Samorost 2 - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
vaapku
Administrator
Posty: 891
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 08:56
Lokalizacja: Resovia
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Kobieta

Samorost 2 - solucja, poradnik

Postautor: vaapku » 23 lutego 2012, 11:39

Wszelkie prawa do solucji są moja własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione.
vaapku


Samorost 2

zagraj


W tej części mamy możliwość rozpoczęcia gry od dowolnego poziomu (np. jeśli zdarzy się, że z jakiegoś powodu musimy przerwać grę, a po jakimś czasie zechcemy do niej wrócić). Wystarczy kliknąć znajdujący się u dołu ekranu napis "load level" i wpisać jego nazwę.

Naszą planetę zaatakowali kosmici. Na razie ograniczają się do ogołacania drzew, ale kto wie, co zrobią za chwilę?! Kliknij na budę, może pies ich przegoni? A to ci łachudry, porwali Burka! Tego nie można puścić płazem. Rusza misja ratunkowa :)


POKLOP

Kliknij na ludzika, aby wyszedł z rakiety. Cóż, drzewa na tej planecie nie są specjalnie życzliwe dla obcych. Żeby uwolnić bohatera, złap robalka siedzącego na innym drzewie (po lewej stronie) i postaw go na tym, które cię uwięziło.
Musisz dostać się do wnętrza planety. Robocik pilnujący wrót śpi twardo, trzeba więc znaleźć sposób, by go obudzić.
Przejdź teraz w lewo (kliknij w lewy dolny róg ekranu).
Ślimak trzyma młotek, który bardzo by się przydał... Żeby go zdobyć, trzeba będzie uśpić ślimaka. A zatem do roboty. Wejdź do budynku. Spróbuj napompować trochę wody (wajcha jest na lewo od budynku). Nie uda się, ponieważ mrówkojad siedzący na konarze wpycha trąbę nie tam gdzie powinien. Wyciągnij korki z butelek na półce i zabierz ten największy. Zrzuć z konara mniejszego mrówkojada, a gdy ten drugi będzie sprawdzał co się stało, zatkaj otwór korkiem. Pociągnij kilkakrotnie za rączkę hydrantu, by nalać wody.
Na dachu budynku są dwie rury. Przestaw tę z prawej.
Po prawej stronie, na łodydze siedzi sobie jakiś zwierzak. Kliknij na niego, by przeskoczył na łodyżkę z lewej strony - przez rurę wpadną do garnka ziarenka maku. Teraz podgrzej wodę w garze, a gdy pojawią się bąbelki - przelej wodę do wiadra. Gdy ślimak uśnie, zabierz mu młotek. Gdy ludzik podejdzie do robota, kliknij jego brzuch.


SOPOUCH

Na gałęzi po lewej stronie jakiś zwierzaczek ucina sobie drzemkę. Może biedaczek zgłodniał? Wzdłuż szczeliny maszeruje jakiś robaczek, ale coś zagradza mu drogę. Usuń przedmiot, a gdy robak zbliży się do śpiącego zwierzaka, obudź go. Stworzonko po chwili wypluje to, co zostało po robaku. Teraz podejdź swoim bohaterem w prawo. Gdy rura się złamie, z otworu wyleci mucha. Kliknij w nią, a podleci do resztek robaka. Następnie kliknij w ludzika, a ten zacznie podskakiwać, co przerazi muchę. Gdy zaplącze się w pajęczą sieć, użyj jej jak liany, by wlecieć do dziury.

KOMPOTARNA

W pomieszczeniu, w którym się znalazłeś, stoi wielka lodówka. Zajrzyj do środka - wypuścisz myszkę, która wejdzie po ścianie i zniknie w dziurze. Kliknij tam dwukrotnie, a na lodówkę spadnie rozdzielacz, który zabierz i podłącz do kontaktu. Złap kabel od lodówki i podłącz go do rozdzielacza. Pracująca lodówka przesunie się, odsłaniając właz w podłodze. Zaczep haczyk o właz, by go podnieść. Ludzik zejdzie na dół, ale jest ciemno... Wobec tego przejdź do pomieszczenia po prawej. Na haku, zaraz przed tobą, wisi latarka, którą zabierz. Mając latarkę, możesz spokojnie zejść na dół.
Pociągnij za spłuczkę, a gdy woda opadnie, szybko przekręć zawór po lewej stronie, by poziom wody znów się nie podniósł. Ponownie pociągnij za spłuczkę i przekręć następny zawór. Zejdź na dół i wejdź do dziury po prawej. Gdy przeciśniesz się przez tunel, znajdziesz się w kolejnym pomieszczeniu zalanym wodą. By się jej pozbyć, ustaw kurki tak, by ich czerwone końcówki wskazywały północ-południe (czyli pionowo), a następnie przekręć zawór. Teraz możesz przejść na drugą stronę i wejść do kolejnej dziury.
W tym pomieszczeniu byłeś już przedtem, teraz jednak jesteś niżej. Nad tobą jakiś stworek pracuje przy taśmie produkcyjnej. Trzeba się go jakoś pozbyć. Złap za kabel zwisający z panelu po lewej stronie i umieść go w środku. Wciśnij "1", a pojawi się robocik z kluczem, który zabierz. Użyj klucza do odkręcenia śrub w maszynie po prawej. Jedna jest za duża. Wyłącz panel, wyciągając kabel; teraz uruchom go ponownie. Tym razem wciśnij "2", a otrzymasz drugi, większy klucz. Odkręć nim ostatnią śrubę. Możesz oddać robocikowi klucz. Zdejmij pasek klinowy, by unieruchomić maszynę. Kiedy stworek zejdzie, by ją naprawić, ty w tym czasie idź tam, gdzie pracował i po drabinie wejdź na górę. W tym pomieszczeniu składowane są gruszki. Kliknij dźwignię przy włazie, by go zamknąć. Następnie wszystkie gruszki z pojemnika po prawej przełóż do kosza. Wskocz do pojemnika.


BUDOAR

Twój pies uwięziony jest w kółku, takim jak dla chomika. Zgroza! Zdejmij z haczyka kiełbasę i powieś ją na rogu po prawej, żeby pies zmienił kierunek. Kiedy stworek odwróci się, żeby złapać kapelusz, wciśnij przycisk w jego fotelu. Gdy nasz bohater zostanie wypuszczony, szybko kliknij fotel, by go przesunąć. Ha! Teraz to nasz oprawca jest w opałach. Zabierz klucz, który mu wypadnie i wypuść pieska. Wciśnij guzik przy drzwiach i w nogi.

Uwaga - dalsza część poradnika odnosi się do płatnej części gry.

PLANINA

Uwolnij psa, klikając na spadochron, którym jest przykryty. Kliknij na słup, na którym wisi ludzik. Gdy pies popchnie drugi raz i słup odchyli się bardziej, kliknij na ludzika, by zeskoczył. Spójrz na motyla. Gdy sobie usiądzie, kliknij na niego, a następnie posadź mniejszego z żuczków na długim liściu. Wsiądź na większego robalka.

LESIK

Kliknij na mężczyznę - domaga się fajki. Zabierz dzwonek wiszący u czapki mężczyzny i powieś na końcu gałęzi, na której siedzi ptak. Gdy ptak poleci po dzwonek, przewróć jego gniazdo. Zabierz fajkę i daj mężczyźnie. Teraz domaga się woreczka z ziołem. Kliknij z lewej strony pnia, na którym siedzi facet - pies wpadnie do dołu. Kliknij na siano za borsukiem - jest worek. Napij się wody, a następnie obsikaj grzybka za psem. Powtórz to jeszcze dwa razy. Daj kość borsukowi i zabierz worek, oddaj go mężczyźnie. Kliknij na świecącego robaczka.

MAJAK

Wejdź do latarni. Otwórz szafę. Do czajnika wsyp kawę, zalej wodą. Postaw czajnik na ogniu. Gdy woda się zagotuje, pociągnij za sznurek. Kiedy kierowca taksówki otworzy paszczę, wlej mu do niej gorącą kawę. Wyjdź z latarni, klikając na ziemię nieco na lewo od sznurka. Spójrz na pompę u dołu ekranu. Zabierz zwisający z niej smętnie balon. Wejdź na pagórek. Zamontuj balon na kominie po lewej. Zerwij najdłuższe źdźbło i pogilaj nim stwora leżącego na górce. Teraz czeka cię sekwencja, którą należy trzykrotnie powtórzyć: Użyj wideł, by nasypać paszy do koryta. Gdy podleci stwór chcący się posilić, użyj szybko jednego z pokręteł w kształcie rozgwiazdy, by ustawić rurę bezpośrednio nad stworem. Gdy ten pierdnie, a bańka przyklei się do wlotu, szybko pociągnij za rączkę u góry. Po trzykrotnym powtórzeniu akcji balon się napełni. Zabierz go i daj ludzikowi. Gdy znajdziesz się z powrotem koło taksówki, kliknij na balon, a następnie na miejsce, z którego go zabrałeś. Wejdź na pokład, klikając w dolną część masztu. Teraz szybka sekwencja, jeśli ci się nie powiedzie, będziesz musiał ponownie napełnić balon. Podskocz, klikając na ludzika. Gdy taksówka obniży się, pociągnij szybko za rączkę, a następnie kliknij na miech w zbiorniku paliwa. Jeśli zrobisz to dobrze, zobaczysz paliwo płynące do baku. Pociągnij za sznurek zakończony dzwonkiem.
Pozostaje ci już tylko obejrzeć zakończenie.
Tego jeszcze nie grali.
vaapku(at)przygodomania(kropa)pl

Wróć do „Samorost 2”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość