Hotel - solucja, poradnik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2562
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć:

Hotel - solucja, poradnik

Post autor: Gocciana » 18 kwietnia 2012, 16:11

Solucja w pdf z obrazkami
Wszelkie prawa do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione !
Gocciana
SOLUCJA
H O T E L
autor: Gocciana


Zamiast wstępu:
Obrazek
Jak grać:
Używamy obu przycisków myszy - L.p.m. - poruszanie się, rozmowa, zabranie przedmiotu. 2 razy klikamy gdy szybko chcemy zmienić lokację, lub obejrzeć (np. dokument) w ekwipunku. P.p.m. - otwieramy i zamykamy ekwipunek.


I Dzień


Wysiadasz z samochodu. Za chwilę znajdziesz się na moście prowadzącym do hotelu, który mieści się w całkiem okazałym zamku. Po prawej stronie leżą jakieś pudła. Na razie tylko je sobie pooglądasz. Podchodzisz do wejścia. Po lewej stronie, na murze, widzisz płaskorzeźbę w kształcie lwiej głowy. Wrota zamku są zamknięte, trzeba temu zaradzić. Zadzwoń więc do szefa - klikając 2 x, na telefonie, znajdującym się w ekwipunku.
Obrazek
Dzięki interwencji przełożonego zostałaś wpuszczona i znalazłaś się na zamkowym podworcu. Po krótkiej rozmowie z dwoma stojącymi tam mężczyznami zauważasz, że obok fontanny, na ziemi (w szczelinie) utknął jakiś klucz. Ręką jednak go nie wydostaniesz. Podejdź do hotelowej bramy, po prawej stronie na murku leży zwinięty drut. Zabierz go i użyj na kluczu, który wcześniej dostrzegłaś.
Obrazek
Obrazek
Teraz możesz wejść do zamku i porozmawiać z lokajem siedzącym w recepcji. Ze skrzynki na klucze, zabierz ten z nr 27 i udaj się do swego pokoju. W tym celu wejdź na schody, usytuowane po lewej stronie recepcji. Znajdziesz się w korytarzu. Na wprost masz pokój z nr 27. Użyj klucza i wejdź do środka.
Obrazek
Na biurku, czy też raczej stole, zostawiasz laptopa, a do szafy wkładasz walizkę. Oba przedmioty wyjmujesz z ekwipunku. Możesz jeszcze trochę porozglądać się po pokoju. Następnie wyjdź z niego i zejdź na dół, do recepcji.
Obrazek
Rusz w stronę wyjścia, a potem w kierunku (siedzącego na sofie) detektywa. Porozmawiaj z nim o wszystkim, a następnie zabierz leżące na kominku zapałki. Jak chcesz, to obejrzyj sobie piękne okazy rycerskiego rynsztunku, które się tam znajdują. Odejdź od kominka i podejdź do recepcyjnej lady.
Obrazek
Obrazek
Na blacie znajduje się zepsuty faks. Przypomnij sobie pudła, na które się natknęłaś po przyjeździe. Wyjdź więc z hotelu i skieruj się na most, tam gdzie leżą. Obejrzyj je dokładnie i zabierz rolkę czystego papieru.
Obrazek
W drodze powrotnej do hotelu, przechodząc przez dziedziniec, zabierz opartą o obmurowanie fontanny siekierę. Idź do recepcji. Okaże się, że w faksie po prostu brakowało papieru. Użyj więc na nim przed chwilą wziętej rolki, a następnie wydrukuj otrzymaną właśnie wiadomość. Automatycznie znajdzie się w twoim inwentarzu w dwóch egzemplarzach. Daj kopię detektywowi.
Czas na dokładniejsze rozejrzenie się po zamku. Udaj się więc na schody po prawej stronie od recepcji. Z trojga drzwi, które tam zobaczysz, tylko jedne stoją otworem. Przejdź przez nie, a znajdziesz się w korytarzu prowadzącym do piwnicy. Niestety jest ciemno i dalej iść nie możesz. Ale...przecież na ścianie po lewej znajduje się skrzynka z bezpiecznikami. Otwórz ją i tak kombinuj (włączając i wyłączając bezpieczniki), żeby wszystkie lampki świeciły się na zielono.
Obrazek
Obrazek
Teraz możesz iść dalej. Po drodze zabierz, stojący pod ścianą z prawej strony, wózek widłowy i klucz francuski, leżący na stole po lewej. Podejdź do dużych drzwi na wprost , otwórz je kluczem z ekwipunku i wejdź do piwnicy. Po krótkiej i dość zaskakującej animacji, rozejrzyj się po pomieszczeniu. Na stole leżą jakieś papiery, zabierz je. Zaś środkową beczkę 'potraktuj' siekierą.
Obrazek
W zbliżeniu miejsca gdzie stała beczka, ukaże ci się kamienna płyta. Nakrętki, które ją blokują, odkręć przy pomocy klucza francuskiego, a następnie użyj wózka widłowego. Zobaczysz jakiś symbol. Sfotografuj go za pomocą aparatu, który masz w ekwipunku. Wyjdź z piwnicy.
Obrazek
Wróć na korytarz prowadzący do twojego pokoju i skieruj się od niego w lewo. Zobaczysz zapieczętowane taśmą policyjną drzwi. Porozmawiaj z detektywem znajdującym się w środku. Nic nie wskórasz, bo uparciuch nie chce cię wpuścić. Czas na jakiś fortel.
Obrazek
Wróć do swojego pokoju. Widziałaś tam przecież czujnik dymu na ścianie. Wystarczy połączyć kartki papieru i zapałki (w inwentarzu) i przystawić do czujnika. Zanim jednak to zrobisz, użyj zdjęcia zrobionego w piwnicy na laptopie. Teraz możesz pobawić się w piromana, wyjść z pokoju i udać do zapieczętowanych drzwi. Detektyw zwiał i droga stoi otworem. Wejdź do środka.
Obrazek
Porozglądaj się dookoła. Na łóżku, pod poduszką, znajdziesz aparat cyfrowy. Zabierz go i wróć do siebie. Użyj aparatu na laptopie. Za chwilę będziesz mieć gościa - właściciela hotelu. Porozmawiaj z nim i idź spać.
Obrazek
Noc
Odniesiesz wrażenie, że coś cię obudziło, ale otoczenie wcale nie będzie przypominać twojego pokoju. Wyjdź na korytarz i idź za kimś przypominającym rycerza w zbroi. Dojdziesz do posągu kobiety i...obudzisz się.
II Dzień
Podejdź do laptopa (użyj ikony dłoni) i przeczytaj wiadomość. Na stole stoi świecznik, zabierz z niego świeczkę. Opuść pokój i zejdź do recepcji, w której w tej chwili nikt nie urzęduje.
Obrazek
Zobaczysz stojące na podłodze, dwie drewniane skrzynie. W zbliżeniu widać, że ich zawartości 'strzegą' dwie potężne kłódki. Musisz znaleźć sposób aby je otworzyć. Na blacie leży pudełko ze spinaczami. Weź jeden z nich i pomajstruj przy kłódkach. Tego co jest w środku zabrać nie możesz, ale możesz, (a nawet powinnaś) zrobić zdjęcie.
Obrazek
Wróć do swojego pokoju i prześlij zdjęcie - klikając nim na laptopie. Na odpowiedź musisz poczekać, przypomnij więc sobie sen, wyjdź na korytarz i udaj się w stronę dwóch stojących zbroi, następnie w prawo ( za załom korytarza), aż dojdziesz do rzeźby kobiety. Okazuje się, że jest pozbawiona oczu. Na razie nie masz tu nic więcej do roboty. Wróć korytarzem do schodów, zejdź na dół i na dziedziniec zamkowy.
Obrazek
Weź opartą o filar drabinę i ruszaj dalej, aż do fontanny. Masz teraz możliwość udania się do następnej lokacji, na lewo od fontanny. To sala jadalna (balowa), pusta jednak, więc poza porozglądaniem się nic tu nie zdziałasz. Nie pozostaje ci nic innego, jak wrócić do zamku.
Obrazek
Wejdź na górę schodami po prawej, a potem korytarzem aż do piwnicy w której już byłaś. Przejdź za stół i podejdź do półek na których leżą butelki z winem. Zabierz jedną butelkę, a następnie polej winem kamienną płytę (z symbolem) w podłodze.
Obrazek
Płyta się usunie. W otwór, który się ukarze, opuść drabinę. Jest jednak zbyt ciemno i nic nie widzisz. Połącz więc zapałki ze świecą, a następnie (już zapalaną świecą) kliknij na drabinie i zejdź po niej na dół.
Obrazek
Porozglądaj się po pomieszczeniu. Jest tam pełno nieprzydatnych rupieci. Nie na darmo jednak zeszłaś na dół. Na drewnianym słupie po prawej znajdziesz młotek, na półce po lewej - szkatułkę. Na podłodze stoi waza. Rozbij ją przy pomocy młotka, a kluczem który z niej wypadnie otwórz (w ekwipunku) szkatułkę.
Obrazek
Okazuje się, że w drewnianej skrzyneczce był błękitny kryształ. Chyba już wiesz gdzie może znaleźć zastosowanie. Wyjdź więc z piwnicy i udaj się do posągu kobiety bez oczu. Kryształ włóż w pusty oczodół. Wróć do swojego pokoju. Niestety nie masz żadnych nowych wiadomości. Zejdź na dół do recepcji. Lokaj jest na posterunku. Porozmawiaj z nim.
Obrazek
Lokaj informuje cię, że pilnie chce się z tobą skontaktować właściciel hotelu. Udaj się więc na schody (prawe), a następnie w drugie drzwi na górze.Po rozmowie, w trakcie której dowiesz się ciekawych rzeczy, mężczyzna opuści pokój, a ty korzystając z samotności, trochę w nim pomyszkuj. . Podejdź do biurka, obejrzyj statuetkę konia i zabierz nóż do otwierania listów.
Obrazek
Teraz możesz wejść do gabinetu żony właściciela. Drzwi do niego, usytuowane są po prawej stronie pokoju. Obejrzyj lustra wiszące na ścianach i to co znajduje się na biurku. Zamkniętą szufladę otwórz przy pomocy noża i weź leżące w niej kulki. Odejdź od biurka i podejdź do luster, zaczynając od pierwszego po lewej. W otwór pod każdym lustrem włóż kulkę (z tych, z szuflady) i właściwie ułóż trójkąty. Podpowiedź jak je ułożyć masz pod sufitem, nad oknami.
Obrazek
Jeżeli prawidłowo rozwiązałaś zagadkę, otworzy się (ukryta pod jednym z luster) skrytka. Podejdź do niej, obejrzyj zawartość i weź woreczek zawierający kolejne (kolorowe) kulki. Wyjdź do holu. Podejdzie do ciebie detektyw, porozmawiaj z nim. W międzyczasie przyszedł do ciebie mail. Udaj się do swojego pokoju i odczytaj wiadomość. Dzwoni szef, zamień z nim słówko.
Obrazek
III Dzień
Zejdź na dół. Czeka cię kolejna pogawędka z lokajem. Właścicielka hotelu pytała o ciebie. Czeka cię więc znowu droga na górę (prawymi schodami) i wejście w gościnnie teraz otwarte pierwsze drzwi. Przeprowadź niezbyt przyjemną rozmowę z panią tego zamczyska. Gdy wyjdzie, zabierz z jednego stolika papierowe serwetki, a z drugiego płyn czyszczący. Wyjdź z pomieszczenia.
Obrazek
Zejdź na dół i dalej na podwórzec. Okazuje się, że aktywna jest już lokacja po prawej stronie fontanny. Skieruj się tam. Po podsłuchaniu dziwnej rozmowy wejdź do biblioteki. Ze stolika po prawej weź latarkę, a następnie podejdź do fotela. W zbliżeniu zobaczysz kulę. Musisz (obracając w lewo, lub prawo) właściwie ustawić jej segmenty. Od góry: 1 segment - 1 x w lewo, 2 segment - 5 x w lewo, 3 segment - 5 x w lewo, 4 segment - 1 x w prawo.
Obrazek
Zdobyłaś drugi kryształ. Czas obejrzeć książki leżące na stole, stojącym po lewej stronie pokoju. Uaktywni ci się teraz regał z książkami na wprost ciebie. W zbliżeniu okaże się, że to dział Astrologii. Na półkach poukrywane są kawałki pergaminu. Pozbieraj je wszystkie, a następnie (w ekwipunku), kliknij na jednym z nich dwukrotnie. Ułóż poprawnie rysunek.
Obrazek
Czas wrócić do posągu i wyposażyć go w drugie oko. Po umieszczeniu kryształu na miejscu, ukaże ci się ukryte za statuą przejście. Idź tam. W prawie egipskich ciemnościach, weź opartą o ścianę deskę i połóż na dziurawej podłodze. Podnieś też leżącą tam maczugę. Po prawej stronie jest zbroja i tarcza. Coś jest na niej napisane, nie możesz odczytać. Połącz więc w ekwipunku chusteczkę i płyn czyszczący, a następnie przetrzyj tarczę. Czytelna teraz inskrypcja, jest podpowiedzią do zagadki. Zapamiętaj jej treść.
Obrazek
Idź w głąb ciemnego korytarza. Niestety przejście jest zablokowane. Na ścianie po lewej widzisz jakiś mechanizm, a na podłodze leży żelazny klin. Podnieś klin i kliknij nim na urządzeniu. Teraz tak przesuwaj ruchome prostokąty, żeby klin (z góry) dotarł na dół.
Obrazek
Blokada usunięta, możesz iść dalej. Jak się okazuje, całkiem niedaleko, bo tym razem drogę zagradzają ci deski. Potraktuj je kilkakrotnie maczugą. Przed tobą następna zagadka. Przypomnij sobie inskrypcję wyrytą na tarczy i obracając pierścienie ułóż symbole (zaczynając od góry) następująco: kobieta, kość, kwiat, pierścień, krzyż.
Obrazek
Znalazłaś się w kotłowni. Po prawej stronie widzisz palnik acetylenowo-tlenowy, a po lewej (na kolumnie podtrzymującej sklepienie) wisi łom. Weź oba przedmioty. Przed tobą leży (przypominające trumnę) pudło, opasane łańcuchami. Przy pomocy palnika przetnij łańcuchy, a z pomocą łomu dobierz się do środka. Zajrzyj do wewnątrz. Leży tam mumia, a na niej okrągła metalowa płyta. Kliknij w inwentarzu na sakiewce z kolorowymi kulkami. Teraz musisz wg rysunku z inwentarza, ustawić na układzie planetarnym kulki - planety. Czyli obrócić: czerwoną kulkę - 5 x w prawo, zieloną kulkę - 5 x w prawo, różową kulkę - 7 x w prawo, niebieską kulkę - 1 x w prawo.
Obrazek
Pozostaje ci zrobić zdjęcie mumii i możesz wrócić do swojego pokoju. Oczywiście wyślij (klikając na laptopie) zdjęcie i kolejny raz zejdź do recepcji, pogawędzić z lokajem. Dostaniesz maila, gnaj więc znowu (narzekając na ból nóg :D ) do siebie. Odbierz wiadomość. Gdy skończysz czytać, ukarze ci się duch kobiety - Weroniki. Porozmawiaj z nią.
Po skończonej rozmowie wyjdź z pokoju. Musisz zasięgnąć języka jak trafić na cmentarz. Kto może znać lepiej drogę niż lokaj, idź więc i podpytaj go. Gdy już zostaniesz doinformowana, zagadnij siedzącego na sofie detektywa. Opuść zamek, przejdź przez most. Znajdziesz się na wyłożonej kamieniami drodze. Podnieś leżące po prawej stronie wiadro.
Obrazek
Obrazek
Podejdź do widocznej naprzeciwko studni. Nieopodal stoją dwa opuszczone domy. Skieruj się do tego po lewej. Obejrzyj kamienne palenisko, zabierz linę leżącą na stole i podnieś drewnianą klapę w podłodze. Zejdź na dół po drabinie.
Obrazek
W piwnicy stoi stary sejf. Na razie nie masz możliwości go otworzyć. Wróć na górę, wyjdź na zewnątrz i skieruj się do drugiego domu, usytuowanego po prawej stronie studni. Pod ścianą zauważysz drabinę, schowaj ją oczywiście ... do kieszeni ;). Na półce przed tobą leży część stetoskopu, weź i to.
Obrazek
Wejdź na górę po schodach. Rozejrzyj się i zwiń kolejne dwie części stetoskopu. W ekwipunku złóż je w całość. Opuść dom i skieruj się do tego odwiedzonego wcześniej. A w nim do piwnicy z sejfem, na którym kliknij stetoskopem. Przekręcaj pokrętło naprzemiennie: lewo, prawo, aż do momentu otwarcia sejfu.
Obrazek
W środku znajdziesz dokumenty i kompas, który oczywiście sobie przywłaszczysz. Opuść teraz dom. W ekwipunku połącz wiadro z liną i użyj na studni, a wiadro wypełni się wodą. Skieruj swe kroki na ścieżkę, biegnącą obok domu po lewej stronie. Idź nią do samego końca. Tam podnieś leżący na ziemi kamień (z narysowanym symbolem) i porozmawiaj z siostrą Weroniki - Teresą.
Obrazek
Po rozmowie, przejdź pod łukiem. Jesteś na cmentarzu. Podnieś następny kamień i idź ścieżką w lewo. Kolejny kamień znajdzie się w twoim ekwipunku. Wróć skąd przyszłaś i tym razem idź prosto, wzdłuż kościoła.
Obrazek
Tu koło nagrobka z krzyżem znajdziesz kolejny kamień, weź go. Zauważ, że na kościelnej ścianie, tuż pod dachem, jest spory otwór. Przystaw drabinę wyjętą z inwentarza i wejdź przez dziurę do środka.
Obrazek
Znajdziesz się w kościelnej kaplicy. Na wprost ciebie leży piąty kamień. Podnieś go. Obejrzyj kamienne lwie głowy na ścianie i podejdź do ołtarza, który znajduje się pomiędzy nimi. Przy pomocy zapałek zapal świece. Ukażą ci się świecące symbole. Na każdym z nich ustaw odpowiadający mu kamień. Na środku ołtarza połóż głowę lwa, wyjętą z ekwipunku.
Obrazek
Zobaczysz rozszerzający się ku górze promień światła. Trzymając wciśnięty l.p.m. kieruj tym promieniem tak, aby ukazał ci się symbol na podłodze. Za chwilę w tym miejscu odkryjesz schody prowadzące na dół. Zejdź po nich.
Obrazek
Staniesz przed sarkofagiem pokrytym płaskorzeźbami. Podejdź bliżej. Na płycie sarkofagu znajduje się zbiornik. Wlej do niego wodę z wiadra. Musisz tak przekręcać kółeczka - węzły, aby doprowadzić wodę do 'ślimaka' położonego na drugim końcu płyty.
Obrazek
Okaże się, że czeka cię kolejne zejście w dół. Uczyń to. Napotkasz ducha króla Artura (tego od okrągłego stołu ;) ). Porozmawiaj z nim wyczerpująco. Następnie wyjdź na zewnątrz i idź przed front kościoła, a potem ścieżką w lewo. Spotkasz tam ducha Weroniki, z którą rozmawiałaś w swoim pokoju. Po rozmowie z nią zostaniesz przeniesiona do następnej lokacji. Czeka tam już na ciebie kolejna postać - Kleopatra i kolejne 'pogaduszki'. Od królowej dostaniesz skamieniałe oko węża.
Obrazek
Idź teraz wzdłuż kolumn. Tu napotkasz (obok mostu) dziewczynkę - śmierć. Nie przepuści cię dalej, musisz wrócić do pomieszczenia z sarkofagiem i zejść do króla Artura. Ten udzieli ci pewnej podpowiedzi. Idź ścieżką po lewej do Weroniki, a następnie do dziewczynki symbolizującej śmierć. Przekaż jej to czego dowiedziałaś się od Artura. Przed przejściem przez most musisz dla niej wykonać pewne zadanie: okiem węża dotrzeć do symbolu słońca. Pokonujesz drogę, korzystając z momentu kiedy kamienna kostka znajduje się na górze.
Obrazek
Teraz możesz przejść przez most. Spotkasz następną postać - Marka Antoniusza. Po rozmowie z nim idź dalej. Znajdziesz się naprzeciw labiryntu. Na razie jednak nie możesz wejść do niego. Wróć do Śmierci i znowu z nią porozmawiaj, a następnie kolejny raz udaj się do króla Artura. Dostaniesz od niego miecz - Excalibur. Teraz możesz wrócić do labiryntu. Poruszasz się w nim za pomocą strzałek. Celem zagadki jest dotarcie do pierścienia.
Obrazek
Dajesz pierścień Antoniuszowi. Po wzruszającej scenie pojednania kochanków, znajdujesz się znowu na ścieżce. Teraz wyjdź z cmentarza i udaj się do Teresy, stojącej obok łukowego wejścia. Po rozmowie z nią idź w stronę studni (z której brałaś wodę). Użyj na niej liny i zejdź w dół. Podejdź do płaskorzeźby na ścianie. Ułóż kamienne płytki (obracając je) w ten sposób, aby stykały się ze sobą jednakowe symbole.
Obrazek
Wejdź po linie na górę. Spotkasz tam detektywa, który zrobił coś strasznego. Zresztą za chwilę za to zapłaci. Po jeszcze jednej rozmowie wróć do zamku. Niestety wrota są zamknięte, musisz dostać się do wewnątrz w inny sposób. Przymocuj więc linę do latarni po lewej stronie mostu i zejdź na dół. Po prawej stronie leży zardzewiała piła, weź ją i użyj na okratowaniu kanału. Wejdź do środka.
Obrazek
Przed sobą masz zamknięty właz z trzema pokrętłami i metalowym koluchem. Musisz doprowadzić do zetknięcia się części trzech trójkątów, poprzez manipulowanie pokrętłami. Sposobów jest wiele, oto jeden z nich: lewe - 4 x, górne - 4 x, prawe - 4 x, górne - 2 x, prawe - 4 x, górne - 1 x, prawe - 2 x, górne - 2 x, prawe - 2 x, górne - 1 x, prawe - 1 x. Na koniec pociągnij kolucho.
Obrazek
Wejdź przez otwarty teraz właz.W tym pomieszczeniu, na ścianie, masz panel kontrolny z trzema dźwigniami i przyciskiem. Musisz odpowiednio ustawić dźwignie, a następnie wcisnąć 'guzik'. Zjedzie winda, wsiądź do niej i wyjedź na górę.
Obrazek
Znajdziesz się w pokoju właścicielki hotelu. Jest tam Weronika. Porozmawiaj z nią, a następnie wyjdź na korytarz i zejdź na dziedziniec. Potem skieruj się ścieżką w prawo, do biblioteki. Podejdź do regałów z książkami. Przejdź przez ukryte za nimi tajemne przejście.
Obrazek
Znajdziesz się w podziemnym korytarzu. Ze ściany po prawej weź pochodnię i idź naprzód. Zobaczysz odbywający się dziwny rytuał. Musisz coś zrobić, żeby go przerwać. Wróć z powrotem do hotelu, potem lewymi schodami, wreszcie przejściem koło posągu kobiety, aż do kotłowni. Podejdź do urządzenia z trzema wskaźnikami pieca. Musisz tak je ustawić, by temperatura osiągnęła maximum. Najpierw więc wciśnij górne (czerwone) przyciski, następnie przesuń małe (czerwone) dźwignie do górnego położenia. Potem poprzekręcaj żółte pokrętła.
Hotel 54.jpg
Wróć do jaskini gdzie odbywa się rytuał. Teraz możesz, bo 'pani na zamku' jest chwilowo nieobecna. Wyjętą z inwentarza pochodnię, odpal od jednej z tych palących się na ścianie. Potraktuj nią mumię. Zabierz też kielich - graala, z ołtarza ofiarnego. Wróci właścicielka, zrobi się dość niebezpiecznie. Wrzuć graal do portalu.
Obrazek
I to już koniec twojej przygody, w której uczestnicząc, bardzo przysłużyłaś się ludzkości ;). Czeka cię jeszcze tylko krótka animacja.
Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hotel”