House of da Vinci 2, The - solucja, poradnik, osiągnięcia

Zablokowany
Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10901
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 136 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 140 razy
Płeć:

House of da Vinci 2, The - solucja, poradnik, osiągnięcia

Post autor: Urszula » 09 czerwca 2020, 20:35

The House of da Vinci 2 - poradnik do gry

Wstęp

Sterowanie odbywa się przy pomocy myszy, dwuklik przybliża obraz. Każdy przedmiot sprawdź w ekwipunku, bo najczęściej można z nim coś jeszcze zrobić. Używaj wszędzie zabranego na początku gry Oculus Perpetua, który pozwala spojrzeć na pomieszczenie i na przedmioty w zbliżeniu „innym okiem”. Do zdobycia jest 24 osiągnięcia, większość z nich zdobywasz wraz z rozwojem fabuła. Jednak znajdują się również takie, gdzie trzeba grę przejść w szybkim tempie.


Rozdział pierwszy
• Rozpoczynasz grę, będąc zamkniętym w celi.
• Postępuj zgodnie z samouczkiem i podnieś rurkę.
• Otwórz ją i wyjmij ze środka list.
• Przeczytaj list do końca i zabierz klucz.
• Zabierz drewnianą łyżkę.
• Kliknij na drzwi, użyj klucza na śrubie a potem na zamku.
• Przejdź do kolejnego pomieszczenia.
• W wnęce przy drzwiach znajdziesz dziwne urządzenie.
• Podejdź do beczki i użyj na nim to urządzenie.
• Otwórz na pokrywie narzędzie tortur, a następnie zabierz śrubę.

Obrazek

• Połącz śrubę z narzędziem i użyj jej na kracie w podłodze.
• Na ścianie po lewej, użyj korby i opuść obręcz zwisającą na łańcuchu.
• Połącz śrubę z obręczą i użyj kołowrotka.
• Po złamaniu się trzpienia, użyj drewnianej łyżki. Osiągnięcie RZEMIEŚLNIK DEBIUTANT
• Wejdź do odsłoniętego przejścia.
• Tunelem podejdź do drzwi i spójrz na jej górą część.
• Przesuń zamek i otworzysz kraty, zejdź do tunelu.
• Podejdź do koła i zakręć korbą podniesiesz kratę.
• Przejdź dalej, spójrz po lewej znajdziesz skrzyneczkę.
• Ustaw kręgi, aby można było przesunąć trzpienie.
• Wyjmij ze środka dziwny przedmiot.

Obrazek

• Umieść go wyżej i przesuń w dół, otworzysz drzwiczki.
• Zabierz i przeczytaj list.

Obrazek

• Za listem znajdziesz gałkę, którą użyj na kuli.
• Spasuj wzór na kuli, a ze środka wyjmiesz kulę, która będzie przenosić cię w przeszłość.

Obrazek

• Użyj Oculus Perpetua, a potem przejdź na środek pomostu i użyj wajchy. Osiągnięcie MOSTY PRZESZŁOŚCI
• Wróć do czasu rzeczywistego i zabierz głowę gargulca.
• Na ścianie obok skrzynki znajdziesz miejsce na gargulca, którego tam użyj.
• Otwórz usta gargulcowi, a otworzą się drzwi.
• Skieruj się do wyjścia, a potem udaj się do otwartych drzwi. Osiągnięcie WIELKA UCIECZKA
• Po animacji trafisz do domu Leonarda Da Vinci.

Rozdział drugi
• Musisz przejść test, po rozmowie z Leonardo wejdź do altany.
• Zabierz ze stołu list i go przeczytaj.
• Spójrz na ławkę i poduszkę, odsuń ją i zabierz dziwną kulkę.
• W ekwipunku otwórz kulkę, aby zabrać ze środka gwiazdę-klucz.

Obrazek

• Użyj gwiazdy na stole, a potem obracaj zgodnie ze wskazówkami zegara, a wysunie się metalowa szyszka.
• Spójrz na szyszkę w zbliżeniu i znajdź jaśniejszą płytkę, którą kliknij.

Obrazek

• Otworzysz szyszkę i zobaczysz symbole, które można przesuwać.
• Po bokach masz symbole dopasuj ruchome płytki do tych symboli, a otworzysz szczególne liczydło.
• Spójrz na niego w zbliżeniu i bramę za nim. Obracając liczydłem dopasuj kulki do obrazu na bramie.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania na stole zostało część mechanizmu, który zabierz.
• Spójrz na roślinę po lewej stronie ławki i spróbuj ją przestawić.
• Podejdź do urządzenia po lewej stronie i zamknij pokrywę.
• Przyglądnij się symbolom na metalowej płytce i zapamiętaj.
• Spójrz na mały suwak i pociągnij go w lewo.
• Użyj Oculus Perpetua, aby się cofnąć w czasie.
• Podejdź do krzesła lewego i spójrz w zbliżeniu na podłokietnik.
• Przesuń rzeźbę orła, a potem pociągnij za suwak w dół, a podłokietnik się podniesie.

Obrazek

• Znajdziesz kolejny suwak, który przesuń ku górze i zabierz dysk.
• Podejdź do urządzenia po lewej zgodnie ze wskazówkami z dziennika i zakręć tarczami na dysku i ustaw prawidłowe symbole.

Obrazek

• Po prawidłowym dopasowaniu symboli odsłonisz koło, takie samo, jakie było w teraźniejszości.
• Wróć więc do teraźniejszości i podejdź do urządzenia po lewej.
• Umieść płytę z cyframi w gnieździe, a następnie przenieś liczby na nim do odpowiednich miejsc.

Obrazek

• Musisz tak przenieść liczby, aby suma dwóch monet była taka jak liczba między nimi. Czyli: 1 + 2 = 3, 2 + 3 = 5, 1 + 5 = 6, a 5 + 3 = 8
• Mechanizm się otworzy, a ze środka zabierz medalion.
• Medalion zbadaj w ekwipunku i go otwórz przesuwając jeden element w dół.

Obrazek

• Otwarty medalion umieść na ścianie za plecami, i przejdź po drodze, tak by przejść tylko raz przez każdy punkt.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania, zabierz zębatkę.
• Teraz przy pomocy suwaków spraw, by wszystkie koła się obracały, a otworzy się część stołu.

Obrazek

• Podejdź do stołu i wciśnij w odpowiedniej kolejności symbole zodiaku, czyli: Baran, Lew, Waga, Strzelec, Bliźnięta i Ryby.
• Znów cofnij się w czasie i podejdź do bramy, i użyj na niej zębatego koła.
• Obracaj wszystkimi elementami, aby nałożyły się na koło w bramie.

Obrazek

• Po otwarciu bramy, przejdź na lewo.
• Zapamiętaj symbole wyrysowane na ławce.
• Podejdź do klatki dla ptaków i spójrz na nią w zbliżeniu.
• Podejdź do bramy i ją zamknij.
• Spójrz w zbliżeniu na słońce i dopasuj symbole pod promieniami.

Obrazek

• Wszystkie drzwi zostały otwarte, ale te ze słońcem się zablokowały.
• Teraz ustaw symbole zgodnie z tym, co jest wyrysowane na ławce.

Obrazek

• Drzwi będziesz mógł teraz otworzyć podnosząc zapadkę.
• Wróć do klatki dla ptaków i spójrz w zbliżeniu na drzwi.
• Musisz tak obracać mechanizmem, aby wszystkie płytki znalazły się na swoim miejscu – zgodnie z kolorem.

Obrazek

• Po otwarciu klatki, zabierz urządzenie z czterema trzpieniami, a następnie użyj go na górnej części.
• Obracaj nim w kółko, a sprawisz, że klatka się podniesie.
• Obracaj górną częścią klatki, aż paw wysunie się z klatki.
• Przekręć w lewo głowę pawia, a następnie zabierz mu ogon.
• Wróć do altany i podejdź do zablokowanej rośliny, na jej mocowaniu umieść ogon pawia.
• Zakręć korbą na urządzeniu po lewej, a przesuniesz roślinę.
• Wróć do teraźniejszości i podnieś koło z korbą.
• Połącz koło z korbą z urządzeniem w ekwipunku, zakręć korbą, a otrzymasz urządzenie.
• Użyj urządzenia na stole, a potem zakręć korbą, przesuniesz ścianę odsłaniając przejście.

Obrazek

• Jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie ZBIERACZ, to jest to jedyna okazja. Powinieneś mieć w twoim ekwipunku:

1. Korbę, po którą wspinasz się po drabinie za otwartą bramą.
2. Głowę lwa po otwarciu tuby
3. Złoty element z kamienia przy schodach po przesunięciu żywopłotu
4. Dwa klucze z szafki za otwartym żywopłotem.


Obrazek


• Zejdź po schodach i obróć się, po lewej z wielkiego kamienia zabierzesz metalową kopułkę.
• W ekwipunku kliknij na kopułkę, a zrobisz z niej uchwyt.
• Podejdź do ławki i ustaw wzór na tubie, taki sam jak jest na dole.
• Po prawidłowym ustawieniu tuba się otworzy, wyjmij ze środka list i przeczytaj.
• Zrób zbliżenie na pokrywę tuby.
• Przesuń suwak i zabierz kołatkę w kształcie głowy lwa.
• Zrób zbliżenie na górną część szafki.
• Wstaw kołatkę w kształcie głowy lwa i przesuń boki do środka.

Obrazek

• Spójrz na otwartą ścianę i zabierz pręt z kluczem.

Obrazek

• Spójrz w zbliżeniu na ścianę i podnieś zapadkę nad dziurką, otworzy się ścianka.

Obrazek

• Spójrz na ścianę i w otwór włóż znaleziony pręt.
• Wstaw część pręta w otwór na dole, pojawią się kolejne ząbkowane otwory.

Obrazek

• Popatrz na słupek z pierścieniami po lewej stronie szafki.
• Obracaj dolnym pierścieniem, aż otworzysz skrytkę, z której zabierz kolejny klucz.

Obrazek

• Po zabraniu klucza, otworzy się skrytka, w której ukryty jest kolejny kluczyk.

Obrazek

• Umieść go na dolnej stronie szafki i obróć nim, ze środka zabierz specjalny klucz.

Obrazek

• Dopasuj teraz klucze do otworów przy metalowym trzpieniu.
• Otworzy się klapa, a w środku znajdziesz szkatułkę w kształcie zamku.
• Na przedzie przekręć kamień, by otworzyć klapkę.

Obrazek

• Zabierz ze środka mosiężne literki.
• Wróć do altanki i użyj Oculus Perpetua.
• Przejdź teraz do urządzeń po prawej stronie za drzwiami.
• Spójrz na pierwsze urządzenie, to drabina.
• Przestaw ją ciągnąc za dźwignię, aby wejść po lewej na rusztowanie, znajdziesz tam rączkę.

Obrazek

• Przestaw drabinę w kierunku anioła, przy pomocy rączki opuść drabinę.
• Wejdź po drabinie i użyj uchwytu, żeby otworzyć okręg trzymany przez anioła.

Obrazek

• Zejdź z drabiny i podejdź do dźwigu.
• Obróć kołem, by go przestawić.
• Zamocuj uchwyt i nim zakręć, aby opuść linę.
• Podejdź do kamiennego bloku, zamocuj pierścień i zakręć uchwyt.
• Wróć do dźwigu i przy jego pomocy podnieś kamień. Osiągnięcie TYMCZASOWY ARCHITEKT
• Wróciłeś do teraźniejszości, zakręć korbą przy stole, by przestawić ścianę.
• Podejdź do drzwi, i w zbliżeniu przesuń dwie zapadki.
• W ekwipunku przestaw litery tak jak widać na zamku w drzwiach.
• Wstaw ustawione litery, a potem przesuń po trybikach.

Obrazek

• Przejdź przez otwarte drzwi i porozmawiaj z Leonardem. Osiągnięcie DZIEŃ SZKOLENIA

Rozdział trzeci

• Przeczytaj najpierw swój dziennik.
• Podejdź do pudełka i spójrz na boczną ścianę po lewej.
• Na okręgu przesuń trzpień ku górze, a potem kliknij na zębatą obręcz.

Obrazek

• Otworzą się dwie zapadki, spójrz na nie w zbliżeniu.
• Z jednego otwory wyjmij głowę feniksa, a z drugiej głowę ze śrubą.

Obrazek

• Oba przedmioty sprawdź w ekwipunku i ustaw głowę feniksa oraz głowę.
• Spójrz na ścianę z tarczą. Zamontuj ząbkowany pasek na tarczy.
• Otworzy się tarcza, a w środku znajdziesz cztery kolorowe płytki pokryte heliografami.
• Na dole suwak, po ustawieniu na danym kolorze spowoduje, że płytka danego koloru będzie się przesuwać.
• Teraz trzeba te płytki umieścić na właściwym miejscu.
• Nie znalazłam wskazówek, jak ustawić to prawidłowo. Kierowałam się kolejnością kolorów, na dole i tak zaczynając od lewej strony: czerwony, zielony, żółty i niebieski.

Obrazek

• Po ustawieniu kliknij w środek, a u góry wysunie się feniks bez głowy.
• Dodaj głowę feniksa, a potem spójrz na jego przód, masz cztery pierścienie.
• Sprawdź swój dziennik i ustaw zaczynając od góry symbole z płytki czerwonej, feniks podniesie skrzydła.

Obrazek

• Następnie ustaw symbole z płytki zielonej, znów feniks rozłoży skrzydła.
• Kolejne symbole, jakie trzeba ustawić to te z płytki żółtej, a potem na końcu z czerwonej.
• Otworzy się druga strona pudełka, gdzie wysunie się postać bez głowy.
• Wstaw głowę na swoje miejsce, a potem ustaw ręce.

Obrazek

• Zabierz złoty księżyc, który umieść na jednym z półksiężyców.
• Pociągnij za trzpień i zabierz złotą kulę.

Obrazek

• Po prawej spójrz w zbliżeniu na rurę, do której wrzuć kulę.
• Całe pudełko się uniesie odsłaniając dwa smoki.
• Ustaw na miejsce głowy smoków, a w ich tułowiach otworzą się kolejne skrytki.
• Z tułowia jednego ze smoków, zabierz fiolkę z niebieskim płynem.

Obrazek

• Przejdź do drugiego smoka i zamontuj u góry fiolkę.
• Przestaw teraz suwaki na czerwone trzpienie, a potem je przesuń.

Obrazek

• Płyn z fiolki się wyleje i napełni kolejne trzy po lewej stronie.
• Na miejscu, gdzie płyn wylał się z fiolki wysunęła się klatka.
• Otwórz klatkę i zabierz ze środka trzpień z kolcem.

Obrazek

• Podejdź do drugiego smoka i zamontuj trzpień z kolcem.
• Kliknij na niego, a spadnie czerwona kulka, musisz wskazać, w którym znajduje się pojemniku.
• Po zabraniu kulki czerwonej, ponownie kliknij na trzpień, zabawa powtórzy się z kulką koloru żółtego, a potem zielonego.

Obrazek

• Jeśli bez pomyłki za każdym razem wskażesz prawidłowo miejsce, gdzie jest kulka, zdobędziesz osiągnięcie SOKOLE OKO.
• Przesuną się na dole po wykonaniu zadania kolorowe obręcze i będziesz mógł zabrać śrubokręt.
• Wróć do fiolek i użyj nad nimi śrubokrętu.
• Kulki wrzuć do fiolek w kolejności: czerwona, żółta zielona.

Obrazek

• Zakręć obręczami pod fiolkami, a zostaną one opróżnione.
• Pod fiolkami, w zbliżeniu zabierz śrubę zabezpieczająca i podejdź do drugiego smoka.

Obrazek

• Zamocuj śrubę i przekręć za nią metalową część, smoki zaczną pluć ogniem.
• Głowa smoka po prawej opadnie, zabierz z pyska metalowy przedmiot.
• Metalowy element zamocuj nad figurką, a potem pociągnij w dół.

Obrazek

• Po lewej stronie figury, pociągnij metalowy element, a figura podniesie ramię z pudełkiem.
• Na pudełku przestaw rączkę w dół, a potem otwórz pudełko, zdobędziesz dysk ze strzelcem.

Obrazek

• Wstaw dysk po lewej stronie na filarze i obracając dwoma pierścieniami wypełnij otwory w dysku strzelca – mają być białe.

Obrazek

• Po ustawieniu zwolnij blokady po prawej, a dysk spadnie.
• Przestaw rączkę i otwórz szafkę, z której zabierz uchwyt.

Obrazek

• Spójrz na mapę, a potem zamocuj uchwyt na drugim filarze.
• Zakręć uchwytem, a otworzysz kompas.
• Ustaw na mapie tę samą lokalizację, którą widziałeś na filarze obok.

Obrazek

• Kompasem przesuwasz mapę, a strzałki przesuń na odpowiednie miejsce.
• Po wykonaniu zadania, zdobędziesz drewniany pędzel.
• Wyjdź z widoku zbliżenia i wróć do filaru z mapą.
• Pociągnij za dźwignię, a po prawej stronie figurki zwolni się blokada.
• Pociągnij metalowy element w dół, a potem wstaw pędzel w rękę figury.
• Odsłonisz dwa filary za plecami figurki.
• Podejdź do tego filaru po prawej.
• Spójrz w zbliżeniu na czerwone oczko i wciśnij je.
• Zabierz flet, a potem suwak przesuń w dół.

Obrazek

• Zabierz kluczyk, a potem przejdź do filaru drugiego.
• Umieść w zbliżeniu w otworze klucz, a potem go przekręć.
• Spadnie ciężarek, a następnie miecz odetnie klejnot w kształcie łzy.
• Wciśnij czerwony klejnot, i zabierz drugą część fletu.

Obrazek

• W ekwipunku złóż flet w całość.
• Zrób zbliżenie na głowę figurki i zamontuj łezkę.

Obrazek

• Podejdź do nowo odkrytej skrytki i zamontuj flet.
• Opuść na flet piszczałki i wciśnij miech, a flet zagra.

Obrazek

• Cała skrzynia się podniesie na wielkich nogach.
• Na jednej z nóg znajdziesz przesuwany pierścień, rusz nim a ze środka będziesz mógł zabrać płytkę.

Obrazek

• Na pudełku znajdziesz miejsce jej przeznaczenia.
• Umieść ją na płytce i przestaw suwak na stronę prawą.
• Otworzy się kolejna skrytka, twoim zadaniem, jest ustawienie wszystkich płytek w kolorze żółtym, tworząc obraz.

Obrazek

• Po ustawieniu płytek pojawi się głowa słonia, zrób zbliżenie na czubek głowy.
• Strzałkę przesuń do góry, pod spodem szarą strzałkę przestaw wpierw na lewą stronę i wciśnij guzik.

Obrazek

• To samo zrób po drugiej stronie, czyli przestaw strzałkę na prawą stronę i wciśnij guzik.
• Pokręć obręczami po obu stronach, a kły opadną w dół.
• Kliknij na szpilkę między oczami unosząc ją ku górze.
• Przesuń zatrzask między oczami, a po wysuniętej trąbie potoczy się dysk.
Dysk włóż w bok słonia i kręć nim tak długo, aż wysunie się korba, którą zakręć, ukaże się list.
• Po rozmowie z Leonardem, zajmij się jego warsztatem.
• Wejdź po schodach do pokoju Leonarda.
• Użyj Oculusa, by wejść do środka.
• Zrób zbliżenie na urządzenie, nad którym pracuje Leonardo.
• W dzienniku pojawi się odpowiedni wpis, osiągnięcie CHRONOSOPIA.
• Wrócisz do swojego pokoju i zakończysz rozdział trzeci. Osiągnięcie PREZENT MARYNARZA.

Rozdział czwarty
• Trafiamy do miejsca, które znamy z pierwszej części gry.
• Po lewej obok kufra podnieś korbę.
• Po drugiej stronie szybu znajdziesz figurkę Leonarda.
• Użyj korby po prawej przy skrzynce, a potem nią zakręć.
• Spójrz na przednią ścianę kufra i okucie po prawej stronie.
• Przestaw lilijkę, a wypadnie ze środka drewniany dysk.
• Dysk rozłóż w ekwipunku i zamocuj w szafce.
• Użyj korby, a rozsuniesz deski.
• Musisz teraz przy pomocy dźwigni umocowanych po bokach, przestawiać tak zębatki, aby podniosły oba słupki na maksymalną wysokość.

Obrazek

• Słupki uniesione maksymalnie ku górze, otworzą szafkę, z której zabierz klucz.
• Musisz klucz ustawić w ekwipunku tak, aby pasował do skrzyni.
• Otwórz zamek kufra, a potem otwórz wieko.
• Spójrz na pokrętła po prawej stronie i je przestaw, tak by rączką z boku kufra mogła się wysunąć.

Obrazek

• Zabierz rączkę, którą odpadła.
• Podejdź do szafki po drugiej stronie i umieść rączkę w miejscu, gdzie znalazłeś klucz.
• Pociągnij za rączkę znajdziesz list, oraz Oculus, który zabierz.
• Użyj Oculusa, a trafisz do przeszłości i znanego miejsca.
• Podejdź do półek na ścianie.
• Po lewej stronie przestaw drewnianą podpórkę, spadnie deska.

Obrazek

• Zrób zbliżenie na stojak laboratoryjny i obróć nim, a kolejna półka się złoży.
• Zabierz wystający uchwyt i spójrz na półkę od dołu.
• Użyj uchwytu po prawej stronie, a potem przestaw suwaki na półce, otworzysz wejście do sterowni windy.

Obrazek

• Możesz teraz użyć Oculusa, żeby zobaczyć jak ustawione są trybiki. Jeśli zrobisz to bez użycia Oculusa i ustawisz metalowe bolce: pierwszy na samej górze, drugi po środku, trzeci po lewej, to zdobędziesz osiągnięcie INTUICYJNY INŻYNIER.

Obrazek

• Windą dostaniesz się na szczyt, po animacji trafisz do sali - teraźniejszość.
• Spójrz na dwoje drzwi z miejscem na klucz.
• Użyj Oculusa, aby zobaczyć znaki i liczby na filarach wokoło stołu.
• Ułóż klucz w ekwipunku, by otworzyć drzwi po jednej stronie i po drugiej stronie.
• W szafce po prawej kliknij na uchwyty, a pojawią się schody prowadzące na dół.

Obrazek

• Umieść figurkę Leonarda na stole.
• Wysunie się zamek z wyrysowanymi symbolami na wieżach.
• Kliknij na wieże, a się przesuną. Ustaw je tak, aby części wież były między wieżami.
• Klikając na kapturek pośrodku spowodujesz, że wieże zmienią swoje położenie, dopasuj symbole na wieżach głównych z tymi na przesuwnych pudełkach.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania, pokaże się nowa figurka i kolejny budynek.
• Spójrz w zbliżeniu na budynek, a potem przesuń płytki tak, by pasowały z literami na złotych płytkach – domino.

Obrazek

• Kliknij na czubek kopuły, a potem ją otwórz. Ze środka zabierz mosiężną ramkę.

Obrazek

• Wysuną się kolejne dwa budynki, a na urządzeniu na stole pojawi się kolejny tekst.
• Mosiężną ramę sprawdź w ekwipunku, i ją rozłóż.
• Spójrz na wieżę, znajdziesz w zbliżeniu złoty uchwyt.

Obrazek

• Spójrz na mniejszy budynek, po jego lewej stronie, zamocuj złoty uchwyt.
• Otwórz bok i przy pomocy iskrownika zapal świeczkę.
• Spójrz na górną część budynku.
• Między dwie płytki na samej górze wstaw rozłożoną ramkę.
• Zabierz brudną soczewkę, a ze środka stożek.

Obrazek

• Spójrz na obrzeże stołu i znajdź ornament ze złotym suwakiem.
• Wpierw ustaw kwiaty, tak by środek skierowany był do dołu.
• Przesuń suwak na prawo i ustaw kwiaty tak by środek był skierowany do środka.

Obrazek

• Otworzy się miejsce, gdzie ukryta jest szlifierka.
• Wstaw w szlifierkę brudną soczewkę, a potem zabierz wyczyszczoną soczewkę.
• Wróć do budynku i wstaw czystą soczewkę.
• Na wieży będą wyświetlać się migawki, w jakiej kolejności należy wcisnąć diamenty.
• Wciśnij je, więc w kolejności, jaką pokazuje screen poniżej.

Obrazek

• Pojawi się kolejny tekst, który przeczytaj, a potem zabierz ozdobny futerał.
• Zejdź do komnaty poniżej i stożek zamocuj na kufrze po lewej stronie.

Obrazek

• Skrzynia otworzy kolejną skrytkę, z której wypadnie nowy przedmiot.
• Połącz przedmiot z ozdobnym futerałem.
• Wróć na górę i podejdź do otwartej szafki, i tam zamontuj futerał.
• Spójrz teraz na swoje notatki i liczby, jakie widziałeś przez Oculusa.
• Trzeba poszukać niewiadomej, którą należy wpisać w futerał.

Obrazek

• Zaczynając od dołu:
1. 0507 kolejna liczba jest 2x większa +1, czyli 0507+0507+1= 1015
2. 1015+1015+1=2031.
3. 2031+2031+1=4063 i jest to nasza poszukiwana liczba, którą wpisz w ozdobny futerał.
• Po wykonaniu zadania otworzą się schody na wyższe piętro.
• Wejdź po schodach i spójrz na balustradę po lewej stronie.
• Spójrz w zbliżeniu na drewnianą różę i wciśnij nad nią kapturek.

Obrazek

• Zabierz róże i zejdź niżej.
• Na jednej z drzwiczek brakuje róży, zamocuj ją, a zdobędziesz dźwignię.
• Wejdź z dźwignię na górę i użyj jej po prawej stronie.
• Pociągnij za dźwignię, a potem kliknij na sznurki złożonej lotni.
• Po animacji wylądujesz w ogrodzie.
• Zaglądnij w kratkę ściekową coś tam się znajduje.
• Podejdź do kwietnika ze środka zabierz nakrętkę.
• Przejdź do fontanny i w zbliżeniu przesuń dwie rączki, odsłonisz dziurkę.
• Użyj Oculusa i podejdź do kwietnika, przestaw kwiatki by podniosły blokadę trybików.

Obrazek

• Użyj trybików, a odsuniesz kratkę ściekową.
• Zaglądnij do kratki ściekowej, i zabierz korbę.
• Użyj tej korby na fontannie, a otworzysz ścianę, za którą znajdziesz 7 płytek.
• Użyj Oculusa, poznasz kolejność ułożenia tych płytek, oraz w jakiej kolejności należy je przycisnąć.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania przesuń się troszkę w prawo i spójrz na ornament w kształcie kwiatu.

Obrazek

• Przekręć kwiatek, a otworzysz skrytkę, z której zabierz złożone koło wyciągarki.
• W ekwipunku połącz koło z nakrętką wyjętą z wazonu i rozłóż ją.
• Użyj koła wyciągarki z boku na trybach.
• Z talerzyka zabierz kamienny ornament, który użyj na postumencie po prawej.
• Zabierz złotą maskę, którą użyj na figurze po lewej.
• Otworzy się skrytka, w której jest ukryta dźwignia – pociągnij ją.
• Zabierz kapsułę, która trafiła na ręce figury.
• Kapsułę umieść na prawym postumencie.
• Spójrz na postument przez Oculus, a potem ustaw tak kręgi, żeby suma cyfr na okręgach wynosiła tyle ile jest wypisana na postumencie.

Obrazek

• Kapsuła się otworzy, zabierz ze środka list.
• Za ukończenie rozdziału czwartego zdobędziesz osiągnięcie POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI.

Rozdział piąty

• Przejdź do nawy po prawej i spójrz w zbliżeniu na monstrancję.
• Przesuń czerwono oczko w dół, i zabierz czaszkę.
• Spójrz na górną część monstrancji, teraz trzeba ustawić figurki, aby środek monstrancji się otworzył.
• Jeśli ustawisz je bez użycia Oculusa, zdobędziesz osiągnięcie ŚLEPA WIARA.
• Żeby to zrobić: figurkę po prawej przekręć w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara pół obrotu, aby figurka była do Ciebie ustawiona plecami, a figurka po lewej dwa pełne obroty, również kręcąc nią w kierunku przeciwnym niż wskazówki zegara i ona również musi stać do Ciebie plecami.

Obrazek

• Zabierz dysk i przejdź do obrazu po lewej stronie.
• Spójrz na rycerza z tarczą, i umieść dysk po jej środku.

Obrazek

• Obraz się podniesie, a ze środka zabierz tarczę.
• Przejdź na tył komnaty, gdzie pod obrazem stoi szkatułka.
• Spójrz na obraz i zapamiętaj napis „cedo nulli”.
• Do szkatułki pod spodem włóż czaszkę.
• Przestaw trzpienie by zwolnić uchwyt, blokujący klejnot.

Obrazek

• Od lewej: trzpień ↑↓↑↓ - ↓↓↑↓.
• Wysuń niebieski klejnot i idź do nawy po lewej stronie.
• Spójrz w zbliżeniu na stojący przedmiot i obróć klejnotami, aby znaleźć miejsce gdzie go brakuje.
• Wstaw klejnot i teraz obracaj nimi w: →←←→←→, a u góry kapturek się otworzy i ze środka zabierz uchwyt do tarczy.

Obrazek

• Połącz w ekwipunku tarczę z uchwytem i go rozłóż.
• Przejdź do nawy głównej i spójrz na stół w zbliżeniu.
• Na jego tylnej ścianie przekręć środkowy emblemat, a zobaczysz otwory.
• Umieść w otworach tarczę, a odsłonisz układankę.
• Sprawdź teraz wszystkie trumny i poszukaj na nich symboli, które przypisane są do konkretnych liter.
• W ciemnym miejscu skryptorium przy trumnach postój chwilę wpatrując się w ciemność, a zobaczysz ducha. Osiągnięcie GENIALNE POŁOŻENIE.

Obrazek

• Ustaw napis „cedo nulli” przy pomocy symboli.

Obrazek

• Otworzy się skrytka ze środka, której zabierz klucz oraz drewniany ornament.
• Po lewej stronie obok drzwi stoi szafka podejdź do niej i spójrz w zbliżeniu.
• Zamontuj na przodzie ornament z drewna.
• Spójrz na wzór po lewej i pomyśl jaką uzyskasz figurę po nałożeniu się wszystkich linii – przesuń ornament w lewo i wybierz daną figurę, wypełniony duży kwadrat małymi kwadratami.
• To samo zrób z kreskami rozrysowanymi po prawej stronie i przesuń ornament by wybrać właściwą figurę.

Obrazek

• Zamontuj klucz na ornamencie na przedzie szafki i go przekręć.
• Szafka przesunie się i otworzy przejście do podziemia.
• Po lewej zabierz koło wyciągarki.
• Po prawej podejdź do wyciągarki i spójrz na nią z bliska.
• Zostaw to na razie i przejdź do okna, które otwórz.
• Przesuń uchwyty klamki, aby wypadła z okna.
• Zejdź na dół, ze stołka po lewej zabierz dłuto.
• Po prawej przestaw pochodnię i ze skrytki wyjmij mechanizm.

Obrazek

• Połącz w ekwipunku mechanizm wraz z kołem wyciągarki.
• Wróć na górę i sprawdź, jaki wzór musisz ustawić na kole.

Obrazek

• Użyj koła na przedzie wyciągarki, a po prawej drążkiem przestaw bolce blokujące zębatkę.
• Zakręć kołem, a uruchomisz wyciągarkę, zdobędziesz osiągnięcie ZAAWANSOWANY RZEMIEŚLNIK.

Obrazek

• Przejdź do windy i zabierz po prawej narzędzie z dwoma dźwigniami.
• Przestaw dźwignię na ścianie, a potem dźwignię po prawej na pierwszą strzałkę po prawej.
• Zakręć kołem, aż winda pojedzie na samą górę, a hak z wyciągarki na dół.
• Zejdź niżej i po prawej stronie zamocuj narzędzie z dwoma dźwigniami, które wpierw rozłóż w ekwipunku.

Obrazek

• Otworzą się małe drzwiczki w głębi i wyjedzie metalowa beczka.
• Żeby ją otworzyć musisz się pozbyć pierścieni, przesuwając je na górny pasek.

Obrazek

• Ustaw odpowiednio rowki, aby pierścień można było przesunąć na jasną obręcz, a potem obrócić.
• Otworzy się beczka, w której musisz przestawić płytki ze strzałkami tak, aby wszystkie diamenciki ustawiły się po środku w jednej linii.

Obrazek

• Zahacz hak o wysunięte oczko i wejdź na górę.
• Wyciągarką wciągnij beczkę do góry.
• Spójrz na ławkę za plecami, użyj na niej rączki z okna, a potem dłuta. Zabierz klucz z oczkiem.

Obrazek

• Wróć na dół i spójrz na sufit, użyj klucza z oczkiem na haku, a otworzysz klapę.

Obrazek

• Teraz na górze przestaw dźwignię na strzałki wskazujące górę i dół, odblokuj windę i jedź do góry. Trafisz do tajnego pokoju.
• Spójrz na obraz i pociągnij uchwytem w dół.
• Zapamiętaj napis, jaki widnieje na obrazie.
• Spójrz w zbliżeniu na czapkę zawieszoną na krześle.
• Zabierz ją, a potem z oparcia wykręć kołek.
• Spójrz w zbliżeniu na podłogę i zabierz but z wysoką podeszwą.
• Sprawdź podeszwę buta w ekwipunku i odchyl, a zdobędziesz złożony ornament.
• Podejdź do układanki na wprost obrazu, musisz przeprowadzić czerwony kamień wykorzystując elementy pokoju do odblokowania linii.

Obrazek

• Na przedniej ścianie biurka znajdziesz odpowiednie koła do ustawiania drogi.
• Po przejściu całej drogi przez czerwony kamień, znajdziesz kawałek obręczy.
• Na przód biurka spójrz przez Oculusa, a potem przy pomocy rączki spraw, by wszystkie pierścienie opadły na dół, odblokowując zamek.

Obrazek

• Zabierz fiolkę z perfumami z tulipana.
• Kawałek obręczy wykorzystaj na flakonie stojącym na biurku.
• Po rozłożeniu się falkonu sprawdź na układance na ścianie, jaki symbol przypisany jest tulipanowi, wyrysowane na fiolce.
• Wstaw fiolkę w odpowiednią przegródkę we flakonie i zabierz dziwny klucz.
• Przejdź na lewą stronę biurka i użyj klucza pod złotą kopułą.

Obrazek

• Po jej otwarciu, twoim zadaniem jest odsłonięcie kul, a wtedy ze środka złotej kuli będziesz mógł zabrać kolejny flakonik z perfumami.
• Sprawdź symbol na ścianie odpowiadający perfumom i włóż do odpowiedniej przegródki na stole, zdobędziesz ozdobny kwiat.
• Połącz kwiat ze zdobieniem w ekwipunku, a potem użyj na blacie biurka.
• Za rozłożonym pulpitem przesuń drewniane elementy, aby zabrać kolejny flakonik, oraz ornament w kształcie gwiazdy.

Obrazek

• Przejdź ponownie do lewej strony biurka i na lewo od kopuły w zbliżeniu spójrz na kwiaty.
• Spasuj element, a potem otwórz klapę.
• Przesuń metalowe trzpienie, a odsłonisz metalową rurkę.
• Użyj na metalowej rurce drewniany stożek ze śrubą, a potem nim zakręć, by odsłonić żaluzje.
• Zabierz księgę, którą umieść na pulpicie biurka.
• Teraz musisz 3x przeprowadzić kulkę tak by spadła na dole w prawym rogu.
• Jeśli zrobisz to za pierwszym razem, to zdobędziesz osiągnięcie AKTYWNY CZYTNIK.
• Po wykonaniu zadania, zabierz kolejną fiolkę z perfumami oraz uchwyt.
• Spójrz na boczną ścianę biurka zamontuj uchwyt, a potem ustaw napis taki sam jak jest na obrazie, zabierz kolejną fiolkę.

Obrazek

• Przejdź do regału koło windy, i na samym dole po prawej wstaw ornament kwiatu, a zdobędziesz kolejną fiolkę z perfumami.
• Sprawdź na ścianie, w jakim miejscu należy wstawić fiolki na biurku.
• Po ich włożeniu do odpowiednich przegródek, przesuń suwak, żeby zamknąć flakon.
• Zabierz prosty klucz i przejdź do lampki w rogu pokoju.
• Użyj na niej klucza, a z boku otworzy się klapka.
• Pociągnij za klamkę, a odsłonisz dziwne urządzenie.
• Kliknij w środku na kółko, które się wysunie, a potem nim zakręć.
• Spadnie nakrętka, którą zabierz z tacki.
• Wysunie się spod lampy dziwny uchwyt.
• Zamontuj nakrętkę motylkową na uchwycie i przekręć.
• Jeszcze raz rusz kluczem, a górna klapa się otworzy.

Obrazek

• Przestaw rączki tak: ↗↖↗↖↗, a ukażą się schody prowadzące do tajnej biblioteki.
• Wejdź po schodach i otwórz drzwi, zdobyłeś osiągnięcie POTAJEMNE SCREPTORIUM.


Rozdział szósty
• Spójrz po prawej na balustradę, przesuń drewniany klocek.
• Popatrz po lewej na tralki w balustradzie, jedną z nich obróć i wyjmij urządzenie.

Obrazek

• Użyj Oculusa i jeszcze raz sprawdź stronę prawą.
• Przesuń klocek i zabierz metalową kratkę.

Obrazek

• Połącz kratkę razem z przyrządem wyjętym z tralki.
• Spójrz do góry i użyj kratkę na przedzie, a potem pociągnij z rączkę.
• Dostałeś się do drugiego pomieszczenia, gdzie będziesz miał za zadanie ustawiać lustra.
• Po wejściu od razu skieruj się na lewo, na ścianie po lewej znajdziesz część dźwigni.
• Przejdź na drugą stronę i na końcu korytarza, zabierz drugą część dźwigni.
• Schodami przejdź na drugą stronę i po lewej po otwarciu zacisków, zabierz trójkąt.
• Idź do przeciwległej ściany i spójrz w zbliżeniu na drzwi.
• Ustaw na trójkącie w odpowiednich miejscach bolce i zamontuj na drzwiach.
• Otwórz drzwi przez krzyż w ścianie wpadnie do pomieszczenia światło.
• Spójrz w zbliżeniu na słońce po lewej, twoim zadaniem jest wysunięcie promieni słońca, tych na pół, poł, wscho, i zach. Jeżeli zrobisz to bez użycia Oculusa, zdobędziesz osiągnięcie OŚLEPIONY PRZEZ ŚWIATŁO.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania, słońce osunie się w dół i ze środka będziesz mógł zabrać koło sterowe.
• Przejdź ponownie na przeciwległą stronę i po lewej odszukaj czerwonego guzika.

Obrazek

• Zamocuj na czerwonym guziku koło sterowe i obracaj nim tak długo, aż zobaczysz światło.
• Zabierz leżący obok metalowy element.
• Połącz metalowy element z dźwignią w kształcie krzyża.
• Umieść dźwignię poniżej wiązki światła, a potem opuść dźwignię.
• Przejdź na lewo i spójrz gdzie wiązka światła pada.
• Włóż dźwignię pośrodku lewego przejścia i przestaw lustro, aby wiązka światła na nie padała, zobaczysz tajne drzwi.
• Na drzwiach jest mapa pokoju i rozmieszczenie świateł.
• Spójrz do góry i klapkę po prawej przesuń na bok, pociągnij za dźwignię, a zdobędziesz soczewkę.

Obrazek

• Soczewkę zamontuj po prawej stronie, złożonego lustra i zobacz, gdzie wiązka światła się kieruje.
• Skieruj się do ściany ze słońcami, ale po drodze użyj dźwigni, aby przestawić lustro.

Obrazek

• Przejdź na koniec i lustro po prawej stronie przesuń korbą maksymalnie, na prawo, a potem ustaw jego kąt po lewej stronie.

Obrazek

• Ustawienie lustra po lewej stronie, maksymalnie na prawo.
• Zaświeci światło nad kolejnym urządzeniem po lewej.
• Odkręć dwie śrubki, a koło sterowe opadnie.
• Musisz teraz tak przesunąć w środku bolce, aby metalowe półokręgi nie przechodziły przez wyżłobienie u góry.

Obrazek

• Po prawidłowym ustawieniu, zabierz koło sterowe i zamocuj je na podeście po lewej stronie.
• Przesuń lustro po lewej dwa razy, a potem ustaw kąt pierwszy po lewej.
• Po prawej przesuń lustro 2x, a potem ustaw kąt padania pierwszy po lewej.
• Przejdź na środek ścieżki po prawej stronie i przestaw lustro najbliżej dźwigni.

Obrazek

• Kolejny element zostanie oświetlony idź tam.
• Podnieś trzpień do góry i zwolnij blokadę, zabierz drewniany element.
• Ustaw trójkąty tak, by zakrywały ciemne blaszki.

Obrazek

• Przejdź lewym przejściem do końca i po lewej stronie ustaw drewniany element.
• Obracając pierścieniem ustaw strzałki na swoim miejscu. Osiągnięcie MISTRZ RZEMIEŚLNIK.

Obrazek

• Na skrzynce po prawej wysunęły się ku górze dwa zielone klejnoty, jakby oczy.
• Musisz przestawić lustra tak, by zaświeciły w te zielone oczy.
• Na podeście, po lewej: lustro przesuń w lewo, a kąt padania światła ustaw po lewej.
• Na prawej stronie: lustra nie przesuwaj, ale kąt padania ustaw na prawo.
• Przejdź do dźwigni po środku i przesuń lustro na prawo.
• Światło padnie na oczy i otworzy się wejście.
• Na samym dole zabierz odważnik.

Obrazek

• Użyj Oculusa i zrób zbliżenie na drzwi.
• Ustaw symbole na drzwiach, a się otworzą.

Obrazek

• Przejdź do kolejnych drzwi i zakręć kołem - z otwartej skrytki zabierz hak.
• Połącz hak z odważnikiem w ekwipunku i zawieś na łańcuchu po stronie lewej.

Obrazek

• Podejdź do kolejnych drzwi i odblokuj środkową płytkę, by mogła się obrócić, zabierz krótki klucz.

Obrazek

• Użyj klucz po lewej stronie, a potem nim obróć, otworzy się koło sterowe.
• Pokręć kołem, a drzwi zmienią swoje położenie.
• Spójrz na drzwi po lewej i przestaw rączki na zewnątrz.
• Ponownie zakręć kołem, a potem zabierz z podłogi element, który odpadł z drzwi.
• Przejdź do drzwi po przeciwnej stronie i spójrz na nie przez Oculusa.
• Ustaw dźwignie tak, aby odblokować dolny element.
• Wróć do steru, u góry przestaw rączkę, aby sterowały drzwiami po prawej.
• Zakręć sterem, a potem zabierz element, który odpadł z drzwi.
• Idź dalej, dojdziesz do kolejnych drzwi.
• Elementy, które odpadły z drzwi zamontuj na tych, do których doszedłeś.
• Znów musisz spasować elementy, możesz obracać pojedynczymi kołami, oraz poruszać naraz wszystkimi czterema.
• Wzory mają pasować do siebie, na wszystkich wspólnych bokach symbol ma być taki sam.

Obrazek

• Trafisz do pokoju z ławką. Po lewej przekręć szpic kolumienki i zabierz klucz.
• Po prawej stronie podłokietnika znajdź diament i przesuń go.

Obrazek

• W dziurkę wstaw kluczyk i przesuń na prawo.
• Pokręć kołem, a znajdziesz kolejny duży klucz.

Obrazek

• Podejdź do drzwi i otwórz drzwi kluczem, trafisz do małego pokoju.
• Podejdź do półki po lewej za biurkiem i zabierz ozdobny uchwyt.

Obrazek

• Spójrz na pulpit z książką i trzy zielone kreski.
• Podejdź do narożnej toaletki i zamontuj po prawej ozdobny uchwyt.
• Przesuń lewy do góry, prawy na środek, a otworzy się skrytka, z której wyjmij ozdobny dysk.
• Popatrz na poręcz przy drzwiach, a zobaczysz jeden niebieski pasek.
• Podejdź do biblioteki i zamontuj ornament, a potem przesuń go w prawo.
• Spójrz na bok biurka, a znajdziesz dwa żółte paski.
• Ustaw w takiej kolejności kolory na odsłoniętym pasku.
• Pokaże się zamek, musisz teraz kręcąc kołem po lewej podnieść jednocześnie wszystkie cztery paski, aby odsłonić zamek.
• Ustaw płytki jak na screenie poniżej i zakręć kołem.

Obrazek

• Otworzysz klapkę, za którą przesuń zasuwkę, otworzysz drzwi po lewej.
• Wejdź do pomieszczenia, żeby odnaleźć to, czego szukasz użyj Oculusa.
• Podejdź do postaci i zabierz klucz wiszący przy pasku.

Obrazek

• Jeśli w dzienniku masz wszystkie wpisy, dotyczące całej przygody zdobyłeś właśnie osiągniecie UWAŻNY PISARZ, za zabranie klucza, otrzymasz osiągnięcie ZŁODZIEJASZEK.
• Podejdź do regału na wprost i spójrz na dół szafki, na jednym słupku widać rysy, przekręć metalowym elementem, a potem użyj klucza.

Obrazek

• Kliknij na książkę by ją przeczytać. Zdobyłeś osiągniecie za ukończenie ostatniego rozdziału SPREZENTOWANY BIBLIOTEKARZ.
• W zależności od czasu twojej gry masz kolejne osiągnięcia SPRINTER, BIEGACZ, WĘDROWCA. Ja nie zdobyłam żadnego z tych osiągnięć, być może jakieś wpadnie, gdy będę grać drugi raz.





Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Zablokowany

Wróć do „House of da Vinci 2, The”