Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

ODPOWIEDZ

Co myślisz o grze?

10. Idealna pod każdym względem
0
Brak głosów
9. Prawie doskonała
0
Brak głosów
8. Świetna z małymi niedociągnięciami
0
Brak głosów
7. Dobra, ale czegoś jej brakuje
0
Brak głosów
6. Mogłaby być troszkę lepsza
2
33%
5. Niczym specjalnym się nie wyróżnia
1
17%
4. Więcej wad niż zalet
3
50%
3. Mogło być jeszcze gorzej
0
Brak głosów
2. Kiepska, to mało powiedziane
0
Brak głosów
1. Szkoda pieniędzy i zachodu
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 6

Awatar użytkownika
pelagia
Moderator
Posty: 2429
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 20:28
Lokalizacja: Poznań
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć:

Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: pelagia » 07 stycznia 2012, 13:02

Obrazek

Mile widziane uzasadnienie oceny

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10824
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 135 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 139 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - Ocena użytkownika

Post autor: Urszula » 07 stycznia 2012, 14:22

Wiekowa gra, niestety nie pozbawiona błędów i to dość poważnych, bo można jej nie ukończyć, gdy gracz nie zabierze ważnych przedmiotów, potrzebnych do wykorzystania, gdy dostaniemy się do Pani Przyrody. Nie wiem, na ile gra jest odwzorowaniem komiksów, bo ich nigdy nie czytałam, ale humor w grze i słowny i sytuacyjny potrafi wywołać uśmiech na twarzy. W mojej ocenie gra zasługuje na 6/10
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Piotr_85
Przyjaciel forum
Posty: 812
Rejestracja: 06 marca 2012, 13:59
Lokalizacja: Kraków
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 17 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Piotr_85 » 21 marca 2012, 16:23

Nie pamiętam już tej gry bardzo dobrze bo grałem w nią dawno temu. Pamiętam że była dołączona do któregoś z numerów CD-Action jako pełna wersja. Bardzo dobrze oddawała klimat zawarty w komiksach Janusza Christy, zawierała sporo humoru charakterystycznego dla opowiadań o "polskim Asterixie" . Niestety nawet jak na czas wydania miała dość przeciętną grafikę i można było kilka wykonać czynności które uniemożliwiały skończenie gry co w przypadku gry dla młodszych jest poważną wadą. Dlatego oceniam ją na 5/10.
NEW YEAR, NEW RULES, NEW LIFE

Awatar użytkownika
Adam_OK
Moderator
Posty: 2758
Rejestracja: 24 lutego 2013, 10:28
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Podziękował(a): 61 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 36 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Adam_OK » 08 marca 2014, 22:46

Ta gra ma miejsce na podium w moim rankingu najbardziej wkurzających przygodówek. Pewien etap przechodziłem z 10 razy, bo a to nie miałem miecza, którym Kajko ciął chaszcze (choć aby to zrobić, to trzeba było kazać na nich Kokoszowi użyć topora), a to zapomniałem o krzesiwie, potem okazało się, że za wcześnie położyłem kij od miotły na palikach nad paleniskiem u Jagi, potem jeszcze coś itd. Poza tym jest cała masa rzeczy, które można wziąć, choć się do niczego nie przydają, a miejsca w ekwipunku bardzo mało. Ponadto nie można w ekwipunku łączyć przedmiotów, aby to zrobić, trzeba jeden z niego wywalić, a drugim na nim kliknąć. Do tego dodam pixelhunting (orzechy laskowe, czarny kamyk) oraz problemy z zapisami. Otóż polegały one na tym, że jeśli zrobiłem zapis, potem włączyłem menu główne i wcisnąłem "wyjdź do DOS-u", to potem odczytując ten zapis gra się wykrzaczała. Musiałem więc robić tak - zapis, potem minimalizacja gry na pasek, i wyłączenie gry na pasku, wówczas taki zapis działał prawidłowo. Do minusów dam średnią (jak na rok produkcji) grafikę, a do plusów - całą resztę. Ogólnie średniak, czyli 5,5/10 (w ankiecie 6).
Czasem trzeba się cofnąć, aby móc pójść dalej.
Moja lista gier ukończonych
W sprawach forum i www piszcie: adam_ok(at)przygodomania.pl

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10824
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 135 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 139 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Urszula » 08 marca 2014, 22:55

Ilość bugów może przyprawić o ból zębów.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2167
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Sir_Kiełbasa » 10 marca 2014, 15:13

Adam_OK pisze:Poza tym jest cała masa rzeczy, które można wziąć, choć się do niczego nie przydają, a miejsca w ekwipunku bardzo mało.
Bez żartów. :) To raczej dobrze. Jeśli się jest chomikiem i zbiera każdy rupieć, jaki się nawinie to potem są problemy. A tu myśleć trzeba! :dziadek:

Awatar użytkownika
Adam_OK
Moderator
Posty: 2758
Rejestracja: 24 lutego 2013, 10:28
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Podziękował(a): 61 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 36 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Adam_OK » 10 marca 2014, 18:12

Sir_Kiełbasa pisze:
Adam_OK pisze:Poza tym jest cała masa rzeczy, które można wziąć, choć się do niczego nie przydają, a miejsca w ekwipunku bardzo mało.
Bez żartów. :) To raczej dobrze. Jeśli się jest chomikiem i zbiera każdy rupieć, jaki się nawinie to potem są problemy. A tu myśleć trzeba! :dziadek:
To, że można to wziąć, to dobrze. To, że nie ma gdzie tego trzymać, to źle. W takim Jacku Orlando mozna było nosić kupę bezużytecznych śmieci, ale przynajmniej było gdzie je trzymać.
Czasem trzeba się cofnąć, aby móc pójść dalej.
Moja lista gier ukończonych
W sprawach forum i www piszcie: adam_ok(at)przygodomania.pl

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2167
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Sir_Kiełbasa » 10 marca 2014, 18:32

W realu też nie dasz rady zabrać ze sobą wszystkich gratów, jakie zobaczysz. Musisz decydować, co się przyda. Po 10zł się schylisz, ale po kamień już raczej nie, jeśli nie masz w planach rzucenia nim w kogoś. :tak:

Awatar użytkownika
Adam_OK
Moderator
Posty: 2758
Rejestracja: 24 lutego 2013, 10:28
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Podziękował(a): 61 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 36 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Adam_OK » 10 marca 2014, 20:24

A od kiedy w grze ma być tak, jak w rzeczywistości? Ja w grze wolę targać 150 klamotów, z których przyda mi sie 10 niż móc zabrać 10 rzeczy spośród 150, które są niezbędne do ukończenia rozgrywki.
Czasem trzeba się cofnąć, aby móc pójść dalej.
Moja lista gier ukończonych
W sprawach forum i www piszcie: adam_ok(at)przygodomania.pl

Awatar użytkownika
Emma
Publicysta
Posty: 908
Rejestracja: 29 grudnia 2012, 22:17
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował(a): 10 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 5 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Emma » 10 marca 2014, 20:26

Adaś nie musi się schylać po kamień, on ma go zawsze w kieszeni :rotfl2: :D :P

Tak, pamiętam w Jacku Orlando skórkę od banana...Grałam tak długo, że nie jestem pewna czy mi nie zaszła w kieszeni pleśnią... :E To były czasy

Awatar użytkownika
jarecki83
Publicysta
Posty: 806
Rejestracja: 12 sierpnia 2013, 01:47
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował(a): 10 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: jarecki83 » 10 marca 2014, 20:50

Gra ma być przyjemnością, a nie utrudnianiem życia graczowi. Ograniczony inwentarz to po prostu złośliwość autorów, czego nienawidzę. Szlag mnie trafia, gdy dostrzegam takie rzeczy w grach. A dead endy i skopany interfejs to lenistwo programistów. W 1994 nie miała prawa powstać gra zawierająca takie błędy. Nawet Sierra tak uparcie kontynuująca produkowanie przygodówek z sytuacjami bez wyjścia, już dawno ogarnęła się i porzuciła tę koncepcję. Dlatego nigdy nie skończyłem KiK i wrócić do niej nie zamierzam, chociaż przyznam, że przynajmniej graficznie bardzo mi się podoba. Wiele potrafię wybaczyć przygodówkom, słabą oprawę audiowizualną, dialogi czy zagadki, ale złośliwego podkładania kłód po nogi nie zdzierżę. Tak więc daję 4/10, grać tylko jeśli ktoś jest hardcorowym fanem KiK i tylko z solucją pod ręką.

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2167
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Sir_Kiełbasa » 11 marca 2014, 11:01

Adam_OK pisze:A od kiedy w grze ma być tak, jak w rzeczywistości?
A dlaczego rozgrywka nie ma być jak najbardziej zbliżona do rzeczywistości?
Ja w grze wolę targać 150 klamotów, z których przyda mi sie 10 niż móc zabrać 10 rzeczy spośród 150, które są niezbędne do ukończenia rozgrywki.
No jasne, bo dźwiganie 150kg w grze to pryszcz nawet dla przedszkolaka. :)
jarecki83 pisze:Gra ma być przyjemnością, a nie utrudnianiem życia graczowi. Ograniczony inwentarz to po prostu złośliwość autorów, czego nienawidzę.
Kwestia tego, co dla kogo jest przyjemnością. Jedni wola łatwiej, drudzy trudniej. Ograniczony inwentarz zmusza do myślenia (a przynajmniej podejmowania decyzji). Można oczywiście bez głowy wrzucać wszystko do wora byle dalej, byle szybciej, jeśli ktoś tak lubi. Po co się jeszcze przejmować jakimiś gratami? A w ogóle to najlepiej "zagrać" w letspleja. Niech się inni męczą. :tak: Ach te gry, czego w ogóle od nas chcą...

Awatar użytkownika
jarecki83
Publicysta
Posty: 806
Rejestracja: 12 sierpnia 2013, 01:47
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował(a): 10 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: jarecki83 » 11 marca 2014, 17:00

Biorąc pod uwagę to, że w tego typu przygodówce nawet najbardziej niepozorny przedmiot może mieć kluczowe znaczenie, to raczej normalne że bym pakował do inwentarza każdą pierdołę. Jak mogę przewidzieć to, że pod koniec gry będę akurat potrzebował jakiegoś kamyka, czy jakiś inny złom? Nie wymagaj realizmu od gry w klimatach fantasy...

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2167
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 20 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: Sir_Kiełbasa » 11 marca 2014, 17:19

Dlatego musi to być jakoś sensownie zrobione. Nie może być tak, że czegoś nie weźmiemy i pod koniec gry dowiemy się, iż trzeba zaczynać od nowa. Powinna być możliwość wracania po przedmioty albo możliwość rozwiązania zadania przy pomocy różnych przedmiotów. Pamiętam z Lands of Lore 2 (wiem, że to nie przygodówka, chociaż można dyskutować ;) ), że była kupa różnego rodzaju broni (i oczywiście innych rzeczy jak to w rpg), a miejsca mało, więc gorszą broń się po prostu wywalało, bo nie można było sprzedawać o ile pamiętam. I nawet już nie wiem czy po powrocie przedmioty grzecznie czekały w miejscu upuszczenia czy znikały. Inna sprawa, że tam nie można było wracać do różnych lokacji w nieskończoność.

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Przyjaciel forum
Posty: 514
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć:

Re: Kajko i Kokosz w krainie Borostworów - ocena użytkownika

Post autor: PawelJasiak » 23 stycznia 2017, 21:47

4/10

Właściwie to mógłbym skopiować to, co pisali wyżej inni. Oczywiście nie można zapomnieć, że orzechy laskowe trzeba wziąć dwa, inaczej trafiamy na kolejny dead end. Dzięki temu musiałem powtarzać prawie całą grę :) wyobraźcie sobie moją minę, kiedy się zorientowałem, że na koniec potrzeba mieć dwa liście :) a takich sytuacji - jak wspominano wyżej- jest w tej grze masa. A na plus tylko fajny klimat komiksowy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kajko i Kokosz w krainie Borostworów”