Barrow Hill: the dark path - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 1476
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 71 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 23 razy
Płeć: Kobieta

Barrow Hill: the dark path - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 20 października 2016, 16:53

BARROW HILL 2: THE DARK PATH
PORADNIK DO GRY


SPIS CZĘŚCI PORADNIKA
    UWAGA O WŁĄCZENIU NAPISÓW
  1. SZOSA PRZED WJAZDEM NA STACJĘ – mapa lasu
  2. KAPLICZKA PRZY BRAMIE STACJI – zapałki, świeca
  3. NA TYŁY STACJI
  4. TYLNE PODWÓRKO STACJI – proca, klucz do skrzynki elektrycznej
  5. ŚCIEŻKA PRZY GROBOWCU – karta pamięci, wiatrowskaz
  6. GROBOWIEC – telefon, spinka, chusteczki, legitymacja Mii, kamyki, karta pamięci, książka, latarka
  7. SKRZYNKA ELEKTRYCZNA
  8. WEJŚĆ DO GARAŻU – klucz do garażu, ołówki
  9. GARAŻ – śrubokręt, magnetyczna wędka, olejarka, kluczyki samochodowe, szpachelka, łom
  10. GDZIE JEST OLLY? – legitymacja Olly'ego
  11. NAWIĄZAĆ KONTAKT Z GUSEM – odtwarzacz mp3, instrukcja transmitera
  12. WE WNĘTRZU BARROW HILL SERVICE STATION – karty pamięci 4x, wtyczka, bezpiecznik, runy, tarcza modlitewna
  13. ROZSTROJONY TRANSMITER
  14. MAGICZNA BARIERA NA ŚCIEŻCE DO FARMY – podkowa
  15. KARTY PAMIĘCI Z FARMY I Z LASU – karty pamięci 2x
  16. SZKOLNY PROJEKT FILMOWY
  17. DRUGI RAZ NA FARMIE – mapa do BHR
  18. GDZIE JEST GUS? – legitymacja Gusa
  19. BARROW HILL RADIO – cynowa puszka, fotka Emmy, wisiorek z Vinceyem, wędka
  20. TERENY PIKNIKOWE W LESIE – okulary Olly'ego
  21. OŁTARZ DRUIDÓW – znaki z gałązek 4x
  22. KAMIENNY KRĄG
  23. PO ODCZAROWANIU OLLY'EGO, GUSA I EMMY – nóż, pojemnik z żywnością, napój, celtycki wisiorek
  24. ŹRÓDEŁKO W LESIE – kryształowy wisiorek, klucz do źródełka, złoty pucharek
  25. GRÓB BAIBIN

UWAGA O WŁĄCZENIU NAPISÓW

  • Gra domyślnie startuje w angielskiej wersji mówionej, ale w menu możesz również włączyć angielskie napisy (Menu > Options).
  • Nawet jeśli nie potrzebujesz tego ułatwienia, zwróć uwagę na funkcję Audio Descriptions.

    Obrazek

  • Bohaterowie porozumiewają się ze sobą za pomocą telefonów komórkowych. Te informacje są generowane automatycznie i musisz je odbierać, żeby kontynuować.
  • W trakcie gry komórka Mii jest słabo słyszalna, a nieodebrane połączenie blokuje rozgrywkę. Po włączeniu funkcji Audio Descriptions informację o rozmowie telefonicznej dostaniesz w formie tekstu u dołu ekranu (mobile phone ringing).
1. SZOSA PRZED WJAZDEM NA STACJĘ

  • Zaczynasz, stojąc na szosie na wprost wjazdu na teren Barrow Hill Service Station. Obecnie stacja obsługi jest zrujnowana. Została opuszczona w 2006 po tragedii, która tu miała miejsce. Incydent ten został oznaczony kryptonimem Q306. Zaginął wówczas między innymi Ben Kendell – brat Mii.
  • Przy samochodzie obróć się w prawo.

    Obrazek

  • Szosą idź prosto 2x. Obróć się w lewo. Podejdź do tablicy informacyjnej widocznej za budką telefoniczną.

    Obrazek

  • Lupą wyświetl zbliżenie tablicy informacyjnej.
  • Kliknij wieczko przymocowanej do niej skrzynki – weźmiesz mapę lasu.
  • Przy wejściu do lasu i w lesie ikona mapy znajduje się w lewym dolnym rogu ekranu. Wyświetlisz ją, klikając LPM i tak samo zamkniesz. Gdy jesteś w innych lokacjach, mapę znajdziesz w inwentarzu (PPM na przedmiocie).
  • Zamknij zbliżenie tablicy informacyjnej.
  • Na razie nie wejdziesz do lasu – jest za ciemno.
  • Obróć się w kierunku budki telefonicznej. Zejdź na szosę, obróć się w prawo i wróć do samochodu.
2. KAPLICZKA PRZY BRAMIE STACJI

  • Stoisz przed wjazdem na stację.
  • Podejdź do blatu ze świecami i kartkami – tu ludzie zostawiają pamiątki i informacje o tych, którzy zniknęli w okolicach Barrow Hill.
  • Po drodze odbierz telefon.
  • Żeby odebrać telefon, najedź kursorem na dolną krawędź ekranu. W inwentarzu kliknij przedmiot, a potem ikonę słuchawki. Dostaniesz pierwszą wiadomość od Mii Kendell.
  • Lupą kliknij blat z kartkami, żeby wyświetlić jego zbliżenie.
  • Jeśli chcesz, obejrzyj lupą plakat z czerwonym sercem – to podpowiedź do późniejszej zagadki.
  • Lupą obejrzyj prawą część blatu. Weź zapałki i zamknij ekran zbliżenia.

    Obrazek

  • Lupą wyświetl lewą część blatu. Na czerwonej świecy użyj zapałek. Zabierz płonącą świecę.
  • Zamknij ekran zbliżenia (2x kursor w tył).
  • Z zapaloną świecą nie wejdziesz do lasu, bo nie można tam wnosić otwartego ognia. Na razie możesz się poruszać tylko wokół nieczynnej stacji.
3. NA TYŁY STACJI

  • Gdy stoisz twarzą do kapliczki z pamiątkami, obróć się w prawo. Idź prosto. Znowu obróć się w prawo. Przejdź przez dziurę w płocie.

    Obrazek

  • Za dziurą w płocie idź 2x prosto. Po drodze odbierz drugą telefoniczną wiadomość od Mii.
  • Przy oponach skręć w lewo.

    Obrazek

  • Dzięki oponom leżącym pod ogrodzeniem możesz przeskoczyć przez płot.

    Obrazek
4. TYLNE PODWÓRKO STACJI

  • Po skoku przez płot trafiasz na podwórko za stacją obsługi. Po prawej widzisz drzwi z napisem „Danger” – to zamknięty garaż.
  • Z tyłu masz wyjście na ścieżkę poza terenem stacji obsługi, ale na razie wykorzystaj któryś z kursorów przed sobą: „w lewo” lub „lekko w lewo”.

    Obrazek
Proca
  • Obróć się w lewo 1x.
  • Lupą wyświetl zbliżenie kąta z różnymi rupieciami.
  • W kącie lupą wyświetl zbliżenie kartonu z naczyniami kuchennymi.

    Obrazek

  • Kliknięciami odsuwaj naczynia. Weź ukrytą pod nimi procę.
  • Zamknij zbliżenie (2x kursor w tył).
  • Wróć do widoku drzwi garażu.
Klucz do skrzynki elektrycznej
  • Gdy po prawej masz drzwi do garażu, wybierz kursor „lekko w lewo”.
  • Potem idź 1x prosto do drzwi biura.
  • Kliknięciem otwórz drzwi biura.
  • Lupą wyświetl zbliżenie biurka tuż przy wejściu.

    Obrazek

  • Z blatu biurka zabierz klucz do skrzynki elektrycznej.
  • Zamknij zbliżenie blatu i wycofaj się na podwórko (3x kursor w tył).
  • Po zdobyciu tego klucza możesz oświetlić stację obsługi, ale skrzynka z przewodami elektrycznymi jest po drugiej stronie ogrodzenia. Płot jest zbyt wysoki, by go pokonać bez żadnej podpory, a takiej tu nie ma. Musisz znaleźć inną drogę wydostania się stąd.
  • Stoisz przy drzwiach garażu.
  • Obracaj się wokół siebie, póki nie zauważysz ścieżki prowadzącej poza teren stacji obsługi.
  • Idź w kierunku kopca usypanego z kamieni. Po drodze odbierz telefon – to trzecia wiadomość od Mii.

    Obrazek
5. ŚCIEŻKA PRZY GROBOWCU


Karta pamięci
  • Lupą wyświetl zbliżenie kamiennego kopca.
  • Kliknięciami odsuwaj kamienie, począwszy od góry. Kursor nie wskazuje, że to jest możliwe, a jednak...
  • Weź kartę pamięci 1/8 ukrytą pod kamieniami. (W poradniku karty są numerowane, by nie stracić rachuby. W grze ta numeracja nie ma znaczenia).

    Obrazek

  • Zamknij zbliżenie kopca i obróć się w lewo.
Wiatrowskaz
  • Podejdź bliżej miejsca z ogniem płonącym w beczce i trzema rowerami obok. Na wysokości ściany z graffiti obróć się w lewo.

    Obrazek

  • Stoisz twarzą do ściany. Lupą kliknij graffiti – wyświetlisz widok dachu budynku, pod którym stoisz.
  • Na wiatrowskazie na dachu użyj procy. Strzelaj tak długo, póki wiatrowskaz nie odpadnie.
  • Gdy wiatrowskaz spadnie na ziemię, zamknij zbliżenie dachu.
  • Z pokrzyw pod ścianą zabierz miedziany wiatrowskaz.
  • Podejdź jak najbliżej beczki z ogniem i rowerów.
  • Teraz zobaczysz wejście do grobowca. Wejdź tam.

    Obrazek
6. GROBOWIEC

  • Grobowiec (Quoit) to neolityczna budowla sprzed sześciu tysięcy lat, jak możesz przeczytać na tabliczce informacyjnej przed wejściem. Mia i jej koledzy, Gus i Olly, wykorzystali to miejsce na zostawienie swoich rzeczy. Dziewczyna najwyraźniej tu się też przebrała w strój bardziej pasujący do magicznego rytuału, który ma zamiar odprawić.
Telefon Mii
  • Wejdź w głąb grobowca.
  • Z ziemi podnieś dzwoniący telefon Mii.
  • Kliknij ikonę słuchawki – odbierzesz wiadomość od Emmy Harry, która próbuje skontaktować się z Mią.
  • Kliknij telefon w inwentarzu. Sprawdź, co się kryje pod ikonami na pulpicie komórki. Znajdziesz tu między innymi kompas, mapę, notatki i zachowane wiadomości od kolegów.
  • Po odsłuchaniu wiadomości gra automatycznie wróci do widoku zastanego tuż po wejściu do grobowca. Teraz możesz go zbadać:
    1. lupa po prawej – karton – tablet i plecak
    2. kursor „lekko w prawo” – do miejsca, gdzie był telefon i leży sweter
    3. lupa po lewej u dołu – laptop
    4. lupa po lewej u góry – otwór w ścianie
    5. kursor przy prawej krawędzi ekranu – wyjście z grobowca.
    Obrazek
Spinka do włosów, chusteczki do rąk
  • Kliknij ikonę lupy przy prawej krawędzi ekranu, u dołu.
  • Kliknij tablet i wyświetl filmik.
  • Obejrzyj książkę, notatnik i ulotki.
  • Z bocznej kieszeni plecaka zabierz spinkę do włosów należącą do Mii.
  • Z plecaka zdejmij czapkę. Spod spodu weź chusteczki do rąk.

    Obrazek

  • Kursorem w tył wróć do widoku grobowca.
Legitymacja Mii, kamyki, karta pamięci
  • Kliknij kursor „lekko w prawo”.
  • Z ziemi podnieś legitymację Mii.
  • Lupą wyświetl ołtarzyk z gałązek. Zabierz kamyki. (Czyżby to do procy? No cóż, strzelałam wcześniej).
  • Lupą obejrzyj fioletowy sweter. Na zbliżeniu kliknij tenisówkę przy dolnej krawędzi ekranu. Lupą zajrzyj do buta. Zabierz kartę pamięci 2/8.
  • Lupą obejrzyj blachę przy prawej krawędzi ekranu. Na zbliżeniu użyj na niej chusteczek do rąk – odsłonisz plakat informujący o zaginięciu Bena Kendella (to podpowiedź do zagadki hasła w laptopie).

    Obrazek

  • Kursorami w tył wróć do widoku grobowca.
Laptop, książka, latarka
  • Lupą w lewym dolnym rogu ekranu wyświetl miejsce z laptopem.
  • Na zbliżeniu znów kliknij ikonę lupy (nad czerwonymi świecami obok laptopa).
  • Zabierz książkę „The Dark Path” oraz latarkę.

    Obrazek

  • Wróć do widoku laptopa i kliknij urządzenie. Niestety, jest zabezpieczone hasłem.

    Obrazek

  • Przeanalizuj notatkę na żółtej karteczce przyklejonej do ekranu. Mia pisze, że hasłem jest incydent, który zapoczątkował to, co się dzieje teraz. Po obejrzeniu kapliczki przy bramie stacji, plakatu przyklejonego w grobowcu do blachy i odsłuchaniu wiadomości od Mii nie ma wątpliwości, że chodzi o zaginięcie jej brata w 2006. Kryptonim, którym oznaczano to zdarzenie, jest zapisany na jednym z rysunków w kapliczce przy bramie stacji, ale nie tylko. Jeśli otworzysz w inwentarzu mapę lasu zabraną z tablicy koło budki telefonicznej, zauważysz odpowiednią adnotację.

    Obrazek

  • W okienko z hasłem do laptopa z własnej klawiatury wpisz: Q306. Kliknij przycisk „Submit”.
  • W laptopie obejrzyj zdjęcia (ikona w lewym górnym rogu pulpitu) – poznasz przyjaciół Mii. Ciekawa jest też fotka, która znalazła się w koszu. Na pulpit wrócisz przyciskiem „Deteskop”.
  • Ikona kuli ziemskiej z lupą daje dostęp do ulubionych stron. Wszystkie zawierają wiele informacji o fabule gry. Na stronie Emmy Harry (BHR) możesz też wypróbować krótką gierkę HO. Na stronie reklamowej purine-balance.co.uk znajdziesz podpowiedź do zagadki napoju dla Baibin. Strony zamykasz przyciskiem „Home” w prawym górnym rogu.
  • Ikona koperty to e-maile. Jeden z nich ma załączniki w postaci zdjęć.
  • Ikona niebieskiej książki to filmik, będący szkolnym projektem Mii i jej kolegów. Jeśli nie masz ośmiu kart pamięci, nie jesteś w stanie go ukończyć (zobacz część 16. poradnika).
  • Laptop zamykasz przyciskiem „Sleep” w lewym dolnym rogu pulpitu.
  • Po obejrzeniu zawartości laptopa wróć do widoku grobowca.
Otwór w ścianie
  • Ikoną lupy (u góry po lewej) wyświetl zbliżenie widoku na zewnątrz – zrujnowana stacja obsługi jest monitorowana!
  • Kliknij tabliczkę z nazwą firmy ochroniarskiej – jest tu numer telefonu, ale nie musisz go zapisywać.

    Obrazek

  • W tym momencie do Mii telefonicznie odezwie się jeden z kolegów – odbierz wiadomość od Olly'ego Tindle.
  • Wróć do widoku grobowca.
  • Opuść grobowiec – kursor przy prawej krawędzi ekranu.
7. SKRZYNKA ELEKTRYCZNA


Przy grobowcu
  • Tuż po wyjściu z grobowca obróć się w lewo – ścieżka do lasu jest naprzeciwko ściany z graffiti.
  • Na ciemnym wejściu do lasu użyj latarki.
Droga do skrzynki
  • Po użyciu latarki na ciemnym wejściu do lasu: prosto 1x, obrót w prawo, przed siebie 3x – stoisz przy maszcie anteny. Na mapie ta droga jest oznaczona na żółto.

    Obrazek

  • Pod masztem anteny masz dwie drogi – obie zaprowadzą na stację obsługi.

    Obrazek

  • Jeśli pod anteną obrócisz się w lewo, zobaczysz budkę telefoniczną. Od niej szosą łatwo trafić do stacji. Na jej terenie trzeba przejść przez dziurę w płocie na tyły i zaraz potem obrócić się w lewo.
  • Jeśli pójdziesz przejściem w głębi ekranu (kursor lekko w prawo), trafisz na opony leżące pod płotem. Teraz obróć się w lewo, idź prosto 2x i obróć się w prawo – lupą wyświetl zbliżenie skrzynki elektrycznej.

    Obrazek

  • Na drzwiczkach skrzynki użyj klucza zabranego wcześniej z biura (w części 4. poradnika).
Włączyć oświetlenie stacji
  • Kliknięciami obracaj kółka z fragmentami kolorowych kabli, tak by ułożyć z nich trzy kompletne przewody, łączące wyjścia i wejścia na przeciwległych bokach skrzynki.
  • Pasujące fragmenty dobieraj według kolorów kabli.

    Obrazek
8. WEJŚĆ DO GARAŻU


Do biura na tylnym podwórku
  • Stoisz twarzą do skrzynki elektrycznej.
  • Obróć się w prawo. Ścieżką na tyłach stacji idź prosto 2x.
  • Przy oponach skręć w lewo. Przeskocz przez płot – jesteś na tylnym podwórku stacji obsługi.
  • Wejdź do biura – teraz drzwi są oświetlone i dobrze widoczne.

    Obrazek
Ołówki, klucz do garażu
  • Po otwarciu drzwi do biura lupą wyświetl zbliżenie biurka.
  • Poodsuwaj ulotki w otwartej szufladzie – weź ołówki.
  • Lupą wyświetl zbliżenie automatycznej sekretarki (u góry po prawej).

    Obrazek

  • Na kolejnym zbliżeniu kliknij automatyczną sekretarkę – usłyszysz starą wiadomość z 2006 roku. Maggie zgubiła klucz do garażu w biurze, gdy siedziała na fotelu.
  • Zamknij ekran zbliżenia (kursor w tył 1x).
  • Znowu stoisz w drzwiach biura. Kliknij fotel po lewej – znajdziesz klucz do garażu.

    Obrazek

  • Wycofaj się na podwórko koło garażu (kursor w tył 2x).
  • Uwaga! W tym momencie nie musisz wychodzić z biura. Jeśli chcesz, możesz kontynuować wątek Olly'ego Tindle, rozpoczęty rozmową telefoniczną w grobowcu. W poradniku to część 11.
Do garażu
  • Lupą kliknij drzwi z napisem „Danger”.
  • Na zamku użyj klucza z biura.
  • Wejdź do garażu.
9. GARAŻ

  • Po wejściu do garażu automatycznie włączy się sekwencja z audycją Emmy Harry. Wysłuchaj jej.
  • Potem masz do zbadania kilka miejsc:
    1. stół roboczy po lewej
    2. blacha przy drzwiach w głębi
    3. skrzynka elektryczna na ścianie
    4. elektryczny podnośnik samochodowy
    5. kanał pod samochodem
    6. bagażnik samochodu.
  • Na obrazku poniżej tego nie widać, ale za sobą też masz coś ciekawego.

    Obrazek
Śrubokręt i magnetyczna wędka
  • Lupą wyświetl zbliżenie stołu roboczego po lewej.
  • Z blatu weź śrubokręt i ułamany kawałek anteny (drugi przedmiot przyczepi się do kursora).
  • Ułamanego kawałka anteny użyj na fragmencie anteny, osadzonej w imadle.
  • Podnieś z blatu jeden z magnesów (przyczepi się do kursora).
  • Magnesu użyj na konstrukcji w imadle – weź magnetyczną wędkę.

    Obrazek

  • Zamknij ekran zbliżenia (1x kursor w tył).
Olejarka
  • Podejdź do dwuskrzydłowych drzwi w głębi garażu.
  • Kliknij je lupą. Na zbliżeniu odsuń blachę.
  • Wyjrzyj przez dziurę, która maskowała blacha.
  • Wyjmij z inwentarza magnetyczną wędkę i złów olejarkę.

    Obrazek

  • Wycofaj się do garażu (2x kursor w tył).
Skrzynka elektryczna
  • Stojąc przy drzwiach osłoniętych blachą, obróć się w prawo.
  • Lupą obejrzyj bluszcz pnący się po ścianie przy skrzynce elektrycznej.
  • Odsuń bluszcz – odsłonisz drzwiczki drugiej skrzynki.
  • Na obu śrubach mocujących drzwiczki skrzynki użyj śrubokrętu.
  • W otwartej skrzynce ustaw napięcie na 240 woltów:
    1. rząd – oba guziki po lewej
    2. rząd – jak wyżej
    3. rząd – lewy guzik po lewej, a prawy po prawej
    4. rząd – jak wyżej.

    Obrazek

  • Zasilanie podnośnika zostało włączone.
  • Zamknij zbliżenie skrzynki (kursor w tył 1x).
  • Stań przy drzwiach wejściowych do garażu (w prawo, prosto 2x, w lewo 2x).
Podnośnik samochodowy
  • Lupą kliknij na ścianie panel podnośnika (obok napisu „Power”).
  • Na zbliżeniu panelu wciśnij świecący guzik u góry – podniesiesz samochód.
Kluczyki samochodowe
  • Gdy samochód jest w górze, lupą zajrzyj do okratowanego kanału pod samochodem.
  • Magnetyczną wędką wyłów z kanału kluczyki samochodowe.
  • Zamknij zbliżenie kanału (kursor w tył 2x).
Szpachelka archeologiczna i dokumenty
  • Wyświetl panel podnośnika (na ścianie obok napisu „Power”). Środkowym przyciskiem opuść samochód.
  • Lupą obejrzyj bagażnik samochodu.
  • Na zamku bagażnika użyj kluczyków z kanału.
  • Z bagażnika zabierz przede wszystkim szpachelkę archeologiczną.

    Obrazek

  • Pozostałe przedmioty w bagażniku to dokumenty uzupełniające fabułę i będące podpowiedzią do zagadek:
    • Zdjęcia Agathy Dunn-Harker, archeolog, która w 1965 odkryła w Barrow Farm grób Baibin.
    • Pamiętnik Agathy Dunn-Harker – w notes jest wetknięta kartka z wyszczególnieniem przedmiotów znalezionych w grobie na farmie (podpowiedź do zagadki).
    Obrazek


    • Rulon z rysunkiem, z którego dowiadujemy się, jak były rozmieszczone przedmioty w grobie Baibin (podpowiedź do zagadki).
    • Dwie książki traktujące o mitologii Celtów.
  • Wycofaj się do widoku garażu (kursor w tył 2x).
Przy wyjściu z garażu
  • Wychodząc z garażu, rozejrzyj się wokół.
  • Spod ściany zabierz łom.
  • Przyjrzyj się wiszącym na ścianie rysunkom wtyczki elektrycznej (podpowiedź do zagadki).

    Obrazek

  • Wyjdź na podwórko przed garażem.
  • Uwaga! W tym momencie masz łom, który umożliwi wejście do wnętrza Barrow Hill Service Station – w poradniku to część 12.
10. GDZIE JEST OLLY

  • Od wizyty w grobowcu wiesz, że Olly Tindle zgubił okulary i zabłąkał się gdzieś w motelowej części stacji. Żeby mu pomóc, musisz wrócić do biura.
Do biura
  • Tuż po wyjściu z garażu: obrót w prawo 2x, lekko w lewo – stoisz pod drzwiami biura.
  • Otwórz drzwi biura.
Awaria monitoringu
  • Gdy stoisz w otwartych drzwiach biura, kliknij monitor z białymi napisami w głębi pomieszczenia.
  • Okaże się, że system monitoringu nie działa, trzeba więc skontaktować się z firmą ochroniarską.
  • Na ekranie zbliżenia monitora kliknij kartę informacyjną (na blacie pod monitorem), a następnie słuchawkę telefonu obok monitora.
  • Pracownik firmy poprosi o podanie identyfikatora obiektu – na małej klawiaturze w prawym dolnym rogu ekranu wystukaj cyfry: 2, 4, 2, 6, 7, 3 (odpowiadają identyfikatorowi BH 2673).
  • Teraz ochroniarz spyta o kod błędu – wystukaj cyfry: 4, 7, 5 (brak sygnału).

    Obrazek

  • Po tej rozmowie awaria zostanie naprawiona.
Wyprowadzić Olly'ego z motelu
  • Gdy na monitorze pojawią się podglądy z poszczególnych kamer, kliknij środkowy w górnym rzędzie – wyświetlisz obraz z pokoju, gdzie jest Olly.

    Obrazek

  • Teraz poprowadź chłopaka, klikając na kolejnych obrazach kursory:
    1. w lewym dolnym rogu ekranu
    2. w lewym dolnym rogu ekranu
    3. w lewym dolnym rogu ekranu
    4. w lewo w dół, tak żeby przeszedł przez dziurę w płocie
    5. w głąb ekranu (przez dziurę w ścianie)
    6. u góry po prawej, żeby wszedł w korytarz
    7. do góry w drzwi garażu, gdy Mia jest odwrócona tyłem lub zupełnie niewidoczna (może stać w innym miejscu).
    Obrazek

  • Zamknij zbliżenie monitora z podglądem z kamer.
  • Wycofaj się na podwórko przed biurem (kursor w tył).
  • Niestety, nie do końca się udało – z ręki chłopaka zabierz legitymację Olly'ego.
  • Lupą kliknij głowę Olly'ego. Zapamiętaj znak narysowany na jego czole – to podpowiedź do zagadki.
11. NAWIĄZAĆ KONTAKT Z GUSEM

  • Świadkiem zaczarowania Olly'ego był Gus Bevan, który stał za płotem na ścieżce przy grobowcu. Chłopak przestraszył się i uciekł.
Śladami Gusa – odtwarzacz mp3
  • Przy zaczarowanym Ollym: obrót w lewo, prosto.
  • Na ścieżce przy grobowcu: w lewo, prosto, w prawo, prosto.
  • W lesie: prosto, w prawo, prosto 3x.
  • Między kolejnymi krokami w lesie odbierz telefoniczną wiadomość od Gusa. Chłopak powie o rozstrojonym transmiterze i instrukcji zostawionej w budce telefonicznej. Wspomni też o konieczności odnalezienia kart pamięci i dokończeniu szkolnego projektu w laptopie Mii.
  • Pod anteną: prosto, tak żeby wejść na teren za siatką.

    Obrazek

  • Gdy znajdziesz się za siatką, lupą wyświetl skrzynkę elektryczną po prawej.
  • Na śrubkach w czterech rogach skrzynki użyj śrubokrętu.
  • Z otwartej skrzynki weź odtwarzacz mp3 Gusa.
  • Wycofaj się na ścieżkę (2x kursor w tył) i obróć w lewo – widzisz budkę telefoniczną. Idź tam.
  • Otwórz drzwi budki telefonicznej.
  • Zabierz instrukcję do transmitera przyczepioną przez Gusa do telefonu.
  • Opisana trasa na obrazku poniżej zaznaczona na żółto.

    Obrazek
  • Uwaga! Teraz możesz wrócić do lasu i sprawdzić, co z tym transmiterem (w poradniku to część 13). Lub jeśli masz już łom, możesz poszukać w środku nieczynnej stacji obsługi kart pamięci, o których mówił Gus Bevan.
12. WE WNĘTRZU BARROW HILL SERVICE STATION

  • Stacja obsługi jest oświetlona i masz łom. Możesz wejść do środka, ale najpierw musisz znaleźć odpowiednie drzwi.
Do środka stacji obsługi
  • Przy budce telefonicznej zejdź na szosę.
  • Na szosie skręć w prawo i bramą wejdź na teren stacji obsługi.
  • Znaną już dziurą w płocie przejdź na tyły stacji.
  • Za dziurą w płocie: prosto, obrót w lewo – lupą wyświetl drzwi ze znakiem The Dark Path.

    Obrazek

  • Podejdź do drzwi i użyj na nich łomu.
Kuchnia – karta pamięci i wtyczka
  • Po wejściu do kuchni wysłuchaj kolejnego fragmentu audycji Emmy Harry.
  • Wkrótce też zauważysz, że wieko zamrażarki się rusza!
  • Podejdź do zamrażarki (kursor po prawej stronie regału).

    Obrazek

  • Otwórz wieko zamrażarki – wypuścisz muchy, ale w kuchni jest coś, co je wypłoszy.
  • Obróć się 2x w prawo, idź prosto i w prawo.
  • Lupą wyświetl zbliżenie półki nad kuchenką.

    Obrazek

  • Przełącznikiem po prawej włącz lampę owadobójczą – pozbędziesz się much.
  • Wróć do zamrażarki. Podnieś jej wieko. Z środka weź kartę pamięci 3/8.
  • Przy zamrażarce obróć się 2x w prawo, idź prosto i w lewo – staniesz przed drzwiami do kawiarni.
  • Lupą wyświetl zbliżenie stolika przy drzwiach do kawiarni.

    Obrazek

  • Zrzuć ze stolika popsuty mikser. Weź wtyczkę elektryczną. Zamknij zbliżenie stolika.
  • Wejdź do kawiarni.
Kawiarnia – bezpiecznik, dwie karty pamięci
  • Tuż po wejściu do kawiarni znajdziesz się za blatem z kasą.
  • Obróć się w lewo. Lupą wyświetl zbliżenie kasy.
  • Z szufladki kasy zabierz bezpiecznik.

    Obrazek

  • Zamknij szufladkę i zbliżenie kasy.
  • Wejdź w głąb kawiarni.
  • Lupą wyświetl zbliżenie stolika po lewej.
  • Na stoliku leży gazeta z odręczną notatką – to podpowiedź do zagadki.
  • Weź ze stolika zapałki.
  • Świeczki wokół liścia z kasztanem zapal w następującej kolejności:
      na godzinie dwunastej, siódmej, piątej, dziewiątej, trzeciej.
    Obrazek

  • Kliknij kasztan raz i drugi raz – zdobędziesz kartę pamięci 4/8.
Skąd się wzięło rozwiązanie?
  • Zamknij zbliżenie stolika z pentagramem. Obróć się w lewo.
  • Obejrzyj stolik przy oszklonych drzwiach.

    Obrazek

  • Spomiędzy okładek menu, które stoi na stoliku, zabierz kartę pamięci 5/8.
  • Zamknij zbliżenie stolika. Oszklonymi drzwiami wejdź do holu.
Hol – karta pamięci, kamienie z runami, tarcza modlitewna
  • Po wejściu do holu stoisz twarzą do drzwi z napisem „Office”. Obróć się w lewo.
  • Obejrzy stolik z naczyniami. Weź z niego kartę pamięci 6/8.

    Obrazek

  • Po zamknięciu zbliżenia stolika obróć się 2x w prawo.
  • Z okrągłego stolika przy prawej krawędzi ekranu weź kamienie z runami.
  • Ze blatu w głębi ekranu zabierz tarczę modlitewną.

    Obrazek

  • Wróć do kuchni.
Kuchnia – wypalona tarcza modlitewna
  • Po przejściu z kawiarni do kuchni zatrzymasz się przed półką z lampą owadobójczą. Obróć się w prawo.
  • Podejdź do kącika z mikrofalówką (kursor po lewej stronie regału).
  • Lupą wyświetl zbliżenie kontaktu i zniszczonego kabla mikrofalówki.
  • Na końcówkach kabla użyj wtyczki (zabrana wcześniej ze stolika przy drzwiach do kawiarni).
  • We wtyczce umieść bezpiecznik (zabrany z szufladki kasy w kawiarni).
  • Kliknij wybrany kabel, a następnie właściwą śrubkę:
      żółto-zielony – górna śrubka
      brązowy – śrubka po prawej
      niebieski – śrubka po lewej
      .
    Obrazek

  • Zamknij ekran zbliżenia (2x kursor w tył) – wtyczka automatycznie trafi do gniazdka.
  • Lupą obejrzyj mikrofalówkę.
  • Otwórz drzwiczki mikrofalówki i w środku umieść tarczę modlitewną.
  • Zamknij drzwiczki i kliknij panel mikrofalówki.
  • Po chwili wyjmij z mikrofalówki wypaloną tarczę modlitewną – teraz masz podpowiedź, jak uruchomić mechanizm przy źródełku w lesie.
  • Wyjdź z kuchni na podwórko.
13. ROZSTROJONY TRANSMITER

  • Ze słów Gusa wynika, że sygnał z kamery ustawionej w Barrow Farm jest zbyt słaby, więc transmiter na końcu pomarańczowego kabla trzeba dostroić.
  • W instrukcji zostawionej w budce telefonicznej Gus podaje wytyczne dotyczące przekazu:
      to obraz bez dźwięku
      sygnał musi być silniejszy niż ustawiono
      tryb wideo ab.
      sygnał dla monitora digital
      obszar North Hemisphere.
  • Teraz trzeba znaleźć transmiter.
Gdzie jest transmiter?
  • Transmiter jest w lesie, w miejscu oznaczonym na mapie poniżej krzyżykiem.

    Obrazek
Droga do transmitera po wejściu w las
  • Od anteny: prosto 2x, w lewo.
  • Od budki telefonicznej: prosto 3x, w lewo.
  • Od grobowca: prosto, w prawo, prosto, w prawo.
  • Przy znaku kierującym do miejsca biwakowania (zwróć uwagę, że możesz go zobaczyć na dwóch sąsiednich ekranach) lupą wyświetl ziemię.

    Obrazek

  • Odgarnij liście – transmiter leży między kamieniami.
Dostroić transmiter
  • Podnieś transmiter i wyświetl jego zbliżenie.
  • Wprowadź ustawienia według instrukcji Gusa:
      górne przyciski: ON oraz VI
      środkowe pokrętła: 5 oraz Ab
      dolne przyciski: REC, MONITOR, DIGI oraz N.HEM.
    Obrazek

  • Zamknij zbliżenie (kursor w tył 2x).
  • Jeśli chcesz, po przywróceniu sygnału możesz zobaczyć, co się dzieje na farmie (kliknij w inwentarzu komórkę Mii, a w niej ikonę kamery).
  • Jeśli obrócisz się w tym miejscu ścieżki o 180 stopni (2x), zobaczysz ścieżkę do Barrow Farm. Niestety, przejście jest strzeżone przez magiczną barierę.
14. MAGICZNA BARIERA NA ŚCIEŻCE DO FARMY

  • Magiczną barierę na ścieżce do Barrow Farm stworzyła Mia-Baibin, żeby powstrzymać intruzów. Przeszkodę możesz pokonać, używając właściwej sekwencji znaków na skale przy ścieżce.
  • Kręcąc się po lesie, dostaniesz telefoniczną wiadomość od Emmy Harry – odbierz ją.
Droga przez las do ścieżki na farmę
  • Od anteny: prosto 2x, w prawo.
  • Od budki telefonicznej: prosto 3x, w prawo.
  • Od grobowca: prosto, w prawo, prosto, w lewo.
Gdzie jest skała-klucz – podkowa
  • Gdy stoisz już u wylotu ścieżki na farmę (jak na obrazku poniżej), idź prosto.

    Obrazek

  • Lupą wyświetl zbliżenie starego traktora. Zabierz przyczepioną do niego podkowę. Zamknij ekran zbliżenia traktora (1x kursor w tył).
  • Gdy stoisz twarzą do traktora, obróć się w prawo 2x – przed sobą masz skałę, która otwiera przejście do Barrow Farm.
  • Na mapie to miejsce jest oznaczone czerwonym krzyżykiem.

    Obrazek
Podpowiedź do zagadki
  • Jeśli chcesz, obejrzyj skałę przy ścieżce na farmę. Najpierw wyświetl ją lupą, a przez moment zauważysz na niej trzy pulsujące runy.
  • Spójrz na kartkę leżącą na ziemi przy skale. Zapamiętaj sposób ułożenia tych run, które pulsowały na skale.
  • Teraz idź do grobowca (po zamknięciu zbliżenia skały obrót w prawo, prosto, w prawo, prosto, w lewo, prosto).
  • W grobowcu wyświetl lupą ołtarzyk z gałązek i kamyków (na ziemi, pośrodku pomieszczenia)
  • Jeśli na ołtarzyku jeszcze leży dużo kamyków, zabierz część. Teraz użyj tu kamieni z runami (zabrane z holu stacji w części 12. poradnika).
  • Trzy runy, które przypominają litery B, Y oraz H, ułóż pionowo wewnątrz okręgu z gałązek według wskazówki z kartki przy skale.

    Obrazek

  • Teraz automatycznie w okrągłym otworze nad ołtarzykiem zobaczysz sekwencję obrazków – zapamiętaj ją.

    Obrazek

  • Wróć do lasu, do skały przy ścieżce.
  • Klikaj znaki wyryte w skale i słuchaj dźwięków, które im towarzyszą.
  • Skojarz dźwięki z obrazkami widzianymi w otworze nad ołtarzykiem w grobowcu.
  • Teraz kliknij znaki na skale jeszcze raz, ale we właściwej kolejności, czyli takiej, którą wskazuje kolejność obrazków wyświetlanych w grobowcu.
Przełamać magiczną barierę.
  • Na skale przy ścieżce do farmy kliknij kolejno znak położony:
    1. najbardziej po lewej (pohukiwanie sowy)
    2. najbardziej po prawej (odgłos nietoperza)
    3. najwyżej (szczek lisa)
    4. najniżej (ryk jelenia)
    5. pośrodku (szum liści)
    Obrazek

  • Gdy bariera się rozsunie, idź prosto – jesteś przed domem na Barrow Farm.
15. KARTY PAMIĘCI Z FARMY I Z LASU

  • W tym momencie w inwentarzu brakuje dwóch kart pamięci: z Barrow Farm i z lasu w pobliżu kamiennego kręgu.
  • Ich położenie jest zaznaczone na obrazku poniżej czerwonymi krzyżykami.

    Obrazek
Droga przez las na farmę po przełamaniu magicznej bariery
  • Od anteny: prosto 2x, w prawo, prosto, w prawo, prosto 2x.
  • Od budki telefonicznej: prosto 3x, w prawo, prosto, w prawo, prosto 2x.
  • Od grobowca: prosto, w prawo, prosto, w lewo, prosto, w prawo, prosto 2x.
  • Od kamiennego kręgu: przy kamieniach obrót 2x, prosto 3x, w lewo, prosto, w lewo, prosto, w prawo, prosto 2x.
Barrow Farm – karta pamięci
  • Podejdź do drzwi budynku.
  • Lupą wyświetl zbliżenie drzwi, a potem kamiennego kopczyka ułożonego pod nimi.
  • Zdejmij kamienie z wierzchu – weź kartę pamięci 7/8.

    Obrazek

  • Zamknij zbliżenie (2x kursor w tył) i obróć się w prawo – widzisz otwarte okno budynku.
Barrow Farm – otwarte okno

Obrazek


  • Jeśli spróbujesz wejść przez okno, Mia-Baibin zareaguje i znajdziesz się głęboko w lesie, w pobliżu kamiennego kręgu.
Kamienny krąg – karta pamięci
  • Przy kamieniach obróć się 2x w prawo lub w lewo. Idź prosto i znów obróć się 2x w prawo lub lewo (w ten sposób spojrzysz za siebie).
  • Lupą wyświetl zbliżenie dziupli na drzewie w pobliżu pnia ze znakiem czerwonej dłoni.

    Obrazek

  • Z dziupli zabierz kartę pamięci 8/8.
  • Zamknij zbliżenie dziupli.
Jeśli musisz wrócić na farmę
  • Gdy stoisz twarzą do pnia z odciskiem czerwonej dłoni: w prawo 2x, prosto 2x, w lewo, prosto, w lewo, prosto, w prawo, prosto 2x.
Jeśli masz osiem kart pamięci
  • Gdy stoisz twarzą do pnia z odciskiem czerwonej dłoni: w prawo 2x, prosto 3x.
  • Wejdź do grobowca.
16. SZKOLNY PROJEKT FILMOWY

  • Mia, Olly i Gus filmowali swoje przygotowania do dnia równonocy jesiennej. Każde nagranie znalazło się na osobnej karcie pamięci.
  • Żeby zmontować filmik, musisz mieć osiem kart pamięci:
    1. z kamiennego kopca przy ścieżce do grobowca – zabrana w części 5. poradnika
    2. z tenisówki Mii w grobowcu – część 6. poradnika
    3. z zamrażarki w kuchni stacji obsługi – część 12. poradnika
    4. z kasztana z kawiarni w stacji obsługi – część 12. poradnika
    5. z menu z kawiarni w stacji obsługi – część 12. poradnika
    6. z stolika z naczyniami w holu stacji obsługi – część 12. poradnika
    7. z kamiennego kopca pod drzwiami Barrow Farm – część 15. poradnika
    8. z dziupli drzewa w pobliżu kamiennego kręgu – część 15. poradnika.
  • Program do montażu filmu znajdziesz w laptopie Mii w grobowcu.
Laptop Mii
  • Po wejściu do grobowca kliknij lupą laptop przy lewej krawędzi ekranu.
  • Jeśli sprzęt jest jeszcze zabezpieczony hasłem, w okienko wpisz Q306 i wciśnij klawisz Submit. (Szczegółowy opis laptopa znajdziesz w części 6. poradnika).
Edycja filmu
  • Na pulpicie wybierz ikonę niebieskiej książki, a potem przycisk Edit Project.
  • W programie:
    1. Przyciskiem Capture Clips wczytaj filmiki.
    2. Fragmenty filmów wczytają się z kart pamięci, ale w niewłaściwej kolejności.
    3. Wciśnij przycisk Play, żeby poznać materiał. W trakcie oglądania dobrze jest numerować filmiki, tak jak się wyświetlają, i krótko zanotować ich treść.
    Obrazek

  • Żeby uporządkować filmiki, chwyć LPM ikonę wybranego fragmentu i upuść ją we właściwej kratce. Na przykład w moim przypadku początkowy fragment został wczytany jako siódmy, więc przenoszę go do pierwszej kratki. (Wyparty fragment z pierwszej kratki trafi na puste miejsce w siódmej kratce).

    Obrazek

  • W ten sposób uporządkuj wszystkie fragmenty filmu.
Prawidłowa kolejność filmików
  1. Ktoś zapala ulotkę od świecy i gasi ją butem.
  2. Olly ogląda ulotki i książkę. Gus go pyta, czy poważnie myśli o Mii.
  3. Gus maluje znak dark path.
  4. Ktoś wrzuca ostatnią ulotkę w szparę na listy.
  5. Ktoś puka do drzwi, potem otwiera je kluczem.
  6. Mia rysuje kredą pentagram na posadzce.
  7. Mia pokazuje Gusowi książkę, a symbole przechodzą na nią.
  8. Opętana Mia mówi jakimś dziwnym językiem.
  • Po uporządkowaniu fragmentów filmu, wciśnij przycisk Make Movie.

    Obrazek

  • Jeśli kolejność filmików jest prawidłowa, automatycznie wczyta się dodatkowy fragment.
  • Teraz przyciskiem Play możesz obejrzeć zmontowaną całość.
  • Zamknij komputer przyciskiem Sleep.
  • Wyjdź z grobowca.
  • Tuż potem dostaniesz telefoniczną wiadomość od Gusa – Mia go chyba dopadła.
  • Sprawdź, co się dzieje na farmie (po wejściu w las przy grobowcu: prosto, w prawo, prosto, w lewo, prosto, w prawo, prosto 2x).
17. DRUGI RAZ NA FARMIE

  • Podejdź do budynku i obróć się w prawo.
  • Lupą wyświetl otwarte okno i wejdź przez nie.
  • Zapal świece na stoliku po prawej i obróć się w lewo.

    Obrazek

  • Wejdź do sąsiedniego pomieszczenia. Tu poszukaj kominka.
  • Lupą wyświetl zbliżenie kominka.
  • Z paleniska wygarnij trochę węgli i skrawki papieru.
  • Kliknij skrawki papieru – otworzysz ekran układanki.
  • Skrawki klikaj LPM i zostawiaj w wybranym miejscu. Fragment po lewej u góry jest nieruchomy, więc pozostałe dopasowuj do niego.

    Obrazek

  • Weź gotową mapę przejścia do BHR – teraz z szosy przy stacji obsługi będzie można wejść na bagna i przedostać się do siedziby Emmy Harry.
  • Zamknij zbliżenie kominka (kursor w tył 2x).
  • Wyjdź przez okno na zewnątrz.
  • Musisz poszukać Gusa. Idź do budki telefonicznej. (Po wyjściu przez okno: obrót w lewo, prosto, w lewo, prosto 2x, w lewo, prosto 2x, w lewo).
18. GDZIE JEST GUS

  • Po zrealizowaniu szkolnego projektu filmowego i otrzymaniu wiadomości telefonicznej od Gusa wiesz, że z chłopcem stało się coś złego. Od tego momentu możesz zacząć go szukać.
  • Gusa znajdziesz w budce telefonicznej przy szosie.
Budka telefoniczna
  • Otwórz drzwi budki.
  • Lupą kliknij zaczarowaną postać.
  • Weź przyczepioną do bluzy legitymację Gusa.
  • Zapamiętaj znak na czole chłopaka – to podpowiedź do zagadki.
  • Zamknij zbliżenie (2x kursor w tył).
  • Zejdź na szosę. Tam skręć w prawo. Idź w kierunku samochodu i bramy do stacji obsługi.
19. BARROW HILL RADIO

  • Gdy masz mapę z kominka na farmie, możliwe się staje przejście przez bagna do siedziby Emmy Harry.
Ukryte przejście na bagna
  • Idź do samochodu, który stoi na szosie przy bramie do stacji obsługi.
  • Gdy znajdziesz się blisko samochodu, usłyszysz kolejny fragment audycji Emmy, tym razem bardziej dramatyczny niż poprzednie. W trakcie bohater automatycznie wsiądzie do auta.
  • Wysiądź z samochodu (kursor przy prawej krawędzi ekranu). Obróć się w prawo. Idź 1x prosto. Znów obróć się w prawo – stoisz na początku ścieżki do BHR.

    Obrazek
Przez bagno
  • Idź prosto ścieżką, a potem kładką z desek.
  • Wkrótce trafisz na dziurę w pomoście.
  • Obróć się do tyłu. Zabierz deskę, po której bohater właśnie przeszedł. (Dziwne, chyba nie powinno jej tu być, ale leży).
  • Wróć do widoku dziury. Użyj na dziurze deski.
  • Idź kładką do przyczepy Emmy.
Na zewnątrz przyczepy
  • Lupą wyświetl zbliżenie pojemników na śmieci pod ścianą przyczepy.

    Obrazek

  • Z otwartego pojemnika zabierz cynową puszkę. Zamknij zbliżenie pojemnika.
  • Podejdź do pomostu z latarnią i krzesłem.
  • Z krzesła podnieś gazetę.
  • Na zbliżeniu kliknij prawy górny róg gazety – zdobędziesz fotkę Emmy.

    Obrazek

  • Wejdź do przyczepy.
W przyczepie Emmy
  • Emma też została zaczarowana.
  • Kliknij jej postać 2x lupą – z szyi weź wisiorek z Vinceyem.
  • Zamknij zbliżenie (2x kursor w tył) i obróć się w prawo.
  • Spomiędzy rupieci na dnie szafy zabierz wędkę.

    Obrazek

  • Wyjdź z przyczepy.
Do szosy
  • Kładką z desek idź w kierunku szosy.
  • Gdy trafisz na dziurę w pomoście, powtórz manewr z przekładaniem deski.
20. TERENY PIKNIKOWE W LESIE

  • Zgubione okulary Olly'ego znajdziesz w grillu na terenach piknikowych. Na mapie to miejsce jest oznaczone krzyżykiem.

    Obrazek

  • Przedmiot możesz stamtąd zabrać dużo wcześniej, niż wskazuje poradnik, bo już po zdobyciu olejarki (zabrana z garażu w części 9. poradnika).
Droga przez las do terenów piknikowych
  • Od budki telefonicznej: prosto 5x, w prawo – jesteś na rozwidleniu ze znakiem zwężenia drogi.
  • Od grobowca: prosto – jesteś na rozwidleniu ze znakiem zwężenia drogi.
  • Na rozwidleniu ze znakiem zwężenia drogi: lekko w lewo.

    Obrazek

  • Przy znaku zakrętu: lekko w lewo.

    Obrazek

  • W trzecim miejscu ze znakami ostrzegawczymi: prosto 3x.

    Obrazek
Grill – okulary Olly'ego
  • Lupą wyświetl zbliżenie grilla.
  • Na ruszcie grilla użyj olejarki – weź okulary Olly'ego.

    Obrazek

  • Zamknij zbliżenie grilla.
21. OŁTARZ DRUIDÓW

  • Żeby odczarować Oll'ego, Gusa i Emmę musisz mieć między innymi zrobione z gałązek znaki, które charakteryzują ich osobowość. Podobny znak należy też sporządzić dla opętanej Mii, żeby ją wyzwolić spod wpływu Baibin.
  • Do tworzenia znaków możesz przystąpić zaraz po zdobyciu szpachelki archeologicznej (zabrana z garażu w części 9. poradnika).
  • O teorii znaków z gałązek możesz poczytać w książce „The Dark Path” zabranej z grobowca w części 6. poradnika. (Jeśli nie masz jej w inwentarzu, a jesteś akurat na farmie, to egzemplarz Mii leży na posadzce przy pentagramie).
  • Dobrym miejscem do wiązania gałązek jest pień-ołtarz pośrodku lasu. Na mapie poniżej to miejsce jest oznaczone krzyżykiem.

    Obrazek
Droga przez las do pnia-ołtarza
  • Od terenów piknikowych: po zamknięciu zbliżenia grilla obrót w prawo 2x, prosto 5x, w prawo 2x, na rozwidleniu przy znaku zwężenia drogo prosto.

    Obrazek

  • Od budki telefonicznej: prosto 4x, w prawo, prosto.
  • Od grobowca: prosto 2x.
Jak tworzyć znaki
  • Lupą wyświetl zbliżenie pnia-ołtarza.
  • Na mchu porastającym pień użyj kilka razy szpachelki archeologicznej.
  • Schowaj szpachelkę.
  • Na oczyszczonym pniu kliknij któryś z rowków – w tym miejscu pojawi się gałązka.
  • Jeśli chcesz usunąć gałązkę z rowka, kliknij ją.
  • W inwentarzu otwórz książkę „The Dark Path”. Kliknij u góry zakładkę oznaczoną rzymską dziesiątką – wyświetlisz stronę z możliwymi do złożenia znakami.

    Obrazek

  • Zamknij książkę i ułóż na pniu wybrany znak.
  • Jeśli znak jest złożony poprawnie, automatycznie trafi do inwentarza.
Powerful dla Mii
  • Znak mocy kojarzony z Mią. Pojawia się na przykład na pulpicie jej laptopa czy na dekolcie dziewczyny na filmiku pokazującym scenę jej opętania.

    Obrazek
Orator dla Emmy
  • W grze nie ma wyraźnego skojarzenia tego znaku z Emmą, ale on najbardziej pasuje do radiowej didżejki.

    Obrazek
Cowardly dla Olly'ego
  • Olly kilka razy mówił, że jest tchórzem. Po zaczarowaniu ten znak zobaczysz też na jego czole, choć tu jest odwrócony. Układając znak z gałązek, romb umieść u góry, tak jak wskazuje książka.

    Obrazek
Brave dla Gusa
  • Po zaczarowaniu chłopak ma na czole znak odwagi. Znak możesz też zobaczyć na ścianie przy grobowcu, gdzie jest graffiti z imieniem Gusa.

    Obrazek
22. KAMIENNY KRĄG

  • Olly, Gus i Emma wypowiedzieli w tę szczególną noc imię Baibin, a ta zabrała ich dusze.
  • Żeby czar odwrócić, musisz mieć dla każdego z nich odpowiedni znak z gałązek. O szczegółach sporządzania znaków możesz przeczytać wyżej (część 21. poradnika).
  • Ponadto musisz posiadać podobizny (zdjęcia) tej trójki i po jednym przedmiocie należącym do każdego z nich.
  • Te rzeczy należy złożyć przy kamieniach życzeń w kamiennym kręgu. To miejsce na mapie jest oznaczone czerwonym krzyżykiem.

    Obrazek
Droga przez las do kamiennego kręgu
  • Od pnia-ołtarzyka: po zamknięciu zbliżenia pnia obrót w prawo 2x, prosto, w prawo 2x, lekko w lewo przy znaku zwężenie drogi – teraz znajdziesz się przy znaku zakrętu.
  • Od budki telefonicznej: prosto 4x, w prawo, lekko w lewo przy znaku zwężenie drogi – teraz znajdziesz się przy znaku zakrętu.
  • Od anteny: prosto 3x, w prawo, lekko w lewo przy znaku zwężenie drogi – teraz znajdziesz się przy znaku zakrętu.
  • Od grobowca: prosto, lekko w lewo przy znaku zwężenie drogi – teraz znajdziesz się przy znaku zakrętu.
  • Od terenów piknikowych (od schodów): prosto 3x, w prawo 2x – teraz znajdziesz się przy znaku zakrętu.
  • Na rozwidleniu ze znakiem zakrętu: prosto.

    Obrazek

  • Przy pniu z czerwonym odciskiem dłoni: lekko w prawo.

    Obrazek
Kamienny krąg
  • Lupą obejrzyj trzy kamienie w kręgu.
  • Przeczytaj dokumenty przytwierdzone do każdego kamienia, a zorientujesz się, kto składał życzenia przy którym kamieniu.
  • Prośba o zdrowie dla kogoś z rodziny to Gus. Autorem miłosnego wierszyka dla Mii jest pewnie Olly. Emma pisze o swoich słuchaczach i tęsknocie za Vinceyem, który również zniknął na Barrow Hill w 2006. (Hm, w motelu był jakiś szkielet, chyba właśnie psa).
  • Teraz wyświetl lupą wybrany kamień. U góry umieść właściwy znak z gałązek. Odsuń luźny odłamek skalny poniżej. W tym miejscu połóż podobiznę tej osoby i należący do niej przedmiot.
  • Jeśli dopasowanie jest prawidłowe, włączy się animacja.
  • Po animacji zamknij zbliżenie kamienia i przejdź do następnego.
Kamień po prawej – Gus
  • Znak odwagi (brave).
  • Legitymacja Gusa (zabrana z budki telefonicznej w części 18. poradnika).
  • Odtwarzacz mp3 (znaleziony w skrzynce elektrycznej przy antenie w części 11. poradnika).
Kamień w głębi – Olly
  • Znak tchórza (cowardly).
  • Legitymacja Olly'ego (zabrana z tylnego podwórka stacji obsługi w części 10. poradnika).
  • Okulary (wzięte z grilla na terenach piknikowych w części 20. poradnika).
Kamień po lewej – Emma
  • Znak mówcy (orator).
  • Fotka Emmy (wydarta z gazety z krzesła na pomoście przy jej przyczepie w części 19. poradnika).
  • Wisiorek z Vinceyem (zdjęty z szyi Emmy w jej przyczepie w części 19. poradnika).
Wiadomości telefoniczne
  • Po opuszczeniu kamiennego kręgu i wejściu w las dostaniesz przez telefon jedną po drugiej trzy wiadomości – odbierz je.
  • Dowiesz się, że cała trójka odżyła i ma się w miarę dobrze, ale i tak musisz sprawdzić miejsca, gdzie jeszcze przed chwilą tkwili zaczarowani w posagi.
23. PO ODCZAROWANIU OLLY'EGO, GUSA I EMMY

Idź do budki telefonicznej
  • Gdy stoisz twarzą do kamieni życzeń w kamiennym kręgu: obrót w prawo 2x, prosto 3x, w lewo, prosto 3x, w lewo, prosto.
Budka telefoniczna – nóż wielofunkcyjny
  • Otwórz drzwi budki.
  • Z podłogi podnieś zgubiony przez Gusa nóż wielofunkcyjny.

    Obrazek
Idź do przyczepy Emmy Harry
  • Zejdź na szosę przed stacją obsługi.
  • Przed samochodem skręć w lewo.
  • Idź przez bagna ścieżką i po pomście. Gdy trafisz na dziurę w pomoście, zastosuj manewr przekładania deski.
  • Wejdź do przyczepy.
Przyczepa Emmy – kaczka z makaronem i napój dla Baibin
  • Wejdź w głąb przyczepy i obróć się w prawo.
  • Lupą obejrzyj zdjęcie na szafce pod okienkiem.
  • Odsuń zdjęcie. Zza zdjęcia weź pojemnik kaczki z makaronem.

    Obrazek

  • Wróć do drzwi przyczepy i znów ustaw się twarzą do fotela Emmy.
  • Lupą wyświetl kącik z czajnikiem.
  • Na blacie koło czajnika ustaw pojemnik z kaczką z makaronem. Kliknij czajnik – po nalaniu wody weź ugotowaną kaczkę z makaronem.
  • Poodsuwaj naczynia na półce nad blatem koło czajnika. Zza naczyń weź kubek.
  • Kubek ustaw na blacie. Otwórz stojące obok pudełko z herbatkami.
  • Spośród dostępnych torebeczek wybierz (licząc od góry):
      pierwszą – żółto-brązową
      przedostatnią – zielono-fioletową.
    Obrazek

  • Kliknij czajnik. Po nalaniu wody weź z blatu kubek z napojem ożywiającym i pobudzającym.
  • Zamknij zbliżenie blatu z czajnikiem.
Jakie puryny zastosować?
  • Jeśli nie masz jeszcze wędki, zabierz ją z dna szafy.
  • Wyjdź z przyczepy.
  • Wróć przez bagna na szosę.

Idź na tylne podwórko stacji
  • Po zejściu ze ścieżki przez bagna przetnij szosę i bramą wejdź na teren stacji obsługi.
  • Przejdź przez dziurę w płocie na ścieżkę z tyłu stacji.
  • Za dziurą w płocie: prosto 2x, w lewo, skok przez płot.
Tylne podwórko stacji – celtycki wisiorek
  • Po przeskoczeniu przez płot obróć się w prawo 2x.
  • Z miejsca, w którym przedtem siedział zaczarowany Olly, weź torebkę z celtyckim wisiorkiem kupionym dla Mii.

    Obrazek
24. ŹRÓDEŁKO W LESIE

  • Leśne źródełko jest częściowo wyschnięte i zaśmiecone.
  • Źródełko możesz oczyścić i zasilić wodą już po otwarciu sobie drogi do lasu, ale sprawę doprowadzisz do końca dopiero po zdobyciu wędki zabranej z przyczepy Emmy Harry (opis znajdziesz w części 19. poradnika).
  • Na mapie źródełko jest zaznaczone krzyżykiem.

    Obrazek
Droga przez las do źródełka
  • Od grobowca: prosto – jesteś na rozwidleniu ze znakiem zwężenia drogi.
  • Od budki telefonicznej: prosto 4x, w prawo – jesteś na rozwidleniu ze znakiem zwężenia drogi.
  • Przy znaku zwężenia drogi: lekko w lewo.

    Obrazek

  • Przy znaku zakrętu: lekko w lewo.

    Obrazek

  • Przy znaku z wykrzyknikiem: obrót w prawo.

    Obrazek

  • Przez przerwę w ogrodzeniu: prosto.

    Obrazek
Informacje o źródełku
  • Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o źródełku, przy zaśmieconym baseniku obróć się w prawo.
  • Oczyść tablicę informacyjną chusteczkami do rak (zabrane z grobowca w części 6. poradnika).
  • Wróć do widoku zaśmieconego baseniku (w lewo).
Zasilić źródełko – wisiorek i klucz
  • Gdy stoisz twarzą do zaśmieconego baseniku źródełka, obróć się w lewo.
  • Teraz widzisz miejsce, skąd powinna wypływać woda. Tu możesz wyświetlić planszę z kamiennym kopczykiem (lupa) lub wspiąć się na skałki (kursor w przód).

    Obrazek

  • Lupą wyświetl kamienny kopczyk.
  • Pozdejmuj kamyki z wierzchu. Zabierz kryształowy wisiorek.
  • Przeczytaj notatkę, a dowiesz się, że wisiorek pomoże znaleźć klucz do źródełka.
  • Zamknij zbliżenie kamiennego kopczyka (1x kursor w tył).
  • Na ziemi poniżej skałek użyj kryształowego wisiorka.
  • Przesuwaj wisiorkiem po planszy, póki na ziemi nie pojawi się kursor umożliwiający akcję – kliknij w tym miejscu, a wykopiesz klucz do źródełka.

    Obrazek

  • Teraz kursorem w przód wejdź na skałki.
  • Lupą wyświetl mechanizm otwierający dopływ wody.
  • Jeśli potrzebujesz podpowiedzi, obejrzyj w inwentarzu wypaloną tarczę modlitewną (szczegóły jej przygotowania w części 12. poradnika).
  • Na wypalonej tarczy widać układ elementów z mechanizmu otwierającego źródełko. Tu zwróć uwagę, że podłużne otwory w kamiennych kręgach mechanizmu powinny się znaleźć na dole.

    Obrazek

  • Zamknij podgląd tarczy modlitewnej.
  • Na otworze pośrodku mechanizmu użyj klucza do źródełka.
  • Kliknij pierścienie mechanizmu:
      najmniejszy 4x
      średni 2x
    .
    Obrazek

  • Woda popłynie, a plansza zamknie się automatycznie.
  • Obróć się w lewo, w kierunku baseniku przy źródełku.
Połów – złoty pucharek
  • Kliknij rupiecie w baseniku, jeśli wcześniej nie został oczyszczony.
  • Na oczyszczonej tafli wody użyj wędki zabranej Emmie.

    Obrazek

  • Klikaj powierzchnię wody, póki nie wyłowisz złotego pucharka.
  • Wróć na ścieżkę (w prawo 2x, prosto).
25. GRÓB BAIBIN


Droga przez las na farmę
  • Od źródełka: przy baseniku obrót w prawo 2x, prosto, w lewo, prosto 2x, w lewo, prosto, w lewo, prosto, w prawo, prosto 2x.
  • Od anteny: prosto 2x, w prawo, prosto, w prawo, prosto 2x.
  • Od budki telefonicznej: prosto 3x, w prawo, prosto, w prawo, prosto 2x.
  • Od grobowca: prosto, w prawo, prosto, w lewo, prosto, w prawo, prosto 2x.
  • Od kamiennego kręgu: przy kamieniach obrót 2x, prosto 3x, w lewo, prosto, w lewo, prosto, w prawo, prosto 2x.
  • Gdy podejdziesz do budynku Barrow Farm, zadzwoni telefon – odbierz ostatnią wiadomość od Emmy.
  • Przez otwarte okno wejdź do domu.
Odsłonić grób
  • Lupą wyświetl pentagram narysowany na posadzce.
  • Jeśli chcesz, w książce „The Dark Path” obejrzyj stronę z rozłożeniem metali na pentagramie. Tu weź poprawkę na to, że pentagram na posadzce jest odwrócony w stosunku do tego z książki. (Jeśli nie masz tej książki w inwentarzu, egzemplarz Mii leży na ziemi obok pentagramu).
  • Na ramionach pentagramu umieść:
    • na godzinie jedenastej – cynowa puszka (wygrzebana z pojemnika na śmieci przy przyczepie Emmy w części 19. poradnika)
    • na godzinie pierwszej - wiatrowskaz (zestrzelony z dachu budynku przy ścieżce do grobowca w części 5. poradnika)
    • na godzinie trzeciej – złoty pucharek (wyłowiony ze źródełka w lesie w części 24. poradnika)
    • na godzinie szóstej – żelazna podkowa (zabrana z traktora przy ścieżce do Barrow Farm w części 14. poradnika)
    • na godzinie dziewiątej – pudełko ołówków (znalezione w biurze stacji obsługi w części 8. poradnika).

    Obrazek

  • Jeśli ułożenie będzie prawidłowe, przedmioty znikną, a posadzka popęka.
  • Kliknięciami odsuń popękane płytki.
  • Gdy osłonisz ziemię pod posadzką, użyj tu kilka razy szpachelki archeologicznej – odsłonisz szkielet.
Oddać skradzione artefakty
  • Barbara Dunn-Harker zabrała z odkopanego przez siebie grobu cztery przedmioty, o które teraz upomina się Baibin.
  • W notatce wsuniętej w pamiętnik pani archeolog (znaleziony w bagażniku samochodu w części 9. poradnika) te przedmioty zostały wymienione: praktyczny nóż, gliniana miska z jedzeniem, dekorowany pojemnik z napojem i biżuteria.
  • Na zwiniętym w rulon rysunku (również w bagażniku samochodu) możesz zobaczyć, jak te artefakty były rozmieszczone przy zmarłej.

    Obrazek

  • Bohater nie ma przedmiotów zabranych z grobu, ale dysponuje rzeczami, które mogą je zastąpić. Co prawda w plastikowym kubku jest jedzenie, a nie napój, ale warto spróbować.
  • Lupą wyświetl zbliżenie szkieletu.
  • Obok szkieletu umieść:
    • przy czaszce – celtycki wisiorek (porzucony przez Olly'ego na podwórku przed wejściem do biura stacji w części 23. poradnika)
    • nad kolanami – kubek z napojem (przygotowany w przyczepie Emmy w części 23. poradnika)
    • przy stopach – nóż wielofunkcyjny (zgubiony przez Gusa w budce telefonicznej w części 23. poradnika)
    • poniżej żeber u dołu ekranu – pojemnik z kaczką z makaronem (przygotowany w przyczepie Emmy w części 23. poradnika).
    Obrazek
Uwolnić Mię
  • Na Mii użyj znaku mocy (przygotowany z gałązek w części 21. poradnika).
  • Podnieś dziewczynę z ziemi.
  • Wyjdź z budynku przez okno.

KONIEC
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Wróć do „Barrow Hill: the dark path”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość