Beyond the Steel Sky

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Przyjaciel forum
Posty: 516
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: PawelJasiak » 28 marca 2019, 08:53

Piotr_85 pisze:
No właśnie się nie zrozumieliśmy. Piszesz tak jakby gry na konsole musiały mieć mało zagadek bo użytkownicy konsol to debile i że przygodówka na konsole musi być skopana i nie da się zrobić dobrego sterowania bo takie PS4 nie jest tego w stanie ogarnąć. :D A wymieniłem Ci przykładową listę gier uznawanych za klasyki gier przygodowych które debiutowały jednocześnie na konsolach i co? I były w stanie mieć dobrą grafikę oraz Ciekawe zagadki w czasach gry programiści byli bardziej ograniczeni. No nie platforma wpływa na to jak gry teraz wyglądają tylko fakt że 2 wymiarowe wymagające przygodówki to już mała nisza i mało kto chcę je wydawać i zysk niewielki. Dodam również że mogę wymienić wielę gier które jest trójwymiarowych, ma skopane sterowanie lub proste zagadki a nigdy nie opuściły PC i nijak się ma to do teorii o konsolach. Nie wspomnę już o tym że pierwsze symulotory chodzenia i tasiemce od Telltale debiutowały właśnie na PC a porty konsolowe dostały później. I miały strasznie skopaną optymalizację i błędy bo nie były tworzone jako multiplatformy i były problemy z ich przeniesieniem. Takie czasy. Wymagających gier i tych w 2D mamy garstkę i to tylko dzięki twórcą indie. Każda gra nawet nie przygodowa jest teraz max spłycana bo nowe pokolenie nie chcę zwyczajnie męczyć umysłu. Jakby było wielkie zapotrzebowanie to i na konsolach by pojawiało się dużo skomplikowanych przygodówek o dużym budżecie jak w czasach pierwszego PSX. Sorry te czasy nie wrócą w najbliższych latach. Wiń o to młode pokolenie a nie platformę do grania
Sam miałem PS1, PS2, PS3 i teraz mam PS4, w sumie wszystkie łącznie już 20 lat, więc chyba mogę się też po części nazwać konsolowcem ;) kilka tytułów tam ograłem. Nigdzie nie napisałem, że tak było zawsze. Tak jest po prostu teraz. Ja napisałem, że użytkownicy konsol to debile? Nie wydaje mi się, żeby taki wniosek płynął z moich wypowiedzi. Raczej kładę nacisk na twórców gier, którzy najwyraźniej chyba tak uznali. Kiedyś z całą pewnością jakoś to umieli połączyć, obecnie pewnie stwierdzili, że to już jest niemodne żeby gra na PS/xbox coś od gracza wymagała. Jak coś próbują zrobić na konsolę i na PC to wychodzą płytkie gry, a grafika 3D jest często zapowiedzią tego właśnie, że twórcy stworzyli jakąś dziwaczną hybrydę.

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Przyjaciel forum
Posty: 516
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: PawelJasiak » 28 marca 2019, 09:04

Nawet wprost podkreśliłem w pierwszych postach, że ten trend jest obecny teraz, w ogóle nie rozpatruję niegdysiejszych gier. Przykładów też podałem parę na poparcie jedynie z najbardziej znanych serii, a pewnie po zastanowieniu bym jeszcze kilka dopisał. Wszystkie te tytuły to zresztą nie gry wydane wyjściowo na PC i PS, tylko serie obecne na początku jedynie na PC, które dopiero później zrobiły wielce nieudany atak na konsole.

qwerty
Publicysta
Posty: 1194
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: qwerty » 31 marca 2019, 11:04

Piotr_85 pisze:Akurat teoria nie ma zupełnie pokrycia. Wszystkie większe symulatory chodzenia debiutowały na PC a potem o ile się sprzedały to lądowały na konsolach albo i też nie. Nie zapominajmy też że przygodówki 2 i 3D od dawna były też dostępne na konsolach i do szybciej niż na PC. Broken Sword I i II, Myst, Riven, Amerzone, Dracula, 7th Guest, Return to zork, Syberia I iII, Discworld, Neverhood, Atlantis to tak na szybko. Nie powiesz mi że te gry wypadały słabo bo były robione pod 2 platformy.
Tylko że większość (jeśli nie wszystkie) wymienionych przez Ciebie tytułów było robionych z myślą o komputerach PC i Mac. Wersje konsolowe to tylko porty. Nie grałem w nie na padzie, więc jeśli się mylę poprawcie mnie, ale sterowanie nie było chyba - delikatnie mówiąc - najwygodniejsze, co nie?
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Professor Leyton and the Diabolical Box (NDS)
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life 2: Episode 2
Akcja: Little Nightmares: Secrets of the Maw
Logiczna: Babel Tower

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2748
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 94 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 57 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: adventurka » 20 sierpnia 2019, 18:24

Gameplay trailer z informacją "coming soon to Apple Arcade, PC, and Console".

Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1321
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... 309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 41 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 75 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Nfsfan83 » 21 sierpnia 2019, 14:31

czy nie czujecie z trailera że za dużo kolorków??? BaSS miało humor ale było mroczniejsze

dobry artykuł:

https://pl.ign.com/beyond-a-steel-sky/2 ... -powstania
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Poradnik - box https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pGZ0xkbzNn
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Piotr_85
Przyjaciel forum
Posty: 819
Rejestracja: 06 marca 2012, 13:59
Lokalizacja: Kraków
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 17 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Piotr_85 » 23 sierpnia 2019, 14:40

Tak szczerze mówiąc to nie. W BaSS było dość sporo kolorowych lokacji obok tych bardziej stonowanych. Nawet paleta kolorów w trailerze zgadza się z oryginałem. Ja czekam z niecierpliwością na ten tytuł :)
NEW YEAR, NEW RULES, NEW LIFE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry na PC oraz inne platformy”