Obduction - osiągnięcia/achievements/solucja/poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9603
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 97 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 112 razy
Płeć: Kobieta

Obduction - osiągnięcia/achievements/solucja/poradnik

Postautor: Urszula » 28 sierpnia 2016, 14:41

Gdy ja grałam osiągnięcia jeszcze nie były do zdobycia.
Osiągnięcia jakie zdobyłam grając obecnie 15/15.


Hunrath

1 Użyj zwrotnicy – woda zmieniła bieg, wróć do wagonika. (osiągnięcie LET IT FLOW)

Obrazek

2 Po włączeniu zasilania wróć do C.W. Użyj dzwonka na jego szczególnych drzwiach, powie, czego w dalszej kolejności oczekuje od ciebie. (osiągnięcie – POWER’S ON!)

Obrazek

3 Użyj zaworu, zobaczysz, jak korzenie napełniają się płynem, a samo drzewo zmieni kolor na zielony. (osiągnięcie – THE GLOW MUST FLOW)

Obrazek

KAPTAR

4 Wejdź po drabinie i na przeciwwadze ustaw kod z kartki, a następnie zatwierdź strzałką na samym dole – zdobędziesz (osiągnięcie – SWEET REVENGE)

Obrazek

5 Zejdź na dół i podejdź do maszynki wprowadź kod – 01189998819991197253, gdy światełka będą losowo migać wprowadź kod – 34729207645839020234 – na chwilę lampki powinny zmienić kolor na zielony. Wróć teraz do domu Farlay zdobędziesz (osiągnięcie - EGGCELLENT!). W domu Farlay wyświetlać się będzie losowo wybrane zdjęcie, twórców Obduction.

Obrazek

6 Idź do korzeni i odkręć zawór, woda wypełni basen. (osiągnięcie – CHAIN MY HEART)

Obrazek

Maray

7 Jeśli wprowadzisz numer krypty Farlay – 2/12 odblokujesz (osiągnięcie – SWEET CAROLINE)

Obrazek

8 Jeśli przejdziesz obok sześcianu (ostrzeżenia w całej grze) nie niszcząc go zginiesz i zakończysz grę, ale zdobędziesz (osiągnięcie – CLOSE TO DEATH)

Obrazek

9 Idź do korzeni i odkręć zawór, masz odblokowany kolejny teleport. (osiągnięcie – VERDANT PULSE)

Obrazek

Mofang

10 Jeśli w w Mofang, nie pójdziesz prosto do drzewa, tylko skierujesz się na prawo i w najwyższym punkcie popatrzysz na Ziemię. - (osiągnięcie Raising Arizona)

Obrazek

11 Wejdź jak wcześniej do korzeni i użyj zaworu. (osiągnięcie – MY HEART SOARS)

Obrazek

Hunrath

12 Użyj przycisku obok windy i detonatora, zniszczysz reaktor i zdobędziesz (osiągnięcie - GOING OUT WITH A BANG)

Obrazek

13 oraz w zależności, które zakończenie wybierzesz kolejne 2 osiągnięcia za ukończenie gry - (Scattered Seeds, Home Run)

Obrazek
Obrazek

14 W menu gry wciśnij Twórców, a zdobędziesz (osiągnięcie – PERSONAL THANKS)

Obrazek
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9603
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 97 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 112 razy
Płeć: Kobieta

Re: Obduction - osiągnięcia/achievements

Postautor: Urszula » 30 sierpnia 2016, 18:25

Zdobyłam wszystkie osiągnięcia. :)
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9603
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 97 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 112 razy
Płeć: Kobieta

Re: Obduction - osiągnięcia/achievements

Postautor: Urszula » 07 lutego 2017, 15:19

Wstęp

Zanim zaglądniesz do tego tekstu, odpocznij chwilkę, a być może wpadniesz na rozwiązanie. Jeśli nie, mam nadzieję, że poradnik pomoże w ukończeniu gry.
Sądzę, że nikt, kto miał przyjemność poznać serię „Myst”, nie zdziwi się, że twórcy nie dali nam ekwipunku i naszym zadaniem będzie głównie rozwiązywanie zadań. Masz mieć oczy i uszy otwarte, a czytanie wszelkich notatek jest konieczne. Jeśli chcesz uniknąć wracania do różnych miejsc, warto mieć pod ręką kartkę i ołówek, by notować różne wskazówki. Wyrazy zapisane w poradniku czerwoną czcionką są szczególnie ważne. Poruszasz się przy pomocy klawiszy, myszka służy do badania przedmiotów i uruchamiania maszyn. Gdy wciśniesz Caps Lock, twoja postać będzie biegać. Gra ma dwa zakończenia i to od ciebie zależy, jaki będzie finał. Nie skupiałam się na zdobywaniu osiągnięć – to już pozostawiam wszystkim dociekliwym graczom. W grze można zginąć, czytaj dobrze ostrzeżenia. Powodzenia!

INTRO - Las Lake


• Kieruj się do plaży między skałami.
• Przy brzegu skieruj się w lewo i podążaj w kierunku ogniska.
• Przed ogniskiem skręć w lewo i kieruj się w górę ekranu.
• Przed skałami i brzegiem morza kolejny raz skieruj się w lewo.
• Gdy twój bohater się zatrzyma, poczekaj, aż po animacji trafisz do groty.

Hunrath


• Podejdź do stołu i zapal lampę.
• Wyjdź z groty i kieruj się prosto między skałami.
• Podejdź do dziwnego urządzenia, wciśnij niebieski guzik i posłuchaj, co ma do powiedzenia burmistrz.
• Kieruj się dalej prosto do widocznego w oddali domu.

Dom Farley

• Ze skrzynki pocztowej zabierz list i przeczytaj go.
• Skieruj się do drzwi – trafisz na kolejne dziwne urządzenie.
• Uruchom je i posłuchaj kolejnej osoby.
• Spójrz na słup podpierający ganek i zapamiętaj liczbę 1436, taka sama widnieje na skrzynce pocztowej.

Obrazek

• Spójrz na plakat ostrzegający i sprawdź drzwi - zamknięte.
• Przejdź na lewo, wśród skał znajdziesz groby.
Granatowe ściany otaczające teren są na razie niedostępne – odbijasz się od nich.
• Idź do widocznych w oddali zabudowań i czerwonego promienia.

Miasteczko

• Wejdź po schodkach po prawej i odsłuchaj kolejnego przekazu burmistrza na temat drzewa, uruchamiając urządzenie z hologramem.
• Idąc w kierunku promienia, dotrzesz do ogrodzenia z przejściem, w którym podobny, tylko niebieski, promień skierowany jest do ziemi.

Warsztat

• Przejdź przez ogrodzenie i skieruj się do domku po prawej.

Obrazek

• Podejdź do dziwnych drzwi w głębi, prowadzących do jakby schronu, i wciśnij zielony przycisk.
• Posłuchaj mężczyzny i tego, co ma ci do powiedzenia - musisz przywrócić zasilanie.
• Opuść budynek i przejdź w prawo, przycisk przy wielkich drzwiach nie działa.
• Opuść ten teren i skieruj się w lewo.

Rzeka

• Niedaleko rzeki masz kolejne urządzenie z przekazem.
• Podejdź do wielkiej bramy ze śmigłem, opuść jej prawe skrzydło.

Obrazek

• Podejdź do zwrotnicy na pomoście i pociągnij za rączkę - nic się nie dzieje.

Obrazek

• Wróć do budynku, w którym rozmawiałeś C.W.

Warsztat

• Nie podchodź do drzwi, tylko od razu przy wejściu skieruj się w lewo, a potem w prawo – pomostem dojdziesz do wagonika.

Obrazek

• Użyj rączki i wjedź wyżej.
• Przejdź pomostem wyżej i kieruj się prawą stroną wzdłuż ściany skalnej, aż dojdziesz do tamy i kolejnej zwrotnicy.

Obrazek

• Użyj zwrotnicy – woda zmieniła bieg, wróć do wagonika - (osiągnięcie LET IT FLOW).
• Zjedź na dół, a potem biegnij do bramy ze śmigłem.
• Użyj ponownie zwrotnicy przy pomoście, a [color=red][b]brama się obróci, tworząc przejście. Skorzystaj z niego i biegnij do kolejnej lokacji.

Stacja kolejowa

• Idąc wzdłuż rzeki, dojdziesz do wielkiej kuli, dalej po lewej ogrodzone jakieś wysypisko śmieci.
• Zbadaj przycisk na filarze podtrzymującym kulę, nie działa.
• Wejdź na platformę otaczającą kulę i wejdź do środka, na razie nie bardzo wiadomo, co z tym fantem zrobić.
• Opuść kulę i skieruj się po kładkach w prawo, do drzwi – zamknięte.
• Wróć na drogę i spójrz na ziemię, na której leży gruby kabel prowadzący do jednej z desek zagradzających śmietnik.
• Podejdź do deski i zobacz, że żadna lampka się nie świeci.

Obrazek

• Przejdź teraz do wagonów kolejowych po prawej.
• Pierwszy wagon tuż przy ścianie jest ważny.
• Podejdź do niego i wajchę przełącz na ON, wskazówkę poniżej opuść na dół.

Obrazek

• Przesuń drzwiczki i zobacz kolejny mechanizm.
• Przekręć czerwoną gałkę w lewo i przytrzymaj – nic się nie dzieje.
• Spójrz w dół na rurę, która prowadzi do stacji benzynowej.
• Obróć się na pięcie i biegnij wzdłuż ogrodzenia do stacji benzynowej.

Stacja benzynowa

• Użyj korby na pierwszym dystrybutorze.

Obrazek

• Wróć do wagonu i jeszcze raz użyj czerwonego pokrętła.
• Skieruj je na lewo i przytrzymaj tak długo, aż rurka wypełni się białawym płynem.

Obrazek

• Następnie pokrętło przekręć w prawo i znów trzymaj tak długo, aż zapali się zielone światło i będzie słychać stabilną pracę silnika.
• Wróć do ogrodzenia i zauważ, że niektóre lampki się zaświeciły, co oznacza, że w niektórych częściach miasta przywróciłeś energię.
• Wróć do C.W. Użyj dzwonka na jego szczególnych drzwiach, powie, czego w dalszej kolejności oczekuje od ciebie. (osiągnięcie – POWER’S ON!)

Warsztat

• Opuść budynek i przejdź do końca w lewo, do bramy - użyj przycisku, a otworzysz ją.
• Wejdź po schodach i podejdź do stołu, na którym są zapiski i książka.

Obrazek

• Przeczytaj je dokładnie i zwróć uwagę na wpis z adresem Farley zapisanym od tyłu.
• Użyj urządzenia stojącego na stole - promień skieruj na urządzenie z czerwonym promieniem podtrzymującym skałę świecącą na czerwono – skała zniknie.
• Podejdź do wielkiego urządzenia po lewej, przeczytaj kartkę po lewej i podnieś klapę.
• Kliknij na rączkę, a cylinder przesunie się do przodu i zamknie obwód – na razie nic się nie dzieje.
• Przejdź w lewo i po kładkach podejdź do rusztowania pośrodku, na którym u góry stoi urządzenie wysyłające niebieski promień.
• Naciśnij guzik na słupie, a urządzenie zjedzie na dół.

Obrazek

• Zejdź i ty i biegnij do urządzenia.
• To swoisty wagonik, który może jechać albo strzelać promieniem.

Obrazek

• Gdy użyjesz zielonej rączki u góry po prawej, twój pojazd będzie zdolny poruszać się.
• Wyjdź więc z bramy na zewnątrz i użyj niebieskiego promienia na działku strzelającym promieniem czerwonym.

Obrazek

• Gdy zlikwidujesz promień czerwony, okaże się, że przez wszystkie otaczające cię granatowe skały możesz przejść na drugą stronę.

Stacja kolejowa

• Wróć teraz aż do wagonów, gdzie włączyłeś energię.
• Omiń je i przejdź przez stację kolejową. Kierując się w górę, dojdziesz do ukrytych w tunelu po prawej stronie drzwi.

Obrazek

• Przypomnij sobie liczbę na słupie ganku domku, do którego nie mogłeś wejść, oraz informację o wpisaniu liczby od tyłu.
• Podejdź do drzwi i wpisz kod – 6341.

Obrazek

Dom Farley

• Wejdź do środka, i przejdź na drugą stronę, otwierając drzwi – jesteś w domku.
• Masz teraz za zadanie zbadać go bardzo dokładnie.
• Przeczytaj dokumenty, które leżą na biurku, stoliku oraz kartki przyczepione do tablicy.
• Przyglądnij się mapie i włącz rzutnik, przestawiając w środku slajd.
• Podejdź do tablicy w głębi i przy pomocy uchwytu opuść biały ekran, na którym znajdziesz liczbę 15.

Obrazek

• Użyj na liczbie 15 rzutnika i zobacz, jak przechodzą kropki przez tę liczbę – zapamiętaj ten układ – środkowe kropki mają dokładnie przechodzić przez liczbę 15.
• W pomieszczeniu po prawej użyj magnetofonu i odsłuchaj nagrania z obu stron taśmy.

Czerwone skały

• Opuść mieszkanie wejściem od strony werandy i kieruj się wzdłuż torów w górę ekranu a potem w lewo, aż do miejsca, gdzie za bramą znajdziesz dziwne skały i wejście do tunelu zasypane skałami, które świecą się na czerwono.
• Taką czerwoną skałkę już zniszczyłeś urządzeniem wysyłającym niebieski promień.
• Wracaj do swojego strzelającego pojazdu i zwróć uwagę, że po lewej stronie torowisko przechodzi przez nasyp skalny, który obecnie jest zasypany kamieniami również święcącymi na czerwono.
• Wstąp do C.W. i zamień z nim słówko.
• Twoim zadaniem jest strzelenie z działka w kamienie blokujące przejazd, aby dotrzeć do tych, które zasypały tunel.

Obrazek

• Zwróć również uwagę, że działko nie potrafi się tak obrócić, by strzelać do tyłu, więc musisz je ustawić na wprost skał, które masz zniszczyć.
• Gdy podjedziesz już do zasypanego tunelu i zlikwidujesz skały, opuść pojazd i kieruj się do odblokowanego przejścia.

Obrazek

• Przechodząc przez niebieskie ściany, znajdziesz się na złomowisku nad stacją benzynową.

Złomowisko

• Przejdź do przodu, a potem spójrz na schodki po lewej, które są poza twoim zasięgiem – zapamiętaj to.

Obrazek

• Cofnij się i skieruj w prawo. Idź wzdłuż torów, aż dojdziesz do zamkniętych drzwi - otwórz je.
• Cofnij się. Idąc wzdłuż torów, dojdziesz do platformy z łyżką koparki.
• Wejdź do niej i wciśnij na słupie po lewej przycisk – zjedziesz na dół.

Obrazek

• Wyjdź z łyżki i przejdź na prawo do kładki.
• Idź wzdłuż kontenerów, aż dojdziesz do zamkniętej skrzynki.
• Otwórz ją i przestaw dźwignię po lewej – włączyłeś pełne.

Obrazek

• Przejdź teraz do stacji benzynowej.

Stacja benzynowa

• Przeczytaj notatki, zobacz maszynę (kropki są znajome, wyglądają jak te w domku, które przechodziły przez liczbę 15). Przejdź w głąb stacji, by otworzyć bramę garażową.
• Przejdź dalej i zwróć uwagę na ścianę, na której znajdują się tablice rejestracyjne – zapamiętaj to.
• Możesz wrócić i ustawić na urządzeniu liczbę 15, łącząc ze sobą kropki tak jak widziałeś w domku - (przytrzymaj lewy klawisz myszy i przeciągnij linię od kropki do kropki).

Obrazek

• Po ustawieniu na kropkach liczby 15 wciśnij u góry niebieski przycisk.
• Na urządzeniu po prawej wyskoczy liczba 406, zapamiętaj to.

Brama ze śmigłem

• Wróć teraz do bramy ze śmigłem i zamknij ją – przestaw lewą bramę na dół i pociągnij za zwrotnicę przy mostku.
• Zwróć uwagę na kratki narysowane na nasypie.
• Wróć do C.W. i porozmawiaj.

Wieża

• Skieruj się do domku i wychodząc tylnymi drzwiami, idź prosto, a potem lekko w prawo po schodkach.
• Przejdź przez granatową ścianę.

Obrazek

• Zaraz po przejściu skieruj się na prawo i idź w dół wzdłuż ścian wyłożonych drewnianym ogrodzeniem. Przejdź przez niebieską ścianę i dalej prosto, aż dojdziesz na końcu do dziwnego urządzenia, którego nie dotykaj, oraz do przycisku opuszczającego schody widziane na złomowisku.
• Za pomocą przycisku opuść schody i wracaj.
• Nie używaj urządzenia, tylko wróć do przejścia.
• Po przejściu granatowej ściany kieruj się w dół, a potem do tunelu po lewej.
• Kieruj się drogą prosto, aż dojdziesz do zamkniętych drzwi.
• Jeśli nie wygenerowałeś kodu wcześniej w garażu na urządzeniu, musisz tam wrócić, ale jeśli już to zrobiłeś, to wiesz, że trzeba wprowadzić kod 406.
• Jesteś w wieży w biurze burmistrza.
• Otwórz wszystkie drzwi: za jednymi znajduje się brama prowadząca na teren gdzie rośnie drzewo, drugie otwierają przejście przy wielkiej szarej kopule.
• W głębi pomieszczenia, na wprost drzwi, jest winda, ale nie działa.
• Sprawdź dokumenty na biurku, w jednym z nich znajdziesz informację o ukrytym kodzie do windy.
• Sprawdź kompas i przeczytaj na jego odwrocie nazwę stanu (zagadka jest losowa).

Obrazek

Stacja benzynowa

• Wróć na stację benzynową i sprawdź tablicę rejestracyjną stanu, który znalazłeś na kompasie.
• Zanotuj sobie numer rejestracyjny, a następnie opuść stację benzynową i przejdź do budki telefonicznej.
• Zmień litery na cyfry, patrząc na tarczę telefonu.

Wieża

• Wróć do wieży i wyjdź przez drzwi, którymi pierwszy raz tutaj wszedłeś.
• Przejdź przez tunel i dalej po obrotowej bramie prosto, dojdziesz do windy.
• Na tarczy zegarowej wybierz numer rejestracyjny, uruchomisz windę.
• Użyj przycisku po prawej stronie windy.
• Wejdź do środka i wpierw wjedź na samą górę.
• Sprawdź zegary prowadzące do różnych światów.
• Na tarasie stoi skrzynka wyglądem przypominająca detonator, od niej prowadzi czerwony kabel do słupa energetycznego na wodzie, zostaw go na razie.
• Zjedź na sam dół, do ukrytego pomieszczenia.
• Sprawdź kartkę leżącą na stole.
• Przejdź w głąb pomieszczenia, a potem, kierując się na prawo, do jaskini.

Obrazek

• Użyj korby, a opuścisz bramę blokującą dostęp do drzewa.
• Wróć windą do biura burmistrza.
• Wyjdź drzwiami prowadzącymi do drzewa, jednak zanim tam pójdziesz, idź porozmawiać z C.W.

Drzewo

• Wejdź na teren gdzie rośnie drzewo, zejdź pod korzenie i odkręć zawór – nic się nie dzieje.
• Wróć do warsztatu, gdzie był strzelający wagonik.
• Przejdź po torach do wielkiego baniaka widocznego w oddali.
• Przekręć kurek na baniaku i wróć do korzeni drzewa.
• Jeszcze raz użyj zaworu, zobaczysz, jak korzenie napełniają się płynem, a samo drzewo zmieni kolor na zielony. (osiągnięcie – THE GLOW MUST FLOW)
• Aktywowałeś portale (zwróć uwagę na ich kolory) na końcach korytarzy, ale jeszcze są niedostępne.
• Wjedź windą na wieżę i zobacz, że zapaliła się pierwsza lampka.
• Wróć do domu Farley, sprawdź tablicę i kolorowe rysunki, gdzie użyto kolorów odpowiadających portalom.
• Czas wyruszyć do miejsc, których nazwy widziałeś na szczycie wieży.

KAPTAR


Przejście do Kaptar

• Wyjdź z wieży drzwiami, którymi pierwszy raz wszedłeś.
• Przejdź po drodze nad bramą ze śmigłem, a potem na lewo i do przejścia wyłożonego deskami.
• Przejdź przez ścianę i idź do urządzenia, które widziałeś przy opuszczaniu schodów na złomowisko – to teleport.
• Pociągnij za rączkę teleportu, a potem wciśnij guzik.
• Przez chwilę będą latać po ekranie różnokolorowe kropki, by w końcu przenieść cię do całkiem nowej krainy.

Pomost

• Skieruj się na prawo do kładki, która donikąd nie prowadzi.

Obrazek

• Użyj przekładni po lewej – nic się nie dzieje.
• Przejdź na jej środek, a następnie zejdź schodkami po lewej.
• Użyj korby, by uruchomić wiatrak.
• Ponownie wróć na środek kładki i tym razem użyj wajchy po prawej - kładka skieruje się na prawo, tworząc przejście do skał.

Kopuła z urządzeniem teleportacyjnym

• Idź schodami przy ścianie skalnej na sam dół, aż trafisz na duży plac.
• W oddali widać strzelający czerwony promień.
• Twoim zadaniem jest trafić do tej krainy wagonikiem i zniszczyć działo strzelające promieniem.

Obrazek

• Idź w kierunku czerwonego promienia i wejdź do kopuły.
• Spójrz na mapę po lewej stronie i urządzenie do teleportacji na wprost.
Pociągnij za rączkę i użyj guzika, a trafisz do domku w Hunrath.

Hunrath

• Wyjdź z domku i sprawdź tunel obok, masz zrobione przejście koło urządzenia teleportującego w domku.
• Biegnij do swojego strzelającego wagonika.
• Teraz jedź do tunelu obok domku, którym się tutaj dostałeś – do tunelu po lewej wjedź przodem.
• Następnie przez okienko po prawej uruchom teleport, a znajdziesz się ze swoim pojazdem w Kaptar, gdzie w okienku po lewej widać działko strzelające czerwonym promieniem.

Kaptar

• Masz oczywiście za zadanie zestrzelić czerwone działko.
• Następnie ponownie użyj urządzenia teleportującego.

Hunrath

• Wyjedź z tunelu tyłem i od razu pojedź wagonikiem na złomowisko.
• Gdy będziesz obracać wagonik i przejeżdżać przez tunel najbliżej domu Farley, a potem przez złomowisko, podjedź na skraj skarpy i strzel w kamienie blokujące tunel przy rzece.
• Wróć do domku, by kolejny raz użyć teleportu i wrócić do Kaptar.

Kaptar

• Teraz kieruj się z powrotem, ale nie idź w dół schodami, którymi tu przyszedłeś, tylko tymi prowadzącymi w górę.
Idź tak długo, aż dojdziesz do wielkiej maszyny.
• Po lewej jest przejście do dalszych części maszyny.

Obrazek

• Idź po kładkach na najniższy poziom.

Obrazek

• Przestaw wajchę na prawo i zakręć korbą – uruchomiłeś wielkie śmigło pod spodem.
• Wejdź wyżej i zakręć drugą korbą – wprawiłeś w ruch wielkie wały.

Obrazek

• Cofnij się na początek i wejdź po kładce – spójrz na urządzenie.
• Po prawej stronie jest gałka, jak ją wciśniesz, maszyna się obróci, pokazując ci wał.

Obrazek

• Wciśnij ją i pociągnij lekko w dół, a wał połączy się z mechanizmem.
• Przytrzymaj gałkę (lewy przycisk myszy) i skieruj ją w dół na wał poniżej, połącz go ponownie, następnie przekręć gałkę tak, by pokazała wał po lewej stronie, na dole i u góry i oba połącz.
• Przejdź na lewo, a dojdziesz do windy.
• Zjedź windą i przejdź do kładki, przestaw ją 1x, aby można było na nią wejść.
• Pośrodku przestaw w prawo wajchę, aby kładka znów przestawiać.
• Przejdź na jej koniec i przestaw czerwoną rączkę u góry po lewej.

Obrazek

• Wejdź na środek i użyj wajchy – ciągnąc w prawo, przestawisz kładkę.
• Idź do przodu i przejdź przez ścianę.
• Idź po schodach do wagonika, uruchomisz go, przestawiając rączkę.Trafisz do lokacji, gdzie zestrzeliłeś czerwony promień.
• Zejdź po kładkach i kieruj się na prawo.
• Poniżej miejsca, gdzie jest teleport, znajdują się schody prowadzące przez drewniane kładki do miejsca, gdzie przed chwilką dojechałeś wagonikiem.
• Skieruj się schodami po lewej do góry.

Obrazek

• Czeka cię teraz wędrówka i troszkę kluczenia.
• Skieruj się prosto, a potem na lewo schodami, aż dojdziesz do szkieletów wielkich zwierząt.
• Idź drogą pod szkieletami, aż dojdziesz do ściany, przez którą możesz przejść – zrób to.
• Idź po schodach cały czas w górę, aż dojdziesz do teleportu.
• Ściągnij osłonkę z niebieskiego przycisku i użyj teleportu.

Obrazek

• Podejdź do urządzenia podobnego jak na stacji benzynowej i połącz dolną kropkę z środkiem, a potem wciśnij przycisk.

Obrazek

• Po lewej stronie zniknie brama – jesteś w Maray.
• Wróć przez teleport i udaj się do góry po schodach po lewej.
• Na platformie, gdzie stoi urządzenie, skieruj się wąską ścieżką na lewo prowadzącą w dół.
• Idąc cały czas w dół, dotrzesz do kolejnego teleportu, którego użyj – trafisz do skarbca Farley.
• Sprawdź dokładnie pomieszczenie i otwórz drzwi prowadzące do domu Farley – są w tunelu za teleportem.
• Wróć do teleportu i użyj go.
• Wróć teraz ścieżką do platformy z urządzeniem i skieruj się schodami po prawej do góry.
• Idź ciągle drogą, aż dojdziesz do kolejnego wagonika. Użyj go, a trafisz do miejsca, gdzie uruchamiałeś wielką maszynę.

Obrazek

• Przejdź po trapie i opuść podniesioną drabinę, pozwoli to na wejście do tego miejsca.
• Kieruj się dalej w lewo, a trafisz do windy.
• Użyj korby, zjedziesz w dół.

Obrazek

• Przejdź schodami do kolejnego teleportu i go użyj – trafisz do Hunrath.
• Jesteś w kopule, tylko jej wygląd uległ zmianie.
• Wyjdź z kopuły i podejdź do guzika, którym ją możesz obracać.
• Obróć kopułę 4x i wróć do teleportu.
• Użyj teleportu, a potem idź po schodach do góry i otwórz drzwi – utworzyłeś skrót do głównej części tego wieku.
• Wróć do teleportu i użyj go ponownie, tym razem obróć kopułą 2x
• Teraz podążaj ścieżką w dół.
• Po drodze sprawdź przejście po prawej i odblokuj kolejne drzwi tworzące skrót.
• Idź dalej ścieżką, aż trafisz do miejsca, gdzie na stole znajdziesz kolejne zapiski i urządzenie z wagą.
Zapamiętaj kod zapisany na osobnej kartce, u mnie było 20 jedynek.
• Opuść to miejsce i kieruj się drogą w dół.
• Dojdziesz do urządzeń, które blokują ci przejście do drzewa.
• Wróć do kuli i użyj teleportu, by dostać się do Hunrath.
• Obróć kulą 6x i wróć do urządzeń z wałami i wiatrakiem.
• Wejdź po drabinie i na przeciwwadze ustaw kod z kartki, a następnie zatwierdź strzałką na samym dole – zdobędziesz (osiągnięcie – SWEET REVENGE)

Obrazek

• Zejdź na dół i podejdź do maszynki wprowadź kod – 01189998819991197253, gdy światełka będą losowo migać wprowadź kod – 34729207645839020234 – na chwilę lampki powinny zmienić kolor na zielony. Wróć teraz do domu Farlay zdobędziesz (osiągnięcie EGGCELLENT!). W domu Farlay wyświetlać się będzie losowo wybrane zdjęcie, twórców Obduction.
• Wróć do Kaptar.
• Przejdź do urządzenia, którego używałeś do łączenia wałów.

Obrazek

• Odłącz lewy dolny wał i wróć do kuli i Hunrath.
• Obróć kulą 2x, by dostać się do zielonej ścieżki.
• Podążaj w lewo, aż do maszyny, gdzie obracające się wielkie koło zagradzało ci drogę.
• Przejdź przez koło i skręć w prawo, wejście do drzewa masz otwarte.

Obrazek

• Idź do korzeni i odkręć zawór, woda wypełni basen. (osiągnięcie – CHAIN MY HEART)
• Teraz jednym z bocznych przejść idź do Hunrath.
• Wejdź do wieży i użyj windy, by sprawdzić, czy zapaliło się kolejne światełko.
• Zjedź na dół i ruszaj w dalszą drogę.

Maray


• Wyjdź z wieży przez drzwi z kodem.
• Podążaj ścieżką, aż po lewej będzie zejście do kolejnego teleportu – użyj go.

Obrazek

• Zostaniesz przeniesiony do Maray.
• Kieruj się w dół za teleportem, a dojdziesz do przejścia.
• Jeśli drogę blokuje ci brama, to znaczy, że nie otworzyłeś jej, będąc w Kaptar. W takiej sytuacji musisz się cofnąć i odblokować przejście.
• Jeśli masz drogę otwartą, sprawdź mapę i posłuchaj Farley.
• Przejdź na lewo, dalsza droga jest niemożliwa – brakuje mostu.
• Skieruj się tym razem w prawo i koło lamp skręć w lewo do wąwozu, który doprowadzi cię do teleportu.

Obrazek

• Użyj teleportu, trafisz do Hunrath.
• Wróć ścieżką za plecami do pierwszego teleportu, który przeniósł cię do Maray.
• Użyj teleportu i maszeruj do tego, którego niedawno użyłeś.
• Teleport znikł, ale w jego miejsce pojawiła się droga.
• Przejdź teraz drogą na lewo do dziwnego budynku.
• Przejdź na prawo do góry, znajdziesz działko strzelające niebieskim promieniem, a w oddali budynek wysyłający czerwony promień.

Obrazek

• Użyj działka, by zniszczyć czerwony promień.
• Za plecami po lewej uruchomi się przekaz, w którym burmistrz prosi o pomoc.
• Gdybyś poszedł drogą środkową, nie dostaniesz się do budynku, bo brakuje mostu. Skieruj się więc w odnogę najwyżej położoną po lewej stronie.
• Podążaj drogą aż do miejsca, gdzie będziesz mógł przejść przez ścianę.
• Kolejna droga i kolejna ściana doprowadzą cię do budynku, do którego nie mogłeś wejść, podążając środkową odnogą. Po lewej i prawej stronie brakuje mostu.
• Użyj urządzenia po lewej i prawej stronie, by ustawić most.
• Połącz kropki tak, by z każdego boku wychodziła droga do środka, a w środku kropki połącz, a następnie wciśnij niebieski guzik.

Obrazek

• Droga po lewej prowadzi do początkowych lokacji w Maray, ta po prawej – do kopuły z dwoma teleportami.
• Przejdź do kopuły i użyj drugiego teleportu, a trafisz na złomowisko w Hunrath.
• Na złomowisku użyj teleportu obok tego przy wyjściu, a trafisz do Maray.

Obrazek

Teoleportery

• Zjedź windą i przejdź do kolejnej kopuły.
• Tutaj chodzi o to, aby szósty ostatni teleport opuścić 3x i pozostawić na dole, a który jest w tej chwili u góry, by zrobić przejście do dalszych lokacji.

Obrazek

• Pewnie rozwiązań jest więcej niż to, które ja podaję. Ponumeruj sobie teleporty, licząc od lewej (droga do działka) od 3, 4, 5, oraz ten w kolejnej kopule jako numer 6.
• Moja droga wyglądała tak: 3↓, przeczytaj kartkę leżącą w głębi na krzesełku, 5↑, zbuduj drogę, obrót zewnętrznym urządzeniem, zbuduj drogę, 4↓, zbuduj drogę, 4↑, obrót zewnętrznym urządzeniem, 6↓, 5↑, 6↓, 4↑, 6↓, 4↑.
• Przejdź teraz do przodu, gdzie był teleporter 6 i przejdź dalej.

Platforma

• Użyj windy wjedź wpierw do góry i zobacz poniżej na wielkim kole drogę.
• Przyciski na wprost obracają całą platformą w lewo lub w prawo.
• Wróć do windy i zjedź na sam dół.
• Przejdź do przodu i użyj wielkiego teleportera, trafisz do jaskiń. Przejdź przez korytarze, by otworzyć drzwi prowadzące do Hunrath przy rzece, oraz drugie prowadzące do teleporterów, które przed chwilą ustawiałeś.
• Na dole przy drewnianych schodkach w kopule jest teleporter, a u góry po lewej nad teleporterem na desce dwa przyciski, które obracają kulą w lewo lub w prawo.

Obrazek

• Zwróć uwagę, że użycie teleportera pod platformą, powoduje zmianę wyglądu drogi w okręgu tym najbliżej nam położonym, powrót przez teleporter w kopule, przywraca pierwotne ułożenie, ale przejście przez jaskinię i użycie teleporterów innych pozostawia zmienioną drogę. Jest to ważne przy ustawianiu tunelu.

Obrazek

• Jeśli nie ruszałeś platformą u góry zrób w ten sposób, jeśli obróciłeś kombinuj sam:
1. Jesteś już na dole, obróć kopułą 1x w prawo (dolny przycisk).
2. Użyj teleportera w kopule, znajdziesz się u góry.
3. Wjedź na górę i obróć platformą 1x w prawo.
4. Zjedź windą do teleportera i użyj go by dostać się na dół.
5. Nie obracaj kulą, ani nie używaj teleportera, tylko przejdź drogą na prawo do odblokowanych drzwi i użyj środkowego teleportera (w kopule z trzema teleporterami).
6. Przejdź do windy i wjedź do góry, by obrócić platformą 2x w prawo.
7. Znów windą zjedź do teleportera, przedostań się na dół i ponownie, wróć do góry, przez drzwi i teleporter środkowy.
8. Przejdź do windy i u góry przekręć platformą 1x w prawo.
9. Poprzez teleporter dostań się do jaskini i obróć kulą 1x w prawo.
10. Poprzez teleporter w kuli wróć na górę.
11. Wjedź windą i obróć platformę 2x w prawo.
12. Dostań się do jaskini poprzez teleporter i obróć kulą 1x w lewo.
13. Wróć poprzez teleporter do góry i obróć platformę 1x w lewo.
14. Poprzez teleporter idź do jaskini i obróć kulą 1x.
15. Poprzez teleporter w kuli dostań się do góry i obróć platformą 1x w prawo, a na dolę kulę obróć 1x w lewo.
16. Wróć poprzez teleporter do góry, obróć platformą 2x w prawo, a na dole kulą 1x w lewo.
17. Końcowe ustawienie powinno wyglądać tak jak pokazuje Screen poniżej.


Obrazek

• Wróć teraz na samą górę i obróć platformę tak, by wyjście ustawić po lewej stronie.
• Zjedź niżej i biegnij utworzonym tunelem.
• Miń wielką budowlę dróżką po prawej i biegnij do panelu budującego mosty.
• Ustaw mostek do kuli z trzema teleportami.
• Przejdź przez niego i biegnij do platformy, by wyjście ustawić po prawej stronie.
• Biegnij cały czas drogą, by na końcu ustawić wszystkie połączenia – znika brama u góry.

Obrazek

• Wróć do platformy i ustaw ją tak, by można było wejść do niej od lewej, a potem wyjść przejściem w górze ekranu.
• Wróć teraz drogą, którą ustawiłeś za kulą z trzema teleportami, przejdź przez tunel i na końcu ponownie ustaw na panelu wszystkie połączenia, aby u góry zniknęła kolejna brama.
• Biegnij do tej wielkiej budowli, zejdź niżej i wciśnij przycisk. Przyjedzie szczególna winda, kliknij na nią.
• Trafisz do kolejnej budowli, przejdź górnym pomostem i na panelu połącz wszystkie kropki ze środkiem.
• Zejdź na dół, zobaczysz ranną obcą istotę.
• Spójrz na telebimy, na których pojawia się liczba 222 oraz pod liczbą miga połączenie kropek.
• Sprawdź w dzienniku na stole pozycję numer 222, a znajdziesz numer poziomu i krypty.

Obrazek
Obrazek

• Wróć do dziwnego urządzenia, które przyjechało z dołu.
• Ustaw na panelu poziom 14, krypta 13 zobaczysz zamrożonego burmistrza.

Obrazek

• Jeśli wprowadzisz jeszcze numer krypty Farlay – 2/12 odblokujesz (osiągnięcie – SWEET CAROLINE)

Obrazek

• Wróć na górę, obcy otworzył ci przejście.
• Skieruj się do strzelającego działka i zlikwiduj poruszającą się czerwoną bryłę.

Obrazek

Jeśli przejdziesz obok niej nie niszcząc jej zginiesz i zakończysz grę, ale zdobędziesz (osiągnięcie – CLOSE TO DEATH)
• Przejdź w lewo i utwórz pomost.
• Wróć i idź przejściem gdzie zestrzeliłeś bryłę.
• Skieruj się w dół, a potem podejdź do urządzenia, by zbudować most prowadzący do drzewa.

Obrazek

• Idź do korzeni i odkręć zawór, masz odblokowany kolejny teleport. (osiągnięcie – VERDANT PULSE)
• Czas wyruszyć do Mofang.
Mofang

• Możesz się tam dostać w dwojaki sposób: albo wrócić do Maray i przejść przez tunele do wyjścia nad rzekę, albo przez Hunrath.
• Skieruj się do wieży i idź drogą prowadzącą do teleportów.

Obrazek

• Na obrotowym moście pociągnij za zwrotnicę, zrobisz w ten sposób drogę do Hunrath po stronie kopuły.
• Przejdź teraz do obrotowego mostu i obróć go tak, by przejść przez niego po wyjściu z jaskiń (po drugiej stronie rzeki).

Obrazek

• Wróć do teleportu – tego pierwszego prowadzącego do Maray.
• Idź do kopuły z trzema teleportami i przy pomocy środkowego wejdź do jaskini Hunrath.
• Przejdź aż do rzeki, a potem przez obrotowy most do jaskini po stronie lewej.
• Jeśli drogę zagradzają ci kamienie, to znaczy, że wcześniej nie zniszczyłeś ich, strzelając do nich z działka.
• Musisz wrócić i pojechać wagonikiem przez złomowisku, gdzie się obróci, a potem skręcić w lewo na skraj skarpy.
• Jeśli droga stoi otworem, wejdź do środka i przeczytaj kartkę pozostawioną na stoliku.
• Użyj teleportu, trafisz do świata po wielkiej apokalipsie.
• Skieruj się w lewo, a potem prosto i w dół, aż dojdziesz do drzewa.
• Jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie, przejdź drogą prosto na najwyższy punkt i spójrz na miasto- trafi do ciebie (osiągnięcie – RAISING ARIZONA)
• Wejdź jak wcześniej do korzeni i użyj zaworu, (osiągnięcie – MY HEART SOARS)
• Odblokowałeś ostatnie przejście.
• Sprawdź wszystkie połączenia z drzewami.
• Wróć teraz do Hunrath.
• Wjedź na szczyt wieży i zobacz, że wszystkie cztery czujniki pracują.
• Czas na finał.
Zapisz sobie grę, jeśli chcesz zobaczyć oba zakończenia.

Finał


• Przejdź do domu C.W. i z nim porozmawiaj.
• Przejdź do jego warsztatu i podejdź do cewki. Zakończenie gry zależy od tego, czy zostawisz ją włączoną czy nie.
• Następnie przejdź na koniec warsztatu i otwórz drzwi.
• Przejdź po kładce do przodu, a potem w górę, do przejścia.
• Idź prosto, aż przejdziesz przez ścianę i znajdziesz się blisko słupa energetycznego.
• Wejdź na jego teren i przestaw dźwignię do góry.
• Wróć teraz do wieży i jedź windą na samą górę.
• Użyj przycisku obok windy i detonatora, a zobaczysz zakończenie gry. (osiągnięcie za zniszczenie reaktora oraz w zależności kolejne 2 osiągnięcia za ukończenie gry)
• W menu gry wciśnij Credits, a zdobędziesz osiągnięcie – PERSONAL THANKS
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl


Wróć do „Obduction”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość