Colonel's bequest: a Laura Bow mystery, The - ocena użytkownika

Co sądzisz o grze?

10. Idealna pod każdym względem
0
Brak głosów
9. Prawie doskonała
0
Brak głosów
8. Świetna z małymi niedociągnięciami
1
25%
7. Dobra, ale czegoś jej brakuje
1
25%
6. Mogłaby być troszkę lepsza
1
25%
5. Niczym specjalnym się nie wyróżnia
0
Brak głosów
4. Więcej wad niż zalet
0
Brak głosów
3. Mogło być jeszcze gorzej
0
Brak głosów
2. Kiepska, to mało powiedziane
1
25%
1. Szkoda pieniędzy i zachodu
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 4

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 1979
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=30700#p30700
Lokalizacja: Częstochowa/Lublin
Podziękował(a): 44 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 40 razy
Płeć: Kobieta
Kontakt:

Colonel's bequest: a Laura Bow mystery, The - ocena użytkownika

Postautor: ZenekZombie » 19 maja 2016, 23:16

Obrazek

Mile widziane uzasadnienie oceny

Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 491
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 43 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Colonel's bequest: a Laura Bow mystery, The - ocena użytkownika

Postautor: earwig11 » 20 maja 2016, 21:16

Jedna z bardziej oryginalnych gier od firmy Sierra. Laura Bow na zaproszenie przyjaciółki przybywa do olbrzymiej posiadłości na bagnach Iluzjany. Tam, okazuje się, że przyciółka ma bardzo liczną rodzinę. Poszczególni krewni nie za bardzo przepadają za sobą i każdy z nich ma swoje własne tajemnice. Prawie z marszu członkowie rodziny zaczynają ginąć w tajemniczych okolicznościach a naszym zadaniem jest przeżyc i przy okazji wytropić mordercę.

Colonel Bequest jest inaczej skonstruowaną grą niż większość Questów. Nie jest ona liniowa, a postęp odmierzany jest przez zegar. Czas na zegarze upływa wtedy gdy wykonamy jakąś istotną czynność w danym akcie. Przez czynności głównie rozumię śledzenie, podsłuchiwanie czy podglądanie innych mieszkańców. Czasami trzeba też z kimś porozmawiać czy odnaleźć jakieś kluczowe przedmioty dla śledztwa. Nieliniowość w połączeniu z zegarem powoduje, że można ukończyć niektóre rozdziały przez przypadek. Większość wydarzeń po prostu dzieje się niezależnie od samej głównej bohaterki. Wystarczy nie być w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie i już się trochę gubimy. A zdarza się to bardzo często, Sierra nie jest znana z ułatwiania życia graczom. Oprócz tego jak to w grach od tego studia bywa, tak i tutaj można łatwo zginąć.

Grałem dość dawno temu, jeszcze na Amidze, próbując nie spoglądać do solucji. Niestety nie udało się. 6/10

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 888
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Colonel's bequest: a Laura Bow mystery, The - ocena użytkownika

Postautor: kNOT » 16 lutego 2017, 22:02

Jak ktoś jeszcze w prawdziwą klasykę nie grał, a ma ochotę na dobrą przygodówkę, wreszcie może zagrać: GOG
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

qwerty
Publicysta
Posty: 1098
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Colonel's bequest: a Laura Bow mystery, The - ocena użytkownika

Postautor: qwerty » 18 lutego 2017, 13:29

Klasyka klasyką, tylko gra była dla mnie przeraźliwie nudna. Mimo 1 trupa na godzinę niewiele się dzieje. Często trzeba też wczytywać wcześniejsze zapisy gier. Dla niewtajemniczonych interakcja odbywa się poprzez linię komend, wpisujesz polecenie i bohaterka zrobi to lub nie. Problem w tym, że niektóre przedmioty są za dobrze ukryte, jak na ten interfejs. Wymóg idealnego pozycjonowania bohaterki w niektórych przypadkach
Spoiler:
dopełnia negatywny odbiór całości. Wiesz co masz zrobić, każesz Laurze to wykonać, a ona albo nie reaguje, albo ginie. Zero podpowiedzi dlaczego. Dochodzisz do wniosku, że pewnie musisz wykonać inną czynność i rezygnujesz z kolejnych prób. Otóż nie, wszystko był dobrze. No, prawie wszystko. Musisz tylko stanąć 1 piksel bardziej na lewo. Masakra...

2/10
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Professor Leyton and the Diabolical Box (NDS)
RPG: Final Fantasy (PSP) / Mass Effect 3
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life 2: Episode 2
Akcja: Tokyo 42
Logiczna: Babel Tower


Wróć do „Colonel's bequest: a Laura Bow mystery, The”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość