Everybody's gone to the rapture - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 1754
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 80 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 33 razy
Płeć: Kobieta

Everybody's gone to the rapture - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 08 lipca 2017, 17:08

DLA ROZWOJU FABUŁY NIEZBĘDNY JEST ROZPAD KUL ŚWIATŁA
POJAWIAJĄCYCH SIĘ W KOLEJNYCH ROZDZIAŁACH
INNE ELEMENTY ROZGRYWKI NIE SĄ OBOWIĄZKOWE

EVERYBODY'S GONE TO THE RAPTURE
PORADNIK DO GRY

SPIS CZĘŚCI PORADNIKA
    UWAGI
    JEREMY – YAUGHTON
    WENDY – TIPWORTH FOREST
    FRANK – APPLETON'S FARM
    LIZZIE – LAKESIDE
    STEPHEN – LITTLE TIPWORTH
    KATE – OBSERWATORIUM


UWAGI


Jeśli gra nie chodzi płynnie
  • W menu gry w zakładce Ustawienia – Wideo możesz obniżyć jakość wyświetlanego obrazu, wybierając odpowiednio niską specyfikację systemu.
Przypisanie klawiszy i czułość myszy
  • W menu gry w zakładce Ustawienia – Kontroler – Klawiatura i mysz zmienisz przypisanie klawiszy, jeśli grasz, używając klawiatury i myszy.
Ułatwienia rozgrywki
  • W menu gry w zakładce Ustawienia możesz włączyć pewne ułatwienia rozgrywki:
    • Coś w rodzaju wizualnego wykrywacza niektórych urządzeń. Kręgi na planszy pokazują, że w pobliżu (może za ścianą czy za domem) znajduje się radio, telefon lub komputer.

      Obrazek

    • Funkcja uproszczonego dostrajania zdarzeń przydaje się, gdy masz problem z namierzeniem świetlistego zjawiska i spowodowaniem, żeby się rozpadło. W takim przypadku ustawiasz się naprzeciwko świetlistej kuli i trzymasz wciśnięty PPM lub klikasz nim do skutku.

      Obrazek
Co znajdziesz w poradniku
  • Do ukończenia gry nie jest konieczne zaliczenie wszystkich elementów wspominanych w poradniku. Nie musisz też iść ścieżką w nim wyznaczoną.
  • Oprócz elementów budujących fabułę, wymieniam też przedmioty należące do kolekcji:
    • mapy okolicy z zaznaczonym miejscem, gdzie się znajdujesz

      Obrazek

    • książki z ptaszkiem na okładce (mają różne tytuły i kolory okładek, ale stanowią serię wydawniczą)
    • charakterystyczne graffiti przedstawiającego podglądającego ludka z długim nochalem

      Obrazek

    • mikrofalówki, które należy uruchomić kliknięciem
    • wagony kolejowe, których numery można obejrzeć
    • przyczepy kempingowe, do których przynajmniej trzeba spróbować wejść.
  • One niczego nie wnoszą do fabuły i możesz je pominąć, jeśli nie chcesz zdobywać konkretnego osiągnięcia. Wyjątek stanowią mapy okolicy, które są przydatne w ustalaniu trasy dalszej wędrówki.
  • Niewiele wnoszą do fabuły oglądane po raz enty komputery, telewizory i domowe telefony stacjonarne. Emitują stale ten sam przekaz, ale to też jest pewna informacja. Wraz z odtwarzanymi wydarzeniami i przekazami pozostawionymi przez bohaterów, stanowią one komplet tak zwanych ech przeszłości, więc podaję umiejscowienie także i tych przedmiotów.

JEREMY – YAUGHTON


Na zewnątrz
  • Ruchem myszy odwróć się od widoku doliny.
  • Podejdź do niebieskich drzwi budynku (ruch to klawisze WSAD).
  • Otwórz drzwi (kliknięcie LPM).
  • Wejdź do środka.
Dyżurka przy obserwatorium
  • Włącz radio – wysłuchasz komunikatu Kate (1. echo przeszłości).
  • Stań za biurkiem i włącz komputer – możesz tylko popatrzeć na emitowany obraz (2. echo przeszłości).
  • Na ścianie naprzeciwko biurka wisi mapa do kolekcji (1/31). Tego typu mapy, poza tym że tworzą kolekcję niezbędną do uzyskania jednego z osiągnięć, pozwalają zorientować się, gdzie jesteś.
  • Wyjdź na szosę.
Na szosie
  • Idź w dół, w kierunku bariery.
  • Po drodze włącz leżącą na poboczu krótkofalówkę – usłyszysz komunikat ostrzegawczy Clive'a (3. echo przeszłości).
  • Po schodach wejdź na skarpę, nad którą widać światło.
Skarpa
  • Podejdź do bramki, nad którą wisi świetlista kula.
  • Wyceluj w środek kuli i klikaj PPM, póki światło nie eksploduje – usłyszysz rozmowę Stephena, Kate i ich pomocnika (4. echo przeszłości).
  • Przejdź furtką na drugą stronę płotu. Schodami, a potem ścieżką wróć na szosę.
Szosa po drugiej stronie bariery
  • Gdy nad szosą pojawi się światło, idź za nim. Na skrzyżowaniu skręć w lewo.
  • Światło będzie uciekać, ale nie goń go na razie. Dojdź do bariery przegradzającej kolejny odcinek szosy – odtworzysz rozmowę doktora Wade'a i Barbary (5. echo przeszłości).
  • Idź szosą za świetlistymi sylwetkami.
  • W pobliżu tablicy z nazwą miasteczka usłyszysz dzwoniący telefon.
Budka telefoniczna
  • Spójrz na rzucone na ziemię przed budką książki do kolekcji (1-2/30).
  • Otwórz drzwi budki – odbierzesz telefon publiczny z ostrzeżeniem Stephena (6. echo przeszłości).
  • Wróć na szosę i dojdź do przystanku autobusowego.
Przystanek autobusowy
  • PPM eksploduj świetlistą kulę przed przystankiem autobusowy – usłyszysz rozmowę Stephena i Kate (7. echo przeszłości).
  • Na ścianie przystanku wisi mapa do kolekcji (2/31).
  • Po prawej stronie mapy obejrzyj graffiti do kolekcji (1/5).
  • Wróć na szosę i spójrz w kierunku zabudowań.
  • W oddali zauważysz światełko na moście. Idź tam.
Most w centrum miasteczka
  • PPM eksploduj świetlistą kulę wiszącą nad mostem – usłyszysz rozmowę Stephena i Jeremy'ego (8. echo przeszłości).
  • Jesteś w centrum Yaughton, gdzie możesz wybrać dowolną ścieżkę.
  • Poniżej podaję trasę na ogół zgodną z numeracją posesji, która zaczyna się tuż za przystankiem autobusowym.

    Obrazek
Dom nr 1
  • Jest zamknięty, ale możesz wejść na tylne podwórko.
  • Włącz radio stojące obok leżaka – usłyszysz wypowiedź Kate (9. echo przeszłości).
  • Wróć na szosę.
Pub
  • Pub to dom numer 2.
  • Otwórz drzwi i wejdź do środka. Przejdź przez salę z barem i wyjdź tylnymi drzwiami.
  • Z tyłu budynku wejdź na chodniczek po prawej – dojdziesz nim do ogródka ze stolikami pod parasolami.

    Obrazek

  • Włącz radio stojące na jednym ze stolików – usłyszysz wypowiedź Kate (10. echo przeszłości).
  • Z trawnika zejdź na parking z tyłu pubu.
  • Wychodząc tędy na ulicę, odtworzysz rozmowę Jeremy'ego, Kate i Barbary (11. echo przeszłości).
  • Z bocznej uliczki wróć na szosę z mostem – wyjdziesz wprost na dom numer 3.

    Obrazek
Dom nr 3
  • Dom należy do Barbary, miejscowej pielęgniarki.
  • Otwórz drzwi.
  • Wejdź do saloniku na parterze – odtworzysz rozmowę Jeremy'ego i Amandy (12. echo przeszłości).
  • W saloniku włącz telewizor – wciąż ten sam obraz (13. echo przeszłości).
  • Na parterze wejdź do bocznego pokoju z pianinem. Podnieś słuchawkę telefonu stacjonarnego stojącego na szafce (14. echo przeszłości). Na półce regału spójrz na książkę do kolekcji (3/30).
  • Na parterze wejdź do kuchni. Kliknięciem włącz mikrofalówkę do kolekcji (1/4).
  • Z holu wejdź schodami na piętro, a tam do sypialni, której drzwi są uchylone.
  • W sypialni obejrzyj leżącą na szafce książkę do kolekcji (4/30).
  • Wyjdź z domu na szosę i skręć w lewo. Obok domu Barbary znajduje się sklep.

    Obrazek
Sklep
  • Sklep jest zamknięty.
  • Wejdź na placyk przed sklepem.
  • PPM eksploduj świetlistą kulę – usłyszysz kłótnię Stephena, Jeremy'ego i Sama, zakończoną rozlaniem farby (15. echo przeszłości).
  • Wróć na drogę przed sklepem (nie jest to już główna szosa, ta z mostem). Skręć w lewo i dojdź do rozwidlenia. Stąd widzisz podjazd do ośrodka kultury i dom numer 9.

    Obrazek
Dom nr 9
  • Dom jest zamknięty, ale wejdź na tylne podwórko.
  • Włącz radio stojące obok taczek – usłyszysz wypowiedź Kate (16. echo przeszłości).
  • Wróć na drogę i idź do ośrodka kultury.
Ośrodek kultury
  • Otwórz bramę wjazdową.
  • Podejdź do głównego wejścia. Tu spójrz na wiszącą obok drzwi mapę do kolekcji (3/31).
  • Wejdź do środka.
  • Z korytarza wejdź do kuchni. W kuchni kliknięciem włącz mikrofalówkę do kolekcji (2/4).
  • Wejdź do dużej sali ze stołem i tablicą – odtworzysz rozmowę Jeremy'ego, Meg, Barbary i Charliego (17. echo przeszłości).
  • Z sali wyjdź którymiś drzwiami ewakuacyjnymi i na zewnątrz odszukaj zniszczone drzwi zejścia do piwnicy. (Na obrazku poniżej zaznaczona jest też furtka, która przyda się później).

    Obrazek

  • Zejdź do piwnicy – odtworzysz incydent z udziałem Jeremy'ego i Howarda (18. echo przeszłości).
  • Wyjdź z piwnicy.
  • Opuść teren ośrodka kultury boczną furtką w pobliżu zejścia do piwnicy (zaznaczona na obrazku powyżej).
  • Stojąc w bocznej furtce ośrodka kultury, widzisz w oddali dom numer 10.

    Obrazek
Dom nr 10
  • To dom Meg, właścicielki hurtowni.
  • Gdy podejdziesz do wejścia, odtworzysz rozmowę Meg i Jeremy'ego (19. echo przeszłości).
  • Wejdź do domu.
  • W pokoju na parterze włącz telewizor (20. echo przeszłości). Na półce obejrzyj książkę do kolekcji (5/30).
  • W holu ze schodami podnieś słuchawkę telefonu stacjonarnego (21. echo przeszłości). Na półce obejrzyj książkę do kolekcji (6/30).
  • Po schodach wejdź na piętro.
  • W otwartym pokoju na piętrze włącz komputer (22. echo przeszłości).
  • Wyjdź z domu i popatrz na łąkę przed wejściem. Na obrazku łąki zaznaczone dwa miejsca, opisane poniżej.

    Obrazek
Łąka przed domem Meg
  • Włącz radio, które znajdziesz pod zadaszeniem za traktorem (23. echo przeszłości).
  • Potem idź w górę łąki, w kierunku kościoła. Przedostań się przełazem (użyj klawisza W) na ulicę przylegającą do terenu kościoła.
  • Ulicą zejdź w dół i skręć w kierunku wejścia do kościoła.
Przed wejściem do kościoła
  • Gdy zbliżysz się do bramki prowadzącej na kościelne schody, odtworzysz rozmowę Jeremy'ego i Wendy (24. echo przeszłości).
  • Potem zejdź ulicą niżej do sąsiedniego domu, położonego wysoko na skarpie.

    Obrazek
Dom na skarpie obok kościoła
  • To prawdopodobnie dom pastora, ale jest zamknięty.
  • Otwórz uchyloną furtkę.
  • Wejdź na podjazd – odtworzysz rozmowę Jeremy'ego i Wendy o dodatkowej mszy (25. echo przeszłości), ale nie idź jeszcze do kościoła.
  • Zejdź ulicą do skrzyżowania z główną szosą. Stojąc na nim, obróć się w kierunku wyjazdu z miasteczka – widzisz dom numer 15 i 16 oraz stację obsługi samochodów z nazwiskiem Robert Graves na ścianie.

    Obrazek
Dom nr 15
  • Dom jest zamknięty, ale z boku wejdź na podwórko.
  • W stojącej na podwórku przyczepie kempingowej włącz radio – kolejna wypowiedź Kate (26. echo przeszłości).
  • Wróć na główną szosę.
Dom nr 16
  • Możliwe, że dom należy do któregoś z zaginiony mieszkańców miasteczka, szukanych przez pastora, a także Barbarę i doktora Wade'a.
  • Wejdź do domu.
  • W holu na parterze PPM eksploduj świetlistą kulę – usłyszysz rozmowę Franka i Jeremy'ego (27. echo przeszłości).
  • Po schodach wejdź na piętro.
  • Na piętrze podnieś słuchawkę telefonu stacjonarnego stojącego na stoliku pod oknem (28. echo przeszłości).
  • Wyjdź na szosę.
Stacja obsługi samochodów
  • Stacja jest własnością Roberta Gravesa.
  • Na ścianie budynku (od strony domu nr 16) obejrzyj mapę do kolekcji (4/31).
  • Wejdź do garażu położonego w głębi posesji – odtworzysz rozmowę Meg, Charliego i Sama (29. echo przeszłości).

    Obrazek

  • W tym samym garażu obejrzyj na blacie po lewej stronie biurka książkę do kolekcji (7/30).
  • Wyjdź z garażu i idź na tyły stacji. Stąd zobaczysz budynek ośrodka zdrowia.

    Obrazek
Ośrodek zdrowia
  • Wejdź do przychodni.
  • W poczekalni podejdź do niskiego stolika pośrodku pomieszczenia. Spójrz na książkę do kolekcji (8/30).
  • Wejdź do otwartego gabinetu – odtworzysz rozmowę między doktorem i Barbarą (30. echo przeszłości).
  • W gabinecie włącz komputer (31. echo przeszłości).
  • Wyjdź z ośrodka i idź na parking położony na tyłach budynku, gdzie stoi samochód doktora Wade'a.
  • Włącz radiotelefon, który leży na przednim siedzeniu samochodu – usłyszysz spostrzeżenia doktora na temat tajemniczej choroby (32. echo przeszłości).
  • Z drogi przy parkingu wejdź na posesję numer 18.

    Obrazek
Dom nr 18
  • To dom Lizzie i Roberta, właścicieli stacji obsługi samochodów i ośrodka nad jeziorem. Jest zamknięty.
  • Idź na tyły budynku.
  • Na tylnym trawniku podejdź do czerwonej, bujanej kanapy – odtworzysz rozmowę Lizzie i Jeremy'ego (33. echo przeszłości).
  • Wróć na front budynku. W ogrodzeniu naprzeciwko głównych drzwi (czerwonych ze znakiem motyla) poszukaj furtki.
  • Otwórz furtkę, przejdź przez drogę i otwórz podobną furtkę po drugiej stronie – znajdziesz się w przejściu między domami.

    Obrazek
Na tyłach niebieskiego domu
  • Z przejścia między domami wejdź na tyły niebieskiego domu.

    Obrazek

  • Wejdź w głąb ogrodu, a potem do szklarni.
  • W szklarni włącz radio z wypowiedzią Kate (34. echo przeszłości).
  • Wyjdź z ogrodu w przejście, a potem przed front domu. Jeśli obrócisz się plecami do budynku, zobaczysz przed sobą plac zabaw (na jego obrazku poniżej są zaznaczone dwa istotne miejsca).

    Obrazek
Plac zabaw
  • Przy wejściu na plac zabaw obejrzyj mapę do kolekcji (5/31).
  • Podejdź do ławki na samym końcu placu, za karuzelą – odtworzysz rozmowę Amandy i Barbary (35. echo przeszłości).
  • Z placu zabaw wróć na główną szosę.
  • Gdy stoisz na moście, widzisz najkrótszą drogę do kościoła – schody z boku domu numer 11. Idąc nimi, wyjdziesz na wprost wejścia do kościoła.

    Obrazek
Kościół
  • Z ulicy wejdź na teren kościoła.
  • Idąc po schodach, odtworzysz monolog pastora (36. echo przeszłości).
  • Brukowaną ścieżką dojdź do drzwi budynku. Wejdź do środka.
  • W budynku skręć w prawo, żeby obejść barierkę.
  • Przejściem między ławkami dojdź do ołtarza.
  • PPM eksploduj świetlistą kulę nad ołtarzem – usłyszysz monolog Jeremy'ego (37. echo przeszłości).
  • Odwróć się tyłem do ołtarza. W rogu kościoła po lewej widzisz boczne wyjście. Idź tamtędy tropem światełek, które pojawiają się na ziemi. Gdy zauważysz świetlistą kulę, idź za nią.

WENDY – TIPWORTH FOREST


Ścieżka przez las
  • Idź za świetlista kulą. Klawiszem W przejdź nad barierką. Wkrótce staniesz pod domem numer 19. Dom należy do Wendy, matki Stephena.

    Obrazek
Dom nr 19
  • Idź ścieżką wzdłuż posesji, póki nie trafisz na furtkę.
  • Otwórz furtkę i wejdź do domu.
  • Na parterze obejrzyj na stole pod oknem książkę do kolekcji (9/30). Z tego pomieszczenia wejdź do saloniku.
  • W saloniku na parterze PPM eksploduj świetlistą kulę, która pojawi się w pobliżu kominka – usłyszysz rozmowę Wendy, Barbary i doktora (38. echo przeszłości).
  • W tym samym saloniku spójrz na książkę do kolekcji (10/30) leżącą na stoliku z lampą.
  • Wyjdź z domu, a potem frontową furtką na ścieżkę przed domem.
  • Idź przed siebie ścieżką, nad którą unosi się świetlista kula, póki nie wyjdziesz na szosę – to droga do Yaunghton.
  • Stojąc przy drodze do Yaunghton, masz przed sobą do obejrzenia mapę do kolekcji (6/31), a za nią widzisz dom nr 20.

    Obrazek
Dom nr 20
  • Dom należy do Amandy i Neala. Jest zamknięty.
  • Gdy zbliżysz się do frontowej furtki, odtworzysz rozmowę Amandy, Wendy i pastora (39. echo przeszłości). Potem wejdź na posesję.
  • Przed frontowymi drzwiami domu obróć się w lewo – zauważysz drabinkę prowadzącą do domku na drzewie.
  • Po drabince wdrap się do domku na drzewie (wciśnięty klawisz W).
  • W domku na drzewie włącz radio – usłyszysz wypowiedź Kate (40. echo przeszłości).
  • Zejdź po drabince na ziemię (wciśnięty klawisz S).
  • Idź na tyły posesji.
  • Na tyłach domu obejrzyj leżącą na ławce książkę do kolekcji (11/30).
  • W ogrodzeniu z tyłu domu odszukaj przejście do miejsca piknikowego.

    Obrazek
Miejsce piknikowe za domem nr 20
  • Idź ścieżką w dół, póki nie trafisz na ławkę i rozłożony przed nią koc.
  • Obejrzyj mapę do kolekcji (7/31).
  • Stąd wydostań się na drogę do Yaunghton albo ścieżką przez las, albo przez posesję Amandy.
Droga do Yaunghton w pobliżu domu nr 20
  • Jeśli trzeba, drogą idź w kierunku wskazywanym przez świetlistą kulę, póki na jezdni nie zauważysz białego samochodu.
  • Włącz radiotelefon leżący na masce białego samochodu – usłyszysz rozmowę Clive'a i Stephena (41. echo przeszłości).
  • Gdy stoisz przy samochodzie, po lewej widzisz dom numer 21.

    Obrazek
Dom nr 21
  • To dom Charliego, mechanika w firmie przewozowej. Jest zamknięty, ale możesz wejść na podwórko.
  • Gdy stoisz przed frontem budynku, obróć się w prawo – zauważysz coś w rodzaju zadaszonego warsztatu. Idź tam.
  • W zadaszonym warsztacie włącz radiotelefon stojący na stole – usłyszysz rozmowę Franka i Charliego (42. echo przeszłości).
  • Spod zadaszenia możesz wyjść bezpośrednio na drogę do Yaunghton. Sąsiedni dom po tej samej stronie ma numer 22.

    Obrazek
Dom nr 22
  • Dom należy do Terry'ego i June, właścicieli zaginionego psa. Jest zamknięty.
  • Gdy zbliżysz się do frontowego podjazdu, odtworzysz rozmowę Wendy i Franka (43. echo przeszłości).
  • Jeśli trzeba wróć na drogę do Yaunghton i idź nią w kierunku wskazywanym przez świetlistą kulę. Wkrótce trafisz na most.
Pierwszy most na drodze do Yaunghton
  • Gdy zbliżysz się do mostu, odtworzysz rozmowę dwojga ludzi nawołujących psa (44. echo przeszłości).
  • Otwórz furtkę i wejdź na zalesiony teren po lewej stronie mostu.

    Obrazek
Zalesiony teren przy drodze do Yaunghton
  • Kładką przejdź przez strumyk i idź ścieżką pod górę – odtworzysz dalszy ciąg rozmowy Terry'ego i June o psie (45. echo przeszłości).
  • Ścieżka zacznie wić się wśród skał – idź nią w dalszym ciągu, póki nie dojdziesz do placu zabaw.
Plac zabaw na terenach zalesionych
  • Na placu zabaw obejrzyj mapę do kolekcji (8/31).
  • Podejdź do stołu obok mapy (gdy stoisz do niej twarzą, stół jest po prawej). PPM eksploduj świetlistą kulę nad stołem – usłyszysz rozmowę Lizzie i Wendy (46. echo przeszłości).
  • Na blacie stołu, gdzie stoi butelka piwa, obejrzyj graffiti do kolekcji (2/5). Jest słabo widoczne, więc dobrze się przyjrzyj.
  • Opuść plac zabaw ścieżką przy białym szlabanie, którą wyjdziesz wprost na przystanek autobusowy. (Uwaga! Jeśli wybierzesz drogę przez strumyk, po wyjściu na Yaunghton Road wróć do przystanku).

    Obrazek

    Obrazek
Pierwszy przystanek autobusowy przy drodze do Yaunghton
  • To przystanek w pobliżu mostu i furtki na tereny zalesione.
  • Na przystanku włącz radio stojące na ławce – usłyszysz wypowiedź Kate (47. echo przeszłości).
  • Potem idź do drugiego mostu na drodze do Yaunghton (w kierunku wskazywanym przez świetlistą kulę).

    Obrazek
Drugi most na drodze do Yaunghton
  • Wejdź na most – odtworzysz rozmowę Seana i Diany, którzy oglądają skutki wypadku pana Gravesa (48. echo przeszłości).
  • Stojąc na moście, widzisz po lewej ścieżkę na placyk z obeliskiem. Idź tam.

    Obrazek
Placyk z obeliskiem
  • Z drogi do Yaunghton wejdź za drugim mostem na ścieżkę pnąca się pod górę.
  • Po wejściu na placyk z obeliskiem odtworzysz rozmowę Wendy i Jeremy'ego (49. echo przeszłości).
  • Wróć na szosę. Idź droga do Younghton tropem świetlistej kuli.
  • Gdy znajdziesz się w pobliżu białej furgonetki, zauważysz wejście na torowisko położone na nasypie. Idź tam.

    Obrazek
Torowisko
  • Schodami wejdź na torowisko.
  • Na torowisku skręć w prawo i idź wzdłuż wykolejonych wagonów.
  • Gdy dojdziesz do miejsca wypadku przy wagonie nr 265720, PPM eksploduj świetlistą kulę – usłyszysz rozmowę Stephena i Howarda (50. echo przeszłości).
  • Idź dalej, w kierunku widocznego w oddali budynku nastawni.

    Obrazek

  • Wejdź po schodach na piętro nastawni.
  • Gdy wejdziesz do pomieszczenia, odtworzysz rozmowę Wendy i Howarda (51. echo przeszłości).
  • W nastawni obejrzyj na ścianie mapę do kolekcji (9/31).
  • Wyjdź z pomieszczenia. Torowisko możesz opuścić furtką w pobliżu budynku nastawni.

    Obrazek

  • Uwaga! Jeśli chcesz obejrzeć numery wagonów, cztery wagony masz w pobliżu miejsca wypadku. Piąty wagon stoi w przeciwległym do nich krańcu torowiska (ten jest widoczny na obrazku powyżej). Szósty wagon z numerem będzie dostępny w przedostatnim rozdziale (Stephen – Little Tipworth).
  • Gdy zejdziesz z torowiska na drogę do Yaunghton, przed sobą zobaczysz wejście do małego parku ze stawem.

    Obrazek
Park ze stawem przy drodze do Yaughton
  • Na parkingu z czerwonym samochodem obejrzyj mapę do kolekcji (10/31).
  • Wejdź nieco w głąb parku. Naprzeciwko zbudowanej na brzegu stawu przebieralni jest zakątek z ławeczką i mapą do kolekcji (11/31). Idź tam obejrzeć mapę.

    Obrazek

  • Wróć nad staw. Dojdź do tego krańca stawu, w którym zbudowany jest pomost.
  • PPM eksploduj świetlistą kulę nad ławeczką przy tablicy z kołem ratunkowym (tej w pobliżu pomostu) – usłyszysz rozmowę Wendy i Lizzie (52. echo przeszłości).
  • Znad stawu wyjdź na drogę do Yaungthon. Idź nią tak, jak wskazuje świetlista kula. Wkrótce na zakręcie po prawej zobaczysz dom numer 23.

    Obrazek
Dom nr 23
  • Dom należy do Sama i Evelyn, rodziców Rachel. Jest zamknięty.
  • Wejdź na teren posesji, a potem do jednego z otwartych garaży.
  • W garażu włącz magnetofon – usłyszysz pozostawioną przez rodziców wiadomość dla Rachel (53. echo przeszłości).
  • Wyjdź na Yaunghton Road – naprzeciwko widzisz dom numer 24.

    Obrazek
Dom nr 24
  • Właścicielem domu jest Graeme, pracownik obserwatorium.
  • Otwórz uchyloną furtkę i wejdź na teren posesji.
  • Otwórz uchylone drzwi i wejdź do budynku.
  • Z kuchni na parterze wejdź do pokoju i włącz telewizor (54. echo przeszłości).
  • W kuchni otwórz drzwi na klatkę schodową. Z niej wejdź na piętro.
  • Na piętrze wejdź do sypialni – odtworzysz rozmowę Wendy i Franka, a w jej trakcie Frank włączy stojące na biurku radio, usłyszysz więc też Kate i Stephena (55. echo przeszłości).
  • Po tej rozmowie zostań w sypialni i zamknij jej drzwi. Teraz będzie można zajrzeć za radio – za nim na biurku stoi książka do kolekcji (12/30).
  • Wyjdź z domu. Idź na tyły budynku.
  • Na tyłach budynku włącz radio stojące wśród pszczelich uli – usłyszysz wypowiedź Kate (56. echo przeszłości).
  • Wyjdź na drogę do Yaunghton i idź w lewo. Dom z czerwonym samochodem na podjeździe ma numer 25.

    Obrazek
Dom nr 25
  • Dom należy do Stephena i Kate.
  • Wejdź na podjazd – odtworzysz monolog z próbą uruchomienia samochodu przez Stephena (57. echo przeszłości).
  • Wejdź do budynku. Wędrówce będą towarzyszyć nawoływania Wendy, która szuka Stephena.
  • Na parterze w kuchni kliknięciem włącz mikrofalówkę do kolekcji (3/4).
  • Na parterze w pokoju spójrz na książkę do kolekcji (13/30) leżącą na stoliczku koło fotela.
  • Z tego samego pokoju wejdź do przedpokoju, a stamtąd schodami na piętro.
  • W otwartym pokoju na piętrze włącz radio – kolejna wypowiedź Kate (58. echo przeszłości). Włącz też dolny monitor w rogu pokoju (59. echo przeszłości).
  • Schodami zejdź na parter. Drzwiami naprzeciwko schodów wyjdź na zewnątrz.
  • Na zewnątrz idź brukowaną ścieżką przez trawnik.
  • W dalszej części ogrodu obejrzyj leżącą na ławce książkę do kolekcji (14/30).
  • PPM eksploduj świetlistą kulę, która unosi się pod drzewem – zobaczysz scenę wniebowzięcia Wendy (60. echo przeszłości).
  • Idź tropem światełek, które pojawiają się na ziemi. Gdy zauważysz świetlistą kulę, idź w jej kierunku.

FRANK – APPLETON'S FARM


Ścieżka w lesie
  • Idź za świetlistą kulą.
  • Na zakręcie ścieżki obejrzyj mapę do kolekcji (12/31).
  • Idź dalej ścieżką, póki nie wyjdziesz na drogę – to Yaunghton Road. Idąc pod górę, wrócisz do domu Stephena. Idąc w dół, trafisz na zabudowania farmy Franka. Przed sobą masz wejście na łąkę z belami siana i traktorem. Idź na łąkę (na obrazku poniżej zaznaczone dwa przełazy prowadzące na łąkę).

    Obrazek
Łąka z belami siana i traktorem
  • Z drogi przejdź po deskach przez barierkę (klawisz W).
  • Podejdź do traktora – odtworzysz rozmowę Franka i Rhysa (61. echo przeszłości).
  • Przełazem w głębi łąki za traktorem wyjdź na pole.
  • Przez pole idź drogą gruntową tak, jak ona prowadzi, póki nie zobaczysz samotnego drzewa pośród kręgu zboża.
Samotne drzewo w polu
  • Ścieżką w zbożu podejdź do drzewa.
  • Pod drzewem PPM eksploduj świetlistą kulę – usłyszysz rozmowę Franka i Kate (62. echo przeszłości).
  • Spod drzewa wróć ścieżką na pole i skręć w kierunku przeciwnym do szosy (Yaunghton Road).
  • Idąc między żywopłotem a zbożowym kręgiem, okrąż drzewo.

    Obrazek

    Obrazek

  • Trzymając się skraju zbożowego kręgu, wyjdziesz nad jezioro. Tu skręć na ścieżkę po prawej i okrążaj nią jezioro. Po drodze trafisz na dwa miejsca: biwak i zrujnowane zabudowania z przyczepą kempingową.

    Obrazek
Biwak z namiotem i kocem
  • Włącz stojące na kocu radio – usłyszysz wypowiedź Kate (63. echo przeszłości).
  • Spójrz na leżącą obok radia książkę do kolekcji (15/30).
  • Idź tą ścieżką przed siebie, trzymając się ogrodzenia po prawej.
  • Zanim wejdziesz na placyk ze zrujnowanymi zabudowaniami, obejrzyj przy ścieżce mapę do kolekcji (13/31).
Zrujnowane zabudowania z przyczepą kempingową
  • Na skraju placyku przed zrujnowanym budynkiem, między czymś przykrytym niebieską plandeką a porzuconym kołem, zauważysz w barierce pierwszy z przełazów dostępnych w tym miejscu. Idź do niego.

    Obrazek
Ścieżka za przełazem między plandeką a kołem
  • Ścieżka biegnie między ogrodzeniami, więc po prostu zmierzaj przed siebie.
  • Gdy dotrzesz do białego kierunkowskazu, odtworzysz rozmowę Sama i Evelyn (64. echo przeszłości).
  • Przy tym samym białym kierunkowskazie skręć w prawo. (Jeśli pójdziesz na wprost, trafisz do miasteczka Yaunghton od strony ośrodka zdrowia).

    Obrazek

  • Po skręcie w prawo przy kierunkowskazie schodź ścieżką w dół. Po prawej wypatruj miejsca z ławeczką.
  • Włącz stojące na ławeczce radio – usłyszysz wypowiedź Kate (65. echo przeszłości).
  • Wróć na ścieżkę i na niej zawróć, tak żeby dojść z powrotem do zrujnowanych zabudowań z przyczepą kempingową. (Na obrazku niżej droga prowadząca w głąb ekranu prowadzi na skraj Yaungton od strony garaży Gravesa lub do Tipworth Forest na tyły domu Amandy i Neala).

    Obrazek

  • Przy białym kierunkowskazie, gdzie odbyła się rozmowa Sama i Evelyn, skręć w lewo.
  • Zejdź ścieżką na placyk przed zrujnowanymi zabudowaniami.
Zrujnowane zabudowania z przyczepą kempingową
  • Otwórz drzwi przyczepy kempingowej.
  • W przyczepie kempingowej PPM eksploduj świetlistą kulę – usłyszysz rozmowę Clive'a i Stephena, którą przypadkiem podsłuchał Frank (66. echo przeszłości).
  • Wyjdź z przyczepy.
  • W ogrodzeniu w pobliżu przyczepy znajdziesz drugi z dostępnych tu przełazów. Użyj go.

    Obrazek
Ścieżka za przełazem obok przyczepy kempingowej
  • Idź ścieżką pod górę, a potem trzymając się ogrodzenia po prawej.
  • Gdy zauważysz za ogrodzeniem jakiś dom, rozejrzyj się. Naprzeciwko niego jest miejsce widokowe z ławeczką.
  • Podejdź do ławeczki – odtworzysz rozmowę Franka z pastorem (67. echo przeszłości).

    Obrazek

  • Z tego miejsca idź na wprost (na obrazku powyżej to ścieżka wiodąca w głąb ekranu). Trzymając się ogrodzenia po prawej, a potem schodząc w las, dotrzesz nad strumyk.
  • Kładką przerzuconą nad strumykiem przejdź na łąkę ze stodołą.

    Obrazek
Stodoła nad strumykiem
  • Wejdź do tej części stodoły, w której jest drabina.
  • Po drabinie wejdź na podest na klepiskiem (klawisz W).
  • Na podeście nad klepiskiem włącz radio – usłyszysz wypowiedź Kate (68. echo przeszłości).
  • Zejdź po drabinie na klepisko (klawisz S) i wyjdź ze stodoły.
  • Idź przez łąkę w kierunku przeciwnym do strumyka, tak żeby wyjść na szosę (to Yaunghton Road).
  • Stąd widzisz naprzeciwko łąkę i pole rozciągające się przed domem Franka, ale na razie wejdź na szosę i skręć w lewo.

    Obrazek
Yaunghton Road w kierunku domu Franka
  • Idąc szosą od stodoły nad strumykiem w kierunku białego domu na zakręcie, odtworzysz rozmowę Franka i Wendy (69. echo przeszłości).
  • Gdy na zakręcie zobaczysz biały dom ze stodołą naprzeciwko, odwiedź oba te miejsca.

    Obrazek
Stodoła naprzeciwko domu Franka
  • Wejdź do tej części stodoły, w której są składowane cegły – odtworzysz rozmowę Franka z Howardem (70. echo przeszłości).
  • Wróć na szosę do Yaunghton.
Dom Franka
  • Otwórz furtkę od strony Yaunghton Road i wejdź na podwórko.
  • Albo przez kuchnię, albo z tylnego podwórka wejdź do sieni. W sieni jest wejście do saloniku oraz na klatkę schodową.
  • W saloniku na parterze obejrzyj leżące na szafce z lampą dwie książki do kolekcji (16 i 17/30).
  • Wróć do sieni i otwórz uchylone drzwi na klatkę schodową. Po schodach wejdź na piętro.
  • Na piętrze otwórz uchylone drzwi do pokoju Mary.
  • W pokoju Mary PPM eksploduj świetlistą kulę wisząca nad łóżkiem – usłyszysz rozmowę Franka i doktora Wade'a (71. echo przeszłości).
  • Wróć schodami na parter do sieni. Z sieni wyjdź na tylne podwórko, gdzie suszą się prześcieradła.
  • Z podwórka wejdź do małej szopy przy sznurach z prześcieradłami.
  • W szopie włącz stojące na beczce radio – kolejna wypowiedź Kate (72. echo przeszłości).
  • Wyjdź z szopy na podwórko i wydostań się na szosę do Yaunghton.
Wejście na pola Franka od strony Yaunghton Road
  • Na pola rozciągające się za stodołą stojącą naprzeciwko domu Franka możesz wejść w różnych miejscach, bo bram prowadzących z Yaughton Road na te pola jest wiele. Wybrałam akurat to przejście, bo od niego najłatwiej jest trafić do pierwszego interesującego obiektu.
  • Gdy stoisz obok domu Franka twarzą do stodoły, widzisz, że Yaunghton Road w tym miejscu ostro zakręca. Idź przed siebie Yaunghton Road, cofając się jakby do punktu, w którym rozpoczęła się wędrówka.

    Obrazek

  • Po chwili marszu szosą zobaczysz po prawej bramę na pole – tuż za nią jest białe krzesło z radiem.

    Obrazek
Pole i łąka naprzeciwko domu Franka
  • Włącz radio stojące na białym krześle w pobliżu bramy na pole – usłyszysz wypowiedź Kate (73. echo przeszłości).
  • Przy krześle obróć się do tyłu. Na górce widzisz stodołę. Idź do niej.

    Obrazek

  • Gdy dotrzesz do stojącej na górce stodoły, odtworzysz rozmowę Franka i Graeme'a o pożyczeniu drabiny (74. echo przeszłości).
  • Przy tej samej stodole rozejrzyj się jeszcze. Pod jej frontową ścianą stoi na ziemi fotel samochodowy. Obejrzyj książkę do kolekcji (18/30), która leży na ziemi obok fotela.
  • Idź w kierunku czerwonego traktora i następnej stodoły widocznej za nim, ale trzymaj się ścieżki wzdłuż ogrodzenia za tylną ścianą stodoły.

    Obrazek

  • Gdy dotrzesz do porzuconych na ziemi rupieci, odtworzysz rozmowę Franka i Stephena (75. echo przeszłości).
  • Przy rupieciach idź w dalszym ciągu na wprost, ścieżką wzdłuż ogrodzenia.

    Obrazek

  • To dosyć daleka droga, a na jej końcu trafisz na punkt widokowy z ławką. Tu obejrzyj mapę do kolekcji (14/31).
  • Potem przełazem w żywopłocie przejdź na sąsiednią łąkę, a stamtąd do pobliskiej obory.

    Obrazek

  • Wejdź w głąb obory. PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się na belami siana – usłyszysz rozmowę Franka i Charliego o padłych krowach (76. echo przeszłości).
  • Wyjdź z obory. Idź w dół zbocza w kierunku szosy.
  • Bramą w ogrodzeniu wydostań się na Yaunghton Road i na niej skręć w lewo.
Samochód na końcu Yaunghton Road
  • Idąc szosą od domu Franka w kierunku widocznego w oddali wiatraka, trafisz na zaparkowany w zatoczce niebieski samochód.
  • Podejdź do samochodu – odtworzysz rozmowę Franka z Lizzie (77. echo przeszłości).
  • Od samochodu idź szosą jeszcze kawałek przed siebie do pobliskiego przystanku autobusowego.

    Obrazek

  • Na przystanku autobusowym obejrzyj mapę do kolekcji (15/31).
  • Stąd musisz się dostać na pole położone poniżej wiatraka. Możesz wykorzystać przełaz na przystanku autobusowym lub bramę, która jest w pobliżu niebieskiego samochodu Lizzie.
Pole poniżej wiatraka
  • Idź ścieżką pośrodku pola do porzuconej w zbożu furgonetki.

    Obrazek

  • Włącz radio stojące na siedzeniu furgonetki – kolejna wypowiedź Kate (78. echo przeszłości).
  • Obejrzyj graffiti do kolekcji (3/5) wymalowane na boku furgonetki.
  • Wróć na ścieżkę pośrodku pola. Kontynuuj marsz w głąb pola w kierunku pobliskiej stodoły (widoczna przy prawej krawędzi obrazka powyżej).
  • Przy stodole podejdź do niebieskiego ciągnika. PPM eksploduj świetlistą kulę nad jego tylnym kołem – usłyszysz kłótnię Franka i Stephena (79. echo przeszłości).
  • Stań przy tylnej ścianie stodoły twarzą do wiatraka. Stąd widzisz przełaz i ścieżkę prowadzącą do wiatraka. Idź tam.

    Obrazek
Wiatrak
  • Wspinaj się ścieżką pod górę, póki nie staniesz u stóp wiatraka.
  • Przed wiatrakiem obejrzyj mapę do kolekcji (16/31).
  • PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się nad syreną alarmową przyniesioną tu przez Howarda – usłyszysz monolog końcowy Franka (80. echo przeszłości).
  • Odwróć się do tyłu. Idź tropem światełek pojawiających się na ziemi. Gdy zobaczysz świetlistą kulę, idź w jej kierunku.

LIZZIE – LAKESIDE


Przed wejściem do ośrodka wypoczynkowego
  • Idź, jak prowadzi świetlista kula.
  • Na skrzyżowaniu przed wejściem do ośrodka masz dwie drogi. Droga opadająca w dół zaprowadzi z powrotem na farmę Franka. Szosa wijąca się pod górkę to już następny rozdział.
  • Mijając biały szlaban, wchodzisz na teren Lakeside Holiday Camp.
Przy szlabanie
  • Wejdź do obozu – odtworzysz rozmowę Lizzie i Rachel (81. echo przeszłości).
  • Obejrzyj mapę do kolekcji (17/31) na poboczu alejki.
  • Tuż przed rondem zauważysz po prawej budyneczek recepcji z czerwono-białym parasolem na froncie.

    Obrazek
Recepcja
  • Wejdź do budynku.
  • W środku odbierz telefon publiczny (aparat wisi na ścianie) – usłyszysz rozmowę Lizzie i Stephena (82. echo przeszłości).
  • Na stole pośrodku pomieszczenia obejrzyj książkę do kolekcji (19/30).
  • Wyjdź na zewnątrz i stań na rondzie.
Rondo
  • Obejrzyj mapę do kolekcji (18/31) umieszczoną pod drzewem przy sali głównej obozu.
  • Skręć w przecznicę przy mapie – z daleka zobaczysz parking.

    Obrazek
Parking
  • Wejdź na parking – odtworzysz rozmowę Charliego i Rhysa (83. echo przeszłości).
  • Stań na skraju parkingu – w oddali widzisz przyczepę Lizzie.

    Obrazek
Przyczepa Lizzie
  • Jeśli idziesz od ronda, to pierwsza przyczepa kempingowa (1/24), która napotkasz.
  • Otwórz uchylone drzwi przyczepy i wejdź do środka.
  • PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się nad siedziskami – usłyszysz rozmowę Lizzie i Stephena (84. echo przeszłości).
  • Włącz telewizor (85. echo przeszłości).
  • Wyjdź z przyczepy na asfaltową drogę główną obozu. Obróć się w prawo – w dali zobaczysz ogrodzenie kortów tenisowych. Idź w tamtym kierunku.
Placyk przed kortami tenisowymi
  • Włącz radio leżące na ziemi w pobliżu ogrodzenia kortów (86. echo przeszłości).
  • Spójrz na książkę do kolekcji (20/30) leżącą na ławce naprzeciwko wejścia na korty.
  • Podejdź do budynku z czerwono-białym parasolem na froncie – odtworzysz rozmowę Charliego i Rachel (87. echo przeszłości).
  • Obejrzyj mapę do kolekcji (19/31) zawieszoną na ogrodzeniu kortów.

    Obrazek
Korty tenisowe
  • Otwórz uchyloną furtkę w ogrodzeniu i wejdź na korty.
  • Po wejściu na korty odtworzysz rozmowę Diany i Seana (88. echo przeszłości).
  • Wyjdź zza ogrodzenia kortów i skieruj się w lewo. Idąc asfaltową drogą główną obozu, wypatruj po lewej zejścia na pole z przyczepami kempingowymi. Pierwsze, na które trafisz, idąc w ten sposób, nazywa się Snowdrop.

    Obrazek
Pole kempingowe Snowdrop
  • Na obrazku powyżej jest pokazane zejście boczne. Szlak prowadzący przez to pole zaczyna się nieco bardziej w prawo i jest oznaczony niebieskimi kołkami.
  • Na polu stoją cztery przyczepy kempingowe (2-5/24), ale tylko jedna jest otwarta.
  • Uwaga! Większość prób wejścia do przyczep kempingowych się nie powiedzie, ale jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie, musisz wejść albo przynajmniej szarpnąć za klamkę każdej przyczepy, która stoi na terenie obozu (łącznie jest ich 24).
  • Podejdź do przyczepy kempingowej stojącej w głębi po lewej – należy do pana Colesa.
  • Otwórz uchylone drzwi przyczepy i wejdź do środka.
  • PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się nad siedziskami – usłyszysz rozmowę Lizzie i doktora Wade'a (89. echo przeszłości).
  • Wyjdź z przyczepy.
  • Z pola Snowdrop możesz przejść bokiem na boisko piłkarskie. W poradniku trafisz tam później, bo na drodze są inne interesujące obiekty.
  • Z placyku przed przyczepą pana Colesa wróć na asfaltową drogą główną obozu.
Droga na tyłach sali głównej
  • Wychodząc z pola Snowdrop na drogę główną obozu, masz przed sobą mapę i budkę telefoniczną. (W to miejsce trafisz też, idąc po prostu na tyły sali głównej).

    Obrazek

  • Obejrzyj mapę do kolekcji (20/31) umieszczoną na poboczu drogi.
  • Otwórz drzwi budki telefonicznej – obierzesz telefon publiczny z wiadomością Lizzie dla Stephena (90. echo przeszłości).
  • Stojąc przy budce, obróć się w lewo. Dalej przy drodze widzisz budynek pralni.

    Obrazek
Pralnia
  • Otwórz uchylone drzwi pralni i wejdź do środka.
  • Po wejściu do środka odtworzysz rozmowę Lizzie i Franka (91. echo przeszłości).
  • Obejrzyj książkę do kolekcji (21/30) leżącą na blacie pod oknem (jest odwrócona, ale na grzbiecie widać symbol serii).
  • Spójrz na graffiti do kolekcji (4/5) narysowane na ścianie przy pralce z narzędziami Franka.

    Obrazek

  • Z pralni wyjdź na asfaltową drogę główną obozu. Na wprost wejścia do pralni jest pole kempingowe o nazwie Primrose.

    Obrazek
Pole kempingowe Primrose
  • Szlak wiodący przez to pole jest oznaczony zielonymi kołkami. Wejść na pole jest kilka. Na obrazku powyżej widać wejście usytuowane naprzeciwko pralni.
  • Na polu Primrose znajdziesz trzy przyczepy kempingowe (6-8/24). Ta pod drzewami przy pomarańczowym namiocie jest otwarta.
  • Wejdź do przyczepy w głębi pola przy pomarańczowym namiocie. Włącz radio – usłyszysz wypowiedź Kate (92. echo przeszłości).
  • Wyjdź z przyczepy i idź w kierunku stołów piknikowych i grilla. Gdy się przy nich rozejrzysz, zauważysz ogrodzenie boiska piłkarskiego.

    Obrazek

  • Otwórz uchyloną furtkę w ogrodzeniu boiska piłkarskiego.
  • Wejdź na boisko – odtworzysz rozmowę Seana i Rhysa (93. echo przeszłości).
  • Wyjdź zza ogrodzenia boiska piłkarskiego. Wróć do stołów piknikowych i grilla. Stamtąd wyjdź na szlak z zielonymi kołkami, który ciągnie się przez pole Primrose.
  • Idź do końca szlaku oznaczonego zielonymi kołkami, a tam obróć się w prawo – przed sobą masz placyk z kolorowymi namiotami i miejscem na ognisko pośrodku.

    Obrazek

  • Podejdź do ogniska.
  • PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się nad ogniskiem – usłyszysz rozmowę Lizzie i pastora Jeremy'ego (94. echo przeszłości).
  • Stojąc przy ognisku, rozejrzyj się. Masz tu do zbadania jeszcze dwa miejsca: szalet i plener malarski z rozstawionymi sztalugami.

    Obrazek

    Obrazek

  • Na ścianie szaletu obejrzyj mapę do kolekcji (21/31).
  • Podejdź w pobliże rozstawionych na trawniku sztalug malarskich. Na stole naprzeciwko sztalug obejrzyj książki do kolekcji (22/30), które są ułożone pod wazonem jako element martwej natury do namalowania.
  • Opuść pole Primrose. Wydostań się z niego na asfaltową drogę główną obozu, gdzieś w pobliżu pralni lub poniżej tego budynku. Idź tak, żeby oddalać się od sali głównej i ronda, a trafisz na pole kempingowe Lilly.

    Obrazek
Pole kempingowe Lilly
  • Na polu są cztery przyczepy kempingowe (9-12/24). Wszystkie zamknięte.
  • Zejdź w dół pola w kierunku drzew – odtworzysz rozmowę Lizzie, Diany i Seana (95. echo przeszłości).
  • Wróć na asfaltową drogę główną i skręć w lewo.
Droga główna przy polu kempingowym Lilly
  • Na poboczu obejrzyj mapę do kolekcji (22/31).
  • Stojąc twarzą do mapy, popatrz na skały po prawej – zauważysz szlak oznaczony żółtymi kołkami.

    Obrazek

  • Idź tym szlakiem, póki nie trafisz na ostry skręt w lewo – w tym miejscu odtworzysz rozmowę Rachel i Rhysa (96. echo przeszłości).
  • Stąd zawróć na asfaltową drogę główną obozu, do wcześniej oglądanej mapy. (Ten manewr nie jest konieczny, ale szlak jest skrótem i może zaprowadzić w różne miejsca. Prezentowane poniżej pola kempingowe znajdziesz, idąc po prostu asfaltową drogą główną obozu).
  • Stojąc przy mapie, spójrz w stronę jeziora. Stąd masz widok na trzy pola kempingowe: Daisy po lewej, Anemone w głębi oraz Bluebell po prawej. Na zakręcie w głębi znajduje się też plac zabaw.

    Obrazek
Pole kempingowe Daisy
  • Na polu jest pięć przyczep kempingowych (13-17/24). Jedna jest otwarta.
  • Wejdź do otwartej przyczepy i włącz radio – usłyszysz wypowiedź Kate (97. echo przeszłości).
  • Bramą obok tej przyczepy możesz wyjść na brzeg jeziora.

    Obrazek
Brzeg jeziora wzdłuż pól kempingowych Daisy i Anemone
  • Gdy stoisz twarzą do jeziora, a plecami do pola kempingowego Daisy, obróć się w prawo.
  • Idź ścieżką wzdłuż ogrodzenia, póki nie natrafisz na ustawioną na brzegu mapę do kolekcji (23/31).
  • Stań twarzą do mapy i popatrz na jezioro – zobaczysz zostawiony na skale termos.
  • Idź w to miejsce – odtworzysz rozmowę Rachel i Rhysa (98. echo przeszłości).

    Obrazek

  • Wróć do mapy i kontynuuj marsz brzegiem jeziora.
  • Po kilku krokach zauważysz bramę w ogrodzeniu – tędy wyjdziesz na pole kempingowe Anemone.

    Obrazek
Pole kempingowe Anemone
  • Obrazek powyżej pokazuje wejście od strony jeziora, ale dostaniesz się tam też z asfaltowej drogi głównej (przy wjeździe jest tabliczka z nazwą).
  • Na ogrodzeniu od strony jeziora wisi koło ratunkowe, a obok jest ustawiony czerwono-biały parasol. Idź tam.
  • PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się nad ogrodzeniem – usłyszysz rozmowę Lizzie i Kate (99. echo przeszłości).

    Obrazek

  • Na polu stoją cztery przyczepy kempingowe (18-21/24). Wszystkie są zamknięte.
  • Wyjdź na asfaltową drogę główną obozu – naprzeciwko widzisz wejście na pole kempingowe Bluebell.
Pole kempingowe Bluebell
  • Pole jest usytuowane na zakręcie asfaltowej drogi głównej obozu i można na nie wejść z niej w dwóch miejscach.
  • Są na nim trzy przyczepy kempingowe (22-24/24). Wszystkie zamknięte.
  • Podejdź do przyczepy z czerwono-białym parasolem. Włącz radio stojące na stole przed przyczepą (100. echo przeszłości).
  • Wróć na asfaltową drogę główną obozu i z niej wejdź na plac zabaw.
Plac zabaw
  • Plac zabaw znajdziesz, idąc asfaltową drogą główną obozu, między wejściami na pola kempingowe Daisy i Anemone.
  • Po wejściu na plac odtworzysz rozmowę Rachel i Rhysa (101. echo przeszłości).
  • Wróć na asfaltową drogę główną obozu i skręć w lewo.
Główna droga obozu między polami kempingowymi a basenem
  • Obejrzyj mapę do kolekcji (24/31) na budynku szaletu.

    Obrazek

  • Idź asfaltową drogą główną pod górę w kierunku basenu.
Basen
  • Obejrzyj mapę do kolekcji (25/31) przy wejściu na basen.
  • Wejdź do budynku po prawej – odtworzysz rozmowę Lizzie i Stephena (102. echo przeszłości).

    Obrazek

  • Wyjdź na asfaltową drogę główną obozu. Naprzeciwko basenu znajdziesz budynek magazynku.
Magazynek naprzeciwko basenu
  • Wejdź do budynku – odtworzysz rozmowę Lizzie, Rhysa i Rachel (103. echo przeszłości).
  • Wróć na drogę i skręć w prawo.
  • Idź pod górę w kierunku ronda, przy którym jest wejście do sali głównej.
Sala główna

    Obrazek


  • W holu sali spójrz na leżącą na stole książkę do kolekcji (23/30).
  • Wejdź do sali ze sceną.
  • Spójrz na książkę do kolekcji (24/30), leżącą na podłodze pośrodku sali.
  • PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się nad sceną – usłyszysz rozmowę Rachel i Charliego (104. echo przeszłości).
  • Wyjdź z budynku. Idź tropem światełek pojawiających się na ziemi, a potem za świetlistą kulą.
STEPHEN – LITTLE TIPWORTH


Droga do Tipworth
  • Idź za świetlistą kulą – na zakręcie drogi usłyszysz dzwonek.
  • Otwórz drzwi budki telefonicznej – odbierzesz telefon publiczny i usłyszysz rozmowę Kate i Stephena (105. echo przeszłości).

    Obrazek

  • Idź drogą za świetlistą kulą.
  • Podejdź do niebieskiej furgonetki porzuconej na szosie – odtworzysz rozmowę Meg i Charlego (106. echo przeszłości).
  • Nadal zmierzaj za świetlista kulą – na zakręcie po lewej obejrzyj mapę do kolekcji (26/31).
  • Idź w kierunku widocznych w oddali zbudowań.
  • Po prawej stronie drogi jest siedziba składu budowlanego Forleyów.

    Obrazek
Skład budowlany Forleyów
  • Wejdź za ogrodzenie.
  • Na placyku przed halami obejrzyj na drzwiczkach ciężarówki graffiti do kolekcji (5/5).
  • Wejdź do otwartej hali.
  • W hali idź za regały z towarami. Włącz radiotelefon na biurku – usłyszysz rozmowę Lizzie i Stephena (107. echo przeszłości).
  • Wyjdź na szosę.
  • Naprzeciwko składu budowlanego stoi otoczony rusztowaniem dom numer 48.

    Obrazek
Dom nr 48
  • Wejdź na podwórko, a stamtąd do budynku.
  • W sieni skręć w prawo do pokoju z kominkiem. PPM eksploduj świetlistą kulę – usłyszysz rozmowę Wendy i Stephena (108. echo przeszłości).
  • Wróć na szosę.
  • Naprzeciwko domu nr 48 jest przystanek autobusowy.
Przystanek autobusowy naprzeciwko domu nr 48
  • Włącz radio stojące na ławce – usłyszysz kolejną wiadomość od Kate (109. echo przeszłości).
  • Obejrzyj mapę do kolekcji (27/31) wiszącą na ścianie przystanku.
  • Wróć na szosę i idź w prawo, w głąb tego obszaru.
  • Wkrótce trafisz na rozwidlenie drogi. Na wprost masz na nim pub, a po lewej budkę telefoniczną i w oddali duży, biały dom numer 45.

    Obrazek
Budka telefoniczna przy Tipworth Road
  • Otwórz drzwi budki – odbierzesz telefon publiczny i usłyszysz rozmowę Kate i Stephena (110. echo przeszłości).
Dom nr 45
  • Otwórz uchylone drzwi i wejdź do sieni.
  • W pokoju po prawej spójrz na książkę do kolekcji (25/30) leżącą w kartonie na podłodze.
  • W tym samym pokoju włącz telewizor (111. echo przeszłości).
  • Wróć do sieni. Stąd przejdź do kuchni i z niej wejdź do jadalni.
  • W jadalni włącz radiotelefon – usłyszysz rozmowę Stephena i Clive'a (112. echo przeszłości).
  • Włącz komputer obok radiotelefonu (113. echo przeszłości).
  • Opuść budynek i wróć na szosę (na Tipworth Road). Stąd widzisz naprzeciwko budynek pubu The Seventh Whistler.
Pub The Seventh Whistler
  • Przed pubem spójrz na książkę do kolekcji (26/30) leżącą na stoliku z czerwono-białym parasolem.
  • Wejdź do środka.

    Obrazek

  • W sali z barem podejdź do stolika pod oknem w pobliżu tarczy do rzutków – odtworzysz rozmowę Lizzie i Stephena (114. echo przeszłości).
  • Wyjdź na szosę i idź nią w prawo. Na zakręcie w pobliżu pubu znajdziesz mapę do kolekcji (28/31).
  • Miń zakręt z rozsypanymi na szosie pudełkami – stąd widzisz kolejne rozwidlenie drogi. Skręć w prawo, w kierunku dworca kolejowego.

    Obrazek
Dworzec kolejowy
  • Z przydworcowego parkingu wejdź po schodkach na peron.
  • Na peronie skręć w prawo. Idź w kierunku kładki nad torami – odtworzysz rozmowę Stephena i Kate (115. echo przeszłości).

    Obrazek

  • Przejdź przez tory lub kładką na peron położony dalej od ulicy, przy którym stoi budynek dworca.
  • Jeśli kolekcjonujesz numery wagonów, ostatni – szósty wagon – stoi przy tym peronie.

    Obrazek

  • Na ścianie budynku dworca obejrzyj mapę do kolekcji (29/31).
  • Wejdź do środka.
  • W budynku dworca PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się w pobliżu automatów telefonicznych – odtworzysz ostatnie chwile życia Lizzie (116. echo przeszłości).
  • Wyjdź z budynku dworca.
  • Na przeciwległym peronie wśród rozrzuconych bagaży leżą dwie książki do kolekcji (27-28/30).

    Obrazek

  • Opuść teren dworca, idąc torami w kierunku przeciwnym do wagonów i kładki. Wkrótce dojdziesz do miejsca z barierkami – to zamknięty tunel kolejowy.
Przed zamkniętym tunelem
  • Włącz stojące na barierce radio (117. echo przeszłości).
  • Skręć w lewo, żeby wyjść na Tipworth Road.

    Obrazek

  • Idąc w dół Tipworth Road, zauważysz za ogrodzeniem biały dom numer 42.

    Obrazek
Dom nr 42
  • Dom należy do Howarda, dróżnika kolejowego.
  • Wejdź na podwórko, a stamtąd do budynku.
  • W sieni skręć do pokoju po prawej.
  • Włącz telewizor (118. echo przeszłości).
  • Podnieś słuchawkę telefonu – usłyszysz rozmowę Clive'a z Howardem (119. echo przeszłości).
  • Obejrzyj książkę do kolekcji (29/30).
  • Wróć do sieni i wejdź do kuchni.
  • W kuchni kliknięciem włącz mikrofalówkę do kolekcji (4/4).
  • Wróć do sieni i wejdź po schodach na piętro.
  • Na piętrze otwórz drzwi obok kaloryfera.
  • W tym pokoju znajdziesz makietę kolejki – możesz ją uruchomić, wciskając guzik na leżącym na stole panelu.
  • Opuść budynek i wyjdź na Tipworth Road.
  • Na szosie skręć w prawo, tak żeby oddalać się od zamkniętego tunelu.
  • Przed skrzyżowaniem po prawej zauważysz wjazd do hurtowni Valley Farm.

    Obrazek
Hurtownia Valley Farm
  • Wejdź za ogrodzenie.
  • Wejdź do małego budynku – odtworzysz rozmowę Wendy, Meg i Charliego (120. echo przeszłości).
  • Wyjdź na podwórko. Okrąż stojącą tu ciężarówkę i wejdź do hali.
  • W hali podejdź do miejsca, gdzie leżą porozrzucane puszki. PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się nad nimi – odtworzysz incydent z udziałem Stephena i Sama (121. echo przeszłości).
  • Opuść teren hurtowni.
  • Po wyjściu na Tipworth Road trzymaj się prawego pobocza, tak żeby na pobliskim skrzyżowaniu wejść w Pastor's Lane.
Pastor's Lane
  • Idź asfaltem do miejsca, gdzie na poboczu stoi ławeczka.
  • Po zbliżeniu się do ławki odtworzysz rozmowę Stephena i Franka (122. echo przeszłości).
  • Obejrzyj mapę do kolekcji (30/31) ustawioną naprzeciwko ławki.

    Obrazek

  • Idź do końca ulicy. Tam po prawej jest wejście na teren starej hurtowni Tipworth & Haverton.

    Obrazek
Hurtownia Tipworth & Haverton
  • Wejdź na podwórko i do małego budynku z boku.
  • W budynku podnieś słuchawkę wiszącego na ścianie telefonu – usłyszysz rozmowę Kate i Stephena (123. echo przeszłości).
  • Uwaga! Obok budynku z telefonem jest furtka. Tamtędy możesz wrócić na farmę Franka, jeśli potrzebujesz.
  • Opuść teren hurtowni i wracaj w lewo ku centrum tego obszaru. Jednak gdy staniesz na Pastor's Lane, nie idź asfaltem, ale skręć na ścieżkę między asfaltem a ogrodzeniem stacji energetycznej.

    Obrazek
Ścieżka przy ogrodzeniu stacji energetycznej
  • PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się nad ścieżką – usłyszysz kłótnię Kate i Stephena (124. echo przeszłości).
  • Po odtworzeniu tej rozmowy wróć na asfalt.
  • Zmierzaj Pastor's Lane przed siebie. Przed skrzyżowaniem jest po prawej zjazd na stację benzynową.

    Obrazek
Stacja benzynowa
  • Wejdź na teren stacji.
  • Wejdź do budynku Holly's Cafe.
  • W przedsionku kawiarni obejrzyj mapę do kolekcji (31/31).
  • W tym samym pomieszczeniu podnieś słuchawkę wiszącego na ścianie telefonu – usłyszysz wiadomość od Stephena (125. echo przeszłości).
  • W sali z barem włącz stojący na ladzie telewizor (126. echo przeszłości).
  • Wyjdź z budynku kawiarni i skręć w prawo, tak żeby przeciąć teren stacji i wyjść z drugiej strony placu.
  • Przy drugim wjeździe włącz radio (127. echo przeszłości) i spójrz na książkę do kolekcji (30/30).
  • Wyjdź na Tripworth Road i skręć w prawo.

    Obrazek

  • Idąc Tipworth Road pod górę, wkrótce znajdziesz się przy schodach łączących tę ulicę z przydworcowym parkingiem.
Schody przy Tipworth Road
  • Gdy znajdziesz się na wysokości schodów, odtworzysz rozmowę Stephena i Howarda (128. echo przeszłości).
  • Potem w dalszym ciągu idź przed siebie. Za zakrętem po prawej jest zjazd na drogę prowadzącą do stacji energetycznej. Podejdź do bramy.

    Obrazek
Stacja energetyczna
  • Wejdź na teren stacji.
  • Pod zadaszeniem po tej samej stronie co brama włącz radio (129. echo przeszłości).
  • Idź na druga stronę budynku, gdzie jest oznaczone lampą wejście do bunkra.
  • Jeśli drzwi bunkra są otwarte, wejdź do środka.
Bunkier
  • Idź korytarzami przed siebie. Po drodze odtworzysz wspomnienia Stephena (130. echo przeszłości).
  • W pomieszczeniu z krzesłem PPM eksploduj świetlistą kulę unoszącą się nad nim (131. echo przeszłości).
  • Po animacji poczekaj na załadowanie ostatniego rozdziału.
KATE – OBSERWATORIUM


Przy bramie obserwatorium
  • Gdy stoisz plecami do bramy obserwatorium, na wprost masz wieżę nr 3. Wejście do wieży nr 1 jest po prawej, a do wieży nr 2 – po lewej.

    Obrazek
Wieża nr 1
  • Włącz magnetofon stojący na schodkach przed budynkiem (132. echo przeszłości).

    Obrazek
Wieża nr 2
  • Włącz magnetofon stojący w szopie obok budynku wieży (133. echo przeszłości).

    Obrazek
Wieża nr 3
  • Włącz magnetofon stojący na stole przed budynkiem wieży (134. echo przeszłości).

    Obrazek

  • Wyjdź na główną alejkę i idź pod górę, a trafisz na kolejne trzy wieże.
Wieża nr 4
  • Wejście z głównej alejki.

    Obrazek

  • Włącz magnetofon stojący na stole przed budynkiem wieży (135. echo przeszłości).

    Obrazek

  • Wróć na główną alejkę i wspinaj się nią jeszcze wyżej.
Wieża nr 5
  • Placyk z monitorami, który jest przed budynkiem wieży, łatwo dostrzec z głównej alejki.
  • Włącz magnetofon stojący na skraju placyku (136. echo przeszłości).

    Obrazek

  • Wróć na główną alejkę i wchodź jeszcze wyżej.
Wieża nr 6
  • Wejście znajduje się w najwyższym punkcie głównej alejki, gdzie stroi też samochód.

    Obrazek

  • Wejdź do budynku wieży.
  • PPM eksploduj świetlistą kulę nad stolikiem z magnetofonem (137. echo przeszłości).
  • Po animacji i napisach końcowych pojawi się jeszcze plansza z tajemniczym szyfrem. Rozwiązanie zagadki tego napisu znajdziesz na przykład tutaj.

KONIEC
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Wróć do „Everybody's gone to the rapture”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość