Dead secret: circle - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 1981
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 86 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 36 razy
Płeć: Kobieta

Dead secret: circle - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 22 maja 2018, 15:46

Problemy z uruchomieniem gry


  • Jeśli gra się w ogóle nie uruchamia bez żadnego komunikatu o błędzie, może to być wina programu antywirusowego.
  • W takim przypadku wyłącz antywirusa i ponownie zainstaluj grę. W programie antywirusowym dodaj plik ds2.exe do wyjątków. Zrestartuj komputer i włącz antywirusa.
  • Jeśli nie mamy urządzenia typu VR, problemem mogą być też wtyczki, które instaluje gra.
  • W takim wypadku spróbuj usunąć ze steamowego folderu gry (Dead Secret Circle\ds2_Data\Plugins) dwa pliki .dll z nazwą Oculus.

Menu i opcje gry


  • Żeby w trakcie rozgrywki przejść do menu gry, kliknij prawym przyciskiem myszy gdzieś na ekranie.
  • Na planszy, którą w ten sposób wywołasz, znajdziesz między innym ikonę wyjścia do menu.

    Obrazek

  • Samo menu to biurko Patricii: między innymi na blacie po lewej jest ikona wyjścia z gry i dodatkowych opcji, a w jednej z szuflad – możliwość włączenia lub wyłączenia napisów.

    Obrazek

  • Uwaga! Inny sposób wywołania okienka opcji to przytrzymanie lewego Shiftu podczas startu gry – tu można między innymi zmienić sposób wyświetlania z pełnego ekranu na okno.

    Obrazek

DARK SECRET: CIRCLE – PORADNIK DO GRY


SPIS CZĘŚCI PORADNIKA
    Noc – zrujnowana kamienica
    Środa, 6 stycznia 1971 – tajemnicze zdjęcie
    Noc – intruz na piętrze
    Czwartek, 7 stycznia 1971 – rekonesans w kamienicy
    Noc – apartament 302
    Piątek, 8 stycznia 1971 – apartament 302 Rose Chan
    Noc – zaśnieżona ścieżka
    Sobota, 9 stycznia 1971 – biuro Edmunda Przybilskiego i apartament 201 braci Halloran
    Noc – ośnieżone schody i piwnica
    Niedziela, 10 stycznia 1971 – apartament 203 Janet Easely
    Noc – IV piętro
    Poniedziałek, 11 stycznia 1971 – apartament 301 Harriet i Huberta Craine – piwnica
    Noc – mieszkanie Patricii
    Noc, 11 stycznia 1971 – IV piętro i podziemia
    Poniedziałek, 25 stycznia 1971 – mieszkanie Patricii i świątynia


Noc – zrujnowana kamienica


  • Otwórz drzwi windy.
  • Przejdź przez korytarz do pokoju.
  • W pokoju odsuń deski oparte o ścianę – tędy wejdź do łazienki.

    Obrazek

  • Z łazienki wyjdź drzwiami na korytarz.
  • Przejdź przez kolejne pomieszczenia do pokoju z niewyraźną sylwetką w głębi – to koniec koszmaru.

Środa, 6 stycznia 1971
Tajemnicze zdjęcie


Przedpokój
  • Gdy usłyszysz pukanie, podejdź do drzwi – z wycieraczki podnieś zdjęcie apartamentu (znajdzie się w kolekcji osobistych dokumentów Patricii – 1/10).
  • Przejdź do salonu.
Salon – pracownia
  • Obejrzyj tablicę na ścianie nad biurkiem – umieścisz tam zdjęcie.
  • Z szuflady biurka (jest losowa) wyjmij akta dwóch ofiar morderstwa – przekartkuj je ikoną strzałki.
  • Z szafki w kącie przy biurku (druga szuflada od góry) wyjmij do kolekcji osobistych dokumentów Patricii akta Josie Herrery (2/10) – przekartkuj je.

    Obrazek

  • Możesz obejrzeć książki Bobbiego Sawyera na górnej półce biblioteczki – dowiesz się o jego karierze pisarskiej.
  • Weź do kolekcji gazetę z grudnia 1970 (1/6) leżącą na kanapie – przeczytaj artykuł o morderstwach.
  • Z bocznego stolika przy kanapie podnieś do kolekcji książkę (Heather Oats Books 1/9).
Łazienka
  • Z blatu przy umywalce podnieś akta trzeciej ofiary morderstwa – przekartkuj je ikoną strzałki.

    Obrazek

  • Wróć do salonu.
Sypialnia
  • Z dolnej szuflady komody naprzeciwko łóżka weź do kolekcji osobistych dokumentów kartkę z pamiętnika z września 1970 (3/10).
  • Z szuflady nocnego stolika (pod oknem) zabierz do kolekcji osobistych dokumentów list od doktora Hathawaya (4/10).
  • W sypialni otwórz drzwi garderoby.
  • W garderobie podnieś z wieka jednego z kartonów (losowy) akta czwartej i piątej ofiary morderstwa – przekartkuj je.
  • Z sąsiedniego kartonu weź do kolekcji gazetę z października 1965 (2/6) – to jeszcze stara sprawa Bullarda.

    Obrazek

  • Wróć do salonu.
Salon – pracownia
  • W salonie obejrzyj tablicę na ścianie nad biurkiem – pojawią się tam zdjęcia z akt.
  • Kliknij zdjęcia tych ofiar, które miały charakterystyczną ranę na twarzy:
      – po lewej – oba zdjęcia
      - po prawej – zdjęcie pierwsze i trzecie.
  • Patricia uzupełni mapę i dojdzie do wniosku, że tajemniczy apartament znajduje się w centrum obszaru, gdzie popełniono zbrodnie.

    Obrazek

  • Akta ofiar Laughing Mana trafią do osobistych dokumentów Patricii (5/10).
  • Bohaterka postanowi kontynuować śledztwo jutro – idź do sypialni i połóż się spać.

Noc – intruz na piętrze


  • Idź w głąb korytarza – przy jego końcu pojawi się sylwetka oddalającego się człowieka.
  • Idź z mężczyzną na piętro.
  • W korytarzu na piętrze idź w lewo – wkrótce zauważysz, że ktoś się zbliża z naprzeciwka – musisz uciekać.
  • Wróć na schody i zejdź na dół.
  • Na dole skręć w lewo w korytarz.
  • Na końcu korytarza idź znów w lewo – wejdź do pomieszczenia, gdzie jest budka telefoniczna i automaty z tytoniem i napojami.
  • Ukryj się za automatem w kącie przy oknie (kliknij napis Hide) – tu poczekaj na koniec koszmaru.

    Obrazek

  • Uwaga! Możesz również ukryć się w łazience, ale wówczas musisz zamknąć jej drzwi od wewnątrz na zasuwkę.

