Lisssn - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9794
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 99 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 119 razy
Płeć: Kobieta

Lisssn - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 17 grudnia 2017, 15:38

Link do solucji w wersji angielskiej.

Zapisy z całej gry


Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula


Lisssn – poradnik


Aby ukończyć grę, musisz odnaleźć wszystkie 30 zdjęć z La Muzicą oraz cztery nuty.

Pierwsza sala
• Wszystkie cztery portrety opowiadają pewną historię.
• Kliknij na portrety w kolejności: Hendel, Bach, Vivaldi, Mozart twórca „Czarodziejskiego fletu”.
• Podejdź do witrażu z dziewczyną i kliknij na nią, pęknie witraż i będziesz mógł wejść do nowego miejsca.

Obrazek

Droga na cmentarz
• Idź prosto i klikaj na tę wronę, która wydaje dźwięk, jeśli nie ma wron i dźwięku - idź do przodu.
• Na końcu drogi otworzą się drzwi.
• Skieruj się na prawo i wciśnij wystającą cegłę pod migającą na ścianie żarówką.

Obrazek

• Na końcu są drzwi, których jednak na razie nie ruszaj.
• Wróć - drzwi blokujące przejście do wielkiej studni będą otwarte.
• Wskocz do studni i z dna zabierz drabinę sznurową.

Obrazek

• Zjedź w dół ekranu, druga ikona od lewej to twój ekwipunek.
• Zabierz drabinę sznurową i użyj jej na dwóch złotych hakach.

Obrazek

• Wejdź po niej na górę i zrzuć wiadro.
• Wciśnij guzik pod wiadrem, a potem użyj haka wiszącego nad studnią i wskocz do środka.
• Zabierz klucz, który wypadł z wiadra.

Save 1

Obrazek

• Wyjdź ze studni i przejdź w lewo między skały.
• Idź cały czas jak droga prowadzi, aż dojdziesz na cmentarz.

Cmentarz
• Zejdź po schodach i stań na wprost fontanny. Kieruj się w lewo.
• Odszukaj grób Bacha i naciśnij jego twarz, wyleci pałka, którą zabierz. Zapamiętaj daty urodzin i śmierci (o ile są podane) wielkich kompozytorów, bo będzie to potrzebne.

Obrazek

• Podejdź do grobu Purcella i znów naciśnij na twarz, pojawi się przez chwilę obraz.
• Wróć i przejdź środkową alejką do końca, a potem w lewo.
• Podejdź do krzyża w kolejnej alejce i kliknij na nuty, zobaczysz trzy pocztówki, zapamiętaj to.

Obrazek

• Przejdź do końca alejki i przy grobie Handela spójrz na ścianę boczną i zwróć uwagę na napis.

Obrazek

• Wróć do początku cmentarza i skieruj się teraz do alejki bocznej po lewej.
• Przy grobie Vivaldiego pojawia się rok urodzin, ale brak daty śmierci – 1741.
• Przejdź do końca alejki i kliknij na figurkę żaby, a zdobędziesz 2 zdjęcia.

Obrazek

• Przejdź do schodów prowadzących do fontanny, stań na wprost.
• Po lewej stronie na balustradzie przesuń wielką kulę i wciśnij przycisk znajdujący się pod nią, otworzyłeś częściowo zwodzony most w oddali.

Obrazek

• Wróć do fontanny i skieruj się na prawo, stojąc na wprost niej.
• Idź do końca prosto, a potem ponownie w prawo, dojdziesz do wiolonczelistki.
• Otwórz szafkę po prawej i zabierz niebieską kulkę.
• Opuść cmentarz i idź do przejścia po prawej stronie.
• Na jednej ze ścian widać oskard, na razie to zostaw.
• Idź w drugą stronę do kolejnego przejścia.
• Zwróć uwagę na skrzynkę nad drzwiami, a na drodze na brak płytek z kałużą.
• Idź dalej, po lewej stronie masz drzewo z pocztówki.
• Kliknij na dół i wciśnij nutę, zwodzony most częściowo się otworzy.

Obrazek

• Po prawej ze skrzynki zabierz czerwoną kulkę, a w jej miejsce wstaw niebieską.
• Wróć do przejścia, gdzie brakowało chodnika, i z kałuży zabierz złoty klucz wiolinowy.

Obrazek

• Wróć do wiolonczelistki i do szafki obok wstaw czerwoną kulkę.
• Opuść cmentarz - kierując się w prawo, dojdziesz do kolejnego przejścia.
• Między płotem z nut podejdź do przycisku w ścianie i w niego kliknij, żeby odjechał wagonik.
• Spójrz na nuty i przekręć metalową rurkę, aby uzupełnić nutę, usłyszysz jak zwodzony most się obniża.

Obrazek

• Na końcu tej drogi znajdziesz zamknięte drzwi.
• Wróć do zwodzonego mostu i podejdź do drzwi.

Save 2

• Otwórz szafkę po lewej stronie drzwi i wstaw klucz wiolinowy.

Obrazek

• Po prawej stronie drzwi wciśnij czerwony guzik.

Zamek
• Wejdź do środka i tym samym guzikiem zamknij drzwi, a w głębi otworzą się inne drzwi.
• Wejdź kolejnymi drzwiami, na wprost drzwi z jakąś układanką, a potem skieruj się na prawo.
• Idź cały czas jak droga prowadzi, aż po lewej miniesz symbol głośnika i poniżej przyciski odtwarzające różne dźwięki.
• Otwórz kolejne drzwi i przejdź przez tunel.
• Na końcu tunelu zamknij drzwi przyciskiem po prawej i podejdź do nich. Spójrz na układankę – rozmieszczenie czarnych kwadratów.

Obrazek

• Przejdź głębiej i pociągnij za uchwyt po lewej nad szybą, zbijesz szybę i utorujesz sobie dalszą drogę.

Obrazek

• Idź dalej prosto, mijając wejście po lewej, aż dojdziesz do skrzynki na ścianie.
• Otwórz ją i wciśnij uchwyt właściwe kwadraty – te zacienione ze schematu, a potem przycisk pośrodku.

Obrazek

• Guzik po prawej stronie nie działa, a nad drzwiami we wnęce masz trzy kreski.
• Wróć teraz do drzwi gdzie widziałeś tablicę z kwadratami - stoją otworem.
• Wejdź do środka, nad głową masz zdjęcia kompozytorów.
• Przejdź dalej i podejdź do dwóch bliźniaczych drzwi.
• W zależności, które otworzysz, wydają inny dźwięk.
• Wróć teraz do głośnika z dźwiękami i klikając na guziki, odszukaj dźwięk, jaki słyszałeś nad drzwiami po lewej stronie.

Obrazek

• Wróć do drzwi i wciśnij guzik nad drzwiami lewymi, a znajdziesz się w korytarzu z kolejnymi drzwiami, znów musisz odszukać te, które wydają ten sam dźwięk.
• Gdy przejdziesz prawidłowo korytarze, wyjdziesz na zewnątrz.
• Skieruj się na lewo, do tych drzwi, które były zablokowane, a obok których wciskałeś płytki.
• Zobacz, że zniknęła jedna kreska, to znaczy, że próbę dźwięku musisz przejść 3x.
• Gdy przejdziesz próbę 3x, nad drzwiami pojawi się zielone koło, wciśnij guzik po prawej, otworzysz drzwi.
• Zanim przejdziesz dalej do groty, wciśnij koło drzwi zielony guzik, a potem się wróć - obok szafki otworzyłeś skrytkę, w której znajdziesz 2 zdjęcia.

Save 3

Grota lodowa
• Wejdź teraz do groty. Skieruj się na prawo do lodowca.
• W tej grocie nie możesz przebywać zbyt długo, bo twoje pole obserwacji zacznie zamarzać, lekarstwem jest opuszczenie na chwilę groty.

Obrazek

• Odszukaj na skale symbol ustawiania zegarów, które blokowały otwarcie skrzyneczki z kilofem. Na końcu drogi jest miejsce, gdzie należy użyć kilofa.
• Wróć się do zegarów i je ustaw, zabierz kilof.
• Wróć do groty i na jej końcu na zamarzniętej skale użyj kilofa.
• Masz informację, że umarł w Londynie w wieku 36 lat – tabliczka dotyczy Purcella.
• W ten sposób obliczysz datę jego zgonu, gdy wiesz, że urodził się 1659.
• Wróć się i idź tunelem prosto.

Save 4

Podziemny tunel
• Skręć w pierwszą odnogę po lewej, aż dojdziesz do drabiny.
• Idź do końca jak droga prowadzi i otwórz drzwi koło nut i torów kolejowych.
• Wróć się i na krzyżówce skręć w lewo.
• Po dwóch krokach we wnęce po prawej znajdziesz portret Bacha, kliknij na niego.
• Po kolejnych dwóch krokach we wnęce po prawej znajdziesz drewniane drzwi, a za nimi kolejne.
• Wejdź po drabinie i zamknij właz, a potem spójrz na wzór, ustaw jakiekolwiek symbole.
• Zejdź na dół i zamknij drzwi, a zobaczysz na nich trójkąt ze święcącymi się symbolami, zapamiętaj to.

Obrazek

• Wróć na górę i ustaw widziany wzór, a otworzysz właz.

Pokój pamięci
• Wejdź do środka, spójrz na obraz Vivaldiego i na stolik po drugiej stronie.
• Przycisk na talerzyku ze świeczką jest nieaktywny.
• Przejdź do okrągłej komnaty, znajdziesz obraz przedstawiający zamknięte drzwi oraz windę.
• Windą jedź do góry, zatrzymała się w miejscu, gdzie ściana nie pozwala wyjść (winda nie będzie aktywna, jeśli nie zamknąłeś za sobą drzwi).
• Wjedź wyżej i na balkonie wciśnij pod obrazem guzik.
• Zjedź na dół, podejdź do stolika i wciśnij przycisk, talerzyk ze świeczką przestawi się.
• Wróć do windy i pojedź piętro wyżej.
• Zabierz z wieszaka za czerwoną kotarą szaty liturgiczne.
• Wróć windą do głównej sali i ponownie przestaw guzikiem świeczkę.
• Tym razem zjedź na dół i zabierz perukę.
• Opuść salę pamięci.

Save 5

Twierdza
• Wróć. Kierując się w prawo, dojdziesz do budynku.
• Skieruj się na prawo, szafka po lewej jest na razie zamknięta.
• Przejdź przez dziurę w ścianie.
• W korytarzu po lewej znajdziesz szafkę - otwórz ją.

Obrazek

• Użyj w środku klucza zabranego ze studni po zrzuceniu wiadra.
• Wróć do korytarza i otwórz brązową szafkę, ze środka której zabierz futerał na wiolonczelę.

Obrazek

• Przejdź wokoło, podejdź do kwiatka i przesuń go 3x w lewo, a zabierzesz zaczarowany flet.

Obrazek

• Zapamiętaj na kolejnej ścianie miejsce, gdzie jest wyrysowany okrąg z kropką oraz sześciobok.
• Idź korytarzem za plecami, a potem skręć w pierwszą odnogę po prawej.
• Na końcu korytarza pchnij okrągłe drzwi, przez które przejdź dalej.
• Wejdź w drugie okrągłe drzwi obok i włącz zasilanie na wielkim podziemnym jeziorze.
• Opuść to miejsce i wróć do pierwszej sali.
• Możesz teraz wrócić na cmentarz. Futerałem kliknij na wiolonczelistkę, a zabierzesz instrument.

Save 6

• Wróć do holu przez drzwi obok kolejki.
• Przejdź do przejścia przy kwiatku, masz je za plecami.

Pokój z drabiną
• Otwórz drzwi po prawej i wejdź do pomieszczenia.
• Pociągnij za rączkę po prawej stronie.
• Twoim zadaniem jest ustawienie w szafce na wprost dźwięków, jakie usłyszałeś przy próbie jej otwarcia.

Obrazek

• Po ustawieniu zapali się pierwsza lampka po lewej, a następnie taki kolor musisz ustawić na przycisku przy drzwiach, zaczynając od góry.
• Po ustawieniu prawidłowo czterech dźwięków i przycisków przy drzwiach, wysunie się drabina, po której wejdź na górę.

Save 8

Pierwsze piętro z kompozytorami
• Masz dwa korytarze, skieruj się wpierw tym na prawo.
• Nie wchodź do pomieszczenia na wprost, tylko dalej w bok, aż dojdziesz do przejścia w dół, gdzie odblokujesz drzwi prowadzące na niższe piętro – z którego przez pokój wszedłeś wyżej.
• Wróć na górę, zrób dwa kroki w przód i po lewej wciśnij przycisk w ścianie.

Obrazek

• Wróć do pierwszego korytarza, a po lewej stronie na ścianie otworzyłeś szafkę, z której zabierz 2 zdjęcia.
• Za plecami masz rurę, przez którą trafisz piętro niżej do drzwi, gdzie ustawiałeś dźwięki.
• Zauważ, że w środku rury po prawej coś wisi, kliknij na to i zabierz – to ustnik do trąbki.

Save 9

Obrazek

• Wróć przez pokój z drabiną na górę. Wejdź w otwór w kształcie choinki.
• Przejdź do końca korytarzem i zauważ, że brakuje ci mostu, by dostać się na drugą stronę.
• Wróć więc do korytarza, który prowadził na prawo.
• Na wprost drzwi, nad którymi widnieje napis 3x, wejdź do środka.

Pokój duchów
Żaba pokaże ci, jaki dźwięk słyszysz, gdy widzisz ducha na dole i jaki jest dźwięk słyszysz, gdy duch jest na górze.
• Twoim zadaniem jest klikanie w duchy w zależności od dźwięku, albo na górze, albo na dole, aż wszystkie z wyjątkiem jednego wyeliminujesz. Możesz szybko klikać w duchy (póki słyszysz dźwięk) na dole, albo u góry w zależności od dźwięku.
• Na wprost otworzy się trumna i podniesie się z wody pierwsza kładka.
• Musisz wrócić do pomieszczenia i manewr powtórzyć jeszcze 2x, a zbudujesz całą kładkę.

Obrazek

Save 10

• Przejdź przez nią i zabierz miech.
• Wróć i wejdź w korytarz za pokojem z duchami.

Pokoje muzyków
• Na drzwiach po prawej zamontuj miech i dmuchnij nim kilka razy.

Obrazek

• Otworzysz drzwi, sprawdź urządzenie nad kominkiem, a potem spójrz po drugiej stronie na obraz i flakon, (na obrazie we flakonie są kwiaty).
• Spróbuj otworzyć szufladę - jest zablokowana, opuść pokój.
• Przejdź dalej do kolejnego korytarza z drzwiami.
• Podejdź do pierwszych drzwi i najedź na nie myszką, pokaże się obraz kompozytora.
• Jeśli to nie zagadka losowa, na pierwszych drzwiach masz obraz Bacha i musisz wpisać jego datę urodzin, czyli: 1685.
• Wciśnij przycisk i wejdź do pomieszczenia.
• Po lewej użyj 3x młynka do kawy i zabierz 2 zdjęcia, oraz klucz.
• Opuść to pomieszczenie i przejdź do drugich drzwi, gdzie musisz wpisać rok urodzenia Handela - 1685.
• W środku po lewej stronie pod obrazem jest do góry nogami napis, ustaw go prawidłowo, a otworzysz szafkę, z której zabierz puzzle.
• Przejdź do stolika tuż przy drzwiach i użyj na nich puzzli.
• Masz ułożyć mapę, znajdującą się nad stolikiem.

Obrazek

• Po ułożeniu puzzli wciśnij przycisk, a będziesz mógł otworzyć drugi obraz i zabrać 2 zdjęcia.
• Kliknij na rurę przy drzwiach i wpisz rok śmierci Handela – 1759, opuść ten pokój.
• Przejdź dalej i masz drzwi prowadzące do pokoju Vivaldiego i tutaj musisz wpisać jego rok urodzenia, czyli 1678.
• Wejdź do środka i spójrz na obraz po lewej. Przypomnij sobie, jak jego obraz wyglądał w pierwszej sali i co wtedy ten kompozytor miał w rękach.
• W punkcie A ustaw piórko, a w punkcie B - skrzypce.

Obrazek

• Po odsłonięciu się obrazu podejdź do drzwi w końcu pokoju i wpisz rok śmierci tego kompozytora, czyli: 1741.
• Użyj na manekinie alby i peruki.
• Podejdź do obrazu na wprost portretu i kliknij na zaczepy u góry, obraz spadnie i możesz zabrać kolejne 2 karty.
• Zabierz również obraz Londynu, będzie ci to potrzebne.
• Po prawej stronie drzwi zabierz nutę i wciśnij guzik.
• Przejdź do pierwszego pokoju Handela i z szafki zabierz kałamarz, który postaw na stoliku za plecami obok nut.
• Zamknij szafkę i wróć do pokoju Bacha, by zabrać jeszcze jedną nutę.
• Koło Vivaldiego w ścianie jest dziura, przez którą podejdź do drzwi prowadzących do pokoju Purcella.
• Wpisz datę jego urodzin - 1659.Wejdź do środka i zabierz kwiaty.
• Wstaw obraz Londynu, a potem użyj klucza na odsłoniętej dziurce.
• Podejdź do miejsca gdzie stał zegar i zabierz 2 karty.
• Po lewej wpisz datę śmierci Purcella - 1695, i zabierz nutę.

Save 12

• Wróć się do tego pierwszego pokoju z kominkiem i wstaw kwiaty do wazonu, otworzysz szufladę, w której będą nuty. Na razie to zostaw.
• Kliknij na nuty i posłuchaj dźwięków.

Obrazek

Zapamiętaj ustawienie nut nad kominkiem.
• Wyjdź z tego pokoju i przejdź korytarzem do drzwi, za którymi widać żabę.

Pokój żaby
• Wciśnij obok drzwi guzik, wysłuchaj melodii, a potem przejdź na prawo i tuż za przejściem po lewej wciśnij odpowiedni guzik, by graficzny zapis nut odpowiadał temu, co słyszałeś.
• Otworzą się drzwi, za którymi było widać żabę.

Obrazek

• Zaglądnij do wiadra i zapisz sobie schemat, użyj schematu na żabie. Pamiętaj, że ostatnie kliknięcie trzeba wykonać na brzuchu żaby. Otrzymasz 2 zdjęcia.
• Sprawdź datę śmierci Vivaldiego oraz obrazki po drugiej stronie.
• Na końcu pokoju otwórz szafkę prowadzącą do podziemnego jeziora.

Save 13

Stacja kolejki
• Opuść pokój i po schodach prowadzącymi na dół podejdź do zablokowanych drzwi.
• Obróć się i obok zwisającego przy przejściu łańcucha kliknij na deskę, odsłonisz łopatę, którą zabierz.
• Wróć się i przechodząc przez kładkę po drugiej stronie, miń drzwi i obraz helikoptera.
• Zamknij drzwi po prawej stronie, pociągnij za dźwignię, a poznasz datę urodzin kompozytora Purcella.
• Przejściem po lewej dojdziesz do stacji kolejki.
• Ze śmietnika wyjmij kartkę i zapamiętaj wygląd helikoptera.
• Podejdź do siatki, za którą stoi kolejka, i usuń ziemię.
• Wejdź wyżej i ustaw odpowiednio wygląd helikoptera, a otworzy się wizjer w drzwiach.

Obrazek

• Wciśnij guzik pod wizjerem, a wagonik podjedzie.
• Idąc na stację w niebieskiej (drewniana kładka) grocie, znajdziesz w słoiku złote pióro, zabierz je.
• Na stacji wejdź do wagonika i przestaw gałkę na fast.
• Podejdziesz do miejsca, gdzie leżą trzy instrumenty.
• Za plecami masz oznaczone kolory odpowiadające instrumentom.
• Wróć do wagonika, ustaw strzałkę na slow - pojedziesz dalej.
• Jesteś w kolejnym miejscu, gdzie masz miejsce na te instrumenty, ale nie możesz ich wziąć ze sobą, jeśli nie są zapakowane do futerałów.
• Zabierz czerwony futerał i wsiądź do wagonika i znów ustaw wskazówkę na slow, a wrócisz do pierwszej stacji.
• Otwórz czerwony futerał, klikając na czerwony kluczyk.
• Ze środka wyjmij zielony futerał.
• Wróć wagonikiem do poprzedniej lokacji, ponownie ustawiając wskaźnik na slow.
• Tam zielony futerał otwórz zielonym kluczykiem, i wyjmij ze środka niebieski futerał.
• Otwórz niebieski futerał i zabierz ze środka dwa kluczyki.
• Zapakuj instrumenty do futerałów i przewieź je do miejsca poprzedniego, nadal ustawiając strzałkę na slow.

Obrazek

• Ustaw instrumenty na swoich miejscach, a będziesz mógł zabrać kolejne 2 fotografie.

Save 14

• Wsiądź teraz do wagonika i ustaw strzałkę na fast.
• Wysiądź z wagonika po lewej stronie i idź tunelem do pierwszego pomieszczenia w twierdzy.

Zwierzaki
• Wróć teraz do miejsca, gdzie widziałeś zdjęcia zwierząt.
• Drzwi na prawo od skrzynki masz już odblokowane.
• Wejdź w korytarz, gdzie na ścianie wiszą zdjęcia zwierząt.
• Przejdź przez drzwi, wciskając brązowy guzik.
• Spójrz na nie z drugiej strony po zamknięciu.
• Masz kolejne drzwi, które otwórz i znów spójrz na nie, gdy się zamkną.
• Zrób tak z kolejnymi drzwiami, za każdym razem zwracając uwagę na tył.
• Gdy wejdziesz w ostatni korytarz, przejdź do drzwi na końcu korytarza po lewej. W trakcie, gdy będziesz szedł, usłyszysz odgłos zwierzęcia.
• Otwórz drzwi i stań znów przed nimi, tym razem jednak, wciśnij górny brązowy guzik.

Obrazek

• Gdy pojawią się u góry zwierzaki i kolorowe kwadraty, wciśnij przycisk w momencie, gdy zobaczysz u góry zwierzaka, którego głos słyszałeś. Zapamiętaj, na jakim kolorze widziałeś mysz.
• Przy kolejnych drzwiach powtórz zadanie, ale zwróć uwagę, by mysz była teraz przy innym kolorze kwadratu.
• Chodzi o to, by mysz znajdowała się nad każdym z kolejnych kolorów, jakie miała na swojej palecie, a w tym czasie pojawiało się usłyszane zwierzę.
• Koniecznie zapamiętaj kolejność kolorów.
• Gdy przejdziesz przez ostatnie drzwi, podejdź do rur po prawej. .
• U góry nad rurami będzie maszerował szczur, wciskaj jego ogon wtedy, gdy będzie znajdował się nad rurą w kolejności, jaką wciskałeś nad drzwiami. .
• Otworzysz sobie przejście do drzwi.
• Użyj ich, a pomostem dojdziesz do muzeum.

Muzeum
• Ustaw teraz dźwięki takie jak widziałeś nad kominkiem, czyli: od dołu C, D, E.

Save 15

• Po prawej wciśnij guzik, a otworzysz drzwi muzeum.
• Kieruj się na prawo, w pierwszej wnęce masz skrzypce, którym brakuje smyczka, a w drugiej trąbkę której brakuje dwóch elementów, ustnik masz, ale brakuje jeszcze rurki.
• Klikając na każdy obraz, posłuchasz muzyki.
• Idąc dalej, dojdziesz do bębna, gdzie brakuje pałki, połóż ją na miejsce, a zdobędziesz 2 zdjęcia.
• Po prawej przejście blokuje zapora elektryczna.
• W kolejnej wnęce masz miejsce na 30 obrazków z naszą znajomą.
• Idąc dalej, trafisz na obrazki i obok zielony przycisk.
• Musisz, wciskając przyciski i słysząc dźwięk, kliknąć na odpowiedni obrazek. Jeśli słyszysz głos skrzypiec, klikasz na skrzypce. Gdy otworzysz wszystkie obrazki, okaże się, że w miejscu zapory elektrycznej zapali się światło.

Save 16

• Opuść muzeum, bo brakuje ci kilku przedmiotów, i wróć do pokoju z kominkiem i nutami.

Pokój z kominkiem
• Zaglądnij do szuflady, zobacz schemat nut. Klikając na nie, usłyszysz dźwięki. .
• Podejdź do kominka i ustaw kolejność odtwarzanych dźwięków guziczkiem po lewej, a potem kliknij w guzik po prawej, by to odtworzyć. .

Obrazek

• Jeśli wykonałeś to prawidłowo, ogień w kominku się zmniejszy .
• Znów obróć się w kierunku szuflady, sprawdź nuty i ustaw je nad kominkiem.
• Musisz wykonać tę czynność 5x, aż ogień całkiem zgaśnie i będziesz mógł przejść kominkiem do nowego miejsca.

Save 17

Za kominkiem
• Kieruj się w prawo. Podejdź do pokoju, w którym pokaże się żaba.
Daj żabie wiolonczelę, a zdobędziesz 2 kolejne zdjęcia.

Obrazek

• Na napisie wciśnij po kolei litery widziane na cmentarzu – MINOR, a otworzysz szafkę. Zabierz kartkę papieru.

Obrazek

• Wróć na skrzyżowanie i przejdź w lewo.

Pokój ze smokiem
• Otwórz drzwi po prawej, wejdź do pomieszczenia, a potem drzwi zamknij za sobą.
• Spójrz na tył drzwi i rozmieszczenie nut.

• Teraz musisz napełnić tak kieliszki, aby odtwarzały melodię widzianą na drzwiach.
• Jest to zagadka losowa, więc napełnianie kieliszków będzie wyglądało inaczej u każdego.
• Użyj niebieskiej pałeczki na kieliszkach. Jeśli jest ustawione prawidłowo, po prawej stronie zapali się lampka na zielono.

Obrazek

• Przejdź w lewo i na pomoście wciśnij zielony przycisk, który spowoduje częściowe wysunięcie się kładki. .

Obrazek

• Musisz wrócić do pokoju i kolejny raz odtworzyć dźwięk, aby spowodować dalsze wysunięcie się kładki.
• Po wykonaniu zadania wyjdź z pomieszczenia i skieruj się na prawo, przejdź przez wysunięty most.

Save 18

Graciarnia
• Drogą kieruj się na prawo, wejdziesz do jakiejś graciarni.
• Po lewej na wiadrze, misce i kuble masz zagrać nuty, które widzisz.

Obrazek

• Po ich zagraniu 3x, pojawią się nazwy nut i znów będziesz musiał wykonać to 3x.

Obrazek

• Następnie obróć się i z kartonu zabierz 2 zdjęcia.
• Kliknij na klapę kubła i wskocz do środka.

Obrazek

• Tutaj ponownie odegraj cztery razy nuty, jakie się pojawią, a otworzy się szafka, z której zabierz niebieski kryształ.

Save 19

• Przejdź dalej i po lewej użyj kryształu na przycisku po prawej.

Obrazek

• Następnie wciśnij przycisk, a przejdziesz do pokoju, w którym kolejny raz trzeba ustawiać dźwięki.

Podziemne jezioro
• Tym razem po prawej masz mapę jeziora i położenie barki.
• Jeśli wciśniesz żółty przycisk, powinieneś słyszeć dźwięk łodzi, która może wydać z siebie od 4 do 6 dźwięków.
• Jeśli jej nie słyszysz, przyciskami na dole zmień położenie zewnętrznej tuby nasłuchowej i ponownie wciśnij żółty przycisk.

Obrazek

• Jeśli usłyszysz dźwięki, po przeciwnej stronie obok pięciolinii pojawią się w misce nuty.

Obrazek

• Musisz usłyszaną melodię zapisać. Jeśli wykonasz to prawidłowo, przy wejściu zapali się zielone światło.
• Teraz przejdź korytarzami do szarego przycisku i zmień położenie łodzi.
• Wróć do pokoju i znów przestaw tubę nasłuchową, tak by wyłapać dźwięki, jakie wydaje łódź.
• Ponownie musisz to ustawić na pięciolinii, a poprawne ułożenie spowoduje zapalenie się zielonego światełka.
• W ten sposób musisz przywołać łódź do miejsca, w którym się znajdujesz.

Save 20

• Wejdź do łodzi i z tylnej ściany po wciśnięciu żółtego przycisku zabierz klucz basowy.
• Wciśnij teraz zielony przycisk i wyjdź w innym miejscu.

Magiczne kłódki
• Przejdź teraz tunelem do magicznych drzwi zamkniętych na pięć kłódek.
• Kliknij na kolorowe kryształy, zapamiętaj rytm, a potem go wystukaj czarodziejskim niebieskim fletem, uderzając w dolną kłódkę.
• Jeśli wykonałeś to prawidłowo, kłódka zniknie.
• Nie podnosząc wzroku, znów kliknij na kryształy i ponownie zapamiętaj rytm, który masz wystukać. Kolejna kłódka zniknie. Jednak jeśli się pomylisz, kłódka przybędzie.

Obrazek

Save 21

• Po otwarciu bramy podejdź do żaby na wprost, a potem spójrz na prawo.
• Zwróć uwagę, ile żaba pokazuje palców i w takiej kolejności kliknij na kwadraty.
• Żaba w ręku będzie trzymać tabliczkę z kolorowymi kwadratami.
• Cofnij się i podejdź do drzwi, ale nie przechodź przez nie, tylko się obróć i spójrz na deski po prawej.
• Ustaw widziane przed chwilą kolory, a otworzysz przejście obok żaby.

Obrazek

• Idź do otwartego przejścia, a wejdziesz do jaskini.

Jaskinia ze stalaktytami
• Na wprost we wnęce masz w zbliżeniu dwa stalaktyty, z których kapie woda, zabierz nuty i zobacz, który kolor nuty odpowiada za wolniejsze kapanie, a który za szybsze.
• W kolejnej wnęce masz kolejne dwa stalaktyty i znów dwie nuty do zabrania.

• Przejdź w głąb i przed tobą kolejna zagadka. Kliknij na zwisający stalaktyt.
• Słuchając rytmu, musisz prawidłowo wstawić kartki z nutami.

Obrazek

• Prawidłowe ustawienie skutkuje stopieniem się stalaktytu, błędne - wpadnięcie w dziurę i powtórkę zabawy. Zagadka jest losowa, więc żadna podpowiedź nie pomoże w przejściu tego fragmentu gry.
• Jeśli jest tak samo w każdej grze, to czarna nuta odpowiada za szybszy rytm, a biała za wolniejszy. W rzeczywistości szybszy rytm jest lepiej słyszalny, zaś wolniejszy gorzej.
• Po przejściu tej bardzo upierdliwej zagadki przejdź dalej.

Save 22

Oranżeria
• Na rozdrożu skieruj się w prawo i spójrz w szafce na schemat rozmieszczenia kartek i zabierz jedną piszczałkę.

Obrazek

• Wróć się i kieruj się teraz w prawo.
• Podejdź do instrumentu, brakuje ci piszczałek, jakie widziałeś przed chwilą pod schematem.
• Przejdź dalej i kierując się cały czas w prawo, dojdziesz do miejsca, gdzie masz dwie zbroje.
• Kliknij na przyłbicę i zabierz kolejną kartkę.
• Na wprost masz miejsce na wrzucenie kartek, ale w odwrotnej kolejności, bo widzisz to od tyłu.
• Dwóch kartek ci brakuje, jedna znajduje się za piszczałką, a po drugą musisz wrócić do miejsca, gdzie był kwiatek.
• Gdy zdobędziesz już cztery kartki, wróć i wrzuć je obok rycerzy w odwrotnej kolejności.
• Przejdź do szafy, zabierz cztery piszczałki oraz kartkę.
• Wrzuć kartkę na tylnej ścianie szafy i zabierz ostatnią piszczałkę.
• Teraz przejdź do urządzenia z miechem.
• Zamontuj piszczałki - od największej do najmniejszej.
• Napompuj miech 3x, zwolnij blokadę, a potem wciśnij przycisk demo.
• Urządzenie zniknie, a pod nim znajdziesz sterowanie kolejką za ścianą oraz smyczek.

Obrazek

• Ustaw strzałkę na drzwiach i wejdź na torowisko.
• Spójrz na ziemię i zabierz element kolejki.

Obrazek

• Na ścianie wciśnij guzik, żeby zapaliło się zielone światło.
• Opuść torowisko i podejdź do skrytki w ścianie, z której zabierz kolejny element trąbki oraz 2 karty.

Obrazek

• Wróć do sterowania pociągiem i ustaw strzałkę na lewo.
• Wróć na torowisko i wciśnij guzik, żeby przywołać kolejkę.
• Wejdź do kolejki i zamontuj z przodu uchwyt zabrany z ziemi.
• Pojedź do przodu – do kolejnej lokacji.

Save 23

Zielone rury
• Użyj klucza na drzwiach i idź wzdłuż zielonych rur.
• Dojdziesz do instrumentu, gdzie musisz odtworzyć usłyszaną melodię, prawidłowe odegranie dźwięków spowoduje częściowe odsłonięcie się czerwonego koła, wpierw ćwiartka, a potem połowa koła.

Obrazek

• Następnie pokażą się cztery nuty, które należy odegrać, i kolejne 5 nut.

Save 26

• Gdy uporasz się z tym zadaniem, przejdź do drzwi z zielonym guzikiem. Otwórz je i z pomieszczenia zabierz złoty flet.

Save 27

• Wsiadaj do wagonika i wracaj tą samą drogą do muzeum.

Save 28

• W muzeum uzupełnij miejsca, gdzie brakowało smyczka oraz części trąbki, a zdobędziesz kolejne karty (4).

Save 29

• Masz złote pióro, więc wejdź do pokoju Bacha i użyj go na nutach.
• Po lewej będziesz mógł wpisać datę jego śmierci (1750) i zabrać kolejną nutę.
• Wyjdź przez drzwi, obok których wpisałeś datę śmierci, i przejdź w prawo.
• Pociągnij za rączkę nad drzwiami, a potem spójrz na nuty, ustaw je w kolejności, półnuta, ćwierćnuta, ćwierćnuta, półnuta, bo w takim tempie słychać muzykę.

Save 30

Obrazek

• Jeśli zadanie wykonałeś prawidłowo, pod nutkami zapali się zielona lampka.
• Wyjdź z pokoju i w połowie korytarza zabierz część obrazu naszej znajomej i wstaw go w ramkę na końcu korytarza.
• Wróć po kolejne dwie części i ponownie wstaw w ramkę.
• Teraz sprawdź, jaki kolor cokolika przy podłodze znajduje się w każdym z pokoi muzyków.
• Takie kolory ustaw obok nazwisk kompozytorów.

Obrazek

• Po prawidłowym ułożeniu obraz obniży się i będziesz miał kolejną część fleta.

Save 31

• Masz zebrane wszystkie karty, wróć więc do muzeum.
• Połóż karty na przeznaczonym im pulpicie i masz zabawę w memory.

Save 32

• Połącz pasujące ze sobą karty zanim kulka po lewej opadnie na samo dno.
• Po ułożeniu przejdź do pomieszczenia, gdzie pole elektryczne blokowało przejście.
• Idź cały czas do drzwi w oddali.
• Użyj na kłódce złotego fleta, a zakończysz grę.





Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Lisssn”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość