Beyond the Steel Sky

Awatar użytkownika
Galador
Publicysta
Posty: 336
Rejestracja: 25 lutego 2012, 10:40
Lokalizacja: GM
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 12 razy
Kontakt:

Beyond the Steel Sky

Post autor: Galador » 25 marca 2019, 20:17

Revolution Software zapowiedziało Beyond the Steel Sky, czyli sequel Beneath a Steel Sky, które ma być ekclusivem na platformę Apple Arcade. Na razie nie wiadomo ile z tej gry będzie przygodówką. Premiera w tym roku.
Beyond the Steel Sky – kontynuacja kultowej przygodówki Beneath a Steel Sky, tworzona przez autora oryginału oraz szefa studia Revolution Software, Charlesa Cecila oraz artystę Dave’a Gibbonsa. Gra zostanie osadzona w cyberpunkowym, w pełni trójwymiarowym świecie, a bohaterem zostanie główny protagonista tytułu z 1994 roku, inżynier Robert Foster, który będzie obserwował wpływ stworzonej przez niego wszechwiedzącej, sztucznej inteligencji na życie nowoczesnego, acz w pełni kontrolowanego społeczeństwa.
Źródło: https://www.gry-online.pl/
In accordance with more modern approaches to the adventure genre exhibited by “walk-’em-ups” like “Everybody’s Gone to the Rapture,” Cecil says that “Beyond” will feature fully 3D environments that the player can stroll through and interact with, with full camera control. Gibbons takes great pains to note that the studio has developed an entirely new tool to facilitate a comic-book aesthetic while still taking advantage of this newfound depth and technology. While Cecil isn’t comfortable talking more specific than that just yet, he says that the team’s goal is to embody the spirit of the adventure games that put them on the map, such as their lengthy “Broken Sword” series, emphasizing that the non-violent nature of the genre has allowed the studio to garner a diverse fanbase broader than that of more traditional action games.
https://variety.com/2019/gaming/news/be ... 203171160/

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1313
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... 309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 41 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 75 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Nfsfan83 » 25 marca 2019, 20:34

I schrzaniony całkowicie graficznie styl gry, mogliby pójść w klasykę ale nie ... kolejny crap do kosza
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Poradnik - box https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pGZ0xkbzNn
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
rewind
Przyjaciel forum
Posty: 222
Rejestracja: 19 października 2017, 22:13
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: rewind » 26 marca 2019, 05:28

Jak to nie wiadomo. Czysta przygodówka, do tego znakomita. Niestety póki co exclusive u Appla.

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1746
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 57 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Vicek » 26 marca 2019, 06:54

Nie macie racji. Gra ukaże się również na PC i konsolach.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Galador
Publicysta
Posty: 336
Rejestracja: 25 lutego 2012, 10:40
Lokalizacja: GM
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 12 razy
Kontakt:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Galador » 26 marca 2019, 07:34

Jak pisałem, to nie był jeszcze takiej informacji. ;)

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 1020
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 16 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: kNOT » 26 marca 2019, 08:13

Nfsfan83 pisze:kolejny crap do kosza
Kolejny pixelart?
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1313
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... 309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 41 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 75 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Nfsfan83 » 26 marca 2019, 14:04

Nie pixelart ale svga art :) w stylu BS5 a nie to COŚ. Jak widzę użyją techniki cell-shading w stylu Bordalands.

Nie moja wina, że stary styl w moim sercu jest i nic no nie wykorzeni.

Tak dla ciekawości:

BS5

Obrazek

BS1 DC

Obrazek

Piękne, rysowane, klimatyczne tła. BS 1 DC to klasa sama w sobie w porównaniu do BS5.
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Poradnik - box https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pGZ0xkbzNn
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Scoffer
Publicysta
Posty: 815
Rejestracja: 28 lutego 2012, 14:37
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... =634#p1876
Lokalizacja: Giżycko/Warszawa
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Scoffer » 26 marca 2019, 14:30

A mnie się tam BS5 wizualnie podoba, ma takie delikatne światło czasami.
Jeżeli BASS faktycznie ma się pojawić na PC, to wspaniała wiadomość, jaram się jak pochodnia :D
Wszystkie drogi przede mną!

Awatar użytkownika
Piotr_85
Przyjaciel forum
Posty: 812
Rejestracja: 06 marca 2012, 13:59
Lokalizacja: Kraków
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 17 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Piotr_85 » 26 marca 2019, 15:16

Świetna wiadomość :) Niedawno zapoznałem się z pierwszą częścią i bawiłem się znakomicie. Sam styl graficzny jest dla mnie ok, nie przeszkadza mi trzeci wymiar.
NEW YEAR, NEW RULES, NEW LIFE

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 435
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 34 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: DirkPitt1 » 26 marca 2019, 15:38

Jestem za. Styl graficzny mi nie przeszkadza, tylko zobaczymy ile będzie klimatu w tym nowym Union City. :)
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Przyjaciel forum
Posty: 514
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: PawelJasiak » 26 marca 2019, 17:34

Wiadomo, wolę klasyczny dla przygodówek styl. Niemniej jednak grafika w 3D mnie nie odrzuca jako taka. Problem jest natomiast inny: twórcy świetnych niegdyś tytułów przygodówek decydują się na robienie gier w 3D żeby dobrze wyglądały na konsolach. I to jest już problem, bo potężnie odbija się to na jakości tych gier - z reguły robią się z tego symulatory spaceru albo gry z jedną zagadką na całą planszę. Przykładów ostatnio jest aż nadto i każdy pewnie wie o jakich seriach mówię.

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Przyjaciel forum
Posty: 514
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: PawelJasiak » 26 marca 2019, 17:43

W sensie żeby było jasne: chodzi mi o to, że próbują zrobić grę zarówno na PC jak i na PS, przez co gra jest słaba i na tej i na tej platformie ;) bo ani to przygodówka ani gra pod konsolę wtedy.

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1313
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... 309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 41 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 75 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Nfsfan83 » 26 marca 2019, 18:45

Beyond the Steel Sky vs Cyberpunk 2077 oba w 3D. Ale pamiętaj wybierz mądrze :D
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Poradnik - box https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pGZ0xkbzNn
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2167
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Sir_Kiełbasa » 26 marca 2019, 19:01

Nfsfan83 pisze: Tak dla ciekawości:
BS5
Obrazek
BS1 DC
Obrazek
Piękne, rysowane, klimatyczne tła. BS 1 DC to klasa sama w sobie w porównaniu do BS5.
W BS5 jeszcze nie grałem i dawno temu grałem w BS1, ale gdy zobaczyłem tego pierwszego screena to nie wiem dlaczego, ale wydało mi się, że takie tła były w BS1 właśnie. Już się wyprowadziłem z błędu. :) Ciekawe skąd ta pomyłka. W każdym razie akurat na tym screenie tło jest bardzo ładne, natomiast postać wygląda jakby była wklejona, co już fajne nie jest. Ale może w czasie gry to inaczej wygląda.
PawelJasiak pisze:Wiadomo, wolę klasyczny dla przygodówek styl. Niemniej jednak grafika w 3D mnie nie odrzuca jako taka. Problem jest natomiast inny: twórcy świetnych niegdyś tytułów przygodówek decydują się na robienie gier w 3D żeby dobrze wyglądały na konsolach.
A 2D wyglądałoby źle na konsoli? :)

Awatar użytkownika
Piotr_85
Przyjaciel forum
Posty: 812
Rejestracja: 06 marca 2012, 13:59
Lokalizacja: Kraków
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 17 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Piotr_85 » 26 marca 2019, 19:07

Akurat teoria nie ma zupełnie pokrycia. Wszystkie większe symulatory chodzenia debiutowały na PC a potem o ile się sprzedały to lądowały na konsolach albo i też nie. Nie zapominajmy też że przygodówki 2 i 3D od dawna były też dostępne na konsolach i do szybciej niż na PC. Broken Sword I i II, Myst, Riven, Amerzone, Dracula, 7th Guest, Return to zork, Syberia I iII, Discworld, Neverhood, Atlantis to tak na szybko. Nie powiesz mi że te gry wypadały słabo bo były robione pod 2 platformy. Teraz też dużo gier przygodowych też produkuje się z myślą o kilku rynkach i taki Yesterday Origins czy BS5 są dowodem że można robić klasyczne gry przygodowe na każdą platformę. Problem o którym piszesz czyli symulatory chodzenia i gry w formie sezonów gdzie faktycznie nie ma zagadek nie wynika od platformy tylko od tego że sami gracze z wyjątkiem typowych miłośników gatunku nie chcą w nie grać co jest smutne. Dlatego studia mające ambicje na większe projekty robią uproszczone gry dla każdego by na nich zarobić na większe produkcje i wydają to na wszystkie platformy, chyba że ich nie stać wtedy tylko pozostaje im PC jako najtańsza forma dystrybucji. Niestety czy się komuś to podoba czy nie klasyczne przygodówki to teraz gatunek dla wąskiego grona.
NEW YEAR, NEW RULES, NEW LIFE

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1313
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... 309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 41 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 75 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Nfsfan83 » 26 marca 2019, 19:44

A co powiecie na to:

Obrazek

Klimat 2D a scena jakby z BaSS :) Dr. Burke w stylu Broken-ów takie 3D oszukane

#Piotr_85 ma rację robi się teraz gry dla coraz głupszych graczy... ups dla takich, którym nie chce się zbytnio myśleć, ale zaraz przecież są solucje... to o co chodzi :rotfl:
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Poradnik - box https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pGZ0xkbzNn
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Przyjaciel forum
Posty: 514
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: PawelJasiak » 27 marca 2019, 08:54

Sir_Kiełbasa pisze:
PawelJasiak pisze:Wiadomo, wolę klasyczny dla przygodówek styl. Niemniej jednak grafika w 3D mnie nie odrzuca jako taka. Problem jest natomiast inny: twórcy świetnych niegdyś tytułów przygodówek decydują się na robienie gier w 3D żeby dobrze wyglądały na konsolach.
A 2D wyglądałoby źle na konsoli? :)
Pewnie i by mogły dobrze wyglądać, tylko że nikt by w nie nie grał. W każdym razie do takiego wniosku doszli twórcy, bo takich gier na konsole nie robią.

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Przyjaciel forum
Posty: 514
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: PawelJasiak » 27 marca 2019, 09:01

Piotr_85 pisze:Akurat teoria nie ma zupełnie pokrycia. Wszystkie większe symulatory chodzenia debiutowały na PC a potem o ile się sprzedały to lądowały na konsolach albo i też nie. Nie zapominajmy też że przygodówki 2 i 3D od dawna były też dostępne na konsolach i do szybciej niż na PC. Broken Sword I i II, Myst, Riven, Amerzone, Dracula, 7th Guest, Return to zork, Syberia I iII, Discworld, Neverhood, Atlantis to tak na szybko. Nie powiesz mi że te gry wypadały słabo bo były robione pod 2 platformy. Teraz też dużo gier przygodowych też produkuje się z myślą o kilku rynkach i taki Yesterday Origins czy BS5 są dowodem że można robić klasyczne gry przygodowe na każdą platformę. Problem o którym piszesz czyli symulatory chodzenia i gry w formie sezonów gdzie faktycznie nie ma zagadek nie wynika od platformy tylko od tego że sami gracze z wyjątkiem typowych miłośników gatunku nie chcą w nie grać co jest smutne. Dlatego studia mające ambicje na większe projekty robią uproszczone gry dla każdego by na nich zarobić na większe produkcje i wydają to na wszystkie platformy, chyba że ich nie stać wtedy tylko pozostaje im PC jako najtańsza forma dystrybucji. Niestety czy się komuś to podoba czy nie klasyczne przygodówki to teraz gatunek dla wąskiego grona.
Nie zrozumieliśmy się. Syberia ma spierdzielone sterowanie i mało zagadek, bo ktoś się uparł, że ma to być także gra na konsole. Silence jest banalne i nie ma w niej gry, bo z pięknego 2D zrobili grę na konsole. Black Mirror 4 jest niegrywalne, bo nie mogli zdecydować, czy to ma być konsolówka czy pecetówka. Dreamfall zupełnie poszedł w kierunku gry konsolowej i nie ma w niej już nic z przygodówki.

Więc tak, jak widzę zapowiedź takiej grafiki 3D, to jest znak żeby oczekiwać gry, która będzie próbowała zadowolić gracza z każdej platformy i nie zadowoli nikogo. I właśnie najbardziej mnie martwi to, że są to dobre serie. Zresztą wszystkie beznadziejne elementy w Broken Swordzie 3 też były elementami typowo konsolowymi - jak przesuwanie i skakanie po skrzynkach.

Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 605
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 51 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: earwig11 » 27 marca 2019, 19:04

PawelJasiak pisze:Nie zrozumieliśmy się. Syberia ma spierdzielone sterowanie i mało zagadek, bo ktoś się uparł, że ma to być także gra na konsole. Silence jest banalne i nie ma w niej gry, bo z pięknego 2D zrobili grę na konsole. Black Mirror 4 jest niegrywalne, bo nie mogli zdecydować, czy to ma być konsolówka czy pecetówka. Dreamfall zupełnie poszedł w kierunku gry konsolowej i nie ma w niej już nic z przygodówki.

Więc tak, jak widzę zapowiedź takiej grafiki 3D, to jest znak żeby oczekiwać gry, która będzie próbowała zadowolić gracza z każdej platformy i nie zadowoli nikogo. I właśnie najbardziej mnie martwi to, że są to dobre serie. Zresztą wszystkie beznadziejne elementy w Broken Swordzie 3 też były elementami typowo konsolowymi - jak przesuwanie i skakanie po skrzynkach.
Niestety masz rację, do tej listy możesz też dopisać ostatniego Sherlocka - pełno tam jakiś głupich minigierek. Mogę tyko napisać, że to oznaka naszych czasów. Z robienia gier przygodowych 2D i na dodatek wyłącznie na PC ciężko wyżyć. Daedalic ostatnio oznajmił, że otwiera się na inne gatunki gier i przy okazji po cichu skasował The Devil's Men, Technobabylon 2 od Wadjet Eye będzie w 3D, itp. Co do nowego Steel Sky to jeśli czegoś mocno nie zepsują to jestem w stanie przełknąć komiksową grafikę czy uproszczoną rozgrywkę.

Awatar użytkownika
Piotr_85
Przyjaciel forum
Posty: 812
Rejestracja: 06 marca 2012, 13:59
Lokalizacja: Kraków
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 17 razy
Płeć:

Re: Beyond the Steel Sky

Post autor: Piotr_85 » 27 marca 2019, 23:09

PawelJasiak pisze:
Nie zrozumieliśmy się. Syberia ma spierdzielone sterowanie i mało zagadek, bo ktoś się uparł, że ma to być także gra na konsole. Silence jest banalne i nie ma w niej gry, bo z pięknego 2D zrobili grę na konsole. Black Mirror 4 jest niegrywalne, bo nie mogli zdecydować, czy to ma być konsolówka czy pecetówka. Dreamfall zupełnie poszedł w kierunku gry konsolowej i nie ma w niej już nic z przygodówki.

Więc tak, jak widzę zapowiedź takiej grafiki 3D, to jest znak żeby oczekiwać gry, która będzie próbowała zadowolić gracza z każdej platformy i nie zadowoli nikogo. I właśnie najbardziej mnie martwi to, że są to dobre serie. Zresztą wszystkie beznadziejne elementy w Broken Swordzie 3 też były elementami typowo konsolowymi - jak przesuwanie i skakanie po skrzynkach.
No właśnie się nie zrozumieliśmy. Piszesz tak jakby gry na konsole musiały mieć mało zagadek bo użytkownicy konsol to debile i że przygodówka na konsole musi być skopana i nie da się zrobić dobrego sterowania bo takie PS4 nie jest tego w stanie ogarnąć. :D A wymieniłem Ci przykładową listę gier uznawanych za klasyki gier przygodowych które debiutowały jednocześnie na konsolach i co? I były w stanie mieć dobrą grafikę oraz Ciekawe zagadki w czasach gry programiści byli bardziej ograniczeni. No nie platforma wpływa na to jak gry teraz wyglądają tylko fakt że 2 wymiarowe wymagające przygodówki to już mała nisza i mało kto chcę je wydawać i zysk niewielki. Dodam również że mogę wymienić wielę gier które jest trójwymiarowych, ma skopane sterowanie lub proste zagadki a nigdy nie opuściły PC i nijak się ma to do teorii o konsolach. Nie wspomnę już o tym że pierwsze symulotory chodzenia i tasiemce od Telltale debiutowały właśnie na PC a porty konsolowe dostały później. I miały strasznie skopaną optymalizację i błędy bo nie były tworzone jako multiplatformy i były problemy z ich przeniesieniem. Takie czasy. Wymagających gier i tych w 2D mamy garstkę i to tylko dzięki twórcą indie. Każda gra nawet nie przygodowa jest teraz max spłycana bo nowe pokolenie nie chcę zwyczajnie męczyć umysłu. Jakby było wielkie zapotrzebowanie to i na konsolach by pojawiało się dużo skomplikowanych przygodówek o dużym budżecie jak w czasach pierwszego PSX. Sorry te czasy nie wrócą w najbliższych latach. Wiń o to młode pokolenie a nie platformę do grania
NEW YEAR, NEW RULES, NEW LIFE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry na PC oraz inne platformy”