamy do willi w Hiszpanii. Otwieramy kufer i analizujemy farbę na znakach z kufra. Lecimy do Francji. Idziemy w stronę winnicy. Na moście po lewej stronie znajdziemy wiadomość dla agentów Zło. Pod metalową tabliczką z datą 1534, znajdziemy kamienne kwadraty z rysunkami kontynentów. Zgodnie ze wskazówką znalezioną na moście lecimy do Kanady. Przy telefonie znajdziemy księgę kodów. Wracamy do Francji. Wchodzimy do starego zamku, który znajduje się koło winnicy. W zamku czeka na nas kolejna zagadka. Polega ona na tym, aby ułożyć kwadraty z kontynentami od największego do najmniejszego. Zaczynamy od lewej strony.

Obrazek

Obrazek
Otwiera się skrytka w, której znajduje się mosiężna tabliczka z dziwnymi literami. Prosimy ''M'' o przesłanie szkicu z odbiciem liter, do profesora w Grecji. Na drzwiach jego mieszkania znajdziemy wiadomość, że przetłumaczony tekst znajduje się w wazie za zapaśnikiem. Następny fragment mozaiki znajduje się na drzwiach zakładu w Kanadzie. Wyruszmy do Meksyku. Udajemy się pod piramidę, tam znajdziemy ostatni fragment mozaiki. Lecimy do Jordanii. Zabieramy się za ułożenie mozaiki. Okazuje się, że jest to mapa miejsca ukrycia wielkiego skarbu. Próbujemy zlokalizować miejsce ukrycia skarbu.

Obrazek
Miejsce to znajduje się w lewym górnym rogu na skanerze. W taki oto sposób znajdujemy miejsce ukrycia wielkiego skarbu. Na początku układamy klejnoty, według wskazówki znalezionej w skrzyni w Hiszpanii.

Obrazek
Następnie korzystając z tekstu przetłumaczonego przez profesora, ustawiamy w odpowiedniej kolejności cyfry na kole. Na zewnętrznym ustawiamy liczbę 10, na środkowym 5, na wewnętrznym 2.

Obrazek

Obrazek

Otwierają się drzwi i odnajdujemy wieki skarb narodów. Oglądamy końcowy filmik.

KONIEC
Kontakt w sprawach forum: tynieczka[at]przygodomania.pl

Zablokowany

Wróć do „W pogoni za Carmen Sandiego: skarby światowego dziedzictwa”