Nemezis: mysterious journey III - solucja, poradnik

Zablokowany
Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 11358
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 141 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 146 razy
Płeć:

Nemezis: mysterious journey III - solucja, poradnik

Post autor: Urszula » 18 lipca 2021, 15:45

Wstęp

Gra zawiera 7 poziomów i wszystkie te poziomy można przejść na dwóch poziomach trudności. W wersji łatwiejszej nie tylko zadania są uproszczone, ale również można włączyć podpowiedź, a i przewodnik zdradza pewne sekrety. Poziom trudniejszy nie oferuje ani podpowiedzi, ani nasz przewodnik nie bardzo się sili, aby nam ułatwić zadanie. Do zdobycia jest 26 osiągnięć, które wpadają nie tylko wraz z postępem gry, ale również wtedy, gdy odnajdziemy wszystkie zdjęcia, porozmawiamy ze wszystkimi postaciami w grze oraz przeczytamy wszystkie informacje na laptopach. Czasami trzeba się nachodzić w różne zakamarki, aby wszystkie zdjęcia i poukrywane laptopy znaleźć. Jeśli komuś nie zależy na zdobyciu wszystkich osiągnięć, niech się dobrze bawi grą, bez zbędnego szukania.

Poziom I


• Przejdź na lewo i podejdź do siedzącej w głębi kobiety.
• Porozmawiaj z nią tak długo, aż zacznie się powtarzać.
• Podejdź do wirującej po lewejspirali i kliknij w nią, a zdobędziesz zdjęcie.
• Podejdź do koła po prawej i spójrz na ścianę boczną.
• Ustaw promień energii tak, by przechodził przez dziurę.
Zapamiętaj, ile kropek jest na kole. (W wersji trudniejszej musisz zapamiętać położenie grubych i cienkich kresek).
• Przejdź do miejsca, gdzie widać dwa koła.
• Znów ustaw je tak, aby promień energii przechodził dalej.
Zapamiętaj liczbę kropek, (wersja trudniejsza - grube i cienkie kreski).
• Kieruj się w prawo, podejdź do laptopa i przeczytaj wiadomość.
• Kładką podążaj w dół. Idź do przodu. W oddali po prawej spotkasz kolejną osobę, z którą porozmawiaj.
• Kierując się przez zarośla po lewej, dojdziesz do kładki na wodzie, a w oddali będzie widoczny laptop.
• Wracaj i skieruj się kamiennymi schodami ku górze, tam gdzie pada wiązka energii.
• Po drodze znajdziesz jeszcze jeden laptop i informację do przeczytania.
• Kolejny raz ustaw koła tak, by wiązka energii przez nie przechodziła.
Zapamiętaj liczbę kropek na kołach.
• Zejdź teraz w miejscu, gdzie widać szyb windy.
• Ustaw na kołach zapamiętaną liczbę kropek. Zaczynając od lewej strony: 2 / 6 / 8 / 4 / 1/ 5.

Obrazek

• W wersji trudniejszej:
koło pierwsze: gruby, cienki, cienki gruby, cienki
koło drugie: 3x gruby, 2x cienki
koło trzecie: gruby, 3x cienki, gruby
koło czwarte: cienki, gruby, cienki, gruby, cienki
koło piąte: 3x cienki, 2x gruby
koło szóste: gruby, cienki, gruby, cienki, gruby


Obrazek

• Po prawidłowym ustawieniu zjedzie do ciebie winda, ale jest obrócona.
• Przejdź do miejsca, gdzie na planie koła stoją słupy.
• Aby obrócić windę, musisz przesłać wiązkę energii do odpowiednich słupów.
• Podejdź do pierwszego słupa i dolną część skieruj na prawo, do słupa numer 9.
• Dolną część dziewiątego słupa przesuń w lewo, niebieski promień.
• Dolną część trzeciego słupa przesuń na prawo - do słupa numer 11.

• Winda się obróci i możesz do niej wskakiwać.

Obrazek


Poziom II

• Zanim pójdziesz gdzieś dalej, obróć się i podążaj kamienistą ścieżka, a trafisz na laptopa.
• Kawałek dalej spirala odkryje kolejne zdjęcie.
• Wróć i skieruj się do laptopa przy ogrodzeniu.
• Miń ogrodzenie po prawej i między dwiema bańkami w trawie znajdziesz spiralę.
• Podejdź do dwóch facetów stojących przy elektrycznej bramie i porozmawiaj z nimi.
• Cofnij się do początku i przejdź do wieżyczki.
• Wciskaj przyciski, aż zapali się kolorowa lampka. Zapamiętaj, ile wystaje elementów słupka przy danym kolorze.
• Takich słupków trzeba będzie odnaleźć więcej.
• Przejdź teraz po lewej stronie do wielkich okręgów z wypełnionym na żółto środkiem.
Zasada jest taka, że na każdym kręgu zapalasz o jeden element więcej na żółto – liczbę pól żółtych zwiększamy o 1 co okrąg.

Obrazek
Obrazek

• W wersji trudniejszej: pierwszy okrąg musi mieć taką liczbę zgaszonych pól jak w środku, a następny taką liczbę zgaszonych, jak w poprzednim okręgu zapalonych.

• Przejdź do dużego okręgu i w wersji łatwiejszej zapalaj pola o 1 więcej, co okrąg.
• W wersji trudniejszej: w pierwszym okręgu od środka zapal trzy elementy, w kolejnym 2, w kolejnym 4 i w ostatnim dwa elementy.
• Promień energii powinien otworzyć część bramy.
• Przejdź teraz do okręgów po stronie prawej.
• Tutaj jest odwrotnie. Pola niezapalone zwiększamy co okrąg o 1.

Obrazek

• Po zapaleniu trzech okręgów podejdź do dużego okręgu i zgodnie z powyższą zasadą zapal tylko te elementy, by pola niezapalone co okrąg zwiększały się o 1.
• Po otwarciu bramy nie przechodź jeszcze przez nią, tylko udaj się po prawej w górę.
• Zaraz przy okręgach zapal światełko na wysuwających się słupach.

Obrazek


• Przejdź wyżej, znajdziesz kolejne dwa słupy.
• Wróć na dół i po lewej przejdź w głąb, a trafisz na spiralę, która pokaże kolejne zdjęcie.
• Ustaw słupy po obu stronach, żeby zapaliło się kolorowe światełko.
• Spróbuj przejść środkiem w kierunku domku i stojącej tam postaci.
• Przejście jest niemożliwe. Przejdź na prawo i podejdź do trzech przycisków. Trzeba sprawić, by siatka nad przejściem je zasłoniła.
• Numerując przyciski od lewej do prawej, klikaj w takiej kolejności: 3p, 1l, 2p, 3l, 2l.

Obrazek

• Podejdź do stojącego tam jegomościa i porozmawiaj.
• Twoim zadaniem jest teraz tak ustawić komnaty, aby wyjść na drugą stronę.

Obrazek

• W trybie łatwiejszym: Prawa strona: górne 2x lewo - dolne 2x lewo. Lewa strona: górne 1x lewo - dolne 2x prawo
• W trybie trudniejszym: po lewej pokrętło górne 1x w prawo, dolne pokrętło 1x w prawo.
Wejdź do domku i w trzeciej sali przekręć pokrętło 1x w prawo. Wyjdź z domku i przejdź do zewnętrznych kół po lewej: małe koło 2x w lewo, dolne 5x w lewo. Przejdź do kół po prawej, górne przekręć 2x w lewo, dolne 2x w lewo. Wróć do domku i w czwartym pomieszczeniu przekręć koło 2x w lewo. Wyjdź z domku i podejdź do bramy.




• Jeśli zapaliłeś wszystkie wieżyczki na całym terenie, to musisz ustawić przy bramie kolory zgodnie z liczbą segmentów wieżyczek, które zapaliłeś.

Obrazek

• W trybie łatwiejszym podczas wciskania przycisków przy bramie masz podgląd na słupy.
• Otworzysz część bramy i zniknie zapora laserowa na tęczowym moście.
• Skieruj się na tęczowy most.
• Po obu stronach są słupy z pokrętłami odpowiedzialnymi za zmianę koloru kładek. Musisz je tak ustawiać, żeby zmienić kolor kładek i bocznych uchwytów. Nie po każdym kolorze można przejść. W obu wersjach jest kilka kombinacji.
Jedna z kombinacji to: po lewej 5, 4, 4, 3,3. Po prawej 2, 1, 5, 5.

Obrazek

• Przejdź przez most, spójrz na kolejne wieżyczki i sprawdź wiadomość w laptopie.
• Cześć wieżyczek nie działa, teraz musisz klikając w kolor sprawdzić, przy jakim kolorze się wysuwa wieżyczka i na jaką wysokość: niebieski-2, fioletowy-5, zielony-2, pomarańczowy- 2, czerwony-1, żółty-3.
• Wróć do bramy i zgodnie z tym, co sobie zapisałeś, ustaw odpowiednią liczbę elementów na wieżyczkach.
• Po prawidłowym ustawieniu otworzy się brama.
• Możesz maszerować do windy.

Poziom III


• Na tym poziomie musisz znaleźć 3 spirale i 3 laptopy.
• Tuż za plecami masz spiralę z kolejną kartką.
• Kieruj się na prawo, za drugim budynkiem z tyłu znajdziesz spiralę.
• Po wejściu do wieży po prawej znajdziesz laptopa, kolejny przy wieży za mostkiem, trzeci na szczycie wieży środkowej.
• Twoim zadaniem jest wjechać na wszystkie cztery wieże, zapalić światełka w okręgu, a potem dostać się do wieży środkowej, wjechać na samą górę i odwzorować zapalone światła.
• W obu wersjach wygląda to tak samo, tylko odwzorowanie zapalonych świateł jest o tyle trudniejsze, że punkt bez lampki ustawiony jest w innym miejscu. W trudniejszej wersji nie wszystkie przyciski windy się palą, trzeba zjechać niżej, by uzyskać możliwość wjechania wyżej.
• Na jednej z wież na trzecim piętrze znajdziesz spiralę, pod którą ukryta jest kolejna kartka.
• Wjedź wpierw na ostanie piętro wieży po prawej, zapal światełka i wracaj.
• Przejdź do wieży po lewej.
• Wjedź na samą górę i ustaw lampki, zjedź na piętro trzecie i wagonikiem przedostań się do wieży środkowej.
• Przejdź do wagonika po lewej i wjedź windą na samą górę.
• Po zapaleniu świateł zjedź windą na piętro drugie i wskakuj do wagonika po prawej.
• Przejdź do kolejnego wagonika i wjedź na samą górę i do kolejnego wagonika, by przejść od razu do światełek na szczycie.
• Windą zjedź na drugie piętro i wagonikiem na samą górę wieży środkowej.

Obrazek

• Włącz wszystkie światełka, klikając na środek, będziesz mieć podgląd ustawień światełek w wieży.
• Po wykonaniu zadania zostaniesz przeniesiony w inne miejsce.

Poziom IV


• Tuż za plecami znajdziesz spiralę.
• Za niskim murkiem po prawej znajdziesz spiralę.
• Teraz twoim zadaniem jest poszukać na głównym panelu sterującym oraz na bramach takich samych wzorów, aby zaświecić te same światełka, by otworzyć obie bramy.

Obrazek
Obrazek

• Po ich otwarciu idź do tej po prawej.
• Porozmawiaj z napotkanym człowiekiem, a potem użyj laptopa by poczytać nowe wiadomości.
• Idź dalej i trafisz na wielkie koła, które sterują kładką w głębi.
• Wpierw musisz ją podnieść, tak by połączyć murki powyżej i przejść do dźwigni.

Obrazek

Stając na wprost tych kół i licząc od lewej do prawej, użyj: 1x7, 2x4, 3x1 a następnie zakręć kołem.
• Przejdź po kładce i blokadą otwórz drzwi poniżej.
• Wróć do kół , przywróć ich pierwotne ustawienie, tak by na dole paliło się czerwone światełko i użyj: 1x4, 2x9, 3x11 i ponownie zakręć kołem.
• Kładka ustawi się idealnie, by przejść przez otwarte drzwi.
• Idź w głąb i pociągnij za dźwignię, w innym miejscu zobaczysz jak zjeżdża winda.
• Poczytaj informacje w laptopie i wracaj do drugiej otwartej bramy.
• Zanim przez nią przejdziesz, po lewej między skałami znajdziesz spiralę i odblokujesz kolejne zdjęcie.
• Wejdź na teren i spójrz na ziemię, musisz kule ustawić w odpowiednich miejscach.
• W wersji łatwiejszej masz namalowane żółte koła, w nich trzeba umieścić kule.
• W wersji trudniejszej musisz słuchać, prawidłowe umieszczenie kuli będzie sygnalizowane odpowiednim dźwiękiem.



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

• Trudno rozpisać rozmieszczanie kul. Więc musisz poradzić sobie sam. Jeśli kula jest zablokowana po obu stronach, wtedy zmienia kierunek poruszania się w górę albo w dół, zmieniając w ten sposób tor.
• Gdy uporasz się z tym zadaniem, podniesie się kładka prowadząca do windy.
• Po drodze znajdziesz spiralę, a przed samą windą laptop.
• Przejdź po ażurowych mostach do kolejnego poziomu.

Poziom V


• Twoim zadaniem jest uruchomienie kopułek, by potem ustawić energię na takich samych zamkniętych w sejfie.
Laptopy znajdziesz pod windą z mechanizmem obracania pomostami, tam również jest spirala ze zdjęciem.
• Kolejny laptop i spirala jest na bocznej wyspie przy kopule brązowej.
• Ostatni laptop razem ze spiralą znajdziesz w sejfie, po jego otwarciu.
• Żeby dostać się do kopuł, ustawiaj pomosty w ten sposób, licząc od góry do dołu:

Obrazek

pokrętło 1- 6x w lewo, pokrętło 3 – 2x w lewo. Idź do kuli
pokrętło 3 – 9x w lewo, idź do kuli
pokrętło 3 – 3x w prawo, idź do kuli
pokrętło 1 – 3x w prawo, pokrętło 3 – 4x w prawo

• Idź pomostem do laptopa i spirali, a potem do głównego mechanizmu.
• Zanim zaczniesz je ustawiać, porozmawiaj z będącym tam człowiekiem, włącz laptopa i kliknij na spiralę.
• Teraz wjedź przy kopułach na górę i klikając na środek, sprawdź gdzie mają znajdować się wskazówki.
Ustaw na wszystkich czterech kopułach wskazówki. . W wersji trudniejszej jest przesunięcie i umieszczenie wskazówek na kopułach w sejfie wygląda inaczej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

• Przeniesiesz się do kolejnego miejsca.


Poziom VI


• Trafiasz do miasteczka, zanim zaczniesz działać, pozwiedzaj je i znajdź laptopy, spirale i osoby.
• Odszukaj teraz cztery wiatraczki, które służą za przykład/podpowiedź. W zależności od ustawienia wiatrak kręci się w lewo lub w prawo. Znajdź wspólne ustawienie dla wiatraków, żeby na tych samych wiązkach obracały się w lewo, a potem w prawo.
• Przejdź do wielkiego wiatraka i ustaw ustalone wiązki, a zacznie się obracać i wyśle promień.

Obrazek

• Na wprost wiatraka ustaw elementy słupa, tak by złapać promień, a wiązkę skieruj na lewo.
• Przy kolejnym słupie wiązkę skieruj między budynki.
• Przejdź do słupa blisko siedzącej kobiety i ustaw promień.
• W wersji łatwiejszej kolejne przesłanie promienia nie stanowi problemu. W wersji trudniejszej: na budynku jest przesłona, która nie pozwala, aby promień przeszedł dalej.
• Wejdź na most i otwórz na końcu przysłonę, zabierając po drodze kolejne dwa zdjęcia, jedno na tarasie przy moście, a drugie na moście.

Obrazek

• Ustaw ostatni słup, by otworzyć sobie przejście do kolejnego etapu.

Poziom VII


• Po spotkaniu się rodzeństwa masz ostatnie zadanie - wejść do hotelu.
• Żeby uruchomić windę przed hotelem, musisz ustawić prawidłowo kręcące się wałki na każdym z czterech okręgów.
• Na całym terenie znajdziesz takie same mechanizmy, które podpowiedzą jak trzeba ustawić obracające się elementy w zależności, który okrąg się kręci.
• Trzy urządzenia podpowiadające są ukryte w budynkach, które trzeba otworzyć inaczej na poziomie łatwym, a inaczej na poziomie trudnym.

Obrazek
Obrazek


• Obracanie się elementów mechanizmu na obu poziomach jest takie samo.
• Na tym etapie masz do odnalezienia 4 spirale ze zdjęciami i trzy laptopy.
• Ostatni laptop jest po wjechaniu windą do hotelu.
• Obrót elementów przy windzie licząc od góry:
koło pierwsze - → ← → →
koło drugie - ← → → ←
koło trzecie - ← ← → ←
koło czwarte - → → ← ←


Obrazek

• Wjedź windą użyj laptopa i zobacz zakończenie.
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Zablokowany

Wróć do „Nemezis: mysterious journey III”