A Golden Wake - przygodówka retro

Awatar użytkownika
adventurka
Publicysta
Posty: 3390
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 133 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 101 razy
Płeć:

A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: adventurka » 01 czerwca 2014, 02:38

Obrazek

Dave Gilbert z Wadjet Eye Games zapowiedział nową przygodówkę. Jesienią bieżącego roku jego firma zamierza wydać A Golden Wake, grę stworzoną przez Grundislav Games, studio znane przede wszystkim z darmowej serii o śledztwach Bena Jordana.

A Golden Wake to nieco pikselowata przygodówka retro, przygotowana za pomocą Adventure Game Studio. Jej akcja rozgrywa się w latach dwudziestych XX wieku na Florydzie, dokąd przybywa Alfie Banks. Alfie jest nowojorskim sprzedawcą nieruchomości i zamierza się wzbogacić, robiąc złote interesy na sprzedaży ziemi. Jaką cenę przyjdzie mu za to zapłacić? Jak bardzo może się zmienić człowiek powodowany chciwością?

Gra jest osnuta wokół historycznych wydarzeń związanych z powstaniem miasta Coral Gables. Wykorzystuje autentyczne lokacje i rzeczywiste postaci. W miarę wiernie stara się odmalować środowisko podejrzanych geszefciarzy, przemytników alkoholu i skorumpowanych polityków, wśród których będzie obracał się bohater.
STRONA PRODUCENTA / STRONA WYDAWCY

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 11711
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 162 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 170 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: Urszula » 01 czerwca 2014, 09:50

Cofamy się wielkimi krokami.
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Awatar użytkownika
tynieczka
Moderator
Posty: 1400
Rejestracja: 05 stycznia 2012, 12:28
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: tynieczka » 01 czerwca 2014, 10:48

Powariowali, co to ma być za grafika, fe :szok:
Kontakt w sprawach forum: tynieczka[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1839
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 92 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: Vicek » 01 czerwca 2014, 11:40

Przecież studio Wadjet Eye Games tworzy i wydaje niemal wyłącznie gry w stylistyce retro i większość z nich zbiera bardzo pochlebne recenzje i podoba się graczom. Jeśli są dobrzy w tym co robią i odnoszą sukcesy na rynku przygodówek, to dlaczego mieliby zmieniać strategię działania?
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 11711
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 162 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 170 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: Urszula » 01 czerwca 2014, 11:55

Może dlatego Vicku, że zaczyna być tego za dużo. Ja wiem, że to studio ma osiągnięcia i ich gry bronią się fabuła, ale gier retro jest coraz więcej. Jak nowi gracze mają pokochać przygodówki, gdy im się proponuje, gry które maja brzydką grafikę. Jesteśmy wzrokowcami, wpierw ten zmysł dochodzi do głosu, a potem reszta. Jak nie ma na czym oka zawiesić to i gra nie przyciągnie.
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2563
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: Gocciana » 01 czerwca 2014, 21:55

Vicek pisze:Przecież studio Wadjet Eye Games tworzy i wydaje niemal wyłącznie gry w stylistyce retro i większość z nich zbiera bardzo pochlebne recenzje i podoba się graczom. Jeśli są dobrzy w tym co robią i odnoszą sukcesy na rynku przygodówek, to dlaczego mieliby zmieniać strategię działania?
Podoba się graczom? A może niekoniecznie? Ale przecież nie wypada zganić czegoś co jest na topie? :P Choćby to było paskudztwo, ale jest modne i MUSI się podobać. Taki ludzki owczy pęd! A gdy zganisz, to po prostu się nie znasz i twoje IQ pozostawia wiele do życzenia ;P Prawda? :)
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-) Ukrainu Slawa!!

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1839
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 92 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: Vicek » 02 czerwca 2014, 00:28

Tego rodzaju gry nie są modne - to nisza w niszy, tytuły przeznaczone dla specyficznego odbiorcy. Nie każdy musi w nie grać. Lepiej jest jednak mieć wybór niż go nie mieć.
W większość przygodówek w stylistyce retro można zagrać za darmo. Cieszę się, że Dave Gilbert daje szanse pasjonatom gatunku, którzy nie mają środków, by stworzyć coś zaawansowanego technologicznie, i pozwala zaistnieć tym najlepszym. Niełatwo jest wyłowić z morza przeciętniaków prawdziwe perły, a Dave daje sobie z tym radę :) I pewnie także dzięki niemu zwykli fani przygodówek, nie mający wielkich funduszy ani siły przebicia, mogą realizować swoje marzenia i dzielić się swoją pasją z innymi.

Jak najbardziej rozumiem, że nie każdy jest fanem grafiki w niskich rozdzielczościach. Tutaj jednak oceniamy pewien styl, a nie jakość wykonania. Na tej samej zasadzie inni krytykują przygodówki jako gatunek. Bo nie podoba się im ich styl, specyfika. Każdy ma swoje upodobania i preferencje. Powinniśmy jednak rozumieć, że niektórzy lubią tego rodzaju grafikę, tak jak inni powinni brać pod uwagę, że są tacy dziwni ludzie jak my, którzy przygodówki lubią i grają w nie na okrągło.
A stwierdzenia typu "powariowali" raczej nie świadczą o takim zrozumieniu ;) Nie powariowali, bo robią coś dla ludzi, którzy takie klimaty lubią. Nie dla nas wszystkich, niestety :)

Nie ma takiej rzeczy, która musi się podobać każdemu. Jesteśmy różni, mamy indywidualne upodobania i charaktery. I właśnie dzięki temu w życiu nie jest nudno :) Ja nie oceniam gier, jeśli w nie nie zagram, ale grafika na screenach bardzo mi się podoba i przemawia do mnie bardziej niż na przykład ta w Samie i Maxie, w którego w tej chwili gram :)


Btw, nigdy nie stosuję w dyskusjach argumentum ad personam, więc uwaga o IQ jest dla mnie niezrozumiała.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2269
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 8 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 22 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: Sir_Kiełbasa » 02 czerwca 2014, 07:25

Vicek pisze:Jak najbardziej rozumiem, że nie każdy jest fanem grafiki w niskich rozdzielczościach. Tutaj jednak oceniamy pewien styl, a nie jakość wykonania.
Piksele to tutaj nie problem. Kolory jakieś mdłe takie... Ale w grę raczej zagram, bo lubię "historyczne" przygodówki. :) Szkoda, że ktoś podobnej gry nie wyda z "normalną" grafiką.

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 11711
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 162 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 170 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: Urszula » 02 czerwca 2014, 08:33

Vicek pisze:I pewnie także dzięki niemu zwykli fani przygodówek, nie mający wielkich funduszy ani siły przebicia, mogą realizować swoje marzenia i dzielić się swoją pasją z innymi.
Oni się już wybili i marzenia realizują od jakiegoś czasu.
Vicek pisze:Jak najbardziej rozumiem, że nie każdy jest fanem grafiki w niskich rozdzielczościach. Tutaj jednak oceniamy pewien styl, a nie jakość wykonania.
Własnie o stylu piszę nie o jakości wykonania.
Vicek pisze: Powinniśmy jednak rozumieć, że niektórzy lubią tego rodzaju grafikę,
Rozumiem, ale ja mam przesyt, bo prezentowane nowości zaczynają byś do siebie bardzo podobne. Mamy albo piksele wielkości patelni, albo horror.
Vicek pisze:Ja nie oceniam gier, jeśli w nie nie zagram, ale grafika na screenach bardzo mi się podoba i przemawia do mnie bardziej niż na przykład ta w Samie i Maxie, w którego w tej chwili gram :)
Dlatego też nie grę oceniłam, tylko wyraziłam zdanie o grafice. Przykład grafiki jaki podałeś, akurat nie jest szczęśliwy jak i sama gra.
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Awatar użytkownika
Elum
Poszukiwacz Przygód
Posty: 156
Rejestracja: 26 lutego 2012, 23:45
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Kontakt:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: Elum » 02 czerwca 2014, 11:02

Gocciana pisze:Podoba się graczom? A może niekoniecznie? Ale przecież nie wypada zganić czegoś co jest na topie? :P Choćby to było paskudztwo, ale jest modne i MUSI się podobać. Taki ludzki owczy pęd! A gdy zganisz, to po prostu się nie znasz i twoje IQ pozostawia wiele do życzenia ;P Prawda? :)
A ja niezmiennie uwielbiam rozpikselowaną grafikę w niskiej rozdzielczości, a jednocześnie uważam, że A Golden Wake prezentuje się przeciętnie (wygląd lokacji i postaci jakoś mnie nie przekonuje, co do kolorystyki zgadzam się z Ser_Kiełbasą). I co teraz napiszesz, Gocianno? Że to taki nowy trend - zachwycać się pikselami, a przy tym krytykować A Golden Wake? Że to taka nowa moda - nie lubić A Golden Wake?
Urszula pisze:
Vicek pisze:I pewnie także dzięki niemu zwykli fani przygodówek, nie mający wielkich funduszy ani siły przebicia, mogą realizować swoje marzenia i dzielić się swoją pasją z innymi.
Oni się już wybili i marzenia realizują od jakiegoś czasu.
To napisz do nich maila w tej sprawie, Urszulo. Czekaj, pomogę Ci:

Drogie chłopaki,

Już się wybiliście, teraz powinniście wreszcie zacząć tworzyć ręcznie rysowane przygodówki w wysokiej rozdzielczości. Naturalnie pod warunkiem, że animacja będzie lepsza niż w grach Daedalic, bo tam mocno kuleje. Rzecz jasna rozumiem, że dobra animacja 2D na poziomie The Curse of Monkey Island czy Toonstrucka wymaga zatrudnienia sztabu animatorów i kosztować będzie co najmniej kilka milionów dolarów/ojro. Ale przecież wy już się wybiliście, więc pewnie palicie szmalcem w kominku.

Z poważaniem,
Urszula
Przygodoskop.pl - od sierpnia 2002 roku do końca internetu

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 11711
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 162 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 170 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka reto

Post autor: Urszula » 02 czerwca 2014, 14:18

Elum pisze:To napisz do nich maila w tej sprawie, Urszulo. Czekaj, pomogę Ci:

Drogie chłopaki,

Już się wybiliście, teraz powinniście wreszcie zacząć tworzyć ręcznie rysowane przygodówki w wysokiej rozdzielczości. Naturalnie pod warunkiem, że animacja będzie lepsza niż w grach Daedalic, bo tam mocno kuleje. Rzecz jasna rozumiem, że dobra animacja 2D na poziomie The Curse of Monkey Island czy Toonstrucka wymaga zatrudnienia sztabu animatorów i kosztować będzie co najmniej kilka milionów dolarów/ojro. Ale przecież wy już się wybiliście, więc pewnie palicie szmalcem w kominku.

Z poważaniem,
Urszula
Jak będę miała pisać, to sobie sama poradzę, bez twojej złośliwości, nie sprawdzając czym palą chłopaki w kominku, bo to ich sprawa nie moja. Jak rozumiem, mam nie krytykować, przyjmować co dane i skakać z radości, bo tak i już. Przykro mi nie będę. Co było dobre 20 lat temu teraz już nie musi. Mam przesyt gier w stylu retro i to się raczej nie zmieni. Gra musiałaby mieć naprawdę rewelacyjną fabułę, żeby mnie te piksele nie raziły.
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2563
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: Gocciana » 10 czerwca 2014, 23:12

Ja po prostu poprę Ulkę Elumie i ol..ę Twoją złośliwą wypowiedź ;) Kochaj Ty sobie te piksele i tkwij w 'regresie'. Być może, ze to jakaś trauma z dzieciństwa? Ja pójdę z duchem czasu :D
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-) Ukrainu Slawa!!

Awatar użytkownika
jarecki83
Publicysta
Posty: 806
Rejestracja: 12 sierpnia 2013, 01:47
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował(a): 10 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 12 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: jarecki83 » 10 czerwca 2014, 23:27

Dave Gilbert jeszcze nie zawiódł, także pewnie zagram :okok:

Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2563
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: Gocciana » 10 czerwca 2014, 23:31

Dave Gilbert jednak niektórych graczy... nie urzekł :P Ja pewnie nie zagram.
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-) Ukrainu Slawa!!

Awatar użytkownika
vaapku
Administrator
Posty: 905
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 08:56
Lokalizacja: Resovia
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: vaapku » 15 czerwca 2014, 23:05

A tak z ciekawości, Gocci... W jaką grę zrobioną przez Gilberta grałaś?
Tego jeszcze nie grali.
vaapku(at)przygodomania(kropa)pl

Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2563
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: Gocciana » 16 czerwca 2014, 13:34

O żesz Ty orzeszku :D Pod włos mnie bierzesz? Otóż Gemini Rue mnie nie urzekło, a chyba w/w pan miał z tą produkcją coś wspólnego? :P
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-) Ukrainu Slawa!!

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1839
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 92 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: Vicek » 26 czerwca 2014, 21:07

Trailer:

[BBvideo 425,350][/BBvideo]
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2269
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 8 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 22 razy
Płeć:

Re: A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: Sir_Kiełbasa » 27 czerwca 2014, 11:25

Fajna grafika na "tapecie". Szkoda, że cała gra taka nie jest.

Wielbladek25
Posty: 2
Rejestracja: 01 września 2014, 22:58

Re: A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: Wielbladek25 » 01 września 2014, 23:32

Przygodówki Francisco Gonzaleza (to nie jest gra Dave'a Gilberta - one mają kompletnie inną filozofię fabularną) zawsze wyglądają lepiej na ekranie niż na screenshotach. Animacje postaci są fajnie rozwiązane - rotoskopowo ( żywi nagrani aktorzy są obrysowywani do formy kreskówkowej) przez co postaci poruszają się bardzo realistycznie, tła może nie są idealne, ale niedoskonałości przykrywają fajne efekty świetlne z AGS. Może i od strony graficznej nie jest to najlepszy owoc pracy jednego człowieka nad przygodówką, ale trzeba zaznaczyć że Grundislav zajmuje się oprócz grafiki także fabułą gry, tworzeniem zagadek, ich programowaniem - i w sumie zawsze wychodziło mu to co najmniej przyzwoicie. Jedyne do czego zatrudnia kolegów to udźwiękowienie (efekty, muzyka i nagrywanie dialogów).

Czekam z niecierpliwością, jako fan serii Ben Jordan. Gość ma naprawdę bogatą przeszłość w community AGS i tam na pewno znajdzie odbiorców tej produkcji, a pod szyldem Wadjet Games może będzie ich jeszcze więcej. Trzeba doceniać tak umiejętnie wykorzystany wolny czas człowieka.

Przygodówki robione w niskich rozdzielczościach mają jedną niezaprzeczalną przewagę nad przygodówkami nowoczesnymi, tworzonymi teraz. Koszt ich produkcji jest zdecydowanie niższy i twórca nie musi przy ich tworzeniu rozbijać swojej koncepcji o kolejne progi w Kickstarterze.

Awatar użytkownika
Rola
Publicysta
Posty: 385
Rejestracja: 09 lipca 2014, 20:13
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 7 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: A Golden Wake - przygodówka retro

Post autor: Rola » 02 września 2014, 00:01

Pomysł na czas i miejsce akcji bardzo przypadł mi do gustu.

Styl graficzny już nie. I proszę się tu nie zasłaniać niską rozdzielczością, bo po pierwsze: i w niej da się zrobić małe arcydziełko, po drugie: w tej niskiej rozdzielczości gry kiedyś wyglądały tak. Porównajcie z powyższym.
Najlepiej widać to w zwiastunie w scenie z samolotem. Wygląda na amatorską samoróbkę (a'la "7 dni i 7 nocy") i byłoby dopuszczalne jedynie jako darmówka. Notabene tego stylu nie lubiłem już w tamtych czasach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Golden wake, A”