Kathy Rain - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 1981
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 86 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 36 razy
Płeć: Kobieta

Kathy Rain - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 14 sierpnia 2016, 21:21

SOLUCJA W PLIKU PDF
KATHY RAIN - PORADNIK DO GRY


SPIS CZĘŚCI PORADNIKA
    Prolog
    September 25th, 1995 – Day one
      Kampus
      Pogrzeb dziadka
      Pierwsza wizyta w rezydencji Rainów
      Początek śledztwa na posterunku policji
      Walizka dziadka
      Kim jest Cocky?
      Utopiona nastolatka
      Chata nad jeziorem
      Zamknięcie rozdziału
    September 26th, 1995 – Day two
      Komputer Eileen
      Przysługa dla Dave'a
      Prześwietlona fotografia
      Wiadomość dla Eriki Wade
    September 27th, 1995 – Day three
      Red Man
      W klinice u Charlesa Wade'a
      Kto ukradł obrazy Lily?
    September 28th, 1995 – Day four
      Jimmy Cochran
      Odnaleźć Eileen
      Sekret ostatniego obrazu Lily
      Sejf ojca Billa
      Zejście do otchłani
    September 29th, 1995 – Day five

Prolog

  • Akcja toczy się tu niemal automatycznie.
  • Gdy współlokatorka przekaże Kathy informację o prasowej notce w sprawie śmierci i pogrzebu Josepha Raina, wybierz którąś z opcji dialogowych z listy u dołu ekranu.

    Obrazek
September 25th, 1995 – Day one

Kampus
  • Wyłącz budzik – kliknij go LPM i wybierz odpowiednią akcję z wyświetlonego menu.

    Obrazek

  • Wyjdź z pokoju (drzwi po lewej).
  • Na planszy z Kathy jadącą motorem kliknij ikonę nowej lokacji: Cemetery.

    Obrazek
Pogrzeb dziadka
  • Idź w głąb cmentarza (ku lewej krawędzi ekranu).
  • Po ceremonii pogrzebowej porozmawiaj z babcią – kliknij Mrs. Rain i z wyświetlonego menu wybierz Talk to Mrs. Rain.

    Obrazek

  • Gdy Kathy zostanie zaproszona do domu babci, na mapie pojawi się ikona nowej lokacji.
  • Idź ku bramie cmentarza. Po drodze Kathy zagadnie ksiądz – wybierz z listy dialogowej którąś z opcji. Przy tej okazji dziewczyna dostanie kościelną broszurę.
  • Na planszy z Kathy na motocyklu wybierz Rain Residence.
Pierwsza wizyta w rezydencji Rainów
  • Wejdź do saloniku na parterze i porozmawiaj z babcią.
  • Wybierz którąś z dostępnych opcji dialogowych, gdy będzie mowa o Sharon, matce Kathy.
  • Po tym, jak Mrs. Rain wspomni o tajemniczym zdarzeniu, w którym uczestniczył jej mąż w 1981, w notatniku Kathy pojawi się ten wątek wypadku (Incident '81). Kontynuuj ten temat.

    Obrazek

  • Gdy Kathy wypyta o wszystko i zaproponuje, że dowie się szczegółów na posterunku policji, na mapie pojawi się nowa lokacja.
  • Wyjdź z rezydencji Rainów. Na mapie lokacji wybierz Sheriff's Station.
Początek śledztwa na posterunku policji
Recepcja
  • W recepcji porozmawiaj z młodym policjantem. Gdy Lenny Marks skieruje Kathy do gabinetu szeryfa, wejdź tam.
Gabinet szeryfa
  • W biurze porozmawiaj z szeryfem. Ponieważ ten niewiele wie o wypadku Josepha Raina, pojawi się wątek policyjnego raportu (Police report). Porusz ten temat.

    Obrazek

  • Wkrótce się okaże, że raport nie jest publicznie dostępny. Możesz próbować przekonać szeryfa do zmiany decyzji lub zakończ rozmowę.
  • Wróć do recepcji, gdzie siedzi Lenny.
Recepcja
  • Gdy Lenny odwróci głowę, by porozmawiać z szeryfem, otwórz dwuskrzydłowe drzwi do następnego pomieszczenia (z menu przedmiotu wybierz Open double doors).
Areszt
  • W areszcie wyłącz szumiący telewizorek (small TV) stojący na ladzie – to dobrze nastroi siedzącego w zakratowanej celi.

    Obrazek

  • Porozmawiaj z więźniem – Kathy poprosi go, żeby zajął na chwilę Lenny'ego (Persuade him to distract Lenny).
  • Wróć do recepcji, gdzie siedzi Lenny.
Recepcja
  • Gdy policjant pójdzie do aresztanta, obejrzyj akta za ladą (z menu przedmiotu wybierz Search files).

    Obrazek

  • Przeczytaj policyjny raport dotyczący dziadka (police report / grandpa) – dokument trafi do inwentarza.
  • Potem Kathy automatycznie znajdzie klucz do szafki, w której jest dyktafon Josepha Raina.
  • Po tej akcji do recepcji wróci Lenny. Znów poczekaj, aż policjant odwróci głowę. Wtedy wejdź do aresztu.
Areszt
  • W areszcie podejdź do szafek na dowody.
      - Otwórz inwentarz – LPM kliknij ikonę torby w lewym dolnym rogu ekranu.
      - W inwentarzu LPM kliknij klucz do szafki. Z menu przedmiotu wybierz Combine locker key.
    Obrazek


      - Gdy klucz przyczepi się do kursora, użyj go na szafkach z dowodami – Kathy zdobędzie dyktafon.
    Obrazek
Przesłuchać taśmę
  • W inwentarzu kliknij dyktafon. Z menu przedmiotu wybierz Examine dictaphone.
  • Na zbliżeniu przedmiotu wciśnij play button. Jeśli chcesz przesłuchać nagranie jeszcze raz, kliknij rewind button. Zamknij zbliżenie przedmiotu (krzyżyk w prawym górnym rogu urządzenia).

    Obrazek

  • Nagranie zawiera dziwne stwierdzenie Josepha: Remember, the perfect bouquet consist of three red roses, a blue violet, and two yellow tulips. Po jego wysłuchaniu w notatniku Kathy pojawi się wątek strychu (Attic), który był pracownią jej dziadka.
Recepcja
  • Po powrocie do recepcji Lenny spróbuje umówić się z Kathy – wybierz którąś z odpowiedzi.
  • Opuść posterunek. Na mapie wybierz lokację Rain Residence.
Walizka dziadka
Rezydencja Rainów
  • Najpierw na parterze wejdź do saloniku. Porozmawiaj z babcią o strychu (Attic) – Mrs. Rain zaprowadzi tam Kathy.
Oświetlić strych
  • Na strychu jest ciemno. Sprawdź włącznik światła lub żarówkę (light bulb) na ścianie przy schodach.

    Obrazek

  • Zejdź na parter. W holu wykręć żarówkę z lampy stojącej na stoliku.

    Obrazek

  • Wróć na strych. Użyj żarówki na sprawdzanej wcześniej oprawce. Teraz kliknij włącznik światła (light switch) na ścianie przy schodach.
Otworzyć walizkę dziadka
  • Po oświetleniu strychu zabierz z biurka książkę (z menu przedmiotu wybierz Take book). Przedmiot jest podpowiedzią do zagadki.
  • Kliknij walizkę (briefcase) leżącą na szafce naprzeciwko biurka.

    Obrazek

  • Gdy wyświetli się zbliżenie zamka kodowego walizki:
      - W okienka zamka wprowadź strzałkami kod 235131.
      - Nie zamykaj zbliżenia walizki. Kliknij ją LPM i z menu przedmiotu wybierz Open briefcase.
      - Z otwartej walizki weź kopertę (z menu przedmiotu wybierz Pick up envelope).
      - Zamknij zbliżenie walizki (prawy górny róg ekranu).
Skąd się wzięło rozwiązanie?
Przejrzeć rzeczy z walizki
  • W inwentarzu kliknij wyjętą z walizki kopertę. Z menu przedmiotu wybierz Open envelope – w torbie pojawi się pięć przedmiotów. Prześwietlona fotografia oraz kluczyk przydadzą się później. Na razie musisz zbadać trzy wymienione niżej rzeczy.
  • Kliknij kasetę audio znalezioną na strychu. Z menu przedmiotu wybierz Combine micro cassette (attic). Teraz użyj tej kasety na dyktafonie – zamiana kaset odbędzie się automatycznie, jeśli w tym momencie dyktafon nie jest pusty.
  • W inwentarzu kliknij dyktafon z tą nową kasetą. Z menu przedmiotu wybierz Examine dictaphone. Włącz urządzenie przyciskiem play button. Po przesłuchaniu ostatniej wiadomości Kathy zainteresuje jej nadawca, a w notatniku pojawi się wątek: Cocky. Schowaj urządzenie (krzyżyk po prawej u góry).
  • W inwentarzu kliknij zdjęcie żołnierzy. Z menu przedmiotu wybierz Look at photo of soldiers. W notatniku pojawi się wątek McConnell Air Force Base (McConnell AFB).
  • W inwentarzu kliknij wycinek z gazety. Z menu przedmiotu wybierz Read newspaper clipping – w notatniku pojawi się wątek utonięcia nastolatki (Drowned teen girl).
Kim jest Cocky?
Rezydencja Rainów
  • Po zbadaniu przedmiotów znalezionych w walizce dziadka idź do saloniku porozmawiać z babcią.
  • Jeśli chcesz, porusz wszystkie nowe wątki. Jednak dla rozwoju fabuły ważna jest rozmowa o mężczyźnie, który w wiadomości z automatycznej sekretarki przedstawił się jako Cocky.
  • Mrs. Rain nie wie, kim on jest, ale zasugeruje, że Cocky to kryptonim wywoławczy któregoś z lotników, z którym jej mąż stacjonował od 1941 w McConnell Air Force Base. W tym momencie w notatniku pojawi się wątek: Cocky – call sign.
  • Opuść salonik.
  • W holu rezydencji kliknij stanowisko z telefonem i książką telefoniczną. Z menu przedmiotu wybierz Use phone and phone book.
  • Na ekranie zbliżenia:
    • Kliknij książkę telefoniczną. Z menu przedmiotu wybierz Search in phone book. Na liście w notatniku wskaż McConnell AFB – Kathy poszuka numeru telefonu bazy lotniczej.
    Obrazek


    • Nie zamykaj ekranu zbliżenia. Teraz kliknij telefon. Z menu przedmiotu wybierz Pick up phone. Na liście w notatniku wskaż numer telefonu bazy McConnell.
    • Gdy zgłosi się dyżurny, spytaj go o Cocky'ego (Cocky – call sign). Bohaterka dowie się, że baza nie ma danych o kryptonimach wywoławczych lotników z czasów II wojny światowej. Żołnierz poradzi skontaktować się z kimś, kto mógł znać tego mężczyznę osobiście – w notatniku pojawi się wątek: Charles Wade.
    • Ponieważ w tym momencie i tak nie uzyskasz danych kontaktowych Wade'a, zakończ rozmowę. Zamknij ekran zbliżenia.
  • Opuść rezydencję Rainów. Z mapy lokacji wybierz Sheriff's Station.
Posterunek szeryfa
  • W recepcji poczekaj, aż Lenny zajmie się rozmową z szefem i otwórz drzwi do aresztu (Open double doors).
  • W areszcie poproś więźnia, by zajął Lenny'ego na chwilę (Persuade him to distract Lenny). Wróć do recepcji.
  • Gdy Lenny wyjdzie z recepcji, kliknij zielony telefon na biurku. Z menu przedmiotu wybierz (Use phone).
  • Na ekranie zbliżenia:
    • Kliknij telefon. Z menu przedmiotu wybierz Pick up phone. W notatniku wskaż numer bazy McConnell AFB.
    • Gdy zgłosi się dyżurny, z notatnika wybierz wątek Charlesa Wade'a.
    • Dyżurny odmówi informacji, więc przedstaw się jako policjantka (Pretend to be a cop).
    • Gdy oficer zacznie powątpiewać w słowa Kathy, zarzuć mu seksizm (Accuse him of being sexist) – teraz dostaniesz numer telefonu rezydencji Wade'a.
    • Nie zamykaj ekranu zbliżenia. Znów podnieś słuchawkę telefonu. Z notatnika wybierz numer telefonu Wade'a. Zgłosi się Erika, córka Charlesa, ale nie będzie chciała rozmawiać.
    • W tej sprawie na razie nie zrobisz nic więcej – zamknij ekran zbliżenia.
  • Opuść posterunek. Z mapy lokacji wybierz Cemetery.
Utopiona nastolatka
Cmentarz
  • Kathy musi ustalić nazwisko utopionej nastolatki i może to zrobić, oglądając nagrobki. Na cmentarzu jest ich kilka do obejrzenia, jednak znamy datę śmierci dziewczyny – notatka prasowa została opublikowana 15 lipca 1975 (July 15, 1975), a mówiła o zdarzeniu, które miało miejsce przeddzień.
  • Wejdź w głąb cmentarza. Kliknij nagrobek obok mauzoleum (od lewej krawędzi ekranu) – w notatniku pojawi się wątek Lily Myers.

    Obrazek

  • Jeśli chcesz, porozmawiaj z chłopcem.
  • Wyjdź z cmentarza. Z mapy wybierz lokację Sheriff's Station.
Posterunek szeryfa
  • W recepcji poczekaj, aż Lenny zajmie się rozmową z szefem i otwórz drzwi do aresztu (Open double doors).
  • W areszcie poproś więźnia, by zajął Lenny'ego na chwilę (Persuade him to distract Lenny). Wróć do recepcji.
  • Gdy Lenny wyjdzie z recepcji, kliknij akta na regale za biurkiem. Z menu przedmiotu wybierz Search files.
  • Przeczytaj policyjny raport dotyczący utonięcia (police report / drownig). Po zamknięciu dokumentu trafi on do torby.
  • Opuść posterunek. Z mapy lokacji wybierz Rain Residence.
Rezydencja Rainów
  • Wejdź do saloniku porozmawiać z babcią. Z notatnika wybierz watek Lily Myers.
  • Po usłyszeniu nazwiska pani Rain przypomni sobie sprawę i żyjących krewnych Lily. W notatniku pojawi się wątek: The Myers family.
  • Wyjdź z saloniku.
  • W holu rezydencji kliknij stanowisko z telefonem i książką telefoniczną. Z menu przedmiotu wybierz Use phone and phone book.
  • Na ekranie zbliżenia kliknij książkę telefoniczną. Z menu przedmiotu wybierz Search in phone book. Na liście w notatniku wskaż wątek The Myers family – Kathy poszuka adresu Myersów, a na mapie pojawi się nowa lokacja.
  • Wyjdź z rezydencji. Z mapy wybierz lokację Lakeside Cabin.
Chata nad jeziorem
Na zewnątrz
  • Kliknij drzwi chaty – pani Myers nie będzie chciała rozmawiać o córce.
  • Na balustradzie domku stoi popielniczka – to sygnał dla Kathy. Jeszcze raz zapukaj do drzwi. Potem:
    • Otwórz torbę. Kliknij w niej paczkę papierosów. Z menu przedmiotu wybierz Combine pack of cigarettes.
    • Papierosów użyj na Sue. Jeśli nie zdążysz za pierwszym razem, próbuj do skutku.
    Obrazek

  • Po tej akcji Kathy zostanie zaproszona do chatki.
Chata Myersów
  • Porozmawiaj z panią Myers. W trakcie rozmowy w notatniku pojawią się dwa wątki: malarstwa Lily oraz kolekcjonera sztuki, który kupił obrazy dziewczyny.
  • Jeśli chcesz, porusz wszystkie dostępne tematy – jest tu wiele ciekawych szczegółów.
  • Obowiązkowo porozmawiaj o kolekcjonerze sztuki (Art collector). Sue nie zna jego nazwiska, więc pokaż jej zdjęcie żołnierzy – kolekcjonerem okaże się być Charles Wade.

    Obrazek
Jak się wydostać z lokacji?
  • Na zewnątrz chaty kliknij motocykl. Z menu przedmiotu wybierz Take off on the Katmobile – przeniesiesz się na mapę lokacji.
Zamknięcie rozdziału
Dowolna lokacja
  • Zamknięcie rozdziału następuje automatycznie po wykonaniu czynności obowiązkowych i niezależnie od miejsca, w którym w tym momencie przebywa bohaterka.
  • Kathy mówi wówczas, że wraca do miasta, i sama wsiada na motor. Póki tak się nie dzieje, badaj otoczenie, bo nie wszystko, co konieczne, zostało zrobione.
Kampus
  • Eileen ekscytuje śledztwo prowadzone przez Kathy. Na pytanie o dalsze plany odpowiedz, wybierając którąś z opcji dialogowych.
Sen Kathy
  • Gdy pojawi się lista dialogowa, wybierz dowolną opcję.
September 26th, 1995 – Day two

Komputer Eileen
  • Z ekranu komputera stojącego na biurku zabierz notatkę Eileen (Eileen's note) – trafi do torby.
  • W notatce Eileen podaje hasło do komputera, ale bez nazwy użytkownika. Kathy zauważy, że będzie musiała wykombinować tę nazwę, zestawiając imię i nazwisko współlokatorki. Skomentuje też sprawę zaklejenia klawiatury gumą do żucia – Eileen nie może używać klawisza spacji.
  • Eileen podpisuje swoje notatki zawsze jednakowo – literą E.
  • Jeśli chcesz poznać nazwisko Eileen, obejrzyj różową walizkę stojącą obok szafy.
  • Na razie nie masz oprogramowania, więc nic nie zdziałasz, ale jeśli chcesz, możesz użyć komputera Eileen (Use computer). W okienko wpisz z własnej klawiatury:
      - username: esummers
      - password: angellove
      - zatwierdź wpis ikoną strzałki na ekranie pod okienkiem logowania lub wciśnij enter na własnej klawiaturze.
  • Ekran komputera zamkniesz ikoną w prawym dolnym rogu ekranu.

    Obrazek
Przysługa dla Dave'a
Telefon do Dave'a
  • Po podniesieniu notatki od Eileen w notatniku Kathy pojawi się numer telefonu hackera Dave'a, który ma dostarczyć oprogramowania do analizy zebranych materiałów. Zadzwoń do niego.
  • Użyj telefonu na biurku. W notatniku wskaż numer hackera Dave'a. Gdy pojawi się możliwość wyboru opcji dialogu, wskaż dowolną.
  • Z rozmowy wynika, że Kathy dostanie swoje oprogramowanie, ale najpierw musi zmienić status konta Dave'a, któremu administrator systemu zablokował dostęp do sieci.
  • Po zakończeniu rozmowy przez szparę w drzwiach do pokoju wpadnie koperta.
Zdobyć hasło administratora systemu
  • Podnieś z podłogi kopertę od Dave'a. Otwórz ją w inwentarzu – pojawi się dyskietka.
  • W inwentarzu kliknij dyskietkę i przeczytaj dołączoną do niej instrukcję. W ten sposób dowiesz się, co robić, a ponadto w notatniku Kathy pojawi się numer telefonu Clyde'a, który jest administratorem uczelnianego systemu.
  • Wyjmij dyskietkę z torby i użyj jej na komputerze. Gdy na ekranie komputera pojawi się okienko Phoenix Tools, wybieraj kolejno przyciski:
      - Corrupt hard drive MBR
      - Yes
      - MBR corrupted - OK
      - Exit and shutdown.
  • Ostatni przycisk zamknie komputer, a Kathy automatycznie wyjmie dyskietkę. Teraz zadzwoń do administratora systemu.
  • Użyj telefonu na biurku. W notatniku wskaż numer: IT dept. (Clyde). Zgłoś awarię komputera (Broken computer).
  • Po zakończeniu rozmowy w pokoju pojawi się Clyde i zreperuje komputer. Potem poleci bohaterce, żeby się zalogowała w systemie i sprawdziła, czy wszystko działa. Jednak Kathy chodzi o to, żeby zalogował się administrator systemu, używając swojego hasła.
  • Użyj komputera na biurku. W okienku logowania wpisz z własnej klawiatury:
      - esummers
      - angellov1 (to błędne hasło, ale o to chodzi)
      - wciśnij 4x enter (strzałką na ekranie lub z własnej klawiatury).
  • Po czterokrotnym błędnym logowaniu do komputera usiądzie Clyde, zaloguje się własnym hasłem i naprawi maszynę.
  • Gdy Clyde wyjdzie z pokoju, wyjmij z inwentarza dyskietkę od Dave'a i użyj jej na komputerze. W okienku Phoenix Tools:
      - wciśnij przycisk Extract admin password
      - gdy wyświetli się okienko z informacją o nazwie użytkownika (admin) i haśle (gadget) – zatwierdź przyciskiem OK
    Obrazek


      - Exit and shutdown – Kathy zamknie komputer i wyjmie dyskietkę.
Zmienić status konta Dave'a
  • Po zdobyciu hasła Clyde'a użyj komputera na biurku. W okienko logowania wpisz z własnej klawiatury:
      - username: admin
      - password: gadget
      - zatwierdź wpis ikoną strzałki na ekranie pod okienkiem logowania lub wciśnij enter na własnej klawiaturze.
  • Na ekranie komputera wybierz ikonę Network Settings. W okienku, które się pojawi, zmień wpisy:
      - Dorm: B
      - Port: 8
      - Status: ON.
    Obrazek

  • Zamknij komputer ikoną w prawym dolnym rogu ekranu.
  • Po tej akcji zadzwoń do Dave'a. Po zamknięciu planszy ze zbliżeniem telefonu dostaniesz znaną już szparą w drzwiach następną kopertę.
Prześwietlona fotografia
  • Podnieś z podłogi drugą kopertę od Dave'a. Otwórz ją w inwentarzu – pojawi się dyskietka z oprogramowaniem, tym razem czarna.
  • Wyjmij z torby czarną dyskietkę z oprogramowaniem i użyj jej na komputerze.
  • Z torby wyjmij również prześwietloną fotografię (overexposed picture). Użyj jej na skanerze stojącym obok komputera.
  • Na koniec użyj samego komputera. Zaloguj się jako admin lub esummers – obojętnie.
  • Na zbliżeniu ekranu komputera:
      - Kliknij ikonę dyskietki (Tools) – zainstalujesz dwa programy: do obróbki grafiki i do obróbki dźwięku.
      - Kliknij ikonę skanera (Scanner) – wczytasz prześwietloną fotografię.
      - LPM chwyć ikonę bright_picture.bmp i upuść ją na ikonie Image Analyser – otworzysz program.

Image Analyser
  • Po wczytaniu zdjęcia musisz je maksymalnie przyciemnić, używając suwaków Brightness filtering w prawym dolnym rogu ekranu.
  • Chwyć LPM wybrany suwak i przesuwaj go w górę i w dół, by zorientować się, jakie ustawienie daje największe przyciemnienie zdjęcia. Zostaw go w tej pozycji (maksymalne przyciemnienie) i przejdź do następnego suwaka.
  • W ten sposób postąp ze wszystkimi suwakami, póki Kathy nie skomentuje widoku i automatycznie nie wydrukuje zdjęcia. Uwaga! Nie sugeruj się ustawieniem suwaków na obrazku poniżej – ono zależy od kolejności ich użycia.

    Obrazek

  • Maksymalnie powiększ kursorem <+> lewą dolną ćwiartkę zdjęcia, tam gdzie jest czerwony kwiat. Kliknij przycisk Print current image u dołu ekranu – wydrukujesz ten fragment.

    Obrazek

  • Zamknij program przyciskiem Return.
  • Po wydrukowaniu obu obrazków zamknij komputer. Z drukarki (obok komputera) weź wydruki: odzyskaną fotografię oraz fotografię z czerwonym kwiatem.
  • W inwentarzu użyj odzyskanej fotografii (restored picture) na kościelnej broszurze (church brochure) – Kathy przypomni sobie, gdzie widziała ten motyw, a w notatniku pojawi się wątek kościoła Świętej Trójcy (Church of the Holy Trinity). Później na mapie będzie dostępna nowa lokacjaChurch.
  • Po połączeniu tych dwóch dokumentów wróci też współlokatorka Kathy. W trakcie rozmowy z nią użyj wybranej opcji dialogowej. Gdy Eileen przystąpi do wertowania książki, Kathy może zająć się następnym zadaniem.
Wiadomość dla Eriki Wade
  • Z torby wyjmij kasetę z automatycznej sekretarki (micro cassette / answering machine). Jeśli nie ma jej w linii inwentarza, wyjmij ją z dyktafonu.
  • Tej kasety użyj na skanerze na biurku.
  • Użyj komputera. Na ekranie, który się wyświetli:
      - Kliknij ikonę skanera – wczytasz plik audio.
      - LPM chwyć plik tape_ans_mach.wav i upuść go na ikonie programu Voice Forge.
Voice Forge
  • Potwierdź analizę pliku – wczyta się pierwsza wiadomość, ta powitalna.
  • Strzałką w prawym górnym rogu ekranu wczytaj drugą wiadomość (od Charlesa Wade'a).
  • W pierwszym okienku zapiszą się słowa wiadomości, ułożone alfabetycznie. Klikaj wybrane słowa, tak by pojawiały się w drugim okienku.

    Obrazek

  • Ze słów w pierwszym okienku ułóż wiadomość dla Eriki: HELLO ERICA IT'S YOUR FATHER CALL KATHY RAIN AND GIVE HER WHAT SHE WANTS BYE.
  • Gdy w drugim okienku jest już gotowa wiadomość, wciśnij klawisz Export to tape.

    Obrazek

  • Potwierdź zapis nowej wiadomości na taśmie. Zamknij program klawiszem Quit.
  • Po zamknięciu ekranu komputera kaseta ze spreparowaną wiadomością jest już w torbie.
  • Użyj czerwonego telefonu na biurku. Na ekranie zbliżenia:
    • Podnieś słuchawkę. W notatniku wskaż numer telefonu Wade Residence – zgłosi się automatyczna sekretarka z żądaniem zostawienia wiadomości.
    • Nie odkładaj słuchawki. Otwórz torbę. W inwentarzu połącz spreparowaną kasetę (micro cassette / answering machine) z dyktafonem. Wyświetl zbliżenie załadowanego dyktafonu i wciśnij play button.
    Obrazek


    • Gdy Kathy nagra tę wiadomość na sekretarce Wade'a, automatycznie połączy się jeszcze raz z rezydencją milionera, by zostawić swój numer. Po tym zamknij zbliżenie telefonu.
  • Wkrótce potem Eileen automatycznie poinformuje o wynikach swoich poszukiwań – na mapie pojawi się nowa lokacjaNature Reserve, gdzie rośnie czerwony kwiat.
  • Gdy zadzwoni telefon, odbierz. To Erika Wade. Wybierz którąś z opcji dialogowych. Potem wskazuj w notatniku wybrane wątki. Obowiązkowy jest wątek: Charles Wade – po nim na mapie pojawi się nowa lokacjaClinic.
  • Po rozmowie z Eriką i surrealistycznym śnie Kathy rozdział się zamknie.
September 27th, 1995 – Day three

Red Man
Kampus
  • Jeśli chcesz, w inwentarzu przeczytaj książkę botaniczną od Eileen (Botany Book Excert) – to podpowiedź do późniejszej zagadki.
  • Wyjdź z pokoju. Na mapie wybierz którąś z nowych lokacji (w poradniku jest to Nature Reserve).
Rezerwat przyrody
  • Gdy pojawi się mężczyzna ze snu Kathy, wybierz którąś z opcji dialogowych.
  • Po rozmowie bohaterka automatycznie przeniesie się do domu babci.
Rezydencja Rainów
  • Opuść rezydencję. Na mapie wybierz ponownie lokację Nature Reserve.
Rezerwat przyrody
  • Z ziemi podnieś kawałek papieru (piece of paper).
  • Jeśli obejrzysz go w inwentarzu, fragment okaże się być podartym rysunkiem.
  • Opuść lokację (wyjście przy lewej lub prawej krawędzi ekranu). Na mapie wybierz lokację Lakeside Cabin.
Chatka nad jeziorem
  • Kliknij drzwi – znajdziesz się w środku.
  • Z torby wyjmij podarty rysunek (ripped drawing). Użyj go na rysunkach Nathana, leżących na podłodze.

    Obrazek

  • Fragmenty rysunku połączą się automatycznie, a w notatniku pojawi się wątek: The Red Man.
  • Jeśli chcesz, porozmawiaj z Sue Myers o Red Manie. Możesz też pokazać jej odzyskaną fotografię (restored picture) – potwierdzi, że chodzi o obraz namalowany przez Lily.
  • Więcej o Red Manie dowiesz się później. Na razie wyjdź z chatki. Na zewnątrz wsiądź na motor. Na mapie wskaż wybraną lokację (w poradniku jest to Clinic).
W klinice u Charlesa Wade'a
Na ulicy
  • Kliknij drzwi kliniki – znajdziesz się w recepcji.
Recepcja
  • Porozmawiaj z pielęgniarką siedzącą za ladą. Wybierz dowolną opcję dialogową.
  • Siostra nie okaże się pomocna, ale ta rozmowa daje możliwość poproszenia o coś gościa na ulicy przed kliniką – wyjdź na zewnątrz.
Na ulicy
  • Porozmawiaj ze znajomym z aresztu – przedstawi się jako Goober.
  • Jeśli chcesz, wypytaj go o wszystko (dzięki opcji Consult notes możesz wykorzystać także wątki z notatnika Kathy).
  • Obowiązkowo spytaj go:
      - o jego historię (Ask what his story)
      - o karierę w show biznesie (Showbiz career)
      - o film The Usual Surprisess.
  • Teraz poproś Goobera o występ na żywo (Live preformance). Wybierz do odtworzenia rolę z filmu The Usual Surprisess (jego bohater cierpi na epilepsję).
  • Teraz Goober automatycznie wejdzie do kliniki. Idź tam za nim.
Recepcja
  • Gdy Goober będzie się produkował przed pielęgniarką, wyjmij z torby paralizator (stun gun).
  • Paralizatora użyj na Gooberze – pielęgniarka zacznie go ratować i zniknie z recepcji.
  • Uwaga! Jeśli nie zdążysz za pierwszym razem, wyjdź na ulicę i poproś Goobera jeszcze raz o to samo.
  • Na komputerze na ladzie użyj dyskietki od Dave'a. Na ekranie komputera:
      - wciśnij przycisk Extract admin password
      - gdy dostaniesz info o użytkowniku i haśle - OK
      - Exit and shutdown – Kathy zamknie komputer i wyjmie dyskietkę.
  • Użyj komputera. W okienko logowania wpisz z własnej klawiatury:
      - username: cmendez
      - password: otorgador
      - zatwierdź wpis klawiszem Login na ekranie lub wciśnij enter na własnej klawiaturze.
  • W Medical Database:
      - z własnej klawiatury wpisz w linijce Name: Wade
      - wciśnij enter na własnej klawiaturze lub klawisz Search na ekranie
      - zamknij komputer (ikona w prawym dolnym rogu ekranu).
  • Gdy Kathy już wie, gdzie leży Wade, kliknij schody przy lewej krawędzi ekranu.

    Obrazek
Pokój Charlesa Wade'a
  • Porozmawiaj z mężczyzną na łóżku. Gdy w trakcie rozmowy będą się pojawiać opcje dialogowe do wyboru, wskazuj według uznania.
  • Możesz pytać o wszystko, ale obowiązkowo wybierz z notatnika te wątki:
    • Cocky – call signs – poznasz nazwisko, a w notatniku pojawi się wątek: Jimmy Cochran
    • Jimmy Cochran – dowiesz się, że Jimmy trafił do szpitala psychiatrycznego, a lokacja będzie później dostępna automatycznie
    • Lily Myers' art – dowiesz się, że obrazy Lily zostały skradzione, a w notatniku pojawi się wątek: Lily Myers' art – stolen
    • Lily Myers' art – stolen – dostaniesz dostęp do policyjnego raportu z włamania do rezydencji Wade'a.
  • Po zakończeniu rozmowy kliknij drzwi w pokoju Charlesa.
  • Wyjdź z kliniki na ulicę. Na ulicy idź ku lewej krawędzi ekranu – tam jest wyjście z lokacji.
  • Jeśli chcesz kontynuować wątek kradzieży, na mapie wybierz Sheriff's Station.
Kto ukradł obrazy Lily?
Posterunek szeryfa
  • Po otrzymaniu zezwolenia od Wade'a, Kathy może prowadzić śledztwo w sprawie kradzieży z jego rezydencji obrazów Lily.
  • Porozmawiaj z szeryfem. W notatniku wskaż watek Lily Myers' art – stolen.
  • Teraz akcja potoczy się automatycznie – Kathy otrzyma policyjny raport w sprawie włamania (police report / burglary).
  • W inwentarzu przeczytaj ten raport – w notatniku pojawi się wątek Franklina Goldfarba, który był świadkiem włamania.
  • Wyjdź z posterunku. Na mapie wybierz lokację Rain Residence.
Rezydencja Rainów
  • Wejdź do saloniku. Spytaj Mrs. Rain o Franklina Goldfarba – po słowach babci Kathy domyśli się, że to Goober.
  • Opuść rezydencję. Na mapie wybierz lokację Clinic.
Klinika
  • Wejdź do kliniki.
  • W recepcji porozmawiaj z pielęgniarką – Kathy dowie się, że Goober przeżył religijne nawrócenie.
  • Opuść lokację. Na mapie wybierz Church.
Kościół
  • Jeśli to pierwsza wizyta Kathy w kościele, musisz porozmawiać z księdzem. Wystarczy spytać go o Lily Myers i o jego kościół (Church ot the Holy Trinity). Po tym możesz zakończyć rozmowę.
  • Porozmawiaj z Gooberem, który siedzi w ławce przed ołtarzem. W notatniku wskaż watek: Franklin Goldfarb.
  • Goober opowie o włamaniu, którego był świadkiem, i o pierścieniu, który zgubił jeden ze sprawców. Biżuteria była oznaczona jakimiś inicjałami, ale Goober pamięta z nich jedynie literę B.
  • W inwentarzu kliknij zapalniczkę (Show zippo lighter) – Goober potwierdzi, że to były takie same inicjały, a w notatniku pojawi się wątek: BH.

    Obrazek

  • Wyjdź z kościoła. Na mapie wybierz lokację Rain Residence.
Rezydencja Rainów
  • Idź do saloniku porozmawiać z babcią. Pokaż jej zapalniczkę lub w notatniku wskaż wątek: BH – starsza pani zidentyfikuje inicjały.
  • Gdy w notatniku pojawi się wątek: The Black Hats, porusz i ten temat – Kathy dowie się, że z tym gangiem był związany jej ojciec.
  • Opuść rezydencję. Na mapie wybierz lokację Sheriff's Station.
Posterunek szeryfa
  • W recepcji porozmawiaj z Lennym. W notatniku wskaż wątek: The Black Hats – na mapie pojawi się nowa lokacja.
  • Wyjdź z posterunku. Na mapie wybierz lokację The Black Hats.
Siedziba gangu Black Hats
  • Po wejściu do baru Kathy zaczepi jeden z członków gangu. Najpierw wybierz którąś z opcji dialogowych, a potem potraktuj go paralizatorem (stun gun).
  • Gdy w sali pojawi się Beau Brunson – przywódca gangu, Kathy zagada do niego automatycznie. By potwierdzić swoją tożsamość, użyj na Beau zapalniczki.

    Obrazek

  • Porozmawiaj z Beau. Możesz wypytać go o wszystko. Obowiązkowy jest wątek Lily Myers' art – stolen, choć i tak na razie nie dowiesz się niczego o włamaniu.
  • Zakończ rozmowę – Beau wyjdzie na zaplecze, a odezwie się siedzący przy barze Emmett.
  • Emmett poradzi Kathy, by dla rozwiązania języka postawiła Beau drinka doprawionego jakimś narkotykiem – on to lubi.
  • Wyjdź z baru. Z mapy wybierz lokację Nature Reserve.
Rezerwat przyrody
  • Zerwij kwiat (red scythe) – z książki botanicznej Eileen wiesz, że ma właściwości narkotyczne.

    Obrazek

  • Opuść lokację. Na mapie wskaż ikonę The Black Hats.
Siedziba gangu Black Hats
  • W barze wyjmij z torby red scythe i użyj kwiatu na barmanie – dostaniesz drinka Bloodier Mary.
  • Drinka użyj na Beau – rozmowa potoczy się automatycznie. Dowiesz się, kto zlecił Black Hatsom kradzież obrazów Lily z rezydencji Wade'a, a przy okazji, gdzie podziewa się ojciec Kathy.
  • Po rozmowie Kathy postanowi przenocować w domu babci, dokąd przeniesiesz się automatycznie.
Rezydencja Rainów
  • Wejdź do saloniku – Kathy porozmawia z babcią i pójdzie spać.
  • Po śnie o płonącym obrazie rozdział się zamknie.
September 28th, 1995 – Day four

Jimmy Cochran
Rezydencja Rainów
  • Wejdź do saloniku. W rozmowie z Eileen, która przyjechała sprawdzić, co się dzieje z Kathy, wybierz dowolną opcję dialogową.
  • Eileen zaproponuje swój udział w śledztwie: ona zajmie się wątkiem kościelnym, a Kathy Jimmym Cochranem, który przebywa w szpitalu psychiatrycznym.
Engstrom Psychiatric Hospital
  • Akcja zostaje zainicjowana automatycznie. Z notatnika wybieraj wątki w ściśle określonej kolejności, podążając za tokiem rozmowy, który narzuca Jimmy:
      - young chronicler – Lily Myers
      - I was next – Jimmy Cochran
      - men who break the rules – The Black Hats
      - the man you reunited with his family – The Red Man
      - first thing you can think of – Incident '81
      - misguided faithful – Church of the Holy Trinity
  • Na koniec Jimmy powie, że Eileen jest w niebezpieczeństwie, a notatniku pojawi się wątek: Eileen.
  • Gdy znajdziesz się na mapie lokacji (automatycznie), wybierz którąś z nich (w poradniku jest to Church).
Odnaleźć Eileen
Kościół
  • Otwórz drzwi po lewej stronie ołtarza – Kathy wejdzie do zakrystii.
  • W zakrystii przeszukaj biurko – znajdziesz stary klucz.
  • W tym momencie ksiądz przyłapie bohaterkę na myszkowaniu i wezwie policję – trafisz do aresztu.
Areszt
  • Z wiadra wyjmij mopa i użyj go na tablicy informacyjnej, która wisi na ścianie.

    Obrazek

  • Gdy tablica spadnie na podłogę, kliknij ją i zbadaj – Kathy znajdzie spinacze do papieru.
  • W inwentarzu wyprostuj spinacze (Blend paper clips).
  • Wyjmij z torby prowizoryczne wytrychy (makeshift lockpicks) i użyj ich na drzwiach celi – wyświetlisz okienko ze zbliżeniem zamka.
  • Zamek w drzwiach celi ma pięć zapadek. Musisz podnieść wszystkie, by go otworzyć. Kombinacja jest losowa, więc użyj metody prób i błędów:
    • Klikaj kolejne zapadki, póki któraś z nich się nie podniesie – zapamiętaj ją.
    • Teraz szukaj zapadki, która uniesie się jako druga. Pamiętaj, żeby po każdej próbie, która zakończyła się niepowodzeniem, zaczynać od podniesienia pierwszej trafionej zapadki.
    Obrazek


    • Jeśli wiesz już, które dwie zapadki unoszą się jako pierwsze, podnieś je i szukaj trzeciej.
    • W podobny sposób ustal kolejność pozostałych zapadek.
  • Gdy Kathy wyjdzie z celi, opróżnij pojemnik na dowody stojący na ladzie (Empty evidence bag) – dostaniesz z powrotem zawartość inwentarza.
  • Wyjdź z aresztu – dalej Kathy poradzi sobie sama. Na mapie lokacji wybierz Cemetery.
Cmentarz
  • Wejdź w głąb cmentarza. Użyj starego klucza (old key) na drzwiach mauzoleum rodziny Price.

    Obrazek

  • W mauzoleum Kathy automatycznie poradzi sobie z księdzem.
  • Gdy odzyskasz kontrolę nad bohaterką, kliknij Eileen i uwolnij ją (Untie Eileen).
  • Liny, która po tej akcji trafi do inwentarza, użyj na księdzu.
  • Przeszukaj związanego Izaaka – zdobędziesz klucz z przywieszką (key with tag).
  • Wyjdź z grobowca. Dalej akcja potoczy się automatycznie i obie dziewczyny znajdą się w domu pani Rain.
Sekret ostatniego obrazu Lily
Rezydencja Rainów
  • W inwentarzu obejrzyj klucz z przywieszką (key with tag) zabrany Izaakowi w mauzoleum – w notatniku pojawi się wątek przechowalni staroci (Storage facility).
  • W holu rezydencji użyj książki telefonicznej. Wyszukaj w niej adres przechowalni – na mapie pojawi się nowa lokacja.
  • Opuść rezydencję. Na mapie wybierz ikonę Storage Facility.
Przechowalnia staroci
  • Wyjmij z torby klucz z przywieszką (key with tag). Użyj go na pierwszych drzwiach po lewej. Wejdź do boksu.
  • Z boksu zabierz rozpuszczalnik do farb (paint thinner).

    Obrazek

  • Uwaga! W tym momencie możesz też otworzyć trzeci boks od lewej. W poradniku opis tych czynności znajduje się w rozdziale Zejście do otchłani.
  • Opuść lokację. Z mapy wybierz ikonę Lakeside Cabin.
Chatka nad jeziorem
  • Sue ani Nathana nie ma w domu. Na drzwiach chatki użyj prowizorycznych wytrychów (makeshift lockpicks).
  • Otwórz zamek, podnosząc wszystkie zapadki. Użyj metody prób i błędów, bo i tu, tak jak w przypadku zamka w drzwiach celi, kombinacja jest losowa dla każdej rozgrywki.
  • Po wejściu do środka użyj na obrazie nad kanapą rozpuszczalnika do farb (paint thinner).

    Obrazek

  • Po dokonaniu zaskakującego odkrycia wyjdź z chatki.
  • Na zewnątrz akcja potoczy się automatycznie. Nathan opowie, jak to było z samobójstwem Lily i zaprowadzi Kathy tam, gdzie po raz pierwszy spotkał Red Mana.
Rezerwat przyrody
  • Tu nastąpi dalszy ciąg dziwnych zdarzeń. Kathy przeżyje też wizję, w której jest wskazówka do dalszych działań.

    Obrazek

  • Opuść lokację. Na mapie kliknij ikonę Church.
Sejf ojca Billa
Kościół
  • Wejdź do zakrystii (drzwi przy lewej krawędzi ekranu).
Zakrystia
  • Odsuń portret wiszący na ścianie – pod nim jest sejf. Tu Kathy automatycznie zapisze w notatniku treść wskazówki ojca Billa, jak go otworzyć. Kliknij sejf.

    Obrazek

  • Po wybraniu polecenia Open safe wyświetlisz okienko kodowe. Wystukując przypadkowe cyfry, przekonasz się, że kod składa się z sześciu cyfr.
  • Teraz możesz od razu wpisać kod lub pozwolić bohaterce najpierw go odkryć.
Skąd się wziął kod do sejfu?
  • W okienku kodowym sejfu wystukaj cyfry 611122.
  • Kathy automatycznie zdobędzie kasetę z sejfu (micro cassette / wall safe) oraz strony z Biblii (Bible pages).
  • Po obejrzeniu w inwentarzu stron z Biblii w notatniku pojawi się wątek: Crimson One.
  • Wyjdź z kościoła. Na mapie wybierz którąś z lokacji (w poradniku jest to Sheriff's Station).
Zejście do otchłani
  • Po przejrzeniu materiałów znalezionych w kościelnym sejfie, Kathy wie, że wierni kościoła Holy Trinity oddają cześć Staremu Bogu i wierzą w istnienie Karmazynowego Człowieka – Crimson One. Jego domeną jest otchłań.
Posterunek szeryfa
  • Po wejściu na posterunek Kathy automatycznie poprosi szeryfa o widzenie z więźniem.
  • Wejdź do aresztu.
  • W areszcie możesz porozmawiać o wszystkim z Izaakiem Prince. Możesz mu również pokazać strony z Biblii. Jednak obowiązkowo ksiądz musi wysłuchać słów nagranych przez ojca Billa:
      - Jeśli trzeba, w inwentarzu użyj kasety z sejfu na dyktafonie.
      - Załadowanego dyktafonu użyj na księdzu.
    Obrazek

  • Gdy Izaak wysłucha nagrania, wyjawi, gdzie jest zejście do otchłani i na mapie pojawi się nowa lokacja. Jednak na razie Kathy nie jest gotowa, by poradzić sobie z labiryntem.
  • Opuść posterunek. Z mapy wybierz lokację Storage Facility.
Przechowalnia staroci
  • Na trzecim boksie od lewej użyj kluczyka (small key) znalezionego dawno temu w walizce dziadka na strychu.
  • Wejdź do boksu.
  • W boksie kliknij kartony po lewej.

    Obrazek

  • Do inwentarza trafi kaseta z przechowalni (micro cassette / storage unit). Użyj jej na dyktafonie i odsłuchaj nagranie. Kathy dowie się, że dziadek szukał w lesie jakiegoś miejsca i w trakcie tych działań zalecał obserwację temperatury otoczenia.
  • Opuść lokację. Na mapie wciśnij ikonę Lakeside Cabin.
Chatka nad jeziorem
  • Ze ściany chatki zabierz termometr.

    Obrazek

  • Wsiądź na motor. Na mapie wybierz lokację Conwell Woods.
Lasy Conwell
  • W torbie kliknij termometr. Z menu przedmiotu wybierz Look at thermometer – przedmiot pojawi się w prawym górnym rogu planszy.
  • Przejścia między planszami są oznaczone nazwami kierunków geograficznych. Żeby zbytnio nie błądzić, nie klikaj od razu nazwy kierunku.
  • Najpierw kliknij miejsce bliżej środka ekranu (obok, pod lub nad wybrana nazwą). Na obrazku poniżej te miejsca są oznaczone krzyżykami.

    Obrazek

  • Gdy Kathy idzie do miejsca oznaczonego krzyżykiem, obserwuj termometr. Jeśli słupek rtęci spada, kierunek jest właściwy – teraz możesz kliknąć jego nazwę i przejść na następną planszę.
  • Jeśli słupek rtęci się nie rusza, wypróbuj inne miejsce oznaczone krzyżykiem.
  • W ten sposób poruszaj się po kolejnych planszach, póki nie trafisz na wielką dziurę w ziemi.
  • Na planszy z zejściem do otchłani powąchaj kwiaty po lewej (Smell sea of flowers).

    Obrazek

  • Po rozmowie z Crimson One (automatyczna) Kathy zdecyduje się zejść do otchłani – to zamknięcie tego rozdziału.
September 29th, 1995 – Day five

Poziom 1 – dom babci
  • Sprawdź lampę na stoliku – Kathy weźmie pióro.
  • Pióra (pen) użyj na książce leżącej obok lampy – dokonasz stosownego wpisu.
  • Gdy pojawi się druga Kathy, porozmawiaj z nią. Doppelganger wkrótce zniknie, za to otworzy się krata windy.
  • Jeśli chcesz, kliknij jeszcze kłódki (padlocks) na drzwiach saloniku. Dowiesz się, że jedną z nich otwiera kod, do którego kluczem jest słowo near.
  • Wsiądź do windy (Ride elevator). Wciśnij guzik z cyfrą 2.

    Obrazek
Poziom 2 – bar Black Hats
  • Wejdź w głąb baru (ku prawej krawędzi ekranu).
  • Otwórz drzwi obok szafy grającej.
Poziom 2 – szpital psychiatryczny
  • Na planszy z uwięzioną matką Kathy użyj pióra na zakrwawionym panelu na ścianie po lewej.

    Obrazek

  • Kathy automatycznie wyjmie ze schowka skalpel (scalpel). Użyj go na matce – bohaterka ją uwolni.
  • Gdy matka-demon zaatakuje Kathy, ponownie użyj na niej skalpela.
  • Otwórz drzwiczki urządzenia (refrigerator), dotąd zasłoniętego postacią matki – Kathy znajdzie serce skarabeusza (heart scarab).
  • Na planszy ze scrabblami sprawdź, jakie wartości mają litery w słowie near – 3215 – to kod do kłódki na drzwiach saloniku.
  • Wycofaj się z powrotem do baru.
Poziom 2 – bar Black Hats
  • Z podłogi podnieś kartkę pocztową (postcard).

    Obrazek

  • Po przeczytaniu kartki zamknij ekran zbliżenia, a znów pojawi się sobowtór Kathy, tym razem w towarzystwie jej ojca.
  • Po chwili ojciec-demon zaatakuje Kathy. Uciekając (automatycznie), bohaterka będzie stale przechodzić po uszkodzonych deskach podłogi pośrodku pomieszczenia. Gdy Kathy na moment się na nich zatrzyma, kliknij podłogę przed nią – problem się rozwiąże.

    Obrazek

  • Przeczytaj na pocztówce nową wiadomość, która się teraz pojawi.
  • Idź ku lewej krawędzi ekranu. Wsiądź do windy. Wciśnij guzik z cyfrą 1.
Poziom 1 – dom babci
  • Kliknij kłódki (padlocks) na drzwiach saloniku.
  • Na zbliżeniu jednej z kłódek wprowadź kliknięciami kod 3215.

    Obrazek

  • Z podłogi podnieś łańcuch z blokadą (lock and chain) – Kathy zabierze do torby tylko kłódkę.
  • Wsiądź do windy. Wciśnij guzik z cyfrą 3.
Poziom 3 – chatka Sue Myers
  • Na fragmencie łańcucha zwisającym z sufitu przy lewej krawędzi ekranu użyj kłódki (Use padlock on broken link). Potem zakręć korbą na bębnie poniżej (Operate crank).

    Obrazek

  • Gdy Kathy podniesie klatkę, użyj na którymś z otworów w podłodze serca skarabeusza (Use heart scarab on indentations).

    Obrazek

  • Gdy serce skarabeusza leży na podłodze, zakręć dwukrotnie korbką – Kathy opuści klatkę, by rozbić zmrożone serce, i podciągnie ją znów do góry. Teraz z podłogi podnieś klucz.

    Obrazek

  • Klucza (small key) użyj na trumnie.
  • W trakcie rozmowy z nienarodzonym dzieckiem wybierz którąś z opcji dialogowych.
  • Gdy pojawi się duch Lily, rozmowa potoczy się automatycznie. Po niej podnieś z podłogi kolejny klucz (w lewym dolnym rogu ekranu).

    Obrazek

  • Wyjdź z pomieszczenia (ku prawej krawędzi ekranu). Wciśnij guzik z cyfrą 1.
Poziom 1 – dom babci
  • Użyj klucza (brass key) na kłódce na drzwiach saloniku – na podłogę spadnie drugi łańcuch.
  • Podnieś z podłogi któryś z łańcuchów i użyj go na windzie – Kathy go tam zaczepi.
  • Podnieś z podłogi łańcuch, który leży pod drzwiami saloniku. Użyj go na drzwiach saloniku – Kathy zaczepi go o klamkę.
  • W trakcie zaczepiania łańcuchów Kathy zdejmie z jednego z nich kłódkę z kluczykiem, która trafi do torby.
  • Użyj kłódki z torby na wolnym końcu któregoś z łańcuchów.

    Obrazek

  • Gdy łańcuchy są już spięte, uruchom windę – wyłamiesz drzwi saloniku.
  • Z saloniku wyjdzie sobowtór Kathy – wybierz którąś z opcji dialogowych. Potem wejdź do saloniku.
  • W saloniku bohaterka spotka się z dziadkiem. Teraz musi zniszczyć otchłań. Z saloniku przejdź do holu.
  • W holu użyj ruchomych schodów na powierzchnię.

    Obrazek
Na powierzchni
  • Na kwiatach po lewej użyj rozpuszczalnika do farb, a potem zapalniczki – obejrzysz zakończenie.

Koniec
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Wróć do „Kathy Rain”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość