I Misteri di Maggia - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2106
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 88 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 40 razy
Płeć: Kobieta

I Misteri di Maggia - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 27 września 2018, 21:33

Instalacja gry


  • Podczas instalacji należy klikać: Si, Avanti, Install, a na końcu Terminata.
  • Program pyta o instalację Flash Player 6. Jeśli masz wyższą wersję Flasha, nie ma potrzeby instalowania go z gry.
  • W wersji Steam instalacja gry jest automatyczna.
Uruchamianie i menu gry


  • Gra uruchamia się z ikony na pulpicie. Po jej kliknięciu pojawia się ekran powitalny:
      Nuova Partita – nowa gra
      Carica Partita – wczytywanie
      Esci – wyjście.

    Obrazek

  • Gra domyślnie uruchamia się w oknie. Żeby zmienić wyświetlanie na pełny ekran, na pasku u góry ekranu należy wybrać przycisk Opzioni, a następnie Pieno schermo / Finestra.

    Obrazek

  • W trakcie gry menu wywołuje się, wciskając klawisz Esc lub prawy przycisk myszy. Napisy na pasku oznaczają:
      Esci – wyjście bez zapisu
      Opzioni – opcje
      Carica Partita – wczytywanie
      Salva Partita – zapis.
  • Menu zamyka prawy przycisk myszy.
Zapisy gry


  • Grę można zapisać domyślnie w folderze Moje dokumenty> Savegames> I Misteri di Maggia.
Sterowanie


  • Sterowanie odbywa się za pomocą kursorów kierunkowych. Lokacje są statyczne i łatwo się w nich zgubić, stąd w poradniku dokładne oznaczenia drogi.
  • Poniżej wyszczególnienie wszystkich kursorów, użytych w grze. Dokładne info jest w Instruzioni, która instaluje się domyślnie w folderze gry o nazwie I Misteri di Maggia.

    Obrazek
Język gry


  • Gra jest zrealizowana w całości po włosku, jednak fabuła jest zrozumiała nawet bez znajomości języka. Dialogi są nieliczne i niezbyt rozbudowane.
  • Problem stanowiły jedynie quizy oraz zagadki słowne, szczególnie anagramy – tu nieocenioną pomocą była solucja w języku włoskim autorstwa Stefano Maccarinelli, dołączona do gry (znajduje się w folderze gry).
  • W poradniku starałam się przybliżyć włoski tekst, ale ponieważ nigdy nie miałam do czynienia z tym językiem, mój przekład nazwałabym (do)wolnym. Skupiłam się na sensie wypowiedzi, na czym znacznie ucierpiała wierność oryginałowi. Same wskazówki zostały zebrane na końcu poradnika.

I MISTERI DI MAGGIA – PORADNIK DO GRY


SPIS CZĘŚCI PORADNIKA
    PROLOGO: UNA STRANA SCOPERTA
      1. Przeszukaj mieszkanie – wyjdź na podjazd – znajdź zdjęcie
      2. Odszukaj dom ze zdjęcia – przeszukaj jego otoczenie
    CAPITOLO 1: L’AVVENTURA COMINCIA
      3. Wejdź do urzędu – porozmawiaj z urzędnikiem
      4. Pobierz pieniądze – kup mapę
      5. Zapoznaj się z mapą Maggii
      6. Przeszukaj opuszczone domy w Zona Grotti
      7. Poszukaj wskazówek w kościele Santa Maria dell Grazie
      8. Przeszukaj kościół San Maurizio – wywab z niego organistę
      9. Zagraj na organach – zdobądź medalion templariusza
      10. Otwórz wejście do krypty
      11. Przeszukaj kryptę – otwórz skrytkę za ołtarzem
      12. Odszukaj właściwy zegar – zdobądź wskazówkę
    CAPITOLO 2: IL PUZZLE DELLE NOVE FONTANE
      13. Pożycz aparat fotograficzny
      14. Sfotografuj dziewięć miejskich fontann
      15. Ułóż puzzle ze zdjęć
      16. Obejrzyj fresk w kaplicy Santa Maria del Carmelo
    CAPITOLO 3: UNO STRANO INCONTRO
      17. Przygotuj się do nocnego spotkania
      18. Nawiąż kontakt z nieznajomym
      19. Zbadaj miejsce wskazane przez nieznajomego
    CAPITOLO 4: IL CODICE SEGRETO
      20. Rozszyfruj wiadomość z kaplicy Santa Maria del Carmelo
    CAPITOLO 5: LA CACCIA CONTINUA
      21. Udaj się do biura turystycznego – wyszukaj informacje o okolicznych kaplicach
      22. Odwiedź pięć kaplic – odkoduj wykute na nich symbole
      23. Odszukaj kamienny posąg i następną wskazówkę
      24. Udaj się nad wodospad – przygotuj się do nurkowania
    CAPITOLO 6: GLI ENIGMI DELLE PORTE SACRE
      25. Przejdź labirynt – odszukaj medaliony
      26. Przejdź przez sześć bram do krypty
      27. Zdobądź klucz do drzwi dzwonnicy
      28. Wejdź na dzwonnicę
      29. Zdobądź medalion
    CAPITOLO 7: LA VERITA
      30. Wydostań się z pułapki
      31. Rozpraw się z napastnikiem
      32. Znajdź kamień i odczytaj napis
    EPILOGO – EPILOG
    WYBRANE Z PORADNIKA ISTOTNE WSKAZÓWKI TEKSTOWE


PROLOGO: UNA STRANA SCOPERTA
PROLOG: DZIWNE ODKRYCIE

1. Przeszukaj mieszkanie – wyjdź na podjazd – znajdź zdjęcie


Dom
  • Jesteś w swoim domu. Możesz obejrzeć program TV, posłuchać piosenki z płyty, zwiedzić mieszkanie i ogród, nie jest to jednak konieczne dla rozwoju fabuły.
  • Siedzisz przed telewizorem. Wstań (1x w prawo), z salonu idź do jadalni (1x w lewo, 1x prosto, 1x w lewo).
  • W jadalni idź 1x prosto i 1x w lewo – spójrz na pień palmy – kliknij lupę.

    Obrazek

  • Łapką odsuń liście i odgarnij ziemię w donicy. Weź klucz do pralni. Wyjdź ze zbliżenia (kursor w górę).
  • Wejdź do kuchni – 1x prosto.
  • W kuchni skręć w prawo. Najedź łapką na najbliższe drzwi.

    Obrazek

  • Na zamku użyj klucza i otwórz je.
  • Zejdź po schodach, otwórz następne drzwi – jesteś w pralni.
  • W pralni idź w lewo – podnieś spodnie. Poczekaj chwilę, a zobaczysz je leżące na posadzce.
  • Wyjmij z kieszeni portfel.

    Obrazek

  • W Inventory zbadaj portfel (lewym przyciskiem myszy chwyć żółty pytajnik i upuść go na portfelu).

    Obrazek

  • Z portfela wyjmij kartę do bankomatu.
  • Wyjdź z Inventory (strzałka w dół). Wyjdź ze zbliżenia, obróć się i wejdź po schodach na górę.
  • Stojąc w drzwiach, skręć 1x w lewo. Na korytarzu również 1x w lewo – jesteś przy wyjściu.
  • Weź klucze tkwiące w zamku (w Inventory jest to kluczyk do samochodu).

    Obrazek

  • Wyjdź na zewnątrz.
Na zewnątrz
  • Widzisz basen. Skręć w lewo, potem idź prosto – jesteś przy samochodzie.
  • Za wycieraczkę samochodu ktoś zatknął zdjęcie domu – weź je.

    Obrazek

  • Zbadaj zdjęcie w Inventory (odwróć je, klikając okrągłą strzałkę). Na odwrocie znajdziesz napis:
      Bussa alla porta – Zastukaj do drzwi.
  • Wyjdź z Inventory.

2. Odszukaj dom ze zdjęcia – przeszukaj jego otoczenie


Ulice
  • Kliknij strzałkę wzdłuż samochodu w prawo – stoisz na skraju jezdni. Skręć w lewo.
  • Szukając domu z fotografii, idź ulicą 5x prosto i skręć w prawo.
  • Podejdź do furtki i otwórz ją.

    Obrazek
Dom z fotografii
  • Idź prosto do drzwi domu. Zastukaj dwa razy.
  • Gdy gra automatycznie odsunie cię od drzwi, najedź kursorem na szczelinę między schodami – kliknij lupę.

    Obrazek

  • Ze skrytki wyjmij notatkę i żółty klucz.
  • W Inventory zbadaj notatkę (upuść na nią żółty pytajnik).
  • To historia templariuszy. Przekartkuj ją, bo na końcu czeka Cię niespodzianka – druga notatka i podkreślony fragment zdania.
      Scienziati e ricercatori di tutto il mondo dicono che il paesino europeo in questione sia Rennes - Les - Chateau, gi custode di una infinita di misteri ancora irrisolti, mentre altri ricercatori affermano che... la localita'giusta potrebbe essere un'altra – Uczeni i badacze na całym świecie mówią, że w Europie to zamek w Rennes jest stróżem nie odkrytej jeszcze tajemnicy templariuszy. Tymczasem inni twierdzą, że... w grę mogłaby wchodzić także inna miejscowość.
  • Czerwony dopisek sugeruje, że miejscem ukrycia skarbu może być Maggia.
  • W Inventory zbadaj drugą notatkę.
  • To wskazówka, którą zostawił Goffredo di Buglione:
      Qui comincia la caccia metallo prezioso. Se il prossimo indizio trovare vorrai, nel luogo freddo e buio fare luce tu dovrai – Tu zaczyna się polowanie na drogocenny kruszec. Jeśli chcesz znaleźć ważną poszlakę, musisz oświetlić miejsce zimne i ciemne.
  • Lupą kliknij jeszcze pieczęć po prawej (to pieczęć templariuszy) i plamę po lewej (Questa c una vecchia macchia di vino – To stara plama z wina).

    Obrazek

  • Wyjdź z Inventory.
  • Wyjdź ze zbliżenia (2x strzałka ku górze). Obróć się 2x w prawo lub lewo i ruszaj do furtki – w tym miejscu obejrzysz info o twórcach gry.

CAPITOLO 1: L’AVVENTURA COMINCIA
ROZDZIAŁ 1: PRZYGODA SIĘ ZACZYNA

3. Wejdź do urzędu – porozmawiaj z urzędnikiem


Ulice
  • Wychodząc z tajemniczego domu, skręć w prawo.
  • Idź do urzędu – chyba mają tam mapę okolicy.
  • Idź ulicami: 6x prosto, 1x w prawo, 7x prosto, 1x w prawo.
  • Stoisz przed siedzibą urzędu – podejdź do drzwi.

    Obrazek

  • Otwórz drzwi urzędu.
  • Niespodzianka – w drzwiach siedzi pies. Żeby wejść do środka, musisz go czymś przekupić.
  • Wyjdź ze zbliżenia (okrągła strzałka obrotu).
  • Idź 1x prosto ku jezdni i skręć w lewo.
  • Wróć do domu: 7x prosto, 1x w lewo, 9x prosto, 1x w prawo.
  • Idź do furtki, otwórz ją łapką i wejdź na podwórko.
  • Otwórz drzwi do domu i wejdź do mieszkania.
Dom
  • W korytarzu skręć w lewo, wejdź 1x prosto do kuchni.
  • W rogu kuchni po prawej stoi lodówka. Otwórz ją.

    Obrazek

  • Z otwartej lodówki weź kanapkę.
  • Wyjdź ze zbliżenia (2x strzałka w dół).
  • Obróć się o 90 stopni (okrągła strzałka) i wyjdź na zewnątrz: na podwórko, potem na podjazd, wzdłuż samochodu na skraj jezdni.
Ulice
  • Stoisz na skraju jezdni. Tu skręć w lewo.
  • Idź do urzędu: 11x prosto, 1x w prawo, 7x prosto, 1x w prawo, 2x prosto.
Urząd
  • Otwórz drzwi urzędu i daj psu kanapkę – droga stoi otworem, więc wejdź do środka.
  • W przedsionku po lewej jest tablica, a na niej informacje przydatne do rozwiązania quizu wiedzy o Maggii.
  • Wejdź do biura.
  • Porozmawiaj z urzędnikiem – kliknij ikonę ust na mężczyźnie i wybierz pierwszą kwestię.

    Obrazek

  • Poczekaj na odpowiedź urzędnika i znów wybierz pierwszą kwestię.
  • Teraz już wiesz, że mapę Maggii możesz kupić u niego za 30 franków.
  • Wyjdź ze zbliżenia, a gra automatycznie przeniesie Cię do drzwi.
  • Wyjdź 2x prosto na ulicę i skręć w lewo.

4. Pobierz pieniądze – kup mapę


Ulice
  • Żeby zdobyć pieniądze, musisz iść do bankomatu w centrum handlowym.
  • Po wyjściu z budynku urzędu i skręcie w lewo idź dalej: 3x prosto, 1x w prawo, 2x prosto, na skrzyżowaniu 1x w lewo, 2x prosto i 1x w prawo do podziemnego przejścia widocznego za przystankiem autobusowym.
  • W przejściu idź: 6x prosto, 1x w prawo (tu uważnie przyjrzyj się napisom na ścianie nad żółtą łodzią podwodną – pod hasłem Athos jest PIN karty bankomatowej: 6673091), 1x w prawo, 4x prosto, 2x w prawo, 6x prosto.
  • Jesteś na przystanku autobusowym po przeciwnej stronie ulicy. Idź do bankomatu: 1x w lewo, 1x w prawo, 3x prosto.

    Obrazek

    Obrazek
Bankomat
  • Kliknij 2x lupą na bankomacie.
  • Włóż kartę do szczeliny pod pulsującą, czerwono-zieloną linią i kliknij na panelu z cyframi.
  • Gdy pojawi się okienko, wpisz w nim z własnej klawiatury PIN ze ściany: 6673091 i kliknij OK.

    Obrazek

  • Weź pieniądze.
  • Wyjdź ze zbliżenia (strzałka w dół, która znajduje się u góry ekranu) i obróć się 3x w prawo.
  • Wróć do urzędu. Do przejścia: 4x prosto, 2x w lewo. Przejściem: 6x prosto, 2x w lewo, 3x prosto, 2x w lewo, 8x prosto do rogu. Ulicą pod górę od rogu: 1x w prawo, 1x prosto, 1x w lewo. Na głównej ulicy: 3x prosto, 1x w prawo. Do drzwi urzędu: 2x prosto.
Urząd
  • Otwórz drzwi urzędu.
  • Idź do biura urzędnika 2x prosto.
  • Daj mężczyźnie pieniądze i weź mapę.
  • Gdy kursor zamieni się w usta, spytaj urzędnika, gdzie w Maggii w dawnych czasach przechowywano wina (pierwsza kwestia).
  • Urzędnik skieruje Cię w rejon Grotti, gdzie jest dużo miejsc ciemnych i zimnych.
  • Pożegnaj się i wyjdź ze zbliżenia, a gra automatycznie przeniesie Cię do drzwi.

5. Zapoznaj się z mapą Maggii


  • W Inventory chwyć żółty pytajnik i upuść go na ikonę mapy – otworzysz widok ogólny.
  • By dokonać zbliżenia, musisz kliknąć lupę po prawej lub lewej stronie mapy – odsłonisz odpowiednio wschodnią lub zachodnią część miasteczka.
  • W zbliżeniu zobaczysz, że po najechaniu kursorem na niektóre zdjęcia pojawia się żółta błyskawica na czerwonym tle – te lokacje są już aktywne i możesz się do nich przenieść. Część lokacji uaktywni się w trakcie gry.
  • Jeśli w trakcie wcześniejszych spacerów nie zostały odwiedzone trzy miejscowe kościoły, ich zdjęcia również się nie pojawią na mapie, jednak łatwo do nich dotrzesz:
    • do kościoła San Maurizio – wyjdź z urzędu i skręć w prawo, 3x prosto, 1x w lewo, 16x prosto,
    • do kaplicy Matki Boskiej z Karmelu – od drzwi kościoła San Maurizio: 12x prosto, skręt w lewo w przecznicę przed żółtym budynkiem, 2x prosto, 1x w prawo, 6x prosto, 1x w lewo, 5x prosto, 1x w prawo, 3x prosto,
    • do kościoła Santa Maria delle Grazie – przenieś się za pomocą mapy do swojego domu, stań na krawędzi jezdni i tu skręć w prawo, 3x prosto, 1x w prawo, 6x prosto, 1x w lewo, 1x prosto.
  • Lokacje wyszczególnione na mapie:
    1. Ponte del Salto – most nad rzeką
    2. Capella della Pioda – kaplica na zboczu góry
    3. Cascata del Salto – wodospad
    4. Zona Grotti – opuszczone domy
    5. Oratorio della Madonna del Carmelo/Carmine – kaplica w centrum
    6. Chiesa parrocchinale di San Maurizio – kościół parafialny ze 100 schodami i cmentarzem
    7. Municipio di Maggia – urząd gminy/ratusz
    8. Plac w centrum
    9. Twój dom
    10. Chiesa Della Madonna delle Grazie – kościół z kamiennym krzyżem przed wejściem.

    Obrazek

    Obrazek

  • Jeśli chcesz się przenieść do określonej lokacji za pomocą mapy:
      w Inventory upuść na ikonie mapy żółty pytajnik
      lupą wyświetl lewą lub prawą połowę mapy
      na zbliżeniu kliknij na wybranym zdjęciu ikonę błyskawicy.
  • Dwóch lokacji: Vigneto Canton i Capella Monte Aiarlo nie udało mi się uaktywnić, co jednak nie miało wpływu na ukończenie gry.

6. Przeszukaj opuszczone domy w Zona Grotti


Na zewnątrz
  • Udaj się do Zona Grotti (na mapie to lokacja nr 4 – lewa połowa mapy, u góry).
  • Przed Tobą studnia miejska i opuszczone domy – cofnij się nieco (okrągła strzałka obrotu o 180 stopni).

    Obrazek

  • Gdy staniesz plecami do studni, idź: 1x w lewo, 1x prosto, 2x w lewo – weź lampę wiszącą na belce .

    Obrazek

  • Obróć się 2x w lewo – weź pojemnik z olejem do lampy.
  • Wyjdź z podwórka – 2x w prawo.
  • Idź 5x prosto i skręć w prawo, 2x razy po schodach na górę.
  • Użyj żółtego klucza na dziurce od klucza, otwórz łapką drzwi – wejdź do opuszczonego domu.
Opuszczony dom
  • W środku skręć 1x w lewo. Kliknij lupę na gzymsie kominka – weź pudełko zapałek.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Kliknij 2x lupę na zdjęciu w ramce. Zapamiętaj, że u podstawy ramki jest okrągły ślad po świecy.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Skręć 2x w lewo – łapką zamknij drzwi.
  • W Inventory połącz lampę i pojemnik z olejem. Teraz użyj zapałek na lampie.
  • Zapalonej lampy użyj na drzwiach – zabierz znaleziony klucz do piwnicy.

    Obrazek

  • Otwórz drzwi i wyjdź na zewnątrz.
  • Na schodach skręć w prawo i jeszcze raz w prawo do drzwi w fundamentach tego domu.
  • Kliknij lupę na drzwiach – użyj klucza na dziurce od klucza, odsuń rygiel i otwórz drzwi.
  • Wejdź do piwnicy i oświetl pomieszczenie lampą.
  • Idź 1x prosto, następnie wybierz kursor ku górze – spośród rupieci weź szpadel.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia i obróć się w lewo.
  • Kliknij lupę na półce z naczyniami.

    Obrazek

  • Obok naczyń stoi świeca – weź ją.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Obróć się w lewo i wyjdź na zewnątrz.
  • Na zewnątrz skręć 2x w lewo.
  • Wróć po schodach do izby z kominkiem, gdzie było zdjęcie w ramce.
  • W środku kliknij 2x lupę na ramce ze zdjęciem.
  • W Inventory zapal świecę zapałkami i postaw ją na okrągłym śladzie przed zdjęciem – po chwili ciepło wywoła na nim napis San Matteo.
  • Wyjmij z ramki zdjęcie kościoła.

    Obrazek

  • Zbadaj zdjęcie w Inventory – znajomy widok – to kościół Santa Maria dell Grazie.
  • Za pomocą mapy przenieś się do kościoła Santa Maria dell Grazie (lokacja nr 10 po prawej stronie mapy).
  • Jeśli lokacja ta nie jest jeszcze aktywna, za pomocą mapy przenieś się do swojego domu, stań na krawędzi jezdni i tu skręć w prawo, 3x prosto, 1x w prawo, 6x prosto, 1x w lewo, 1x prosto.

7. Poszukaj wskazówek w kościele Santa Maria dell Grazie


Na zewnątrz
  • Stoisz przed drzwiami kościoła Santa Maria dell Grazie. Podejdź bliżej i otwórz drzwi.

    Obrazek
W środku
  • Idź 2x prosto i odwróć się o 180 stopni (okrągła strzałka) – kliknij lupę na ciemnej niszy po prawej.

    Obrazek

  • Weź ołówek i trzy dokumenty.
  • W Inventory zbadaj dokumenty. Szczególnie przyjrzyj się czerwonemu – na ósmej stronie książeczki reklamowej znajdziesz wizerunek San Matteo. W białym dokumencie – dotyczy kościoła San Maurizio – jest ciekawy plan techniczny świątyni i rozdziały poświęcone kościelnym organom.
  • Wyjdź ze zbliżenia i odwróć się twarzą do ołtarza.
  • Idź 2x prosto – w trakcie animacji zaobserwuj, gdzie znajduje się postument z rozłożoną Biblią.
  • Wejdź za metalowe ogrodzenie, oddzielające stary ołtarz od reszty kościoła. Skieruj kursor ku górze i na sklepieniu po lewej odszukaj postać Mateusza.

    Obrazek

  • Kliknij lupę na postaci, a potem jeszcze raz na napisie Apocalisse 8:12 u stóp postaci – musisz przeczytać ten fragment Apokalipsy.
  • Wyjdź ze zbliżenia (2x strzałka ku górze), obróć się o 180 stopni i idź 2x prosto ku wyjściu.
  • Obróć się 1x w prawo i przy prawej krawędzi ekranu kliknij lupę na postumencie z Biblią – zabierz ją.

    Obrazek

  • W Inventory zbadaj Biblię – odszukaj wskazany fragment Apocalisse 8:12 i kliknij na nim lupę – zauważysz, że zaznaczone na niebiesko końce wyrazów są nazwami nut: do, la, sol, la, la, si, re, la, mi. Niebieskie symbole pod tekstem prowadzą do właściwego miejsca: 100 schodów do kościoła San Maurizio, pentagram/gwiazda wyryta na płycie przed wejściem do świątyni, wreszcie klucz wiolinowy, czyli organy.

    Obrazek

  • Wyjdź z Inventory.
  • Za pomocą mapy przenieś się do kościoła San Maurizio (lokacja nr 6 po lewej stronie mapy).
  • Jeśli lokacja ta nie jest jeszcze aktywna, za pomocą mapy przenieś się do urzędu gminy – wyjdź z urzędu i skręć w prawo, idź 3x prosto, 1x w lewo, 16x prosto.

8. Przeszukaj kościół San Maurizio – wywab z niego organistę


Przed kościołem
  • Stoisz przed kościołem San Maurizio. Wejdź po schodach na górę (7x prosto).

    Obrazek

  • Kliknij lupę na kamiennej płycie przed progiem – już wiesz, gdzie szukać skrytki, gdy ją otworzysz.
  • Obróć się o 180 stopni i wejdź do świątyni.
W kościele
  • W środku skręć 3x w prawo – zdejmij łańcuch zamykający wejście na kręcone schody.
  • Wejdź na górę.
  • Otwórz metalową bramkę i idź w lewo.
  • Z instrumentu korzysta organista – porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że ćwiczy i nie chce, by mu przeszkadzano. Musisz go jakoś stamtąd wywabić.
  • Zejdź na dół po kręconych schodach (strzałka w dół), obróć się (okrągła strzałka), skręć 2x w prawo – kliknij lupę na półce z wydawnictwami reklamowymi (widoczna za oszklonymi drzwiami).

    Obrazek

  • Z półki weź wizytówkę.
  • Wizytówkę zbadaj w Inventory – znajdziesz numer telefonu organisty: 070 555 81 96.
  • Zadzwonisz do niego z domu.
  • Korzystając z mapy, przenieś się do swojego domu (lokacja nr 9 po prawej stronie mapy).
Dom
  • Wejdź na podwórko i do mieszkania.
  • Telefon stoi na szafce z telewizorem – idź 1x prosto, 1x w prawo i kliknij lupę na telefonie.
  • Podnieś słuchawkę i kliknij na panelu z cyframi.
  • Gdy pojawi się okienko, wpisz z własnej klawiatury: 0705558196. Zatwierdź OK.

    Obrazek

  • Poczekaj na listę dialogową. Wybieraj kolejno:
      Buongiorno, sono il parroco Chiggiogna.
      Ho sentito il suo concerto nella chiesa...
      Potrebbe trovarsi tra un'ora davanti...
  • Na kolejnych listach dialogowych są to kwestie: trzecia, pierwsza, pierwsza. (Przedstawiasz się jako proboszcz parafii Chiggiogna. Umawiasz się z organistą za godzinę na spotkanie w sprawie serii koncertów).
  • Wyjdź ze zbliżenia. Skorzystaj z mapy i wróć do San Maurizio (lokacja nr 6 po lewej stronie mapy).
9. Zagraj na organach – zdobądź medalion templariusza


Organy i medalion
  • Stoisz u stóp schodów do kościoła San Maurizio. Aby zagrać na organach, stąd idź: 9x prosto, 3x w prawo, zdejmij łańcuch, 1x górę, otwórz bramkę, 1x w lewo, 1x prosto.
  • Kliknij lupę na nutach rozłożonych na szafce u dołu ekranu. Pod nimi leży jakaś kolorowa kartka – wyjmij ją.

    Obrazek

  • W Inventory zbadaj dokument oznaczony białą nutą. Można rzec, że to instrukcja obsługi organów – zapamiętaj kolejność siedmiu nut na białych klawiszach: 1-do, 2-re, 3-mi, 4-fa, 5-sol, 6-la, 7-si.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Siądź do organów (3x lupa na instrumencie).
  • Masz przed sobą panel z siedmioma klawiszami – zagraj melodię z Biblii: do, la, sol, la, la, si, re, la, mi.

    Obrazek

  • Naciśnij kolejno, licząc od lewej, klawisze: 1, 6, 5, 6, 6, 7, 2, 6, 3 – zobaczysz otwierającą się skrytkę (płyta z wyrytym pentagramem/gwiazdą na zewnątrz kościoła tuż za progiem).
  • Wyjdź ze zbliżenia (strzałka w górę).
  • Zejdź na dół do skrytki (1x w lewo, 1x w prawo ku górze, 1x w dół, 1x obrót, 1x w prawo, 1x prosto, 1x w dół).

    Obrazek

  • Łapką odsuń płytę i weź medalion.
  • Pytajnikiem zbadaj medalion w Inventory, a potem kliknij lupę na medalionie.
  • To srebrny, średniowieczny medalion z napisem: Fai luce sulla mia morte – Zapal światło na moim grobie, należący do Goffredo di Buglione.
  • Zasuń płytę i wyjdź ze zbliżenia (2x w górę).
  • Stąd udaj się na cmentarz, by poszukać grobu Goffredo di Buglione: 1x w lewo, 2x prosto, 1x w prawo.

10. Otwórz wejście do krypty


Cmentarz
  • Na cmentarzu idź: 2x prosto, 1x w lewo, 2x prosto – stoisz przed grobowcem Goffredo di Buglione.
  • Kliknij lupę na napisach u dołu postumentu i zapamiętaj datę urodzin Goffredo: 21.6.1153.
  • Wyjdź ze zbliżenia i kliknij lupę pod daszkiem pomnika.
  • U góry grobowca znajduje się dziesięć otworów. Jeśli włożysz w któryś z nich medalion znaleziony pod płytą z pentagramem, odbite od niego światło oświetli różne punkty cmentarza. Ciebie interesują tylko dwa otwory.

    Obrazek
Pierwszy otwór
  • Włóż medalion Goffredo di Buglione do pierwszego otworu (pierwszy otwór od dołu po lewej ręce).
  • Promienie odbite od medalionu skupiły się na kamiennej ławeczce – podejdź tam 3x prosto.
  • Kliknij lupę na krzyżu w podstawie ławeczki.

    Obrazek

  • Pociągnij za metalowe kółko przymocowane do płyty pod ławeczką.
  • Ze skrytki weź kolorową kartkę – to średniowieczny kalendarz (w Inventory symbolizuje go księżyc).
  • Zasuń płytę, wyjdź ze zbliżenia (1x do góry).
  • Wróć do grobu Goffredo di Buglione (1x obrót, 3x prosto).
Drugi otwór
  • Kliknij lupę na górnej części grobowca Goffredo di Buglione.
  • Włóż medalion do drugiego otworu (ten po prawej spośród trzech najwyżej położonych otworów).
  • Światło skupiło się na nagrobku pod murem cmentarza po lewej – kliknij na nim lupę.
  • Cofnij się 1x w prawo do widoku na wprost. Idź: 1x prosto, 1x lupa na okratowanej studzience w ziemi, 1x do góry, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w lewo.
  • Kliknij lupę na czerwonych kwiatach w prawym dolnym rogu ekranu.

    Obrazek

  • Kliknij lupę na napisie: Bertrand de Blanquefort.
  • Data urodzin i śmierci na grobowcu Bertranda de Blanqueforta jest niekompletna, ale te cyfry, które zostały, najwyraźniej możesz wciskać.
  • Wciśnij kolejno cyfry: 2, 1, 6, 1, 1, 5, 3 – datę urodzenia Goffredo di Buglione.
  • Ten kod odsłonił zejście do krypty – idź 1x prosto.
Zejście do krypty
  • Gdzieś na ciemnej ścianie użyj zapałek.
  • Kliknij lupę na panelu otwierającym kryptę.
  • Żeby otworzyć kryptę, musisz tak ustawić przyciski na panelu, by wskazywały, w jakiej fazie znajdował się Księżyc w określonym dniu określonego miesiąca. Przyda się do tego kalendarz, znaleziony pod ławeczką na cmentarzu (w Inventory oznaczony symbolem księżyca):
      XII / XII – 12 dicembre – 12 grudnia – pełnia – koło
      VII / VIII – 7 agosto – 7 sierpnia – pierwsza kwadra – pusty półksiężyc
      XXXI / VII – 31 laglio – 31 lipca – nów – okrąg
      XXIX / I – 29 gennaio – 29 stycznia – czwarta kwadra – pełny półksiężyc.
  • Wróć do panelu i ustaw przyciski (rzędy liczone od góry):
      pierwszy rząd – przycisk pod czarnym kołem
      drugi rząd – przycisk pod pustym półksiężycem
      trzeci rząd – przycisk pod okręgiem
      czwarty rząd – przycisk pod czarnym półksiężycem
    .
  • Teraz 1x do przodu (kursor na planszy z panelem) i droga do krypty stoi otworem.

    Obrazek

11. Przeszukaj kryptę – otwórz skrytkę za ołtarzem


Kamienie
  • W krypcie idź 6x prosto.
  • Kliknij lupę na świecy przed sobą – z podstawki weź dwa fioletowe kamienie (viola).

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Idź za ołtarz 1x w prawo. Spójrz w dół – zapamiętaj, gdzie jest skrytka. Wyjdź ze zbliżenia.
  • Obróć się o 180 stopni (okrągła strzałka) i kliknij lupę na okienku. Skąd bierze się światło? Przypomnij sobie okratowaną studzienkę na skrzyżowaniu alejek cmentarza.
  • Obróć się o 180 stopni (okrągła strzałka).
  • Wyjdź zza ołtarza 1x w lewo. Skręć 1x w prawo, 1x w lewo – weź dwa granatowe kamienie (blu), tkwiące w oparciach krzeseł pierwszego rzędu.

    Obrazek

  • Obróć się 1x w lewo. Kliknij lupę na niszy w ścianie – weź dwa zielone kamienie (verdi).

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Skręć 1x w prawo. Obróć się o 180 stopni (okrągła strzałka).
  • Podejdź do drugiego świecznika 1x prosto.

    Obrazek

  • Kliknij lupę na świecy – z podstawki weź dwa jasnoniebieskie kamienie (azzurri).
  • Wyjdź ze zbliżenia 2x w dół.
  • Obróć się o 180 stopni (okrągła strzałka).
  • Kliknij lupę na górnej części drugiej kolumny po prawej.

    Obrazek
Skrytka
  • Na zbliżeniu górnej części kolumny w pustych otworach na oczy umieść zebrane kamienie. Jeśli będziesz obracać kolumnę w prawo:
      pierwsza twarz – stwór – fioletowe kamienie (viola)
      druga twarz – kobieta – zielone kamienie (verdi)
      trzecia twarz – baran – jasnoniebieskie kamienie (azzurri)
      czwarta twarz – mężczyzna – granatowe kamienie (blu).

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia. Obróć się w kierunku ołtarza.
  • Podejdź do skrytki za ołtarzem 3x prosto.
  • Kliknij lupę na posadzce.

    Obrazek

  • Łapką odsuń deskę – weź sztylet.
  • Wyjdź ze zbliżenia 1x do góry.
  • Wyjdź z krypty (1x w prawo, 4x prosto).
  • Opuść cmentarz (2x w prawo, 2x prosto).
  • W Inventory obejrzyj sztylet – kliknij na nim lupę, a na jelcu zobaczysz napis:
      Quando le tre rintoccare si udirà l'ombra nel sole l'indizio indicherà – Gdy trzecia wybije, cień w słońcu stanie się wskazówką.
  • Musisz poszukać zegara i to nie jednego, ale trzech.

12. Odszukaj właściwy zegar – zdobądź wskazówkę


Przy kościele San Maurizio
  • Znajdujesz się na tyłach kościoła San Maurizio – idź 1x w lewo, 2x prosto, 2x w lewo, 1x w prawo – oto dwa zegary: na wieży i słoneczny.
  • Kliknij lupę na zegarze słonecznym – niestety, nie jest to ten właściwy, bo o tej porze, a jest za pięć trzecia, słońce tu wcale nie dochodzi.

    Obrazek

  • Poszukaj innego zegara – wyjdź ze zbliżenia (strzałka w dół), obróć się o 180 stopni (okrągła strzałka), 1x w prawo.
  • Zejdź po schodach ze wzgórza i zatrzymaj się tuż przed mostem (7x prosto, 1x w lewo).
Dom z zegarem na ścianie
  • Na ścianie domu pod mostem też jest zegar słoneczny – spójrz w dół, a potem kliknij na nim lupę.

    Obrazek

  • To właściwy zegar, bo cień słońca wskazuje godzinę.
  • Wyjdź ze zbliżenia (1x ku górze) i skręć 2x w lewo na jezdnię.
  • Podejdź bliżej do zegara: 1x prosto, 1x w prawo, 3x prosto, 1x w prawo w dół, 2x prosto, 1x w lewo.
  • Kliknij lupę na zegarze słonecznym i poczekaj na animację.

    Obrazek

  • Gdy zegar na wieży kościoła San Maurizio wybije trzecią, niektóre litery z napisu na zegarze słonecznym podświetlą się – niestety, napis jest za wysoko.
  • Poszukaj krzesła w domu, na którego ścianie jest ów zegar.
  • Gdy stoisz na podwórku pod zegarem: skręć 1x w lewo, idź 2x prosto, obróć się o 180 stopni, skręć 1x w prawo ku górze do drzwi przy schodach, skręć 1x w lewo – weź gazetę leżącą na podłodze toalety.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia i idź 2x prosto.
  • Po lewej widać niszę okienną i fragment framugi jakichś drzwi – kliknij lupą przy lewej krawędzi ekranu.

    Obrazek

  • Kliknij lupą klamkę drzwi i spróbuj je otworzyć – zamknięte.
  • Wsuń gazetę w szparę pod drzwiami, a na dziurce od klucza użyj ołówka – weź klucz.
  • Kluczem otwórz drzwi.
  • Wejdź do domu: 3x prosto, obróć się 2x w lewo – weź krzesło.

    Obrazek

  • Wyjdź na galerię (1x w lewo, 2x prosto).
  • Wróć pod ścianę z zegarem słonecznym w czerwonej ramie: 2x prosto, 1x okrągła strzałka, 1x w prawo w dół, 2x prosto, 1x w lewo.
  • Ustaw krzesło pod ścianą – po chwili automatycznie pojawi się notatnik z odczytanymi literami: t, e, o, v, a, n, e, o, f, n, n.
  • Połóż kursor pod słowem Anagramma w notatniku, a gdy pojawi się pióro – kliknij.
  • W okienko wpisz z klawiatury ułożony anagram: nove fontane i zatwierdź OK.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia.

CAPITOLO 2: IL PUZZLE DELLE NOVE FONTANE
ROZDZIAŁ 2: UKŁADANKA Z DZIEWIĘCIU FONTANN

13. Pożycz aparat fotograficzny


Dom przyjaciela
  • W Inventory możesz zajrzeć do swojego notesu (bloc). Z zapisków wynika, że należy zbadać i sfotografować dziewięć fontann (nove fontane) – potrzebujesz aparatu fotograficznego.
  • Udaj się do domu przyjaciela.
  • Za pomocą mapy przenieś się do kościoła Santa Maria delle Grazie (lokacja nr 10 po prawej stronie mapy).
  • Stojąc przed kościołem, obróć się o 180 stopni i skręć 1x w lewo. Idź w stronę miasteczka 8x prosto, potem skręć 1x w prawo, 1x prosto i zastukaj do drzwi.
  • Gdy pojawi się znajomy, spytaj go, czy pożyczy Ci aparat. Mężczyzna się zgodzi, ale najpierw musisz przejść test wiedzy o Maggii.
Test wiedzy o Maggii
  • W teście musisz odpowiedzieć na pięć pytań: o powierzchnię gminy w hektarach, nazwę sąsiedniej wspólnoty, która połączyła się z Maggią, datę rozpoczęcia budowy lokalnej linii kolejowej, liczbę wagonów, którymi na początku dysponowała ta linia, datę oddania do użytku lokalnej linii kolejowej (wszystkie informacje są tablicy na ścianie urzędu gminy – Municipio).
  • Gdy znajdziesz się we wnętrzu domu, lupą kliknij komputer.

    Obrazek

  • Po każdym pytaniu klikaj ikonę pióra, w wywołane okienko wpisuj z własnej klawiatury kolejno informacje i zatwierdzaj przyciskiem OK:
      2388
      Moghegno
      1905
      4
      1907.

    Obrazek

  • Weź od przyjaciela aparat fotograficzny.

14. Sfotografuj dziewięć miejskich fontann


  • Twoje zadanie polega na sfotografowaniu dziewięciu fontann lub raczej studni miejskich.
  • Musisz to zrobić, używając za każdym razem odpowiedniego filtra.
  • Filtry lub przedmioty niezbędne do ich zdobycia znajdują się zawsze w pobliżu fontann.
  • Kolejność fotografowania fontann/studni jest całkowicie dowolna.
Fontanna przy kościele Santa Maria delle Grazie
  • Do studni możesz się dostać z domu przyjaciela pieszo (na podjeździe skręć 1x w lewo, idź 8x prosto) lub skorzystać z mapy (lokacja nr 10 po prawej stronie mapy).
  • Przed kościołem obróć się o 180 stopni i skręć 1x w lewo.
  • Kliknij lupę na fontannie, a potem jeszcze raz lupę na niszy w murku po lewej – weź filtr.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Znów kliknij lupę na fontannie.
  • Połóż filtr na wodzie i kliknij na nim aparat.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia.
Fontanna w pobliżu domu bohatera
  • Za pomocą mapy przenieś się do swojego domu (lokacja nr 9 po prawej stronie mapy).
  • Stań na skraju jezdni. Tu skręć 1x w lewo, idź 2x prosto, skręć 1x w prawo.
  • Kliknij lupę na fontannie po lewej.

    Obrazek

  • Kliknij lupę na kamieniu powyżej płaskorzeźby lwa – odsuń listek.
  • Pod listkiem zobaczysz filtr – kliknij na nim aparat.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia.
Dwie fontanny w centrum miasteczka
  • Za pomocą mapy przenieś się na plac w centrum Maggii (lokacja nr 8 po lewej stronie mapy).

    Obrazek

  • Stąd idź 2x prosto, skręć 1x w lewo i kliknij 1x okrągłą strzałkę – weź pomarańczowy korek z obramowania studzienki.

    Obrazek

  • Stań twarzą do fontanny (1x prosto, 1x okrągła strzałka obrotu).
  • Kliknij lupę na kamiennej płaskorzeźbie na słupie fontanny – w zbliżeniu wetknij korek w paszczę lwa.
  • Wyjdź ze zbliżenia i kliknij aparat na filtrze, leżącym na dnie osuszonego zbiornika.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Obróć się o 180 stopni twarzą do jezdni. Idź 3x prosto, skręć 1x w prawo.
  • Podejdź do fontanny 1x prosto.

    Obrazek

  • Kliknij 2x lupę na drewnianym zadaszeniu po lewej stronie zbiornika – weź filtr.
  • Wyjdź ze zbliżenia (2x strzałka w dół).
  • Kliknij lupę na wodzie – połóż filtr i zrób zdjęcie.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia.
Fontanna przy kościele San Maurizio
  • Korzystając z mapy, przenieś się do kościoła San Maurizio (lokacja nr 6 po lewej stronie mapy).
  • Wejdź po schodach i obejdź kościół od prawej (7x prosto, 1x w prawo, 1x prosto).
  • Kliknij lupę na studzience przy bramie cmentarza.

    Obrazek

  • Odsuń konewkę – weź filtr i kliknij na nim aparat.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
Fontanna w pobliżu urzędu gminy
  • Przenieś się do Municipio (lokacja nr 7 po lewej stronie mapy).
  • Stąd idź 3x prosto, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w prawo, 1x prosto, 1x w lewo do bramki w żywopłocie przy parkingu na tyłach urzędu.
  • Podejdź do furtki 1x prosto i otwórz ją.

    Obrazek

  • Wejdź na plac zabaw 1x prosto i skręć 1x w lewo – fontanna jest prawie przed Tobą pod płotem (3x prosto, 1x w lewo).
  • Kliknij lupę na fontannie.

    Obrazek

  • Odsuń liście leżące na dnie pustego zbiornika na wodę.
  • Kliknij aparat na znalezionym filtrze.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
Fontanna w pobliżu kaplicy Santa Maria del Carmelo
  • Za pomocą mapy przenieś się do kaplicy Santa Maria del Carmelo (lokacja nr 5 po lewej stronie mapy).
  • Gdy stoisz twarzą do wejścia do kaplicy, odwróć się o 180 stopni (okrągła strzałka) i z kosza na śmieci weź gumowy wąż.

    Obrazek

  • Przejdź do fontanny (1x okrągła strzałka, 1x w lewo).
  • Kliknij lupę na fontannie.

    Obrazek

  • Potem użyj na fontannie gumowego węża.
  • Nakieruj kursor na wystający ze zbiornika koniec węża i kliknij ikonę ust.
  • Kliknij lupę na zbiorniku, a potem aparat na filtrze leżącym na dnie osuszonego zbiornika.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
Fontanna w Zona Grotti
  • Korzystając z mapy, przenieś się do Zona Grotti (lokacja nr 4 po lewej stronie mapy).
  • Studnię masz przed sobą, ale najpierw idź 3x prosto, 2x w lewo – weź klucz francuski z wnęki przed opuszczonym domem.

    Obrazek

  • Wróć do fontanny (1x w dół, 1x okrągła strzałka, 1x w lewo, 2x prosto, 1x okrągła strzałka, 2x prosto).
  • Kliknij 2x lupę na fontannie.

    Obrazek

  • Na zbliżeniu użyj klucza francuskiego na kranie.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Kliknij lupę na filtrze na dnie zbiornika, a później aparat.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
Fontanna przy drogowskazie
  • Przenieś się do kaplicy Santa Maria del Carmelo (lokacja nr 5 po lewej stronie mapy).
  • Gdy stoisz przed wejściem do kaplicy, skręć 1x w prawo, idź 7x prosto.
  • Kliknij lupę na drogowskazie po prawej – weź drut.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia i odwróć się w kierunku studni.
  • Kliknij lupę na fontannie.
  • Lupą obejrzyj otwór w murze po prawej – weź widelec i wyjdź ze zbliżenia.
  • Kliknij lupę na okrągłej dziurze w kamiennym zbiorniku studni – weź baterie i wyjdź ze zbliżenia.
  • Kliknij lupę na okrągłej pokrywie, widocznej na ziemi po lewej stronie kamiennego zbiornika.

    Obrazek

  • W Inventory połącz drut, widelec i baterie.
  • Tak stworzonego elektromagnesu użyj na metalowym uchwycie pokrywy.
  • Kliknij łapkę na odsłoniętym żółtym zaworze.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Kliknij lupę na fontannie, potem aparat na filtrze na dnie zbiornika.
  • Wyjdź ze zbliżenia.

15. Ułóż puzzle ze zdjęć


  • Po sfotografowaniu dziewięciu fontann gra automatycznie przeniesie Cię przed komputer.
  • Na ekranie komputera użyj aparatu fotograficznego i poczekaj na wczytanie programu graficznego. Następnie kliknij:
      Inizia – prawy górny róg ekranu pod czerwonym napisem
      OK – pod napisem Cominciare a ricomporre l’immagine.
    Obrazek

  • Teraz możesz układać puzzle, klikając poszczególne kawałki.
  • Jeśli chcesz pominąć układankę, wciśnij OK pod Clicca qui per ricominciare il puzzle – po kilkakrotnym wciśnięciu tego przycisku, na dole ekranu pojawi się czerwona propozycja automatycznego ułożenia puzzli.

    Obrazek

  • Gdy układanka będzie gotowa, kliknij na niej lupę – wyświetli się okno drukarki.
  • W okienku drukarki kliknij OK i poczekaj na wirtualny wydruk.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • W Inventory żółtym pytajnikiem obejrzyj wydruk. Gdzie jest ten fresk? W kaplicy w centrum Maggii.
  • Wyjdź ze zbliżenia.

16. Obejrzyj fresk w kaplicy Santa Maria del Carmelo


Kaplica Santa Maria del Carmelo
  • Za pomocą mapy przenieś się do kaplicy Santa Maria del Carmelo (lokacja nr 5 po lewej stronie mapy).
  • Idź 1x prosto i kliknij lupę na fresku – za wysoko, żeby coś dojrzeć.

    Obrazek

  • Spróbuj od środka – idź 2x prosto, skręć 1x w prawo.
  • Rozwiń sznur zawieszony na haku po prawej, a potem kliknij go jeszcze raz rączką – automatycznie wdrapiesz się po nim na górę.
  • Zabierz przedmiot leżący na belce pod sufitem. (To prosta czasówka. Jeśli się nie uda za pierwszym razem, powtarzaj ją do skutku).

    Obrazek

  • Obejrzyj przedmiot w Inventory – to średniowieczny krucyfiks. Na pewno się przy-da, choć to niezupełnie to, o co Ci chodziło.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Wyjdź z kościoła (1x w prawo, 1x prosto).
Znaleźć drabinę
  • Przed Tobą brukowana uliczka – idź 2x prosto i skręć 1x w lewo.
  • Spróbuj wziąć drabinę – pojawi się właściciel.
  • Porozmawiaj z chłopcem – kliknij ikonę ust i wybieraj kolejne kwestie.

    Obrazek

  • Dowiesz się, że chłopiec pożyczy Ci drabinę, jeśli pomożesz mu znaleźć psa, który zawieruszył się w pobliżu urzędu gminy – automatycznie dostaniesz smycz dla psa.
  • Skorzystaj z mapy i przenieś się do Municipio (lokacja nr 7 po lewej stronie mapy).
  • Idź na plac zabaw przy parkingu za urzędem: 3x prosto, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w prawo, 1x prosto, 1x w lewo, 1x prosto.
  • Otwórz furtkę.
  • Idź do lokomotywy: 1x prosto, 1x w prawo, 2x prosto.
  • Kliknij lupę na okrągłym otworze w brzuchu parowozu.

    Obrazek

  • Użyj smyczy na zwierzaku – złapiesz psa.
  • Przenieś się z powrotem przed Santa Maria del Carmelo (lokacja nr 5 po lewej stronie mapy).
  • Stoisz przed kaplicą Santa Maria del Carmelo. Obróć się o 180 stopni. Idź 2x prosto, 1x w lewo.
  • Oddaj chłopcu psa i weź drabinę.
  • Wróć przed kaplicę 2x prosto
Kaplica Santa Maria del Carmelo na zewnątrz
  • Użyj drabiny na fresku.

    Obrazek

  • Obejrzyj fresk: 1x strzałka w dół, 2x lupa na napisie – bohater skopiuje zakodowaną wiadomość. Niestety, nie zna takiego alfabetu i potrzebuje klucza, żeby go odczytać.
  • Wyjdź ze zbliżenia – na dziś dosyć, więc postanawiasz wrócić do domu (automatycznie).

CAPITOLO 3: UNO STRANO INCONTRO
ROZDZIAŁ 3: DZIWNE SPOTKANIE

17. Przygotuj się do nocnego spotkania


Odebrać telefon
  • Ze snu zrywa Cię telefon. Przed oczami masz budzik – jest środek nocy.
  • Zamknij zbliżenie blatu nocnej szafki.
  • Z sypialni idź do telefonu w salonie: 1x w lewo, zapal światło, otwórz drzwi, 2x prosto, 2x w prawo.
  • Kliknij 2x rączkę na telefonie.
  • Rozmowa toczy się automatycznie. Jakiś nieznajomy proponuje Ci nocne spotkanie. Jesteś zainteresowany, bo ma ono dotyczyć skarbu templariuszy. Masz zabrać ze sobą komórkę.
  • Wyjdź ze zbliżenia telefonu (czerwony napis u dołu ekranu).
Znaleźć komórkę
  • Gdy zamkniesz planszę ze zbliżeniem telefonu, idź 1x prosto ku drzwiom wyjściowym, 1x w lewo, 1x prosto.
  • Otwórz szafę na korytarzu i weź kij zakończony hakiem.

    Obrazek

  • Zamknij szafę. Skieruj kursor do góry.
  • Użyj kija z hakiem na klapie w suficie. Otwórz ją i ściągnij drabinkę.
  • Po drabince wejdź 1x w górę na poddasze.
  • Lupą wyświetl zbliżenie wnętrza poddasza, a potem szczeliny między kartonami – stąd weź komórkę.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia, obróć się i zejdź po drabince 1x prosto.
  • Wyjdź z domu: 1x prosto, 1x w lewo, 1x prosto.
  • Kliknij lupę na klamce w drzwiach samochodu. Użyj kluczyka na zamku – bohater ruszy w umówione miejsce (animacja).

18. Nawiąż kontakt z nieznajomym


Test wiedzy biblijnej
  • Gdy dojedziesz na miejsce, na planszy automatycznie pojawi się komórka.
  • Odbierz wiadomość – kliknij biały przycisk po prawej.

    Obrazek

  • Nieznajomy zamierza sprawdzić, czy znasz Biblię – znowu kliknij biały przycisk po prawej, żeby wyświetlić pierwsze pytanie.
  • Test składa się z czterech pytań. Klikając na panelu z cyframi, wywołasz okienko, w które należy z własnej klawiatury wpisywać odpowiedzi i zatwierdzać je, wciskając OK.
  • Nieznajomy spyta Cię o liczbę apostołów, tytuł pierwszej i ostatniej księgi Biblii oraz o liczbę jeźdźców apokalipsy. Wpisuj kolejno:
      12
      Genesi
      Apocalisse
      4
Wskazówka od nieznajomego
  • Po pomyślnym zdaniu testu nieznajomy podjedzie do Twojego samochodu.
  • Z jego wyciągniętej reki weź jakiś przedmiot.

    Obrazek

  • Porozmawiaj z nieznajomym, wybierając którąś z opcji dialogowych u dołu ekranu.
  • Możesz go spytać o to, kim jest, albo do czego służy przedmiot, który Ci dał, lub dlaczego Ci pomaga. Obojętnie, którą kwestię wybierzesz, bo odpowiedź zawsze będzie taka sama – nie zadawaj pytań, wykorzystaj przedmiot do poszukiwań, a szukaj w pobliżu. Gra automatycznie zaprowadzi Cię do właściwego miejsca.

19. Zbadaj miejsce wskazane przez nieznajomego


  • Stoisz przed ogrodzoną kaplicą.
  • Najpierw sprawdź w Inventory, co dostałeś od nieznajomego. To latarka – zapal ją, by świeciła na niebiesko (wciśnij pomarańczowy przycisk).

    Obrazek

  • Idź: 3x prosto, 1x do góry przez ogrodzenie.
  • Użyj zapalonej latarki na fresku w kapliczce.
  • Kliknij lupę na każdym z trzech bloków z literami.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia i wsiądź do samochodu – bohater automatycznie wróci do domu.

CAPITOLO 4: IL CODICE SEGRETO
ROZDZIAŁ 4: TAJNY KOD

20. Rozszyfruj wiadomość z kaplicy Santa Maria del Carmelo


Wiadomość
  • Przed Tobą na stoliku leżą:
      - trzy kartki z kluczami (tabele),
      - zakodowana wiadomość z fresku z kaplicy Santa Maria del Carmelo,
      - notes z długopisem.
  • Żeby odkodować wiadomość, kliknij lupą dolną lewą tabelę (literze A odpowiada znak podobny do F) – to prawidłowy klucz.

    Obrazek

  • Porównując znaki z zakodowanej wiadomości z ich odpowiednikami w tabeli-kluczu, możesz odczytać treść tajnej notatki.
  • Teraz kliknij pióro na notesie.
  • W okienko wpisz (wystarczy skopiować zdanie i wkleić je klawiszami Ctrl+V):
      Sblocca le 5 cappelle segnate utilizzando il crocifisso e segui la freccia.
  • Zatwierdź OK.
  • Wybrany klucz kodowy znajdzie się w Inventory jako dokument Alfabeto in codice dei Templari.
  • Odkodowana wskazówka mówi:
      Wykorzystaj krucyfiks do odblokowania 5 zaznaczonych kaplic i idź w kierunku wskazanym przez strzałę.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
Poczta
  • Gdy odkodujesz wiadomość, usłyszysz dzwonek do drzwi.
  • Sprawdź, co się dzieje: idź 1x prosto na zewnątrz, kliknij lupę na skrzynce na listy.

    Obrazek

  • Otwórz drzwiczki skrzynki i zabierz pocztę.

CAPITOLO 5: LA CACCIA CONTINUA
ROZDZIAŁ 5: POLOWANIA CIĄG DALSZY

21. Udaj się do biura turystycznego – wyszukaj informacje o okolicznych kaplicach


Biuro turystyczne
  • W Inventory zobacz, co przyniósł listonosz – to ulotka reklamowa.
  • Biuro turystyczne Vallemaggia informuje o archiwum, składającym się ze zdjęć i opisów kaplic z Maggii i okolic. Chwalebna inicjatywa i w samą porę, zważywszy na treść wskazówki!
  • Biuro turystyczne znajduje się w centrum handlowym, niedaleko bankomatu – udaj się tam.
  • Odwróć się od skrzynki na listy – stoisz na skraju jezdni. Skręć 1x w lewo, idź: 11x prosto, 1x w lewo, 2x prosto, 1x w prawo, 1x w lewo. Przejściem podziemnym dojdź do przystanku autobusowego. Tam skręć 1x w lewo, 1x w prawo, 5x prosto, 1x w lewo, 1x prosto. Otwórz drzwi biura.

    Obrazek

  • W środku porozmawiaj z kobietą (wybierz pierwszą kwestię – to prośba o udostępnienie archiwum).
  • Gdy zobaczysz przed sobą otwarte drzwi do archiwum, wejdź tam.
Akta kaplic
  • Kliknij lupę na szafkach z aktami.
  • Wyciągnij rączką szufladę z napisem: Cappelle.
  • Gdy sięgniesz po którąś z teczek, pojawi się okienko wpisywania z klawiatury. Należy w nie wpisać numer wybranych akt (od 1 do 27) i zatwierdzić OK. Po otwarciu akt (na zbliżeniu) możesz obejrzeć zdjęcie wybranej kaplicy i zapoznać się z informacjami na jej temat.
  • Interesują Cię kaplice o numerach: 7, 8, 10, 13, 16 – tylko ich akta są zaznaczone żółtym trójkątem i uwagą, że na kaplicach wykuto nieznane symbole.
  • Przeglądając informacje o wybranych obiektach (kaplica 7, 8, 10, 13, 16), za każdym razem kliknij lupę na adnotacji z żółtym trójkątem.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia i wróć do urzędniczki, siedzącej za biurkiem.
  • Pożegnaj się z urzędniczką (druga kwestia: Arrivederci), a automatycznie przeniesiesz się na zewnątrz.
  • Możesz rozpocząć zwiedzanie kaplic.

22. Odwiedź pięć kaplic – odkoduj wykute na nich symbole


  • Twoje zadanie polega na odwiedzeniu pięciu kaplic – ich akta były oznaczone w biurze turystycznym numerami: 7, 8, 10, 13, 16.
  • Na murze każdej z tych kaplic musisz znaleźć otwór na klucz, którym jest krucyfiks.
  • Ponadto musisz prawidłowo odkodować symbole, wykute na kaplicach i odczytany kod wpisać w okienko wpisywania z własnej klawiatury.
  • Jako klucz kodowy posłuży Ci tabela z alfabetem templariuszy (w Inventory to Alfabeto in codice dei Templari).
  • Wpisując rozkodowane symbole w okienko, należy się posługiwać włoskimi określeniami: sinistra – w lewo i destra – w prawo.
  • Kolejność odblokowywania kaplic jest całkowicie dowolna.
  • Jeśli do odszukania kaplic zamierzasz posłużyć się mapą, zawsze po zatwierdzeniu wpisanego kodu, a przed użyciem mapy, wyjdź ze zbliżenia, inaczej gra nie zadziała.
Kaplica nr 7
  • Przenieś się do kościoła Santa Maria delle Grazie (lokacja nr 10 po prawej stronie mapy).
    Odwróć się 1x okrągła strzałka, skręć 1x w lewo. Idź 9x prosto, skręć 1x w lewo, 2x prosto, 1x w prawo, 1x prosto.
  • Kliknij lupę na kamiennym krzyżu obok kaplicy.

    Obrazek

  • Użyj krucyfiksu na otworze.
  • W okienko wpisz: destra 14 i zatwierdź OK.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia (1x w dół, 1x w prawo).
Kaplica nr 8
  • Przenieś się do Municipio (lokacja nr 7 po lewej stronie mapy).
  • Stojąc przed urzędem skręć 1x w lewo, 4x prosto, 1x w prawo.
  • Kliknij lupą kaplicę.
  • Kursorem strzałki obejrzyj ścianę po prawej, a potem na postaci świętego kliknij strzałkę w lewo w dół (strzałka jest po prawej stronie ekranu).

    Obrazek

  • Kliknij lupę na krzyżu.
  • Użyj krucyfiksu na otworze.
  • W okienko wpisz: destra 7 i zatwierdź OK.
  • Wyjdź ze zbliżenia (1x w dół, 1x w prawo).
Kaplica nr 10
  • Przenieś się do kościoła San Maurizio (lokacja nr 6 po lewej stronie mapy).
  • Po schodach idź 4x prosto, skręć 1x w lewo.

    Obrazek

  • Otwórz metalową bramkę. Idź: 1x prosto, 1x w lewo, 2x prosto, 1x w prawo, 2x prosto.
  • Kliknij lupę na obramowaniu kaplicy na dole po lewej.

    Obrazek

  • Użyj krucyfiksu na otworze.
  • W okienko wpisz: sinistra 18 (z tabeli wynika, że drugą cyfrą powinna być dziewiątka, ale to nie działa).
  • Zatwierdź OK.
  • Wyjdź ze zbliżenia (1x w dół, 1x okrągła strzałka).
Kaplica nr 13
  • Przenieś się na plac w centrum Maggii (lokacja nr 8 po lewej stronie mapy).
  • Obróć się plecami do fontanny (okrągła strzałka). Idź 2x prosto, 1x w prawo, 1x w lewo, 2x prosto, 2x w lewo.
  • Kliknij lupę na kaplicy oplecionej bluszczem.

    Obrazek

  • W zbliżeniu przesuń się 1x w prawo, 1x w dół.
  • Kliknij lupę na szarym kamieniu (powyżej brązowego kamienia nieco po prawej).

    Obrazek

  • Wyjmij kamień rączką.
  • Użyj krucyfiksu na otworze.
  • W okienko wpisz: sinistra 4 i zatwierdź OK.
  • Wyjdź ze zbliżenia (1x w dół, 1x w górę).
Kaplica nr 16
  • Przenieś się do Zona Grotti (lokacja nr 4 po lewej stronie mapy).
  • Idź 12x prosto, 1x w lewo, 3x prosto, 1x w lewo, 3x prosto, 1x w prawo, 9x prosto.
  • Użyj szpadla na wężu – pozbędziesz się zwierzaka i automatycznie weźmiesz trochę ziemi (terricco). Opis znalezienia szpadla, jeśli go nie masz, jest w części 6. poradnika.
  • Po unieszkodliwieniu węża idź 4x prosto. Przed drogowskazem przy kaplicy della Pioda skręć 1x w prawo. Idź 18x prosto, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w prawo.
  • Lupą obejrzyj lewą ścianę kapliczki.

    Obrazek

  • Użyj krucyfiksu na otworze.
  • W okienko wpisz: sinistra 6 i zatwierdź OK.
  • Wyjdź ze zbliżenia (1x w dół).
Mapa
  • Po odkodowaniu znaków z pięciu kaplic automatycznie pojawi się mapa, a na niej wielka czerwona strzała i jej zielone przedłużenie.
  • Jeśli dobrze się przyjrzysz, zauważysz, że dla potrzeb gry kapliczka nr 7 (grot strzałki) została przesunięta. Ciebie jednak bardziej interesuje nowy punkt na mapie – na końcu zielonego przedłużenia.
  • Kliknij lupę na obszarze mapy wydzielonym na czerwono – gra automatycznie przeniesie Cię do domu.

    Obrazek

23. Odszukaj kamienny posąg i następną wskazówkę


  • Musisz odszukać miejsce, które wskazuje koniec zielonego przedłużenia strzałki.
  • Wyjdź z domu i stań na skraju jezdni (1x w prawo, 1x okrągła strzałka, 2x prosto, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w prawo).
  • Na skraju jezdni skręć 1x w prawo, 3x prosto, 1x w prawo, 1x prosto, 1x w lewo, 4x prosto.
  • Kliknij lupę na kamiennej figurze kobiety.

    Obrazek

  • Posłuż się tabelą (w Inventory to Alfabeto in codice dei Templari) do odkodowania napisu na posągu.
  • Kliknij pióro i w okienko wpisz z własnej klawiatury : cosa celata tardi.
  • Zatwierdź OK.

    Obrazek

  • Z tych wyrazów ułóż anagram. Kliknij Anagramma i w okienko wpisz z klawiatury: dietro la cascata.
  • Zatwierdź OK.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia.

24. Udaj się nad wodospad – przygotuj się do nurkowania


Wodospad
  • Cosa celata tardi – cosa cela tradita – dietro la cascata znaczy: Co ukryte wyjawione – za wodospadem.
  • Jeśli lokacja Cascata del Salto (nr 3 po lewej stronie mapy) dotąd się nie uaktywniła, musisz się udać tam pieszo.
  • Za pomocą mapy przenieś się do kaplicy Santa Maria del Carmelo (lokacja nr 5 po lewej stronie mapy). Stojąc przed kaplicą skręć 1x w prawo, a potem idź 26x prosto.
  • Stoisz przed wodospadem.
  • Niestety, nie możesz go przepłynąć. Poziom wody jest za wysoki, a prąd za silny. Trzeba znaleźć sposób na zmniejszenie siły, z jaką spada woda.
  • Wyjdź ze zbliżenia 1x w dół. Spójrz 1x w górę. Potem kliknij lupę w prawym górnym rogu ekranu – tam musi być śluza. Trzeba ją odszukać.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia 1x w dół. Obróć się plecami do wodospadu i idź 5x prosto.
  • Kliknij lupę na dużym otworze po sęku w spróchniałym pniu. Ktoś schował tam butlę tlenową – weźmiesz ją automatycznie.

    Obrazek

  • Idź 6x prosto.
  • Zatrzymaj się tuż przed wyjściem z lasu i zabierz okulary do nurkowania, wiszące na znaku informacyjnym (górny lewy róg ekranu).

    Obrazek

  • Do śluzy idź: 6x prosto, 1x w lewo, 4x prosto, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w lewo, 1x prosto.
    Teraz gra automatycznie przeniesie Cię na właściwą ścieżkę – idź 2x prosto.
Śluza
  • Zbadaj rączką kłódkę na bramce – solidne zamknięcie.
  • Przejdź nad ogrodzeniem 1x do góry. Idź 1x prosto.
  • Otwórz rączką szarą pokrywę panelu na ścianie budyneczku przed sobą.

    Obrazek

  • Kliknij lupą otwarty panel.
  • Musisz sprawić, by światełka na panelu zaświeciły się na zielono:
    1. Wciśnij łapką trzy szare przyciski w górnym rzędzie – światełka zaświecą się na żółto.
    2. Teraz kolejno przekręć każde pokrętło dolnego rzędu w prawo (kliknij na każdym pokrętle, gdy kursor przybierze kształt dłoni z palcem wskazującym, skierowanym w prawo).
    Obrazek

  • Gdy śluza się zamknie, wyjdź ze zbliżenia (1x w dół).
  • Idź 2x prosto. Obróć się (1x okrągła strzałka) i weź spod ściany budyneczku impregnowany plecak.

    Obrazek
Nurkowanie
  • Wróć nad wodospad – za pomocą mapy przenieś się do Cascata del Salto (lokacja nr 3 po lewej stronie mapy).
  • Zejdź nad wodę 6x prosto.
  • Kliknij lupę na wodzie.
  • Zanurkuj: 1x prosto, 2x w dół, 5x prosto, 2x do góry.

CAPITOLO 6: GLI ENIGMI DELLE PORTE SACRE
ROZDZIAŁ 6: ZAGADKI ŚWIĘTYCH BRAM

25. Przejdź labirynt – odszukaj medaliony


Oświetl korytarz:
  • Użyj zapałek gdzieś na planszy – oświetlisz na chwilę wnętrze.
  • Nim światło zgaśnie, weź rączką pochodnię ze ściany po lewej.
  • W Inventory użyj zapałek na pochodni (torcia).
  • Zapalonej pochodni (torcia accesa) użyj na przykład na ścianie.
W labiryncie idź:
  • 2x w prawo – weź deskę i pierwszy medalion z aniołem – A1 – wyjdź ze zbliżenia.
  • 1x w lewo, 1x w prawo, 1x w lewo – użyj deski na rozpadlinie – idź 1x prosto.
  • 1x w lewo – weź medalion z gryfem – G – wyjdź ze zbliżenia.
  • 1x prosto – weź medalion ze słońcem – S – wyjdź ze zbliżenia.
  • 1x w prawo, 1x w lewo – weź medalion z feniksem – F – wyjdź ze zbliżenia.
  • 1x w prawo, 2x w lewo – weź drugi medalion z aniołem – A2 – wyjdź ze zbliżenia.
  • 1x w prawo – stoisz przed pierwszą bramą.

26. Przejdź przez sześć bram do krypty


Pierwsza bram
  • Kliknij lupą umieszczoną na ścianie tarczę.
  • Odczytaj zaszyfrowaną wskazówkę wypisaną powyżej i poniżej tarczy:
      Angeli immacolati lodano il sole inginocchiati e volano intorno al sol felice il grifone e la fenice – Aniołowie czyści chwalą słońce – jeden klęczący zatacza półokrąg ku gryfowi, drugi – ku feniksowi.
  • Na tarczy umieść medaliony:
      A1 – na dole po lewej
      G – na górze po lewej
      S – pośrodku tarczy
      F – na górze po prawej
      A2 – na dole po prawej.

    Obrazek

  • Poczekaj, aż brama się otworzy.
  • Idź 1x prosto, 1x w lewo – stoisz przed drugą bramą.
Druga brama
  • By otworzyć drugą bramę, kliknij lupę na kratkowanym ekranie – zobaczysz pytanie, zapisane alfabetem templariuszy:
      Quanti sono i pulsati bianchi? – Ile jest pulsujących biało punktów?
  • Wszystkie punkty na przecięciach linii są białe – jeśli zdaje Ci się inaczej, to tylko złudzenie.
  • Teraz kliknij kursor na klawiszach z cyframi.
  • Gdy pojawi się okienko, wpisz z własnej klawiatury: 35.
  • Zatwierdź OK.
  • Poczekaj, aż brama się otworzy.
  • Idź 1x prosto, 1x w lewo – stoisz przed trzecią bramą.
Trzecia brama
  • Kliknij lupę na obrazach – musisz je porównać i znaleźć cztery różnice.
  • Klikaj kursorem na obrazie po prawej, w miejscach, w których te różnice występują.
  • Jeśli chcesz sprawdzić trafienie, kliknij napis Clicca w prawym dolnym rogu ekranu.

    Obrazek

  • Po prawidłowym wskazaniu różnic gra automatycznie przeniesie Cię dalej.
  • Idź 1x w prawo – stoisz przed czwartą bramą.
Czwarta brama
  • By otworzyć czwartą bramę, kliknij lupę na obrazach. Porównaj je i znajdź pięć różnic.
  • Klikaj kursorem na obrazie po prawej, w miejscach, w których te różnice występują.
  • Jeśli chcesz sprawdzić trafienie, kliknij napis Clicca w lewym górnym rogu ekranu.

    Obrazek

  • Po prawidłowym wskazaniu różnic gra automatycznie przeniesie Cię dalej.
  • Idź 1x w lewo – stoisz przed piątą bramą.
Piąta brama
  • By otworzyć piątą bramę, kliknij lupę na obrazach. Porównaj je i znajdź pięć różnic.
  • Klikaj kursorem na obrazie po prawej, w miejscach, w których te różnice występują.
  • Jeśli chcesz sprawdzić trafienie, kliknij napis Clicca w lewym górnym rogu ekranu.

    Obrazek

  • Po prawidłowym wskazaniu różnic gra automatycznie przeniesie Cię dalej.
  • Idź 1x w prawo – znajdziesz skrzynię.
  • Kliknij lupę na zamku skrzyni – pojawi się magiczny kwadrat, w którym suma liczb pionowo, poziomo i na skos jest zawsze taka sama.
  • Kliknij klawisze pod kwadratem.
  • W okienko z pytaniem: Quale numero vuoi digitale? – Jaką liczbę chcesz wpisać? wpisz: 65 i zatwierdź OK.
  • Z otwartej skrzyni weź klucz.
  • Wyjdź ze zbliżenia.
  • Idź 1x w lewo – stoisz pod szóstą bramą.
Szósta brama
  • Kliknij lupę na zamku.
  • Użyj klucza ze skrzyni na dziurce od klucza.
  • Poczekaj, aż brama się otworzy.
  • Idź 1x prosto – jesteś w krypcie.
Krypta
  • Stoisz na schodach do krypty – idź 5x prosto.
  • Kliknij lupę na książce, leżącej na postumencie po lewej.

    Obrazek

  • Weź książkę – to Alchemia.
  • Skręć 1x w prawo, 2x prosto – weź naczynka z ołtarza.
  • Udało Ci się chwycić tylko dwa pojemniczki, bo stoisz na zapadni!
  • Na dnie szybu idź 8x prosto (początkowo ekran jest zupełnie czarny), potem 1x w lewo, 1x do góry – jesteś na łące niedaleko kościoła Santa Maria delle Grazie.

27. Zdobądź klucz do drzwi dzwonnicy


Książka
  • W Inventory zbadaj pytajnikiem książkę alchemiczną zabraną z krypty.
  • Na zbliżeniu przekartkuj ją i wyjmij z niej zdjęcie.
  • W Inventory pytajnikiem przyjrzyj się zdjęciu, a potem kliknij na nim lupę – zauważysz, że fotografia przedstawia posąg świętej Margarity/ Małgorzaty i są na niej jakieś symbole.
  • Statua świętej Margarity/ Małgorzaty znajduje się w kościele San Maurizio.
Kościół San Maurizio
  • Za pomocą mapy przenieś się do kościoła San Maurizio (lokacja nr 6 po lewej stronie mapy).
  • Wejdź po schodach do kościoła San Maurizio (9x prosto). W środku skręć 2x w prawo i użyj kubka z czerwonym trójkątem na chrzcielnicy – masz wodę święconą.

    Obrazek

  • Idź do bocznego ołtarza po lewej: 3x w lewo, 3x prosto, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w lewo.
  • Kliknij 1x lupę na posągu podpisanym S. Margarita, a potem jeszcze raz na dłoni świętej.

    Obrazek

  • Jeśli przesuniesz po dłoni kursorem, zauważysz, że są tam trzy aktywne miejsca. Po obejrzeniu zdjęcia w Inventory domyślasz się, że jeśli użyjesz czterech elementów na dłoni posągu świętej, zdobędziesz klucz.
  • Sprawdź w Alchemii, jakie elementy odpowiadają symbolom na zdjęciu:
      czerwony trójkąt z wierzchołkiem u góry – fuoco – ogień
      przekreślony trójkąt z wierzchołkiem u dołu – terra – ziemia
      przekreślony trójkąt z wierzchołkiem u góry – aria – powietrze
      czerwony trójkąt z wierzchołkiem u dołu – aqua santa – święcona woda.
  • Sprawdź w Inventory, czy posiadasz te elementy:
      ogień – zapałki
      ziemia – użyj terriccio na pustym kubku z przekreślonym trójkątem
      powietrze – we właściwym momencie dmuchniesz, klikając ikonę ust
      święcona woda – wypełniony kubek z czerwonym trójkątem.
  • Sprawdź w Alchemii, na których palcach posągu użyć tych elementów – na siódmej stronie książki znajduje się ilustracja, przedstawiająca dłoń z kluczem nad małym palcem.
  • Na małym palcu posągu użyj kolejno:
    1. zapałek
    2. ziemi
    3. ikony ust
    4. wody święconej.

    Obrazek

  • Ze skrytki w dłoni posągu weź klucz.
  • Ciekawe! Alchemicy nazwali kwas rozpuszczający każdą substancję Atiragram, a to przecież wspak Margarita.
  • Wyjdź ze zbliżenia i podejdź do bocznych drzwi kościoła: 5x prosto, 1x w lewo, 1x w lewo ku górze, 1x prosto, 1x w prawo. Otwórz rączką drzwi. Wyjdź na zewnątrz 1x prosto. Skręć 2x w lewo, 1x w prawo ku górze.

28. Wejdź na dzwonnicę


Drzwi dzwonnicy
  • Przed Tobą drewniane drzwi na dzwonnicę.
  • Na drzwiach użyj żółtego klucza (dziurka jest po prawej) – niestety, coś blokuje zamek.
  • Kliknij lupę na tarczy ze znakami zodiaku.

    Obrazek

  • W Alchemii na stronie jedenastej znajdziesz podpowiedź do tej zagadki – ilustracja wskazuje, których znaków i w jakiej kolejności należy użyć.
  • Kliknij na tarczy kolejno: wagę, bliźnięta, lwa, ryby.

    Obrazek

  • Blokada nie puściła, ale spod drzwi wysunął się skrawek pergaminu o charakterystycznym kształcie.
  • Weź skrawek i zbadaj go pytajnikiem w Inventory – na pergaminie nic nie napisano!
  • Poszukaj w kościele czegoś, co przypominałoby formą kształt skrawka pergaminu.
Kościół
  • Podejdź do okna nad bocznym ołtarzem, położonym naprzeciwko ołtarza z posągiem świętej Małgorzaty (spod drzwi dzwonnicy: 1x w lewo, 1x prosto, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w prawo, kliknij lupę na stoliku ze świecami w lewym dolnym rogu ekranu, 1x prosto).
  • Kliknij lupę na świetliku nad ołtarzem, a później użyj na nim skrawka pergaminu.

    Obrazek

  • Poczekaj, póki na pergaminie nie ukaże się dziwny schemat – weź skrawek z powrotem.
  • Przypomnij sobie stolik ze świecami wotywnymi. Wyjdź ze zbliżenia (1x w dół) i wróć do stolika: 2x w lewo, 1x okrągła strzałka.
  • Kliknij lupę na stoliku i tak zapal świece, by tworzyły krzyż, jak na schemacie (rzędy liczone od lewej):
      drugi pionowy rząd – 4. świeca od góry
      trzeci pionowy rząd – świece: 3, 4, 5, 6, 7. od góry
      czwarty pionowy rząd – 4. świeca od góry.

    Obrazek

  • Właśnie odblokowały się drzwi na dzwonnicę.
  • Wyjdź ze zbliżenia 1x do góry. Idź do drzwi wieży: 1x okrągła strzałka, 1x w lewo, 1x w lewo ku górze, 1x prosto, 1x w prawo, otwórz boczne drzwi kościoła, 1x prosto, 2x w lewo, 1x w prawo ku górze.
  • Otwórz drzwi z zodiakalną tarczą (klamka jest po prawej) i idź 1x prosto – jesteś w dzwonnicy.

29. Zdobądź medalion


Na wyższy poziom dzwonnicy
  • Przed Tobą drabina – wejdź 2x do góry, a gra automatycznie przeniesie Cię wyżej.
  • Przejdź przez otwór w drewnianym suficie (1x prosto).
  • Potem przez dziurę w murze (1x prosto).
  • Użyj zapałek na ciemnym wnętrzu i idź 2x prosto.
Medalion
  • Stoisz przed wejściem wyciętym w murze.
  • Kliknij lupę na inskrypcji na ścianie po prawej i odczytaj wskazówkę w tajnym alfabecie templariuszy:
      Scritto nelle stelle, Maria, Maurizio e Maggia hanno qualcosa in comune – Zapisane w gwiazdach, wspólne dla Marii, Maurizio i Maggii.
  • Maria, Maurizio i Maggia - wszystkie nazwy własne zaczynają się na M!
  • Wyjdź ze zbliżenia i kliknij lupę po lewej stronie wejścia na jaśniejszym kamieniu.

    Obrazek

  • Ustaw symbole planet tak, by łącząc je, można było wykreślić M.
  • Przesuń symbol:
      lewy górny – 3 punkty w prawo
      prawy górny – 1 punkt w prawo
      lewy dolny – 2 punkty w prawo
      prawy dolny – 3 punkty w prawo
      środkowy – 1 punkt w prawo.
  • Weź medalion z wizerunkiem słońca.

    Obrazek

  • Wyjdź ze zbliżenia i wycofaj się do drabiny: 2x w dół, 1x okrągła strzałka.
  • Wejdź po drabinie wyżej: 1x w lewo, 2x prosto.
  • Otwórz łapką metalową pokrywę włazu.
  • Wejdź na platformę 1x prosto i skręć 2x w lewo.
  • Przed Tobą czasza dzwonu – użyj na niej medalionu z wizerunkiem słońca.

    Obrazek

  • Promienie odbite w talizmanie oświetlą jakiś punkt na zboczu góry na przeciwległym krańcu miasteczka. Budowla przypomina kaplicę della Pioda.

    Obrazek

  • Trzeba tam dotrzeć, ale w Inventory nie ma mapy.
  • Wyjdź z zbliżenia i zejdź po drabinie: 1x w dół, 1x w lewo, 1x w dół, 4x prosto, 1x w dół.
  • Ach! To było bliskie spotkanie z czyjąś pięścią.

CAPITOLO 7: LA VERITA
ROZDZIAŁ 7: PRAWDA

30. Wydostań się z pułapki


Pierwsza próba rozbrojenia bomby
  • Nie wiesz, co się stało ani gdzie jesteś. Słyszysz tykanie – na półce leży bomba i musisz ją rozbroić w ciągu 60 sekund.
  • Nie udało się za pierwszym razem? Nie szkodzi. Plansza Game over daje Ci trzy możliwości:
    • Riprova – ponowna próba bez mierzenia czasu z możliwością zapisu w każdym momencie
    • Carica ultima partita salvata – wczytanie wcześniejszego zapisu
    • Esci dal gioco – wyjście z gry bez zapisu.
Rozbroić bombę
  • Kliknij Riprova i spokojnie przystąp do działania.
  • Po skończonej animacji przesuń kursor ku dolnej krawędzi ekranu, a gdy przybierze kształt buta, kliknij – teraz masz w Inventory kamień.

    Obrazek

  • Przesuń się 2x w lewo i użyj kamienia na szklanej butelce.
  • Kliknij łapką na stłuczonej butelce – automatycznie przecinasz ostrą krawędzią linę, która Cię krępuje, a przedmiot trafia do inwentarza.

    Obrazek

  • Po animacji obróć się 1x w lewo – otwórz szafkę.

    Obrazek

  • Z szafki weź nożyczki i klucz.
  • Wyjdź ze zbliżenia 1x w dół. Skręć 1x w prawo.
  • Na najwyższej półce po prawej (tuż pod sekundnikiem) leży bomba – kliknij na niej 2x lupę.

    Obrazek

  • Użyj nożyczek na zielonym przewodzie – tej operacji dokonaj na wydzielonym fragmencie ekranu, na którym bomba jest widoczna w zbliżeniu.

    Obrazek

  • Udało Ci się rozbroić ładunek, więc wyjdź ze zbliżenia 2x w dół.
  • Obróć się (1x okrągła strzałka) i użyj klucza na dziurce od klucza w drzwiach – jesteś na zewnątrz.
  • Twoim więzieniem był składzik do przechowywania wina nieopodal kościoła San Maurizio.

31. Rozpraw się z napastnikiem


Do kaplicy
  • Musisz udać się do kaplicy della Pioda, którą oświetliły promienie słońca, odbite w medalionie, ale nie masz mapy.
  • Najpierw wyjdź na kościelne schody: 1x w lewo, 2x w prawo, 1x w lewo. Teraz idź 8x prosto. Za mostem skręć 1x w lewo. Idź ulicami: 2x prosto, 1x w prawo, 6x prosto, 1x w lewo, 5x prosto. Przed furtką ze skrzynką na listy skręć 1x w lewo. Idź wąskim zaułkiem: 1x w prawo, 1x w lewo, 1x prosto. Gdy zobaczysz ulicę, skręć 1x w lewo. Idź nią 5x prosto. Przy fontannie skręć 1x w prawo. Dalej idź do schodów: 4x prosto, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w prawo. Po schodach idź 15x prosto, a po animacji jeszcze raz prosto.
Spotkanie
  • Przed kaplicą della Pioda przywita Cię urzędnik, który sprzedał Ci mapę. Tym razem będzie miał w ręce… pistolet. Porozmawiaj z nim. Dialog toczy się niemal automatycznie – musisz tylko klikać swoje kwestie i czekać na odpowiedź.
  • Od mężczyzny dowiesz się, że on również szukał skarbu templariuszy, ale bez większych sukcesów. Kiedy zorientował się, czym się zajmujesz, dostarczył Ci nawet latarkę, dzięki której odczytałeś tajny alfabet templariuszy. Cały czas śledził Twoje poczynania, licząc, że rozwiążesz zagadki, z którymi on sobie nie poradził. Teraz, kiedy nareszcie wie, gdzie jest skarb, nie jesteś mu już potrzebny, więc zamierza Cię zabić.
  • Jeśli nie uda Ci się obezwładnić napastnika od razu, na planszy Game over wybierz opcję Riprowa – to ponowna próba.
  • Musisz działać szybko, ale w trakcie rozmowy możesz zapisać grę w dowolnym momencie.
Rozprawa
  • Po wypowiedzeniu swojej ostatniej kwestii: E adesso cosa vuole fare? – Co chcesz teraz zrobić? i odpowiedzi urzędnika sięgnij rączką po kamień (u dołu ekranu).

    Obrazek

    Obrazek

  • Użyj kamienia na napastniku – w ten sposób pozbawisz go przytomności.
  • Na leżącym kliknij lupę: z pistoletu usuń pociski, z kieszeni zabierz złoty medalion i metalową płytkę z otworami, a na koniec zwiąż mężczyznę liną, wyjętą z Inventory.

32. Znajdź kamień i odczytaj napis


Kaplica
  • Po obezwładnieniu i przeszukaniu napastnika automatycznie przeniesiesz się przed wejście do kaplicy della Pioda.
  • Wejdź do środka: 1x prosto i znowu 1x prosto przez dziurę w kracie.
  • Przed figurą Matki Boskiej przesuń się 1x w prawo i kliknij 2x lupę na środkowym fresku (z daleka widać na nim jasny punkt).
  • Użyj medalionu na świecącym punkcie i poczekaj, aż słońce oświetli kamień w murku przed kaplicą.
  • Podejdź tam, korzystając z dziury w kracie 2x prosto.

    Obrazek
Kamień
  • Kliknij lupę na oświetlonym kamieniu i jeszcze raz na kolumnie liter.
  • Na zbliżeniu użyj na literach metalowej płytki.
  • Litery, które pozostały odsłonięte, tworzą napis: Lapis Exilis.
  • Automatycznie znajdziesz w Alchemii objaśnienie:
      Lapis Exilis – nazywany czystym kamieniem lub kamieniem filozoficznym, przenika i ożywia materię, przemienia pospolite metale w złoto. Ma też inne cudowne właściwości: leczy wszystkie choroby i wydłuża życie ponad naturalne granice. Niektórzy twierdzą, że jest tak rzadki, że nie można go zdobyć. Inni mówią, że można go znaleźć gdziekolwiek, nawet między kamieniami na drodze.
  • Pod ręką masz jakiś kamień – kliknij na nim lupę i odczytaj inskrypcję:
      Ecco il nostro vero tesoro! Questo stupendo e tranquillissimo villaggio in cui possiamo vivere tranquilli e felici – Oto prawdziwy skarb! Nasze przepiękne miasteczko, w którym możemy żyć spokojni i szczęśliwi.

    Obrazek

  • Po obejrzeniu panoramy Maggii kliknij, żeby kontynuować, czerwony napis w prawym dolnym rogu ekranu. Cierpliwie poczekaj na rozwój zdarzeń.

EPILOGO – EPILOG


Oddać aparat
  • Siedzisz przed telewizorem. Słyszysz telefon - odbierz go (kliknij lupę na aparacie w głębi ekranu).
  • Dzwoni Twój przyjaciel z prośbą o zwrot aparatu fotograficznego, który od niego pożyczyłeś. Moglibyście razem obejrzeć zrobione przez Ciebie zdjęcia. Postanawiasz załatwić sprawę od razu.
  • Wyjdź ze zbliżenia (1x okrągła strzałka). Idź do wyjścia: 1x w lewo, 1x okrągła strzałka. Stań na skraju jezdni: 2x prosto, 1x w lewo, 1x prosto, 1x w prawo. Udaj się do domu przyjaciela: 1x w lewo, 2x prosto, 1x w lewo (nie ku górze), 8x prosto, 1x w lewo, 1x prosto.
  • Zastukaj łapką do drzwi.
  • Przyjaciel zaproponuje Ci wczytanie zdjęć do komputera – w środku użyj aparatu na monitorze komputera i rozkoszuj się widokami.
  • Nagle na ekranie pojawiają się elektryzujące obrazy. Czyj to grobowiec? Ty tego nie fotografowałeś! Co to znaczy? Czyżby te ujęcia zrobił Twój przyjaciel? Czy on również szukał skarbu templariuszy?
  • Czy tajemnica Maggii na pewno została odkryta? Czy to już naprawdę…
KONIEC
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2106
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 88 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 40 razy
Płeć: Kobieta

Re: I Misteri di Maggia - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 27 września 2018, 21:33

WYBRANE Z PORADNIKA ISTOTNE WSKAZÓWKI TEKSTOWE
przekłady oddają sens wypowiedzi


PROLOG


  • Napis na odwrocie zdjęcia zza wycieraczki samochodu: Bussa alla porta – Zastukaj do drzwi.

  • Ostatnie zdanie notatki na temat templariuszy, znalezionej pod schodami: Scienziati e ricercatori di tutto il mondo dicono che il paesino europeo in questione sia Rennes - Les - Chateau, gi custode di una infinita di misteri ancora irrisolti, mentre altri ricercatori affermano che ... la localita'giusta potrebbe essere un'altra – Uczeni i badacze na całym świecie mówią, że w Europie to zamek w Rennes jest stróżem nie odkrytej jeszcze tajemnicy templariuszy. Tymczasem inni twierdzą, że w grę mogłaby wchodzić także inna miejscowość.

  • Wskazówka Goffredo di Buglione, wyjęta z notki o templariuszach: Qui comincia la caccia metallo prezioso. Se il prossimo indizio trovare vorrai, nel luogo freddo e buio fare luce tu dovrai – Tu zaczyna się polowanie na drogocenny kruszec. Jeśli chcesz znaleźć ważną poszlakę, musisz oświetlić miejsce zimne i ciemne.

  • Plama na wskazówce Goffredo di Buglione: Questa c una vecchia macchia di vino – To stara plama z wina.

ROZDZIAŁ 1


  • Napis na medalionie Goffredo di Buglione: Fai luce sulla mia morte – Zapal światło na moim grobie.

  • Napis na sztylecie znalezionym w krypcie: Quando le tre rintoccare si udirà l'ombra nel sole l'indizio indicherà. – Gdy trzecia wybije, cień w słońcu stanie się wskazówką.

  • Anagram ułożony z podświetlonych liter T E O V A N E O F N N z zegara słonecznego: nove fontane – dziewięć fontann.

ROZDZIAŁ 2


  • Żeby otrzymać aparat fotograficzny, odpowiedz na pięć pytań: o powierzchnię gminy w hektarach; nazwę sąsiedniej wspólnoty, która połączyła się z Maggią; datę rozpoczęcia budowy lokalnej linii kolejowej; liczbę wagonów, którymi na początku dysponowała ta linia; datę oddania do użytku lokalnej linii kolejowej (informacje z tablicy na ścianie Municipio). W okienko wpisuj kolejno:
      2388
      Moghegno
      1905
      4
      1907.

ROZDZIAŁ 3


  • Podczas nocnego spotkania nieznajomy przez komórkę pyta o liczbę apostołów, tytuł pierwszej i ostatniej księgi Biblii oraz o liczbę jeźdźców apokalipsy. W okienko wpisuj kolejno:
      12
      Genesi
      Apocalisse
      4.

ROZDZIAŁ 4


  • Rozszyfrowana wiadomość z fresku z kaplicy Santa Maria del Carmelo: Sblocca le 5 cappelle segnate utilizzando il crocifisso e segui la freccia. – Wykorzystaj krucyfiks do odblokowania 5 zaznaczonych kaplic i idź w kierunku wskazanym przez strzałę.

ROZDZIAŁ 5


  • Kody odblokowujące pięć kaplic (destra – w prawo, sinistra – w lewo):
      kaplica nr 7 – destra 14
      kaplica nr 8 – destra 7
      kaplica nr 10 – sinistra 18
      kaplica nr 13 – sinistra 4
      kaplica nr 16 – sinistra 6.

  • Rozkodowany napis na kamiennym posągu kobiety: cosa celata tardi. Anagram z tych wyrazów: dietro la cascata – za wodospadem.

ROZDZIAŁ 6


  • Wskazówka na pierwszej bramie labiryntu (okrągła tarcza z pięcioma medalionami): Angeli immacolati lodano il sole inginocchiati e volano intorno al sol felice il grifone e la fenice – Aniołowie czyści chwalą słońce – jeden klęczący zatacza półokrąg ku gryfowi, drugi – ku feniksowi.

  • Pytanie na trzeciej bramie labiryntu (czarny ekran w białą kratkę): Quanti sono i pulsati bianchi – Ile jest pulsujących biało punktów?

  • Pytanie na zamku skrzyni z kluczem do szóstej bramy: Quale numero vuoi digitale – Jaką liczbę chcesz wpisać?

  • Wskazówka do zagadki z planetami: Scritto nelle stelle, Maria, Maurizio e Maggia hanno qualcosa in comune – Zapisane w gwiazdach, wspólne dla Marii, Maurizio i Maggii.
ROZDZIAŁ 7


  • Napis utworzony po przyłożeniu do kamienia metalowej tabliczki, zabranej mężczyźnie z pistoletem: Lapis Exilis – kamień filozoficzny.

  • Napis na przydrożnym kamieniu: Ecco il nostro vero tesoro! Questo stupendo e tranquillissimo villaggio in cui possiamo vivere tranquilli e felici – Oto prawdziwy skarb! Nasze przepiękne miasteczko, w którym możemy żyć spokojni i szczęśliwi.
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl


Wróć do „I Misteri di Maggia: Il Tesoro dei Templari”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość