Last door, The - sezon 2 - solucja, poradnik + osiągnięcia

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 1810
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Lokalizacja: Częstochowa/Lublin
Podziękował(a): 38 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 34 razy
Płeć: Kobieta

Last door, The - sezon 2 - solucja, poradnik + osiągnięcia

Postautor: ZenekZombie » 24 marca 2016, 01:31

Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!

Obrazek
The Last Door sezon 2 – solucja
Autorka: ZenekZombie



WSTĘP
Solucja ukazuje przejście gry wraz ze wszystkimi osiągnięciami, które wraz z rozwiązaniem zaznaczyłam kursywą obok ikonki osiągnięcia. Znalezione przeze mnie SEKRETY zaznaczyłam zieloną czcionką.

Jeśli znajdziecie coś, co przeoczyłam, lub macie jakieś uwagi dotyczące tego poradnika proszę o kontakt mailowy: zenekzombie@przygodomania.pl


Rozdział 1:The Playwright

PROLOG

Zabij wszystkie okna deskami.
Idź wzdłuż ulicy, aż natkniesz się na kalekiego mężczyznę.

EAST HILL

Porozmawiaj z chłopcem sprzedającym gazety. Następnie przejdź przez bramę.
Idź w lewo. Porozmawiaj z siedzącym na ławce malującym mężczyzną. Otrzymasz klucz.

Wejdź do szpitala psychiatrycznego. Porozmawiaj z kobietą siedzącą w hallu.
Wejdź po schodach na górę. Porozmawiaj z mężczyzną stojącym przy oknie oraz kobietą siedzącą przy stoliku. Zagadaj do opiekuna. Wejdź do pomieszczenia po lewej.

Z okna zabierz kawałek metalu, a ze słoika na stole monetę. Przyjrzyj się pacjentowi za lustrem. (osiągnięcie The Good Doctor 1/4) oraz karcie pacjenta na ścianie (osiągnięcie The Whole Story).

Obrazek
Aby odblokować osiągnięcie, należy 4 razy podczas całego epizodu przyjrzeć się pacjentowi zza lustra. Momenty, w których należy obserwować pacjenta, to:
  1. po pierwszym wejściu do pomieszczenia,
  2. po pokazaniu medalu żołnierzowi stojącemu przy oknie,
  3. po pokazaniu maski pani Kohne,
  4. po znalezieniu szklanego oka.

Wyjdź na zewnątrz i kup gazetę, którą następnie podaruj pielęgniarce w hallu.

Wejdź do archiwum. Na półce znajdziesz interesujące cię dokumenty. Z szafki zabierz rysunki, które oddaj malującemu mężczyźnie. Pozwoli Ci on zabrać plik ze swoimi pracami.

Idź do dyliżansu i udaj się na Paul Street

PAUL STEET

Idź cały czas w lewo, aż dojdziesz do ołtarza, z którego zabierz świeczkę. Idź dalej, aż do miejsca, gdzie będziesz mógł przecisnąć się przez szczelinę.

Z kominka zabierz medal. Po pokoju rozrzucone są również karteczki z kodem (6145), który umożliwi ci otwarcie sejfu.

Obrazek
Aby odblokować osiągnięcie, musisz odgadnąć szyfr do sejfu, nie korzystając ze wskazówek. Szyfr to 6145, poczynając od przekręcenia gałki zgodnie ze wskazówkami zegara.
Jeśli użyjesz odwrotnej kombinacji (5416) to odkryjesz kolejny SEKRET.

Wejdź w przejście, zabierz maskę.

EAST HILL

Porozmawiaj z żołnierzem, pokaż mu medal. Otrzymasz fotografię. (osiągnięcie The Good Doctor 2/4)
Pokaż maskę pani Kohne. (osiągnięcie The Good Doctor 3/4)

Idź do kwater pacjentów (wejście znajduje się obok malującego mężczyzny). Wejdź do pierwszego pokoju. Zagadaj do pacjenta.

Obrazek
Aby otrzymać osiągnięcie, musisz parokrotnie nadepnąć na miejsca wydające trzaskający dźwięk, jeśli ci się uda, mężczyzna zacznie do ciebie mówić.
Osiągnięcie liczy się jako SEKRET.
Spoiler:


Pokaż mężczyźnie rysunki.

W drugim pokoju znajdziesz naszyjnik.

Wejdź do kolejnego pokoju. Przesuń łóżko i wejdź w nowo powstałe przejście. Przeczytaj napis na ścianie. Jedna z płytek podłogi jest obluzowana, użyj na niej kawałka metalu. Z wnęki zabierz oko. (osiągnięcie The Good Doctor 4/4)
Obrazek

ST. GILES

Idź w prawo, aż spotkasz kulawego mężczyznę. Oddaj mu szklane oko. Idź dalej.

W pomieszczeniu porozmawiaj z kobietą próbującą ocucić męża. Otrzymasz fiolkę z płynem. Porozmawiaj z mężczyzną trzymającym tabliczkę. Pokaż mu fotografię i oddaj naszyjnik. Wejdź w otwarte przez niego drzwi.

Użyj fiolki na nieprzytomnym mężczyźnie. Po rozmowie wróć do poprzedniego pomieszczenia.

EPILOG

Ze stolika zabierz zapałki. Przesuń krzesło, aby odkryć dziurę w ścianie, spróbuj przez nią zajrzeć do pomieszczenia obok. Podrzyj prześcieradło i zapal jego kawałek. Palący się materiał wetknij w dziurę w ścianie. Z łóżka zabierz koc i zakryj nim okno.
Po ukończeniu epilogu otrzymasz osiągnięcie:
Obrazek



https://youtu.be/dnZwC3X3b8g
kontakt w sprawach forum: zenekzombie[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 1810
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Lokalizacja: Częstochowa/Lublin
Podziękował(a): 38 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 34 razy
Płeć: Kobieta

Re: Last door, The - sezon 2 - epizod 2: My Dearest Visitor - solucja, poradnik

Postautor: ZenekZombie » 30 marca 2016, 15:38

Rozdział 2: My Dearest Visitor

Zabierz lont, który przyczep do głazów. Podpal go.

Przyjrzyj się zabitym oknom, kręgowi z soli oraz prochom.

Wyjdź z sypialni i udaj się na parter. Przejdź przez dwuskrzydłowe drzwi po prawej. Znad kominka zabierz żołnierzyka i pokaż go profesorowi.

Wróć do biblioteczki. Z półki zabierz książkę „The Travels of Marco Polo”(osiągnięcie The Whole Story). Podejdź do globusa. Musisz teraz wcisnąć jego elementy zgodnie z kolejnością opisaną w książce. Otrzymasz liścik, który pokaż Kaufmanowi. Tym sposobem poznasz pierwszy fragment zagadki.

Obrazek
Obrazek

Idź do łazienki (drzwi obok sypialni). Przyjrzyj się lustru. Zejdź na parter i idź do kuchni (drzwi po lewej, obok portretu). Z szafki obok pieca zabierz czajnik, a z półki pod ścianą zapałki. Podpal chrust w piecu zapałkami i postaw czajnik na palniku. Szybko wróć do łazienki i zaparuj taflę lustra parą z czajnika. Poznasz drugi fragment zagadki.

Zejdź na parter i przyjrzyj się portretowi Profesora. Znajdziesz klucz na strych oraz trzeci fragment zagadki.

Udaj się na strych. Wyjrzyj przez okno. Przyjrzyj się statuom oraz rosnącemu w ogrodzie drzewu Przyjrzyj się mechanizmowi w ścianie oraz maszynie pod oknem.

Obrazek
Obrazek


Idź do ogrodu. Spod drzewa wykop fragment zagadki oraz klucz do ptaszarni.

Ptaszarnia znajduje się za biblioteczką. Otwórz drzwi kluczem. W środku przyjrzyj się klatkom z ptakami i kamiennemu popiersiu, z którego wyjmij fragment zagadki.

Udaj się przed drzwi frontowe i przyjrzyj się posągom lwa. Pociągnij za dźwignię i przeczytaj ostatnie słowa zagadki. Po prawej znajduje się mechanizm w ścianie.

Wróć na pierwsze piętro. W korytarzu otworzy się sekretne przejście. Wejdź do nowo powstałego pomieszczenia. Otrzymasz kluczyk do piwnicy.

Przyjrzyj się portretom na ścianie i ustaw je w odpowiedniej kolejności. Otworzy się mechanizm w ścianie.

