Machinika museum - solucja, poradnik

Zablokowany
Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 12334
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 181 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 194 razy
Płeć:

Machinika museum - solucja, poradnik

Post autor: Urszula » 27 maja 2024, 17:21

Solucja w pdf



Machinika museum - poradnik




Rozdział I – drukarka 3D

• Kliknij na kopertę, wyjmij i przeczytaj list.
• Sprawdź numer seryjny i go zapamiętaj – 1078.
• Na stoliku leżą nożyczki, zabierz je i użyj na kartonie.
• Na drukarce użyj numeru seryjnego, żeby ją otworzyć.
• Zabierz ze środka baterię.
• Spójrz na boczną ścianę drukarki, po prawej.

Obrazek

• Przekręć koło i suwak przesuń na prawo.
• Włóż baterie i użyj przycisku, pojemnik na tusz jest pusty.
• Na lewej ścianie, przekręć dwa okręgi, a potem wymnij pusty pojemnik z tuszem.
• Po lewej zabierz pełny pojemnik i wsadź w miejsce pustego.

Obrazek

• Ze stołu zabierz emblemat muzeum i włóż do drukarki.
• Po prawej stronie przekręć okręg, by odsłonić przyciski drukarki.
• Użyj przycisków niebieskiego, zeskanujesz emblemat.
• Wyjmij emblemat, potem użyj przycisku czerwonego, wydrukujesz nowy emblemat.

Rozdział II – maszyna antygrawitacyjna

• Zabierz ze stolika list, a potem przeczytaj go z dwóch stron.
• Zrób zbliżenie i zabierz suwak po lewej stronie.
• Użyj suwaka na drukarce.
• Zamocuj oba sówki, aby otworzyć pojemnik i przekręć pokrętłem po środku.

Obrazek

• Zrób zbliżenie potrzebujesz kod.
• Na prawej ścianie wsunięta jest mała karteczka, wyjmij ją i zapamiętaj kod 359.

Obrazek

• Użyj kodu na przedzie pojemnika.

Obrazek

• Po prawej stronie urządzenia, zabierz metalowy przedmiot.

Obrazek

• W górnej części urządzenia przesuń część urządzenia ze strzałkami na prawo i zabierz fioletowy pierścień.

Obrazek

• Po prawej stronie na wierzchu przesuń suwak i zabierz zielony pierścień i dziwny klucz.

Obrazek

• Zrób zbliżenie na dwa suwaki po lewej stronie.
• Przesuń je, a potem użyj klucza, potrzebujesz dwóch kluczy.
• Użyj klucza na drukarce, masz dwa klucze i otwórz klapkę.

Obrazek

• Z otwartej skrytki zabierz kolejny pierścień.
• W środku kliknij na pomarańczowy guzik, otworzy się tylna klapa.

Obrazek

• Spójrz na urządzenie z góry i zobacz oznaczenia okręgów, na górnej stronie urządzenia.
• Po ustawieniu prawidłowo guziczków, uruchomi się mechanizm.

Obrazek

• Spróbuj na dole przy otwartej klapie użyć metalowego przedmiotu.
• Coś przeszkadza w umieszczeniu go na miejsce.

Obrazek

• Użyj swojej kamery endoskopowej, by zaglądnąć do środka.
• Użyj klawiszy, poniżej, aby pozbyć się czerwonej pinezki.
• Zamocuj pierścienie, jakie masz w ekwipunku.
• Teraz trzeba przyciskami na dole, odłączyć lampy, by ustawić właściwy kolor.

Obrazek

• Po uruchomieniu maszyny, środkowa jej część otworzy się.
• Teraz twoim zadaniem jest przesunięcie zielonych kwadratów w miejsce kropek.

Obrazek

• Dolne jakby wajchy przestawiają położenie, żółtych strzałek i czerwonych kopert.
• Przesuwać je można żółtymi strzałkami, a czerwone koperty blokują drogę.
• Wajchą u góry przesuwamy strzałki.
• Po ustawieniu zielonych kwadratów na właściwie miejsce, uruchomisz maszynę antygrawitacyjną.

