Brassheart (dawniej Klucz) - zapowiedź

Czy chcesz zagrać w ten tytuł?

Tak
10
83%
Nie
1
8%
Jeszcze nie wiem
1
8%
 
Liczba głosów: 12

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1985
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 126 razy
Płeć:
Kontakt:

Brassheart (dawniej Klucz) - zapowiedź

Post autor: Vicek » 17 czerwca 2018, 13:27

Klucz to polska przygodówka tworzona przez Hexy Studio, znane do tej pory głównie z gier planszowych.

Pierwsze wzmianki o grze pojawiły się w 2016 roku w wywiadzie z Tomaszem Barem (źródło: http://antyweb.pl/hexy-figurki-karciank ... dowki/).
Gra o roboczym tytule „Klucz” będzie klasyczną przygodówką. Mam przyjemność pracować z szalenie zdolnymi ilustratorami i to właśnie im zawdzięczamy piękne, ręcznie malowane lokalizacje. Dlaczego akurat gra przygodowa? Bo jesteśmy fanami gatunku. Kochamy „Syberię”, „Indiana Jones and the Fate of Atlantis” czy „Deponię” i chcemy pokazać, że z tego gatunku jeszcze wiele można wycisnąć, a przede wszystkim chcemy zrobić grę, której akcja będzie toczyła się w Polsce. Spróbuję w telegraficznym skrócie powiedzieć o fabule. Historia osadzona jest w 20-leciu międzywojennym, ale w rzeczywistości alternatywnej, gdzie świadomie przeplatamy wątki historyczne z fantastyką naukową nasyconą mistycyzmem i ezoteryką.

Świat, w którym rozgrywa się nasza opowieść, to rzeczywistość dieselpunkowa, bliska steampunkowej, jednak oparta na innych, nowocześniejszych wzorcach. Nie odwołuje się więc do epoki wiktoriańskiej, jak w przypadku steampunka, lecz do 20-lecia międzywojennego. Gra ma łączyć fikcję literacką z wątkami historycznymi. W fabule pojawiają się realne miejsca i postacie, ale pamiętajmy, że wszystko to będzie się rozgrywało w alternatywnej rzeczywistości, więc możemy tu śmiało popuścić wodze fantazji.

Oczywiście, pojawią się polskie wątki, a przede wszystkim polskie lokalizacje. Dla mnie to jedno z najważniejszych założeń samej gry. Myślę, że to może świetnie ze sobą współgrać. Lokalizacje takie jak wieża ciśnień w Ciechanowie czy też zabytkowe pałace na Dolnym Śląsku będą interesujące dla rodaków (którzy będą mogli odwiedzić te miejsca w rzeczywistości), a jednocześnie mogą okazać się bardzo egzotyczne i atrakcyjne wizualnie dla gracza zza oceanu.

Wśród “NPCów” znajdzie się Josef Casimir Hofmann – amerykański wynalazca polskiego pochodzenia, Tamara de Lempicka – polska malarka epoki art déco, a także dr inż. Ludwig Adolph Theodor Dürr – główny konstruktor Luftschiffbau Zeppelin GmbH, od 1913 roku dyrektor techniczny firmy, oraz Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen – as myśliwski okresu I wojny światowej, nazywany Czerwonym Baronem. Nie zamierzamy wiernie odwzorowywać historii, a jedynie inspirować się nią."


Później o grze było cicho, jednak na niedawnym Pixel Heaven studio Hexy zaprezentowało grywalne demo Klucza, w które miałem przyjemność zagrać (wspomagał mnie SpokoWap). Zwróciłem uwagę na ładne tła (widać inspirację Deponią) oraz intuicyjne zagadki ekwipunkowe. Demo zawierało jedną ciekawą łamigłówkę, niezbyt skomplikowaną, ale podchwytliwą i wymagającą odrobiny dedukcji. Rozmawiałem z autorami i dowiedziałem się, ze takich łamigłówek (autorzy wolą nazywać je minigierkami) ma być więcej. Nie ma w planach wprowadzenia do gry elementów zręcznościowych. Prace nad Kluczem trwają dopiero od trzech miesięcy i w Internecie nie ma jeszcze żadnych materiałów z gry.

Aha, w rozmowie z jednym z autorów dowiedziałem się, że osoby obecne na Pixel Heaven nie zawsze motywowały do dalszego działania. W ciągu tych dwóch czy trzech dni podobno wiele razy usłyszał, że przygodówki to "trudny rynek". Mimo to mam nadzieję, że studio nie zrezygnuje, bo Klucz ma potencjał, by być czymś więcej, niż tylko kolejną średniej jakości polską przygodówką.

Załączam zdjęcia, jakie zrobiłem podczas Pixel Heaven.
Obrazek
Obrazek

Tu można zapisać się do newslettera: http://hexy.pl/klucz/
Strona internetowa Hexy Studio: http://www.hexy.pl/
Profil FB Hexy Studio: https://www.facebook.com/hexystudio/
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 1109
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 6 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 21 razy
Płeć:

Re: Klucz

Post autor: kNOT » 17 czerwca 2018, 16:50

Vicek pisze:dla gracza zza oceanu
Wolałbym, żeby poza rodakami, gra była atrakcyjna dla naszych sąsiadów, ale również pozostałych Europejczyków, Azjatów, Australijczyków, itd. Kolejna przygodówka dla amerykańskiego odbiorcy będzie tyko kolejną przygodówką dla amerykańskiego odbiorcy.
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

Awatar użytkownika
Domino
Publicysta
Posty: 301
Rejestracja: 19 sierpnia 2013, 02:48
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć:

Re: Klucz

Post autor: Domino » 19 czerwca 2018, 16:03

Ja kibicuje twórcom, że gra wyjdzie demo które ogrywałem na Pixel Heaven było bardzo przyjemne, chyba najbardziej mi się ta przygodówka spodobało z wszystkich prezentowanych na tej imprezie.

Awatar użytkownika
Monttsserat
Moderator
Posty: 634
Rejestracja: 17 lutego 2013, 17:53
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 62 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Klucz

Post autor: Monttsserat » 21 czerwca 2018, 20:46

Ciekawe czy i kiedy udostępnią demo do szerszego grona
Lepiej wspierać rodzimych artystów, niż być ignorantem

http://www.annaalternatywnie.blogspot.com
http://www.annateodorczyk.com

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1985
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 126 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Klucz

Post autor: Vicek » 21 czerwca 2018, 21:34

Jeden z autorów powiedział mi, że będzie na PGA w Poznaniu (12-14 października). Byłoby fajnie, gdyby ktoś z Przygodomanii wybrał się na tę imprezę i wypytał o Klucz, może pojawią się jakieś nowe informacje ;)
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Monttsserat
Moderator
Posty: 634
Rejestracja: 17 lutego 2013, 17:53
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 62 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Klucz

Post autor: Monttsserat » 21 czerwca 2018, 21:55

Ja mam blisko, muszę tylko sprawdzić, czy z niczym nie koliduje i mogłabym pojechać. :)
Lepiej wspierać rodzimych artystów, niż być ignorantem

http://www.annaalternatywnie.blogspot.com
http://www.annateodorczyk.com

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1985
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 126 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Klucz

Post autor: Vicek » 24 stycznia 2019, 12:45

W międzyczasie gra zmieniła nazwę na Brassheart - strona domowa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1985
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 126 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Vicek » 16 maja 2019, 11:51

Pisałem już, że w najbliższy weekend, w trakcie Pixel Heaven, będzie można zagrać we 3 Minutes to Midnight, świetnie zapowiadającą się przygodówkę hiszpańskiego Scarecrow Studio. Swój udział w festiwalu potwierdziło też Hexy Studio, autorzy Brassheart.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Zagadka
Publicysta
Posty: 309
Rejestracja: 07 lipca 2012, 07:13
Podziękował(a): 135 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 38 razy
Płeć:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Zagadka » 16 maja 2019, 12:17

Świetnie wygląda - grafika niczym z gier Daedalica. Polskie przygodówki w tym roku same ;P.
"Przygodówka jest niczym innym, jak dobrą opowieścią, obleczoną w zajmujące zagadki, które gładko wpasowują się w historię i bohaterów, a do tego cieszącą wzrok i słuch" - Roberta Williams

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2284
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 8 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 24 razy
Płeć:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Sir_Kiełbasa » 16 maja 2019, 12:40

Zagadka pisze:Świetnie wygląda - grafika niczym z gier Daedalica.
Aż za bardzo. Gdy zobaczyłem ostatnią fotkę z pierwszego postu to sobie pomyślałem, że to jakiś klon Deponii.

Emu
Publicysta
Posty: 223
Rejestracja: 14 kwietnia 2018, 13:42
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Emu » 18 maja 2019, 19:08

Dorzucam, bo pojawiło się sporo nowych zrzutków ekranku. Bardzo czekam na tę grę i mam nadzieję, że zrzutki wejdą jak trzeba, jako miniatury, a nie pełny rozmiar.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1985
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 126 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Vicek » 25 maja 2019, 11:18

Jest już teaser:
oraz strona na Steam:
Warto dodać do listy zyczeń.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 761
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 8 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 66 razy
Płeć:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: earwig11 » 25 maja 2019, 12:09

Czy tylko mi główna bohaterka przypomina Larę Croft?

Awatar użytkownika
yemet
Poszukiwacz Przygód
Posty: 302
Rejestracja: 10 kwietnia 2015, 23:55
Podziękował(a): 10 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: yemet » 26 maja 2019, 02:14

Lara miała większe atuty.

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 990
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 37 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 131 razy
Płeć:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: DirkPitt1 » 26 maja 2019, 11:20

Mnie przypomina.
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Emu
Publicysta
Posty: 223
Rejestracja: 14 kwietnia 2018, 13:42
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Emu » 26 maja 2019, 18:30

earwig11 pisze:Czy tylko mi główna bohaterka przypomina Larę Croft?
Coś w tym jest.
yemet pisze:Lara miała większe atuty.
Budzi we mnie olbrzymi sprzeciw epatowanie golizną i traktowanie kobiet jak czegoś, co ma wartość o tyle, o ile facet może sobie do tego zrobić dobrze.
Popatrzcie: we wszelkich tekstach kultury - literaturze, filmie, grach itd. - brakuje pierwszoplanowych postaci kobiecych.* Mam wrażenie, że mężczyźni - przywykli do obsługiwania przez kobiety (od dzieciństwa, bo w końcu w większości rodzin prace domowe w zdecydowanie niezrównoważonym stopniu spadają na kobiety) - nie mają nawet odruchu uświadomienia sobie, że kobiety są pełnowartościowymi, pełnociekawymi jednostkami i zasługują na bycie głównymi bohaterkami dzieł dokładnie w tym samym stopniu co mężczyźni. I - przynajmniej w przypadku Lary Croft, ale to nie jedyny przykład - kiedy już pojawi się mocna kobieca bohaterka, robi się z niej seksbombę, bo i tak zakłada się, że odbiorcami będą heteroseksualni mężczyźni. Że kobiety i tak nie są zdolne do tak wymagającej czynności, jak granie w gry, więc nie trzeba się przejmować stworzeniem postaci, z którą graczki mogłyby się utożsamiać.
Jestem kobietą, która nie chce z nikim uprawiać seksu, nie chce tworzyć żadnych związków z mężczyznami (nawet gdyby miał to być związek bez seksu), nienawidzi ewentualności bycia osobiście atrakcyjną seksualnie (owszem, staram się wyglądać tak, żeby moje stroje robiły wrażenie swoją wielobarwnością - ale żeby trzymać się z dala od wszelkiego "bycia sexy"). I jest dla mnie policzkiem traktowanie kobiet jak ozdóbek, jak podkładki do robienia sobie dobrze przez mężczyzn. Ja chcę prawdziwych kobiet, pełnowartościowych, myśloczujących postaci, a nie wydmuszki!

*Czy ktoś z Was słyszał(a) może o tzw. zasadzie Alison Bechdel? Bechdel jest rysowniczką, autorką drobniejszych komiksów, a także m.in. rozbudowanej, autobiograficznej powieści graficznej "Fun Home" (wydana po polsku, warto poszukać w bibliotekach czy księgarniach), zresztą lesbijką, i chyba jednak najsłynniejszym jej dziełem jest jeden z tych drobnych komiksów, który stworzył tę właśnie zasadę. W komiksie jedna koleżanka najwyraźniej proponuje drugiej pójście razem do kina, a druga odpowiada, że ma dość ścisłą zasadę rozstrzygającą o tym, czy dany film nadaje się do obejrzenia. Taki film powinien spełniać trzy warunki:
1. mieć co najmniej dwie bohaterki kobiece,
2. które w co najmniej jednej scenie rozmawiają ze sobą
3. o czymś innym niż mężczyzna.
Nie wiem, czy ktoś na poważnie stosuje tę zasadę tak jak fikcyjna bohaterka komiksu Bechdel, ale ta zasada jest znakomitym narzędziem do rozważań nad kulturą. Samo pomyślenie, że niemało filmów tej zasady nie spełnia, pozwala uświadomić sobie, jak skrajnie zawężony bywa obraz życia wewnętrznego kobiet w tekstach kultury.


PS. A co do "Brassheart", to został opublikowany zwiastun. Data premiery na razie nieznana, ale zdaje się, że już nie tak daleko i że jeszcze w tym roku.

Awatar użytkownika
Monttsserat
Moderator
Posty: 634
Rejestracja: 17 lutego 2013, 17:53
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 62 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Monttsserat » 26 maja 2019, 22:43

Tak znam zasadę Alison Bechdel i o ile sporo kasowych znanych filmów faktycznie, by jej nie przeszło to delikatnie mówiąc jest niezgodne z prawdą twierdzić, że
we wszelkich tekstach kultury - literaturze, filmie, grach itd. - brakuje pierwszoplanowych postaci kobiecych."
W grach przygodowych silne pierwszoplanowe postacie kobiece są normą. W wielu książkach również. Mogę wyliczać je z głowy i przy tym nie mają nic wspólnego z seksualizacją kobiet. Niestety nie lubię za bardzo kina i trudniej mi podać tutaj przykłady. Ponadto o ile poruszyłaś dość ważną kwestię to nie jestem pewna, czy potrzebowałam czytać na tym forum o Twoich preferencjach seksualnych.

Myślę też, że dużą nadinterpretacją jest doszukiwanie się seksizmu w dwóch jednozdaniowych wypowiedziach, które odnosiły się po prostu do podobieństwa do innej postaci. Nie wiem też skąd wzięła się w tym akurat wątku problematyka porządnie skonstruowanej kobiecej postaci? Jak pisałam - przygodówki wiodą w tym prym - i Twoją wypowiedź czyta sie tak, jakbyś zarzucała twórcom gry, że ich postać jest seksistowskim stereotypem, a ani na taki nie wygląda, ani gra jeszcze nie wyszła, by to oceniać.

Jeśli chcesz o tym problemie podyskutować raczej warto byłoby stworzyc osobny wątek, choć to jest kwestia dotycząca raczej innych gatunków.
Lepiej wspierać rodzimych artystów, niż być ignorantem

http://www.annaalternatywnie.blogspot.com
http://www.annateodorczyk.com

Emu
Publicysta
Posty: 223
Rejestracja: 14 kwietnia 2018, 13:42
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Emu » 27 maja 2019, 13:57

Monttsserat pisze:Nie wiem też skąd wzięła się w tym akurat wątku problematyka porządnie skonstruowanej kobiecej postaci? Jak pisałam - przygodówki wiodą w tym prym - i Twoją wypowiedź czyta sie tak, jakbyś zarzucała twórcom gry, że ich postać jest seksistowskim stereotypem, a ani na taki nie wygląda, ani gra jeszcze nie wyszła, by to oceniać.
Nie, to akurat zarzucałam twórcom postaci Lary Croft. I bardzo mi się podoba, że Pola Zagórska jest bardziej ubrana i idzie w stronę kobiety jako postaci, a nie kobiety jako ozdóbki.

Awatar użytkownika
Monttsserat
Moderator
Posty: 634
Rejestracja: 17 lutego 2013, 17:53
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 62 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Monttsserat » 27 maja 2019, 20:37

Nie było to wystarczająco jasno napisane i naprawdę myślałam, że komentujesz Polę
Lepiej wspierać rodzimych artystów, niż być ignorantem

http://www.annaalternatywnie.blogspot.com
http://www.annateodorczyk.com

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1985
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 126 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Brassheart (dawniej Klucz)

Post autor: Vicek » 30 czerwca 2019, 00:59

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

ODPOWIEDZ

Wróć do „Brassheart”