House of da Vinci, The - solucja, poradnik, osiągnięcia

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9489
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

House of da Vinci, The - solucja, poradnik, osiągnięcia

Postautor: Urszula » 01 grudnia 2017, 11:41

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula


The House of da Vinci - poradnik do gry

Wstęp
Sterowanie odbywa się przy pomocy myszy, dwuklik przybliża obraz. Każdy przedmiot sprawdź w ekwipunku, bo najczęściej można z nim coś jeszcze zrobić. Używaj wszędzie zabrany na początku gry Oculi Tempus, pozwala spojrzeć na pomieszczenie czy w zbliżeniu na przedmioty „innym okiem”. Do zdobycia jest 6 osiągnięć w formie kartek, które zawierają schemat budowy wynalazków Leonarda da Vinci. W menu głównym można wejść do sali osiągnięć i uruchomić te maszyny. Miejsce znalezienia tych kartek zaznaczyłam w poradniku.

Obrazek

Ulica
• Po samouczku i podejściu do drzwi, spójrz na nie.
• Po prawej popatrz w zbliżeniu na górne urządzenie ze zwisającą kulką na łańcuszku.
• Przekręć górę, aby obie części z wycięciem spasowały się. Pokręć dołem, a następnie pociągnij łańcuch z kulką, wypadnie kawałek klucza.

Obrazek

• Teraz spójrz w zbliżeniu na urządzeniu poniżej i przekręć górę, a znajdziesz drugą część klucza.
• Połącz obie części klucza w ekwipunku.
• Użyj klucza na skrzynce i ją otwórz, przesuwając nad drzwiczkami blaszkę w lewo - zabierz Oculi Tempus.
• Kliknij na niego i przy drzwiach otwórz.

Obrazek

• Ustaw w środku pokrętła, by wycięcia ustawić na pięcioboku.

Biblioteka
• Wejdź do domu i podejdź do drzwi w głębi.
• Kliknij na klamkę w zbliżeniu i otwórz drzwi. Jesteś w bibliotece.
• Spójrz na zwój umieszczony na stojącej lampie i go przeczytaj.

Obrazek

• Zabierz pieczęć, którą rozłóż w ekwipunku, poprzez przekręcenia środka, żeby złożyć dwie strzałki na godzinie 12.

Obrazek

• Spójrz na rzeźbę stojącą na skrzyneczce oraz na miniaturę budynku stojącą przed nią.
• Otwórz Oculi Tempus, i jeszcze raz spójrz na: rzeźbę, skrzyneczkę oraz miniaturę budowli.
• Podejdź do rzeźby i kliknij w zbliżeniu na szafkę przed rzeźbą.
• W podnieś zapadkę i wstaw rozłożoną pieczęć.

Obrazek

• Rzeźba otworzy oczy, wciśnij je, a otworzysz głowę.
• W lewej części ustaw kolorowe kryształy między małymi dopasowując kolorystycznie.

Obrazek

• W miejscu wstawionej pieczęci pojawi się uchwyt, za który pociągnij.
• Kliknij w szufladzie na rękawicę, a potem jeszcze raz, gdy będziesz ją oglądać, zostanie częściowo wyposażona.

Obrazek

• Po prawej stronie głowy, użyj Oculis i przestaw kółka, tak by otworzyć na dole bramę.

Obrazek

• Zabierz drewnianą różę oraz kawałek metalu.
• Popatrz na skrzyneczkę w zbliżeniu lewa dolna podstawa, świeci się niebieski krzyżyk.

Obrazek

• Odsuń kawałek ozdoby i wsadź do środka metal.
• Otworzysz szufladę, z której zabierz drewnianą ozdobę.

Obrazek

• Zabierz ją i ustaw z zbliżeniu na szafce po lewej stronie w dolnym rogu.
• Otworzysz kolejną szafkę, z której zabierz mosiężną śrubę.

Obrazek

• Podejdź do regału przy schodkach i spójrz na książki w zbliżeniu.
• Zabierz kartkę z instrukcją działania prasy drukarskiej, zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Przeczytaj dwie książki ze spisem.
• Połącz róże razem ze śrubą i podejdź do lampy, na której znalazłeś pismo. Użyj na otworze różę.

Obrazek

• Teraz twoim zadaniem jest przeprowadzenie róży przez cztery labirynty.
• Róża na końcu labirynty rozchyli płatki - ze środka zabierz klucz.
• Lampa częściowo się schowa, a na jej szczycie znajdziesz kolejne miejsce z wgłębieniem.

Obrazek

• Podejdź do rzeźby i użyj kluczyka na szczycie miniaturowej budowli.
• Po otwarciu dachu zabierz zdobioną pieczęć.
• Rozłóż pieczęć ciągnąc ku górze w miejscu czerwonych kamieni.

Obrazek

• Podejdź do stojaka i na jego szczycie wstaw pieczęć. Przekręć ją w prawo, aż się otworzy środek.
• Ustaw kryształy tak by światło przeszło przez kryształy i padło na lustro.

Obrazek

• Rozbłyśnie światło skierowane na półkę z książkami.
• Podejdź do półki i zabierz książkę.
• Przekręć ją w ekwipunku tak byś widział jej grzbiet.

Obrazek

• Rozłóż grzbiet, w miejscu ukośnych cięć pociągnij w dół, a środek do siebie.
• Przeczytaj w otwartej księdze list, a potem zabierz urządzenie.
• Automatycznie uzbroisz znalezioną wcześniej rękawicę.
• Rozciągnij Oculi tempus i kliknij w zbliżeniu na ślady na podłodze.
• Teraz odrysuj jak najdokładniej kształt figury.
• Przesuwając suwak, zobacz jak postać podchodzi do regału.

Obrazek

• Popatrz w zbliżeniu i znów przesuń suwak, i zrób zbliżenie na rękę, a potem w nią kliknij.
• Otworzyłeś drzwi do warsztatu.
• Kliknij na drzwi i wejdź do środka.

Warsztat
• Przeczytaj list, leżący na stole.
• Przyjrzyj się maszynie miotającej po środku stołu, oraz tym po prawej.
• Na szczycie maszyny miotającej przekręć rycerzy tak by zgrać kolory na podstawie, której stoją, a wysunie się trzeci, któremu zabierz koło z korbką.

Obrazek

• Pokręć kołami na szycie, aż podniesiesz i naprężysz flagi z obu stron machiny miotającej[/b][/color].

Obrazek

• Otworzysz mechanizm, na którym zamocuj koło z korbą.

Obrazek

• Nakręć maksymalnie, aż opuścisz ramię miotające.
• Otwórz odblokowane drzwiczki i wciśnij trzpień w środku.

Obrazek

• Zabierz jakiś metalowy uchwyt.
• Maszyna miotnie kulą i zapali światło w latarni odsłaniając kolejny mechanizm.
• Podejdź do biurka i przeczytaj list.
• Kliknij na pióro z kałamarzem po lewej i je przesuń w lewo.

Obrazek

• W środku chwyć za suwak, który przesuń w prawo.
• Na środku biurka otwórz rozetę, przesuwając jej ćwiartki w dół. Czegoś potrzebujesz.
• Spójrz na regały po lewej, znajdziesz tam kartkę z maszyną i odblokujesz osiągnięcie.
• Zajmij się urządzeniem stojącym obok biurka wyglądającym jak wielki złoty glob.
• Ustaw w zbliżeniu szczyt globusa i ustaw prawidłowo kolory poruszając górną kopułką i dolną obręczą.
• Po prawidłowym ustawieniu otworzy się góra, ze środka, której zabierz słońce.
• Połącz w ekwipunku uchwyt ze słońcem.
• Przejdź na środek globusa odsłoń dziurkę, ą następnie poruszając okręgami ustaw wejście na klucz ze słońcem.
• Użyj klucza, a potem kręcąc słońcem otwórz globus.
• Użyj Oculi Tempus i spójrz w zbliżeniu na koło po lewej.
• Nie bardzo wiadomo, co wpisać.
• Spójrz na drugie zamknięte i otwórz pokrętłem po lewej.
• Teraz podejdź do biurka i spójrz na nadpalony papier i poświatę w około.

Obrazek

• Rozwiń papier i spójrz na nazwy i ich rozmieszczenie.
• Spójrz pod biurku i na jego nogę w zbliżeniu.
• Ruchoma deskę przesuń do góry i wyjmij ze środka dziwny klucz.
• Spójrz na klucz w zbliżeniu i ustaw u góry kamee z głową, dolna część klucza się otworzy.
• Przejdź do globusa i w Oculi spójrz na okręgi.
• Musisz teraz zgodnie z położeniem wpisać nazwę widzianych słów na kartce.

Obrazek

• Po lewej wpisz Terra, globus obróci się uwidaczniając kawałek rowka.
• Drugi okrąg otwórz pokrętłem, a potem ustaw słowo Lapis, znów globus się poruszy i ustawi dalszą część drogi.
• Zrób tak z pozostałymi dwoma okręgami i wpisuj u góry Sidus, a na dole Ignis.
• Włóż klucz i go przekręć, gdy sam zjedzie w dół otworzysz globus.
• Masz teraz za zadanie przeprowadzić akcję strategiczną podbijając wszystkie państwa w Europie. (Sardynia – 14, 29, 32, 19, 38, 77) .

Obrazek

• Po zdobyciu pierwszych państw, wysunie się na mapie gałka, którą zabierz.
• Podejdź do biurka i użyj jej po środku blatu, a potem przekręć, wysuniesz do góry kawałek klocka w środku, którego znajdziesz wieżę potrzebną do dalszych działań strategicznych.

Obrazek

• Ustaw wieżę na polu.
• Teraz musisz zdobyć wszystkie państwa przesuwając wieżami, tak by zwiększać liczbę swoich żołnierzy. Ilość się zwiększa w zależności, z której strony zaatakujesz. Trzymając się zasady, że wpierw zdobywasz te z najmniejszą liczbą wojska:
( Włochy – 20, 28 30, 47, 58) .
(Afryka – 100, 123, 46, 143, 34, 300, 55, 351, 512, 790) .
• Po zwycięstwie na planszy pojawi się, koło, które otwórz.
• Użyj Oculi i ustaw figury, a następnie zsuń w dół kawałek ściany.
• Z boku globusa wysunie się szuflada, z której zabierz małą tarczę.

Obrazek

• Podejdź do machiny oblężniczej na stole i zamocuj tarczę na przedzie po lewej stronie.
• Przód się otworzy i będziesz mógł zabrać mały kluczyk, oraz odblokować i zabrać korbę.

Obrazek

• Klucz umieść w kole poniżej tarczy.
• Przekręć klucz i zabierz niebieski kryształ.

Obrazek

• Umieść kryształ na stole po prawej stronie od machiny oblężniczej.
• Masz teraz za zadanie przestawić kręgi na środek koła, typowa wieża Hanoi.

Obrazek

• Po wykonania zadania, umieść korbę, którą będzie obracać wieżą oblężniczą.
• Trzeba znów strzelić w odpowiednim miejscu by zapalić światło.
• Zrób zbliżenie na korbę, a potem użyj Oculi i pomału obracaj korbą, zobaczysz na kulach święcący rysunek, zgraj wzór.

Obrazek

• Następnie ponownie przy pomocy korby załaduj katapultę i wystrzel, trafisz w miejsce, które rozświetli ciemną część warsztatu.
• Podejdź do kotary i pociągnij z sznur, odsłonisz dziwną wieżę.

Obrazek

• Na samym dole znajdziesz czworościan, zabierz go i wstaw na miejsce u góry.
• Otwórz całą ścianę ciągnąć w dół. Zabierz dysk z wgłębieniami.
• Umieść dysk z wgłębieniami na dole, a potem przy jego pomocy ustaw prawidłowo domki z liczbami.

Obrazek

• Otworzy się szafka ze środka, której zabierz sześcian.
• Zrób zbliżenie na górną część i umieść sześcian po prawej.
• Otwórz kolejną ściankę ciągnąc ją w dół, a potem pod nią wciśnij spiralkę by otworzyć szufladkę z kolejnym dyskiem tym razem z pojedynczym długim wgłębieniem.
• Tak jak wcześniej musisz ustawić liczby na swoim miejscu
.

Obrazek

• Po ustawieniu wysunie się szuflada z tubą, w której przesuń suwaki na wieczku i wyjmij ze środka przedmiot wyglądający jak rozłożone jajko.
• W ekwipunku spójrz na jajko, pokręć powierzchniami bocznymi i otrzymasz złożone jajko, nazwane sferą.
• Zamocuj je po lewej stronie, a potem przekręć zjeżdżającą figurkę.
• Z pojemnika wyjmij kolejny dysk z jednym krótki rowkiem – odblokuj dysk przesuwając uchwyty.
• Znów jak poprzednio ustaw na swoim miejscu cyfry.
• Po ustawieniu wysunie się tuba, z której wyjmij po obróceniu ścian po prawej dziwnego kształtu figurę.
• Złóż ją w ekwipunku przestawiając wewnątrz ścian małą zapadkę, a otrzymasz dwunastościan.

Obrazek

• Na środkowej listwie po lewej stronie wciśnij przycisk, a potem pokręć rozetą by strzałki się zeszły. U góry wstaw złożoną figurę.
• Otworzysz ścianę i na dole odsłonisz ramkę.
• Na ramce ustaw odpowiednio półokręgi by ich wycięcie pasowało do ramki.
• Po drugiej stronie na tej samej wysokości, otwórz szufladę, z której wyjmij klucz.
• Użyj klucza na dziwnym trzpienia środkowej listwie.
• Obracaj nim tak długo, aż trzpień wykręcisz, z otwartej szafki zabierz dziwną figurę.
• Kolejny raz w ekwipunku musisz tę figurę poskładać w całość – obróć ją w przeciwną stroną niż ruch wskazówek zegara, a potem jej szczyty wsuń do środka.
• Użyj złożoną figurę, po prawej na górze, by otworzyć kolejną ścianę.
• Po wstawieniu na miejsce na samym dole pojawi się głowa barana i koło zębate, zabierz oba przedmioty.

Obrazek

• Podejdź do biurka i głowę barana zamocuj na machinie oblężniczej stojącej na biurku.
• Przekręć tak głową barana żeby otworzyć kolejną część machiny oblężniczej i zabrać ze środka ozdobny uchwyt. Wróć do wieżyczki za kotarą.

Obrazek

• Ozdobny uchwyt, który właśnie wyjąłeś z machiny oblężniczej, zamocuj na przedzie wieżyczki u góry na trybikach.
• Obracaj uchwytem, aby odsłonić mały zamek z wieżami.
• Pokręć pokrętłem pod zamkiem i zabierz klucz.
• Użyj klucza na wieży u góry, przednie wieżyczki przy zamku odsuną się.
• Użyj Oculi, wyrysuj kształt, a potem ustaw dwie przednie wieżyczki zgodnie z tym, co wyświetla obraz w Oculi.

Obrazek

• Cały dach się wysunie odsłaniając otwór na klucz.
• Przesuń suwak przy tylnej lewej wieżyczce i kliknij na szpikulec..
• Otworzysz drzwiczki w wieżyce tylnej prawej.

Obrazek

• Wyjmij ze środka nóż, który rozłóż w ekwipunku.
• Użyj noża na pomarańczowym sznurku po lewej.
• Po przecięciu go otworzysz drzwiczki, odsłaniając mechanizm.
• Użyj na mechanizmie zębatkę.
• Teraz musisz dość szybko zatrzymać w odpowiednim miejscu walce, aby wydostać ze środka ptaka.

Obrazek

• Zamocuj go na przedzie dachu i obracaj jak korbą, wysuniesz ciężarek, który zabierz.
• W ekwipunku rozłóż go kręcąc ozdobną podstawą.
• Na najwyższym elemencie, przestaw zapadkę, wysunie się uszko.
• Podejdź do ściany po prawej obok bramy i zawieś ciężarek na haczyku.

Obrazek

• Otworzysz bramę, za którą znajdziesz kolejną kotarę.
• Wejdź do środka i użyj Oculi.

Obrazek

• Po lewej znajdziesz ozdobny ornament.
• Podejdź do machiny oblężniczej na biurku i zamocuj ornament na prawej stronie stojąc na wprost łyżki miotającej.
• Użyj Oculi i zgraj wzór widoczny na ścianie razem z ornamentem, obracając machiną oblężniczą.

Obrazek

• Po ustawieniu celu kolejny raz użyj machiny oblężniczej i strzel, masz kolejne miejsce do zbadania.

Obrazek

• Przejdź przez kotarę do kolejnej części warsztatu.
• Użyj Oculi i kręcąc wielkimi pokrętłami po prawej i lewej przesuń rzeźby na odpowiednie miejsce by zgrały się z obrazem widzianym przez Oculi pomagając sobie przestawieniami deseczki w górę lub w dół, znajdującej się na tylnej ścianie.
• Podejdź do postumentu i przeczytaj list.
• Spójrz na słońce i użyj Oculi, wyrysuj kształt.
• Ustaw prawidłowo obraz człowieka witruwiańskiego, wysunie się kielich..
• Ustaw podstawę by go odblokować, wpierw zgrywając rowki, a potem przesuwając w nich dolne pokrywy.
• Gdy kielich upadnie, otworzysz przejście.
• Kliknij na iskrownik przy pochodni po lewej, aby ją zapalić.
• Kliknij 2x na pochodnię, a trafisz do ogrodu Leonarda.

Ogród
• Podejdź do drzwi między dwoma posągami.
• Przestaw u góry pierścień, aby otwór ustawić na godzinie 6.
• Podejdź do rzeźby po lewej, wyjmij trzpień z trzymanej w dłoniach kosy, a potem przestaw zapadkę, by zabrać kolejną część.

Obrazek
Obrazek

• Rozłóż to narzędzie w ekwipunku, a potem użyj go na odsłoniętym trzpieniu w górnym okręgu.
• Kręć rozłożonym uchwytem, a opuścisz metalową zasłoną, za którą znajdziesz drewnianą ośkę.

Obrazek

• Zjedź niżej i odsuń zdobienia nad dwoma kwadratami.
• Przestaw kwadraty w lewo i w prawo, odsłonisz rączkę, którą zabierz.

Obrazek

• W ekwipunku połącz rączkę wraz z wyjętym kawałkiem trzpienia złożysz w ten sposób śrubokręt.
• Śrubokrętem odkręć śrubkę przytrzymującą ostrze kosy.

Obrazek

• Ostrze obniży się, zabierz znajdujący się tam klucz.
• W ekwipunku rozłóż klucz.

Obrazek

• Przejdź do rzeźby po prawej i użyj na trzymanym w ręku naczyniu klucz.

Obrazek

• Wyjmij ze środka mały cylinder z literami.
• Spójrz na napis pod rzeźbą po lewej i dołóż cylinder by ustawić napis, MORS.

Obrazek

• Otworzy się szuflada ze środka, której zabierz dźwignię.
• Spójrz na głowę figury po lewej i oznaczenie płytek na głowie.

Obrazek

• Kliknij na szczękę i zabierz ze środka ozdobny uchwyt.
• Spójrz teraz na sam dół drzwi i wciśnij odpowiednie kwadraty, wysunie się szuflada z urządzeniem.
• Zamocuj ozdobny uchwyt, a potem nim przekręć, otworzysz drzwiczki.
• Zamocuj drewniany trzpień i zabezpiecz go po prawej.
• Załóż dźwignię po lewej u góry na wystający trzpień.
• Poruszaj dźwignią, a po prawej wysunie się szuflada, z której zabierz ozdobny dysk.
• Zamocuj ozdobny dysk na górnej części drzwi.
• Użyj Oculi, aby ustawić prawidłowo wzór, grupując te same symbole.

Obrazek

• Otworzysz drzwi i trafisz do ukrytej komnaty.

Krypta
• Zabierz miecz siedzącemu rycerzowi.
• Spójrz na czubek hełmu.
• Przejdź w głąb pomieszczenia do sarkofagu.
• Użyj miecza na otworze w sarkofagu, boczna ściana, wysunie się skrzynka.

Obrazek

• Na samym dole po lewej przesuń okucie, otworzysz szufladę, z której zabierz mechanizm sprężynowy.

Obrazek

• Spójrz w zbliżeniu na rysy na dnie szuflady po lewej.
• Przesuń ściany by odsunąć dno szuflady, zabierz znaleziony krzyż.

Obrazek

• Przejdź na boczną część skrzyni i spójrz w zbliżeniu po środku.
• Odsuń okucie i na otworze zamocuj znaleziony krzyż.

Obrazek

• Przekręć go, a na wieku wysunie się klucz, który zabierz.

Obrazek

• Rozłóż klucz w ekwipunku.
• Użyj klucza na drugiej ścianie skrzyni po środku, otworzysz wieko.
• Zabierz ze środka głowę wilka, a potem ustaw węże.

Obrazek

• Po ustawieniu zabierz dziwny metalowy przedmiot i rozłóż go w ekwipunku.
• Głowę wilka zamontuj na skrzyni i przesuń w lewo.

Obrazek

• Otworzysz skrytkę. Poniżej przestaw ozdobę.
• Podnieś kolumienkę do góry i zabierz ze środka metalowy przedmiot.
• W ekwipunku rozłóż metalowy przedmiot, a zrobisz z niego mosiężny krzyż.
• Przejdź do siedzącego rycerza i metalowy mechanizm użyj na przedzie zbroi.
• Odkręć kwiatek, a odsuniesz przód zbroi, zabierz ze środka mechanizm z krzesiwem.

Obrazek

• Połącz go w ekwipunku ze sprężyną, a zrobisz sprężynowy iskrownik.
• Mechanizmowi w zbroi czegoś brakuje.
• Spójrz na pólkę z czaszkami, a znajdziesz z udządzeniem viola organista i zdobędziesz osiągnięcie.
• Przejdź do głównej sali i podejdź do kominka.
• Spójrz w zbliżeniu na obraz.
• Odsuń zdobienie ramy w lewym dolnym rogu.

Obrazek

• Wyjmij ze środka metalową część mechanizmu.
• Przejdź do sarkofagu i na przedzie, gdzie montowałeś głowę wilka wsadź mechanizm.
• Przekręć go, a potem zabierz zębatkę.

Obrazek

• Podejdź do kominka i zamontuj zębatkę pod drzwiczkami zabezpieczającymi ruszt.
• Przekręć zębatkę, a odbezpieczysz drzwiczki kominka, które otwórz.

Obrazek

• Iskrownik zamontuj w uchwycie po prawej.
• Przesuń siano i podpal je od iskrownika.
• Gdy zapalisz ogień w kominku, uruchomisz mechanizm.
• Zabierz drewniane kółku znajdujące się nad kominkiem oraz iskrownik.

Obrazek

• W ekwipunku przekręć drewniane kółko.
• Podejdź do stolika po lewej stronie i przeczytaj wiadomość.
• Wróć do rycerza i drewniane kółko zamontuj na mechanizmie.
• Gdy rycerz stanie, odsuń cześć zbroi chroniącej prawe udo, a potem wciśnij guzik znajdujący się na oparciu.

Obrazek

• Zabierz ze środka metalowy trzpień z uchwytem.
• Przejdź teraz do urządzenia znajdującego się za sarkofagiem i użyj trzpienia na pierwszym otworze, a potem podnieś go w górę, zostanie podniesiona metalowa klatka na sarkofagu.

Obrazek

• Przejdź na tył sarkofagu, od strony kominka i użyj Okuli.
• Ustaw teraz brakujące połączenie, ustawiając cyfrę i kręcąc korbą.

Obrazek

• Po uzupełnieniu toru, przesuń urządzenie z lewej do prawej.
• Na sarkofagu pokaże się tuleja.
• Użyj na tulei krzyża i zabierz ze środka mosiężny cylinder.

Obrazek

• Otwórz drzwiczki po prawej i przesuń zawieszkę, tak by ją wysunąć, i żeby nie blokowała pokrętła.
• Użyj pokrętła, a potem z przodu drzwiczek zabierz zębate koło na ośce.

Obrazek

• Rozłóż cylinder w ekwipunku, a zrobisz dźwignię.
• Użyj dźwigni na machinie z tyłu sarkofagu i podnieś ją w górę, podniesiesz kolejną klatkę na sarkofagu.
• Spójrz w zbliżeniu na mozaikę, a potem ją ułóż.

Obrazek

• Otworzy się klapa i wysunie się wieżyczka.
• Spójrz na liczby na bocznej ścianie wieżyczki.
• Użyj Okuli i ustaw ciąg liczbowy: 2, 3, 5, 8.

Obrazek

• Zabierz metalowy przedmiot i użyj go na szczycie wieżyczki.
• Ze środka zabierz sześcioboczny metalowy przedmiot.
• W ekwipunku pokręć nim, a otrzymasz medalion w kształcie gwiazdy.
• Medalion zamocuj na bocznej ścianie wieżyczki i przesuń w dół.
• Przechyl wieżyczkę i zabierz drewniany cylinder.
• Cylinder w ekwipunku przerób na korbkę.
• Użyj korbki z samego brzegu sarkofagu i pokręć, aż wysunie się skrzynka.
• Ustaw litery alfabetu, zgodnie z rysunkiem, gdzie pierwsza druga i trzecia, mają się znajdować po lewej stronie.
• Po ustawieniu zobaczysz tył szafki, na której zamocuj zębatkę.
• Wysunie się skrzyneczkę, a której u góry przestaw zapięcia, a następnie przesuń małe dźwignie w dół.
• Zabierz szklaną kolbę w dnie przestaw dźwignię po lewej, a z drzwiczek zabierz czterorożny medalion.

Obrazek

• Spójrz na dno skrzyneczki i przesuń uchwyt po lewej, odsuniesz ścianę zasłaniającą dno skrzyneczki.
• Złóż kwadrat, a potem przejdź na przód sarkofagu.

Obrazek

• Przestaw trybik by wszedł wycięciem, na trzpień uchwytu.
• Przesuń ścianę i zrób to samo z drugim trybikiem, odsłonisz labirynt z trzema tarczami.

Obrazek

• Użyj Oculi, żeby wiedzieć, w którym miejscu, jaką tarczę ustawić.
• Po ich ustawieniu otworzą się drzwi i będziesz mógł zabrać metalowy cylinder z obręczami.
• Przejdź teraz do biurka obok kominka i na środkowej szufladzie ustaw znaleziony różowy medalion.
• Ustaw wzór zgodnie z rysunkiem, a otworzy się szuflada po lewej i wypełni się rurka poniżej płynem.

Obrazek

• Przeczytaj list i zabierz mechanizm zaworowy.

Obrazek

• Przesuń w dnie przełącznik, a otworzysz szufladkę po prawej z środka, której zabierz odważnik.

Obrazek

• Umieść szklaną menzurkę w otworze, a na jej szczycie odsłoń miejsce na zawory.
• Użyj Oculi, żeby prawidłowo ustawić zawory.

Obrazek

• Napełnioną menzurkę przełóż obok do uchwytu i użyj na szczycie pompki by otworzyć drzwi.

Obrazek

• Zamocuj w środku iskrownik i go użyj - zabierz ozdobną gałkę.
• Gałkę połącz w ekwipunku z wcześniej zabranym trzpieniem, otrzymasz dźwignię.
• Przejdź do urządzenia z tyłu sarkofagu i użyj dźwigni by podnieś ostatnią klatkę na sarkofagu.
• Wciśnij przycisk po środku, a potem szybko zabierz dach wieżyczki z boku sarkofagu i wciśnij guzik.

Obrazek

• Po środku sarkofagu pojawi się model pałacu.
• Przejdź na jego lewą stronę i przy małych drzwiach pod schodami, przesuń suwak. W modelu pałacu podniesie się wyżej górne piętro, odsłaniając ścianę z kręgami.

Obrazek

• Ściana obok jest bardzo ozdobiona, w zbliżeniu obróć zdobienie u góry po środku i zabierz ze środka schody.
• Zamontuj je nad drzwiczkami, gdzie wysunąłeś ścianę z medalionami.
• Otwórz drzwiczki i zabierz potrzebny ci medalion.
• Ustaw medalion w brakującym miejscu i ustaw prawidłowo połączenie.

Obrazek
• Przesuń zdobienie z lewa na prawo.
• Na bocznej ścianie pojawi się kolejna układanka.
Obrazek

• Po przesunięciu czerwonego elementu na miejsce u góry, będziesz mógł zabrać soczewkę. oraz kawałek wieży po przesunięciu suwaka.
• Soczewkę rozłóż w ekwipunku.
• Wieżę połącz z jej elementem, a ściany pałacu się nie obniżą.
• Ustaw wieżę na swoim miejscu, a soczewkę z od strony kominka.
• Wróć teraz do żołnierza i spójrz na jego czubek głowy wgłębienia w okręgu.
• Musisz wysunąć te strony ciężarka, aby pasowały do wgłębień.
• Zwróć uwagę, że jedno jest wysunięte i ma wchodzić w głębienie z innym zabarwieniem.
• Ustaw więc tak, by już wysunięta jedna ścianka była na godzinie: 12, 3, 7, i 11.

Obrazek

• Ustaw ciężarek na hełmie, a potem nim obróć.
• Otworzy się przyłbica, w której rusz drewniane kręgi, by odsłonić metalowe zapadki.
• Spójrz na zapadki przez Oculi, a będziesz wiedział jak je ustawić.
• Zabierz ze środka [color=red][b]klucz
i użyj go na udzie rycerza.
• Zabierz soczewkę i w ekwipunku rozłóż nogę robiąc trójnóg.
• Podejdź do kominka i soczewkę zamontuj z przodu.
• Musisz teraz kręcąc nią ustawić promień światła, aby padał na [color=red][b]soczewkę
zamontowaną na pałacu, a tą by przechodziła przez wysunięte ściany.
• Teraz musisz w odpowiedniej kolejności wciskać litery, czyli licząc od lewej strony: 5, 6, 4, 1, 2, 3. Wysunie się wielka wieża.

Obrazek

• Obróć wieżą, a otworzysz jej kawałek, w środku pokręć kołem, a otworzysz jej drugą część ze środka, której zabierz drewnianą rączkę.

Obrazek

• Pociągnij za trzpień z przodu, a na dole wysuniesz szufladkę, z której zabierz dziwny mechanizm i przeczytaj list.
• Przejdź do urządzenia w lewym rogu pomieszczenia i zamocuj uchwyt na skrzyneczce w ścianie. Ustaw prawidłowo wzór.

Obrazek

• Przejdź do trybów i na ich przedzie zamontuj drewnianą rączkę.
• Kręć nią tak długo, aż kula znajdzie się na samej górze.
• Śledząc jej tor, otworzysz drzwi prowadzące do zbrojowni.

Zbrojownia
• Podejdź do beczek po prawej stronie tarcz i zabierz kartkę z budową powozu z kosami - zdobędziesz osiągnięcie.
• Podejdź do biurka po prawej stronie pomieszczenia.
• Przeczytaj list i zabierz kostkę.

Obrazek

• Zaglądnij pod stół, brakuje klucza.
• Z boku masz rysunek królików, zapamiętaj to.

Obrazek

• Rozłóż kostkę w ekwipunku i zabierz ze środka kluczyk.

Obrazek

• Podejdź do tablicy za stołem i przeprowadź przez labirynt szmaragd.

Obrazek

• Po dojściu do drugiego końca zabierz szmaragd w złotej oprawie.
• Podejdź do stolika po drugiej stronie pomieszczenia i zabierz metalowy krzyż.

Obrazek

• Wróć do stolika obok labiryntu i użyj krzyża na szufladzie pod stołem.
• Zabierz ze środka małe koło.
• Podejdź do okna i użyj małego koła na parapecie .

Obrazek

• Podejdź do kopuły - (swoiste działo) i spójrz przez Oculi na ścianę .

Obrazek

• Ustaw strzałki po lewej stronie tak by przesunąć dwie dużo do środka.
• Otworzysz drzwi prowadzące do działa.
• Przejdź w około działa i spójrz na boczną ścianę na wprost flag.
• Wygląda na to, że zamiast flag, trzeba ustawić czaszki i króliki, kolejność jest taka: czaszka, królik czaszka, królik czaszka.

Obrazek

• Zejdź na dół i spójrz przez Oculi na mór koło zamka.
• Wciśnij zaznaczony krzyżykiem kamień, otworzysz kratę.

Obrazek

• Spójrz po prawej stronie krat na mur.
• Przesuń obręcze, by można było otworzyć szafkę. Zaczynaj ustawiać je od dołu.
• Zabierz ze środka drewnianą rękojeść.
• Podejdź do skrzyni i w zbliżeniu spójrz na zamek.
• Pokręć pierścieniami, żeby odsłonić dziurkę na klucz.
• Użyj klucza i zabierz ze środka sztylet .
• Spójrz na wieko od środka i przesuń dwie gwiazdki w miejscu zarysowań, wyjmiesz ze środka metalową dźwignię.

Obrazek

• W ekwipunku spójrz na sztylet i pokręć pierścieniem z kamieniami a zdobędziesz rubin w złotej oprawie.
• Wróć na górę i podejdź do stolika skąd zabierałeś krzyż.
• Ustaw na kwiatku kolor zielony i czerwony, a następnie wstaw w rozety na blacie kamienie oprawione w złoto.
• Po lewej wstaw szmaragd, a po prawej rubin.
• Przekręć rozetki tak by otwór skierowany był na zewnątrz lewy na zachód, a prawy na wschód.

Obrazek

• Pociągnij z boku za rączki, a potem w pociągnij za rączkę u góry.
• Z szuflady wyjmiesz żelazną głowicę.
• W ekwipunku połącz głowicę z rączką.
• Użyj jej na mechanizmie w otwartych drzwiach w swoistym czołgu, a otworzysz sobie wejście do środka.
• Wejdź do środka i przeczytaj wiadomość.
• Zamocuj po prawej, gdzie widać armatnie kule metalową dźwignię, i pociągnij za nią.

Obrazek

• Musisz zestrzelić widoczne w oddali garnki.
• Nasyp proch załaduj kulę i celuj. Pociągnij obok prochu za rączkę, a potem dwuklikiem przybliż armatę.
• Wyceluj i pociągnij za rączkę po lewej przy lufie.
• Po zestrzeleniu wszystkich trzech garnków w oknie po prawej pojawi się szkatułka.
• Przestaw suwaki boczne, by zrobić miejsce dla suwaków środkowych i je przesunąć.

Obrazek

• Po otwarciu, zabierz ze środka korbę.
• Wróć do czołgu i na widzie zamontuj korbę, pokręć nią, a wydostaniesz się ze zbrojowni.

Wieża
• Przesuń półobręcze na boki oraz na górę i dół, wejdziesz do wieży.
• Wejdź do środka i spójrz na urządzenie po prawej.
• Nałóż Oculi i rozejrzyj się po wieży.
• Na dole spójrz na urządzenie, który pokazuje fazy księżyca.
• Obok spójrz na komodę, otwórz ją ustawiając na miejscu figury po wciśnięciu środka.
• Po prawej stronie za tylną noga komody znajdziesz kartkę ze schematem wiszącego mostu - zdobędziesz osiągnięcie.

Obrazek

• Zostaw na razie obie rzeczy i przejdź na środek platformy z wyrysowanymi wzorami na szklanych powierzchniach.
• Kręcąc kołem zgraj ze sobą wzór kwadratów.

Obrazek

• Ruchome schody przesuną i obniży się wielkie zawieszone urządzenie.
• Otwórz drewnianą bramkę i na ścianie pokrętłami bocznymi podnieś okrągłą tarczę i umieść w otworze powyżej. Wielkie urządzenie przesunie się do schodów.

Obrazek

• Podejdź do urządzenia i zabierz drewniany element.

Obrazek

• Podejdź do drugiej komody, i obracając zewnętrznymi okręgami, ustaw rowki tak, by boczne gałki mogły wsunąć się do środka. Przesuń gałki tak, by odsłonić środek, a wysunie się kula.
• Przekręć kulę i ustaw na widocznym wzorze, a gdy się otworzy zabierz kwadratowy medalion.

Obrazek

• Przejdź do drugiej komody i umocuj po środku kwadratowy medalion, twoim zadaniem jest poruszanie nim w ten sposób, aby wszystkie pola zapełnić.
• Poruszasz kwiatkami na dole, jeśli się pomylisz zabawę rozpoczynasz od początku, każdy ruch powoduje, że na pustym polu pojawia się kwadrat, przez który dalej poruszać się nie możesz.

Obrazek

• Po przejściu pierwszej tablicy masz do ułożenia kolejne 3 tablice, gdzie jaśniejsza pola musisz przejść 2x.
• Po uporaniu się z zagadką u góry otworzy się wieko, z którego zabierz zębate koło. Nałóż Oculi i sprawdź notatki i przeczytaj list.

Obrazek

• Wróć do komody z obracającym się w środku trybikiem.
• Nałóż na obracający się trybik zębatkę, a otworzą się drzwiczki po lewej.

Obrazek

• Ustaw figury w kolejności, w jakiej widziałeś w dokumentach.
• Pociągnij po lewej za rączkę, a otworzy się na dole szuflada.
• Zabierz ze środka: złotą tarczę i srebrny dysk.
• W ekwipunku połącz złotą tarczę z trybikiem, a otrzymasz mechanizm z tarczą.

Obrazek

• Przejdź do rozety z planetami obok komody i użyj na nim srebrny dysk.
Użyj Okuli, na suwaku ustaw obraz tak, by wszystkie obracające się ramiona były na godzinie 12, kręcąc srebrną tarczą, zgraj z obrazem ramiona z maszyny. Po ustawieniu, pociągnij po lewej za dźwignię, otworzy się w środku zapadka górna. Zabierz ze środka kluczyk.

Obrazek

• Spójrz na ustawienie ramion i fazy księżyca w środku, zapamiętaj to.
• Wyjdź ze zbliżenie i zrób zbliżenie na boczną ścianę komody – po prawej.
• Przesuń suwak, a znajdziesz dziurkę na klucz, który użyj.
• Zabierz ze środka metalowy przedmiot.


Obrazek

• Przejdź teraz do wielkiej maszyny zawieszonej po środku wieży.
• Użyj na nim złożonego mechanizmu z ekwipunku.
• Zrób zbliżenie na kule i kręcąc zewnętrznym pierścieniem odsłoń je tak jak widać w urządzeniu, które ustawiałeś.

Obrazek

• Po ustawieniu mechanizmu środek urządzenia się zaświecić.
• Zrób zbliżenie i postaraj się jak najdłużej utrzymać świecenie płytek poruszając delikatnie ramieniem.

Obrazek

• Jest to zadanie troszkę zręcznościowe i wymaga cierpliwości.
• Gdy osiągniesz cel maszyna się uruchomi i ustawi się tak, że pod jej spodem będziesz mógł się dostać do jednej z części.

Obrazek

• Użyj na gwincie dziwnego narzędzia, aby ze środka zabrać wskazówki.
• Podejdź do rozety z planetami i zainstaluj wskazówki.
• Użyj ponownie Oculi i kolejny raz ustaw ramiona w tym miejscu w którym pokazuje Oculi, ale gdy suwak jest przesunięty maksymalnie w prawo, i ramiona w obrazie ustawiają się na godzinie 7. Po ustawianiu pociągnij za dźwignię po lewej.
• Na dole na godzinie 6 będziesz mógł zabrać gwiazdkę.


Obrazek

• Ponownie zapamiętaj wygląd księżyców w oczkach ramion i wróć do maszyny, by ustawić ich wygląd na kulach.
• Wróć do urządzenia z kulami, ustaw ponownie księżyce i ponownie jak najdłużej utrzymaj świecenie płytek podążając w odpowiednim kierunku.
• Ponownie przejdź do zawieszonych skrzynek i otwórz jedną przesuwając skoble do środka. Zabierz drewniane koło z okuciem.

Obrazek

• Na urządzeniu poniżej skrzyni zgraj wzór, sześcianu i kwadratu, żeby schody wróciły na swoje miejsce.

Obrazek

• Przejdź na górę i zamocuj gwiazdkę oraz koło, a będziesz miał zrobione przejście w dół wieży.

Obrazek

Wehikuł czasu
• Po animacji, sprawdź regał obok ażurowych drzwi.
• Na samym dole znajdziesz kartkę ze schematem maszyny latającej – to kolejne osiągnięcie.
• Spójrz na całe pomieszczenie w Oculi, zobaczysz, które miejsca się świecą.
• Przy drzwiach widać skoble, które trzeba ułożyć, ale brakuje jakiegoś elementu po prawej.
• Przejdź po lewej do pomieszczenia, przy rurach znajdziesz pokrętło, które wykręć.

Obrazek

• Spójrz na uchwyty w Oculi i je ustaw, zgodnie z poświatą.
Najwyżej położonej rączki nie ruszaj, druga do końca w lewo, trzecia do końca w prawo, czwarta do końca w lewo.

Obrazek

• Na rurze pod spodem zapalą się zielone lampki i otworzy się klapaka na baniaku po środku.
• Przejdź do układanki przy drzwiach. Zwróć uwagę, że jeśli rączka po lewej jest na dole i ciągniesz ją w górę podnosisz trzpień, jeśli jest na górze opuszczasz. Musisz więc układać trzpienie, naprzemiennie to znaczy te, które wymagają podniesienia będziesz układać wtedy, gdy rączka jest u góry i odwrotnie. Kołem obracasz trzymak, którym ustawiasz trzpienie. Licząc od lewej, górna listwa ma przechodzić przez wycięcie: 1, 1, 2, 2, 1, 2, 1, 1.

Obrazek

• Po ustawieniu, otworzą się drzwi i będziesz mógł wejść wyżej.
• Podejdź do biurka i przeczytaj list, a potem zabierz koło z uchwytami.

Obrazek

• Spójrz w zbliżeniu na, lunetę i zabierz pustą butelkę.
• Przejdź na lewo i do windy na przedzie zamontuj koło z uchwytami.
• Pokręć nim, a wykręcisz śrubę.

Obrazek

• Zamontuj śrubę na deskach po prawej stronie.
• Pokręć nią i otwórz metalowy koszyk, a potem dźwignię pociągnij do siebie.
• Zjedzie mała skrzyneczka oraz pokrętło, zabierz oba przedmioty.
• Wróć do stolika i postaw skrzyneczkę po prawej stronie.
• Na jej szczycie przesuń skobel, otworzy się.
• Zabierz małą soczewkę jest po lewej i zamontuj ją na lunecie.
• Wróć na dół i przejdź do urządzenia III, gdzie już jedna taka korba jest z boku urządzenia.
• Nałóż Oculi i spójrz na urządzenie, ustaw teraz prawidłowo rury kręcą obiema korbami i przestawiając rączkę, która w zależności od ustawienia blokuje w środku trybiki.
• Po ustawieniu na baniaku otworzy się kolejna zapadka, a z pod rur będzie kapać zielona ciecz.
• Napełnij buteleczkę zieloną cieczą.
• Wróć na górę i wstaw butelkę na swoje miejsce przed lunetą.
• Ustaw promień światła, aby padał na butelkę.

Obrazek

• Spójrz przez lunetę i ustaw ostrość, widzianych w środku figur.
• W stopce lunety otworzy się skrytka, ze środka, której zabierz medalion.
• Spójrz na bok biurka po stronie prawej i zamontuj medalion.

Obrazek

• Po przekręceniu go otworzysz skrytkę ze środka, której zabierz korbę.
• Zejdź na dół i użyj korby na rurach numer jeden.
• Znów ustaw rury przy pomocy Oculi.
• Ostatnia zapadka z boku baniaka zostanie odblokowana.
• Podnieś pokrywę i spójrz na dziwny mechanizm.
• Zabierz mały model maszyny latającej.
• Wejdź na górę i spójrz przez Oculi na miejsce wybuchu.
• Podejdź do stolika i rozłożonej skrzyneczki i umieść w niej maszynę latającą.

Obrazek

• Spójrz przez okular i spasuj wzór widziany na skrzydłach, to znaczy sześcian i kwadrat, przy prawidłowym spasowaniu, butelka z fioletowym płynem zostanie odblokowana będziesz mógł ją zabrać.
• Zapamiętaj, jakie symbole widnieją obok ustawionych figur.
• Wstaw butelkę z fioletowym płynem przed lunetę i ponownie wyostrz obraz.

Obrazek

• Zapamiętaj ile jest: cztero (8), ośmio (2) i dwunastościanów (4).
• U podstawy lunety z wysuniętej szuflady zabierz korbę.
• Zejdź na dół i z boku baniaka zamocuj korbę, a potem ją pokręć otworzysz ścianę.
• Musisz teraz kręcąc pokrętłami po lewej ustawić takie liczby, aby wynik wskazywał na ilość widzianych poszczególnych figur, od lewej dwunastościan – 4, środek – ośmiościan -2, po prawej czterościan - 8.

Obrazek

• Poniżej ustaw symbole figur, których liczby ustawiłeś powyżej, a której widziałeś w modelu latającym.
• Po prawidłowym ustawieniu staniesz przed drugą ścianą baniaka i urządzeniem w środku.
• Użyj rączki i napompuj baniak, aż wskazówka ustawi się maksymalnie na zegarze.
• Teraz trzeba pociągnąć za iskrowniki w odpowiedniej kolejności.
• Licząc od lewej pociągnij za 5, 3, 4, w tym momencie jeden z iskrowników odpadnie.
• Jeszcze raz podpompuj paliwo i uruchom tylko iskrownik 5 i 3. Wejdź na górę i ze skrzyneczki pod oknem zabierz dobry iskrownik i wkręć go w miejsce uszkodzonego.
• Teraz jeszcze raz napełnij baniak o ile nie jest pełny i pociągnij za iskrowniki w kolejności: 5, 3, 4, 1, 2, 6.

Obrazek

• Uruchomiłeś machinę czasu.
• Idź na górę i ze skrzynki, w której był iskrownik zabierz dźwignię.
• Spójrz jeszcze raz przez Oculi i przestaw suwak pośrodku i zobacz jak są napełnione baniaki.
• Przejdź do tego obok skrzyni.

Obrazek

• Zamontuj na lewym boku dźwignię i ustaw poziom płynu w baniakach tak jak przed chwilką to widziałeś, czyli: przelej z 3 do1, 2 do 1, 2 do 3, 1 do 2, 2 do 3.
• Na dole pociągnij za dźwignię, kliknij na wirujące powietrze i zobacz zakończenie.

Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „House of da Vinci, The”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość