Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula
Wstęp
Gra przeznaczona dla młodszych graczy. Zawiera elementy edukacyjne dostępne po uruchomieniu CAP. Jest to podręczny komputer gracza, w którym można poczytać wiadomości , na temat odwiedzanych przez ciebie miejsc.
Grę trzeba ustawić w trybie zgodności z win 98 i wyłączyć przyspieszenie karty muzycznej, żeby usłyszeć zabawne dialogi Różowego.
• Porozmawiaj z kierownikiem obozu.

• Zabierz deski lotki oraz deskorolkę.
• Kliknij na zmieniacza pogody.
• Animacja.
• Idź na lotnisko.
• Zabierz z żółtej skrzynki klucz.
• Wróć i użyj klucza na odkurzaczu.
• Poustawiaj domki, klikając na każdy domek osobno.
• Animacja.
• Kliknij na pogodomat, schowaj kod do kłódki.
• Animacja.
• Na szanowną komisję kliknij desko lotkami.
• Szyfrem kliknij na kłódkę zamykającą składzik.
• Wejdź do środka i zabierz wędkę.

• Wyjdź ze składziku i użyj wędki na wodzie.
• Porozmawiaj ze wszystkimi dzieciakami.
• W tym czasie, szanowna komisja do pogodomatu dorysowuje księżyc i szybko wszystkich układa do snu.
• Wejdź do składziku i spójrz na dziwną rękę.
• Kliknij na deskę i wyjdź ze składziku.
• Idź do domu Nigela, którego samopoczucie uległo pogorszeniu.
• Porozmawiaj z profesorem, a potem z chłopcem i jeszcze raz z profesorem.
• Wyjdź z domku.
• Animacja.
• Idź na lotnisko i wsiądź do samolotu z czerwonym dziobem.
• W samolocie usiądź w fotelu i zapnij pas.
• Zamów posiłek klikając na czerwony guzik.
• Kliknij na stewardesę, a trafisz do Anglii.
• Kliknij na zawodników.
• Z kubła na śmieci zabierz pudełko.

• Kliknij pudełkiem na piłkę znajdującą się na drzewie.
• Oddaj piłkę zawodnikom, a dostaniesz koszulkę.
• Podejdź do kioskarza i koszulkę wymień na gazetę i komiks.
• Idź w prawo dojdziesz do pubu.
• Porozmawiaj z barmanką.

• Roznieś tace.
• Daj chłopcu przy barze komiks, a zabierz kiełbasę.
• Kiełbasę włóż w spodnie gracza w lotki.
• Daj gazetę paniom przy stoliku.
• Zabierz ze stolika list miłosny.
• Wyjdź ze pubu.
• Daj list chudemu jegomościowi stojącemu koło drzewa.
• Porozmawiaj z chłopcem siedzącym pod drzewem.
• Porozmawiaj z chłopcem 2x.
• Wróć do pubu, przyłącz się do gracza w lotki.
• Porozmawiaj z kamerdynerem.
• Animacja.
• Klikamy kilka razy na chłopaka.
• Odpowiadamy na zadane pytania:
1. Marynarka
2. Cała głowa
3. Stopy
4. Głowa bez uszu.
• Kliknij na kosz z ubraniami 4x, aż się Różowy przebierze jak trzeba.
• Porozmawiaj z hrabią.
• Podejdź do biurka, z szuflady wyjmij mapę i ją oglądnij.

• Na biurku leży kartka od Nigela - przywłaszcz ją sobie.
• Zabierz pogrzebacz stojący koło kominka.
• Zwróć uwagę na herb wiszący nad drzwiami.
• Animacja.
• Podejdź do kominka i kliknij na każdy obraz.
• Gdy kamerdyner opuści pokój, kliknij na środkowy obraz.
• Otwiera się skrytka, za którą ukryty jest kolejny herb.
• Pogrzebaczem dotknij jednorożca, zabierz lalkę Nigela.
• Zabierz lustro, które spadło.
• Spójrz przez okno, jak dwóch opryszków bawi się różowym futerkiem.
• Musisz je odzyskać.
• Animacja.
• Kliknij na złodziejaszka

• Kliknij na słup za plecami.
• Przy pomocy lusterka, odbij promienie słoneczne na złodziejaszków.
• Zabierz swoje futerko.
• Ruszaj do Egiptu.
• W samolocie powtórz czynność zapinaniem pasów, posiłkiem i kliknięciem na stewardesę.
• Porozmawiaj z przewoźnikiem.
• Porozmawiaj ze sprzedawcą lamp.
• Porozmawiaj z parą stojącą obok.
• Porozmawiaj z siedzącym obok arabem.

• Zabierz filiżankę kawy i podejdź do handlarza dywanami.
• Daj filiżankę z kawą i zabierz dywan.
• Idź na lewo i porozmawiaj z handlarzem kebabem.
• Zamień dywan za jedzenie.
• Idź do przewoźnika daj mu kebab, chce jeszcze dywanik.
• Wróć do Kairu.
• Podejdź do handlarza kebabem.
• Idziemy do handlarza dywanami i zabieramy kawę.
• Kawę dajemy handlarzowi kebabem i zabieramy dywanik.
• Porozmawiaj z osiołkiem.
• Wracaj do przewoźnika.
• Daj przewoźnikowi dywanik, zażąda wody.
• Wróć do Kairu.
• Podejdź do handlarza kebabem, a dostaniesz zimną kawę.
• Wróć do przewoźnika daj mu kawy.
• Trafisz nad Nil.
• Porozmawiaj z arabem budującym łódź.
• Porozmawiaj z przewodnikiem.
• Kliknij na widoczna w oddali łódkę.
• Kliknij na wielbłąda, znów trafisz do Kairu.
• Podejdź do osoby siedzącej koło osiołka i porozmawiaj z nim.
• Wróć na wielbłądzie nad brzeg Nilu i daj przewoźnikowi amulet.
• Ponownie na wielbłądzie wróć do Kairu.
• Podejdź do osiołka i zabierz kwiaty.
• Wróć kolejny raz na wielbłądzie nad brzeg Nilu.
• Daj kwiaty Lusi.
• Poproś o dostanie się na łódkę.
• Porozmawiaj z właścicielem łódki.

• Zabierz motykę.
• Porozmawiaj z dziewczynką i jej mamą.
• Kliknij na palmę zdobędziesz daktyle.
• W lewym dole ekranu zabierz sałatkę.
• Użyj na środku podwórka motykę.
• Użyj na dole sałatki.
• Kliknij na gołębia i porozmawiaj z nim.
• Kliknij na gołębia skarabeuszem, dostaniesz list.
• Daj list dziewczynce, a przeczyta ci list.
• Wracasz do obozu.
• Kliknij na profesora.
• Pokaż kartkę od Nigela.
• Pokaż list od dziewczynki.
• Daj lalkę Nigelowi.
• Wejdź do składziku.
• Schowaj pod obluzowaną deskę kartkę i list.
• Animacja.
• Idź do pierwszego budynku po prawej.
• Kliknij na łóżko i wyjmij dziewczynkę.
• Jedziesz do Chin.
• Wyjdź z domki i idź na lotnisko.
• Kliknij na pierwszy samolot w dole ekranu.
• Potwórz znana czynność.
• Kliknij na puderniczkę, a potem na szafę.

• Nadepnij na ogon kota.
• Kliknij na zbója.
• Zdejmij miecz i obetnij linę nad głową.
• Kliknij na puderniczkę.
• Kliknij puderniczką na drugiego oprycha.
• U chińczyków kliknij na Chinkę stojącą przy kotle.

• Kliknij na klatkę z ptaszkiem.
• Kliknij na jedzenie.
• Zabierz resztki jedzenia.
• Jedzenie wrzuć do klatki.
• Kliknij na zdjęcie, które zasłaniał kot.
• Wsiądź na rower i jedz na pole ryżowe.

• Podnieś obierki i kliknij nimi na ptaszka, siedzącego na gałęzi.
• Wróć do domu chińczyków, daj ptaszka zdobędziesz kadzidełko.
• Wsiądź na rower.
• Kliknij na piorącą kobietę.
• Kliknij kadzidełkiem na chodzącego w oddali mężczyznę, dostanie kapelusz.
• Użyj kapelusza na wodzie i zabierz spodnie.
• Oddaj spodnie kobiecie.
• Porozmawiaj z ojcem chłopca.
• Animacja.
• Odepnij pas i kliknij na spadochron.
• Kliknij na drużynę brązowych.
• Kliknij na drużynę niebieską.
• Zabierz gazetę i strzałę.
• Idź w górę ekranu do wioski.

• U babci po rozmowie zamień gazetę na koguta.
• Podejdź do straganu porozmawiaj ze sprzedawcą i zamień strzałę na łuk.
• Wróć na boisko.
• Kliknij kogutem na tarczę.
• Porozmawiaj z królem.
• Idź do wioski.
• Kliknij na garbata postać.
• Kliknij na handlarkę i daj jej strój dostaniesz masło.
• Wróć na boisko.
• Porozmawiaj z dziewczynką koło pomnika.
• Użyj masła na pomniku.
• Podejdź do mnicha (jest na murach) i porozmawiaj z nim 2x.
• Użyj białego szalika na mnichu i wróć do wioski.
• Porozmawiaj z garbata kobiecina, a potem kliknij na nią ciastem.
• Daj pilotowi śmigło.
• Animacja
• Kliknij na zaklinacza węża 2x.

• Idź w prawo do wioski.
• Kliknij na studnię.
• Kliknij na dzieci, zabierz kobrę.
• Wróć na targ oddaj kobrę.
• Podejdź do kwiaciarki, dostaniesz kwiaty.
• Połóż jaśmin w misce przed dziadkiem z trójzębem.
• Podejdź na prawo do handlarza przyprawami.
• Kliknij na przyprawy, zabierz pióro.
• Użyj pióra na handlarzu owocami.
• Porozmawiaj z dziewczynką.
• We wsi, podejdź do garncarza, a potem do dziewczynek.
• Kliknij na drzewo po lewej 2x.
• Garncarzowi wręcz owoc.
• Kliknij na dom po lewej.
• Animacja.
• Kliknij na krowę, chce jej się pić.
• Podejdź do studni nabierz wodę, ale sznur jest za krótki.
• Podejdź do garncarza i weź garnek.
• Napełnij garnek wodą.
• Daj krowie pić, klikając garnkiem na studnię.
• Kliknij garnkiem na krowę, a ją wydoisz.
• Kliknij na kobietę.
• Zabierz z beczki koło domu ryż.
• Zabierz od garncarza jeszcze jeden garnek i napełnij go wodą.
• Daj przyprawy i garnek z wodą.
• Animacja.
• Kliknij na myjącego się starca i wszystkie postacie.

• Po animacji weź kij i rzuć nim.
• Kliknij na ptaka siedzącego na patyku.
• Porozmawiaj z chłopcem.
• Kliknij u góry na świątynie, a dostaniesz korale z kwiatów.
• Rzuć kwiaty na rzekę.
• Potrzebujesz inne kwiaty wróć na targ.
• Podejdź do kwiaciarki.
• Kliknij na przyprawy i pogadaj z papugą.
• Wróć do handlarki i zabierz nagietki.
• Porozmawiaj z dziewczynką.
• Wrzuć kwiaty do Gangesu.
• Animacja
• Kliknij na profesora, pogodomat i opryszka.
• Zejdź do składziku zabierz łom.
• Użyj łomu na pogodomacie.
• Ponownie kliknij na profesora.
• Sprawdź ślady koło kierownika obozu.
• Kliknij na profesora 2x.
• Kliknij na ślady trafisz na lotnisko.
• Wsiadaj do samolotu w tyle ekranu.
• W samolocie zabierz kartkę.
• Rozepnij pas i kliknij na spadochron.
• Animacja.
• Porozmawiaj z aborygenem.

• Zerwij liście z eukaliptusa i daj misiowi koala.
• Kliknij na misia, kangura a potem na żółwia.
• Kliknij patykiem na krzaki zdobędziesz robaki.
• Kliknij na zwierzaki koło kopca termitów, a trafisz do aborygena.
• Kliknij na aborygena i daj mu pędraki.
• Kliknij na aborygena, a potem na instrument.
• Wróć do poprzedniej lokacji.
• Kliknij na żółwia.
• Kliknij na mrówkojada.
• Kliknij mrówkojadem na gałąź, leżąca pod drzewem.
• Wróć do aborygena.
• Kliknij na niego instrumentem.
• Animacja.
• Porozmawiaj ze wszystkimi dzieciakami.
• Wejdź do domku kierownika obozu.
• Zabierz flagę z masztu.
• Zabierz plan wiszący obok.
• Wejdź do składziku i spod poluzowanej deski, zabierz kartki od dzieci.
• Idź na lotnisko i zabierz młotek z skrzynki z narzędziami.
• Użyj młotka na ścianie w składziku.
• Zabierz z dziury po rozwalonej ścianie wszystkie maski.
• Wróć do domku kierownika, Różowy pokaże wszystkie zebrane dowody.
• Wyjdź z domku dyrektora i wejdź do składziku.
• Wkręć żarówkę po prawej.

• Zabierz odkurzacz.
• Kliknij na gniazdko koło żarówki.
• Kliknij na wyjście.
• Kabel od odkurzacza jest za krótki.
• Kliknij na żółty przedłużacz.

• Użyj odkurzacza na oprychach chowających się: za masztem, pod schodami domku kierownika, w bagnie po prawej za kominem domku profesora.
• Użyj odkurzacza na bagnie.
• Końcowa animacja.