Udało się komuś uruchomić dźwięk z tej gry na nowszym PC lub emulatorze ?

ODPOWIEDZ
mes mariusz
Obserwator
Posty: 24
Rejestracja: 10 marca 2018, 23:09
Płeć:

Udało się komuś uruchomić dźwięk z tej gry na nowszym PC lub emulatorze ?

Post autor: mes mariusz » 25 października 2019, 17:29

Witam.

Czy komukolwiek udało się uruchomić dźwięk z tej gry na czymś innym niż oryginalny hardware z oryginalnym Sound Blasterem?

W Ramona można zagrać nawet na DosBox-ie, pod warunkiem, że w setupie wyłączy się dźwięk. Pozostawienie włączonego dźwięku powoduje, że gra zawiesza się na czołówce z napisami.

Komuś udało się to obejść?

Awatar użytkownika
MrPepka
Przyjaciel forum
Posty: 589
Rejestracja: 08 sierpnia 2016, 15:18
Podziękował(a): 8 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 23 razy
Płeć:

Re: Udało się komuś uruchomić dźwięk z tej gry na nowszym PC lub emulatorze ?

Post autor: MrPepka » 25 października 2019, 18:22

Próbowałeś DOSBox SVN-Daum?:
http://ykhwong.x-y.net/

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 94 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 57 razy
Płeć:

Re: Udało się komuś uruchomić dźwięk z tej gry na nowszym PC lub emulatorze ?

Post autor: adventurka » 25 października 2019, 19:14

Na old-games.ru jest temat dźwięku i ponoć można, ale nie próbowałam.
https://www.old-games.ru/game/download/6172.html
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Damiannos
Posty: 17
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 11:13
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz

Re: Udało się komuś uruchomić dźwięk z tej gry na nowszym PC lub emulatorze ?

Post autor: Damiannos » 25 października 2019, 20:53

U mnie działa (win10 ). Dobox+dfend.

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 94 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 57 razy
Płeć:

Re: Udało się komuś uruchomić dźwięk z tej gry na nowszym PC lub emulatorze ?

Post autor: adventurka » 25 października 2019, 21:03

Możliwe, że to zależy od tego, jaką wersję gry się uruchamia.
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

mes mariusz
Obserwator
Posty: 24
Rejestracja: 10 marca 2018, 23:09
Płeć:

Re: Udało się komuś uruchomić dźwięk z tej gry na nowszym PC lub emulatorze ?

Post autor: mes mariusz » 25 października 2019, 21:23

Damiannos pisze:U mnie działa (win10 ). Dobox+dfend.
Nie wierzę, bo próbowałem na kilkunastu różnych sprzętach.

Bez dźwięku owszem, z dźwiękiem absolutnie nie. Wisi na czołówce. Przynajmniej wersja polska.

Wyślij mi swoją wersję gry.

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 94 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 57 razy
Płeć:

Re: Udało się komuś uruchomić dźwięk z tej gry na nowszym PC lub emulatorze ?

Post autor: adventurka » 26 października 2019, 01:59

Jednak da się to uruchomić z dźwiękiem tak, jak piszą na old-gamer.ru.

Folder SB16 (pobierz) trzeba wkleić do folderu, gdzie jest gra.

Potem do dosbox.conf wkleić (zakładam, że gra jest na dysku C w folderze ramon i to polska wersja językowa):

---------- żeby włączyć kartę dźwiękową
mount c c:\
c:
SET SB16DIR=C:\SB16
REM FILES 40
%SB16DIR%\DRV\DEVICE %SB16DIR%\DRV\CSP.SYS /UNIT=0 /BLASTER=A:220
SET SOUND=C:\SB16
SET BLASTER=A220 I7 D1 H5 P330 T6
SET MIDI=SYNTH:1 MAP:E
%SB16DIR%\DIAGNOSE /S
%SB16DIR%\MIXERSET /P /Q
cd ramon
rs_setup

---------- do uruchomienia gry
mount c c:\
c:
SET SB16DIR=C:\SB16
REM FILES 40
%SB16DIR%\DRV\DEVICE %SB16DIR%\DRV\CSP.SYS /UNIT=0 /BLASTER=A:220
SET SOUND=C:\SB16
SET BLASTER=A220 I7 D1 H5 P330 T6
SET MIDI=SYNTH:1 MAP:E
%SB16DIR%\DIAGNOSE /S
%SB16DIR%\MIXERSET /P /Q
cd ramon
rs_pl
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

mes mariusz
Obserwator
Posty: 24
Rejestracja: 10 marca 2018, 23:09
Płeć:

Re: Udało się komuś uruchomić dźwięk z tej gry na nowszym PC lub emulatorze ?

Post autor: mes mariusz » 28 października 2019, 17:28

Dzięki śliczne. Wygląda na to, że ruszyło. Muszę doczytać jak się dodaje w d-Fend reloaded configi DosBox-a, ja tymczasowo utworzyłem sobie 2 baty, uruchamiające później exe-ki:

rs.bat

Kod: Zaznacz cały

rem mount c c:\
rem c:
SET SB16DIR=d:\SB16
REM FILES 40
%SB16DIR%\DRV\DEVICE %SB16DIR%\DRV\CSP.SYS /UNIT=0 /BLASTER=A:220
SET SOUND=d:\SB16
SET BLASTER=A220 I7 D1 H5 P330 T6
SET MIDI=SYNTH:1 MAP:E
%SB16DIR%\DIAGNOSE /S
%SB16DIR%\MIXERSET /P /Q
rem pause
rs.exe
oraz

rs_setup.bat

Kod: Zaznacz cały

rem mount c d:\Gry\Dos\Ramon
d:

SET SB16DIR=d:\SB16
REM FILES 40
%SB16DIR%\DRV\DEVICE %SB16DIR%\DRV\CSP.SYS /UNIT=0 /BLASTER=A:220
SET SOUND=d:\SB16
SET BLASTER=A220 I7 D1 H5 P330 T6
SET MIDI=SYNTH:1 MAP:E
%SB16DIR%\DIAGNOSE /S
%SB16DIR%\MIXERSET /P /Q
rem pause
rs_setup.exe
Wygląda na to, że działa. Dźwięk ruszył na DosBox-ie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ramon's spell”