Rozdział III - radar

• Podejdź do stolika, przeczytaj list i zabierz klucze.
• Użyj klucza na bocznej ścianie i zabierz kartę.
• Spójrz na przyciski na przedniej ścianie i wciśnij te zgodnie ze wzorem na karcie.
• Na wierzchniej ścianie otworzą się dwa miejsca na klucz.
• Użyj klucza niebieskiego na drukarce, a potem dwa klucze na zamkach.
• Otwórz wieko skrzyni i kliknij na kolejne dziwne urządzenie.
• Kliknij na przód urządzenia, a potem na przycisk, który wypadnie.

Obrazek

• Po lewej stronie z pęknięcia wydobywają się iskry.
• Użyj swojej kamery endoskopowej, by zaglądnąć do środka.
• W środku zobaczysz po lewej kołki, a po drugiej stronie, przyciski które powinieneś wcisnąć.
• Wyjdź z widoku kamery i na przedzie urządzenia wciśnij odpowiednie przyciski.
• W miejscu, gdzie brakuje przycisku użyj długopisu, znajdziesz go na stole.

Obrazek

• Ze środka urządzenia wyłoni się kolejne dziwne urządzenie, przypominające zwój/mapę.
• Zrób zbliżenie na dolną nóżkę po prawej i ją wysuń.
• Musisz teraz ustawić w jednej linii oznaczenia na wałkach, aby pokrywały się z pionową blaszką.
• Czerwony suwak, blokuje ten wałek, na którym jest ustawiony.

Obrazek

• Po ułożeniu wałków, tak by niebieskie kwadraty były w jednej linii, otworzy się zwój.
• Spójrz na drugą nogę po lewej jest zablokowana.
• Kliknij od środka na śrubę, a w twoim ekwipunku znajdzie się śrubokręt magnetyczny.

Obrazek

• Ustaw wzór śruby na śrubokręcie, a odkręci ją.
• Zabierz ze środka metalową kulę i użyj jej na drukarce.
• W miejscu gdzie znalazłeś kulę, umieść drugą tę zrobioną w drukarce.
• Spójrz na tylną ścianę zwoju nad środkowym emblematem u góry i na dole są strzałki z kropkami i kreskami.
• Rozsuń wzór po środku na boki.
• Wróć do kul i na górnej ustaw strzałkę w lewo i nad nią kropkę, a na dolnej strzałkę w prawo z jedną kreską na dole i z dwoma nad strzałka.

Obrazek

• Kule zaświecą na niebiesko, a na zwoju wyświetli się wzór.
• Teraz musisz ustawić żółte i różowe kropki tak samo jak na tylnej ścianie zwoju.
• Ustawiasz je kręcąc pokrętłami na obu szczytach zwoju.
• Po prawidłowym ustawieniu, zieloną strzałkę przesuń do końca w prawo.

Obrazek

Rozdział IV - kamień

• Zabierz i przeczytaj wiadomość.
• Po prawej stronie na dole otwórz klapkę i zabierz ze środka klucz.
• Użyj klucza u góry, a potem odkręć pokrywę.
• Zabierz ze środka piramidkę, oraz poplamiony kod.
• Ustaw kod i odkręć kolejną część tuby, a ze środka wyłoni się kamień.
• Obróć kamień i spójrz na jego dolną stronę po prawej.
• Przekręć trzy pokrętła, by figury ustawiły się w środku, a potem kliknij na pokrętło.
• Po prawej stronie część kamienia się odłączy, a ty zaglądnij do środka.
• Na sześciokątnej podstawie ustaw piramidkę.

Obrazek

• Niebieska podstawa, ma rzucać promień światła, na duży kryształ po prawej, środkowa czerwona część piramidki na kryształ powyżej, żółta na górny kryształ po lewej.
• Obracając kryształami ustaw odbicie promieni tak, by padały na środek trójkąta.
• Odbite promienie nie padają jedynie na dolny kryształ po lewej.
• Po prawidłowym ustawieniu żółty promień światła, przejdzie do klapy z przodu kamienia.
• Znów użyj przełącznika po prawej na dole i wyślij promień na lewo.

Obrazek

• Druga część kamienia się otworzy, a ze środka wysunie się okrągły stożek.
• Ustaw teraz drogę żółtemu promieniowi.

Obrazek

• Po ustawieniu, kolejny promień otworzy klapę na przedzie kamienia.
• Przesuwając płytki ustaw kolejny raz drogę dla promienia.

Obrazek

• Otworzy się górna część kamienia, spójrz na pokrętło w ekwipunku i na jego spodnią stronę - na ułożenie kolorowych kropek.

Obrazek

• Ustaw suwakami otwarcie pokrywy.
• Zabierz metalowe kule, jedna jest uszkodzona.
• Użyj kuli na drukarce, a potem wstaw na miejsce.
• Ustawiaj teraz fale kręcąc kulakami tak by uzyskać odpowiednie kolory.
• Za każdym razem będzie się zapalać niebieska lampka.
• Włączyłeś zasilanie kamienia, który wytwarza wielką ilość energii.

Rozdział V - hełm

• Zabierz list i sprawdź kod zapisany na jego odwrotnej stronie – 1359.
• Na klawiaturze wciśnij kod.
• Pociągnij za rączkę szuflady, jest pusta.
• Wciśnij szufladę do środka, a potem spójrz na jej tylną stronę.
• Zabierz kod, który użyj na klawiaturze, po wyłączeniu poprzedniego kodu.
• Ze środka wysunie się dziwne urządzenie, coś na kształt naszyjnika.
• Kliknij na jego dolną część.
• Środkowy trzpień jest zablokowany.
• Po prawej jeden jest uszkodzony, po lewej oba się wysunęły i lewitują.
• Użyj metalowego trzpienia na drukarce, a potem oba zamontuj.
• Wysunie się środkowy metalowy trzpień, wysuń go do końca, a będziesz mieć dziwny klucz.

Obrazek

• Pod otwartą klapką przesuń ciemne elementy w górę, a zabierzesz czerwony dysk.
• Spójrz na tylną ścianę u góry.
• Użyj śrubokręta, żeby odkręcić śrubę, ukrytą za klapką.

Obrazek

• Ustaw kolorowe okręgi tak by można było przesunąć na dół trójkąt.

Obrazek

• Otworzysz małą szufladkę, z której zabierz kamień.
• Spójrz teraz na dolną ścianę i w otwór wstaw kamień.
• U góry wstaw czerwony dysk, a potem ustaw symbole, jakie są wymalowane na urządzeniu.

Obrazek

• Zamontuj w otworze klucz, a potem ustaw znaki tak by odzwierciedlały złoty znak powyżej.

Obrazek

• Zaglądnij do środka, dopiero, co utworzonego hełmu i zobacz krótką animację.

Rozdział VI - silnik

• Kliknij na list i go przeczytaj.
• Spójrz na urządzenie po prawej.
• Kliknij i przesuń dwie złote blaszki, a potem odkręć wieczko.
• Wieczko użyj po drugiej stronie, a potem zabierz dźwignię.

Obrazek

• Skopiuj dźwignię w drukarce i zamontuj obie na przedzie urządzenia.

Obrazek

• Masz kolejne dziwne urządzenie, przed nim na stole znajdziesz obcęgi.
• Na obu bocznych ścianach otwórz zamknięcia.

Obrazek

• Na dole na śrubie użyj swojego śrubokrętu.

Obrazek

• Na otwartej klapie rozwiąż znaną zagadkę z przesuwaniem zielonych kwadratów na miejsce kropek.

Obrazek

• Do naszej maszyny wleci kamień, wciśnij czerwony guzik.
• Po lewej stronie z miejsca, gdzie wydobywa się dym, przekręć dysk, aby uwidocznić otwór.
• Użyj swojej kamery, aby zaglądnąć do środka.
• Teraz widzisz w kamerze, jak przekręcić kolejne dyski, kropki czerwone muszą się pokryć z kablem i zmienić kolor.

Obrazek

• Żeby ustawić ostatni, musisz wyjąć kamerę, ustawianie, więc będzie troszkę na czuja, słuchaj charakterystycznego dźwięku.
• Jeśli dobrze przesunąłeś w przeciwnym kierunku niż do ruchu wskazówek, uruchomisz przepływ energii.
• Teraz po drugiej stronie musisz wypełnić tak rurki, aby wskazówka zegara przesunęła się na środek.
• Na rurkach przesuń suwaki, które mają być ustawione: góra, dół, góra, dół, góra, góra (zagadka losowa).

Obrazek

• Przestaw dźwignię na dół.
• Zrób zbliżenie, na otwarty panel z kropkami.
• Usuń przy pomocy obcęgów, uszkodzony panel energetyczny.
• Przejdź do góry i obok czerwonego przycisku po prawej jest śruba, użyj swojego śrubokręta.
• Wysuń radioaktywny pręt, przy pomocy obcęgów.

Obrazek

• Użyj pręta radioaktywnego w miejscu uszkodzonego panelu energetycznego.
• Twoim zadaniem jest zaświecić wszystkie kropki na niebiesko.

Obrazek

Rozdział VII – niebezpieczne urządzenie

• Zabierz łom i list.
• List przeczytaj z obu stron, a łom użyj na kłódce.
• Na drugiej stronie listu napisane jest R14.

Obrazek

• Ustaw na zegarach R14, a potem wciśnij przycisk zasilania.
• Żeby otworzyć pojemniki powyżej, musisz zobaczyć ich odpowiedniki na dole i symbole wymalowane na ścianach.
• Pojemnik jasno zielony – F73, po otwarciu zabierz dwa kable.
• Pojemnik czerwony – P46, zabierz część maszyny
• Pojemnik brązowy – C67, zabierz część maszyny
• Pojemnik jasnoniebieski – K09, zabierz dwa kable
• Pojemnik ciemnoniebieski – G22, zabierz części maszyny
• Pojemnik biały – E98, zabierz część maszyny
.
• Na stole u góry zamontuj tę część z niebieskimi strzałkami, a potem wciśnij guzik.
• Poszczególne części maszyny, musisz zamontować na wysuniętych prętach.

Obrazek

• Wciśnij zielony guzik, a potem spójrz na jakby otwierające się oko.
• Obracając niebeskimi strzałkami otwórz każde oko, a na końcach zamontuj kable.
• Przekręć tarczę po środku, a otworzy się na boku skrytka z trzema kulami, na których wymalowane są kroki.

Obrazek

• Zabierz wszystkie trzy kulki/oka i wstaw na panelu powyżej, tak by liczba zgadzała się z wymalowanymi kropkami na panelu i żeby promień od nich wychodził na urządzenie.
• Po wykonaniu zadania suwak na dole przesunie się pokazując obraz w oku.
• Musisz zgodnie z tym, co widać w oku ustawić wzór na kablu.

Obrazek

• Oko zmieni kolor z zielonego na czerwony.
• Przestaw pomarańczowy suwak, a otworzy się panel z półprzewodnikami.
• Musisz skopiować sobie półprzewodniki w drukarce, żeby je prawidłowo ustawić na tablicy.
• Potencjometr u góry pokazuje jak przebiegają kable czerwone, a jak niebieskie.

Obrazek

• Po prawidłowym ustawieniu, kolejne oko zaświeci na zielono, a ty musisz na kablu ustawić wzór.
• Przestaw brązowy suwak i ustaw przewody zasilające na wałkach.

Obrazek

• Ustaw wzór na kablu, jaki widzisz w kolejnym oku.
• Przestaw suwak i masz ostatnie zadanie.
• Przy otwartym panelu po lewej otwórz klapkę i użyj swojej kamery.
• Musisz tak ustawić promień, aby przeszedł przez wszystkie trzy otwory w słupkach.

Obrazek

• Ustaw wzór na oku, masz awarię prądu.
• Po prawej odsuń kabel i na ścianie włącz przycisk.
• Po lewej otwórz skrzynkę z bezpiecznikami i włącz, by przywrócić zasilanie.
• Spójrz na drzwiczki tablicy, żeby wiedzieć, które bezpieczniki należy włączyć.

Obrazek

• Teraz masz troszkę zabawę na czas.
• W centralnej części przyciśnij czarne kropki, a potem zmień wzór na kablu i szybko zamknij oko. Postępuj tak po kolei z każdym okiem.

Obrazek

• Wyłączyłeś niebezpieczne urządzenie.

Rozdział VIII – kula nawigacyjna

• Zabierz trzy klucze i list.
• Przejdź do drzwi, a wejdziesz do głównej sali.
• Podejdź do gabloty i użyj u góry klucza.
• Kliknij na eksponat, a potem spójrz na dół gabloty i użyj klucza.
• Spójrz na czerwone pudełko.
• Na jednej ze ścian jest suwak, oderwij ozdobny guzik i zabierz suwak.

Obrazek

• Użyj suwaka na pudełku, by otworzyć oba zamki.
• Zabierz eksponat i na przedzie przesuń tarczę w lewo, klikając na strzałkę.
• Przesuń tarczę do środka, tę górną.
• Trybik przesuń na dół, a potem lekko na lewo.

Obrazek

• Użyj na śrubie swojego śrubokręta.
• Przeprowadź pomarańczowy znacznik, na górę kuli.

Obrazek

• Na wystających nóżkach przekręć gałki by zgrywały się pomarańczowe kreski.
• Teraz ustaw te dwa hologramy w taki sam sposób, jak widać w centralnej części.

Obrazek

• Po prawidłowym ustawieniu hologramy połączą się z centralnym wzorem.
• Wciśnij u góry pomarańczowy przycisk.
• Kolejnym zadaniem jest zgranie wzorów gwiazdozbiorów.
• Najpierw jednak kliknij na niebieską płytkę, zabierz kawałek koła zębatego.
• Naciśnij na szczycie niebieską płytkę i zabierz dwie zębatki.
• Otwórz również boczną płytkę, jest miejsce na jakieś źródło energii.
• Sprawdź wszystkie płytki, które można otworzyć.
• Skopiuj sobie zębatki po cztery razy.
• Przejdź teraz do otwartej części tam gdzie jest niebieska płytka. Trzeba ją przesunąć na dół.

Obrazek

• Ustaw trybiki, zmieniając ich położenie, a potem zabierz kawałek kryształu.
• Teraz przejdź do drugiego miejsca z trybikami. Zamontuj kryształ na czerwonym wałku.
• Ustaw kawałek trybiku na brzegu, a potem trybiki u góry, by naładować kryształ.

Obrazek

• Kryształ zamontuj w miejscu gdzie trzeba naładować urządzenie.

Obrazek

• Obracaj niebieskimi tarczami, aby spasować wzór gwiazdozbiorów.
• Wyłoni się pomarańczowa kula/kwiat.
• Użyj swojej kamery, by zobaczyć jak należy ustawić kulę.
• Klikając na płatki przestaw na właściwie miejsca kolorowe kropki, otworzysz nawigację.

Obrazek

Rozdział IX - krzesło

• Podejdź do wielkich drzwi, z bocznej ściany zabierz kartkę.
• Na tylnej stronie jest napisane AB3 – sprawdź, jakie liczby suwakiem musisz ustawić – 34512.

Obrazek

• Po otwarciu w okienku wyświetla się napis A5.
• Spójrz na kartkę, masz otwierać zamek D a suwaki ustawić zgodnie z rubryczką A5 – 14223.
• Przechodzimy do zamka C i ustawiamy liczby z rubryczki C5 – 25214.
• Szafa się rozpadła i wyłoniła się wielka kula.
• Poszukaj na jej bocznych ścianach dwóch klapek, po otwarciu, których pociągnij za dźwignię.

Obrazek

• Masz wielki fotel, usiądź i zaglądnij do otworu po prawej.
• Przejdź za fotel i zabierz zwój, który umieść w środku oparcia po prawej.

Obrazek

• Na kartce masz zaznaczone te przyciski, które masz użyć.
• Na tylnej ścianie masz tabliczkę, ustaw kulki tam gdzie spotykają się linie tych samych symboli.

Obrazek

• Kliknij na wzór powyżej, otrzymasz maszyny, które wcześniej składałeś.
• Odkręć poniżej panel, a potem zamontuj silnik.
• Przejdź na przód fotela.
• Na zwoju kliknij zielony znak ten niżej położony.
• Na drugim oparciu ustaw niebieskie kwadraciki, aby w środku ułożyć symbol nieskończoności.

Obrazek

• Następnie na otwartym oparciu umieść kulę.
• Kliknij na postać na papirusie, brakuje pilota.
• Usiądź w fotelu i spójrz na legendę na papirusie.

Obrazek

• Przy każdej planecie jest wyrysowane, które czerwone znaczki, należy kliknąć zmieniając ich kolor na zielony.
• Po prawidłowym ustawieniu znaków, włączy się autopilot i polecisz na nieznaną planetę.
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Zablokowany

Wróć do „Machinika museum”