Dead secret - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 1757
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 80 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 33 razy
Płeć: Kobieta

Dead secret - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 20 września 2017, 22:34

DEAD SECRET – PORADNIK DO GRY


SPIS CZĘŚCI PORADNIKA
    PRZEDPOKÓJ
    ZBADAĆ MIEJSCE PRZESTĘPSTWA
    PRZESZUKAĆ PIĘTRO
    NA ZEWNĄTRZ
    PARTER
    SEJF BULLARDA I SEKRETNY POKÓJ JOSIE
    TEMPEST PROGNOSTICATOR
    PIWNICA
    GARAŻ
    LUNAR DREAM APPARATUS
    STARA DESTYLARNIA
    WIECZÓR W POSIADŁOŚCI BULLARDA
    ZAKOŃCZENIA


PRZEDPOKÓJ


Inwentarz
  • Inwentarz otwiera i zamyka kliknięcie prawym przyciskiem myszy lub klawisz Tab.
  • Na planszy inwentarza najedź ikoną palca na wybrany element i kliknij go lewym przyciskiem myszy.
  • W kolekcji dokumentów (Collected Documents) masz profile podejrzanych i profil ofiary.
  • W teczce z różnościami (Miscellaneous) znajdziesz raport koronera. Możesz go wyświetlić ikoną lupy.
  • Jeśli dokument jest dłuższy, przewijaj go kliknięciem LPM na zapisanej stronie dokumentu.
  • W inwentarzu znajdziesz również wyjście do menu gry (Quit to main menu).

    Obrazek
Stolik pod lustrem
  • Lupą obejrzyj gazetę i przeczytaj artykuł Reclusive Prof Found Dead in Home. Będzie dostępny w inwentarzu: Collected Documents / Newspaper Clippings (1/7).
  • Z lewej szuflady stolika zabierz klucz do gabinetu Bullarda.
  • W tym momencie wyświetli się lista zadań – musisz zbadać miejsce przestępstwa.
  • Otwórz drzwi oklejone paskami papieru.
ZBADAĆ MIEJSCE PRZESTĘPSTWA


Gabinet Bullarda
  • Obejrzyj zarys ciała wyrysowany na podłodze – dowiesz się o okolicznościach znalezienia zwłok.
  • Podnieś poduszkę na siedzeniu kanapy. Weź notatkę The Man Who Could See With His Skin (Collected Documents / Research Docs 1/5).
  • Otwórz drzwiczki regału obok telewizora. Otwórz leżącą tam książkę. Weź z niej soczewkę.
  • Z blatu biurka po prawej podnieś notatkę Lens Note (Collected Documents / Notes to Jo 1/3). Jest tu podpowiedź do zagadki.
  • Otwórz szufladę biurka po prawej. Weź z niej drugą soczewkę.
  • Obejrzyj notatkę z napisem North leżącą na blacie biurka po lewej (to podpowiedź do zagadki).
  • Ikoną palca kliknij pokrętło wałka maszyny do pisania. Gdy papier się wysunie, weź notatkę Ideomotor Effect (Collected Documents / Research Docs 2/5).

    Obrazek

  • Otwórz górną szufladę biurka po lewej. Weź anonimowy list It is over (Collected Documents / Blackmail Notes 1/4).
  • Otwórz dolną szufladę biurka po lewej. Wyjmij nożyczki.
  • Z regału naprzeciwko telewizora zabierz opowieść The Snow Women (Collected Documents / Miscellaneous 2/14).
  • Wyjdź do przedpokoju.
Przedpokój
  • Otwórz inwentarz i wskaż w nim nożyczki.
  • Nożyczek użyj na obwiązanej sznurkiem paczce na stoliku pod lustrem.

    Obrazek

  • Weź starą książkę.
  • Wróć do gabinetu Bullarda.
Gabinet Bullarda
  • Telewizor jest włączony – możesz go wyłączyć, jeśli chcesz.
  • Podejdź do regału naprzeciwko telewizora.
  • Między książkami na górnej półce umieść książkę zabraną z przedpokoju. Kliknij jeszcze kilka razy – bohaterka znajdzie drewniany klin.

    Obrazek

  • Na mapie zawieszonej na ścianie obejrzyj położenie dużego czerwonego X.
  • Kliknięciami obracaj globus, póki w pobliżu Japonii nie trafisz na aktywny punkt – kliknij go.

    Obrazek

  • Z otwartego globusa wyjmij pudełko.
  • Gdy pudełko znajdzie się na biurku, użyj na nim drewnianego klina z inwentarza. Kompletne pudełko obejrzyj lupą.
  • Ze znalezionych na biurku dokumentów – podpowiedzi wynika, że wstawiony klocek oznacza północ i leży po lewej. Klocek oznaczający wschód jest więc u góry, a zachód – u dołu. Kolejność użycia klocków została też podana: West, East, North.
  • Kliknij kolejno klocki:
      u dołu, u góry, po lewej.

    Obrazek

  • Z otwartego pudełka weź maskę (dwie soczewki z inwentarza zostaną wstawione automatycznie).
  • Maskę zakładaj często – zobaczysz nie tylko dodatkowe efekty, ale również podpowiedzi, gdzie są interesujące miejsca.
  • W inwentarzu kliknij maskę – bohaterka ją założy.
  • W masce spójrz na obraz nad kanapą.
  • Obejrzyj obraz lupą – weźmiesz notatkę Note to Jo (Collected Documents / Notes to Jo 2/3).
  • Po tej akcji wyświetli się lista zadań. Musisz odkryć, kim jest Woodcutter, ale to na końcu gry. Na razie trzeba znaleźć na górze sejf.
  • Spróbuj wyjść z gabinetu Bullarda – wyświetlisz podsumowanie tego etapu. Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
      pytanie 1 – Bobby Sawyer
      pytanie 2 – His secrets research
      pytanie 3 – Woodcutter
      .
  • Wyjdź do przedpokoju.
PRZESZUKAĆ PIĘTRO


Przedpokój
  • Otwórz drzwi obok drzwi do gabinetu – znajdziesz się na klatce schodowej.
Klatka schodowa
  • Wejdź po schodach.
  • Na podeście wybierz któreś drzwi – po prawej jest sypialnia Bullarda, a po lewej – jego asystentki Josie.
Sypialnia Bullarda
  • Z gzymsu kominka weź list od Cynthii (Collected Documents / Letters from Cynthia 1/4), a z kąta obok kominka – okrągły element.

    Obrazek

  • Kliknij łapkę narysowaną na podłodze w pobliżu fotela – odtworzysz fragment pamiętnika Patricii (Collected Documents / Musing 1/8).

    Obrazek

  • Spomiędzy kartonów stojących przy łóżku podnieś fragment dziennika Bullarda (Collected Documents / Daily Logs 1/9).

    Obrazek

  • Zza łóżka (podłoga w pobliżu okna) podnieś kolejny fragment dziennika Bullarda (Collected Documents / Daily Logs 2/9).
  • Spróbuj otworzyć sejf – najpierw musisz znaleźć kombinację otwierającą zamek.
  • Z szafy obok sejfu weź kolejny anonimowy list I know your secret (Collected Documents / Blackmail Notes 2/4).
  • Kliknij skrawki leżące na komodzie z lustrem. Złóż z nich fotografię James Lowry and Harris Bullard, USS Essix, 1943 (Collected Documents / Miscellaneous 3/14).
  • Wyjdź na klatkę schodową, a tam otwórz drzwi do sąsiedniego pokoju.
Sypialnia Josie
  • Z podnóżka obok fotela zabierz artykuł Hero Says: Helicopter My Viet Nam War (Collected Documents / Newspaper Clippings 2/7).
  • Spod łóżka podnieś fragment pamiętnika Josie (Collected Documents / Jo's Diary 1/5).
  • Z wnętrza nocnej szafki (tej bez lampki) zabierz fragment opowieści Bobby'ego (Collected Documents / The Crystal Cave Excerpts 1/5).
  • Kliknij łapkę z boku nocnej szafki z lampką – odtworzysz fragment pamiętnika Patricii (Collected Documents / Musing 2/8).

    Obrazek

  • Na skrzyni w rogu pokoju użyj okrągłego elementu z sypialni Bullarda. Kliknij zamek skrzyni.
  • Na zbliżeniu zamka skrzyni przesuwaj okręgi tak, żeby ich granatowe fragmenty znalazły się u góry (jak na obrazku poniżej):
      największy krąg – 3x
      mniejszy – 3x
      jeszcze mniejszy – 1x
      .
    Obrazek

  • Otwórz skrzynię. Weź fragment pamiętnika Josie (Collected Documents / Jo's Diary 2/5) i drewnianą gałkę.
  • Szuflada z brakującą gałką jest w przedpokoju – musisz zejść na dół.
  • Wyjdź na klatkę schodową.
Intruz na klatce schodowej
  • Po schodach skrada się morderca!
  • Jeśli nie uciekniesz, zginiesz. Jest to zakończenie D – Dead End. Po nim wracasz do menu głównego, gdzie możesz kliknąć przycisk Continue i kontynuować grę bez żadnych strat.
  • Żeby uciec:
      wyjdź z pokoju Josie
      otwórz drzwi na wprost – jesteś w sypialni Bullarda
      nakieruj kursor na okno
      kliknij napis Window, gdy się pojawi na tle okna
      kliknij okno – znajdziesz się na zewnątrz
      .
    Obrazek
NA ZEWNĄTRZ


Śnieżny labirynt
  • Uwaga! Rozbłyskująca, biała plansza oznacza, że droga została źle wybrana i się cofasz. Na planszy, na którą w ten sposób trafisz, nie ma już tej niewłaściwej drogi, więc wybór jest prostszy. Niezależnie od tego, jak bardzo błądzisz, wreszcie wyjdziesz z labiryntu, bo na planszy zostanie tylko jedna droga. Potrwa to po prostu trochę dłużej.
  • Pierwsza plansza. Jest jedna droga – idź nią.
  • Druga plansza – odlatujący kruk. Wybierz pierwsze możliwe przejście po prawej stronie latarni (przesuń kursor w prawo, gdy stoisz naprzeciwko latarni i kliknij pierwszą ikonę stóp, na którą trafisz).

    Obrazek

  • Trzecia plansza – jeden kamień. Wybierz drogę naprzeciwko kamienia, czyli tuż przy latarni, po jej prawej stronie.

    Obrazek

  • Czwarta plansza – trzy kamienie. Ustaw się tak, żeby trzy kamienie były przy lewej krawędzi ekranu. Teraz idź na wprost.

    Obrazek

  • Piąta plansza – małpka na latarni. Otwórz drzwi, które masz przed sobą.
  • Korytarz. Idź przed siebie. Przejdź obok postaci w diabelskiej masce. Otwórz następne drzwi – znajdziesz się na podwórku.
Podwórko
  • Kliknij lupą duży napis Leave (na ziemi). Potem obejrzyj się do tyłu.
  • Na planszy z drzwiami garażowymi pojawi się napis Run away. Kliknij go kilka razy, a bohaterka zrezygnuje ze śledztwa i zaliczysz zakończenie C – Coward. Po powrocie do menu głównego możesz kontynuować grę.

    Obrazek

  • Podejdź do okna i tamtędy wejdź do domu.

    Obrazek
PARTER


Pokój z urządzeniem meteorologicznym pośrodku
  • Ze stołu pod ścianą weź notatkę Note about Bottle Weights (Collected Documents / Research Docs 3/5).
  • Obejrzyj urządzenie pośrodku pokoju – trzeba je uruchomić, do czego brakuje kilku elementów.
  • Z podłogi obok urządzenia podnieś fragment dziennika Bullarda (Collected Documents / Daily Logs 3/9).
  • Z podłogi między kartonami w kącie zabierz notatkę The Subconscious Mind (Collected Documents / Miscellaneous 4/14).
  • Z odwróconego do góry nogami krzesła weź list od Cynthii (Collected Documents / Letters from Cynthia 2/4).
  • Kliknij łapkę na siedzisku krzesła obok – odtworzysz fragment pamiętnika Patricii (Collected Documents / Musing 3/8).

    Obrazek

  • Przejdź do pomieszczenia z kominkiem i pianinem.
Zatarasowany hol z kominkiem i pianinem
  • Ze stojaków obok kominka weź pogrzebacz i miotełkę.
  • Miotełki użyj na popiele w palenisku – i tak nic nie widać.
  • Załóż maskę i spójrz na palenisko kominka – zobaczysz kod: gwiazdka, kółko, kwadrat.
  • W masce odwróć się i spójrz na pokój – teraz też łatwo zlokalizujesz obluzowane klepki w podłodze pod ścianą – podejdź do nich.

