Under that rain: epizod 1 - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 1810
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Lokalizacja: Częstochowa/Lublin
Podziękował(a): 38 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 34 razy
Płeć: Kobieta

Under that rain: epizod 1 - solucja, poradnik

Postautor: ZenekZombie » 24 maja 2017, 06:07

Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!

Obrazek
Under That Rain: epizod 1 – solucja, poradnik
Autorka – ZenekZombie


Słowo wstępne
Under That Rain: epizod 1 nie należy do długich gier, ukończenie jej zajmie około 2 godzin. Jest to typowy point&click. W czasie rozgrywki pojawią się dwie sekwencje QTE, których nie wykonanie kończy się zgonem, na szczęście gra automatycznie wczytuje stan sprzed QTE. W trakcie rozgrywki napotkamy też jedną czasówkę. Do odblokowania jest 11 osiągnięć, z czego tylko 2 są do przegapienia – zostały one zaznaczone w poradniku.

MIESZKANIE
Grę rozpoczynamy w mieszkaniu Andre. Po chwili usłyszysz pukanie do drzwi – idź sprawdzić kto się do ciebie dobija. Na wycieraczce znajdziesz paczkę, którą podnieś. Po krótkiej animacji zabierz ze stoliczka obok łóżka kluczyki i wyjdź z mieszkania.


POSIADŁOŚĆ LAZARIOUS
W pokoju gościnnym wybierz z ekwipunku telefon i włącz go (kliknij nim na Andre). Wejdź do pomieszczenia po lewej – znajdziesz się w bibliotece. Porozmawiaj ze starszą kobietą. Po rozmowie wyjdź z pomieszczenia, w głównym hallu wejdź w drzwi po prawej, następnie w drugie drzwi w korytarzu – znajdziesz się w kuchni. Wyjdź tylnymi drzwiami na podwórze, znajdziesz tam łom, dłuto i drut.

Obrazek


W podłodze kuchni znajdują się drzwi do piwnicy, które otworzysz zabranym przed chwilą łomem. W piwnicy z torby obok szafy zabierz strzykawkę, na kranie znajduje się lejek.

Obrazek


Wejdź w głąb pomieszczenia, skrzynka z korkami na ścianie jest zamknięta na klucz. Wróć do Lady Lazarious i zapytaj o korki. Udaj się teraz do szklarni – nie możesz porozmawiać z pracującym tam ogrodnikiem przez głośną muzykę. Dokładnie obejrzyj agregat – odkręć nakrętkę, z którą udaj się na plac zabaw. Zbierz do nakrętki trochę ziemi spod huśtawek i wróć pod szklarnię. Włóż lejek w agregat i nasyp do niego ziemi. Porozmawiaj z ogrodnikiem – otrzymasz klucz do skrzynki z korkami, który za chwilkę stracisz.

Obrazek
Osiągnięcie NO REGRET - rozmawiając z ogrodnikiem sprowadź rozmowę na zepsuty agregat i przyznaj, że nie żałujesz popsucia go.

Z ziemi podnieś śrubkę i pinezkę, które wypadły z agregatu. Udaj się pod tylne drzwi kuchenne. Spróbuj otworzyć stojącą tam szafkę – odpadnie rączka, którą połącz z pinezką i tak otwórz szafkę. Do nakrętki nasyp mąki i wróć pod szklarnie. Odgoń psa i nasyp mąki w miejsce, w którym kopał. Wyjdź ze szklarni i po chwili tam wróć. Ponownie odgoń psa i udaj się po jego śladach [prawy górny róg na placu zabaw]. Pies skrył się za gęstymi krzakami.

Udaj się na teren budowy po drodze oglądając rysunek na budynku. Na placu budowy zabierz nożyce wiszące na ścianie komórki, oraz leżący na ziemi sznur.

Obrazek


Wróć pod kryjówkę psa. Nożycami spróbuj wyciąć krzaki – niestety tego nie wytrzymają. Śrubkę okręć drutem i taką zamontuj w zepsutych nożycach. Wejdź do jamy. Musimy znaleźć sposób na uśpienie psa.

Udaj się do łazienki [drzwi po lewej przy kuchni. Z szafki zabierz lek, którym napełnij strzykawkę. Wróć do jamy i użyj strzykawki na psie – rozpocznie się sekwencja QTE. Po wygranej walce zabierz kluczyk do skrzynki z korkami i maczetę.

Maczetą rozwal kłódkę w furtce obok stawu – trafisz na cmentarz – zauważ, że w dole coś błyszczy. Wróć do domu.

W piwnicy otwórz skrzynkę kluczem – włączysz światła. Idź po śladach z fragmentów misia – w hallu na schodach natkniesz się na pluszaka. Udaj się porozmawiać z Lady – przy okazji możesz zabrać płytę leżącą na biurku nieopodal.

Obrazek


Wróć do hallu i wejdź schodami na górę, po śladach udaj się do korytarza po lewej i dalej w lewo. Gdy drzwi się przed tobą zamkną wejdź do sąsiadującego z nimi pomieszczenia.

Podejdź do swojej żony i wyjmij z kieszeni nóż, następnie zrób, co masz zrobić.

Z łóżka zabierz książkę, przyjrzyj się też przedmiotowi, który wpadł w szparę w podłodze. Udaj się do starej Lady i podaruj jej książkę, gdy zacznie czytać zabierz pogrzebacz. Wróć do sypialni i przy pomocy pogrzebacza wyjmij kluczyk, którym otworzysz drzwi do pokoju dziecięcego.

W pokoju dziecięcym ze stoliczka zabierz kredę, a z joysticka baterię. Przyjrzyj się oknu, obrazkom na ścianie, portretowi chłopca i malunkom.

Obrazek


Po chwili atmosfera w pokoju się zmieni. Maczetą odetnij misia – otrzymasz linę.

W ogrodzie udaj się na cmentarz.

Obrazek
Po drodze podejdź do miejsca z rysunkiem na ścianie i przy użyciu kredy popraw go – wpadnie ci osiągnięcie RESTORER.

Na cmentarzu połącz obie liny i następnie zawiąż je wokół pogrzebacza, tak skonstruowany hak zaczep o kamienie – zejdź po linie na dół i zabierz błyszczący przedmiot – klucz do pracowni.

W drodze do domu, udaj się pod kwitnące drzewo (prawy dolny róg ekranu przy stawie), obejrzyj scenkę i przyjrzyj się miejscu, które wskazywała dziewczyna.

Wróć do domu i udaj się do pracowni, korytarzem za kuchnią w lewo (lewy, dolny róg ekranu), znalezionym kluczem otwórz drzwi z witrażem. Z półki zabierz młotek, obejrzyj gramofon, obraz, łopatę oraz kruka. Gramofon jest zepsuty – czas go naprawić.

Obrazek


Wróć do korytarza i udaj się do pomieszczenia obok kuchni. Na półce stoi drugi patefon – zabierz trąbkę.
Idź na cmentarz, zajdź po linie. Połącz młotek z dłutem i rozwal nim kratę blokująca przejście. Wejdź do kanału – podnieś latarkę – wyjmiesz z niej baterię.

Idź do szklarni. Porozmawiaj z ogrodnikiem – zapytaj go o zepsuty gramofon – odda ci igłę za dwie baterie, więc dobij targu.

Wróć do pracowni i napraw patefon – załóż trąbkę i igłę. Otwórz okno, następnie włącz płytę gramofonową, gdy ptak odleci, szybko zamknij okno. Zabierz łopatę.

Udaj się pod kwitnące drzewo i wykop skarb. Pojawi się pies. Szybko wykonaj QTE. Następnie biegnij na teren budowy (w cały czas w prawo, w lokacji za placem zabaw w dół.) przestaw ramie żurawia z wiszącymi paletami na prawo, gdy pojawi się pies zrzuć na niego ładunek. Spróbuj wyjść z lokacji. Uzbrój się w maczetę.

LABIRYNT
Twoim zadaniem jest odgadnąć serię sześciu zagadek, za każdym razem masz do wyboru drzwi prawe lub lewe. Gdy się pomylisz zaczynasz od początku (ale dopiero po całej serii, więc nie wiesz, na której łamigłówce się wyłożyłeś.

  1. lewe
    Spoiler:
  2. lewe
    Spoiler:
  3. prawe
    Spoiler:
  4. lewe
    Spoiler:
  5. prawe
    Spoiler:
  6. prawe
Spoiler:


Ukończyłeś epizod 1
kontakt w sprawach forum: zenekzombie[at]przygodomania.pl

Wróć do „Under that rain”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość