Laura Bow in: the dagger of Amon Ra - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 1993
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=30700#p30700
Lokalizacja: Częstochowa/Lublin
Podziękował(a): 44 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 40 razy
Płeć: Kobieta
Kontakt:

Laura Bow in: the dagger of Amon Ra - solucja, poradnik

Postautor: ZenekZombie » 22 maja 2016, 15:34

Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
ZenekZombie

Obrazek
Laura Bow in: the Dagger of Amon Ra – solucja, poradnik
Autorka: ZenekZombie


Uwagi ogólne:
Laura Bow in the Dagger of Amon Ra to druga gra z tytułową protagonistką Laurą Bow. Tak jak w pierwowzorze śmierć jest tu częsta i gęsta, także radzę często zapisywać stan gry (można nawet zginąć nie rozglądając się przed przejściem przez ulicę). Druga uwaga dotyczy rozmów z postaciami, najlepiej z każdą nowo-poznaną postacią rozmawiać na wszystkie tematy. W poradniku zaznaczę w nawiasach, te które TRZEBA poruszyć, by popchnąć fabułę dalej.

Gra ma aż 4 różne zakończenia. Które z nich obejrzymy determinuje rozmowa z prokuratorem podczas rozdziału 6.

Kilka uwag co do sterowania. Sterujemy za pomocą myszy, komendy zmieniamy za pomocą menu w górze ekranu, lub prawego przycisku myszy. Podczas rozmów, zaznaczamy odpowiedni temat, a następni wychodzimy z menu rozmów (jest ono w formie notatnika), Laura nie podejmie konwersacji zanim nie zamkniemy menu.
Obrazek
Gra sprawdza, czy kopia, którą posiadamy jest oryginalna, odbywa się to poprzez zadawanie pytań z egiptologii (przypasowywanie bóstwa do jego funkcji)
Obrazek


Akt 1: A Nose for News

REDAKCJA
Porozmawiaj z Rubem na wszystkie tematy. Następnie usiądź przy swoim biurku. W prawym dolnym rogu znajdziesz kluczyk do szuflady – otwórz ją. W szufladzie znajduje się legitymacja prasowa, którą zabierz. W koszu koło biurka leży piłka baseballowa.
Obrazek
Wyjdź przed budynek i złap taksówkę (kliknij na żółty znak). Pokaż taksówkarzowi legitymację i udaj się na komisariat.

KOMISARIAT
Szturchnij śpiącego mężczyznę, a ten obróci się na bok. Wejdź na komisariat i porozmawiaj z dyżurującym oficerem. Na razie nic z niego nie wydusisz, więc udaj się na zewnątrz.
Obrazek
Bezdomny poszedł sobie, ale zostawił za sobą gazetę, w której znajduje się kupon na kanapkę. Taksówką podjedź pod redakcję.

REDAKCJA
Przed redakcją ustawił się wózek z jedzeniem. Wymień kupon na kanapkę i wracaj na komisariat.

KOMISARIAT
Podaruj kanapkę policjantowi. Wypytaj go o Detektywa O’Rileya i Speakeasy. Wejdź do biura po lewej.

SPEAKEASY
Zapukaj do drzwi i podaj hasło: Charleston. Porozmawiaj z mężczyzną w białym garniturze – Ziggim. Powiedz mu, że przysłał cię Crodfoller. Wypytaj Zigieggo o wszystko, a w szczególności o muzeum i egiptologię.

DOKI
Porozmawiaj z pracownikiem doków (Steve), zapytaj go o Dr Archibalda Carringtona i muzeum. Wezwij taksówkę. Stwierdź, że bałagan ci nie przeszkadza. Uporządkuj nieco pojazd przesuwając śmieci – pod jednym z papierów znajdziesz kupon do pralni, więc się tam udaj.
Obrazek

PRALNIA
Porozmawiaj z dzieciakami. Zaproponuj im wymianę piłki na lupę. Wejdź do pralni i porozmawiaj z właścicielem (muzeum). Wykorzystaj kupon, a otrzymasz sukienkę.

SPEAKEASY
Wejdź do damskiej toalety i przebierz się w sukienkę – wyjdź przed budynek.


Akt 2: Suspects on Parade

Znajdziesz się na przyjęciu w muzeum. Twoim zadaniem jest podsłuchanie rozmów gości. Aby to zrobić, należy ustawić się za podsłuchiwaną grupką. Łącznie jest tych rozmów 14.
  1. środek: Ziggy, Dr. Carter, Yvette, Rameses and Dr. Carrington
  2. środek: Ziggy, Dr. Carter, Rameses and Dr. Carrington
  3. lewa: Yvette and Det. O'Riley
  4. lewa: Det. O'Riley and Dr. Smith
  5. środek: Rameses and the countess
  6. środek: Ziggy and the countess
  7. prawa: Ziggy and Yvette
  8. prawa:, Yvette and Dr. Carrington
  9. prawa: Det. O'Riley and Ziggy
  10. środek: Yvette, Rameses and Dr. Smith
  11. lewa: Yvette, Dr. Myklos and the countess
  12. lewa:Dr. Carter and Yvette
  13. lewa: Dr. Carter and Dr. Smith
  14. środek: Steve and Yvette
Przed ostatnią rozmową dobrze jest też porozmawiać ze Steavem, który zaprosi Laurę na krótki spacer.

Ze stolika na środku sali zabierz szklankę.
Obrazek
Idź teraz do sklepu z pamiątkami po prawej. Z pomocą lupy przyjrzyj się sztyletom na wystawie. Jeden z nich (po lewej) nie będzie miał inskrypcji.
Obrazek
Wejdź teraz w przejście za łukiem. I udaj się do sali z tyranozaurem, z której zabierz kość.
Obrazek
Następnie przejdź w głąb sali ze zbrojami - znajdziesz się w sali egipskiej.

Przyjrzyj się gablocie, w której przechowywany był sztylet (możesz ją rozbić). Następnie obejrzyj pod lupą hieroglify na Kamieniu z Rosetty (możesz samodzielnie przepisać hieroglify na kartkę papieru). Pod sarkofagami leży Ankh, który podnieś i przy pomocy lupy, zbadaj. Przyjrzyj się taż śladom krwi na podłodze (lupa). Otwórz sarkofag. Dokładnie przyjrzyj się ciału. Zwróć szczególną uwagę na krew, sztylet, oczy i klapę marynarki, w której znajdziesz notatnik.
Obrazek
Obrazek
Spoiler:



Akt 3: On the Cutting Edge

Obrazek

Przejdź przez łuk i udaj się do galerii (po lewej). Przyjrzyj się obrazom, dotknij jeden z nich, by przekonać się, że jest wilgotny. Następnie udaj się do pomieszczenia z Myślicielem Rodina. Laura zauważy, że słyszy głosy dochodzące zza drzwi - podsłuchaj rozmowę przystawiając szklankę do drzwi (Laura kilkakrotnie w ciągu rozdziału, będzie czynić podobną uwagę, za każdym razem podsłuchuj :)).
Następnie wejdź do pomieszczenia. Z kosza na śmieci wyjmij notatkę, którą odczytasz przyświecając lampką na biurku. Po przeczytaniu liściku, zgaś lampkę.

Obrazek

Wejdź do gabinetu obok. Z kominka wyjmij kawałek węgla i rozmaż go na notatniku znalezionym przy ciele Dr. Cartera - odczytasz jego ostatnie zapiski. Przyjrzyj się interkomowi na biurku - Włącz go górnym przyciskiem po lewej, następnie używając rzędu przycisków po prawej podsłuchaj rozmowy. Opuść gabinet. W pokoju obok, wykręć z lampki żarówkę.

Obrazek

Udaj się do gabinetu Dr Myklos (w dół ekranu od posągu Myśliciela). Zdejmij szmatkę z połowy Kamienia z Rosetty. Przyjrzyj się wiadomości zaszyfrowanej na tablicy (musisz ręcznie przepisać hieroglify z obu kawałków Kamienia i samodzielnie je dopasować / zadanie opcjonalne). Przyjrzyj się buteleczce z olejem na węże na biurku.

Obrazek

Podążaj za Dr Myklos, która zniknie w tajnym przejściu. Aby je otworzyć musisz przestawić głowę Myśliciela. Wkręć żarówkę na miejsce zepsutej i wejdź w przejście. Kością dinozaura zbij szybkę i zabierz lampę.

Wróć do Gabinetu Dr Myklos. Przestaw róg posągu na biurku - otworzy się kolejne tajne przejście. Zapal lampę i przejdź przez nie do laboratorium. Możesz podsłuchać rozmowę przez drzwi po prawej. Udaj się w dół ekrany - spotkasz Dr. Myklos. Wróć pod gabinet Yvette i podsłuchaj kolejną rozmowę.

Udaj się do sali egipskiej na rozmowę z Dr. Smithem (Ankh, Dr Carter). Wróć do sali z pterodaktylem i przyjrzyj się ciału. Zwróć uwagę na przecięte druty (lupa). Wejdź do sali z maskami i odkryj głowę ofiary. Użyj na niej lupy.

Obrazek

Udaj się do gabinetu Wolfa (tajnym przejściem 1, drzwi na wprost). Kością rozbrój pułapkę na myszy i zabierz ser. Wysłuchaj wiadomości na interkomie. Przyjrzyj się książkom na półce, szczególnie interesuje cię sekcja "Torturing Without Leaving Scars" - jedna z książek jest odwrócona - otwórz ją i zabierz notatkę, którą przeczytaj przy pomocy lupy. Wyjmij z ekwipunku lampę, którą zapal. Na ścianie po prawej stronie znajduje się gablota z medalami, przesuń ją, a odkryjesz przycisk, który otworzy drzwi do tajnego przejścia (3), przez które dotrzesz do gabinetu Carringtona.

Obrazek

Przyjrzyj się kolejnemu ciału. Zwróć uwagę na litery napisane krwią na biurku, sprawdź godzinę na potrzaskanym zegarze. Na biurku znajduję się również notatnik z nr telefonów - przejrzyj go. Zapamiętaj nr B. Sayff. Przesuń obraz nad kominkiem - odkryjesz sejf. Wprowadź kombinację z telenotatnika (0527). Zajrzyj do sejfu - znajdziesz notatnik, który przejrzyj przy pomocy lupy. Teraz podejdź do półek z książkami. Jedna z nich to "Zbrodnia i Kara" (Crime and Punishment) - otwórz ja i wyjmij policyjny raport, który przeczytaj.

Obrazek

Wejdź do gabinetu Yvette i przyjrzyj się ostrzu gilotynki (lupa).

Udaj się do sali ze zbrojami i schowaj się za arrasem. Gdy przyjdzie Hrabina, wyjdź z ukrycia i porozmawiaj z nią. Następnie otwórz przyłbicę środkowej zbroi.

Obrazek

Idź do biura Dr Carringtona i podsłuchaj rozmowę dochodzącą zza drzwi. Następnie Udaj się do laboratorium. Wejdź do pokoju Erniego i z nim porozmawiaj. Jeśli go nie będzie zabierz ze skrzynki obcęgi, wysłuchaj nagrania na interkomie, przyjrzyj się spisowi leżącemu na biurku - zwróć uwagę na Vat 13. Przy biurku leży uchwyt do łapania węży.

Obrazek

Wejdź do laboratorium mammalogii. Przyjrzyj się kufrowi pod aparaturą. Zabierz butelkę z olejem na węże - sprawdź czy jest pełna. Otwórz górną szafkę na mięso i wyjmij plaster steka. Przyjrzyj się workowi na szafce. Wyjdź z pomieszczenia.

Obrazek

Jeśli butelka z olejem nie była pełna, możesz ją napełnić z kontenera na ławce. Znajdź Vat 13 i wespnij się po drabinie - znajdziesz sztylet.

Obrazek

Wróć do pomieszczenia z pterodaktylem i obcęgami odetnij kawałek druta. Następnie udaj się do galerii. Przyjrzyj się obrazowi pędzla Anonymous Boscha- pod lupą obejrzyj święcący się element, który następnie odetnij obcęgami - otrzymasz klucz.

Obrazek

Wróć do laboratorium mammalogii i kluczem otwórz kufer. NATYCHMIAST wrzuć do niego kawałek mięsa. Przyjrzyj się szkieletowi i znajdź zegarek z dewizką, który dokładnie obejrzyj pod lupą.

Udaj się do korytarza z Myślicielem. Podsłuchaj kłótnię pod drzwiami do gabinetu Yvette. Udaj się do sali ze zbrojami i ponownie schowaj się za arrasem.

Idź do pokoju z mamutem. Dokładnie obejrzyj kolejne ciało - zwróć szczególną uwagę na zapach alkoholu, mokre ubranie i zwierzęce włosie, które zabierz. Udaj się do Galerii, by zakończyć rozdział.


Akt 4: Museum of the Dead

Idź do biura Erniego. Naciśnij duży przycisk na ścianie obok drzwi. Idź do laboratorium mammalogi i przejdź przez sekretne przejście. Udaj się do gabinetu Yvette i z nią porozmawiaj. Następnie po przyjściu Steva podsłuchaj ich rozmowę. Udaj się do laboratorium na spotkanie o 3:00, jednak nikt się na nie nie zjawi.

Obrazek

Wróć do gabinetu Yvette. Przyjrzyj się włosom i kawałkowi ubrania na biurku. Zabierz but. Obejrzyj też lampę, biurko i krzesło.

Obrazek

Idź do galerii, Kością rozbij skorupę rzeźby. Przyjrzyj się ciału (lupa). Zabierz okulary i włosy. Następnie udaj się do sali ze zbrojami, gdzie znajdziesz but. Przyjrzyj się również plamie krwi na podłodze.

Idź do sali z Myślicielem. ZAPISZ GRĘ! Wejdź do gabinetu Dr Myklos. Użyj oleju na węże na kobrze (3x), czym zapędzisz ją w kozi róg. Następnie złap węża łapakiem i zamknij go w klatce. Przyjrzyj się ciału na biurku. Zwróć uwagę na ugryzienie na nodze. Zabierz sole trzeźwiące i kiść winogron.


Akt 5: Rex Takes A Bite Out of Crime

Udaj się szybko do pomieszczenia z pterodaktylem. Zamknij za sobą drzwi i zwiąż je drutem. Biegnij do sali ze zbrojami. Zwróć uwagę na drzwi do składzika (zamknięte), podstaw sobie pod nie krzesło, wespnij się na nie i uchyl lufcik nad drzwiami. Następnie biegnij do sali egipskiej, gdzie schowaj się w sarkofagu po lewej (przeczekaj w ukryciu aż morderca wyjdzie).

Biegnij do składzika. Przesuń wiszącą skrzynie pod drzwi, następnie przetnij linę obcęgami. Przesuń skrzynię po prawej, a zobaczysz znajdujące się za nią drzwi do windy, którą zjedziesz na dół.

Zamknij za sobą drzwi. Wyjmij mumię z sarkofagu na podłodze i zablokuj nią drzwi. Następnie pociągnij za pomocą łapaka rzeźbę węża na górnej części sarkofagu po prawej. Otworzy się się przejście, przez które przejdź.

Obrazek

Zostanie Ci zadana dwuczłonowa zagadka. What is the room you leave without entering? i What is the room you enter without leaving?Odpowiedzi to WOMB i TOMB.

Oczyść twarz Stave'a z węgla. Otrzeźw go solami trzeźwiącymi i oddaj mu but. Następnie szybko razem przesuńcie relief na ścianie.

Zapal lampę. Podczas przedzierania się przez tunel natrafisz na węże - użyj na nich oleju. Gdy szczury zagrodzą ci drogę, rzuć im ser (w tunel po lewej!). Przejdź przez tunel po prawej.

Szybko naciśnij przycisk aktywujący T-Rexa

Obrazek

Akt 6: The Coroner's Inquest

Będziesz musiał odpowiedzieć na serię pytań. W zależności na ile z nich odpowiesz prawidłowo, obejrzysz 4 różne zakończenia.
Zakończenie ZŁE - odpowiedz na pytania źle
Zakończenie BARDZIEJ ZŁE NIŻ DOBRE - odpowiedz dobrze na pytania dotyczące kraciezy sztyletu, ale nie wskaż mordercy
Zakończenie BARDZIEJ DOBRE NIŻ ZŁE - odpowiedz dobrze na pytania dotyczące morderstw, ale nie rozwiąż zagadki zaginięcia sztyletu
Zakończenie DOBRE - odpowiedz dobrze na wszystkie pytania

Prawidłowe odpowiedzi to:
  • Who murdered Dr Pippin Carter? (Kto zamordował dr Cartera?)
    Spoiler:
  • Who murdered Lawrence 'Ziggy' Ziegfield (Kto zamordował Ziggiego?)
    Spoiler:
  • Who murdered Ernie Leach? (Kto zamordował Erniego?)
    Spoiler:
  • Who murdered Yvette Delacroix? (Kto zamordował Yvette?)
    Spoiler:
  • Who murdered Countess Lavinia Waldorf-Carlton? (Kto zamordował Hrabinę?)
    Spoiler:
  • Who was the skeleton in the steamer trunk? (Czyje ciało leżało w kufrze?)
    Spoiler:
  • Who murdered Dr Archibald Carrington? (Kto zamordował dr Carringtona?)
    Spoiler:
  • Who impersonated Dr Archibald Carrington? (Kto podszywał się pod dr Carringtona?)
    Spoiler:
  • Who murdered Watney Little? (Kto zamordował Watneya Little?)
    Spoiler:
  • Who actually stole the Dagger of Amon Ra from the Ancient Egypt exhibit? (Kto wykradł sztylet z wystawy?)
    Spoiler:
  • Who manipulated Watney Little into stealing the Dagger of Amon Ra? (Kto namówił Watneya do kradzieży sztyletu?)
    Spoiler:
  • Who was the woman involved in stealing paintings from the Old Masters Gallery? (Która kobieta była zamieszana w kradzieże dzieł sztuki?)
    Spoiler:
  • Who was the man involved in stealing paintings from the Old Masters Gallery? (Który mężczyzna był zamieszany w kradzieże dzieł sztuki?)
    Spoiler:
  • Who was the middleman who provided forged paintings for the Countess and sold the real ones for her? (Kto dostarczał Hrabinie podrobione obrazy?)
    Spoiler:
  • Who is the High Priest of the Amon Ra Sun Worshippers? (Kto jest najwyższym kapłanem kultu Amon Ra?)
    Spoiler:
  • Which museum employee runs a 'fencing' operation as a sideline business? (Który z pracowników muzeum dorabiał jako paser?)
    Spoiler:
KONIEC
kontakt w sprawach forum: zenekzombie[at]przygodomania.pl
Filmy Youtube - link

Wróć do „Laura Bow in the dagger of Amon Ra”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość