Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

ODPOWIEDZ
Emu
Publicysta
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwietnia 2018, 13:42
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:

Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: Emu » 05 czerwca 2020, 13:36

Jacyś goście tworzą taką przygodówkę... fabuła jak najbardziej własna, rzecz się dzieje w Japonii, ale już z kilku zrzutów ekranu widać inspiracje "Monkey Island".
https://www.facebook.com/UnfortunatelyNinja/
Niestety:
1. Dawno nie aktualizowali i nie wiem, czy nadal nad tym pracują...
2. Jedyną opcją kontaktu jest Messenger. :( NAPRAWDĘ ISTNIEJĄ LUDZIE, KTÓRZY NIE MAJĄ KONTA NA FEJZBUKU!! Właśnie dlatego, że to tak powszechne i popularne, wprost mnie odrzuca, nie jestem w stanie zgodzić się na posiadanie konta na Fejzbuku. Po prostu czuję bardzo silny wewnętrzny przymus odróżniania się, nie lubię być w większości.
Scenerie piękne - rozdzielczość wyższa niż "Monkey Island", ale nadal grafika zdecydowanie pikselowa. :D Część scenerii jest zaprezentowana jako krótkie filmiki, więc nie mogę ich tu pokazać (w jednym z nich można zobaczyć mapę, która zdecydowanie przywodzi na myśl "Monkey Island", zwłaszcza część 1), ale dam przynajmniej zrzuty ekranu jednego miejsca o różnych porach dnia (zresztą lubię takie zrzuty ekranu, zwłaszcza tam, gdzie wszystko wygląda w nocy ciekawie, a nie tylko niebiesko-niewyraźnie. EGA była w tym dobra, niektóre scenerie w "King's Quest 4" czy "Quest for Glory" 1 i 2 wyglądały lepiej nocą niż za dnia).
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
yemet
Poszukiwacz Przygód
Posty: 288
Rejestracja: 10 kwietnia 2015, 23:55
Podziękował(a): 7 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: yemet » 05 czerwca 2020, 17:38

Gdybyś wpisała ten tytuł do wyszukiwarki, to przekonałabyś się, że z ekipa odpowiedzialną za tę grę można skontaktować się nie tylko poprzez fb.
Odpowiedzieli mi, że wciąż pracują nad Unfortunately Ninja, ale z powodu koronawirusa nie mogą wystartować z kampanią na Kickstarterze, bo to zbyt ryzykowne.

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1682
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... t=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 54 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 39 razy

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: jackowsky » 05 czerwca 2020, 23:17

yemet pisze:
05 czerwca 2020, 17:38
[...] ale z powodu koronawirusa nie mogą wystartować z kampanią na Kickstarterze, bo to zbyt ryzykowne.
Że niby jak?
Ostatnio skończone: Detective Grimoire (70%), Sherlock Holmes and The Hound of The Baskervilles PL (50%), Black Geyser: Couriers of Darkness PL (60%), Broken Age PL (70%)
Gram: The Mystery of Woolley Mountain
W tle: Mass Effect: Edycja Legendarna PL

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 603
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 23 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 48 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: DirkPitt1 » 06 czerwca 2020, 11:53

jackowsky pisze:
05 czerwca 2020, 23:17
yemet pisze:
05 czerwca 2020, 17:38
[...] ale z powodu koronawirusa nie mogą wystartować z kampanią na Kickstarterze, bo to zbyt ryzykowne.
Że niby jak?
Też w pierwszej chwili wydawało mi się, że to jakiś absurd, bo przecież do robienia kampanii na Kickstarterze nie trzeba się stykać z ludźmi. Ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że chodzi o to, że w obecnej sytuacji, gdy z powodu koronawirusa ludzie tracą pracę, nie za wiele osób będzie chciało rzucić kasą i istnieje duże ryzyko zbiórka może się nie powieść. Oczywiście mogę się mylić w interpretacji. :)
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1682
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... t=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 54 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 39 razy

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: jackowsky » 06 czerwca 2020, 16:00

No ale wtedy jedynym ryzykiem jest to, że zbiórka się nie powiedzie.
Ostatnio skończone: Detective Grimoire (70%), Sherlock Holmes and The Hound of The Baskervilles PL (50%), Black Geyser: Couriers of Darkness PL (60%), Broken Age PL (70%)
Gram: The Mystery of Woolley Mountain
W tle: Mass Effect: Edycja Legendarna PL

Awatar użytkownika
adventurka
Publicysta
Posty: 3392
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 102 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 99 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: adventurka » 06 czerwca 2020, 16:45

Jedynym? Chyba żartujesz, przeciez po to ta cała kampania.

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1682
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... t=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 54 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 39 razy

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: jackowsky » 06 czerwca 2020, 23:43

adventurka pisze:
06 czerwca 2020, 16:45
Jedynym? Chyba żartujesz, przeciez po to ta cała kampania.
Chyba nie rozumiem
Ostatnio skończone: Detective Grimoire (70%), Sherlock Holmes and The Hound of The Baskervilles PL (50%), Black Geyser: Couriers of Darkness PL (60%), Broken Age PL (70%)
Gram: The Mystery of Woolley Mountain
W tle: Mass Effect: Edycja Legendarna PL

Awatar użytkownika
porfirion
Publicysta
Posty: 418
Rejestracja: 17 lutego 2014, 13:07
Podziękował(a): 28 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: porfirion » 07 czerwca 2020, 00:27

jackowsky pisze:
06 czerwca 2020, 23:43
adventurka pisze:
06 czerwca 2020, 16:45
Jedynym? Chyba żartujesz, przeciez po to ta cała kampania.
Chyba nie rozumiem
Kampanię na Kickstarterze organizuje się po to, by zebrać określoną sumę pieniędzy, prawda? No to twórcy uznali, że bardzo kiepskim pomysłem byłoby robienie tej kampanii teraz, gdy sporo osób ma problemy finansowe (np. z powodu braku pracy), więc nie sypną groszem dość obficie, a co za tym idzie, kampania może się nie powieść (nawiasem mówiąc, nie orientuję się, jak działa Kickstarter - czy na samo rozpoczęcie kampanii muszą coś wyłożyć? czy jeśli nie uzyskają określonej z góry sumy, to nie otrzymują nic? i czy mogliby w razie czego ponownie ruszyć z kampanią po jakimś czasie?). Tak czy siak na pewno uznali to za nieopłacalne w tym momencie.

No właśnie, mam wrażenie, że Twoje niezrozumienie wzięło się stąd, że yemet użył słowa "ryzykowne" zamiast np. "nieopłacalne", a w kontekście wirusa przychodzi nam na myśl przede wszystkim ryzyko zdrowotne i to Ci tu zgrzytnęło. A chodzi najpewniej po prostu o ryzyko klapy tej kampanii Kickstarterowej.
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element

Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu

Awatar użytkownika
yemet
Poszukiwacz Przygód
Posty: 288
Rejestracja: 10 kwietnia 2015, 23:55
Podziękował(a): 7 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: yemet » 07 czerwca 2020, 01:59

Hello, yes but unfortunately due to covid situation we can't lunch kick starter right now. Too risky I think. But we're still working hard on It.
Taką otrzymałem odpowiedź na pytanie, czy wciąż pracują nad grą. Wygodniej byłoby pozostawić to w oryginale, ale ostatnio - skądinąd słusznie - zwrócono mi uwagę, kiedy wkleiłam newsa po angielsku. Pytanie jackowsky'ego zignorowałem, ponieważ było... mało precyzyjne. Nie chciałem się domyślać, czy nie wiedział, że na świecie panuje pandemia, czy nie rozumiał, że koronawirus może przyhamować różnorakie inwestycje. Obie wersje było dla mnie tak nieprawdopodobne, że aż głupio było mi o to dopytać.

Użyłem słowa ryzykowne, bo adresat mojego pytania użył risky. Ja wiem, że tłumaczenie jest jak kobieta, ale jeśli ktoś sugeruje użycie nieopłacalne, to albo nie wie, co oznacza, albo nie rozumie, jak działa Kickstarter, albo nie zrozumiał kontekstu wypowiedzi.

Kickstarter to anglojęzyczna crowdfundingowa strona internetowa, na której przeprowadzane są zbiórki pieniędzy w celu sfinansowania różnorodnych projektów z wielu dziedzin życia. I tak, przeprowadzenie zbiórki w tym momencie byłoby ZBYT RYZYKOWNE dla developerów, bo "[...] bardzo kiepskim pomysłem byłoby robienie tej kampanii teraz, gdy sporo osób ma problemy finansowe (np. z powodu braku pracy), więc nie sypną groszem dość obficie, a co za tym idzie, kampania może się nie powieść". Gracze inwestują na Kickstarterze, wpłacając pieniądze, które mają pomóc w zrobieniu danej gry. Jeśli nie zostanie zebrana określona kwota do końca akcji, to twórcy nic nie dostaną.

Nie jestem komiwojażerem Unfortunately Ninja, aby dopytywać, czy aby na pewno o to im chodziło, więc jeśli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości w tej sprawie, to proponuję zwrócić się bezpośrednio do nich. Dla mnie sprawa była oczywista od początku.

Awatar użytkownika
pi_kor
Przyjaciel forum
Posty: 164
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 26 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: pi_kor » 07 czerwca 2020, 05:20

yemet pisze:
07 czerwca 2020, 01:59
Gracze inwestują na Kickstarterze, wpłacając pieniądze, które mają pomóc w zrobieniu danej gry. Jeśli nie zostanie zebrana określona kwota do końca akcji, to twórcy nic nie dostaną.
Welp, ogólnie to dziwnie ten KS działa, ostatnio wsparłem jeden projekt i z tego co widziałem to całe to zbieractwo to w początkowej fazie tylko deklaracja - "może coś tam wpłacę" - wybiera się jaki próg i tyle. "Fizycznie" pieniądze przelałem dopiero po zakończeniu zbiórki więc nawet jeśli takowa się uda to jaka pewność, że ktoś po miesiącu od deklaracji nie oleje sprawy. Dziwnie to wszystko działa.
Patch do The Longest Journey na Windows 7/10 KLIK

kamilpikora.pl

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 603
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 23 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 48 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: DirkPitt1 » 07 czerwca 2020, 12:36

pi_kor pisze:
07 czerwca 2020, 05:20
Welp, ogólnie to dziwnie ten KS działa, ostatnio wsparłem jeden projekt i z tego co widziałem to całe to zbieractwo to w początkowej fazie tylko deklaracja - "może coś tam wpłacę" - wybiera się jaki próg i tyle. "Fizycznie" pieniądze przelałem dopiero po zakończeniu zbiórki więc nawet jeśli takowa się uda to jaka pewność, że ktoś po miesiącu od deklaracji nie oleje sprawy. Dziwnie to wszystko działa.
Tego nie wiedziałem. Byłem przekonany, że się wpłaca, a KS robi depozyt i w razie powodzenia przekazuje pieniądze organizatorom zbiórki, a w razie niepowodzenia zwraca pieniądze darczyńcom.
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
pi_kor
Przyjaciel forum
Posty: 164
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 26 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: pi_kor » 07 czerwca 2020, 13:47

Chyba wiem o co chodzi. Przeszperałem maila i z tego co zauważyłem, nie mam tam podpiętej karty i przy wyborze wsparcia nie pobrało automatycznie pieniędzy. Pod koniec zbiorki dostałem maila z informacja czy chce potwierdzić. Płaciłem przez paypala.
Patch do The Longest Journey na Windows 7/10 KLIK

kamilpikora.pl

Emu
Publicysta
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwietnia 2018, 13:42
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: Emu » 07 czerwca 2020, 14:44

yemet pisze:
05 czerwca 2020, 17:38
Gdybyś wpisała ten tytuł do wyszukiwarki, to przekonałabyś się, że z ekipa odpowiedzialną za tę grę można skontaktować się nie tylko poprzez fb.
Nawet próbowałam szukać, ale nie zauważyłam niczego "kontaktowego". Zdarza się.
Poprawka: właśnie poszukałam znowu i naprawdę, naprawdę nie widzę żadnego adresu e-poczty.

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1682
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... t=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 54 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 39 razy

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: jackowsky » 08 czerwca 2020, 12:46

porfirion pisze:
07 czerwca 2020, 00:27
[...]
No właśnie, mam wrażenie, że Twoje niezrozumienie wzięło się stąd, że yemet użył słowa "ryzykowne" zamiast np. "nieopłacalne", a w kontekście wirusa przychodzi nam na myśl przede wszystkim ryzyko zdrowotne i to Ci tu zgrzytnęło. A chodzi najpewniej po prostu o ryzyko klapy tej kampanii Kickstarterowej.
Tak właśnie było. Dlatego napisałem, że najwyżej się zbiórka nie uda.
Ostatnio skończone: Detective Grimoire (70%), Sherlock Holmes and The Hound of The Baskervilles PL (50%), Black Geyser: Couriers of Darkness PL (60%), Broken Age PL (70%)
Gram: The Mystery of Woolley Mountain
W tle: Mass Effect: Edycja Legendarna PL

Awatar użytkownika
porfirion
Publicysta
Posty: 418
Rejestracja: 17 lutego 2014, 13:07
Podziękował(a): 28 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: porfirion » 08 czerwca 2020, 13:33

jackowsky pisze:
08 czerwca 2020, 12:46
Tak właśnie było. Dlatego napisałem, że najwyżej się zbiórka nie uda.
Fajnie, ale dla nich to nie jest takie "najwyżej". Po kiego rozpoczynać kampanię Kickstarterową, która obecnie ma duże prawdopodobieństwo porażki? Dlatego
adventurka pisze:
06 czerwca 2020, 16:45
Jedynym? Chyba żartujesz, przeciez po to ta cała kampania.

Jak wspomniałem, na zasadach działania kampanii Kicstarterowych się nie znam, ale yemet wyjaśnił:
yemet pisze:
07 czerwca 2020, 01:59
Gracze inwestują na Kickstarterze, wpłacając pieniądze, które mają pomóc w zrobieniu danej gry. Jeśli nie zostanie zebrana określona kwota do końca akcji, to twórcy nic nie dostaną.
Nie mam tu tylko jasności, czy za samo rozpoczęcie kampanii na Kickstarterze coś się płaci i czy może są jakieś inne warunki - ale zdroworozsądkowo zakładam, że nie jest dobrym pomysłem odpalanie kampanii tak trochę na głupa z podejściem: nie uda się? Luz, za miesiąc odpalimy kolejną, i tak dalej do skutku.

Co do tego, czy ogólne słowo "ryzykowne" w tym kontekście można sprowadzić do słowa "nieopłacalne", czy jednak znaczy coś więcej, to zależy od tego, czy niepowodzenie kampanii Kickstarterowej oznaczałoby dla twórców jedynie brak otrzymania środków na tę konkretną grę i przerwanie prac nad nią, czy też miałoby dla nich gorsze konsekwencje (zwolnienie z pracy, rozwiązanie ekipy, brak środków do życia itp.). Skoro twórca użył ogólnego słowa "ryzykowne", to się z nim nie ma co kłócić. Jakieś mniejsze lub większe ryzyko niezaprzeczalnie jest.
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element

Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu

Emu
Publicysta
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwietnia 2018, 13:42
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: Emu » 08 czerwca 2020, 13:37

Ej, ale napiszcie mi w takim razie, jak się z nimi skontaktować bez pośrednictwa mediów społecznościowych. Naprawdę nie znalazłam żadnego adresu e-poczty...

Awatar użytkownika
kassiopestka
Publicysta
Posty: 4323
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 21:04
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://www.przygodomania.pl/forum/viewt ... 4&start=60
Podziękował(a): 219 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 59 razy
Płeć:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: kassiopestka » 08 czerwca 2020, 18:35

Kobieta prosi o końkret, a tu cała dysputa na temat tego, co dla kogo jest oczywiste lub niezrozumiałe. Mężczyźni... :P :P :P
Moja kolekcja przygodówek
Ostatnio ukończone: Gibbous - A Cthulhu Adventure
Gram: Dexter Stardust Adventures in Outer Space, The Mystery of Woolley Mountain
W kolejce: Leisure Suit Larry - Wet Dreams Dry Twice, Trüberbrook
Czaję się na: The Season of the Warlock, PRIM, The Adventures of Bryan Scott, A Little Less Desperation, Monolith, Crowns and Pawns Kingdom of Deceit

Awatar użytkownika
Monttsserat
Moderator
Posty: 605
Rejestracja: 17 lutego 2013, 17:53
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 53 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Unfortunately Ninja - przygodówka retro inspirowana Monkey Island

Post autor: Monttsserat » 04 maja 2022, 08:12

Tra zbiórka na Kickstarterze:
Lepiej wspierać rodzimych artystów, niż być ignorantem

http://www.annaalternatywnie.blogspot.com
http://www.annateodorczyk.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry na PC oraz inne platformy”