Czwartek, 7 stycznia 1971
Rekonesans w kamienicy


Hol przy wejściu
  • Idź przed siebie – drzwiami na końcu korytarza wejdź w głąb kamienicy.
Korytarz i klatka schodowa na I piętrze
  • Tuż po wejściu w korytarz możesz skręcić w prawo lub w lewo i zbadać boczne pomieszczenia: zakamarek z budką telefoniczną i automatami oraz łazienkę.
Zakamarek z budką telefoniczną i automatami
  • Zajrzyj do budki telefonicznej – z ziemi podnieś kasetę magnetofonową Shugendo (1/7).
  • Z wierzchu jednego z automatów weź do kolekcji książkę (Heather Oats Books 2/9).
  • Wróć na korytarz.
Łazienka
  • Z ziemi podnieś klucz francuski.

    Obrazek

  • Wróć na korytarz.
Korytarz i klatka schodowa na I piętrze
  • Idź w głąb korytarza.
  • Porozmawiaj z mężczyzną siedzącym na schodach.
  • Wątki dialogu wybieraj, klikając kwestie w notesie.

    Obrazek

  • W trakcie rozmowy mężczyzna poprosi o klucz potrzebny do naprawy windy – jeśli go już masz, PPM otwórz inwentarz.
  • W inwentarzu kliknij ikonę klucza francuskiego, a potem napis Equip – wyjmiesz przedmiot z kieszeni.

    Obrazek

  • Klucza użyj na mężczyźnie.
  • W trakcie rozmowy mężczyzna przedstawi się: Edmund Przybilski – zapamiętaj jego imię.
  • Po otrzymaniu klucza i przedstawieniu się Edmund odejdzie – sprawdź schowek na pojemniki ze śmieciami (małe drzwi przy schodach).

    Obrazek

  • Z ziemi w schowku na pojemniki ze śmieciami podnieś do kolekcji kasetę magnetofonową Shugendo (2/7).
  • Schodami wejdź wyżej.
Korytarz na II piętrze
  • Na II piętrze zapukaj do apartamentu numer 201.
Apartament 201
  • Kliknij drzwi z numerem 201 – gdy się uchylą, porozmawiaj z mężczyzną i wejdź do środka.
  • W przedpokoju skręć do otwartego pomieszczenia – w pokoju kontynuuj rozmowę.
  • W trakcie rozmowy dowiesz się, że mężczyzna to pisarz Bram Halloran – zapamiętaj, czym się zajmuje.
  • Bram wspomni o Rose spod 302, która widziała w kamienicy kogoś w płaszczu przeciwdeszczowym – Patricia postanowi porozmawiać z Rose w przyszłości.
  • Gdy w trakcie spotkania Bram na chwilę wyjdzie z pokoju, możesz się rozejrzeć, jeśli chcesz (na przykład broń na blacie biurka).
  • Rozmowa kończy się automatycznym wyjściem bohaterki na korytarz.
Korytarz na II piętrze
  • Idź w głąb korytarza – wśród rupieci pod ścianą po lewej znajdziesz do kolekcji książkę Gilman (Essential Classics 1/7).

    Obrazek

  • Kliknij drzwi numer 203 – gdy pojawi się kobieta, porozmawiaj z nią.
  • Kobieta przedstawi się tylko imieniem, ale Patricia zidentyfikuje ją jako Janet Easely (zapamiętaj imię). Janet nie będzie chciała rozmawiać.
  • Na ziemi naprzeciwko drzwi 203 znajdziesz kasetę magnetofonową No shortcuts (3/7) do kolekcji.
  • Idź w kierunku schodów lub jeśli chcesz, obejrzyj zatarasowane drzwi apartamentu naprzeciwko 203 – bohaterka zauważy, że jedno z mieszkań jest puste.

    Obrazek

  • Teraz bohaterka ma przegląd wszystkich mieszkań na tym poziomie, może więc sporządzić mapę II piętra, która trafi do kolekcji osobistych dokumentów Patricii (6/10).
  • Po sporządzeniu mapy Patricia automatycznie wróci do domu.
Mieszkanie Patricii
  • W salonie – pracowni kliknij tablicę nad biurkiem – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
  • Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
    1. pytanie – B – Edmund
    2. pytanie – C – Writer
    3. pytanie – B – Janet.
  • Teraz na tablicy nad biurkiem pojawią się profile Edmunda, Brama i Janet oraz mapa II piętra.
  • Na blacie biurka leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).
    Puzzle z biurka
  • W salonie – pracowni podnieś z fotela pod oknem kartkę z pamiętnika z 7 stycznia 1971 (kolekcja osobistych dokumentów Patricii – 7/10).
  • Jeśli chcesz, wejdź do łazienki. Nad umywalką odkręć kran z gorącą wodą (po lewej) – na lustrze pojawi się tajemnicza wiadomość (dodatkowe osiągnięcie).
  • Idź do sypialni i kliknij łóżko – bohaterka położy się spać.

Noc – apartament 302


  • W korytarzu skręć w lewo – idź za tajemniczą postacią.
  • Kliknij drzwi numer 302 – w inwentarzu jest klucz, więc wejdziesz do środka.
  • Przejdź przez apartament – gdy pojawi się tajemnicza postać, idź za nią.
  • W korytarzu za zegarem weź przedmiot ze stolika.

    Obrazek

  • Gdy wydostaniesz się na na korytarz przed apartamentem 302, użyj klucza na którejś z figurek przy drzwiach lub na wycieraczce – schowasz klucz w którymś z tych miejsc.

    Obrazek

Piątek, 8 stycznia 1971
Apartament 302 Rose Chan


Hol przy wejściu i korytarz na I piętrze
  • Idź przed siebie, póki nie natkniesz się na Edmunda – porozmawiaj z nim.
  • Edmund będzie chciał wiedzieć, czy Patricia jest przyjaciółką Rose – powiedz prawdę, że nie jest (dodatkowe osiągnięcie).
  • Wejdź schodami lub wjedź windą na III piętro.
Korytarz na III piętrze
  • Zza kosza na śmieci wyjmij do kolekcji książkę (Heather Oats Books 3/9).

    Obrazek

  • Wejdź po schodach jeszcze wyżej – jakby na IV piętro – tu nie ma przejścia, ale na ziemi obok barierki znajdziesz do kolekcji kasetę magnetofonową (4/7).

    Obrazek

  • Zastukaj do apartamentu numer 301 – porozmawiaj z kobietą, która otworzy drzwi.
  • Kobieta to Harriet Craine, a milczący mężczyzna to jej mąż Hubert Craine.
  • Harriet powie między innymi, że jej mąż produkuje napój zdrowotny, a jednego ze składników dostarcza mu Rose.
  • Po zakończeniu tej pogawędki na III piętrze pojawi się Edmund i stanie przy schodach – porozmawiaj z nim.
  • Edmund powie, że Rose zajmowała się ziołolecznictwem.
  • Pod drzwiami apartamentu 302 kliknij lupą miejsce, w którym we śnie Patricia zostawiła klucz – przedmiot trafi do inwentarza.
  • Z inwentarza wyjmij klucz do 302 i użyj go na drzwiach – wejdź do środka.
Apartament 302
  • Tuż po wejściu idź w prawo do salonu.
  • W salonie podnieś z podłogi obok przewróconego telewizora list od wydawcy – trafi do dokumentów Rose (1/4).
  • Z podłogi obok przewróconej lampy podnieś do kolekcji książkę (Heather Oats Books 4/9).

    Obrazek

  • Przejdź do tej części salonu, gdzie stoją stelaże z sadzonkami.
  • Z podłogi podnieś ogrodowe widełki.
  • Podejdź do stelaża w głębi pomieszczenia pod oknem.
  • Na skrzynce, w której nic nie rośnie, użyj widełek – wykopiesz złoty medalion.

    Obrazek

  • Z pomieszczenia ze stelażami wejdź do kuchni.
  • Otwórz szufladę w kredensie – weź z niej kartkę zapisaną po chińsku – trafi do dokumentów Rose (2/4).

    Obrazek

  • Notatkę po chińsku możesz rozszyfrować, choć nie w tym momencie. Gdy znajdziesz gogle, obejrzyj notatkę w inwentarzu lupą. Nie jest to konieczne (dodatkowe osiągnięcie).
  • Wróć do przedpokoju, a stąd wejdź do sypialni.
  • Z podłogi w pobliżu biurka podnieś list do Huberta – trafi do dokumentów Rose (3/4).
  • Na stojącym na biurku pudełku użyj złotego medalionu.

    Obrazek

  • Z otwartego pudełka zabierz przeźroczystą nakładkę na coś.
  • Otwórz drzwi naprzeciwko łóżka – w garderobie stoi sejf!
  • Z podłogi obok sejfu zabierz kartkę z rozpoczętą kombinacją do sejfu – musisz ją uzupełnić.
  • Wyjdź z sypialni i idź do salonu.
  • W salonie kliknij lupą którąś z niebieskich, chińskich waz spod okna – wyświetlisz zbliżenie przedmiotu.
  • Na zbliżeniu kliknij wazę ikoną palca – zacznie się obracać. Gdy zauważysz karteczkę na spodzie wazy, znów ją kliknij, żeby zatrzymać obrót przedmiotu. Lupą obejrzyj karteczkę – uzupełnisz kombinację do sejfu.

    Obrazek

  • W ten sam sposób zbadaj drugą wazę spod okna – znów uzupełnisz kombinację do sejfu.
  • Trzecia waza jest ukryta za parawanem w kącie salonu – też zbadaj jej spód, żeby uzupełnić kombinację do sejfu.

    Obrazek

  • Gdy masz kompletną kombinację do sejfu, idź do sypialni.
  • W sypialni otwórz drzwi garderoby i kliknij sejf.
  • Na zbliżeniu drzwiczek sejfu połóż kursor po lewej stronie tarczy i kliknięciami ustaw na tarczy 30, tak jak sugeruje karteczka z kombinacją.

    Obrazek

  • Teraz połóż kursor po prawej stronie tarczy i kliknięciami ustaw na tarczy 50.
  • Na koniec połóż kursor po lewej stronie tarczy i kliknięciami ustaw na tarczy 20 – sejf się otworzy.
  • Z otwartego sejfu weź klucz.
  • Wyjdź z sypialni do przedpokoju.
  • W przedpokoju kluczem z sejfu otwórz zamknięte drzwi do magazynku.
  • W magazynku podnieś z podłogi pod krzesłem karteczkę z liczbami.
  • PPM otwórz inwentarz.
  • W inwentarzu kliknij ikonę karteczki z liczbami (lub przeźroczystej nakładki), a potem napis Combine – uchwycisz przedmiot.

    Obrazek

  • Karteczki użyj na ikonie nakładki (lub odwrotnie) – masz kartkę z zaciemnionymi polami – to podpowiedź, jak otworzyć chińską komódkę spod okna.
  • Podejdź do komódki i kolejno kliknij szufladki (rzędy liczone od góry):
    1. pierwszą z prawej w III rzędzie
    2. pierwszą z lewej w II rzędzie
    3. drugą z prawej w IV rzędzie
    4. drugą z prawej w I rzędzie
    5. pierwszą z prawej w II rzędzie.

    Obrazek

  • Drzwiczki u dołu komódki otworzą się automatycznie – zabierz ze skrytki list z pogróżkami (dokumenty Rose 4/4) i kasetę magnetofonową Ikiryou (5/7).
  • Wyjdź z apartamentu Rose na korytarz.
Korytarz na III piętrze
  • Idź w kierunku schodów lub jeśli chcesz, obejrzyj lupą zabite deskami drzwi naprzeciwko 302 – bohaterka sporządzi mapę III piętra (osobiste dokumenty Patricii 8/10) i wróci do domu.
  • Uwaga! W razie pominięcia jakichś elementów nieobowiązkowych, do apartamentu 302 możesz wrócić, gdy na IV piętrze zdobędziesz klucze główne.
Mieszkanie Patricii
  • Wejdź do kuchni.
  • Z blatu przy zlewie weź do kolekcji osobistych dokumentów Patricii drugi list od doktora Hathawaya (9/10).
  • Idź do salonu – pracowni.
  • W salonie – pracowni kliknij tablicę nad biurkiem – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
  • Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
    1. pytanie – D – Rose Chan
    2. pytanie – B – Herbal medicine doctor
    3. pytanie – A – Hubert
    4. pytanie – A – Cassette tape.
  • Teraz na tablicy nad biurkiem pojawią się profile Harriet, Huberta i Rose oraz mapa III piętra.
  • Z szafki obok biurka wyjmij książkę o japońskim mistycyzmie i przekartkuj ją.

    Obrazek

  • Patricia poczyta o Ikiryou, a w kolekcji jej osobistych dokumentów pojawi się fragment z książki (10/10).
  • Wejdź do łazienki.
  • Na spłuczce WC leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).
    Puzzle z łazienki
  • Wejdź do sypialni.
  • Na podłodze przy łóżku (od strony okna) leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).
    Puzzle z sypialni
  • Z sypialni wejdź do garderoby.
  • W garderobie sprawdź otwarte kartony – zniknęła maska Josie, ale za to weź gogle.

    Obrazek

  • Klawiszem Tab załóż gogle – tym samym klawiszem je zdejmujesz.
  • Idź do salonu – pracowni.
  • W salonie ubierz gogle – teraz łatwo zauważysz, że na wierzchu szafki z książkami pojawiło się coś nowego.

    Obrazek

  • Zdejmij gogle i z wierzchu szafki na książki weź do kolekcji kasetę magnetofonową (6/7).
  • Jeśli chcesz, możesz użyć gogli, żeby obejrzeć inne pomieszczenia.
  • Za pomocą gogli możesz też rozszyfrować chińską notatkę Rose – otwórz inwentarz i obejrzyj notatkę lupą. Patricia stwierdzi, że może przydatne będą gogle, które pojawią się automatycznie na dokumencie – kliknij je. Okaże się, że to zamówienie Rose na różne produkty ze sklepu Zhanga.
  • Dzień zakończysz, klikając łóżko w sypialni – bohaterka pójdzie spać.

Noc – zaśnieżona ścieżka


  • Możesz iść tylko przed siebie pod górę.
  • Na końcu ścieżki podnieś z ziemi figurkę.

    Obrazek

Sobota, 9 stycznia 1971
Biuro Edmunda Przybilskiego i apartament 201 braci Halloranów


Hol przy wejściu i korytarz I piętra
  • W holu idź przed siebie i otwórz drzwi na korytarz.
  • Za drzwiami skręć w prawo – zauważysz, że drzwi do biura Edmunda są uchylone. Wejdź tam.
Biuro Edmunda
  • W biurze porozmawiaj z Edmundem – dowiesz się między innymi, że Bram Halloran czeka na przesyłkę pocztową.
  • Pod koniec rozmowy wykorzystaj opcję Janet's kid is missing – Patricia zostanie w biurze sama. (Jeśli trafisz na tę opcję za pierwszym razem, zdobędziesz dodatkowe osiągnięcie).
  • Z szafki na dokumenty zabierz listę z numerami telefonów – trafi do dokumentów Edmunda (1/4).

    Obrazek

  • Po zabraniu listy z numerami telefonów, nie dotykaj aparatu telefonicznego na biurku – w tym momencie masz już to, co konieczne, więc gdy spróbujesz zadzwonić, Edmund wróci, uniemożliwiając dalsze przeszukanie.
  • Z szuflad biurka wyjmij listę lokatorów (dokumenty Edmunda 2/4) oraz do kolekcji książkę (Heather Oats Books 5/9).
  • Z blatu biurka podnieś do kolekcji gazetę ze stycznia 1971 (3/6) oraz list od Janet (dokumenty Edmunda 3/4).

    Obrazek

  • Na blacie biurka leży też magazyn Shapes – obejrzyj go – to podpowiedź, jak otworzyć pudełko w szafie.

    Obrazek

  • Otwórz białą szafę w rogu pokoju – ikoną lupy obejrzyj zamknięte na kłódkę pudełko.
  • Na zbliżeniu zamka kliknięciami wprowadź w okienka kształty z podpowiedzi (licząc od lewej): romb – kwadrat – krzyżyk – trójkąt.
  • Podnieś wieczko pudełka i weź z środka rejestr księgowy – trafi do dokumentów Edmunda (4/4).
  • Teraz możesz albo spróbować użyć aparatu telefonicznego na biurku, albo po prostu wyjść z biura.
  • Uwaga! W razie pominięcia jakichś elementów nieobowiązkowych, do biura Edmunda możesz wrócić, gdy na IV piętrze zdobędziesz klucze główne.
Korytarz I piętra – budka telefoniczna
  • Wejdź do budki telefonicznej.
  • Lupą wyświetl tarczę telefonu.
  • Kliknięciami wybierz numer braci Halloranów: 555 – 8210.
  • Particia podszyje się pod urzędniczkę pocztową i zawiadomi o przesyłce – Bram pójdzie na pocztę.
  • Wyjdź z budki i idź w kierunku schodów na piętro – po drodze spotkasz Janet.
  • Porozmawiaj z Janet.
  • Wejdź schodami lub wjedź windą na II piętro.
Apartament 201
  • Wejdź do apartamentu braci Halloranów.
  • W przedpokoju idź w prawo, do sypialni Brama.
  • W sypialni Brama weź z szafki na książki statuetkę kruka. Obejrzyj do kolekcji leżącą na stoliku przy łóżku książkę Doyle'a (Essential Classics 2/7).

    Obrazek

  • Wróć do przedpokoju. Drzwi na wprost sypialni Brama to łazienka – idź tam.
  • W łazience otwórz szafę – z półki zabierz szpulkę drutu.

    Obrazek

  • Wróć do przedpokoju – idź w prawo do kuchni.
  • W kuchni weź z drzwiczek lodówki list odmowny od wydawcy Brama, a z szuflady kredensu dziennik laboratoryjny Colma z 1957 (dokumenty Brama i Colma 1-2/9).

    Obrazek

  • Wróć do przedpokoju. Drzwi naprzeciwko kuchni prowadzą do pokoju z zegarem, gdzie na początku Patricia rozmawiała z Bramem – wejdź tam.
  • W pokoju z zegarem w regale obok szafki na dokumenty obejrzyj do kolekcji drugą książkę Doyle'a (Essential Classics 3/7).
  • Z szafki na dokumenty weź artykuł o Ikiryou (dokumenty Brama i Colma 3/9). Z szuflady biurka wyjmij kartkę z symbolami – to podpowiedź, jak otworzyć kasetkę pod obrazem.

    Obrazek

  • Podejdź do kasetki na stoliku pod obrazem.
  • Musisz połączyć pojedynczą linią te pola na jej wieku, których symbole znajdują się na kartce z podpowiedzią. Zadanie wykonasz, okręcając wokół gwoździ na wieku kasetki drut zabrany z łazienki. Drutu nie musisz wyjmować – wystarczy, że jest w inwentarzu, a ty klikasz gwoździe.
  • Symbole na kartce z podpowiedzią są dobierane losowo, więc na obrazku poniżej przykładowe rozwiązanie z zaznaczoną kolejnością kliknięć.

    Obrazek

  • Z otwartej szufladki weź klucz do sypialni Colma.
  • Przeszklonymi drzwiami przejdź do pokoju z kominkiem.
  • Z gzymsu kominka zabierz statuetkę sępa. Z telewizora weź artykuł Brama o bracie (dokumenty Brama i Colma 4/9). W szafce pod dziwnym pudełkiem z okrągłą tarczą obejrzyj do kolekcji książkę Kafki (Essential Classics 4/7).

    Obrazek

  • W artykule o bracie Bram wymienia nazwę przypadłości Colma – degenerative disease – zapamiętaj ją.
  • Z szafki na dokumenty zabierz dziennik laboratoryjny Colma z 1964, a ze stołu pod ścianą dziennik laboratoryjny Colma z 1955 (dokumenty Brama i Colma 5-6/9).

    Obrazek

  • Z biblioteczki za kanapą weź do kolekcji książkę (Heather Oats Books 6/9).

    Obrazek

  • Jeśli chcesz, klawiszem Tab załóż gogle. Pod drzwiami do sypialni Colma zauważysz sylwetkę człowieka w masce.
  • Wejdź do sypialni Colma – masz klucz z kasetki, więc jest to możliwe.
  • Uwaga! Jeśli wejdziesz w głąb sypialni Colma, chory dostanie ataku. Myślę, że efekt służy tylko podgrzaniu atmosfery, bo jeśli jest to jakaś czasówka, to ja w każdym razie nie doczekałam się jej końca.
  • Ze stolika pod oknem weź instrukcję przygotowania serum (dokumenty Brama i Colma 7/9). Z podłogi obok podnieś do kolekcji gazetę z kwietnia 1953 (4/6). Ze stolika z lampą zabierz pistolet do iniekcji.

    Obrazek

  • Niestety, fiolka z serum odpadnie od pistoletu, lek się wyleje, a sam pistolet rozładuje.
  • Z kałuży na podłodze zabierz pustą fiolkę na serum.

    Obrazek

  • Jeśli klikniesz lupą kałużę serum na podłodze, Patricia powie, że powinna wytrzeć plamę.
  • Nie jest to konieczne (dodatkowe osiągnięcie), ale jeśli chcesz, weź z kuchni papierowy ręcznik (z rolki podwieszonej pod szafką przy oknie). Ręcznika użyj na plamie na podłodze.
  • Podejdź do urządzenia z kolorowymi cylindrami. Przygotuj serum:
    1. gałkę między okienkami wskaźników kliknij 3x
    2. przyciskiem poniżej gałki włącz urządzenie – zapalą się niebieskie lampki
    3. w uchwycie pośrodku tablicy urządzenia umieść pusta fiolkę na serum
    4. kliknij kranik po prawej 3x
    5. kliknij środkowy kranik 1x
    6. kliknij kranik po lewej 2x.
  • Patricia potwierdzi wykonanie zadania i automatycznie weźmie fiolkę z serum.

    Obrazek

  • Z kartonu obok urządzenia zabierz statuetkę gołębia.
  • Otwórz drzwi garderoby.
  • Z garderoby zabierz dziennik laboratoryjny Colma z 1970 (dokumenty Brama i Colma 8/9) i otwórz kasetkę po lewej. (Tam jest bardzo ciemno więc musisz wymacać kursorem łapki dziennik i kursorem palca kasetkę).

    Obrazek

  • Z kasetki weź nabój do pistoletu do iniekcji.
  • W inwentarzu połącz przyciskiem Combine nabój do pistoletu z pistoletem do iniekcji. Podobnie postąp z fiolką z serum – masz sprawny pistolet do iniekcji.

    Obrazek

  • Podejdź do łóżka Colma – unieś namiot tlenowy nad głową mężczyzny.

    Obrazek

  • Nabitego pistoletu z serum użyj na czole Colma – uratujesz mu życie.
  • Wyjdź do pokoju z kominkiem.
  • W pokoju z kominkiem ustaw na pudełku, gdzie jest już statuetka sowy, pozostałe figurki ptaków: poniżej sowy – sępa, obok sępa – kruka, powyżej kruka – gołębia. (Statuetki dobierasz kolorami do kolorów kamieni-podstawek na pudełku, ale figurek i tak nie można ustawić inaczej, niż jest to założone, więc to nie problem).
  • Z sekretnej szufladki weź liścik od J (dokumenty Brama i Colma 9/9).

    Obrazek

  • Patricia domyśli się, że J oznacza Janet – zapamiętaj ten domysł.
  • Jeśli Colm został już uratowany, zabranie liściku i wyjście do przedpokoju spowoduje powrót Brama do apartamentu. Jeśli więc chcesz tu jeszcze coś zrobić, zrób to przed podniesieniem wiadomości od J.
  • Po wzięciu liściku z sekretnej szufladki wyjdź do przedpokoju – Bram jest niemal w drzwiach wejściowych apartamentu. Nie idź w jego kierunku, bo strzeli do intruza.
  • Szybko schowaj się gdziekolwiek (pokój z kominkiem, z zegarem, łazienka, kuchnia).
  • Poczekaj, póki Bram nie zacznie głośno mówić – teraz wyjdź na korytarz.
  • Bohaterka automatycznie wróci do domu.
  • Uwaga! W razie pominięcia jakichś elementów nieobowiązkowych, do apartamentu 201 możesz wrócić, gdy na IV piętrze zdobędziesz klucze główne.
Mieszkanie Patricii
  • W przedpokoju kliknij dzwoniący telefon – nikt się nie zgłosi, więc odłóż słuchawkę.
  • Wejdź do kuchni.
  • Na szafce w pobliżu lodówki leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).
    Puzzle z kuchni
  • Idź do salonu – pracowni.
  • W salonie – pracowni kliknij tablicę nad biurkiem – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
  • Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
    1. pytanie – B – He has a degenerative disease
    2. pytanie – wybierz cokolwiek, bo żadna odpowiedź nie jest dobra
    3. pytanie – A – Letter from Janet.
  • Teraz na tablicy nad biurkiem pojawi się profil Colma.
  • Na stoliku przed kanapą leży kwartalnik z puzzlami do rozwiązania, jeśli masz ochotę (dodatkowe osiągnięcie).
    Puzzle ze stolika
  • Idź do sypialni i kliknij łóżko – bohaterka położy się spać.

Noc – ośnieżone schody i piwnica


  • Idź schodami pod górę, a na końcu podnieś z ziemi figurkę – znajdziesz się w piwnicy.
  • W piwnicy bohaterka ukrywa się za beczką i widzi mordercę.
  • Bardzo ostrożnie i powoli zejdź za nim po schodach.
  • Na dole morderca coś usłyszy i zatrzyma się w korytarzu – idź w jego kierunku, ale gdyby ekran zaczął czerwienieć, cofnij się za filar.
  • Odczekaj chwilę i znów spróbuj iść ku mordercy – on w pewnym momencie zrezygnuje z nasłuchiwania i przejście będzie możliwe.

    Obrazek
  • Idź korytarzem przed siebie – na końcu skręć w lewo.
  • W głębi zauważysz zamykające się drzwi – idź w tym kierunku.

Niedziela, 10 stycznia 1971
Apartament 203 Janet Easely


Hol przy wejściu i korytarz I piętra
  • Przejdź przez hol.
  • Wejdź schodami lub wjedź windą na II piętro.
Korytarz II piętra
  • Na korytarzu stoją Harriet i Hubert – porozmawiaj z Harriet.
  • Idź w głąb korytarza – natkniesz się na Edmunda, który wyszedł właśnie z pustego apartamentu naprzeciwko mieszkania Janet – porozmawiaj z nim.
  • Drzwi do mieszkania Janet są zamknięte, więc wejdź do apartamentu naprzeciwko.
Apartament 202
  • Z gzymsu pod zabitym oknem weź do kolekcji kasetę magnetofonową (7/7).
  • Otwórz okno obok.

    Obrazek

  • Przez okno wyjdź na schody ewakuacyjne – tu otwórz okno do apartamentu Janet i wejdź do środka.
Apartament 203
  • Z salonu ze stołu weź do kolekcji gazetę z października 1970 (5/6). Ze skrzynki-stolika przy fotelu zabierz do kolekcji książkę (Heather Oats Books 7/9).

    Obrazek

  • Wejdź do łazienki.
  • W łazience otwórz szafę – z półki weź dziennik snów (dokumenty Janet 1/6)
  • Wejdź do pokoju dziecinnego.
  • Z łóżeczka w pokoju dziecinnym zabierz klocek (1/4).
  • Lupą kliknij obraz-układankę na ścianie.
  • Na zbliżeniu dopasuj głowy do postaci. Najprościej jest zacząć od głowy u dołu po lewej, a potem przesuwać je na puste miejsca, tak jakby to była tarcza zegara. Kolejność klikanych pól na obrazku poniżej.

    Obrazek

  • Gdy układanka jest gotowa, podnieś z podłogi pod nią ilustrację-podpowiedź.
  • Załóż gogle (klawisz Tab) i spójrz na skrzynię z zabawkami – imię Aaron na frontowej ściance jest otoczone pulsującą obwódką (to podpowiedź). Zdejmij gogle.
  • Jeśli chcesz, otwórz wieko skrzyni – pogrzeb wśród zabawek, póki nie trafisz na figurkę rycerza nakręcanego kluczykiem. Patricia skomentuje znalezisko (dodatkowe osiągniecie).

    Obrazek

  • W pokoju dziecinnym wejdź do garderoby – z wieka skrzyni zabierz metalową rączkę.

    Obrazek

  • Wróć do salonu.
  • W salonie załóż gogle i spójrz na ścianę z obrazkami – widzisz podpowiedź, jak otworzyć kolorowy zamek w przeszklonych drzwiach. Zdejmij gogle.
  • W ryglu po lewej ustaw kolorowe kółka:
      zielone – na godz. 12 (czerwone ustawi się na godz. 8)
      białe – na godz. 4.
  • Na ryglu po prawej najpierw użyj metalowej rączki z garderoby. Ustaw kolorowe kółka:
      białe – na godz. 1
      czerwone – na godz. 11 (zielone ustawi się na godz. 5).

    Obrazek

  • Wejdź do pracowni malarskiej.
  • W pracowni malarskiej obejrzyj obraz na sztalugach – Janet naprawdę widziała Josie!
  • Ze stolika z lampą zabierz klocek (2/4). Z podłogi między stolikami podnieś list z uczelni (dokumenty Janet 2/6).

    Obrazek

  • Wejdź do kuchni.
  • W kuchni weź ze stołu pod oknem klocek (3/4) oraz liścik od B (dokumenty Janet 3/6).

    Obrazek

  • Wróć do salonu.
  • W salonie podejdź do zabawki z długim kijkiem (pod oknem) – zaważysz, że na kijku jest osadzony jeden klocek, ale jego położenie nie jest zgodne z instrukcją.
  • Kliknij czerwony przycisk – dostaniesz klocek (4/4) z kijka.

    Obrazek

  • Na górnej części kijka używaj kolejno klocków i ustaw na nich obrazki zgodnie z ilustrowaną podpowiedzią z pokoju dziecinnego:
    1. czerwonego – rybka
    2. niebieskiego – wilk
    3. zielonego – żabka
    4. fioletowego – wąż.
  • Kliknij zielony przycisk – z otwartej szufladki weź klucz do sypialni.

    Obrazek

  • Idź do sypialni.
  • W sypialni wyjmij z kosza na śmieci pod oknem list do Lisy, a z parapetu podnieś list od Harriet (dokumenty Janet 4-5/6). Kliknij leżący w pobliżu na podłodze zeszyt.

    Obrazek

  • W okienka zamka kodowego wprowadź kliknięciami hasło: Aaron (z podpowiedzi na skrzyni z zabawkami).
  • Otwórz zeszyt i przeczytaj odmowę widzenia z Lisą (dokumenty Janet 6/6) – Aaron jest synem Lisy, siostry Janet, aresztowanej za przynależność do Czarnych Panter!
  • W sypialni zajrzyj do ściennej szafy – obejrzyj do kolekcji książkę Hawthorne'a (Essential Classics 5/7).
  • Wyjdź z apartamentu drzwiami – po znalezieniu się na korytarzu Patricia automatycznie wróci do domu.
  • Uwaga! W razie pominięcia jakichś elementów nieobowiązkowych, do apartamentu 203 możesz wrócić, gdy na IV piętrze zdobędziesz klucze główne.
Mieszkanie Patrici
  • W mieszkaniu nie ma światła – idź do kuchni.
  • W kuchni otwórz szufladę szafki między lodówką a kuchenką – weź zapałki.

    Obrazek

  • Idź do salonu – pracowni.
  • Zapałek użyj na świecy stojącej na półce w regale z książkami (nie podświetlaj świecy, bo w ten sposób trafiasz na ikonę lupy i nic z tego nie wychodzi).

    Obrazek

  • W salonie – pracowni kliknij tablicę nad biurkiem – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
  • Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
    1. pytanie – D – She is not her son's real mother
    2. pytanie – B – Janet has seen Josie Herrera
    3. pytanie – B – Harriet, over noise.
  • Idź do sypialni i połóż się spać.

Noc – IV piętro


  • Postać, którą widzisz, to Rose – idź za nią.
  • Jesteś w apartamencie z pierwszego koszmaru – idź, jak prowadzi droga, a trafisz do łazienki.
  • Z łazienki wyjdź drzwiami do przedpokoju.
  • W przedpokoju skręć w lewo i zaraz potem drzwiami na ścianie po prawej wyjdź z apartamentu 402.
  • Na korytarzu wejdź w drzwi naprzeciwko – jesteś w apartamencie 403.
  • W przedpokoju apartamentu 403 skręć w prawo i idź przed siebie – z naprzeciwka wybiegnie Rose.
  • Idź do pomieszczenia, z którego wybiegła Rose.
  • Jesteś w pokoju, gdzie na półce regału leży jakieś stworzenie – zapamiętaj, że w pobliżu są drzwi szafy ściennej.

    Obrazek

  • Weź z półki stworzenie i spróbuj wrócić do przedpokoju – z naprzeciwka nadejdzie morderca.
  • Cofnij się do pomieszczenia z regałem i schowaj w szafie ściennej.
  • Z szafy wyjdź, gdy bohaterka zapali latarkę.
  • Po wyjściu z szafy ściennej widzisz naprzeciwko regał, a po prawej otworzyło się nowe przejście – wejdź w nie.

    Obrazek

  • Przejdź przez kuchnię i drzwiami wydostań się na długi korytarz.
  • Długim korytarzem idź przed siebie.
  • Gdy trafisz na ciało leżące na podłodze, zbadaj je ikoną lupy.
  • Dalej idź, jak prowadzi korytarz.
  • Od mężczyzny w masce weź pogrzebacz.

    Obrazek

  • Gdy masz pogrzebacz, idź dalej przed siebie lub zawróć – znajdziesz się w kuchni.
  • Przejdź przez kuchnię, pokój z regałem i przedpokój – trafisz do salonu z zabitym deskami oknem.
  • Na zbitym oknie użyj pogrzebacza.

    Obrazek

  • Przez okno wyjdź na schody ewakuacyjne, a stąd po drabince zejdź w dół.
  • Jesteś na schodach ewakuacyjnych piętro niżej – otwórz okno, a znajdziesz się w apartamencie Rose.
  • W apartamencie Rose spróbuj przejść do przedpokoju – z naprzeciwka wyjdzie morderca.
  • Cokolwiek teraz zrobisz – będziesz uciekać czy poczekasz na atak – przejdziesz do następnego etapu.

Poniedziałek, 11 stycznia 1971
Apartament 301 Harriet i Huberta Craine – Piwnica


Hol i klatki schodowe
  • Idź przed siebie – wkrótce natkniesz się na Edmunda i Harriet.
  • Porozmawiaj z Harriet – jej mąż wyszedł dokądś i nie wrócił! Patricia może przeszukać ich mieszkanie, by pomóc go odnaleźć.
  • Wejdź schodami lub wjedź windą na III piętro.
  • Na III piętrze wejdź do apartamentu 301.
Apartament 301
  • Z przedpokoju wejdź do pokoju z kominkiem.
  • W pokoju z kominkiem zabierz ze stolika pierwszy fragment dziennika Huberta (dokumenty Harriet i Huberta 1/7). Z podłogi w pobliżu kominka podnieś skrawek papieru (1/3). Ze stojaka na drewno (za telewizorem) weź do kolekcji książkę (Heather Oats Books 8/9).

    Obrazek

  • Z pokoju z kominkiem przejdź drzwiami obok fotela do sypialni Harriet i Huberta.
  • W sypialni Harriet i Huberta podnieś z podłogi przy drzwiach notatkę dotyczącą Colma (dokumenty Harriet i Huberta 2/7). Klawiszem Tab załóż gogle i spójrz na obraz nad łóżkiem – masz podpowiedź do zagadki lamp z sypialni gościnnej.

    Obrazek

  • Wróć do pokoju z kominkiem, a stamtąd wyjdź do przedpokoju.
  • Z przedpokoju wejdź do nieużywanej sypialni gościnnej.
  • W sypialni gościnnej zajrzyj do otwartej szafy ściennej – obejrzyj do kolekcji książkę Conrada (Essential Classics 6/7).
  • Żeby otworzyć zamkniętą szafę ścienną, kliknij stojące lampy w tej kolejności:
    1. zieloną
    2. białą
    3. żółtą
    4. fioletową.

    Obrazek

  • Z otwartej w ten sposób szafy ściennej zabierz okrągły kawałek metalu, a z dna podnieś reklamówkę napoju zdrowotnego (dokumenty Harriet i Huberta 3/7).

    Obrazek

  • Wyjdź do przedpokoju.
  • Wejdź do jadalni.
  • W jadalni w regale poszukaj do kolekcji książki Wellsa (Essential Classics 7/7). Weź drugi fragment dziennika Huberta (dokumenty Harriet i Huberta 4/7) oraz skrawki papieru (2/3).

    Obrazek

  • Okrągłego kawałka metalu z sypialni gościnnej użyj na obrazie z kolorowymi okręgami. Musisz ustawić okręgi tak, żeby po prawej ułożyła się fioletowa półkula, a po lewej – jaśniejsza.
  • Możesz to zrobić na przykład tak: kliknij obraz lupą, żeby wyświetlić jego zbliżenie, a na zbliżeniu kliknij okręgi:
      najmniejszy – 9x
      środkowy mniejszy – 3x
      środkowy większy – 9x
      największy – 5x.

    Obrazek

  • Z otwartego sejfu za obrazem weź listę zakupów (dokumenty Harriet i Huberta 5/7) – to podpowiedź, jak otworzyć wejście do tajnego laboratorium.
  • Wyjdź do przedpokoju, a stąd wejdź do łazienki.
  • W łazience otwórz szafę – weź nożyk i trzeci fragment dziennika Huberta (dokumenty Harriet i Huberta 6/7).
  • Wyjdź do przedpokoju, a stąd wejdź do kuchni.
  • W kuchni z szafki wiszącej na ścianie zabierz zieloną okrągłą kolbę, a z szuflady poniżej skrawek papieru (3/3).
  • Na sznurku obwiązującym gałki spiżarni użyj nożyka.

    Obrazek

  • Otwórz spiżarnię. Lupą kliknij puszkę pomidorów, a potem kliknij ją jeszcze raz (1). Podobnie postąp z pudełkiem płatków z napisem Fancy (2) i z puszką kawy (3).

    Obrazek

  • Otwartym przejściem wejdź do laboratorium.
  • PPM otwórz inwentarz.
  • W inwentarzu połącz za pomocą przycisku Combine trzy części podartej kartki w jedną zebraną kupkę skrawków.
  • Zebraną kupkę skrawków kliknij przyciskiem Inspect – wyświetlisz zbliżenie układanki.
  • Na zbliżeniu kliknij wybrany skrawek LPM, klawiszem Shift obróć go odpowiednio i kliknięciem umieść we właściwym miejscu kartki.
  • Po złożeniu skrawków otrzymasz instrukcję ustawienia sprzętu laboratoryjnego.

    Obrazek

  • W laboratorium odsuń wieko skrzynki po prawej – weź recepturę eliksiru (dokumenty Harriet i Huberta 7/7). Z regału pod ścianą zabierz niebieską kolbę.

    Obrazek

  • Podejdź do stołu pod ścianą – z blatu zbierz skręconą rurkę, rurkę z kranikiem, trzy probówki z cieczą: żółtą, niebieską i zieloną oraz fioletową kolbę.

    Obrazek

  • Lupą kliknij pustą zlewkę obok stojaków z probówkami – na blacie pojawi się kartka z instrukcją (jeśli wcześniej została złożona).

    Obrazek

  • Przesuń się do części stołu, gdzie stoi palnik.
  • Wyprodukuj serum:
    1. nad palnikiem ustaw niebieską kolbę – użyj na niej żółtej probówki
    2. na lewo od palnika ustaw fioletową kolbę – użyj na niej zielonej probówki i skręconej rurki
    3. na lewo od niej ustaw zieloną kolbę – użyj na niej niebieskiej probówki i rurki z kranikiem
    4. na palniku użyj zapałek z inwentarza
    5. weź serum Huberta, gdy pojawi się w pustej zlewce.
    Obrazek

  • Wyjdź do przedpokoju – tu spotkasz Harriet – porozmawiaj z nią.
  • Gdy Harriet będzie już tylko powtarzać prośbę o pomoc, użyj na niej serum Huberta – Patricia pokaże je kobiecie i można kontynuować rozmowę.
  • Jeśli w trakcie rozmowy wskażesz Rose jako dostawczynię narkotyku do eliksiru Huberta (And Rose is your dealer), zdobędziesz dodatkowe osiągnięcie.
  • Harriet stwierdzi, że za zniknięciem Huberta stoi wysoki mężczyzna pracujący dla Colma – zapamiętaj to.
  • Na koniec Harriet skieruje Patricię do piwnicy i da klucz do windy.
  • Wyjdź na korytarz.
Korytarz III piętra i winda
  • Guzikiem na framudze przy drzwiach windy sprowadź ją na piętro.

    Obrazek

  • Po chwili oczekiwania przez szybkę w drzwiach zobaczysz klatkę windy – otwórz kratę i wsiądź do środka.
  • W windzie użyj klucza od Harriet na panelu pod bębnem.
  • Kliknij 3x ikonę strzałki w dół – zjedziesz do piwnicy.

    Obrazek

  • Gdy nie można już zjechać niżej, otwórz drzwi windy i wyjdź na korytarz piwnicy.
Piwnica
  • Tuż po opuszczeniu windy skręć w lewo – idź w głąb korytarza, póki nie dojdziesz do regałów z kartonami.
  • Po prawej stronie regałów jest wejście do pralni – idź tam.

    Obrazek

  • W pralni skieruj się w lewo, do tego końca pomieszczenia, gdzie na drążku wiszą ubrania.
  • Z podłogi z ostatnią pralką podnieś do kolekcji książkę (Heather Oats Books 9/9).

    Obrazek

  • Wróć pod regały z kartonami.
  • Wejdź w przejście między regałami – na regale pod samą ścianą znajdziesz do kolekcji gazetę ze stycznia 1970 (6/6).

    Obrazek

  • Wracaj w kierunku windy i zbadaj przeciwległy kraniec korytarza.
  • Pod drzwiami z siatki skręć w prawo – po schodkach zejdź do kotłowni.
  • W kotłowni znajdź piec, w którym nie pali się ogień

    Obrazek

  • Otwórz drzwiczki pieca i weź klucz do kłódki na IV piętrze.
  • Wróć do windy. Przywołaj ją guzikiem na framudze i spróbuj do niej wsiąść – pojawi się notes z podsumowaniem informacji.
  • Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
    1. pytanie – B – We self drug-infused health drinks
    2. pytanie – C – Medicine for Colm
    3. pytanie – A – Rose
    4. pytanie – D – An assassin who works for Colm.
  • Po teście kliknij planszę z komentarzem Patricii – zmienisz scenerię.

Noc – mieszkanie Patricii


  • Jeśli chcesz, idź do łazienki i przejrzyj się w lustrze.
  • Idź do salonu – pracowni. Na szafce z książkami umieść kasetę magnetofonową (wystarczy kliknąć pulsujące kółko).
  • Idź do sypialni, a stąd wejdź do garderoby.
  • W garderobie weź z kartonu maskę.
  • Idź do przedpokoju i spróbuj wyjść z mieszkania.

Noc, 11 stycznia 1971
IV piętro i podziemia


Piwnica i winda
  • Po awarii windy przywołaj ją guzikiem jeszcze raz.
  • Gdy pojawi się klatka windy, wsiądź do środka.
  • W windzie kliknij na bębnie ikonę strzałki w górę – wjedziesz na IV piętro.
  • Na czwartym pietrze w drzwiach windy jest zamontowany skobel z kłódką, ale masz klucz, więc możesz wysiąść.
Korytarze IV piętra i apartament 402
  • W korytarzu idź w prawo – przez dziurę w ścianie wejdź do apartamentu 402.
  • Jesteś w apartamencie z pierwszego koszmaru – idź, jak prowadzi droga, a trafisz do łazienki.
  • Z łazienki wyjdź drzwiami do przedpokoju.
  • W przedpokoju skręć w lewo i zaraz potem drzwiami na ścianie po prawej wyjdź z apartamentu 402.
  • Na korytarzu wejdź w drzwi naprzeciwko – jesteś w apartamencie 403.
Apartament 403
  • W przedpokoju apartamentu 403 skręć w prawo.
  • Przejdź przez pokój z regałem, gdzie w koszmarze było jakieś stworzenie, i stąd wejdź do kuchni.
  • Z kuchni wyjdź drzwiami – w koszmarze był za nimi długi korytarz, teraz jest zwykły przedpokój.
  • W przedpokoju masz przed sobą dwoje drzwi. Za tymi po lewej znajdziesz Rose, a po prawej – Huberta, ale też mordercę. Zapamiętaj, że przewrócone stoły w przedpokoju to dobra kryjówka.

    Obrazek

  • Wejdź w drzwi po prawej (Hubert). Gdy pojawi się morderca, zawróć do przedpokoju, tu skręć w lewo i schowaj się za stołami.
  • W kryjówce za stołami poczekaj na zmianę scenerii.
  • Uwaga! Dobrą kryjówką jest też kąt za pianinem, jeśli do pokoju z Hubertem wchodzisz z pokoju, gdzie leży Rose.
Ośnieżone schody
  • Wspinaj się schodami pod górę.
  • Podnieś figurkę leżącą pod latarnią – wrócisz do apartamentu 403.
Apartament 403
  • Wyjdź z kryjówki za stołami i dokończ eksplorację IV piętra.
  • Lupą obejrzyj zwłoki Huberta. Z tego pokoju wejdź do sąsiedniego pomieszczenia – z parapetu weź klucze główne.

    Obrazek

  • Wejdź jeszcze do pokoju ze zwłokami Rose – lupą obejrzyj jej ciało.
  • Wyjdź z apartamentu 403, w korytarzu wejdź do apartamentu 402 i tędy wróć do windy.
  • Uwaga! Dzięki kluczom głównym masz dostęp do wszystkich pomieszczeń budynku z wyjątkiem pozamykanych drzwi w piwnicy. Jeśli chcesz, przed następnym krokiem możesz uzupełnić kolekcje dokumentów i książek oraz niektóre dodatkowe osiągnięcia.
Winda i korytarz II piętra
  • Zjedź windą z IV na II piętro.
  • Na drugim piętrze wejdź do apartamentu 201 braci Halloranów.
Apartament 201
  • Wejdź do sypialni Colma.
  • Z podłogi przed łóżkiem zabierz nożyce do drutu.

    Obrazek

  • Wróć na korytarz, wsiądź do windy i zjedź do piwnicy.
Piwnica i podziemia
  • Po wyjściu z windy skręć w prawo i podejdź do drzwi z siatki.
  • Gdzieś na siatce użyj nożyc do drutu – pojawią się podpowiedzi, gdzie należy dokonać cięć.
  • Nożycami do drutu kliknij pulsujące kółko w lewym górnym rogu siatki.

    Obrazek

  • Powtórz tę operację w odniesieniu do dwóch punktów w dolnej części siatki – otwartym przejściem idź dalej.
  • Idź przed siebie i w prawo, a potem drogą znaną z koszmaru (w dół po schodach i korytarzem do drzwi z kwadratową szybką).
  • Otwórz drzwi z kwadratowa szybką, za którymi w koszmarze zniknął morderca.
  • Za drzwiami zejdź po schodach w dół i skręć w ceglany korytarz – tędy schodź coraz niżej, póki nie znajdziesz się w dużej sali z kolumnami.
  • W dużej sali podejdź do okręgu z płonących świec i odwróć się do tyłu – staniesz twarzą w twarz z Laughing Manem – poczekaj na rozwój zdarzeń.

Poniedziałek, 25 stycznia 1971
Mieszkanie Patricii i świątynia


Mieszkanie Patricii
  • Uwaga! Przed następnym krokiem możesz jeszcze uzupełnić kolekcje dokumentów i książek oraz niektóre dodatkowe osiągnięcia.
  • Kliknij maszynę do pisania na biurku w salonie – bohaterka zacznie spisywać swoją historię.
  • Po ostatnim nagraniu dla doktora Hathawaya pojawią się plansze z podsumowaniem osiągnięć.
Osiągnięcia
  • Po statystykach przeczekaj napisy końcowe – po nich jest jeszcze coś do zrobienia.
Świątynia
  • Wspinaj się schodami w górę, póki nie dotrzesz przed świątynię.
  • Z postumentu przed wejściem do świątyni zabierz figurkę.

    Obrazek

KONIEC
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Wróć do „Dead secret: circle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość