Kryształowy klucz - solucja, poradnik

Zablokowany
Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 11660
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 154 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 166 razy
Płeć:

Kryształowy klucz - solucja, poradnik

Post autor: Urszula » 23 stycznia 2012, 15:44

Solucja w pdf


Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula



WSTĘP

Na wstępie proszę o przygotowanie kartki długopisu. W grze wcielamy się w pilota powiedzmy wehikułu czasu lub rakiety międzygwiezdnej. Trafiamy w kosmosie na planetę, która ma złe zamiary wobec Matki Ziemi. Musimy ją obronić.

DOLINA

  • Spisz koordynaty z ekranu 285 016 909.
  • Otwórz luk znajdujący się za plecami.
  • Przejdź na lewo by wyjść na zewnątrz.
  • Idź ścieżką prosto, aż dojdziesz do budynku.
  • Wejdź do budynku naciskając klamkę.
DOM

  • Wejdź do pokoju po lewej.
  • Spójrz na pochodnię i kliknij na jej podstawę – otworzysz skrytkę.
Obrazek
  • Kliknij na księgi znajdujące się w skrytce.
  • Obróć się i zabierz zwiniętą mapę.
  • Wróć do pierwszego pokoju.
  • Podejdź do stołu pod oknem.
  • Ułóż mapę na stole i zwróć uwagę na symbole – zapamiętaj je.
Obrazek
  • Przejdź do pokoju po prawej.
  • Podejdź do okna i zgodnie z symbolami z mapy ustaw na półce księgi, otworzy się przejście.
Obrazek
  • Idź po schodach na dół, a potem do kolejnych (po lewej) prowadzących do planetarium.
  • Podejdź do stołu po prawej.
  • Użyj rączki zobaczysz hologram i przekaz.
Obrazek
  • Spójrz na księgę i ją otwórz.
  • Zapamiętaj ciąg znaków w liniach o różnej długości (ważna jest ich długość):
Obrazek

1 -długa
2i3-krótka
4 -długa
5 –średnie

  • Wejdź po schodach, pod drugimi schodami jest skrytka.
  • Kliknij na nią i zgodnie z liniami ustaw przyciski:
Obrazek

Wysoko- niski- nisko- wysoko -średnio.
  • Zabierz ze środka kryształowy klucz.
  • Wróć na dół.
  • Przejdź na koniec komnaty do łukowatego przejścia.
  • Po lewej na skrzyneczce użyj kryształowy klucz.
  • Kliknij na niebieską kropkę po prawej stronie klucza, a potem na obraz w środku.
Obrazek
  • Otworzysz portal wejdź na pustynię.
PUSTYNIA

  • Przejdź na prawo do jaskini – jest ciemno.
  • Wyjdź z jaskini i przejdź na lewo.
  • Zejdź na dół między słupami.
  • Wejdź do małej groty.
  • Po prawej zabierz klemy i użyj auta.
Obrazek
  • Zapisz grę.
  • Wyjdź z auta i idź wzdłuż muru po prawej.
  • Zabierz oparty o rury kij.
Obrazek
  • Przejdź w lewo wzdłuż rur i na ich końcu, zabierz urządzenie.
Obrazek
  • Wejdź do stacji zasilania.
  • Schodami wejdź do góry i podejdź do trzech przełączników.
  • Użyj na przełącznikach kija – włączysz zasilanie.
Obrazek
  • Wróć do samochodu i go użyj.
  • Animacja – trafiłeś do więzienia.
WIĘZIENIE

  • Po lewej stronie drzwi jest jakaś przynitowana blacha.
  • Użyj dziwnego urządzenia, znalezionego na rurach.
  • Suwak na urządzeniu przesuń do przodu – będziesz miał palnik.
Obrazek
  • Palnikiem odetnij nity.
  • Na odsłoniętym urządzeniu użyj ponownie znaleziony przedmiot.
  • Przesuń suwak na urządzeniu do tyłu, a będziesz mieć obcinaczki.
Obrazek
  • Użyj obcinaczek na blokującej dźwignię, zawleczce.
  • Przestaw dźwignię na prawo i wyjdź z celi.
  • Skieruj się dwa razy w lewo, a potem jeden raz w prawo.
  • Wejdź po drabinie piętro wyżej.
  • Skieruj się w prawo i po prawej podejdź do pomarańczowej tablicy z symbolami – zapamiętaj symbole.
Obrazek
  • Wróć do drabiny i zejdź po niej dwa razy na dół.
  • Skieruj się na prawo, lewo i znów na prawo.
  • Przejdź przez drzwi do wielkiej hali.
  • Idź prosto na podnośnik.
  • Obróć się w lewo i użyj po prawej stronie dźwigni.
  • Przejdź do rakiety.
  • Idź w lewo i usiądź w fotelu pilota.
  • Kliknij na klawiaturę taką jak w telefonie (układ ten sam).
  • Wystukaj na klawiaturze kod 285 016 909.
  • Jesteś znów w pierwszej lokacji gry.
  • Użyj platformy by znaleźć się na dole.
  • Wróć do świątyni.
  • Przejdź przez portal na pustynię i do jaskini.
JASKINIA

  • Idź w dół.
  • Na rozwidleniu skręć w lewo i nadal idź w dół.
  • Dojdziesz do drzwi, które otwórz zielonym przyciskiem po lewej stronie.
  • Wejdź na platformę po prawej i kliknij na dźwignię.
Obrazek
  • Zejdź po schodach i dalej idź prosto.
  • Podejdź do drugiego panelu i również kliknij za dźwignię.
  • Wejdź po szczeblach na generator.
  • Przesuń obie dźwignie do góry.
  • Zejdź z generatora i idź na lewo do kesonu.
  • Po animacji, zabierz kamienie.
  • Opuść jaskinię.
  • Idź do budynku widocznego po lewej.
  • W środku budynku, przejdź do pokoju po prawej.
  • Podejdź do urządzenia po lewej stronie.
  • Kliknij na wielką jakby miskę kamieniami.
  • Użyj pulpitu, a zdobędziesz złotą monetę.
  • Opuść laboratorium i skieruj się na lewo, między dwoma wzniesieniami.
PRZEŁĘCZ

  • Przejdź przez wiszący most prowadzący do krateru.
  • Przed tobą trzy sadzawki. Tylko dwie są prawdziwe. Jedna jest wytworem jakiegoś urządzenia.
  • Teraz musisz dobrze słuchać wrzucając kamienie do sadzawek. Kamień, który wpadnie do prawdziwej sadzawki wywoła plusk. Do fałszywej wrzucając kamień nie będziesz słyszeć dźwięku, a kamień zniknie.
  • Do tej sadzawki wrzuć złoty żeton, który spowoduje zakłócenia fal i zobaczysz schody prowadzące w głąb krateru.
  • Idź po schodach na dół.
  • Spójrz przed drzwiami po prawej na ziemie.
  • Wyjmij wtyczkę z gniazdka.
Obrazek
  • W miejsce wtyczki podłącz klemę, drugą podłącz do drzwi.
  • Drzwi odpadną, zabierz klemy i wejdź do środka.
  • Na końcu korytarza przejdź przez kolejne drzwi.
  • Podejdź do portalu i uruchom po lewej urządzenie, masz kolejny przekaz.
  • Obróć się i podejdź na brzeg jeziorka.
  • Podłącz klemy do stalagmitu w kształcie literki V.
Obrazek
  • Zejdź po kablu na dół.
  • Zabierz widoczny kawałek klucza (niebieski cienki pasek) i wróć na górę.
  • Użyj klucza na portalu i idź do dżungli.
DŻUNGLA

  • Idź w lewo potem w prawo pomiędzy skały i znów w lewo. Prosto do krzaków potem znów między skałami w lewo.
  • Zejdź z pagórka po lewej widać statek.
  • Obejdź go, aby się dostać do środka.
  • Pstryknij przełącznik znajdujący się na podłodze.
  • Wejdź do promu.
  • Na podłodze po prawej jest schowek, z którego zabierz śrubokręt.
  • Usiądź w fotelu pilota i wciśnij guziki znajdujące się na dole po prawej te z niebieską obwódką.
Obrazek
  • Dostaniesz się do kolonii na jeziorze.
KOLONIA NA JEZIORZE

  • Idź w kierunku szklanej kopuły.
  • Kliknij na murek otaczający budowlę, przeskoczysz przez mur.
  • Wejdź do budynku i podejdź do obrazów.
  • Po prawej stronie masz znane urządzenie.
  • Użyj urządzenia, a wysłuchasz przekaz od gubernatora.
  • Podejdź do biurka.
  • Spójrz na kolorowe płytki w trójkącie.
Obrazek
  • Musisz tak przesuwać płytki, aby na górze zostały same żółte. (Dla tych, którzy nie mają cierpliwości podaje rozwiązanie). Kliknij pięć razy w lewą dolną płytkę.
  • Otwórz szufladę w biurku i ze środka zabierz dysk i składany przenośny portal.
  • Wyjdź z kopuły i wróć na lądowisko.
  • Podejdź do panelu po lewej stronie.
  • Kliknij na joystick – zepsuje się.
  • Użyj w miejscu joysticka, śrubokręta.
  • Guziczkami nad joystickiem przesuń światła, aby oświetlały wieżę na wprost.
Obrazek
  • Przy pomocy joysticka, ustaw by światło padało na okrągłe okno w wieży.
  • Idź do wieży i otwórz drzwi przyciskiem.
  • W środku z podłogi zabierz nadajnik.
Obrazek
  • Wejdź do windy i użyj zielonego przycisku (tylko jeden działa).
  • Na dole przejdź do przodu i wskocz na torowisko.
  • Idź cały czas prosto, aż po lewej będziesz mógł wejść na górę.
  • Po schodach podejdź do obrotowych drzwi i wejdź do kolejnego pomieszczenia.
  • Przejdź do drzwi na wprost.
  • Zejdź na dół i w kolejnym pomieszczeniu wejdź na podest, gdzie jest panel kontrolny.
  • Spójrz na dziwne gabloty.
  • Kliknij na drugą od prawej.
  • Spróbuj ze środka zabrać klucz.
  • Użyj nadajnika i ustaw na nim bardzo wysokie tony.
  • Gdy szyba pęknie zabierz kolejny element klucza.
  • Użyj klucza na panelu i wróć do dżungli.
DŻUNGLA

  • Musisz odszukać kolejny statek.
  • Idź w lewo, w prawo między skałami, w prawo w kierunku skały, prosto przed tobą majaczy dziwny kształt to jest właśnie to, czego szukasz, czyli statek.
  • Wejdź do środka przyciskając niebieskie półokręgi.
  • Wewnątrz skręć w lewo i podejdź do kolejnych drzwi.
  • Kliknij z lewej żółty, a z prawej niebieski półokrąg.
  • Wejdź do środka i kieruj się do panelu, użyj na nim dysku.
  • Posłuchaj ostatniego przekazu załogi „ Opuścić statek” – zapisz symbole odpowiadające liczbie 6789.


Obrazek
  • Używając przenośnego portalu idź na pustynię.
PUSTYNIA

  • Przejdź do krateru.
  • Udaj się na miejsce, gdzie rozwaliłeś drzwi.
  • Koło schodów na ziemi znajdziesz urządzenie odpowiedzialne za obraz jeziora.
  • Odkręć białą śrubę po stronie prawej.
Obrazek
  • Użyj przenośnego portalu i wklep liczbę 327 845 483.
  • Zapisz grę.
  • Jesteś przed celą idź przed siebie potem raz w lewo, w prawo po drabinie pięto wyżej.
  • Teraz -w lewo, prosto na końcu korytarza widać okienko zaglądnij przez nie.
  • Odwróć się i idź prosto po chwili skręć w lewo.
  • Podejdź do panelu kontrolnego – tego pomarańczowego.
  • Podłącz zabrany projektor wciśnij prawy a potem lewy guzik zrobisz zdjęcie korytarza.
  • Za projektorem ustaw przenośny portal i wybierz ustawienie na ognisty krąg to słońce.
  • Kliknij na portal, ale sam w niego nie wchodź.
  • Podejdź do panelu i wystukaj sekwencję 6789 to sygnał do opuszczenia statku.
Obrazek
  • Zobacz końcową animację.
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Zablokowany

Wróć do „Kryształowy klucz”