Quern: Undying Thoughts - solucja, poradnik, osiągnięcia

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9012
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 79 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 98 razy
Płeć: Kobieta

Quern: Undying Thoughts - solucja, poradnik, osiągnięcia

Postautor: Urszula » 05 grudnia 2016, 19:49

Quern: Undying Thoughts - solucja w pdf

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula

Quern: Undying Thoughts – poradnik


WSTĘP

Zwracaj uwagę na symbole znajdujące się na przyciskach obok wszelkich zamkniętych przejść i szafek. Staraj się te miejsca zapamiętać lub zapisać, bo są ważne. Po otwarciu laboratorium kryształów dostaniesz notatnik, w którym można zapisywać wszystko, co zobaczysz, a co według ciebie może być ważne. Warto z niego korzystać po znalezieniu wszelkich podpowiedzi, notatnik zapisuje całe lokacje, wykorzystuj to. Sterowanie odbywa się przy pomocy myszy i klawiatury. Jest to gra logiczna. Jeśli tylko będziemy się dobrze rozglądać, znajdziemy podpowiedzi do rozwiązania zagadek. W odpowiednich miejscach w poradniku opisałam czynność, jaką trzeba wykonać, żeby zdobyć osiągnięcia - jest ich do zdobycia 18. Powodzenia!

THE GATEWAY

• Przybierz pionową postawę.
• Podejdź do łuku i spójrz na symbol dłoni po prawej.
• Wciśnij symbol dłoni, zabłyśnie na zielono, ale nic się nie dzieje.
• Obróć się i popatrz na stolik po prawej i drzwi w oddali.
• Zabierz i przeczytaj list leżący na stoliku.
• Obok znajdziesz jeden z elementów potrzebnych do otwarcia drzwi w oddali.
• Podejdź do drzwi i sprawdź miejsce na zaczepy.

Obrazek

• Sprawdź w ekwipunku brakujący element i ustaw prawidłowo zaczepy.
• Po otwarciu drzwi przejdź dalej.

MAIN SQUARE

• Sprawdź wszystkie budynki rozmieszczone na planie okręgu.
• Skieruj się do budynku na lewo od wejścia na ten teren.
• Podejdź do drzwi domku, zamknięty jest dziwnym mechanizmem, takie coś widziałeś w liście.
• Obróć się tyłem do drzwi i zobacz w oddali przejście w murze, wyjdź nim na zewnętrzne kładki.

HANGING PLATFORM

• Po prawej opuść kładkę i przejdź do przodu.
• Ze stolika zabierz pochodnię z kryształów oraz drugi list.

Obrazek

• Podejdź do drugiego stolika, gdzie stoi szkatułka.
• Za plecami swoista studnia.
• Wróć do pierwszej lokacji i podejdź do domku z dziwnym mechanizmem.
• Ustaw zgodnie z informacją zawartą w obu listach przerwy w okręgu.

Obrazek

• Wejdź do środka i podejdź do skrzyni.
• Ze środka skrzyni zabierz korbę.
• Sprawdź szkic na ścianie obok wejścia.
• Opuść ten budynek i skieruj się do tego po przekątnej.

MAIN SQUARE

• Podejdź do urządzenia i na jego boku zamontuj korbę.
• Kliknij na kamienie w środku - nie można ich przesunąć, ponieważ opadają pod wpływem własnego ciężaru.
• Za pomocą korby przekręć skrzyneczkę z kamieniami, aby leżała.
• Twoim zadaniem jest takie przesunięcie kamieni, żeby metalowa płytka znajdująca się w środku została ustawiona na dole po lewej.

Obrazek

• Gdy to zrobisz, ustaw ponownie skrzynkę w pozycji pionowej, a metalową płytę przesuń do urządzenia po lewej.
• Opuszczą się schody prowadzące do pomieszczenia, które jednocześnie zamykały wejście.

CRYSTAL LAB

• Wejdź do środka i sprawdź wszystkie stoliki.
• Tuż przy drzwiach znajduje się dźwignia - użyj jej, a otworzysz drzwi prowadzące na zewnętrzne kładki.

Obrazek

• Użyj pochodni w uchwycie na stoliku po lewej i zakręć korbą, dodasz jej nieco energii.

Obrazek

• Troszkę dalej schemat i podpowiedź, jak będzie widziany obraz przy użyciu niebieskiego światła.

Obrazek

• W głębi na biurku znajdziesz książkę, a pośrodku sali kolejny list oraz notatnik.
• Od teraz wszelkie ważne rzeczy widziane w grze możesz zapisać w notatniku, wciskając literkę P.

Obrazek

• Spójrz na obręcz po lewej stronie biurka, można w nią włożyć szkło.
• Po prawej szafka, zapamiętaj jej znak.
• Przy wejściu po lewej płyta z symbolami podobnymi do tych na kartce leżącej na stole.
• Wyjdź z budynku i skieruj się na prawo.
• Ze stolika zabierz jakiś talerz z proszkiem.

Obrazek

• Podejdź dalej do bramy prowadzącej na kładki.

WATCHTOWER

• Idź schodami w dół.
• Wejdź do budynku i sprawdź mechanizmy, zapamiętaj, że tutaj znajduje się waga.
• Wejdź wyżej i przeczytaj kolejny list oraz zabierz szkło.
• Spójrz na szklaną wieżę, coś jest w środku, trzeba ją jakoś rozbić.
• Na samej górze użyj pochodni na lunecie i światełko ustaw na okrągłej szybce znajdującej się na skale na wprost budynku.

Obrazek

• Podejdź do szybki i pociągnij za rączkę po prawej.
• Wysunie się panel, na którym wciśnij guzik.
• Przejdź w prawo i podobny panel zobaczysz po lewej w skale, omiń go i idź dalej.
• Na kładce po prawej znajdziesz kolejny, wciśnij na nim guzik, zaświeci się.
• Wróć teraz do tego, który znajduje się tuż przy wejściu do tej lokacji, a potem włącz ten przy ścianie między pomostami.
Jeśli nie użyjesz lunety na szkle w laboratorium, wrócisz do niego i ustawisz na płycie prawidłowo symbole, by otworzyć wejście do podziemia, zdobędziesz osiągnięcie - I’m Blue.
• Wróć do lunety i ustaw światło na szkle zamontowanym przy laboratorium.

CRYSTAL LAB

• Wróć do laboratorium i spójrz na ścianę, zapisz sobie wzór w notatniku, wciskając literkę P.

Obrazek

• Podejdź teraz do stolika i jeszcze raz sprawdź kartkę, a potem wzór na ścianie - podejdź do panelu.
• Wciśnij symbole zgodnie z kartką i wzorem ze ściany oraz kolejnością od góry do dołu, otworzysz przejście w dół.

Obrazek

• Zejdź do pomieszczenia poniżej i zabierz szklany pojemnik oraz pochodnię, ale z niebieskimi kryształami.
• Wejdź na górę i na stoliku po lewej spróbuj naładować pochodnię, za mała moc.
• Wyjdź z laboratorium i podejdź do skały pośrodku placu.

MAIN SQUARE

• Zabierz metalową listwę z przyciskami i podejdź do domku po lewej za pomnikiem, pośrodku jest otwór pięciokątny.

Obrazek

• Użyj listwy po prawej stronie drzwi.

HANGING PLATFORM

• Przejdź pomostami do miejsca, gdzie stała szkatułka.
• Zawieś na haku szklany pojemnik, wsyp do niego proszek z talerza i opuść go w dół.
• Opuść lokację i wróć po chwili, w środku powinna się znajdować elektryczna ryba.
• Wróć do laboratorium.

CRYSTAL LAB

• Użyj elektrycznej ryby na misce przed prądnicą.
• Włóż pochodnię w uchwyt i zakręć prądnicą - teraz powinieneś móc naładować pochodnię niebieską - zdobędziesz osiągnięcie First Phase.

Obrazek

• Wróć teraz ponownie do teleskopu.

WATCHTOWER

• Zabierz pochodnię z żółtym kryształem, a wstaw tę z niebieskim.
• Odszukaj na skale symbole.

Obrazek

• Zapisz je sobie w notatniku, wciskając literkę P.

CRYSTAL LAB

• Idź do urządzenia, przy pomocy którego otwierałeś laboratorium.
• Musisz symbole ułożyć na tych kamieniach zgodnie z rysunkiem na skale.
• Przekręć więc skrzynkę i ustaw odpowiednio symbole, po ich prawidłowym ułożeniu zabierz klucz.

Obrazek

• Wróć do laboratorium i zejdź do piwnicy.
• Użyj na zamkniętych drzwiach klucza.
• Ze środka pomieszczenia zabierz pięciokątny uchwyt oraz przeczytaj list.
• Zaglądnij do książki i wyjmij ze środka gałkę.

Obrazek

• Opuść to pomieszczenie i laboratorium i idź do drzwi, w których montowałeś sztabę.
• Użyj na drzwiach pięciokątnego uchwytu.
• Na tabliczce po prawej (przy użyciu niebieskiej pochodni - musi być w aktywnym okienku ekwipunku) pokaże się strzałka, musisz przyciskać płytki zgodnie z tym jak jest wyrysowana strzałka, aż dojdziesz na jej sam dół.
• Otworzą się drzwi do nowej lokacji.

NORTH SHORE

• Przejdź na lewo, na końcu pomostu znajdziesz skrzynię zamkniętą na dwie kłódki.
• Wróć do początku, spójrz na piec.
• Przejdź w prawo. Pośrodku na kowadle znajdziesz list, który przeczytaj.
• W głębi jakieś urządzenie, a po lewej drabina, której na dole brakuje szczebli.
• Podejdź do tego urządzenia i zauważ, że jak gałka jest na wysokości metalowego paska i jak ją wciśniesz (przesuniesz w lewo), gałka przesuwa się do góry o jeden poziom, a jak jest na wysokości deski i ją rozciągniesz (pociągniesz do końca w prawo), to znów przeskakuje o jeden poziom wyżej. Przesuń w ten sposób gałkę na samą górę, a będziesz mógł zabrać klucz.

Obrazek

• Przejdź dalej na prawo, spójrz na rysunek i zapisz go sobie pod literką P.
• Obok kamienne koło, wygląda jak kamienny młyn.
• Idź dalej drogą prosto.
• Dojdziesz do stolika, na którym znajdziesz drugi klucz- zabierz go.
• Spójrz na światła i urządzenie na skale.
• Podejdź do przycumowanej łódki, czegoś brakuje.
• Wróć do skrzyni na pomoście i użyj kluczy na kłódkach.
• Przerysuj sobie wzór, jaki widnieje na wieku skrzyni pod literką P.
• Zabierz ze środka dźwignię.
• Wróć do świateł, zamontuj dźwignię na ścianie.
• Sprawdź, jaki widziałeś wzór okręgów.
• Teraz musisz ustawić je na panelu, zapalając odpowiednie światła.

Obrazek

• Porównaj wzór ze ściany z tym, co widziałeś na wieku skrzyni.
• Wpierw zapal te lampki, gdzie przez okręg przechodzi prosta po skosie, po ustawieniu podejdź do uchwytu, który zamontowałeś i pociągnij w dół, powinna zaświecić się z boku lampka.
• Następnie zapal te lampki, gdzie kreska przez okręg idzie w pionie, ponownie swój wybór zatwierdź, ciągnąc za uchwyt, powinna się zapalić kolejna lampka.
• Czynność powtórz z kolejnymi okręgami, a z boku wysunie się wielki klucz, który zabierz - zdobędziesz osiągnięcie Shipwrecked.

Obrazek

• Przejdź do łódki, użyj na niej klucza i ją nakręć.
• Trafisz do kolejnej lokacji.

CROSSING ISLAND

• Wejdź na górę i spójrz na drzwi z wielką tubą.
• Spójrz na koło, na którym stoi wazon.
• Użyj dźwigni po lewej, a koło zacznie się obracać i gdy powietrze trafi na wazon, wyda dźwięk.

ALCHEMY LAB

• Przejdź się teraz po lokacji i poszukaj kolejnych pięciu wazonów oraz zwróć uwagę na rysunek na ścianie, znajdujący się w laboratorium chemicznym.
• Sprawdź również kartki leżące na stole i list oraz rzuć okiem na kociołek.
• Na jednym ze stołów leżą porozwalane kryształy i instrukcja, jak przygotować miksturę, by rozpuścić kryształ.

Obrazek

• Przyglądnij się instrukcji i zwróć uwagę, że jednego składnika ci brakuje.
• Trzeba więc wpierw zdobyć brakujący składnik, aby wytworzyć miksturę zdolną rozpuścić kryształy, potrzebne to jest do domku z teleskopem.
• Trzeba otworzyć drzwi z tubą w poszukiwaniu składnika.
• Gdy znajdziesz wszystkie wazony, przejdź do koła, by ustawić je w odpowiedniej kolejności, zgodnie z rysunkiem ze ściany, który przedstawia wysokość dźwięku.

Obrazek

• Dźwięk każdego wazonu można sprawdzić, stawiając na kole i ciągnąc za dźwignię po prawej.
• Po prawidłowym ustawieniu pociągnij za dźwignię, otworzą się drzwi z wielką tubą, prowadzące do ogrodu.

GARDENS

• Za pierwszą zasłoną po prawej znajduje się urządzenie do zraszania i podlewania roślin.
• Za kolejną po prawej znajdziesz szafkę, z której zabierz nożycosiatki, zaś w głębi szafka, która zapieczętowana jest odpowiednim symbolem.

Obrazek

• Po lewej, troszkę głębiej, znajdziesz tubę ze schematem w środku.

Obrazek

• Za kolejną zasłoną na biurku przeczytaj list i zapamiętaj symbole, spójrz po prawej na wyciskarkę.
• Zabierz ze stolika klucz do drzwi.
• Spójrz na rysunki kwiatów oraz schemat przypięty do drzwiczek po prawej, symbol obok, a za plecami obraz.

Obrazek

• Użyj na obrazie pochodni z niebieskimi kryształami, a zobaczysz wyrysowany schemat, jakie rośliny należy połączyć, by wytworzyć brakujący składnik.

Obrazek

• Opuść pomieszczenie i kierując się przez most i kładką na prawo, dojdziesz do furtki, którą otwórz.
• Opuść pomost i wróć do laboratorium.

CRYSTAL LAB

• Wciśnij na pulpicie znaki wyrysowane w liście.
• Zapali się okrąg obok szkła, na które kierowałeś światło z teleskopu.
• Musisz zapalić wszystkie lampki, kliknij więc na lampkę na godzinie: 7, 5, 12, 6.

Obrazek

• Otworzysz przejście do tajnego pokoju, z którego zabierz czerwony kryształ – jest to paliwo potrzebne w laboratorium do rozgrzania wywaru w kociołku.

ALCHEMY LAB

• Wróć teraz do laboratorium chemicznego.
• Ze stołu przy ścianie zabierz łyżeczkę.
• Ze stołu pośrodku zabierz probówkę i przeczytaj list - jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś.
• Podejdź do kociołka. Po lewej stronie użyj rączki i postaw na środku czerwony kryształ, trzymaj go tak długo, aż wyparuje zawartość kociołka.

Obrazek

• Teraz zgodnie z instrukcją z tuby wrzucaj do garnka:
1. Dwie menzurki fioletowego płynu,
2. 1x łyżkę pomarańczowego proszku
3. 2x łyżkę czerwonego proszku,
4. 1x łyżkę fioletowego proszku
5. 2x miarkę niebieskiego proszku.

• Po wsypaniu odpowiednich składników do kociołka użyj rączki po prawej i przelej zawartość do stojącego tam pojemnika.

GARDENS

• Zabierz pojemnik i wróć do zraszacza, który jest za pierwszą kurtyną.
• Wlej do zraszacza zawartość pojemnika i zakręć kurkiem - zdobędziesz osiągnięcie And don’t forget to water the plants!.
• Przejdź dalej i zobacz po lewej swoje wyhodowane kwiaty.
• Wróć jeszcze raz do pomieszczenia z wyciskarką i sprawdź schemat na obrazie oraz połączenia kwiatów na rysunku.

ALCHEMY LAB

• Wróć do laboratorium i spójrz na schemat rozpuszczania kryształów.
• Wróć do ogrodu i sprawdź schemat na obrazie.
• Sporządzić musisz kolejny preparat:
1. Wyciśnij sok z kwiatów: niebieskiego, różowego liścia paproci, 2x czerwonego owocu, jasnofioletowego kwiatu, ciemnofioletowego liścia. Zabierz napełnioną próbówkę i wlej w laboratorium do kociołka.
2. Dodaj do tego: 2x próbówki zielonego płynu, 1x próbówkę fioletowego płynu oraz 1x srebrnego płynu.
3. Dodaj łyżkę proszku: 2x białego, 1x zielonego oraz 1x żółtego
.
• Postaw naczynie i przelej do niego zawartość kociołka.
• Zabierz pojemnik z płynem i idź do budynku, gdzie był teleskop.

WATCHTOWER

• Użyj płynu na krysztale z wtopioną weń gałką.
• Po rozpuszczeniu zabierz gałkę, a z szafki za kryształem zabierz szczeble do drabiny.

Obrazek

NORTH SHORE

• Wróć teraz do miejsca, gdzie wypływałeś łodzią.
• Użyj szczebli na drabinie i wejdź po niej.

NORTHERN VIEWPOINT

• Podejdź do stolika i zabierz z miski klucz.

Obrazek

• Przejdź dalej, zabierz kawałek dźwigni i przeczytaj list.

Obrazek

• Idź dalej, na końcu trafisz na dziwne urządzenie. Zostaw to i wróć do kładek, gdzie łowiłeś elektryczną rybę.

HANGING PLATFORM

• Użyj na szkatułce klucza, a otworzysz przejście do kolejnych drzwi.
• Popatrz na urządzenia po lewej, zabierz z ziemi metalowy element wyglądający jak cewka.

Obrazek

• Wróć do budynku, w którym brakowało dźwigni.

MAIN SQUARE

• Użyj dźwigni, a znajdziesz się w kolejnym pomieszczeniu pełnym tajemnic.
• Przeczytaj list leżący na stoliku i zabierz drewniane wiadro.
• Do urządzenia na wprost wsadź cewkę, zapalą się dwa symbole, jakie widziałeś w ogrodzie.
• Przy drzwiach spójrz na schemat i coś zamalowane czerwoną farbą oraz urządzenie.

GARDENS

• Wróć do ogrodu i sprawdź zawartość szafki – zabierz kieliszek.
• Przejdź do ostatniego pomieszczenia i sprawdź, co znajduje się w szafce, która na drzwiach wcześniej miała schemat.
• Kolejna wyciskarka, ale pojemnik, jakiego można użyć, to kieliszek.

Obrazek

• Przeczytaj informację powyżej i wstaw do wyciskarki kieliszek i wróć się po czerwone owoce.
• Użyj owoców na wyciskarce i zabierz kieliszek czerwonego soku, jeśli sporządzisz sok ze wszystkich owoców i go wypijesz - zdobędziesz osiągnięcie -Taste Them All , a szafka z wyciskarką będzie ciekawie wyglądać.

MAIN SQUARE

• Wróć do pomieszczenia, w którym przed chwilą uaktywniłeś symbole otwierające szafki.
• Wypij zawartość kieliszka, a zobaczysz na zamalowanym miejscu kod 3719.

Obrazek

• Podejdź do urządzenia obok stolika i ustaw liczbę, pamiętając że pozioma kreska to 1, a pionowa to 5.
• Po ustawieniu liczby wciśnij przycisk obok, a otworzy się pod spodem szafka, z której zabierz kolejną cewkę.
• Użyj jej na urządzeniu na wprost drzwi - zapalisz kolejne symbole.
• Teraz trzeba sobie przypomnieć, gdzie te symbole widziałeś.

CRYSTAL LAB

• Przejdź do głównego laboratorium i podejdź do szafki obok biurka.
• Symbole się świecą, więc są aktywne.
• Spójrz na kartkę pod spodem i użyj powyżej przycisków, górnego i dolnego zgodnie ze schematem na kartce.
• Z otwartej szafki zabierz śrubę, która rozciągnij w ekwipunku.
• Schemat zapisz sobie pod literką P - za otwarcie notatnika mniej niż 5x w całej grze otrzymasz osiągnięcie - Pen and Paper - Old School Gamer.

Obrazek

• Teraz udaj się pomostami, na lewo od wieży z lunetą. Blisko urządzenia , gdzie wciskałeś przycisk aktywowany przez lunetę, znajdziesz aktywny symbol na skale.

THE CAVE

• Teraz zamiast skały są drzwi, które trzeba otworzyć zgodnie ze schematem, widzianym w szafce.
• Po ich otwarciu przejdź w prawo i zapisz sobie schemat liczb na planie koła pod literką P.
• Przeczytaj list i zabierz nakrętkę.
• Spójrz na przypięty do tablicy obok stołu schemat.
• Za plecami znajdziesz kratę i koło z przyciskami, takie jak widać na schemacie.
• Spójrz teraz na schemat na tablicy i miejsce zamalowanych kawałków, potem sprawdź, jakiej liczbie one odpowiadają.
• Wciśnij elementy okręgu przed kratą od najmniejszej liczby do największej – rozsunie się w środku skała.

Obrazek

• Okręg się obrócił, trzeba poszukać podpowiedzi do otwarcia kraty.

WATCHTOWER

• Przypomnij sobie, jak patrząc przez teleskop widziałeś kawałek materiału z wyrysowanym takim samym symbolem jak te obok drzwi.
• Idź więc do teleskopu i go odszukaj.
• Zamontuj na teleskopie śrubę, a potem czerwony kryształ, płótno spłonie.

Obrazek

• Na skale zobaczysz symbol, który zapisz pod literką P.
• Zwróć jednak uwagę, że obraz jest odwrócony.

THE CAVE

• Wróć do jaskini i ponownie ustal kolejność wciskania kamieni.
• Po otwarciu krat wejdź do środka i zabierz cewkę, okaże się, że zabranie jej z kamiennego piedestału powoduje zamknięcie wyjścia.

Obrazek

• Postaw cewkę na miejsce i wróć do domku, gdzie się je ustawia na urządzeniu.
• Zabierz jedną z cewek, by sprawdzić jej wagę.

WATCHTOWER

• Przejdź do domku z teleskopem i sprawdź, jaki element będzie miał taką samą wagę, co zabrana cewka.
• Postaw cewkę na szali, a do wiaderka na drugiej szali przy pomocy łyżki wsyp piasek.
• Po wsypaniu czterech łyżek waga się wyrówna.
• Zabierz cewkę, a po lewej postaw wiaderko, które masz w ekwipunku.
• Wsyp na tacę trzy łyżki piasku i przy pomocy pokrętła wsyp zawartość tacki do wiaderka.

Obrazek

• Dla pewności postaw wiaderko na szali i sprawdź, czy jego waga jest równa zawartości wiaderka przy szali.
• Zabierz napełnione wiaderko i wróć do domku, by odłożyć zabraną cewkę.
• Biegnij do pomieszczenia w skale i zabierz cewkę, w jej miejsce postaw wiaderko z piaskiem.
Po animacji - zdobędziesz osiągnięcie Friend or Foe? Wróć z cewką do domku, by uaktywnić kolejne znaki.
• Sprawdź, co mieści się za skalną ścianą tuż przy przejściu do domku z teleskopem.

MINES

• Wejdź do jaskini i spójrz na dźwignię po lewej.
• Pociągnij za dźwignię, w oddali kładka opada, ale po chwili ponownie się podnosi.
• Przejdź do przodu i zobacz na ziemi, że od urządzenia po prawej prowadzą kable do kładki.
• Trzeba ustawić odpowiednią energię, żeby kładkę można było opuścić.
• Spójrz na schemat rysunku nad stolikiem, gdzie jest plus, a gdzie minus, każde z nich dodaje lub odejmuje inną wartość energii.
• Musisz ustawiając korbę, ustawić właściwą energię.

Obrazek

• Ponumeruj sobie pola, zaczynając od góry od 1 do 4 zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
• Ustawienie korby na 1 - zmniejsza energię o 6, na 2 - zmniejsza o 5, na 3 - dodaje 5, a na 4 - dodaje 7.
1. Ustaw dużą korbę na 4 – zatwierdź wybór małą korbą.
2. Ustaw korbę na 2 - zatwierdź wybór małą korbą.
3. Ustaw korbę na 4 – zatwierdź wybór małą korbą.
4. Ustaw korbę na 2- zatwierdź wybór małą korbą.
5. Ustaw korbę na 4 – zatwierdź wybór.

• Powinieneś słyszeć iskrzenie, idź do dźwigni koło wejścia i pociągnij za nią, kładka opadnie.
• Przejdź przez kładkę i pociągnij za dźwignię po lewej, a potem otwórz drzwi na końcu groty.
• Podejdź do stolika po lewej stronie kładki.

Obrazek

• Przeczytaj list i zabierz kawałek cewki, wygląda na to, że musisz zrobić ostatnią samodzielnie.
• Przejdź na drugą stronę do stolika.
• Zabierz kolejne elementy cewki i formę odlewniczą do wykonania środka.

Obrazek

• Na stoliku obok pociągnij za rączkę, przestawiając światło, nic się nie dzieje.
• Trzeba iść wytopić formę i zdobyć do tego odpowiedni składnik.
• Idź więc do laboratorium chemicznego.

ALCHEMY LAB

• Podejdź do pojemnika, w którym jest biała masa.

Obrazek

• Wstaw formę i napełnij ją, przekręcając kurek.
• Zabierz wypełnioną formę i udaj się do North Shore.

NORTH SHORE

• Otwórz piec i wstaw do środka najpierw czerwony kryształ.

Obrazek

• Gdy ogień się rozpali, wstaw do pieca formę i pociągnij za rączkę.
• Po chwili piec się otworzy, zabierz formę.
• Wróć teraz do jaskini, gdzie znalazłeś formę.

MINES

• Przejdź przez kładkę i podejdź do stolika po prawej.

Obrazek

• Włóż formę w uchwyt i zabierz wytopioną część.
• Idź teraz do budynku, gdzie ustawiasz cewki.

MAIN SQUARE

• Podejdź do maszyny przy drzwiach i złóż cewkę.
• Wstaw po kolei: jej dół, wytopiony środek oraz przykrywkę, pociągnij za rączkę u góry, a potem podnieś.

Obrazek

• Zabierz złożoną cewkę i wstaw na miejsce, zapalił się ostatni symbol, masz dostęp do wszystkich budynków.
• Podejdź do tego budynku koło mostku prowadzącego do miejsca połowu elektrycznej ryby.
• Jedne drzwi zniknęły, symbol się świeci, ale wejść nadal nie można, bo blokuje je metalowa ściana.
• Idź więc do tego koło pieca, gdzie wytapiałeś formę.

NORTH SHORE

• Podejdź do budynku na wprost wielkiego kamiennego koła, sytuacja się powtarza.
• Przejdź w głąb po drabinie i podejdź do urządzenia na końcu kładek.
• Zwróć uwagę, że kable od tego urządzenia prowadzą do budynku, do którego przed chwilą chciałeś wejść.
• Przekręć korbą pośrodku i zauważ, że obracają się okręgi i w każdym z nich jest przerwa.
• Guzikiem po prawej uaktywniasz poszczególne okręgi.

Obrazek

• Ustaw teraz przerwę w okręgach po stronie prawej na godzinie 3, spróbuj pociągnąć za dźwignię po lewej - jest zablokowana.
• W oddali widać, że otwarte jest okno do budynku.
• Idź do niego, okaże się, że drzwi stoją otworem.

THE MECHANICS

• Wejdź do środka, przeczytaj kolejny list oraz instrukcję.

Obrazek

• Przejdź do maszyny po lewej i zgodnie z instrukcją ustaw ponumerowane gałki: czyli
1. Gałka z numerem 1 - w pierwszym rzędzie kolumna 3
2. Gałka numer 2 – w drugim rzędzie kolumna 3
3. Gałka numer 3 – w trzecim rzędzie kolumna 4
4. Gałka numer 4 – w trzecim rzędzie kolumna 1
5. Gałka numer 5 – w czwartym rzędzie kolumna 2

• Pociągnij rączkę po prawej.
• Opuść budynek i wróć do maszyny, żeby otworzyć kolejne drzwi.

NORTH SHORE

Obrazek

• Tym razem ustaw tak, by przerwy znajdowały się na godzinie 9.
• Idź do budynku, tego koło kładki.

THE MECHANICS

• Podejdź do urządzenia po lewej i wciśnij zapalony przycisk na samym dole.
• Teraz musisz zapamiętać sekwencję zapalających się przycisków i to odtworzyć – zagadka jest losowa.
• Musisz zadanie wykonać 3x, poprawne wykonane zadania spowoduje zapalenie się u góry światełka.
• Jeśli za pierwszym razem powtórzysz sekwencję dźwięków - zdobędziesz osiągnięcie William Says.

Obrazek

• Gdy się z tym uporasz, otwórz szafkę po prawej i zamontuj na trzpieniu zabraną wcześniej nakrętkę.

NORTH SHORE

• Wejdź po drabinie i pociągnij za rączkę po lewej - do tej pory zablokowaną.

Obrazek

• Wróć teraz do domku tuż obok pieca.
• Spójrz na wielki szkic i go zapamiętaj.
• Ustaw pochodnię z żółtymi kryształami po prawej stronie stołu do urządzenia, jest za słaba.
• Zabierz ze stołu klucz i wróć do jaskini, gdzie brałeś części do stworzenia cewki.

Obrazek

MINES

• Wstaw klucz do rury pośrodku i zobacz, jak wystają końcówki. Musisz je ustawić równo, czyli wyjmij klucz i drugi trzpień od lewej strony wysuń do góry, a ostatni na dół.
• Włóż ponownie klucz, teraz powinny wszystkie końcówki być równe, a na ścianie otworzyć się panel.

Obrazek

• Podejdź do panelu i przelej tak zawartość pojemników, by w tym drugim od prawej było 10, 6 i 11 miarek do pomarańczowej kreski.

Obrazek

• Wciśnij guziczek pod zbiornikiem, tym z którego płyn ma zostać wylany, a korbę ustaw pod zbiornikiem - tym, do którego ma płyn zostać wlany.
1. 1→3, 4→3, 4→1, 3→4, 3→2, 4→3, 1→3.

• Po pierwszym przelaniu włóż po prawej do pojemnika pochodnię z żółtymi kryształami.
• Teraz jeszcze dwukrotnie przelej zawartość pojemników do kreski, aż maszyna wybuchnie i twoja pochodnia zmieni kolor na biały.
2. 4→3, 1→3, 3→2, 1→4, 2→1, 3→1, 1→2, 4→1, 3→4, 1→3.
3. 1→3, 4→3, 4→1, 3→4, 4→2, 2→3, 4→2, 2→3.

Zabierz białą pochodnię - zdobędziesz osiągnięcie White is the New Orange. Idź w kierunku budynku z teleskopem, ale nie podchodź do niego, tylko od razu przy wejściu na ten teren skieruj się na prawo.

WATCHTOWER

• Użyj pochodni na uchwycie przy brakującej kładce.
• Przejdź po pomoście i podejdź do szafek, z drugiej zabierz latarkę.
• Przejdź do końca w dół, a skała zrobi ci przejście.
• Wróć się i idź przez wiszący most.
• Po animacji podejdź do drzwi, są zamknięte.
• Wróć się do początku i zabierz pochodnię.

THE MECHANICS

• Przejdź teraz do domku, gdzie widziałeś ten wielki schemat i zamocuj pochodnię w urządzeniu obok stołu.
• Zaświecą się w około panele.
• Zwróć uwagę, że lampy u góry świecą na płytki, ale nie na wszystkie.

Obrazek

• Zapisz sobie układy, jakie wyświetlają się na panelach i zaznacz te panele, nad którymi lampy się nie świecą.
• Wróć do domku, gdzie wstawiałeś cewki w urządzenie.
• Sprawdź sobie, która cewka po włożeniu do urządzenia przy drzwiach ma taki układ na panelu z boku, jak w tym budynku, w którym byłeś.
• Musisz wszystkie cewki ustawić na swoje miejsce, brak światła nad panelami oznacza, że cewka w drugim budynku nie stoi na swoim miejscu.

Obrazek

• Po ich ustawieniu wróć do budynku, w którym sprawdzałeś światła.
• Jeśli wszystkie lampy się świecą, to znaczy, że cewki zostały prawidłowo ustawione.
• Wciśnij pośrodku na panelu biały guzik, a wysuną się kręcone schody.
• Wejdź na górę.

THE MECHANICS

• Przeczytaj list i zapisz wzory widziane w okrągłym panelu.

Obrazek

• Podejdź do niebieskiego kryształu i użyj na nim latarki.
• Pociągnij za rączkę pod kryształem.
• Otworzy się dach i działko ustawi się do pracy.
• Podejdź do pulpitu sterującego działkiem, musisz latarką uaktywnić na skale niebieską tarczę, taką jaką masz na pulpicie działka.
• Wyjdź z domku i podejdź do skrzyni na końcu pomostu, spójrz na skałę u góry.

Obrazek

• Użyj na tarczy latarki i wróć do domku.

THE MECHANICS

• Wróć do działka.
• Odszukaj działkiem tego miejsca.
• Przy działku pociągnij za białą rączkę, opuścisz szkła pozwalające ułożyć taki wzór, jaki jest na tarczy w skale.
• Ustaw na szkłach taki sam wzór jak na skale.
• Gdy najedziesz na skałę działkiem z ustawionym prawidłowo wzorem, błyśnie białe światło.
• Wyjdź z domku i wróć do drzwi za wiszącym mostem, które wcześniej były zamknięte.

Obrazek

SWAMP ISLES

• Podejdź do urządzenia z symbolem ręki i ustaw światło, aby padało na lustro przed urządzeniem.
• Podejdź do lustra i ustaw promień tak, by padał na lewo, za zerwanym mostem w głębi przy skale na kryształ.

Obrazek

• Gdy to ustawisz, podejdź do urządzenia przy skale i kliknij na symbol dłoni.
• Zostaniesz przeniesiony do kryształu za zerwanym mostem.
• Podejdź do zerwanego pomostu i pociągnij za rączkę.
• Po drugiej stronie lustro podjedzie do góry.
• Przejdź w prawo i spójrz na urządzenia przy brzegu.
• Przejdź dalej, w głębi na stole schemat, list oraz kawałek przedmiotu.

Obrazek

• Masz schemat ustawienia urządzeń.
• Podejdź do tego pierwszego urządzenia i zwróć uwagę na przyciski z przodu i rączkę po boku.
• Pociągnij za rączkę i wciśnij któryś przycisk na dole, zobaczysz, że zapalają się różne lampki.
• Podejdź do drugiego urządzenia i pociągnij za rączkę, zobaczysz jak się zapala w środku literka A oraz wysuwa się w oddali lustro.
• Klikając na literkę, ustaw strzałkę w pierwszym otworze u góry po prawej na 5-tej godzinie.
• Pociągnij za rączkę ponownie, by wyłączyć urządzenie.
• Wróć do poprzedniego urządzenia, musisz spowodować, aby zapaliły się dwa światła na obrzeżach, ale inne niż to, które dopiero co ustawiłeś.
• Po ich zapaleniu przejdź do drugiego urządzenia i uruchom je - zobaczysz, że strzałka zmieniła swoje miejsce i jest tam, gdzie na poprzednim panelu ustawiłeś światło.
• W zależności, który panel masz ze strzałką, musisz ustawić jej położenie, wciskając literkę A.
• Prawidłowe ustawienie strzałek w poszczególnych panelach, licząc od dolnego lewego to: na godzinie 11, 1, 3, 5, 7.

Obrazek

• Po ustawieniu prawidłowo strzałek wyłącz urządzenie i przejdź do panelu obok, zapal wszystkie lampki.
• Wróć do panelu poprzedniego i go włącz, promień zielonego światła powinien przejść przez lustra.
• Podejdź do kamienia przy skale i kliknij na symbol ręki.
• Przekręć teraz zielony promień przy skale tak, by padał na górne lustro, ale lustro ustaw tak, by promień padał na zielony kryształ na skale po prawej.

Obrazek

• Po ustawieniu podejdź do urządzenia i kliknij na symbol dłoni.
• Zostaniesz teleportowany na skałę.
• Podejdź do większej szafki i kliknij na drzwi, masz za zadanie ułożyć rury tak, by biała ciecz trafiła na dół.

Obrazek

• Po ich ustawieniu otworzy się obok szafka, z której zabierz jedno z brakujących szkieł do działka oraz przenośny teleporter.
• Użyj symbolu dłoni, by wrócić na miejsce.

WATCHTOWER

• Przejdź teraz do domku z teleskopem.
• Użyj na teleskopie uchwytu, a potem przenośnego teleportera.
• Odszukaj wysoko na skale zielonego teleportera, gdy ustawisz prawidłowo teleskop, kliknij na symbol dłoni przy teleskopie.

Obrazek

THE SUMMIT

• Trafisz na skałę.
• Wejdź po schodach i podejdź do biurka.
• Przeczytaj notatki, a potem skieruj się dalej, masz spotkanie z duchem.
• Po animacji spójrz na wyschnięty kawałek drzewa blokujący dostęp do szafki.
• Przejdź dalej, aż do końca skały, gdzie będziesz miał widok na domki.

Obrazek

• Po prawej na skale znajdziesz znaną niebieską tarczę, na której użyj swojej latarki, by się otworzyła.

THE MECHANICS

• Opuść to miejsce. Zabierz ze sobą przenośny teleporter.
• Wróć do działka, by ustawić nowy schemat i odszukać dopiero co otwartą tarczę.
• Dołącz zdobyte szkło do działka i ustaw nowy wzór.

Obrazek

• Strzel działkiem do otwartej tarczy.
• Przejdź teraz do laboratorium chemicznego.

ALCHEMY LAB

• Ustaw koło kotła przenośny teleport i kliknij na rączkę, by zmienić położenie zielonego promienia, a potem kliknij na symbol dłoni.

Obrazek

• Podejdź do stolika, przeczytaj nowy schemat i leżący obok list.
• Zabierz kolejną część okręgu.

Obrazek

• Przejdź w lewo i spójrz na obrazki kwiatów i owoców.
• Na urządzeniu obok biurka po lewej użyj tuby z przepisem na zrobienie płynu, którą znalazłeś w laboratorium.
• Wciśnij pomarańczowy guzik i zabierz tubę z nowym przepisem.

Obrazek

• Sprawdź w ekwipunku, jak wygląda twój nowy przepis.
• Przenieś się do laboratorium na dół, klikając na symbol dłoni.
• Musisz zgodnie z przepisami zrobić mieszankę, by podlać suchą gałąź.
1. Miarka cieczy srebrnej – na wprost baniaka.
2. Ze stołu ciemnoszary proszek - 2 łyżki
3. 1x łyżka zielonego proszku
4. Czwarty składnik musisz wycisnąć z kwiatów i owoców:
a) Z szafki owoce pierwsze po lewej
b) Z szafki fioletowe kwiaty
c) Z szafki 2x pomarańczowe grzyby
d) Białe kwiaty z ogrodu
e) Pomarańczowe kwiaty z ogrodu
5. Biały proszek z domku, gdzie była waga, a u góry na tarasie teleskop.

• Tak przygotowany wywar wlej do dzbanka i idź do teleskopu.
• Zamontuj przenośny teleporter i kliknij na symbol dłoni.

THE SUMMIT

• Podejdź do szafki, do której dostęp zasłania sucha gałąź, i wlej swój wywar.
• Otwórz szafkę, masz znów za zadanie ustawić rury, ale tak by biała ciecz wpłynęła do białej rury, a pomarańczowa do pomarańczowej.

Obrazek

• Po ustawieniu rur z szafki obok zabierz jeszcze jedno szkło do działka.
• Podejdź do skały kliknij na symbol dłoni.
• Zabierz przenośny teleport i podstawkę.

HANGING PLATFORM

• Przejdź teraz do miejsca, gdzie kładkami przechodziłeś do laboratorium na wprost domku z działkiem.

Obrazek

• U góry na skale uruchom latarką niebieską tarczę.

THE MECHANICS

• Wróć do działka, ustaw układ jaki pokazuje panel i strzel w niego.
• Przejdź teraz do miejsca pod kładką, gdzie przed chwilą strzelałeś do skały z działka.
• Masz kolejną szafkę i kolejne rury do ułożenia, tylko tym razem z jednego miejsca wypływa w dwie strony pomarańczowa ciecz, a ty musisz sprawić, żeby przepływając przez rozdzielacz, wypłynęła biała ciecz, która ma wpłynąć do rury.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania zabierz z bocznej szafki magnes.

HANGING PLATFORM

• Wejdź do góry, tam gdzie łowiłeś ryby i użyj magnesu na haku.
• Wyciągniesz z wody szkatułkę, którą otwórz i zabierz ze środka ostatni kawałek okręgu.
WATCHTOWER

• Przejdź teraz do teleskopu i użyj na nim białego światła.
• Strzel białym światłem w lustro przy głównym laboratorium oraz w panel przed domkiem, wysunie się ponownie tuba.
• Podejdź do niej i kliknij na metalowe drzwiczki, zabierz ostatni kawałek okręgu.

THE MECHANICS

• Wróć teraz do budynku z działkiem i użyj zabrane okręgi na szkatułce stojącej na biurku.
• Po jej otwarciu zabierz gałkę klucz.
• Przejdź do skały na środku placyku i ustaw teraz wszystkie trzy gałki zgodnie z tym, co widać na panelu.
• Po ich ustawieniu skała się obniży i będziesz miał dostęp do znajdującej się na niej wieży.
Zanim wejdziesz do wieży, przejdź do pokoju z cewkami, zabierz je wszystkie. Przejdź do drzwi prowadzących do wieży z teleskopem. Zdobędziesz osiągnięcie - Find What is Hidden I. Przejdź kładkami do drzwi prowadzących do kopalni od drugiej strony, a zdobędziesz osiągnięcie - Find What is Hidden II.
• Po zdobyciu osiągnięć wsadź cewki na miejsce i w odpowiedniej kolejności.

MINES

• Użyj przycisku, a winda pojedzie w górę - zdobędziesz osiągnięcie - Too Lazy to Climb .
• Na górze na tylnych filarach windy znajdziesz dwie dźwignie, pociągnij je, a potem użyj przycisku na windzie.
• Cała wieża jeszcze bardziej się obniży.
• Ponownie użyj dźwigni na obu filarach, a potem przycisku, a zjedziesz do podziemia.
• Po animacji idź do przodu, drzwi na wprost zamknięte, a po lewej jakieś urządzenie.
• Idź w boczny korytarz.
• Wejdź po schodach na podest.
• Przeczytaj list i ze skrzynki zabierz wielki klucz.
• Przeczytaj informacje na kartce.
• Połóż przed tablicą z numerami klucz.
• Masz teraz przed sobą zagadkę losową, w zależności jaką w danej kolumnie wciśniesz liczbę, uruchomisz lub nie, zapalisz lub nie, kwadrat w urządzeniu za plecami.

Obrazek

• Jeśli się świeci na pomarańczowo, to znaczy, że rząd dobry, ale cyferka zła, jeśli się świeci na biało, i rząd i cyferka jest prawidłowa, ale tutaj dochodzi kolejna trudność. Ważna jest również kolejność, jeśli zmienisz kolejność wciskania numerków w rzędach, to dobre ustawienie ci się zmieni.
• Za każdym ustawieniem klucza używaj go na maszynie za plecami.
• Gdy uporasz się z zadaniem, po lewej stronie otworzy się szafka.
• Zabierz ze środka okrągłą gałkę i sprawdź schemat klucza.

Obrazek

• Jeszcze raz go zabierz, ustaw wzór klucza zgodnie z rysunkiem, wciskając odpowiednie liczby w odpowiednich rzędach. O ile zagadka nie jest losowa, wciśnij: w trzeciej kolumnie licząc od lewej 1, w drugiej - 2, w czwartej – 3, w pierwszej - 6.
• Zabierz klucz i przejdź do drzwi w głębi, których wcześniej nie mogłeś otworzyć.
• Użyj zabranej gałki na drzwiach, a potem również klucza.
• Otwórz drzwi i maszeruj dalej.
• Sprawdź schemat leżący na stole.
• Z szafki po lewej zabierz tarczę.

Obrazek

• Podejdź do urządzenia na jego prawym boku, kręcąc ścianami, musisz ustawić prawidłowy przepływ prądu od górnej lampy do dolnej szuflady po lewej.
• Otwórz szufladę i zabierz ze środka okrąg.
• Wróć na górę, gdzie ustawiałeś klucz, i wejdź troszkę wyżej.
• Otwórz szafkę przy pomocy zabranej gałki i tarczy - zabierz ze środka kamienną skrzynkę z czterema bezpiecznikami.
• Wróć teraz do urządzenia przed drzwiami, znajduje się na skale.
• Użyj na nim białej pochodni, a potem w miejscu gdzie iskrzy dopiero co zabranej kamiennej skrzynki.
• Po lewej pojawi się most.
• Przejdź mostem do windy.
• Uruchom ją przyciskiem, a trafisz do kolejnej lokacji.

UNDERGROUND SQUARE

• Podejdź na środek platformy i zamocuj zabrane koło – otworzysz lewy tunel.

LEFT TUNEL

• Idź tunelem, aż dojdziesz do okrągłej sali z urządzeniem pośrodku.
• Zabierz z urządzenia kamienne dyski.

Obrazek

• Zamontuj dyski na słupie (1) obok korbki i kliknij na korbę - tę nad zamocowanymi dyskami, schody podjadą. Po prawej by można wejść na półkę skalną.
• Wejdź na półkę skalną i zabierz kolejny kamienny dysk.
• Podejdź do urządzenia pośrodku i rusz tę dużą korbę.
• Zabierz dwa kamienne dyski.
• Teraz dyski musisz zamocować w ten sposób: na słupie na prawo od dużej korby – mały (1), na kolejnym (2) średni i na lewo od dużej korby na słupie (3) duży dysk.
• Uruchom korby nad trzema dyskami – powinna ci się utworzyć drabina do kolejnej półki skalnej z dyskiem.
• Wejdź na nią i zabierz dysk oraz po zejściu na dół, klikając na dużą korbę przy urządzeniu, pozostałe trzy dyski.
• Kolejny raz będziesz je musiał ustawić na urządzeniu, aby dostać się na samą górę.
• Zacznij od tego po przeciwnej stronie korby: czyli słup (2) tam załóż największy i najmniejszy dysk, obok po lewej słup (1) średni, a następnie po lewej stronie korby na słupie (3) ostatni dysk.
• Klikaj na korby w kolejności przeciwnej niż zakładałeś dyski.
• Wejdź po drabinie na samą górę i tunelem trafisz do Corridor.

CORRIDOR

• Pośrodku ustaw przenośny teleporter.
• Spójrz na schemat na ścianie i przejdź w boczny korytarz.
• Panele ustaw tak (zaczynając zawsze od prawej strony), by niebieska rączka wskazywała godzinę:
 Na godzinę 7 - strzałki skierowane do tyłu
 Na godzinę 5 – strzałek nie ruszaj
 Na godzinę 11 - strzałki ustaw korbą do tyłu.
 Na godzinę 1 - strzałek nie ruszaj.


Obrazek

• Otwórz drzwi w końcu korytarza i spójrz przez kraty, na schemat. Jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie - Find What is Hidden III, nie otwieraj drzwi na końcu korytarza.
• Wróć do pierwszej sali i kliknij na symbol ręki.
• Trafisz za drzwi widziane przed chwilą, kliknij u góry na sopel, otworzy się dach. Trafisz do Underwater Corridor.

UNDERWATER CORRIDOR

• Spójrz na schemat na ścianie.
• Przejdź korytarzem do drugiego pomieszczenia i sprawdź je.
• Wróć do korytarza i przestaw panele.
 Na godzinę 7 - strzałki skierowane do tyłu
 Na godzinę 3 – strzałek nie ruszaj
 Na godzinę 12 - strzałki korbą ustaw do tyłu.
 Na godzinę 12 - strzałek nie ruszaj.

• Wróć do poprzedniego pomieszczenia i użyj symbolu ręki.
• Ponownie przejdź do korytarza i ustaw panele:
 Na godzinie 11 – strzałki skierowane do tyłu
 Na godzinę 12 – strzałek nie ruszaj
 Na godzinę 5 – strzałek nie ruszaj
 Na godzinę 7 – strzałek nie ruszaj.

• Zabierz przenośny teleporter i wstaw w to miejsce czerwony kryształ - słychać jakby się otworzyły drzwi.
• Zamień ponownie kryształ na teleporter i użyj symbolu ręki.
• Zmień ustawienie paneli na:
 Na godzinę 7 – strzałka skierowana do tyłu
 Na godzinę 11 –
 Na godzinę 11 – strzałka skierowana do tyłu
 Na godzinę 1 – strzałka skierowane do tyłu
• Przejdź do pomieszczenia, użyj teleportera.

• Kolejny raz trafiasz do drugiego pomieszczenia i jeszcze raz przestaw panele:
 Na godzinę 5 – strzałki strzałka rozłożona
 Na godzinę 7 – strzałka skierowana do tyłu
 Na godzinę 11 – strzałki rozłożone
 Na godzinę 5 – strzałki do tyłu

• Użyj panelu, trafisz do pierwszego pomieszczenia, ostatni raz przestaw panele:
 Na godzinę 11 - strzałki skierowane do tyłu
 Na godzinę 6 – strzałek nie ruszaj
 Na godzinę 5 - strzałki korbą ustaw do tyłu.
 Na godzinę 7 - strzałek nie ruszaj.

• Wróć do pokoju i użyj symbolu ręki, trafisz do Underwater Hideaway.

UNDERWATER HIDEAWAY

• Podejdź do biurka, przeczytaj list.
• Przejdź obok i spójrz na ścianę, oświetl ją pochodnią z niebieskimi kryształami. Pojawi się plansza, po drugiej stronie obok teleportera znajdziesz drugą planszę, zapisz to sobie.

Obrazek

• Zabierz wiszący obok klucz - włączysz windę.
• Podejdź do windy z akwalungiem przy oknie i użyj białego przycisku, trafisz pod wodę.
• Znajdź trzy dźwignie, które podnieś do góry.
• Znajdź również blaszki z wybitymi cyframi i literami, przyczepione są do skał, musisz znaleźć ich 5 i zapamiętać.
• Wróć do budynku.
• Przy windzie pociągnij za trzy dźwignie.
• Podejdź do tablic na ścianach, wybór zależy od cyfry na blaszce. Odszukaj potrzebną ci cyfrę do otwarcia urządzenia pośrodku.

Obrazek

• Jeśli nie jest to zagadka losowa, twój kod to: 08353.
• Z otwartej szuflady zabierz kolejny kawałek koła i wracaj przez teleporter do pierwszej lokacji.
• Zamontuj koło na platformie pośrodku, a otworzysz prawy tunel.

RIGHT TUNEL

• Zerwany most nie pozwala iść dalej.
• Po animacji idź za zielonym światłem.
• Trafisz do Spirit Corridor.

SPIRIT CORRIDOR

• Idź do końca za światłem, otrzymasz zadanie do wykonania.
• Wejdź do góry i zabierz klucz.
• Zejdź na dół i wracaj, po lewej ze stolika zabierz granatowe kryształy.
• Idź dalej, zaraz za mostem po prawej otwórz bramę kluczem.
• Wejdź na pomost i podejdź do dwóch korb.
• Użyj tej po prawej i zobacz, że podniosłeś kamienny walec.
• Idź w to miejsce.
• Postaw na metalowej płycie zabrane granatowe kryształy.
• Zabierz kryształy i wejdź wyżej, wysyp je na wgłębieniu po prawej.
• Wróć pomostem do korb i opuść kamienny walec na kryształy, zejdź niżej i ustaw pojemnik na kryształy na metalowej płycie, wsypie się do misy proszek z kryształów.
• Idź teraz do miejsca, gdzie w misie zapalił duch ogień.

Obrazek

• Wejdź wyżej i na wielkiej łyżce użyj proszku z granatowych kryształów.
Po animacji, jeśli wysłuchasz do końca opowieści - zdobędziesz osiągnięcie Good Audience. Idź ponownie za zielonym światłem (nie ma drogi, idziesz w powietrzu), a trafisz do prawego tunelu, pomijając zerwany most.

RIGHT TUNEL

• Podejdź do zielonych świateł.
• Musisz wysłać swój przenośny teleporter do góry.
• Pociągnij za rączkę, zjedzie tacka na twój teleporter.
• Wajchą naciągnij 2x sprężynę, postaw na tacce przenośny teleporter.
• Jeszcze raz naciągnij sprężynę, tacka poleci w górę.
• Użyj symbolu ręki pod zielonym kryształem.
• Na górze zabierz swój teleporter i podejdź do bramy.
• Kliknij na biały guzik, trafisz do Lower Mechanics.

LOWER MECHANICS

• Przejdź na lewo do stolika i przeczytaj list.
• Schody w głębi prowadzą do zamkniętego przejścia.
• Wróć i przejdź do platformy z urządzeniami.
• Podejdź do tego po lewej i zobacz, że jak ustawiasz liczby na pulpicie, obok na kole ustawia się przejście.

Obrazek

• Musisz otworzyć wejście do tego okrągłego pomieszczenia w oddali.
• Prawidłowy ciąg liczb to: -3, 1, -1, -2.
• Idź do otwartego pomieszczenia.
• Użyj klucza na urządzeniu stojącym na stole, a gdy się otworzy, włącz przycisk.
• Wróć do poprzedniego urządzenia, by zamknąć przejście.
• Ustaw liczby: -3, -1, 1, -2, wciśnij guzik restart a potem start.
• Przejdź do pierwszego urządzenia po prawej i ustaw lewą rączkę na środku (symbol B). Wciśnij biały guzik.
Przestaw rączkę lewą na C, rączkę prawą przestaw na B i wciśnij biały guzik.
• W oddali pojawią się schody.
• Wejdź po schodach i zabierz trybik i opuść dźwignię w dół – otworzyłeś przejście.
• Zejdź na dół i idź tunelem za biurkiem.

Obrazek

• Wejdź do pomieszczenia na górze i zabierz drugi trybik.
• Obok pomieszczenia masz urządzenie, na którym już są dwa trybiki, dołóż swoje dwa, brakuje jeszcze jednego.
• Idź do miejsca, gdzie otwierałeś drzwi do okrągłych pomieszczeń i ustawiałeś schody.
• Pociągnij za dźwignię po prawej i ustaw ją na samym dole przy symbolu A, a dźwignię po lewej na symbolu B i wciśnij biały guzik.
• Następnie lewą dźwignię przestaw do góry – symbol C i ponownie wciśnij guzik.
• Następnie przestaw dźwignię prawą na symbol B, wciśnij guzik, a potem na C i ponownie wciśnij guzik.
• Idź bocznym korytarzem za biurkiem, przy wejściu po prawej wciśnij guzik.

Obrazek

• U góry wysunie się rączka z ostatnim trybikiem.
• Zabierz go i zamontuj na urządzeniu.
• Pojawią się różne symbole na trybikach.
• Pociągaj za rączkę po prawej tyle razy, aż pojawią się takie same symbole.
• Pojawi się coś na kształt gwiazdki z liczbami - zapisz to sobie.

Obrazek

• Odsuń szufladę i zabierz znany ci już okrąg.
• Zejdź na dół i idź w miejsce, gdzie zmieniałeś okrągłe komnaty, jest tam sejf.
• Ustaw liczby na sejfie, każdą wprowadzoną liczbę zatwierdzaj, wciskając guzik pośrodku.

Obrazek

• Otworzysz przejście i znajdziesz się w wieży, zjechałeś tutaj windą.
• Przejdź korytarzami do windy, by zjechać do platformy.
• Użyj na platformie ostatniego kawałka okręgu.
• Zjedziesz troszkę niżej.
• Pośrodku jest wielki kamienny słup, w środku znajdziesz schody, którymi zejdź na sam dół.
• Trafiłeś do Reservoir cave - i zdobyłeś osiągnięcie Deeper Underground.

RESERVOIR CAVE

• Przejdź kładkami na prawo.
• Użyj symulatora i sprawdź, pod jakim symbolem znajduje się odpowiednia liczba kryształów - słuchaj dźwięku.
• Przejdź dalej, spójrz na kolejną podpowiedź.
• Wróć , obok paneli do ustawiania jest kolejne urządzenie.
• Sprawdź je i ustawiaj urządzenie przed kryształami w kolejności jaką widać i słuchaj dźwięku, jaki wydają.

Obrazek

• Podejdź do paneli i zaczynając od lewej, ustaw liczby: 4, 2, 7, 8, 1.
• Za plecami włącz przycisk, otworzysz pięć kolejnych bram.
• Podejdź do drzwi na końcu kładki, zakręć korbą i je otwórz.
• Przejdź do kolejnych z oznaczeniem niebezpieczeństwo.
• Otwórz je, wejdziesz do biblioteki.

THE LIBRARY

• Podejdź do biurka na podwyższeniu i przeczytaj list i wiadomość.
Po lewej stronie ustaw brakujący wazon, zdobędziesz osiągnięcie All Things In Place.
• Przy oknie wciśnij guzik, żeby je zasłonić.
• Przejdź na drugą stronę i użyj pochodni z niebieskim kryształem, znajdziesz na ekranie wiadomość.
• Podejdź do maszyny do pisania i teraz napisz to, co widzisz na ekranie.

Obrazek

• Pojawią się znaki, które zapisz.
• Podejdź do urządzenia po lewej na ścianie i wprowadź po kolei znaki, które napisałeś na maszynie – zagadka może być losowa.
• Każdy wprowadzony znak zatwierdzaj białym guzikiem, u góry będą się przestawiać godziny.

Obrazek

• Po ustawieniu wszystkich symboli otworzą się drzwi.

THE BACKSTAGE

• Zobacz animację i przejdź do przodu, na wprost zamknięte przejście.
• Korytarzem zejdź niżej.
• Podejdź do platformy, gdzie jest biurko.
• Spójrz na schematy i pociągnij za dźwignię przy urządzeniu zamocowanym na balustradzie.

Obrazek

• Zabierz ze środka klucz.
• W oddali zapali się portal.
• Wróć do zamkniętego przejścia i użyj klucza.
• Przejdź dalej do kolejnych drzwi, które otwórz.
• Podejdź do ściany po prawej i wciśnij guzik.
• Podejdź na wprost i wciśnij kolejny guzik.
• Po prawej otworzy się przejście.
• Podejdź na koniec kładki, użyj dźwigni po lewej, a potem przycisku po prawej. Zabierz urządzenie.
• Wróć i podejdź do urządzenia po lewej.
• Zamontuj w uchwycie pochodnię z białym kryształem.
• Teraz zdecyduj czy użyjesz czerwonego kryształu, czy zielonego - zapisz sobie grę.
• W zależności jakiego użyjesz kryształu zdobędziesz osiągnięcie - The Sacrifice (czerwony) lub The Follower (zielony).
• Wsadź w podświetloną przegródkę białe urządzenie, po lewej kliknij na tackę i wstaw wybrany przez ciebie kryształ.
• Otwórz po kolei trzy przegródki, ciągnąc za rączki w dół.
• Po animacji zabierz klucz ze skrzynki po prawej.
• Wróć do otwartego zielonego teleportera, użyj klucza.
• Twoje zakończenie zależy od tego, jaki kolor kryształu użyłeś.



KONIEC
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Quern: Undying Thoughts”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości