XING: The Land Beyond - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9440
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

XING: The Land Beyond - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 06 listopada 2017, 23:08

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula


XING: The Land Beyond – PORADNIK DO GRY


Wstęp
Gra nie posiada ekwipunku, ta niewielka ilość przedmiotów, jakie podniesiesz, musisz od razu w odpowiednim miejscu użyć. Poruszamy się przy pomocy klawiatury. Lewy przycisk myszy służy do badania przedmiotów. Prawy przycisk myszy służy do rzucania przedmiotami, przy czym musi być wciśnięty, aby można było wycelować. Do przejścia jest pięć nazwijmy to wieków. Każdy wiek ma charakterystyczne zadania, ale o różnym stopniu trudności. W trakcie gry, pojawią się rozety, zmieniające pogodę, porę dania, które mają istotne znaczenie przy pokonywaniu zadań. Zwracaj uwagę na symbole wymalowane na różnych kładkach, żeby wiedzieć, o jakiej porze dnia będą działać.
W każdym ”wieku” masz do odnalezienia i przeczytania: wskazówki, podpowiedzi oraz runy umiejscowione nad czarą w różnych ukrytych miejscach. O ile podpowiedzi czytać nie musisz, to runy zdobyć trzeba by móc potem zobaczyć ostatnie ścieżki naszych bohaterów. Jest również możliwość sprawdzenia, k którym wieku brakuje run i potwórzyć dany "wiek", by je zdobyć. Gra zapisuje się sama i nadpisuje kolejny zapis. Na początku wybierasz slot, na którym grasz i swojego bohatera. Zapisy wstawione w solucji, są zrobione na slocie C, symbol Ursusa.

Zeneth
• Skieruj się na lewo i idź przez bramę.
• Za wiszącym mostem po prawej za skałami znajdziesz tablicę z arabskimi znakami.
• Kieruj się dalej prosto, a pojawi się most pozwalający przejść dalej.
• Idź do przodu na ziemi w rozecie jest twój wybrany znak, a za nim czara.
• Złap kamień, który pojawi się w czarze i wrzuć do wody przed bożkiem, przeczytaj informacje, które się pojawią.

Obrazek

• Podejdź do fioletowego wiru powietrza i wejdź w niego – otworzysz przejście.

Obrazek

• Podejdź do czary i wciśnij błękitny kamień – pęknie witraż odsłaniający kolejne przejście.
• Wejdź do środka, po dłużej chwili trafisz na wyspę.

Iztali Point
• Podejdź do pierwszej czary i kliknij na wirującą tabliczkę.

Obrazek

• Przejdź do drugiej czary i ponownie kliknij na wirującą tabliczkę.
• Przejdź na prawo i kliknij na błękitny przycisk, pojawi się przejście.
• Podejdź do dwóch czar i sprawdź zarys owoców, jakie trzeba do nich wrzucić.
• Podnieś owoce znajdujące się obok czar i wrzuć je.

Obrazek

• W oddali na sarkofagu pojawi się szkatułka.
• Podejdź do niej i zabierz element.
• Przejdź do zamkniętego przejścia i wrzuć do czary przed nim zabrany ze skrzyni element, otworzysz przejście.

Obrazek

• Podejdź do czary po lewej i sprawdź kolejną tabliczkę z informacją.
• Przejdź na prawo i wciśnij błękitny kamień, odwrócisz pomost na wodzie z symbolem słońca.
• Sprawdź po prawej misę, nad którą unosi się białe koło.
• Przejdź przez pomost i podejdź do kolejnej czary, w której unosi się tabliczka.
• Za nią masz czarę, do której trzeba wrzucić ananasa.
• Po lewej na wysepce jest kolejna misa z unoszącym się kamieniem, którą sprawdź.
• Przejdź na prawo i sprawdź misę z kołem i podejdź do ściany z symbolem ręki, kliknij w niego otworzysz przejście.
• Zabierz leżącego ananasa i wrócić, by wrzucić go do czary – kolejne przejście otwarte.
• Kolejna lokacja i kolejna tabliczka do przeczytania.
• Po prawej przejście, a po lewej schody prowadzące do czar idź i sprawdź je.
• Nad czarą unosi się symbol księżyca.
• Przejdź wyżej i kliknij na szkatułkę, zabierz symbol księżyca i wrzuć go do czary.
• Na dole na ziemi pojawi się rozeta z symbolem słońca, użyj jej.
• Wróć do kładek na wodzie i przejdź po nich.
• Podejdź do przycisku na skale i przestaw kładkę z symbolem księżyca.

Obrazek

• Przejdź po niej, by dostać się do runy i ją zdobyć.
• Wracaj do miejsca gdzie w porze nocnej uaktywniła ci się brama.
• Kliknij na symbol ręki, trafisz do nowej lokacji.
• Przejdź dalej i na moście przeczytaj tabliczkę.

Zapis 001

• Przejdź do przodu na ziemi masz kolejną rozetę z symbolem słońca.
• Gdy wejdziesz na nią nastanie dzień, a ponowne wejście noc.
• Podejdź do wody i błękitnego przycisku.
• Zauważ, że gdy jest dzień sterujesz mostkami, na których wymalowany jest symbol słońca, gdy jest noc, przycisk obraca mostkami z symbolem księżyca.
• Musisz ustawić przejście do czary po lewej oraz na drugą stronę.
• Wpierw podejdź do czary, i przeczytaj kolejną tabliczkę, a potem przestaw kładki by dostać się na druga stronę.

Obrazek

• Po drugiej stronie ciernie na płocie nie pozwalają iść dalej.
• Na wprost wielka brama przed nią czara, do której trzeba wrzucić kolejny element układanki.
• Po lewej schody idź nimi.
• Przeczytaj tabliczkę, a powyżej rozpal ogień.
• Wrzuć do ognia owoc i spal ciernie na płocie.

Obrazek

• Wejdź do nowej lokacji i znów poczytaj tabliczki informujące.
• Rozpal ognisko w głębi, a wysuną się kamienne rzeźby.
• Zmień dzień na noc, a na wodzie pokażą się kręgi z symbolem księżyca, po których musisz przedostać się na drugą stronę, by otworzyć bramę.
• Zanim jednak tam pójdziesz, spójrz po lewej jest przejście na skalne schody i most.
• Przejdź po nich i zabierz element potrzebny do otwarcia bramy.
• Zwróć uwagę, że po prawej stronie przejście na pomost blokują ciernie.
• Wróć na dół i zanieść element by użyć go na czarze przed bramą.
• Nie przechodź jednak przez nią tylko wróć i zabierz płonący owoc by spalić ciernie blokujące przejście przez most.

Obrazek

• Po utorowaniu sobie drogi spójrz w dół i zobacz, że w wodzie są kolejne kładki, które trzeba przestawić, by dostać się do bramy.
• Idź dalej prosto, a na półce skalnej znajdziesz niebieski przycisk, przestaw pomost z symbolem nocy.
• Przejdź po wodzie na drugą stronę i zrób dzień stając na rozecie.
• Przejdź po kamieniach na schody i most by zmienić położenie kładki oznaczonej symbolem słońca.
• Zeskocz z półki skalnej zmień dzień na noc i pomostem przejdź do bramy.
• W środku podejdź do czary z runem i kliknij na nią.
• Teraz możesz pójść do bramy, którą otworzyłeś.

Zapis 002

• Zauważ, że wszędzie porozstawiane są pochodnie, które trzeba zapalić, rozpal, więc ognisko i zapal wpierw wszystkie te, które są dostępne.
• Jeśli nie zapalisz wszystkich pochodni, niektóre kamienne rzeźby w wodzie nie wysuną się na odpowiednią wysokość i nie będzie można przeskoczyć po nich na drugi brzeg.
• Przeczytaj dostępne tablice i informacje zawarte w czarach.
• Przeskocz po blokach skalnych, do szkatułki by zabrać ze środka figurę bożka oraz zapalić pochodnię.

Obrazek

• Użyj figury na czarze przy brzegu.
• Zabierz gałąź leżącą na ziemi i ją podpal.
• Przejdź do półek skalnych z niezapalonymi pochodniami i je zapal oraz jednaną stojącą na wprost dużego bożka.

Obrazek

• Zmień noc na dzień, a wysuną się kolejne bloki, po których wejdź na górę.
• Idź strumieniem w dół do kolejnej lokacji.

Zapis 003

• Sprawdź pierwszą czarę z kamiennym blokiem, by przeczytać informację.
• Przejdź w lewo i na brzegu za skałami znajdziesz czarę z runą.
• Idź w kierunku kilku czar i przeczytaj tabliczkę.
• Za kratami masz czarę z runą.

Obrazek

• Podejdź do pięciu czar i wrzuć w nie przedmioty: muszlę, owoce, gałąź i kamień, a rozpalisz ognisko i wszystkie pochodnie.
• Przed bramą do czary musisz włożyć rybę, by ją otworzyć.
• Podpal gałąź i idź do bramy z cierniem i podpal go, masz otwartą drogę.
• Skieruj się wpierw na lewo i za skałami znajdź kolejny przekaz oraz runę do zdobycia.

Obrazek

• Podejdź do niebieskiego guzika i przestaw kładki, tak by dostać się do tego na wodzie, zmieniając za plecami tryb nocny na dzienny.

Obrazek

• Po ustawieniu kładek w dzień, idź do drugiego przełącznika i przestaw kładki by dostać się na drugą stronę.
• Podejdź do czary by przeczytać kolejny przekaz z kamiennej tablicy.
• Z tyłu za skałami znajdziesz w szkatule symbol ryby.
• Zmień dzień na noc i przejdź po wystających blokach na drugą wysepkę.
• Zapal pochodnie koło wody, przy rybach.
• Przeczytaj przekaz z czary i nakarm kamienne ryby owocami.
• Wciskaj prawy przycisk myszy i celuj w otwarte pyski, a potem puszczaj klawisz.

Obrazek

• Po nakarmieniu ryb otworzy ci się przejście do szkatuły, z której zabierz element potrzebny do otwarcia drzwi w oddali, użyj go, ale przez bramę jeszcze nie przechodź.
• Zabierz symbol ryby i przejdź po kamiennych blokach, które się pokazały na wodzie - na drugą stronę.
• Wrzuć symbol ryby przed zamknięta bramą.
• Podejdź do czary i kliknij w runę.
• Teraz wróć do otwartej bramy.
• Idź cały czas prosto, koło schodów po lewej sprawdź czarę.

Zapis 004

• Idź po schodach i sprawdź wiadomość na kamiennej tabliczce.
• Przy kamiennym łuku znajdziesz dwie czary z zegarami po prawej wskazuje 8.30 po lewej wskazuje 21.00 i kolejny kierując się w lewo na schody godzina 22.30. Zapamiętaj godziny wewnątrz zegarów.
• Twoim zadaniem jest dostać się na dwie wyspy po prawej stronie oraz między dwoma wyspami pod wodospadem.

Obrazek

• Uruchamiając dwa zegary jeden z symbolem słońca, a drugi z symbolem księżyca, podczas zmiany pory dnia wskazówki-most będzie się ustawić na tych godzinach, jakie są w uruchomionych zegarach.
• Kliknij ten, który ma wymalowany symbol słońca (8.30) i zejdź po schodach do błękitnego przycisku, użyj go – wysuniesz wskazówki tworzące most.
• Wróć i zmień noc na dzień spójrz jak przestawiają się wielkie wskazówki.
• Kliknij teraz na zegar po lewej wskazujący godzinę 21.
• Ponownie zmień dzień na noc, a wskazówki ustawią się na godzinę 21 pozwalając przejść na drugą stronę.

Obrazek

• Podejdź do kolejnego zegara i spójrz na niego wskazuje 12.25.
• Przejdź po schodach do czary z kamienną tablicą i zapoznaj się z treścią.
• Poniżej masz kolejny zegar, ale z symbolem księżyca wskazuje godzinę 2.45.
• Uruchom ten z symbolem słońca (12.25) i zmień noc na dzień.
• Podejdź do drugiego zegara z symbolem księżyca (2.45) i go uruchom, a potem zmień dzień na noc.

Obrazek

• Przejdź na drugą stronę do pierwszych zegarów i kliknij na ten z symbolem słońca (8.30).
• Wróć po kładce na wysepkę i zmień noc na dzień, mostek zmieni swoje położenie i będziesz mógł się dostać do kolejnych dwóch zegarów.
• Ten pierwszy tuż przy wskazówce wskazuje 0.15,. a drugi przy kamiennym mostku 5.35
• Podejdź do czary by uzyskać kolejne wskazówki.
• Uaktywnij zegar z symbolem słońca (5.35) i zmień dzień na noc i dzień.
• Przejdź po wskazówkach i kładce na dole do niebieskiego przycisku (za wodospadem) obracającego kładką na wodzie.
• Idź schodami w górę i zeskocz do zegara w dole.
• Uruchom zegar z symbolem, księżyca (0.15) i zmień dzień na noc.
• Przejdź na drugą wysepkę, po przestawionej kładce.
• Uruchom zegar ze słońcem i przestaw noc na dzień.
• Przejdź przez mostek i po wskazówka na kolejną wyspę.
• Sprawdź zegar wskazuje godzinę 9.15 uruchom go.

Obrazek

• Wróć na wyspę i podejdź do rozety by zmienić dzień na noc i noc na dzień.
• Po kładce i wskazówkach przejdź na wyspę pierwszą.
• Użyj zegara ze słońcem i przestaw dzień na noc.
• Przejdź po wskazówkach na druga stronę.
• Zejdź do zegara koło niebieskiego przycisku wskazującego godzinę 22.30
• Przejdź na drugą stronę i uruchom 2x rozetę zmieniającą pory dnia.
• Przejdź po kładce na wodzie na wyspę po prawej i po wskazówkach przejdź na wyspę z czarą i runem.
• Wróć i przy wskazówkach uruchom zegar z księżycem wskazujący 12.15.
• Wejdź na rozetę i zmień noc na dzień.
• Przejdź na wyspę po lewej przez kładkę na wodzie i kliknij na zegar z symbolem księżyca
• Zmień dzień na noc.

Obrazek

• Cofnij się po kładce na wodzie i uruchom zegar z symbolem słońca.
• Przejdź po wskazówkach na wyspę pierwszą i użyj 2x rozetę czasu i przejdź na wyspę po prawej.
• Podejdź do bramy z symbolem ręki i ją otwórz.
• Przeczytaj kolejną kamienną tablicę i zabierz ze szkatułki element pozwalający otworzyć bramę.
• Przeczytaj kolejną wskazówkę i otwórz bramę.
• Przejdź przez nią sprawdź ostatnią kamienną tablicę, wskazówkę i kliknij na runę.
• Wzdłuż plaży idź do rozety i wejdź na nią.

Zapis 005

Zeneth
• Jesteś w pierwszej lokacji. Zabierz symbol zwierzaka i wrzuć go do wody.
• Przeczytaj wskazówki i podejdź do czary po prawej zostaniesz jak poprzednio po użyciu błękitnego przycisku przeniesiony do kolejnego miejsca.

Nahele Rain

• Sprawdź pierwszą tabliczkę z informacją oraz przekaz w kolejnej czarze.
• Przejdź na lewo i zobacz, że przejście blokują suche gałęzie, zapal owoc od pochodni i spal gałąź.
• Przejdź do odblokowanego miejsca i przeczytaj kolejną kamienną tablicę.
• Potem na wprost znajdziesz jeszcze jedną.
• Przejdź teraz na lewo od przejścia i poszukaj kamienną tarczę z niebieskim wzorem, rzuć w nią owocem, a zostaniesz przeniesiony wyżej.

Obrazek

• Podejdź do rozety czasu i zrób noc.
• Zejdź na dół i podejdź do przejścia z symbolem ręki.

Obrazek

• Ponownie użyj owocu i traw w kolejną tarczę, znajdziesz się wyżej.
• Użyj symbolu ręki by wejść do kolejnej lokacji.
• Podejdź do tabliczki po prawej i zapoznaj się z wiadomością.
• Użyj rozety czasu, by nastał dzień.
• Spójrz na słup i ustaw go na odpowiedniej kratce na ziemi.
• Ponownie zmień czas i przestaw słup z symbolem księżyca.
• Podejdź do szkatułki i zabierz kostur.

Obrazek

• Wrzuć kostur do czary, pojawi się rozeta wywołująca deszcz wejdź na nią.
• Ściana ognia przed tobą zniknie i będziesz mógł iść dalej.
• Jednak zanim pójdziesz do przodu cofnij się do pierwszej lokacji, w której w oddali widziałeś ścianę ognia, idź tam i kliknij na runę.
• Wróć na górę rzucając owocami w tarczę z symbolem.
• Sprawdź tabliczkę i przejdź na lewo.
• Tutaj kolejna tabliczka i przekaz.
• Zwróć uwagę, że kolejne słupy z symbolami słońca stoją na polach szachownicy.
• Jeden z nich oplątany cierniem. Użyj na nim płonącego owocu.
• Spójrz na dziurę w podłodze, którą trzeba zasłonić by dostać się do kolejnych lokacji.
• Podejdź do tarczy i użyj na niej owocu, znajdziesz się u góry.
• Przesuń słup, by z góry wpadł do dziury.

Obrazek

• Zejdź na dół i przesuń słup ten po lewej, by zablokować całkowicie dziurę, co pozwoli wejść do kolejnej lokacji.
• Spójrz na basen wypełniony wodą i znajdujące się w środku symbole.
• Cofnij się troszkę i przejdź na lewo w oddali widać kolejną runę, wejdź do niej po liściach i pływającej kłodzie.

Obrazek

• Wróć i wyłącz deszcz i przesuń słup, który uwolniłaś z cierni, na kratkę w basenie.
• Wejdź po schodach z drugiej strony basenu i przeczytaj wiadomość.
• Nakarm kijankę owocami, a powstanie żaba, która spowoduje, że pojawi się na wodzie przejście.

Zapis 006

• Przeczytaj wiadomość i po zwalonym drzewie przejdź na wysepkę by nakarmić kolejną kijankę – wysunie się słup z wody.

Obrazek

• Przejdź na kolejną wysepkę, gdzie po lewej jest ściana ognia, a po prawej wielki wodospad.
• Skieruj się na prawo i przy pomocy owocu strzel w tarczę.
• Przejdź do rozety wywołującej deszcz, ściana ognia zniknęła, a ty idąc tam zdobędziesz kolejną runę.
• Ponownie użyj rozety wywołującej deszcz, by ściana ognia wróciła.
• Wróć się po ogień i zapal rozstawione wygaszone znicze, obok rozety czasu.

Obrazek

• Otworzysz przejście, jednak ściana wody, nie pozwala zapalić kolejne znicze.
• Wykorzystaj wnękę i ukryj zapalony owoc.
• Po zapaleniu zniczy, przejdź przez ścianę deszczu i wciśnij błękitny przycisk.
• Zabierz owoc i podpal pochodnie, utworzy się droga dla twojego słupa.
• Przeczytaj kolejne informacje na kamiennych tabliczkach.
• Zmień dzień na noc i wyłącz deszcz, ustaw słup na swoim miejscu.
• Zabierz ze szkatułki element pozwalający otworzyć bramę.
• Wrzuć go do czary, a otworzy się przejście.
• Przejdź do kolejnej lokacji.

Zapis 007

• Wyłącz deszcz i włącz dzień, oczywiście sprawdź informacje na kamiennych tabliczkach.
• Zejdź do basenu i przesuń dwa słupy na lewą stronę, by można było po nich przejść na drugą stronę.

Obrazek

• Włącz tryb nocny i przejdź na druga stronę.
• Kliknij symbol ręki na drzwiach, a potem użyj owocu by strzelić w tarczę i wejść wyżej.
• Po lewej na końcu masz wiadomość zaś wyżej jest szkatułka.
• Zabierz różę i wrzuć do czary po lewej stronie obok zamkniętej bramy.
• Przejdź do nowej lokacji.
• Przeczytaj informacje, a potem spójrz na wielki jakby bęben.
• Twoim zadaniem jest rzucanie niebieską kulą tak by po odbiciu się na drugiej stronie zapalała symbole na słupie.

Obrazek

• Błękitny przycisk odsłania lub zasłania tarcze po drugiej stronie.
• Zauważ, że gdy użyjesz owocu wpadnie do miski. Gdy potem wpadnie do niej również niebieska kula, owoc zyskuje moc zapalania.
• Gdy wykonasz to zadanie, przejdź po kamieniach na drugą stronę.
• Przeczytaj tabliczkę i podejdź do rozety deszczu, wyłącz ją.
• Zapal owoc i użyj na bębnie, żeby po drugiej stronie zapalić pochodnię.
• Przejdź na drugą stronę i zobacz, że jeden z bębnów oplatany jest cierniami.
• Wyłącz deszcz, podpal owoc i spal ciernie.
• Twoim zadaniem jest ponowne celowanie błękitną kulą, by zapalić symbole na słupie.
• Zwróć uwagę, że na brzegu w wodzie masz dwa bębny, od których również może odbijać się błękitna kula.
• Kula musi uderzyć w takiej kolejności w bębny, w jakiej są do zapalenia symbole na słupie.

Obrazek

• Wykorzystaj błękitną kulę, wpierw na bębnie tym uwolnionym z cierni, a potem na fioletowym wystającym z wody.
• Następnie, użyj owocu na bębnie, a niebiską kulę na tym wystającym z wody
• Gdy palą się cztery znaki na słupie, podnieś poziom wody używając rozety deszczu.
• Teraz wywołaj deszcz, żeby bębny się podniosły i użyj niebieskiej kuli na bębnie uwolnionym z cierni.
• Zatrzymaj deszcz i użyj owocu, na wystającym z wody żółtym bębnie.

Zapis 008

• Skocz na liście w wodzie i przejdź do szkatułki po element otwierający drzwi.
• Użyj elementu na czarze przed zamkniętymi drzwiami i wejdź do nowej lokacji.
• Przejdź na lewo i skacz w dół omijając wodę.

Obrazek

• Przeczytaj tabliczkę, a potem przeskocz na środek bajorka by wywołać deszcz.
• Przejdź po liściach, by zdobyć runę, a potem przedostać się na drugą stronę.
• Podejdź do kamiennej tabliczki i przeczytaj wiadomość, kolejną znajdziesz w czarze.
• Zatrzymaj deszcz i po wiszącym moście przejdź na drugą stronę.
• Mechanizm już znasz, trzeba zapalić wszystkie symbole na słupach.

Obrazek

• Użyj owocu na niebieskiej tarczy wysuniesz jeszcze jeden bęben.
• Teraz trzeba przy pomocy owoców i niebieskiej kuli zapalić dwa filary.
• Użyj niebieskiej kuli 4x na żółtym bębnie tym po prawej od niebieskiej kuli.
• Podejdź do drugiej kuli, obok tarczy i użyj jej na fioletowym bębnie w wodzie, pierwszy słup po lewej załatwiony.
• Schowaj teraz wystający fioletowy słup używając na tarczy owocu.
• Użyj niebieskiej kuli na schowanym fioletowym bębnie, następnie na pomarańczowym (tym obok fioletowego).
• Weź owoc i użyj na żółtym bębnie, tym najbliżej wody po lewej.
• Słup się schowa i wysunie się droga do kolejnej lokacji.
• Użyj w kolejnej lokacji na tarczy owocu, a potem podejdź do szkatułki i zabierz jej zawartość.
• Wrzuć element do czary przed bramą, otworzysz przejście, ale jeszcze tam nie idź.
• Po prawej użyj owocu na tarczy, a dostaniesz się do czary z kolejną wskazówką.
• Wróć i przejdź do kolejnej lokacji.
• Podejdź do kolejnej kamiennej tablicy, a potem użyj owocu na bębnie, by dostać się na górę.

Obrazek

• Przeszkadza mu w tym słup zasłaniający bęben.
• Przejdź w lewo i sprawdź u góry, oznakowanie basenów.

Obrazek

• Wróć i zejdź do pierwszego basenu i przestaw słup, tak by znalazł się między liśćmi.

Obrazek

• Wywołaj deszcz, a następnie przejdź po liściach i słupie na drugą stronę.
• Zepchnij słup by odsłonić bęben.
• Wróć do rozety i zatrzymaj opady.
• Słup, który zrzuciłeś ustaw tak, by zablokował środkowego gargulca.

Obrazek

• Wejdź na platformę z niebieskim wzorem, a potem na bębnie użyj owocu.
• Na górze zabierz przedmiot ze szkatułki i zapoznaj się ze wskazówką
• Kieruj się cały czas w lewo, w ostatnim basenie, trzeba wykorzystać przedmiot, ale żeby się tam dostać, trzeba wypompować wodę z basenu.
• Pozostaw kamień, przy rozecie deszczu.
• Zejdź do środkowego basenu i przestaw tylny słup na białe pola, żeby zablokować gargulca.
• Zmień dzień na noc i wywołaj deszcz i zabierz przedmiot.
• Po liściu przejdź do trzeciego basenu na lewo.

Obrazek

• Zejdź na dół wrzucić zabrany przedmiot do czary.
• Przestaw słup by dostać się do runy.
• Wróć i zatrzymaj opady deszczu i zmień noc na dzień.
• Przejdź do pierwszego basenu i przestaw słupy, aby blokowały dwa boczne gargulce, odblokowany ma być tylko ten środkowy.

Obrazek

• Zmień dzień na noc i znów wywołaj deszcz.
• Zabierz przedmiot ze szkatułki i znów zatrzymaj opady.
• Wrzuć przedmiot do czary w basenie przed drzwiami.
• Wejdź do środka i przeczytaj kamienną tablicę.
• Użyj owocu na błękitnej tarczy.
• Podejdź do czary przeczytaj kamienną tablicę i kliknij na ostatnią runę.

Zapis 009

• Przejdź do rozety po lewej, znów trafisz do pierwszej lokacji.

Zeneth
• Zabierz kolejny symbol zwierzaka i wrzuć go do basenu przed bożkiem.
• Wejdź do nowego świata tak samo jak wcześniej.
• Tym razem trafisz do…

Hyaku Lake

• Przeczytaj pierwszą kartkę informacyjną.
• Przejdź do przodu i między mostkami skieruj się na prawo, przeczytaj wskazówkę.
• Podejdź do budynku na wprost i zbadaj wszystkie pomieszczenia.
• Zwróć uwagę na czarę, do której musisz wrzucić pasek.
• W jadalni zwróć uwagę na drzwi z wymalowanymi symbolami księżyca.
• Na patio znajdziesz rozetę do zmiany pór dnia, użyj jej.

Obrazek

• Przejdź przez drzwi oznaczone symbolami księżyca.
• Przeczytaj wiadomość i ze szkatułki zabierz pasek, który wrzuć do czary stojącej przed wejściem do domku.

Obrazek

• Po jednej stronie budynku znajdziesz błękitny przycisk obracający kołem młyńskim i dwoma śmigłami, zanurzonymi w wodzie.
• Uruchom koło młyńskie i po śmigłach przedostań się na wysepkę, by odczytać wiadomość.
• Użyj rozety do zmian pór roku.

Obrazek

• Po lewej stronie w oddali widać słup idź w jego kierunku.
• Przeczytaj wskazówki znajdujące się po lewej stronie słupa.
• Słup pchaj po lodzie w kierunku bramy.

Obrazek

• Ustaw drugi słup, a potem przejdź górnym mostkiem, by skacząc po słupach dostać się na półkę skalną i szkatułki.
• Zabierz element otwierający drzwi, zeskocz z półki skalnej i użyj go na czarze przed drzwiami.

Zapis 010

• Wejdź przez bramę i przeczytaj wiadomość.
• Użyj rozety by wywołać deszcz.
• Wróć do pierwszej lokacji i idź tam, gdzie była ściana ognia, kliknij na runę.

Obrazek

• Wróć się do miejsca za otwartą bramą i przejdź przez głazy i mostek.
• Zwróć uwagę, że po lewej stronie w wodzie znajduje się kolejna rozeta do zmian pogody.
• Po przejściu przez most kieruj się na lewo - czytaj po drodze wskazówki.
• Podejdź do niebieskiego przycisku i obróć mostek z symbolem słońca (musi świecić słońce).

Obrazek

• Przejdź w około, a trafisz znów do rozety wywołującej deszcz, użyj jej.
• Poziom wody się obniży, a ty będziesz mógł dostać, się do drugiego przycisku na wysepce oraz do rozety.
• Użyj przycisku, a zbudujesz w oddali wiszący most.
• Wyłącz śnieg i zmień porę dnia na noc, a zobaczysz w oddali drzwi z symbolem ręki.
• Udaj się tam przez wiszący most, a potem przez wodospad - (nie może panować zima, bo przejście będzie zamarznięte).

Obrazek

• Wejdź do środka, przeczytaj wiadomość, a potem użyj błękitnego przycisku, by zbudować kolejny wiszący most.
• Skieruj się do niego, ale wpierw między skałami kliknij na runę unoszącą się nad czarą.
• Przejdź przez wiszący most i kliknij na wiadomość.
• Zmień porę dnia na dzień i wracaj przez most, a potem skieruj się na lewo.
• Przeczytaj wiadomość i skocz do misy znajdującej się poniżej pod półką skalną, zostaniesz teleportowany.

Obrazek

Zapis 011

• Skieruj się na mostek, znajdziesz kolejną misę teleportacyjną, ale jeszcze jej nie używaj.
• Po lewej idąc wzdłuż świątyni znajdziesz kolejne wiadomości.
• Spójrz po środku są czary i błękitny przycisk, trzeba do czar włożyć figurki zwierząt.
• Spójrz za plecami na ścianę świątyni, będzie wiadomo, do której misy jaką figurkę zwierzaka trzeba wsadzić.
• Przejdź na koniec i otwórz szkatułkę, zabierz pierwszą figurkę i użyj na czarze.
• Wróć na brzeg i spójrz na kładki.
• Zmień pogodę, by padał śnieg.
• Przestaw przyciskiem kładki z symbolem słońca.
• Użyj rozety by ustawić noc i ponownie błękitnym przyciskiem przestaw kładki.

Obrazek

• Po bryłach lodu i kładkach przejdź do pierwszej wysepki i użyj błękitnego przycisku, zbudujesz wiszący most.

Obrazek

• Przejdź na drugą wysepkę przeczytaj wiadomość i zabierz kolejną figurkę.
• Zanieś ją do czary przed świątynią.
• Przejdź w około basenu na wprost świątyni i zabierz ze szkatułki kolejne zwierzę, które użyj na czarze.

Obrazek

• Obejdź jeszcze raz basen i po krach przedostań się na kolejną wysepkę.

Obrazek

• Podejdź do trzech słupów ustawionych na lodzie i spójrz w których miejscach powinny zostać ustawione.

Zapis 012

• Użyj niebieskiej kuli na talerzu, żeby popękały lodowe zapory.
• Ustaw słupy na swoim miejscu, a pojawi się szkatułka, z której zabierz kawałek układanki do otwarcia drzwi.

https://youtu.be/QFKzPdKbrP4

• Zmień pogodę na letnią i po słupach przejdź do drzwi.
• Użyj elementu na czarze.
• Wejdź do środka i zabierz ze szkatułki słonia, umieść go w czarze przed świątynią.

Zapis 013

• Przejdź teraz do kolejnego teleportera, ale wpierw użyj rozety, by nastał dzień i była pora letnia.
• Podejdź do przodu i przeczytaj wiadomości, wejdź do budynku.
• Zmień pogodę, a potem użyj błękitnej kuli na gongu, by skruszyć lód.

Obrazek

• Idź przez pękniętą lodową ścianę.
• Wciśnij błękitny przycisk, opuścisz ścianę.
• Wróć się i użyj rozety pogody 2x, żeby wszystkie ściany lodowe były całe.
• Zabierz niebieską kulę i wyjdź na zewnątrz.
• Przejdź po prawej stronie budynku, i po krach dostań się na jego tył za lodową ścianę.

Obrazek

• Przejdź schodami do góry, przejdź przez lodowy mostek.
• Po przejściu użyj niebieskiej kuli na gongu by skruszyć lód.
• Użyj niebieskiego przycisku, by wybudować schody.
• Ponownie użyj rozety śniegu, żeby naprawić pęknięty lód.
• Zabierz ze sobą tym razem owoc.
• Wejdź po schodach do góry, a potem przy ścianie przeskocz przez lodowe wodospady.
• Użyj owocu na gongu i kliknij narunę żeby ją zdobyć.
• Zejdź na dół i po schodach dostań się do szkatułki.
• Zabierz kolejną figurkę zwierzaka i przez wiszący most idź do teleportera.
• Wstaw zwierzaka na swoje miejsce i użyj teleportera.

Zapis 014

• Trafisz ponownie na wyspę, na której przed chwilą byłeś.
• Skieruj się na prawo do kolejnego teleportera.
• W nowej lokacji zmień porę dnia i schodami idź do drzwi.
• Masz przed sobą cztery czary i wielkie drzwi.
• Musisz do czterech czar włożyć karty zwierząt.
• Niebieski przycisk służy do zatwierdzania twojego ustawienia, zaś poprawność będzie widać na drzwiach, gdy czerwone krzyżyki zamienią się w zielone ptaszki.
• Jeśli ptaszek będzie koloru pomarańczowego, to znaczy, że karta jest prawidłowa, ale nie na swoim miejscu.
• Zagadka jest losowa, więc u każdego będzie inne ustawienie.

Obrazek

• Po ustawieniu kart, ze szkatułki musisz zabrać tyle elementów ile gatunków zwierzaków masz ustawionych w wazach.
• Otworzą się drzwi i ze szkatułki zabierz ostatniego zwierzaka.
• Użyj błękitnego przycisku i przeczytaj wiadomość.
• Zmień porę dnia i wskakuj do teleportera.
• Zaczynając od lewej: małpka, w głębi tygrys, bliżej świnka, obok słoń, baran i flaming.
• Wciśnij niebieski przycisk, poprawność ułożenia sygnalizowana jest dźwiękiem, a potem przed tobą zniknie basen, odsłaniając kolejne zadanie.

Zapis 015

• Wejdź na platformę obok błękitnego przycisku i użyj go, zjedziesz na dno basenu.

Obrazek

• Podpal owoc i zapal pochodnie, wyjedzie gong.
• Zmień pogodę na zimę i użyj owocu na gongu.
• Przesuń słupy na dół i ustaw je tak, by przejść po nich do niebieskiego przycisku.

Obrazek

• Użyj niebieskiego przycisku, a wysuną się schody.
• Wejdź po schodach i użyj rozety deszczu.
• Przejdź ponownie do rozety wywołującej opady śniegu i użyj jej 2x.
• Wróć do rozety wywołującej deszcz i zatrzymaj opady.
• Spójrz na miejsca w których masz ustawić słupy.
• W czasie gdy padał deszcz na lodowej szachownicy powstały zapory.
• Ustaw słup ten bliżej ognia do momentu, aż nie będziesz mógł go dalej przesunąć.

Obrazek

• Przejdź do tego słupa, który jest za rozetą śniegu i przesuń do momentu, aż nie będziesz mógł go dalej przesunąć.
• Zapal pochodnie i użyj gongu, żeby rozbić zapory lodowe.
• Przesuń ten słup, który stoi pod ścianą za gongiem do przodu, a potem w bok.
• Słup, który stoi za nim pchnij do przodu.
• Ten który ustawiłeś na boku, przesuń na środek.
• Wróć do tego, co znalazł się pod ścianą za gongiem, pchnij do przodu, a potem w bok.
• Ten po środku przesuń na bok .

Obrazek

• Po ustawieniu dwóch słupów w odpowiednich miejscach za gongiem, ponownie wywołaj deszcz i od razu go zatrzymaj.
• Podpal owoc i wejdź na deskę, która podnosi gong.
• Zapal pochodnie stojąc na desce podjedziesz do góry i będziesz mógł zabrać element otwierający drzwi.
• Zanim to zrobisz, przejdź po słupach, żeby dostać się do czary i zdobyć kolejną runę.
• Wróć zabierz element otwierający drzwi, zmień dzień na noc i po lodowych krach idź do drzwi z symbolem ręki.
• Ze szkatułki zabierz czapkę klauna i wrzuć w wir na końcu mostka, pojawia się kry na wodzie.
• Przeskocz po krach na drugą stronę i przeczytaj wiadomość.

Zapis 016

• Przejdź po moście na kolejną wysepkę, tutaj również przeczytaj już ostatnią wiadomość i zabierez runę. Przejdź do rozety, która zabierze cię do pierwszej lokacji.
• Znów wykonaj wszystkie czynności by dostać się do…

Desert of Naar

• Przeczytaj wiadomość, a potem przejdź po moście na drugą stronę.
• Użyj niebieskiego przycisku, a potem wejdź na swoistą dmuchawę, by dostać się wyżej,
• Przejdź na lewo i przeczytaj wiadomość.
• Użyj rozety by zmienić dzień na noc, a potem przeskocz na drugą półkę skalną.
• Przesuń słup, by osłonić się od pędu powietrza wydobywającego się z gargulca.
• Teraz możesz przeczytać kolejną wskazówkę i przejść po kolejnym wiszącym moście.
• Przeczytaj wiadomość i zapal pochodnie przy kolejnym moście, żeby go uaktywnić.
• Zejdź po moście na kolejną półkę skalną.
• Podejdź do trzech błękitnych przycisków. Kliknij środkowy, żeby uaktywnić dwa pozostałe.
• Zeskocz z półki i wciśnij na dole niebieski przycisk, żeby uaktywnić dmuchawy na dole.
• Przejdź do tyłu przeczytaj informację, a potem przy pomocy dmuchawy dostań się na górę do przycisków.
• Podnieś owoc, stań na pierwsze denko, a potem wyceluj owocem w niebieski przycisk na dole, podejdziesz wyżej.

Obrazek

• Na górze uaktywnij niebieski przycisk, a potem użyj rozety by wywołać deszcz.
• Zeskocz na dół i po tratwach na wodzie przejdź do czary, by zdobyć runę.
• Wciśnij na dole niebieski przycisk, aby obniżyć pierwsze denko.
• Użyj dmuchawy, by dostać się na górę do niebieskich przycisków.

Obrazek

• Niebieskimi przyciskami ustaw denka widoczne w oddali, tak by ustawić sobie przejście.
• Po denkach przejdź na drugą stronę i otwórz drzwi, klikając na symbol ręki.

Zapis 017

• Następnie wskocz na dmuchawę, by dostać się na górę.
• Przejdź po kolejnych denkach i zabierz ze skrzyni, element pozwalający otworzyć drzwi.
• Wróć się mostami na początek lokacji, użyj elementu na czarze, a dostaniesz się do nowego miejsca.

Zapis 018

• Przeczytaj widomość oraz wskazówkę.
• Sprawdź w czarze, jakiego potrzebujesz przedmiotu, by uaktywnić jakąś moc.

Obrazek

• Przy drzwiach zapal pochodnię, cofając się do pierwszej lokacji po ogień.
• Podejdź do kolejnej dmuchawy, znajdziesz się na górze.
• Zabierz ze szkatułki berło i zanieś do czary.
• Na ziemi pojawi się rozeta, odpowiedzialna za wiatr.
• Podejdź na krawędź urwiska i spójrz w dół, masz tam kolejną dmuchawę.
• Skocz na dół, dmuchawa obok nie jest wyłączona.

Obrazek

• Wróć do rozety i ustaw się w kierunku drzwi, aby pęd powietrza je otworzył.
• Wejdź do kolejnej lokacji i przeczytaj wskazówkę.
• Niebieskim przyciskiem uruchom dmuchawę.
• Zapal kolejną wygaszoną pochodnię.
• Zobacz, że kolejne drzwi, trzeba otworzyć przy pomocy wiatru.
• Wróć do rozety i ustaw się tak, by wiatr powiał na prawo od drzwi.
• Skocz w dół i przejdź do dmuchawy by dostać się do miejsca, w którym byłeś przed chwilą.
• Drzwi stoją otworem.
• Wejdź do środka, przeczytaj informacje i wskazówki zapal kolejne dwie pochodnie.
• Zobacz, że gargulca blokuje kolumna, na gargulcu u góry jest wiatrak.
• Wejście do kolejnej lokacji blokują obrotowe drzwi ze szkła.
• Przesuń kolumnę by odsłonić gargulca.
• Ustaw na rozecie wiatr by wiał w wejście do tej lokacji.
• Obrotowe drzwi odblokowały dostęp do kolejnego miejsca.

Obrazek

• Zasłoń gargulca, i przejdź do kolejnej lokacji i przestaw słup, by odblokować przejście za obrotowymi drzwiami.
• Zasłoń, gargulca tego obok zamkniętych drzwi.

Obrazek

• Użyj rozety prądu powietrza i skieruj na gargulca po lewej od słupa, tak żeby go wyłączyć
• Drzwi obrotowe troszkę się poruszają umożliwiając wejście do kolejnej lokacji.
• Przeczytaj wiadomość znajdującą się w czarze.
• Przejdź przez kolejne obrotowe drzwi i użyj niebieskiego przycisku, żeby otworzyć następne drzwi.
• Spójrz na słupy, z symbolem księżyca.
• Stań na rozetę zmieniającą porę dnia, by nastała noc.
• Przestaw słup, by zasłonić gargulca.
• Następnie użyj rozety prądu powietrza 2x, aby odblokować kolejne przejście między dwoma gargulcami, ale w głębi.

Obrazek

• Idź prosto po lewej masz kolejną dmuchawę, użyj jej by dostać się na górę.

Zapis 019

• Idź pomostami zabierając po drodze owoc.
• Po przejściu trzeciego mostu zeskocz na niższą platformę i użyj owocu na niebieskim przycisku.

Obrazek

• Zeskocz na dół by zdobyć runę, a potem wróć na górę po uruchomionych dmuchawach.
• Na górnej platformie jest kolejny niebieski przycisk, który należy użyć.
• Wróć i idź prosto, zabierz ze sobą płonący owoc.
• Przeczytaj wiadomość z czary, a potem wskazówkę z kolejnej, znajdującej się po stronie prawej.
• Idąc dalej trafisz na kolejne wiadomości i trafisz do miejsca, gdzie znów trzeba będzie odpowiednio ustawiać słupy.

Obrazek

• Jeden ze słupów oplątany jest cierniami, spal je.
• Podejdź do dmuchawy by dostać się na górę.
• Przejdź do niebieskiego przycisku i kliknij go, aby otworzyć w oddali wiatrak (jeśli się nie otwiera skorzystaj z rozety zmieniającej kierunek wiatru).
• Zejdź na dół i ustaw słupy tak by dostać się po nich do runy, oraz do drugiego niebieskiego przycisku odpowiedzialnego za drugi wiatrak.

Zapis 020

• Gdy uruchomisz oba wiatraki, otworzysz drzwi z niebieskim symbolem.
• Przejdź po rurach do czary i sprawdź jakiego potrzebujesz przedmiotu.
• Wejdź przejściem między skałami do miejsca, gdzie w szkatule znajdziesz odpowiedni przedmiot.
• Przeczytaj wiadomość i wróć do czary, użyj na niej znaleziony przedmiot, a pojawi się szkatułka.
• Wróć do szkatułki zabierz element pozwalający otworzyć kolejne drzwi.
• Wróć się do drzwi i czary - użyj na niej elementu, masz dostęp do kolejnej lokacji.

Zapis 021

• Idź do przodu sprawdź wiadomości.
• Po kładkach, przejdź na drugą stronę.
• Ze szkatułki zabierz ptaka, którego użyj na czarze w budynku, pojawi się kolejna rozeta zmieniająca pogodę.

Obrazek

• Użyj jej by zatrzymać opady, a następnie skocz poniżej na dmuchawę, by dostać się wyżej.
• Użyj niebieskiego przycisku, by otworzyć drzwi z symbolem słońca, a w środku kolejny przycisk i symbol słońca.
• Po ich otwarciu użyj rozety wiatru, by otworzyć kolejne drzwi.
• Przejdź się po terenie i sprawdź niebieskie przyciski.
• Wejdź na dmuchawę, by dostać się na kładkę.
• Zobacz, że kładki w oddali są wyżej.
• Zejdź na dół i stojąc na wprost kładek, podejdź do niebieskiego guzika po lewej i podnieś kładkę.
• Wróć do dmuchawy i by dostać się na kładki.
• Stań na unoszącym się denku i użyj niebiskiej kuli na bębnie po prawej, tuż obok niebieskiego przycisku schowanego za kratami, podejdziesz wyżej i będziesz mógł się dostać na pozostałe kładki.

Obrazek

• Przejdź na lewo do rozety wiatru, gdy jej użyjesz w oddali podniosą się niebieska szyba.
• Przejdź tamtędy do kolejnych dwóch niebieskich przycisków, które użyj, podniesiesz wyżej bębny.

Obrazek

• Cofnij się i stań na drugą niebieską szybę, a potem idź dalej.
• Na dole znajdziesz przycisk otwierający kraty oraz skrzynię z elementem pozwalającym otworzyć kolejne drzwi.
• Idź po schodach i podejdź do niebieskiego przycisku przestaw kładki z symbolem słońca.
• Zeskocz z półki skalnej koło rozety zmieniającej pory dnia i po kładce przejdź na drugą stronę.
• Wciśnij niebieski guzik, by otworzyć kraty, a potem kolejny by obniżyć pozycję denka, tuż przy samej bramie.

Obrazek

• Przejdź do rozety kierunku wiatrów i podnieś szyby po stronie prawej.
• Przejdź do rozety pory dnia i obok użyj niebieskiego przycisku.
• Przejdź po kładce do niebieskich szyb i przycisków.
• Użyj obu niebieskich guzików.
• Zmień noc na dzień i przestaw kładki z symbolem słońca.
• Po kładkach przejdź na środek, rzuć niebieską kulką 2x w bęben poniżej po lewej stronie stojąc na wprost kota.
• Uniesiesz się wyżej, zabierz kulkę stań na białym denku i rzuć niebieską kulką po lewej na bęben.

Obrazek

• Miń pomnik kota po lewej i podejdź do dmuchawy, by dostać się wyżej.
• Podejdź do czary, by zdobyć runę.
• Zeskocz na dół zabierz element otwierający drzwi i idź do kolejnej lokacji.
• Idź w dół, przeczytaj wiadomość.
• Przejdź mostkiem po prawej zbadaj kolejną informację, a potem przez wiszący most i idź do budynku.
• Użyj rozety wiatru, aby otworzyć drzwi.
• Podejdź do kolejnych z symbolem ręki i użyj ich.

Zapis 022

• Przejdź się po komnacie i zbadaj wszelkie wskazówki.
• Użyj niebieskiego przycisku po prawej stronie, uaktywnisz pierwszego węża.
• Użyj rozety wiatrów, by otworzyć drzwi po lewej i prawej stronie.
• Po prawej we wnęce znajdziesz złotą płonącą kulę, zostaw ją na razie (jeśli jest niebieska, weź ją i rzuć o ścianę).
• Przejdź do drzwi po lewej stronie.
• Przeczytaj informację, a potem wejdź na górę i zobacz, że dalej iść nie możesz.
• Przeczytaj informację, a potem przejdź na salę i uruchom rozetę wiatru, by podnieść szybę na wprost gargulca, a potem kolejną kierując strumień powietrza na ścianę koło drzwi, którymi wszedłeś.
• Wejdź po schodach i skocz na dół.
• Wróć użyj rozety by zamrozić wodę.
• Przejdź bokiem omijając gargulca na schody, a potem po szybie do dmuchawy, by dostać się wyżej.
• Zrzuć na dół kolumnę i podejdź do niebieskiego przycisku, uaktywnisz kolejnego węża.

Obrazek

• Użyj rozety wiatru, by ponownie otworzyć drzwi.
• Przejdź na drugą stroną i płonącą kulą rzuć w ścianę, spalisz ścianę.

Obrazek

• Użyj dmuchawy, by dostać się na górę.
• Przeczytaj wiadomość , a potem idź po schodach na prawo, w dół.
• Obok dmuchawy przez ścianę deszczu skręć w lewo i mijając rozetę wiatru dojdź do czary by sprawdzić, jakiego potrzebujesz przedmiotu.
• W labiryncie, masz kolejną ścianę, która blokuje przejście.
• Wejdź na rozetę wiatru i otwórz drzwi prowadzące do złotej kuli.
• Zabierz złotą płonąca kulę i wróć na rozetę wiatru, podejdź do ściany po lewej i ją spal.
• Przejdź do dmuchawy, by dostać się na wyższy poziom.
• Na wprost ściana zagradzająca dalsze przejście po prawej szkatułka z potrzebnym nam przedmiotem, zabierz go.

Obrazek

• Zejdź na dół użyj przedmiotu na czarze, a opadnie krata.
• Wejdź do środka i włącz niebieski przycisk, kolejny wąż zostanie napełniony.
• Wróć do złotej płonącej kuli i ją zabierz, drzwi po prawej w głównej sali.
• Stań na rozecie śniegu i wracaj do dmuchawy, by dostać się wyżej.
• Użyj kuli na ścianie, odblokujesz drogę.
• Włącz niebieski przycisk, a dmuchawa pod spodem zostanie uruchomiona.
• Wejdź na rozetę lodu i idź do uruchomionej dmuchawy.

Zapis 023

• Na górze przeczytaj wiadomość i wciśnij niebieski przycisk, ostatni wąż został uaktywniony.

Obrazek

• Przejdź się po ogrodzie i zbierz wszystkie wskazówki.
• Wyjdź z ogrodu i skocz na wprost w dół na dmuchawę.

Obrazek

• Idąc w labiryncie odszukaj czary z runą.
• Wróć do dmuchawy, by dostać się na górę i wrócić do głównej sali.
• Otwórz szkatułkę zabierz element pozwalający otworzyć drzwi i użyj go na czarze.
• Przejdź schodami po lewej stronie, przeczytaj wskazówkę.
• Przejdź za tron, a potem idź do rozety, czytając po drodze ostatnie wskazówki i zabierając ostatnią runę.
• Znów trafisz do pierwszej lokacji.

Zeneth

• Otrzymasz kolejny amulet, który wrzuć do jeziorka.
• Wysłuchaj bożka, a potem będziesz mógł ze szkatułki zabrać ostatni klucz, ale jeszcze nie teraz.
• Idź za plecami bożka do bramy.

Obrazek

• Twoim zadaniem jest teraz otwarcie wszystkich drzwi z runami. Za każdymi z nich znajdziesz imię na postumencie i bańkę powietrza, w którą należy kliknąć.
• Jeśli nie udało cię odnaleźć i zabrać wszystkich run w grze, drzwi nie będziesz mógł otworzyć.
• Jednak jest szansa na poszukanie i ich w tym wieku i odblokowanie drzwi, lub powtórzenie całego wieku, gdy któregoś runa nie zdobyłeś.
• Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do miejsca, gdzie masz przejść obok postumentów z czerwoną podstawą i zdobyciem ze szkatułki odpowiedniego przedmiotu.
• Po wykonanym zadaniu wróć i zabierz ze szkatułki koło bożka klucz, i wróć się do pierwszej lokacji, początek gry.
• Użyj klucza na postumencie, a otworzysz drzwi.

Zapis 024

The steps of Akasha

• Wejdź do środka i skieruj się na prawo.
• Po kamieniach przejdź do góry i wciśnij symbol żółwia, włączysz rozetę zmiany pór dnia.

Obrazek

• Przejdź do niebieskiego przycisku i przestaw kładkę z symbolem słońca.
• Po kładce przejdź do dmuchawy i dostań się na górę.
• Idź przez wiszący most do kolejnej dmuchawy.
• Na górze obróć kładką z symbolem słońca.
• Przycisk ze zwierzakiem obok, zmienia działanie rozety.
• Zmień dzień na noc i obróć kładką z symbolem księżyca.

Obrazek

• Przejdź do kolejnego niebieskiego przycisku (po prawej) i ponownie obróć kolejną kładką, tak by dostać się do figury zwierzaka i przycisku.
• Podejdź do kolumny z symbolem wilka i wciśnij przycisk.
• Wejdź na rozetę by zamrozić wodę i przejdź do kolumn.
• Jedną musisz ustawić na końcu lodowej drogi, a drugą po prawej, tak by dostać się na skałę powyżej, jednak żeby ustawić tę na końcu drogi nie może panować zima.
• Przejdź po kolumnie i wciśnij kolejny symbol zwierzaka.
• Następnie po drugiej kolumnie przejdź do następnej dmuchawy, która przeniesie cię wyżej.
• Idź prosto, a potem po lewej przez wiszący most.
• Jesteś przed kolejnymi przyciskami tym razem trzema z trzema zwierzakami, które w różny sposób zmieniają działanie rozet.

Zapis 025

• Idź dalej, przed wiatrakiem skręć w prawo, schodami dojdziesz do niebieskiego przycisku sterującego kładkami.
• Ustaw kładki z symbolem księżyca.
• Wróć i przy nieczynnym wiatraku skocz w dół, żeby przeczytać wskazówkę.
• Przycisk z żółwiem uaktywnia rozetę do zmian dnia, podejdź do niego i go wciśnij.
• Użyj rozety, żeby nastał dzień.
• Przestaw kładki z symbolem słońca, twoim zadaniem jest dostanie się do teleportera i na drugą stronę.
• Żeby to prawidłowo ustawić, trzeba wykorzystać rozetę deszczu i zamrażania.
• Lód zablokuje niektóre kładki.

Obrazek

• Po ustawieniu drogi do teleportera, idź i wskocz do niego.
• Przejdź przez most, a potem sprawdź wskazówkę,
• Użyj niebieskiego przycisku, żeby uruchomić dmuchawę, znajdującą się na dole.
• Wciśnij symbol orła i przejdź do dmuchawy by dostać się wyżej.
• Zapoznaj się z całym terenem, a potem przy pomocy dmuchawy dostań się na wyższą półkę, by zbadać kolejne miejsce.
• Zepchnij kolumnę z symbolem księżyca ustawiając na oznakowanym miejscu ( w dół).

Zapis 026

• Użyj figurki żółwia by zmienić dzień na noc.
• Dostań się na górę i przepchaj kolumnę z symbolem księżyca.
• Skocz za nią i przepchaj ją na symbol podnoszący ją w górę.
• Ponownie dostań się na górę i przepchaj kolumnę by spadła w dół.
• Przepnij ją do przodu by zablokować gargulca.
• Stań na rozetę by zmienić noc na dzień.
• Dostań się na górę i kolumnę z symbolem słońca przepchnij do przodu w kierunku symbolu opadania.
• Zeskocz za nią i przesuń ją by stanowiła drogę.
• Wróć do figurek i kliknij symbol żółwia, aby rozeta miała funkcję wywoływania wiatru.
• Podmuch wiatru skieruj przy pomocy rozety na skałę po lewej stronie.
• Następnie skieruj wiatr na widoczne w oddali niebieskie obrotowe drzwi.
• Użyj symbolu żółwia i zmień noc na dzień.

Obrazek

• Przejdź po utworzonej drodze do niebieskiego przycisku i go użyj, otworzyłeś bramę.
• Zejdź niżej i przepchaj kolumnę z symbolem słońca do przodu i do tyłu, żeby znalazła się u góry.
• Wejdź na górę i przepchnij kolumnę do symbolu opadania na końcu ścieżki.
• Skocz za nią i przepchnij ją dalej, aż do końca.
• Wejdź do góry i przejdź po niej do nowego miejsca.
• Najpierw zbadaj wskazówki, a potem przepchaj kolumnę w kierunku tej z symbolem słońca stojącej na górze.

Obrazek

• Użyj dmuchawy po stronie prawej i przeskocz do kolumny z symbolem słońca by ją zepchnąć.
• Wycofaj kolumnę, którą potrzebowałaś by dostać się do kolumny z symbolem słońca.
• Następnie przepchaj kolumnę z symbolem słońca na znak wznoszenia.
• Użyj dmuchawy by dostać się na górę i przepchnij kolumnę by opadła po drugiej stronie.

[img]https://www.dropbox.com/s/yqzawx4c0vig4x5/084.jpg?raw=1[img]

• Zejdź na dół i pchnij ją w miejsce, gdzie będziesz mógł się dostać na tę platformę po środku.
• Użyj rozety pory dnia, aby kolumna z symbolem księżyca zanurzona w wodzie, wysunęła się.

Obrazek

• Po tak utworzonej drodze, przedostań się po niej na drugą stronę.
• Użyj symbolu żółwia i rozety, żeby wywołać deszcz.
• Po kładkach przejdź na drugą stronę.
• Kierując się w prawo, a potem dalej obok gongu przejdź do niebieskiego guzika, by otworzyć kartę i w głębi kolejnym uruchomić dmuchawę.
• Wróć do ostatniej platformy, gdzie jest bęben i obniż poziom wody, a potem wywołaj zamrażanie.

Zapis 027

• Idź do miejsca pod bębnem oplątany cierniem.
• Zabierz złotą płonącą kulę i wróć z nią na górę.
• Użyj złotej kuli na bębnie, a spalisz ciernie na drugim bębnie.
• Ponownie zabierz złota kulę, tym razem użyj jej na gongu, a potem trzy razy na bębnie, żeby strącić kolumnę znajdująca się na górze.

Obrazek

• Przesuń kolumnę na symbol wznoszenia.
• Udaj się na górę i przesuń kolumnę by spadła po drugiej stronie obok rozety na dół.
• Zmień noc na dzień, aby schowały się słupy z symbolem księżyca.
• Ustaw kolumny, aby wraz z słupami zbudowały drogę do niebieskiego guzika po lewej stronie.
• Po prawidłowym ustawieniu słupów, zmień dzień na noc i idź do niebieskiego guzika.

Obrazek

• Następnie taką sama drogę trzeba będzie zbudować do skały po prawej, gdzie znajduje się rozeta, kończąca grę.
• Potrzebujesz więcej słupów, żeby odblokować ten stojący na górze, musisz postawić słup z symbolem słońca na odpowiednim polu szachownicy.
• Na dole potrzebujesz słupa z symbolem księżyca, żeby wysunął się pomnik z symbolem słońca.
• Musisz więc słup z symbolem słońca ponownie przenieść na górę a potem na pole szachownicy, aby przenieść go wyżej obok słupa z symbolem księżyca.
• Po ustawieniu słupów tworzących drogęo do niebieskiego przycisku, wciśnij go, a wysunie się jeszcze jeden pomnik.

Obrazek

• Ustaw drogę do rozety i wejdź na nią.
• Znajdziesz się kolejnym miejscu, przejdź do bożka i stań w świetlistym kręgu.
• Po przeczytaniu informacji, przejdź drogą do drzwi.
• Możesz po zakończeniu przejść się po kolejnej lokacji, aby odnaleźć wszystkie pomniki z imionami twórców gry, jak również osób, które brały udział w zbiórce na Kickstarterze.




Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „XING: The Land Beyond”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość