Room 4: old sins, The - solucja, poradnik

Zablokowany
Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 11234
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 139 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 144 razy
Płeć:

Room 4: old sins, The - solucja, poradnik

Post autor: Urszula » 17 lutego 2021, 13:52

Solucja w pdf



Poradnik do The room 4 – old sins

Strych

• Postępuj zgodnie z samouczkiem.
• Sprawdź reflektor i spróbuj go włączyć.
• Otwórz walizkę, zbadaj jej wnętrze i zabierz śrubokręt.
• Użyj śrubokręta na tylnej części reflektora.

Obrazek

• Przesuń przełącznik po środku, a uruchomisz reflektor.
• Podejdź do bramy, prowadzącej na teren domku dla lalek.
• Otwórz bramę, przekręcając tarczę z przodu.
• Wróć do walizki, spójrz na jej boczną ścianę.

Obrazek

• Przesuń uchwyt w dół i zabierz okular.
• W ekwipunku rozłóż okular by można go było używać.
• Spójrz przez okular na zawartość walizki.
• Skieruj się do domu lalek.

Hol

• Użyj okularów, a zobaczysz wnętrze korytarza.
• Podnieś obraz do gór, przesuń krzesło pod ścianę, a żyrandol ustaw po środku.

Obrazek

• Przejdziesz przez korytarz, a następnie trafisz do holu, po czym automatycznie zostaniesz przeniesiony na zewnątrz budynku.
• Jeszcze raz użyj okularu, a potem kliknij 2x na symbol prowadzący do holu.
• Kliknij na książkę, leżącą na stoliku.
• Otwórz z haczyka, i przeczytaj wpis w książce.
• Zrób zbliżenie na stojącą piramidkę na stole.

Obrazek

• Na dole piramidki przekręć koło, i zabierz element.
• W ekwipunku rozłóż element, otrzymasz mały wiatraczek.
• Użyj wiatraczka na stojącej piramidce, a potem spójrz przez okular.
• Obracając całą tarczą i pokrętłem na dole dopasuj kreski do wzoru.

Obrazek

• Zabierz tarczę i opuść hol.

Na zewnątrz

• Na szczycie dachu jest miejsce na tarczę, umocuj ją.

Obrazek

• Po animacji przytrzymaj wciśnięty lewy przycisk myszy na okrągłych symbolach.
• Wszystkie symbole się zaświecą, a potem w ogrodzie wysunie się postument z jeleniem i drugi pusty.
• Popatrz w zbliżeniu na jelenia, przekręć postumentem tak, by jeleń był skierowany na lewo.
• Pod jeleniem w postumencie wysunie się szuflada, z której zabierz kolejny wiatraczek.

Hol

• Wróć do holu i użyj wiatraczka na piramidzie.
• Ponownie dopasuj wzór kresek do wyrysowanej ramki, a zdobędziesz kawałek ozdobnej balustrady.

Obrazek

• Po zabraniu balustrady, otworzy się dach piramidki.
• Teraz musisz odsłonić dwa przyciski jednocześnie, aby je wcisnąć.
• To samo trzeba zrobić na kolejnych ścianach. Za każdym razem mają być odsłonięte dwa przyciski tego samego koloru, żeby je wcisnąć. Nie możesz kręcić tarczą, gdy już wcisnąłeś przycisk danego koloru. Czyli wpierw odsłaniasz oba przyciski, danego koloru, a potem dopiero je wciskasz. Zwróć uwagę na suwaki, które blokują przesuwanie się płytek zasłaniających przyciski.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania, zabierz ozdobny futerał.
• Kliknij na futerał w ekwipunku, a zakończysz działania w holu i zdobędziesz osiągnięcie - Foyer Complete.

Na zewnątrz

• W ekwipunku kliknij na ozdobny futerał, żeby wzór się zaświecił.
• Zabierz ze środka figurę łabędzie.
• Ustaw figurę łabędzia na postumencie po lewej stronie.
• Postument się otworzy i zabierz lampę.
• Spójrz na lampę koło jelenia, brakuje jednej lampy.
• Zamocuj lampę, a cały domek się rozświetli.

Obrazek

• Poszukaj teraz balkonu, gdzie brakuje zdobienia.
• Zamocuj go, a potem ustaw go tak jak wygląda obok, ale w lustrzanym odbiciu.

Obrazek

• Po prawidłowym ustawieniu, ściana domku się obniży odsłaniając wejście do laboratorium.


Laboratorium

• Użyj okularu i wejdź do laboratorium.
• Podejdź do stołu na wprost i przeczytaj książkę.
• Podejdź do biurka po prawej.
• Na jego bocznej ścianie u dołu, znajdziesz trzy guziki, doprowadź do guziczków złotą kulę w kolejności: środkowy, prawy i lewy.

Obrazek

• Z przodu biurka pociągnij za rączkę, a otworzysz ścianę .
• Użyj okular na ścianie i ułóż wzory.

Obrazek

• Szuflada z biurka się wysunie, spójrz ponownie na jej boczną ścianę i przesuń kulkę na otwartą szufladę.

Obrazek

• Otwórz przednią ścianę szuflady i zabierz iskrownik.

Obrazek

• Na wprost biurka, po drugiej stronie pokoju, znajdziesz kasę pancerną.
• Otwórz szufladę, znajdującą się pod kasę i zabierz okrągły żeton.

Obrazek

• Wróć do biurka i w szufladzie otwórz klapkę.
• Zamontuj żeton na czterech bolcach i pokręć nim.
• Wyjmij ze środka uchwyt w kształcie krzyża.

Obrazek

• Umieść uchwyt na dole przedniej ściany biurka i nim zakręć, otworzy się ściana po lewej.
• Ponownie zbadaj ścianę przy pomocy okularu, i rozwiąż zagadkę.

Obrazek

• Po prawidłowym ustawieniu wzoru, szafka się otworzy.
• Otwórz klapkę u góry, brakuje pokrętła.
• Spójrz na boczną ścianę (na dole) tej nowo otwartej szafki, a potem wciśnij znajdujący się tam przycisk.
• Otwórz małą szufladę, a potem w środku wciśnij trzpienie, by można przesunąć ściankę i otworzyć kolejną szufladkę.

Obrazek

• Zabierz z szufladki pokrętło, potrzebne do rozwiązania zagadki na górze.
• Użyj na górze pokrętła, aby ustawić prawidłowo figurki.
• Po ułożeniu zdobędziesz element studni.

Na zewnątrz

• Opuść laboratorium i zamontuj studnię w ogrodzie.
• Opuść wiadro kręcąc korbą, a otworzysz ścianę prowadzącą do kuchni.

Obrazek

Kuchnia

• Wejdź do kuchni używając okular.
• Przeczytaj książkę leżącą na stole.
• Po drugiej stronie spójrz na ziemię pod rurami.
• Zabierz uchwyt z rączką i otwórz kratkę.

Obrazek

• W środku leży butelka, ale jej nie sięgniesz.
• Przejdź na prawo i zamontuj rączkę na dzwonku.
• Poniżej odkręć tablicę i zobacz na swój wzór zagrania na dzwonkach.
• Użyj teraz okular i zgodnie ze wzorem pociągnij za uchwyty, by zagrać na dzwonkach.

Obrazek

• Z otwartej szuflady zabierz ozdobny kałamarz.
• Podejdź teraz do kuchni i na przedniej stronie piekarnika otwórz ścianę.
• Użyj na ścianie okular i ustawiaj tak ściany, aby bolce spokojnie się przesunęły.

Obrazek

• Po prawidłowym ustawieniu otworzy się ruszt, na węglu leży pokrętło zabierz je.
• Wróć do laboratorium.

Laboratorium

• Podejdź do biurka, po prawej na półce obok książek jest miejsce na kałamarz.
• Ustaw kałamarz, a potem wciśnij znajdujący się w środku guzik.
• Boczna ściana ujawni dwie klapki, które musisz podnieść i sprawdzić jakie symbole na dole i na górze trzeba ustawić, aby były takie same.
• Po ich ustawieniu z szuflady wyjmij rączkę.

Obrazek

• Zwróć uwagę, że przy szufladach biurka, wyrysowane są symbole, mówiące o ustawieniu pokręteł na przedniej ścianie biurka.
• Ustaw teraz wszystkie cztery szuflady, aby można było otworzyć klapę na przedniej ścianie biurka.

Obrazek

• Po otwarciu ściany, użyj okularu i wejdź do środka.
• Musisz ustawić drogę dla trybiku po środku, aby uruchomić mechanizm.
• Wajcha lewa podnosi i opuszcza trybik, wajcha po prawej przesuwa trybik w poziomie, a trybiki z boku przesuwają drogę.

Obrazek

• Po ich prawidłowym ustawieniu, zabierz pompę do studni.
• Całe biurku się zamknie, a ty wyjdź z laboratorium.

Na zewnątrz

• Znajdź studnie i ustaw na niej pompę.
• Wróć do kuchni.

Kuchnia

• Zabierz butelkę, która wypłynęła.
• Odkręć zakrętkę i wyjmij ze środka kawałek obrazu.
• Wróć do laboratorium.

Laboratorium

• Podejdź do biurka i spójrz na obraz przez okular nad nim wiszący.
• Dołóż kawałek obrazu, który wyjąłeś z butelki.
• Spójrz na obraz przez okular, i zapamiętaj symbole.
• Spójrz na wierzch biurka i ustaw symbole.

Obrazek

• Otworzysz pokrywę, a ze środka wysunie się pociąg.
• Spójrz na koło pociągu i dołóż drugie z ekwipunku.
• Teraz masz za zadanie przestawienie tak pręta łączącego koła, aby gałka po lewej stronie pręta, wpadła w największy otwór.
• Otworzy się część pociągu, a ze środka będziesz mógł zabrać metalowy trzpień.

Obrazek

• Spójrz na tył pociągu i umieść trzpień.
• Otwórz szufladę i wyjmij kawałek metalu, aby umieścić na kołach.
• Po umieszczeniu otworzy się kolejny kawałek pociągu, w którym znajdziesz grill.
• Po rozłożeniu go w ekwipunku, umocuj grill na przedzie pociągu.

Obrazek

• Zabierz rączkę do pociągu i zamontuj go na boku.
• Użyj okularu na tylnych drzwiach pociągu i wejdź do środka.
• Pod korbami przestaw rączkę, czegoś brakuje.
• Patrząc przez okno pokręć korbami tak, aby wysunęły się pokrętła.

Obrazek

• Wyjdź z pociągu i pokręć pokrętłami, aby wysunąć tuby.
• Wejdź znów do pociągu i sprawdź przez okular jakie cyfry i liczby widać na tubach – 25BF.

Obrazek

• Wyjdź z pociągu i na jego przedzie ustaw cyfry i litery.
• Zabierz klucz do nakręcania.
• Wejdź do pociągu i użyj klucza.
• Spójrz na przód biurka i przestaw rączkę pod pociągiem.
• Otworzy się biurko.
• Ze szkatułki zabierz brakujący fragment muru.
• Wyjdź z laboratorium.

Na zewnątrz

• Znajdź miejsce, gdzie należy ustawić brakujący mur.
• Użyj okular i kręcąc pokrętłem ustaw wzór.

Obrazek

• Po jego ustawieniu, otworzysz wejście do pokój Curiosity.

Pokój Curiosity

• Na małym stoliku obok fotela leży książka, przeczytaj ją.
• Podejdź do szklanej gabloty i wyjmij kawałek globusa.

Obrazek

• Podejdź do globusa umieść w odpowiednim miejscu jego kawałek.
• Przekręć globusem tak, aby ułożony kawałek znalazł się na szczycie.
• Spójrz na szczyt globusa przez okular, a potem poprowadź światło na sam szczyt domku.

Obrazek

• Otworzy się szuflada pod globusem ze środka, której zabierz kolejny kawałek.
• Powtórz całą zagadkę, czyli znów znajdź miejsce na globusie, by dopasować element.
• Następnie ustaw ułożony kawałek na szczycie globusa.
• Patrząc przez okular poprowadź światełko na szczyt piramidy.

Obrazek

• Z kolejnej przegródki zabierz drewniany element.
• Podejdź do rzeźb nad kominkiem.
• Zamontuj drewniany element, na rzeźbie po lewej.
• Ustaw jej wygląd na taki sam, jaki jest po prawej.
• Po ustawieniu zabierz kolejny kawałek globusa.

Obrazek

• Wróć i wstaw w odpowiednie miejsce w globusie, a potem przeprowadź światło przez żaglowiec.

Obrazek

• Po ustawieniu pociągnij za rączkę, a potem ustaw laser w otwartym globusie.

Obrazek

• Po ustawieniu zabierz maskę Anubisa.
• Wstaw maskę między dwie rzeźby nad kominkiem.
• Po animacji zabierz z pyska kryształ.
• Podejdź do gabloty i ustaw kryształ.
• Z otwartej szuflady, wyjmij stare żelazko.
• W ekwipunku rozłóż żelazko i przestaw w środku mocowania, aby zabrać uchwyt od żelazka.

Obrazek

• Podejdź teraz do modelu człowieka.
• Otwórz powiekę oka używając na niej kawałka modelu (masz w ekwipunku), a potem włącz urządzenie rentgenowskie.
• Przesuwając okularem znajdź trzy symbole.

Obrazek

• Na przodzie klatki piersiowej ustaw trzy symbole zgodnie z położeniem trójkąta.

Obrazek

• Otworzy się klatka, brakuje w niej serca.
• Po lewej na ścianie, widać rysunek serca i ustawienia trójkątów.
• Ustaw trójkąty na klatce.
• Opuść pokój Curiosity i wróć do kuchni.

Kuchnia

• Podejdź do piekarnika, zamontuj uchwyt zdjęty z żelazka i przekręć nim.
• Do otwartych kół zębatych przymocuj iskrownik, a potem zakręć korbą, tak by po lewej zapalił się węgiel.
• Zabierz koło spod piekarnika.
• Przejdź do rur po lewej.
• Zamocuj koło na rurach i przekręć, by zmienić bieg wody.
• Wróć do laboratorium.

Laboratorium

• Podejdź do urządzeń po lewej.
• Opuść nakładkę na rurę, z której wydobywa się para.
• Przestaw rączkę na baniaku. Opuści się kolejna rura.

Obrazek

• Zablokuj u góry, aby rura nie podchodziła do góry i przestaw rączkę na kolejnym baniaku.
• Ustaw na dużym baniaku trzy rurki w kierunku prawym, a potem przestaw rączkę.
• Baniak zacznie się obracać i otworzy uchwyt na kasie pancernej.
• Przestaw uchwyt i otwórz kasę pancerną, z której zabierz kolejny element rur.
• Ponownie przestaw rączkę na baniaku, a potem wszystkie trzy rury ustaw do góry.
• Zamontuj na rurach element zabrany z kasy pancernej i połącz z rurą u góry.

Obrazek

• Przestaw na baniaku rączkę, a para przejdzie do urządzenia po prawej.
• Przestaw teraz rączki na dwóch baniakach, a potem u góry po środku na urządzeniu.
• Z kręcącego się środka urządzenia zabierz ozdobny futerał.
• Po animacji zdobyłeś osiągnięcie - Study Complete.

Pokój Curiosity

• Otwórz ozdobny futerał w ekwipunku i zabierz księżyc.
• Wróć do gabinetu i znajdź miejsce na umieszczenie księżyca (po prawej stronie na postumencie).

Obrazek

• Po umieszczeniu księżyca, zabierz oko.
• Użyj oka na modelu człowieka.
• Przy pomocy okularu, wejdź do oka, zobaczysz co się tutaj wydarzyło.
• Wyjdź z oka i z postumentu zabierz wiatrowskaz.
• Opuść pokój Curiosity i poszukaj na zewnątrz miejsca na wiatrowskaz.

Na zewnątrz

• Umieść wiatrowskaz i skieruj go na południe, pod wiatrowskazem otworzy się klapka, w środku której znajduje się dźwignia, przestaw ją.
• Przestaw ponownie wiatrowskaz i poszukaj na ścianie budynku kolejnej klapki z dźwignią, którą musisz przestawić do góry.

Obrazek

• Zrób tak jeszcze dla dwóch kierunków, za każdym razem przestawiając dźwignię.
• Po wykonaniu zadania, ściana domu odsłoni pokój morski.

Pokój morski

• Wejdź do pokoju morskiego, odszukaj książki i ją przeczytaj.
• Podejdź do windy po prawej i przestaw dźwignię.

Obrazek

• Spójrz na garnek w środku i odkręć śruby, aby go otworzyć.
• Dźwignią opuść windę. Wróć do kuchni i zabierz serce.
• Przejdź do gabinetu i zamontuj serce w modelu człowieka.
• Opuść pomieszczenie i wróć do pokoju morskiego.
• Podejdź do kasy pancernej i przejdź do jej tylnej ściany.
• Szyba z tyłu jest brudna, poruszaj myszką, żeby wyczyścić szkło.
• Kręć pokrętłem, aby spadły skoble i można było wysunąć zamknięcia i otworzyć drzwiczki.
• Nadal kręć pokrętłem, tak aby ustawić przerwę w dolnym kole.

Obrazek

• Zabierz ze środka śmigło łodzi podwodnej.
• Podejdź do łodzi podwodnej i zamontuj śmigło.
• Użyj okularu i wejdź do środka.
• Po lewej z szafki zabierz element łodzi podwodnej.
• Wyjdź z łodzi, zamontuj element łodzi, a potem spójrz na szkic.
• Ustaw teraz stery tak, aby łódź ustawić w pozycji pochyłej.
• Ponownie wejdź do środka łodzi.
• Opuść łapacz, zaczepi się o drzwi.
• Przestaw rączkę łapacza, a drzwi zostaną wyrwane.
• Wejdź do środka, przeczytaj książkę, a potem zabierz lampę do radia.
• Opuść łódź podwodną i skieruj się do radia.
• Zamontuj lampę, a potem pokrętłem ustaw fale na 79.
• Wróć do pokoju Curiosity.

Pokój Curiosity

• Podejdź do modelu człowieka.
• Spójrz na jego szyję i migające zielone światełko.
• Pokrętłem ustaw najczystszy dźwięk, a pojawi się wydruk N5.
• Przestaw strzałkę i to samo zrób z drugim pokrętłem, otrzymasz wydruk W85.

Obrazek

• Wróć do pokoju morskiego.

Pokój morski

• Wejdź do łodzi podwodnej i ustaw współrzędne.
• Użyj okularu i przeszukaj dno, by odnaleźć czerwony wzór.

Obrazek

• W środku łodzi otworzy się klapa w podłodze.
• Użyj wyciągarki, żeby zdobyć rzeźbę kobiety.
• Zabierz naszyjnik, znajdujący się na rzeźbie.
• Rozłóż naszyjnik w ekwipunku, aby zdobyć perłę.
• Wyjdź na zewnątrz i na przedniej ścianie budynku umieść kawałek kuli.
• Po animacji wejdź do pokój Curiosity.

Pokój Curiosity Gabinet

• Podejdź do żyrandola i pociągnij za uchwyt na samej górze.
• Masz teraz za zadanie ustawić wszystkie strzałki zgodnie z tym jak patrzy oko.
• Załóż okular, a potem spójrz na które ramię żyrandola wskazuje strzałka i ustaw w odpowiednim kierunku strzałkę.

Obrazek

• Przesuń strzałkę wskazując kolejne ramię i ponownie ustaw strzałkę.
• Wykonaj to zadanie w sumie 5x, ustawiając strzałki na wszystkich ramionach żyrandola.
• Po prawidłowym ich wykonaniu, ukaże się ozdobny futerał, który zabierz.
• W tej chwili zakończyłeś działania w gabinecie, zdobywając osiągnięcie - Curiosity Room Complete .

Na zewnątrz

• Otwórz ozdobny futerał, a potem zabierz złożony daszek.
• W ekwipunku rozłóż daszek, a potem ustaw prawidłowo postacie na elementach dachu.

Obrazek

• Zrób zbliżenie na altanę w ogrodzie i ustaw dach.
• Otworzą się drzwi prowadzące do ogrodu.

Ogród

• Podejdź do ławki po lewej, przeczytaj książkę.
• Zabierz kawałek rury i wróć do kuchni.
• Wstaw rurę po lewej i zmień bieg wody. Wróć do ogrodu.
• Podejdź do miejsca, gdzie po lewej leci woda.
• Obok spójrz na obracające się trybiki, zabierz ze środka pokrętło.

Obrazek

• Podejdź do fontanny po środku, zamontuj pokrętło i ustaw wszystkie głowy.
• Zwróć uwagę, że wszystkie kręgi się obracają, musisz więc odpowiednio ustawić głowy, aby wszystkie były ustawione w poziomie.

Obrazek

• Po ich ustawieniu, fontanna się rozsunie ujawniając środek z saturnem.
• Spójrz na fazy księżyca, ustaw je w odpowiednich miejscach.

Obrazek

• Prawidłowe ustawienie spowoduje otwarcie się skrytki, z której zabierz metalowy element okna.
• Opuść ogród i wstaw do okna brakujący element. Okno opadnie.

Obrazek

• Wejdź do kuchni i zabierz ozdobny futerał, zdobyłeś ociągnięcie - Kitchen Complete.
• Otwórz w ekwipunku futerał, a zdobędziesz składane schody.
• Rozłóż schody, a potem umocuj na ścianie budynku.

Obrazek

Galeria japońska

• Wejdź do środka i zacznij od przeczytania książki.
• Obok podejdź do szafki, pokręć widocznym trybikiem, a przestawisz osłonkę na rurce po lewej.
• Przesuń drzwiczki szafki, a w środku przestaw suwak, by mieć możliwość otwarcia drugich drzwiczek.

Obrazek

• Otwórz drugie drzwiczki, a potem zabierz oko ośmiornicy.
• Pokręć trybikiem, a przestawiasz kolejną część osłony, na rurce.
• Przesuń drzwiczki na samej górze, a zobaczysz muszlę małży.
• Po środku wysuń półkę z jakimiś patyczkami.
• Podejdź do ośmiornicy i zamontuj jej oko. Macka odsłoni pagodę.
• Spójrz na tylną ścianę pagody, przestaw suwaki, żeby otworzyć ścianę.
• Zabierz ze środka zdobioną butelkę.
• Przestaw na jej czubku pokrętło, a butelka otworzy kilka przegródek.
• Ułóż w przegródkach łańcuch pokarmowy, czyli: mucha, pająk, ptak i lis.
• Dno tej butelki otworzy się i pokażą się bolce.
• Podejdź do szafki i na jej przedzie zamontuj butelkę, okaże się pokrętłem.

Obrazek

• Użyj pokrętła, aby przesunąć pudełko, znajdujące się za kratkami.
• Przesuń ścianę, zabierz pudełko, a potem użyj pokrętła i poruszaj trybikiem
• Po lewej znów przestawisz osłonę na rurce i będziesz mógł zabrać harpun.
• Opuść galerię i wróć do pokoju morskiego.

Pokój morski

• Podejdź do armaty, załaduj harpun, a potem wyceluj w dzwon.
• Wyjdź zabierz dzwon, a potem rozłóż go w ekwipunku.
• Wróć do pokoju morskiego.
• Na bocznej ścianie kasy zamontuj rozłożony dzwon, będzie pokrętłem.

Obrazek

• Ustaw teraz symbole tak samo jak na przeciwległej ścianie kasy.
• Po ich ustawieniu wierzchnia pokrywa się otworzy.
• Przestawiaj trzpienie tak, by przesuwać koło z przodu kasy i odblokować zapięcia.
• Po odblokowaniu zapięć, otworzy się ściana z iskrownikiem.
• Użyj iskrownika, a po animacji zabierz ozdobny futerał.
• Zakończyłeś działania w tym pokoju i zdobyłeś osiągnięcie - Maritime Room Complete.

Galeria japońska

• Otwórz futerał w ekwipunku i zabierz wachlarz.
• Wróć do galerii, i podejdź do pagody.
• Na jednej ze ścian znajdziesz miejsce na wachlarz.
• Umocuj go tam i ustaw odpowiednio wachlarz.

Obrazek

• Zabierz wachlarz, a potem umocuj go w wysuniętej szufladzie w szafce.
• Na tylnej stronie wachlarza przestaw czerwone kuli w otwory.

Obrazek

• Szuflada się zamknie, a otworzy się inna z pagodami.
• Z półki powyżej zabierz nóż i użyj go na muszli.
• Do otwartej muszli włóż perłę, a zdobędziesz element pagody.
• Podejdź do pagody pilnowanej przez ośmiornicę i nałóż na jej szczyt domek z ekwipunku.
• Na przód domku nałóż pierścień.
• Przestaw kulkę, by wysunąć bolce na obręcz.
• Zabierz domek i wróć do półki z pagodami.
• Musisz teraz ustawić domki tak, by można było przejść do tych z symbolami wyrysowanymi na wierzchu.
• W każdym z tych domków, trzeba uderzyć w gong.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

• Po wykonaniu zadania zdobędziesz kolejne oko ośmiornicy.
• Zabierz oko i domek - wróć do ośmiornicy.
• Włóż drugie oko, a pagoda znów wysunie się w górę, odsłaniając kolejne części.
• Spójrz na nowo odsłoniętą część.
• Odsuń haczyki i zabierz iglicę.

Obrazek

• Wyjdź z galerii i umieść iglicę na dachu.

Obrazek

• Dach się otworzy otwierając wejście do atelier.

Atelier

• Przeczytaj książkę, a potem wysuń szufladę w szafie i zabierz zdobione jajko.
• Popatrz na sztalugę za plecami, dowiesz się gdzie umieścić jajko.

Obrazek

• Wróć do galerii.

Galeria japońska

• Podejdź do szafki i ustaw jajko.
• Drzwiczki się przesuną i odsłonią kolejne jajko, które zabierz.
• Spójrz na plakat obok szafki, a dowiesz się, gdzie umieścić drugie jajko.
• Skieruj się do ogrodu.

Ogród

• Ustaw jajko na kamiennej ławce zabierz jajko czerwone.
• Sprawdź na ławce, gdzie ustawić jajko czerwone.
• Skieruj się więc do Atelier.
• Postaw jajko na prawym postumencie przy sztalugach.
• Zabierz ze środka drewniany emblemat.
• Wróć do ogrodu. Podejdź do rzeźby głowy kobiety.
• Umieść emblemat na jej czole.
• Zabierz figurkę człowieka i przestaw przepływ wody.
• Masz teraz za zadanie ustawiając suwaki, odwzorować wzór na trzech filarach.
• Wpierw doprowadź trybik do pozostałych dwóch trybików, a potem używając okularu, odwzoruj wzór widziany na filarze.

Obrazek

• Zrób tak samo na kolejnych dwóch filarach.
• Przejdź do misy i użyj na niej okularu.
• Ustaw elementy, aby pasowały do figury na ścianie.

Obrazek

• Po prawidłowym ich ułożeniu wysunie się ozdobny futerał.
• Zabierz futerał, zdobyłeś osiągnięcie - Garden Complete.

Galeria japońska

• Otwórz ozdobny futerał i zabierz ze środka cykadę.
• Rozłóż skrzydła cykady, a potem połóż na stole przy smokach.
• Wysuną się dwa parawany.
• Spójrz na ten po lewej przez okular, a potem ustaw smoka tak, by zęby obejmowały rączkę pagody.
• Poza parawanem kliknij na smoka, żeby zacisnął zęby na uchwycie.
• Ponownie spójrz na smoka przez okular, a potem podnieś go, żeby zerwał łańcuch.
• Obróć pagodę, a potem powtórz manewr z drugim smokiem.
• Z otwartej szuflady zabierz dach pagody.
• Przejdź do pagody trzymanej przez ośmiornicę i załóż dach.
• Zabierz pagodę i postaw na tej obok smoków.
• Po animacji, ponownie użyj smoków, by zerwać łańcuchy.
• Pagoda ma pod spodem koło, które wysuwa przejście, jednak jest za wysoko.
Opuść pagodę przy pomocy smoków, patrząc przez okular.

Obrazek

• Po opuszczeniu pagody, przy pomocy koła połącz obie pagody.
• Wejdź do pagody i zabierz dach, a potem pagodę.
• Wróć do tej pagody na środku pokoju.
• Postaw zabraną pagodę na szczyt, wysuń kolce przesuwając guzik na prawą stronę.
• Załóż na bolce dach. Pagoda jeszcze bardziej wysunie się w górę.
• Musisz teraz połączyć czerwone ramiona ze sobą i białe, tak aby się stykały.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania, będziesz mógł zabrać ozdobny futerał.
Zdobyłeś osiągnięcie - Japanese Gallery Complete.
• Sprawdź, co znajduje się w ozdobnym futerale.

Atelier

• Wyjmij z futerału witraż i wstaw go na ścianie, obok dwóch innych.
• Ustaw wieżę tak, by okno z szybą było na wprost witrażu.

Obrazek

• Wejdź do atelier i spójrz na obraz obok okna.
• Musisz skrzydła wiatraczka ustawić tak jak na obrazie i dodać figurkę człowieka.
• Po prawidłowym ustawieniu, spójrz przez okular na obraz.
• Wypełnij zawijas na obrazie.
• Z parapetu zabierz klucz i przeczytaj książkę.

Obrazek

• Użyj klucza na szafie.
• Spójrz na obraz w szafie przez okular, a potem wypełnij wstęgę.
• Po animacji zabierz ozdobny futerał.
Zdobyłeś osiągnięcie - Art Studio Complete.

Finał

• Sprawdź ozdobny futerał i zabierz kawałek herbu.
• Przy pomocy okularu wejdź w dziurę, trafisz przed identyczny domek.
• Przeczytaj kartkę. Przeszukaj dom w poszukiwaniu figury Edwarda.
• Wyślij go przez portal do Abigail, a potem ustaw go w jej kierunku.
• Ponownie przejdź przez dziurę w dachu i przeczytaj następną notatkę od Edwarda.
• Znajdź Edwarda, by ponownie go wysłać do Abigail.
• Zwróć uwagę na symbole znajdujące się obok Edwarda, klikniecie w symbol, zmienia pomieszczenie za plecami Edwarda.
• Żeby Edward dotarł do Abigail, kliknij w prawy symbol i w kuchni ponownie w prawy symbol.
• Znów przejdź przez dziurę w dachu i tym razem poprowadź Edwarda, lewy znak, lewy znak, lewy znak i prosto.
• Ostatni raz przejdź przez dziurę w dachu, a potem spójrz na kartkę leżącą obok stolika, na którym stoi domek dla lalek.
• Zabierz drugi kawałek herbu.
• Po animacji wstaw herb na domku, skończyłeś grę i zdobyłeś ostatnie osiągnięcie - The Room: Old Sins Complete.

Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Zablokowany

Wróć do „Room 4: old sins, The”