Papierowe RPG współczesne - pomysły na przygodę i prośba o uwagi

Można się "chwalić" swoimi pracami i zainteresowaniami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 926
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 36 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 122 razy
Płeć:

Papierowe RPG współczesne - pomysły na przygodę i prośba o uwagi

Post autor: DirkPitt1 » 18 marca 2024, 15:59

W ostatnich latach jakoś zmęczyły mnie erpegi rozgrywane w światach fantasy i s-f. W internecie można znaleźć miliony pomysłów na sesję, ale naprawdę niewiele na przygody w świecie współczesnym, a jeszcze mniej, gdy odjąć te z elementami fantastycznymi, jak pomysły do Świata Mroku, Zewu Cthulhu czy fantastycznych settingów d20 Modern. Wobec tego postanowiłem skompilować własną "pomoc naukową", pomagającą w tworzeniu przygód dla kampanii przygodowych, paramilitarnych i szpiegowskich dziejących się mniej lub bardziej w "nowoczesnych" czasach i pozbawionych elementów fantastycznych.

Jeśli jest tu ktoś obeznany z RPG, albo po prostu ciekawski, chętnie usłyszę uwagi i konstruktywną krytykę.
https://mega.nz/file/tRMCSYyb#lwWlyCLIz ... 6ZPR2kntaw

Uwaga, ten "generator przygód" wciąż jest pracą w toku, wiec układ treści może nie być doskonały i w tekście mogą pojawić się różnorodne błędy (mam nadzieję, że nigdzie nie walnąłem jakiegoś kompromitującego ortografa :oczko: ).
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
Scoffer
Publicysta
Posty: 875
Rejestracja: 28 lutego 2012, 14:37
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... =634#p1876
Lokalizacja: Giżycko/Warszawa
Podziękował(a): 6 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 7 razy
Płeć:

Re: Papierowe RPG współczesne - pomysły na przygodę i prośba o uwagi

Post autor: Scoffer » 27 maja 2024, 15:46

Posta przeczytałam miesiące temu, ale dopiero znalazłam chwilę, żeby popatrzeć na dokument. Bardzo podoba mi się komplikacja "uwaga, szkło" :P

Wydaje mi się, że przedstawiony generator jest troszku za bardzo szkieletem. Gdy tworzę przygodę, to zazwyczaj samą główną oś fabuły łatwo jest wymyślić, gorzej ze wszystkimi smaczkami, w które graczy trzeba wrzucić, żeby się poczuli zaangażowani. Chętnie zobaczyłabym w generatorze więcej pomysłów na takie właśnie drobiazgi, zwłaszcza realistycznie ujęte, bo plot twisty w stylu "z nieba spada mag/cthulhu/jednorożec" albo "atakuje was tylu przeciwników, że nie dacie rady" też mi trochę bokiem wychodzą. Oczywiście rozumiem, że można sobie dorobić różnych smaczków z generatora, ale wolałabym więcej szczegółów do wyboru. Jeżeli masz już coś takiego pod ręką, to dawaj znać :)
Wszystkie drogi przede mną!

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 926
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 36 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 122 razy
Płeć:

Re: Papierowe RPG współczesne - pomysły na przygodę i prośba o uwagi

Post autor: DirkPitt1 » 27 maja 2024, 18:39

Dziękuję za opinię. To wciąż praca w toku i w końcowej wersji znajdzie się jeszcze coś na temat różnych haczyków do wciągnięcia graczy w przygodę, coś o innych źródłach inspiracji do stworzenia przygody, parę przykładowych scenariuszy itp.

Jeśli chodzi o ciekawe komplikacje nie w stylu "idziesz drogą i spada ci na głowę kowadło, bo kowal miał zły dzień" albo "nagle z góry spada na was smok i zalewa strumieniem ognia/kwasu/mrozu", to rzuć okiem na https://www.modus-operandi.co.uk/top-se ... e-mission/. Rasmussen moje kategorie "katastrofa", "problem z transportem", "zaangażowanie władz" czy "problemy osobiste" rozbił na jakąś szaloną ilość podpunktów, z którymi nie mnie konkurować.

Ja postawiłem na bardziej ogólnikowy opis komplikacji, ale wezmę pod uwagę twoje uwagi i przemyślę uszczegółowienie przynajmniej niektórych kategorii, zwłaszcza, że np. dla warunków klimatycznych już się rozpisałem, jakie "atrakcje" mogą czekać graczy w poszczególnych strefach klimatycznych (łącznie z pewną tropikalną rybką, która sikającym w trakcie pływania może zafundować amputację członka w warunkach polowych :diabel: ).
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze hobby”