    Obrazek

  • Na obluzowanych klepkach w podłodze użyj pogrzebacza.
  • Lupą oglądaj ukrytą w schowku kasetkę, póki nie wyświetlisz zbliżenia zamka.
  • Na zamku kasetki ustaw od lewej: gwiazdkę, kółko, kwadrat.
  • Otwórz kasetkę. Weź z niej stary klucz do łazienki, list od Grahama (Collected Documents / Miscellaneous 5/14) i kod do sejfu (karteczka trafi wprost do inwentarza).
  • Z podłogi obok przewróconego stolika podnieś notatkę Work Order (Collected Documents / Miscellaneous 6/14).
  • Z wierzchu kartonu weź artykuł National Recognition for Local College (Collected Documents / Newspaper Clippings 3/7).
  • Z środka kartonu stojącego na podłodze pod oknem zabierz fragment dziennika Bullarda (Collected Documents / Daily Logs 4/9).
  • Kliknij łapkę na boku kartonu stojącego na stole – odtworzysz fragment pamiętnika Patricii (Collected Documents / Musing 4/8).
  • Weź oparty o ten sam karton fragment dziennika Bullarda (Collected Documents / Daily Logs 5/9).

    Obrazek

  • Podejdź jeszcze do kominka i przyjrzyj się tylnej ścianie pianina. Weź stamtąd fragment opowieści Bobby'ego (Collected Documents / The Crystal Cave Excerpts 2/5).
  • Wróć do pokoju z dziwnym urządzeniem i drzwiami naprzeciwko urządzenia wejdź do kuchni.
Kuchnia
  • Otwórz środkową szufladę kredensu przy lodówce. Weź dokument patentowy Lens Patent (Collected Documents / Research Docs 4/5).
  • Z blatu kredensu po lewej stronie zlewu zabierz notatkę Note to Bobby (Collected Documents / Miscellaneous 7/14).
  • W tym samym kredensie otwórz szufladę. Weź anonimowy list Hand your research to me (Collected Documents / Blackmail Notes 3/4).
  • Otwórz górną szafkę kredensu po prawej stronie zlewu. Zabierz następny anonimowy list You have five days (Collected Documents / Blackmail Notes 4/4).
  • Otwórz górną część lodówki. Weź zamrożoną puszkę.
  • Podejdź do zlewu. Kliknij kurek po lewej.
  • Na strumieniu gorącej wody użyj zamrożonej puszki.
  • Gdy rozmrożona puszka stoi na zlewie, weź z niej czystą kartkę papieru.
  • Podejdź do kuchenki. Kliknij kurek po lewej, żeby zapalić gaz.
  • Na płomieniu użyj czystej kartki – masz notatkę Bobby's Secret Message (Collected Documents / Miscellaneous 8/14).
  • Wejdź w głąb pomieszczenia.
  • Z regału we wnęce zabierz pustą butelkę D (1/4).
  • Z niskiej ławeczki przy drzwiach podnieś list od Cynthii (Collected Documents / Letters from Cynthia 3/4).

    Obrazek

  • Kliknij drzwi na ścianie z wieszakiem – jeśli masz klucz ze skrytki pod podłogą, znajdziesz się w łazience.
Łazienka
  • Z blatu szafki pod oknem podnieś artykuł Cold Winter Increases Risk of Exposure (Collected Documents / Newspaper Clippings 4/7).
  • Otwórz drzwiczki tej samej szafki. Weź pustą butelkę A (2/4).
  • Podnieś fragment dziennika Bullarda (Collected Documents / Daily Logs 6/9), oparty o bok tej samej szafki.

    Obrazek

  • Zajrzyj za zasłonę wanny. Zabierz fragment opowieści Bobby'ego (Collected Documents / The Crystal Cave Excerpts 3/5).

    Obrazek

  • Z blatu szafki naprzeciwko lustra weź artykuł The Week in Review (Collected Documents / Newspaper Clippings 5/7).
  • Otwórz dolne drzwiczki tej samej szafki. Kliknij łapkę w jej wnętrzu – odtworzysz fragment pamiętnika Patricii (Collected Documents / Musing 5/8).
  • Z blatu przy umywalce zabierz latarkę bez baterii.
  • Drzwiami obok umywalki wyjdź do gabinetu Bullarda, a stamtąd do przedpokoju.
Przedpokój
  • Na środkowej szufladzie stolika pod lustrem użyj drewnianej gałki zabranej z pokoju Josie.

    Obrazek

  • Otwórz szufladę. Weź pustą butelkę E (3/4).
  • Wejdź na klatkę schodową. Idź na piętro.
SEJF BULLARDA I SEKRETNY POKÓJ JOSIE


Sypialnia Bularda
  • Kliknij sejf w kącie pod oknem – wyświetlisz zbliżenie tarczy.
  • Na zbliżeniu tarczy sejfu;
    1. płóż kursor po lewej stronie tarczy i kliknij 2x (L 20)

      Obrazek

    2. płóż kursor po prawej stronie tarczy i kliknij 7x (R 50)
    3. płóż kursor po lewej stronie tarczy i kliknij 6x (L 10).
  • Z otwartego sejfu weź notatkę Freezer Work Order (Collected Documents / Miscellaneous 9/14), notatkę Warning (Collected Documents / Notes to Jo 3/3) oraz notatkę Plans for Lunar Dream Apparatus (Collected Documents / Research Docs 5/5).
  • W sejfie otwórz małe drzwiczki na najwyższej półce – zabierz pustą butelkę C (4/4).
  • Po przeczytaniu dokumentów pojawią się nowe zadania: trzeba sprawdzić sekretny pokój Josie i chłodnię w piwnicy.
  • Wyjdź na klatkę schodową, a stamtąd wejdź do sypialni Josie.
Sypialnia Josie
  • Otwórz szafę. Kliknij po lewej stronie pustych wieszaków, tak żeby odsłonić tajne przejście. Wejdź w nie.

    Obrazek
Sekretny pokój Josie
  • W tajnym przejściu obróć się, żeby zobaczyć palące się świece – idź w ich kierunku.
  • Gdy dotrzesz do posłania, zabierz dwa fragment pamiętnika Josie (Collected Documents / Jo's Diary 3 i 4/5). Jeden leży na stoliku nocnym, drugi na posłaniu.
  • Z podłogi obok posłania weź baterię.
  • Jeśli chcesz, sprawdź, co się kryje za obrazkiem oka przyczepionym do ściany.
  • Wróć do sypialni Josie i wyjdź na klatkę schodową.
  • Zejdź do przedpokoju, a stamtąd przez gabinet Bullarda idź do łazienki.
TEMPEST PROGNOSTICATOR


Puste butelki
  • Jeśli nie masz którejś z butelek, uzupełnij braki:
      butelka D – regał w kuchni
      butelka A – szafka pod oknem w łazience
      butelka E – szuflada w stoliku pod lustrem w przedpokoju
      butelka C – sejf w sypialni Bullarda.
Łazienka
  • Pustych butelek użyj na pijawkach w wannie – masz butelki z pijawkami.
  • Wyjdź z łazienki do kuchni, a stamtąd wejdź do pokoju ze staroświeckim urządzeniem meteorologicznym.
Pokój z urządzeniem meteorologicznym
  • Podejdź do stołu, na którym stoi waga.
  • Użyj na wadze butelek z pijawkami – wyświetlisz planszę łamigłówki
  • Musisz ustalić kolejność butelek od najcięższej do najlżejszej, jak w swojej notatce sugeruje Josie. W tym celu kliknięciem ustaw wybraną butelkę na której szalce wagi, a na drugiej szalce inną butelkę. Po obserwacji wybierz właściwe litery w okienkach u góry ekranu.
  • Ważenie wymaga przeprowadzenia przynajmniej kilku porównań ciężaru butelek, ale te czynności nie są konieczne i wystarczy wprowadzić właściwe litery w okienka u góry ekranu.
  • W okienkach u góry ekranu wybierz kliknięciami litery (od lewej): C E A D.

    Obrazek

  • Gdy butelki są zważone, użyj ich na urządzeniu pośrodku pokoju – Księżyc ustawi się właściwie na modelu Ziemi u góry urządzenia.
  • Lupą obejrzyj górną część urządzenia – weź Lunar Dream Apparatus Calibrator.
  • Z otworu w dolnej części Tempest Prognosticatora zabierz baterię – teraz masz sprawną latarkę (jeśli w inwentarzu była bateria z sekretnego pokoju Josie).

    Obrazek

  • Wyjdź do kuchni.
PIWNICA


Wejść do piwnicy
  • Gdy masz sprawną latarkę, idź do kuchni.
  • Po wejściu do kuchni w drzwiach łazienki pojawi się intruz! Jeśli nie uciekniesz, zginiesz (zakończenie D – Dead End).
  • Nakieruj kursor na drzwi obok kuchenki gazowej. Kliknij napis Basement – wejdziesz do piwnicy.

    Obrazek

  • Po zamknięciu się drzwi od piwnicy bohaterka jest bezpieczna.
Zapalić światło
  • Po wejściu do piwnicy bohaterka automatycznie włącza latarkę.
  • Zejdź po schodach i skręć w lewo 3x. Na ścianie kominowej (po lewej) jest włącznik światła.

    Obrazek

  • Podejdź do dźwigni i opuść ją w dół – w piwnicy jest światło.
Przeszukać piwnicę
  • Gdy stoisz przy włączniku światła, odwróć się do tyłu. Z podłogi pod regałem podnieś płytę gramofonową.

    Obrazek

  • Gdy stoisz przy włączniku światła, spójrz na drewniana ścianę w pobliżu. Kliknij korbkę – odsłonisz drzwi do chłodni i zabierzesz przedmiot.

    Obrazek

  • Podejdź do regału przy drzwiach chłodni. Zabierz list od Cynthii (Collected Documents / Letters from Cynthia 4/4) oraz buteleczkę soku z cytryny.

    Obrazek

  • Podejdź do pralek w kącie przy schodach. Z blatu pralki podnieś artykuł Spring Cleaning with Chemistry (Collected Documents / Newspaper Clippings 6/7).
  • Spójrz na regały naprzeciwko pralek. Z tego pod ścianą zabierz butelki nieznanych substancji chemicznych oraz ze skrzyni fragment dziennika Bullarda (Collected Documents / Daily Logs 7/9).

    Obrazek

  • Wejdź do kąta z bojlerem. Kliknij panel nisko na ścianie po prawej. Na odsłoniętym otworze użyj korbki. Spróbuj nią zakręcić – potrzebujesz substancji odrdzewiającej.
  • Wyjdź z tego kąta, a gdy coś spadnie z półki, znów odwróć się do widoku bojlera. Z posadzki podnieś zapałki. Kliknij łapkę na desce opartej o regał – odtworzysz fragment pamiętnika Patricii (Collected Documents / Musing 6/8).

    Obrazek

  • Gdy patrzysz na bojler, obróć się o 90 stopni w prawo. Z posadzki podnieś notatkę Letter to Graham (Collected Documents / Miscellaneous 10/14).

    Obrazek

  • Podejdź do stołu z palnikiem. Obejrzyj tablicę na ścianie – notatka Chemical Flame Test (Collected Documents / Miscellaneous 11/14).
Sporządzić substancję odrdzewiającą
  • Wskazówki znajdziesz w artykule leżącym na pralce i na tablicy nad stołem.
  • Stań przy stole z palnikiem. Przestaw na rurze dźwignię doprowadzającą gaz i użyj na palniku zapałek – masz ogień.

    Obrazek

  • Na ogniu używaj butelek z nieznanymi substancjami chemicznymi – w inwentarzu one zyskają swoje nazwy. Do sporządzenia odrdzewiacza potrzebne jest Sodium Borate aka Borax.
  • Na moździerzu obok palnika użyj butelki z Sodium Borate, czyli boraksu oraz soku cytrynowego – zabierz moździerz z substancją odrdzewiającą.
Otworzyć wejście do tunelu
  • Idź do kąta z bojlerem.
  • Na korbce wetkniętej w otwór w ścianie użyj substancji odrdzewiającej.
  • Kliknij korbkę – odsłonisz wejście do tunelu.
  • Spróbuj wejść do tunelu – wyświetlisz podsumowanie tego etapu. Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
      pytanie 1 – Money
      pytanie 2 – He is Woodcutter
      pytanie 3 – Somebody named James Lowry
      .
  • Wejdź do tunelu.
GARAŻ


Wejść do garażu
  • Idź tunelem przed siebie, jak prowadzi droga.
  • Gdy znajdziesz się w miejscu przypominającym studnię, spójrz do góry i w dół, jeśli chcesz.
  • Po drabince na końcu tunelu wydostań się do garażu.
Przeszukać garaż
  • Idź do kąta za zielonym, walcowatym urządzeniem. Z posadzki podnieś uchwyt piły oraz czystą kartkę.

    Obrazek

  • Podejdź do panelu. Z samego wierzchu urządzenia zabierz fragment dziennika Bullarda (Collected Documents / Daily Logs 8/9).
  • W notatniku pojawi się nowe zadanie – musisz sprawdzić to urządzenie.
  • Po drabince wejdź na stryszek.
Stryszek w garażu
  • Z podłogi podnieś fragment opowieści Bobby'ego (Collected Documents / The Crystal Cave Excerpts 4/5).
  • Otwórz stojąca na stole klatkę. Z środka weź dziecięcy wiersz Josie (Collected Documents / Jo's Diary 5/5).
  • Wysuń szufladkę w podstawie klatki – zabierz brzeszczot. Jeśli masz już uchwyt piły, w inwentarzu pojawi się sprawna piła do metalu.
  • Kliknij łapkę na oparciu krzesła – odtworzysz fragment pamiętnika Patricii (Collected Documents / Musing 7/8).

    Obrazek

  • Zejdź ze stryszku.
LUNAR DREAM APPARATUS


Garaż
  • Podejdź do panelu przy zielonym walcu.
  • Spójrz na podstawę panelu. Na kłódce spinającej drzwiczki użyj sprawnej piły do metalu.

    Obrazek

  • Otwórz drzwiczki w podstawie panelu. Kliknij dźwignię – włączysz zasilanie.
  • W samej góry panelu po prawej umieść kalibrator z inwentarza (Lunar Dream Apparatus Calibrator).
  • Kliknij kolejno dźwignie:
      1. wewnętrzną po lewej
      2. wewnętrzną po prawej
      3. skrajną po lewej
      4. skrajną po prawej
      5. dużą, czerwoną na ukośnej ściance
      .
    Obrazek

  • Gdy cofniesz się od urządzenia, usłyszysz podejrzane hałasy. Intruz jest w pobliżu i jeśli się nie ukryjesz, zginiesz (zakończenie D – Dead End).
  • Podejdź do zielonego walca. Nakieruj kursor na właz i kliknij napis Hide.

    Obrazek

  • W walcu bohaterka jest bezpieczna, ale trafia do świadomego snu.
Niekończący się korytarz
  • Idź korytarzem 3x przed siebie, a potem odwróć się i spróbuj wrócić do punktu wyjścia.
  • Otwórz drzwi na końcu korytarza.
  • W pokoju ze szkolną tablicą podnieś z podłogi figurkę.

    Obrazek

  • Odwróć się do tyłu.
STARA DESTYLARNIA


Przeszukać pomieszczenie
  • Jesteś w pomieszczeniu poniżej piwnicy. Odwróć się w kierunku wskazanym przez postać w diabelskiej masce – zauważysz kratę, którą musisz podnieść, żeby się stąd wydostać.
  • Idź wzdłuż ściany, na której jest zakratowane wyjście.
  • Z pudła w kącie podnieś korbę.

    Obrazek

  • Idź dalej wzdłuż ściany.
  • Z beczki obok drabiny zabierz fragment dziennika Bullarda-Lowry'ego (Collected Documents / Daily Logs 9/9).

    Obrazek

  • Podejdź do stołu pośrodku pomieszczenia.
  • Ze stołu zabierz pusty dzbanek i artykuł Roosevelt Signs Cullen-Harrison Act (Collected Documents / Newspaper Clippings 7/7).

    Obrazek

  • Przy stole obróć się do tyłu.
  • Z ziemi w pobliżu generatora podnieś notatkę Letter from Graham – Bullard's Identity (Collected Documents / Miscellaneous 12/14).

    Obrazek
Uruchomić generator
  • Podejdź do beczki z kranikiem.

    Obrazek

  • Na beczce z kranikiem użyj pustego dzbanka. Kliknij kranik – masz dzbanek z alkoholem.
  • Przy beczce obróć się do tyłu. Podejdź do generatora.

    Obrazek

  • Na górnej części generatora użyj dzbanka z alkoholem.
  • Na kole w dolnej części generatora użyj korby.
  • Kliknij korbę, żeby koło zaczęło się kręcić – żarówki się przepaliły, ale masz zasilanie.
  • Obróć się w prawo. Kliknij dźwignię na ścianie w pobliżu generatora.

    Obrazek

  • Gdy krata w przejściu się podniesie, idź tamtędy.
  • W tunelu czeka na bohaterkę pewna niespodzianka. Jeśli chcesz, obejrzyj ją i sprawdź, który z podejrzanych nosił okulary.
  • Tunelem, a potem po schodach wydostań się na podwórko.
WIECZÓR W POSIADŁOŚCI BULLARDA


Podwórko
  • Idź w kierunku budynków i studni.
  • Z ziemi przy studni podnieś fragment opowieści Bobby'ego (Collected Documents / The Crystal Cave Excerpts 5/5).

    Obrazek

  • Gdy stoisz przy studni, po lewej widzisz tylne wejście do kuchni – podejdź do niego.
  • Kliknij deskę blokującą tylne drzwi do kuchni. Spróbuj tam wejść – wyświetlisz podsumowanie tego etapu. Kliknięciami wybieraj prawidłowe odpowiedzi:
      pytanie 1 – Graham Wellington
      pytanie 2 – He is imposter
      pytanie 3 – James Lowry
      .
  • Wejdź do kuchni, a stamtąd do łazienki. Przez łazienkę przejdź do gabinetu Bullarda.
Gabinet Bullarda
  • Otwórz klapę gramofonu (stolik obok kanapy).
  • Na otwartym gramofonie użyj płyty z piwnicy – usłyszysz arię z opery Lunatyczka.
  • Podejdź do kąta z mapą i globusem.
  • Ustaw figurkę z niekończącego się korytarza obok tej, która już stoi na podstawce.
  • Z szufladki w podstawie figurek zabierz notatkę Letter from Rosanna (Collected Documents / Miscellaneous 13/14) oraz klucz do chłodni.

    Obrazek

  • Przez łazienkę przejdź do kuchni.
Kuchnia
  • Podejdź do kuchenki gazowej.
  • Kurkiem po lewej zapal gaz.
  • Na płomieniu użyj czystej kartki znalezionej w garażu – masz notatkę Bobby's Secret Message 2 (Collected Documents / Miscellaneous 14/14).
  • Wejdź do piwnicy.
Piwnica
  • Podejdź do drzwi chłodni. Jeśli masz klucz z gabinetu, możesz wejść do środka.
  • W chłodni kliknij łapkę na dolnej półce w regale – odtworzysz fragment pamiętnika Patricii (Collected Documents / Musing 8/8).

    Obrazek

  • Po przeczytaniu pamiętnika odwróć się do tyłu.
  • Idź korytarzem, a potem tunelem cały czas przed siebie, póki nie wejdziesz do pokoju ze zdjęciami podejrzanych na stole.
ZAKOŃCZENIA


  • Musisz wskazać osobę, która zabiła Bullarda.
  • Podnieś klucz należący do mordercy i otwórz drzwi w głębi pomieszczenia.

    Obrazek

  • Po obejrzeniu zakończenia możesz wybrać w menu głównym klawisz Continue i wypróbować inną wersję.
  • W tym momencie masz do wyboru trzy scenariusze.
Zakończenie B – Blind
  • Wybierz klucz należący do Bobby'ego lub Cynthii albo Grahama (zakończenie jest takie samo).
  • Po otwarciu drzwi w głębi pomieszczenia akcja toczy się automatycznie.
Zakończenie A – Arson
  • Wybierz klucz należący do Josie.
  • Otwórz drzwi w głębi pomieszczenia.
  • Przejdź przez płonący dom (nie musisz się spieszyć).
  • Zignoruj Josie leżącą pod drzwiami wyjściowymi.
  • Wyjdź na zewnątrz.
Zakończenie S – Savior
  • Wybierz klucz należący do Josie.
  • Otwórz drzwi w głębi pomieszczenia.
  • Przejdź przez płonący dom (nie musisz się spieszyć).
  • Gdy dojdziesz do drzwi wyjściowych, pod którymi leży Josie, odrzuć deski ją przygniatające i kliknij dziewczynę – znajdziesz się na zewnątrz.

KONIEC
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Wróć do „Dead secret”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość