Broken sword: the shadow of the templars - która wersja lepsza

ODPOWIEDZ

Która wersja gry jest lepsza?

wersja klasyczna
0
Brak głosów
wersja director's cut
2
100%
 
Liczba głosów: 2

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2681
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 94 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 56 razy
Płeć:

Broken sword: the shadow of the templars - która wersja lepsza

Post autor: adventurka » 05 marca 2015, 19:03

Obrazek Obrazek

Mile widziane uzasadnienie oceny

Awatar użytkownika
yemet
Poszukiwacz Przygód
Posty: 263
Rejestracja: 10 kwietnia 2015, 23:55
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Broken sword: the shadow of the templars - która wersja lepsza

Post autor: yemet » 19 stycznia 2016, 15:47

Dla mnie - jako osoby, która nie grała w oryginał - lepsza jest wersja Director’s Cut (dalej: DC). Gdzieniegdzie można natknąć się komentarze, jakoby nowa wersja zawierała znacznie mniej zagadek, postaci, dialogów, itd. Obejrzałem ponad połowę materiału z oryginału i nic takiego nie stwierdziłem. Jeśli są różnice w contencie, to raczej kosmetyczne, np. usunięto kroplówkę z 1. planu w szpitalu, mapę z numerami telefonów. W DC wprowadzono kilka zmian:

- rozszerzono przygodę o nowy wątek, w której animujemy Nico,
- nie można zginąć (w oryginale było 8 takich momentów) - postać odmawia wykonania pewnych czynności, odpowiednio to komentując,
- usunięto krew w dwóch scenach,
- dodano dziennik i system podpowiedzi,
- dodano animowane portrety postaci w dialogach,
- dodano hotspoty,
- dodano widok z 1. osoby w kilku scenach, np. podczas czytania gazety, przeszukiwania zwłok, ubrań,
- ułatwiono słynną zagadkę z kozą.

Największa gratką jest scenariusz Nico, chociaż nie wnosi on wiele do głównego wątku. Wadą jest niemożność wyłączenia hotspotów i - dla niektórych - portrety w dialogach, które nie zawsze idealnie pasują do wizerunku postaci z oryginału.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Broken sword: the shadow of the templars - wersje gry”