Obrazek

Zejdź do piwnicy. Oświetlając sobie drogę zapałkami, przejdź przez tunel. Zabierz lampę i fragment maszyny. Przyjrzyj się zawalonemu przejściu i wracaj do piwnicy. Po drodze zauważ mechanizm w ścianie.

Idź porozmawiać z Kaufmanem.

Udaj się na strych. Włóż do maszyny pod oknem jej fragment. Ustaw pokrętła:
  • prawe na godzinie piątej
  • lewe na godzinie trzeciej

Obrazek

Przeprowadź profesora przez trans hipnotyczny.
Obrazek
W czasie transu należy odwiedzić wszystkie lokacje. Przykładowe rozwiązanie: idź gdzie indziej, idź w stronę mgły, wróć, idź na: 2x zachód , wróć, idź na 2x północ, wróć, idź na 2x wschód, idź na południe, wróć, idź na północ.
SEKRET Na początku seansu wybierz opcję idź gzie indziej, odczekaj chwilę, aż pojawi się nowa opcja. Wybierz idź w stronę mgły.
Obrazek

TOWN SQUARE
Idź w prawo, do tawerny. Porozmawiaj tam ze wszystkimi klientami, szczególnie z marynarzem siedzącym przy oknie.
Udaj się teraz przez miasto w lewo. W jednym z okien stoi mężczyzna. Porozmawiaj z nim i zgódź się na jego prośbę. Otrzymasz kwiaty. Udaj się na cmentarz.

CMENTARZ
Obrazek
W tym miejscu rozpoczyna się osiągnięcie. Po złożeniu kwiatów na grobie, usłyszysz bijące dzwony. Wróć do miasteczka i udaj się na plażę (przejście obok kościoła). Na plaży, po chwili, fale wyrzucą naszyjnik, który zabierz. Oddaj naszyjnik postaci w oknie, od której dostałeś kwiaty. Pod koniec epizodu, nawigując przez jaskinie, natrafisz na ciało, które obejrzyj. Osiągnięcie liczy się jako SEKRET.

Przyjrzyj się nagrobkom, na jednym z nich złóż kwiaty. Idź w głąb cmentarza, trafisz nad wybrzeże. Porozmawiaj ze stojącym tam mężczyzną. Wróć do miasta.

Obrazek

TOWNS SQUARE
Idź do mężczyzny z okna i z nim porozmawiaj. Udaj się dalej w lewą stronę i idź na plażę. Na plaży znajdziesz dzwonek, który oddaj marynarzowi z tawerny. Pójdzie on na plażę – udaj się za nim. Porozmawiaj z marynarzem – otrzymasz lunetę.

CMENTARZ
Oddaj lunetę mężczyźnie stojącemu na klifie. Pojawi się nowa lokacja.

TOWNS SQUARE
Udaj się do kościoła. Porozmawiaj z księdzem – otrzymasz zdjęcie.

KLIFY
SEKRET: Krzyk Hugo - Na zewnętrznej ścianie zniszczonego domu znajduje się pęknięcie. Stań przy nim, a po chwili usłyszysz krzyk. Dr Wakefield go skomentuje.

Wejdź do zniszczonego domu. Przyjrzyj się otworowi w kominku.

POSIADŁOŚĆ WRIGHTA
Przejdź przez kuchnię do krótkiego korytarzyka. Wejdź w środkowe drzwi. Z klatki zabierz tkaninę. Zajrzyj do kufra przy łóżku. Znajdziesz klucz.

Idź do sypialni profesora. Znajdziesz tam notatkę(osiągnięcie The Whole Story).

Idź do ptaszarni. Z jednej klatki zabierz drugą tkaninę. Twoim zadaniem jest zakryć odpowiednie klatki zgodnie z opisem:

Obrazek
Obrazek


Idź na pierwsze piętro. Wejdź w pierwsze drzwi po prawej. Przy ciele znajdziesz fragment posążku.

Ustaw teraz odpowiednio obrazy w mechanizmach ściennych (w piwnicy, przy frontowych drzwiach, na strychu i w gabinecie profesora). Po ich ustawieniu udaj się do ogrodu i zabierz kompas.

Obrazek

CMENTARZ
Podążaj drogą wyznaczoną przez kompas (patrz ekwipunek). Wskaże on grób bez imienia. W grobie znajdziesz fragment posążka. Połącz oba fragmenty ze sobą.

Obrazek

KLIFY
Wejdź do domu i włóż posążek w otwór w kominku. Otworzy się przejście do jaskiń. W jaskini znajdziesz notatkę(osiągnięcie The Whole Story).

Przejdź przez jaskinie, aż dotrzesz do pomieszczenia z fortepianem i dalej przez labirynt pomieszczeń, co jakiś czas usłyszysz dźwięk wskazujący prawidłową drogę.

Obrazek
Obrazek


W pokoju z wielkim łukiem przeczytaj notatkę. Wróć skąd przyszedłeś.
Obrazek



https://www.youtube.com/watch?v=uGAdfA645gw
kontakt w sprawach forum: zenekzombie[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 1810
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Lokalizacja: Częstochowa/Lublin
Podziękował(a): 38 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 34 razy
Płeć: Kobieta

Re: Last door, The - sezon 2 - solucja, poradnik

Postautor: ZenekZombie » 05 kwietnia 2016, 23:11

RODZIAŁ 3: The Reunion

Kredą narysuj okrąg wokół świecy, którą następnie zgaś. Przejdź przez łuk.

WIOSKA
Idź w stronę domostw, po drodze rozmawiając z mieszkańcami wyspy. Koło szkoły znajdziesz koło, a w nim zębatkę. Wróć na pomost – zostaniesz zaproszony do posiadłości Lorda Donnana.

Obrazek

POSIADŁOŚĆ LORDA DONNANA
Obrazek
Porozmawiaj z Lordem.
SEKRET: Krucyfix - sekret ten składa się z dwóch części. 1. W rozmowie z Lordem Donnanem przyznaj się, że jesteś religijny. 2. Pod koniec epizodu (po otworzeniu sekretnego przejścia dyskiem) udaj się nad jezioro. Znajdziesz tam ukrzyżowaną wiklinową lalkę.
Przyjrzyj się rzeczom w jego posiadłości i zapytaj o nie. Po chwili Lord zaprosi Cię na spacer.

Obrazek

WZGÓRZA
Porozmawiaj z zamaskowanymi dzieciakami. Możesz pójść w lewo i obejrzeć tajemniczą dziurę w ziemi oraz znajdującą się obok niej płytę z symbolem.
SEKRET: Potwór w dziurze - Kilkakrotnie obejrzyj tajemniczą dziurę. Po jakimś czasie zamiast obserwacji Wakefielda, usłyszysz dźwięk.

Obrazek

WIOSKA
Idź na cmentarz.
SEKRET: Chrisopher Lee- na cmentarzu obejrzyj pierwszy nagrobek.
Zajrzyj do krypty. Przyjrzyj się przeprowadzanemu rytuałowi. Obejrzyj drzewo. Idź dalej w prawo. Odblokuj furtkę i przez nią przejdź. W łódce znajdziesz parasol.

Obrazek

Wróć na cmentarz i udaj się do szkoły. Wejdź do środka. Przeszukaj kosz na śmieci - znajdziesz rysunek, przyjrzyj się rysunkowi pozostawionemu na ławce. W schowku biurka znajdziesz śrubkę. Porozmawiaj z nauczycielką. Odblokuj tylne drzwi.

Udaj się na pomost, na którym zaczynałeś. Parasolką zahacz o butelkę – przeczytaj znajdujący się w niej list.

WZGÓRZA
Porozmawiaj z dzieciakami. Wypytaj się o Kierana. Pokaż chłopcom rysunek – sam przyjrzyj się narysowanemu na nim domkowi.

OPUSZCZONY DOM
Zajrzyj do skrzynki na listy. Znajdziesz kopertę, a w niej list oraz obrączkę. Wejdź do domu. Otwórz klapę i wejdź do piwnicy. Po lewej znajdziesz korbę do świdrów. Z kufra zabierz pamiętnik (nowa lokacja Stare opactwo).
Wyjdź przed dom. Przyjrzyj się płonącemu wiklinowemu panu (THE WICKER MAN 1).

Obrazek

Obrazek
Aby otrzymać osiągnięcie musisz podczas pobytu na wyspie obejrzeć płonących wiklinowych panów. Będzie ich w sumie 4. Każdy z nich zapłonie dopiero po rozwiązaniu wszystkich zagadek w danej lokacji. Panowie znajdują się: Przed opuszczonym domem, przed posiadłością Lorda Donnana, przed latarnią morską i w starym opactwie.

WZGÓRZA
Dzieciaki gdzieś sobie poszły, ale zostawiły za sobą wstążkę. Spróbuj ją zabrać – porwie ją wiatr. Udaj się nad jezioro (przy okazji korbą wywierć dziurę w pływającej beczce i nabierz wylewającego się oleju do butelki), a potem dalej w lewo. Na mapie pojawi się nowa lokacja. Zabierz wstążkę.

LATARNIA MORSKA
Spróbuj wejść do środka – zamknięte. Wejdź na szczyt latarni, załomotaj w rury – latarnik otworzy drzwi. Wejdź do środka i porozmawiaj z latarnikiem. Wejdź na szczyt latarni. Przyjrzyj się zepsutemu mechanizmowi po lewej. Włóż do niego zębatkę, zatkaj dziurę wstążką, wlej olej. Teraz przyjrzyj się lampie latarni – wyjmij z niej rozładowaną baterię.

Obrazek

POSIADŁOŚĆ DONNANA
Idź na tyły posiadłości. Z roweru zdejmij łańcuch, który połącz z obrączką. Załóż go z powrotem na rower. Następnie przymocuj baterię do roweru i pedałuj ile sił w nogach, aby ją naładować.

Do mechanizmu po lewej wkręć śrubkę.

LATARNIA MORSKA
Do lampy włóż naładowaną baterię i włącz zasilanie. Wyjdź z latarni (THE WICKER MAN 2).

WIOSKA
Udaj się na cmentarz. Odkop lusterko (pod drzewem). Wyjdź z cmentarza, a potem na niego wróć. Podążaj za postacią – zaprowadzi cię ona na tyły posiadłości Donnana.

POSIADŁOŚĆ DONNANA
Wejdź do otwartego pomieszczenia. Pociągnij za dźwignię i podejdź do sceny. Obejrzyj maskę i zabierz dysk. Wyjdź na zewnątrz (THE WICKER MAN 3).

STARE OPACTWO
Przyjrzyj się cieniowi, jaki rzuca na ścianę światło z latarni. Zwróć szczególną uwagę na twarz pojawiającą się w prawym górnym rogu. W usta włóż dysk.

Obrazek
Obrazek


Wróć przed opactwo (THE WICKER MAN 4).

Wróć do opactwo I wejdź w nowo-powstałe przejście. Przyjrzyj się trumnie na końcu drogi.

Obrazek
Po zakończeniu rozdziału 3 powinieneś odblokować to osiągnięcie. Jedyne notatki, które można przegapić znajdują się w rozdziałach 1 i 2. Zostały one zaznaczone w solucji.


Obrazek



https://youtu.be/NOe6-99gxkk
kontakt w sprawach forum: zenekzombie[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 1810
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Lokalizacja: Częstochowa/Lublin
Podziękował(a): 38 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 34 razy
Płeć: Kobieta

Re: Last door, The - sezon 2 - solucja, poradnik

Postautor: ZenekZombie » 05 kwietnia 2016, 23:56

RODZIAŁ 4: Beyond the Curtain

Podejdź do sceny.

ZHA’ILATHAL
Porozmawiaj ze wszystkimi postaciami, szczególnie z tą na szczycie schodów. Idź w prawo. Zabierz plakat.

Obrazek
Obrazek


DOM
Wejdź do domu.

SEKRET: Płaczące dziecko - W domu na lewo od wejścia wisi obraz. Obejrzyj go i pozostań blisko. Po chwili usłyszysz płacz dziecka, który zacznie się zmieniać. Wysłuchaj nagranie do końca

Idź w lewo. Podnieś korzeń leżący w klatce. Przejdź przez drzwi po lewej. Obejrzyj klatkę i znajdujący się w nim cień. Podnieś klucz.

SEKRET: Alfabet Morse'a - po podniesieniu klucza, poczekaj aż usłyszysz spadające krople.Czekaj aż usłyszysz je wszystkie

Wróć do poprzedniego pomieszczenia. Kluczem otwórz zamknięte drzwi. Przyjrzyj się postaci na łóżku – zdejmij jej kaptur.
Podnieś płytę z łóżka.

Wyjdź na zewnątrz i idź w prawo. Użyj płyty na gramofonie. Wróć do domu, do pomieszczenia z cieniem. Obejrzyj kota i podnieś złoty kluczyk.

Wróć na korytarz i przejdź przez drzwi, które się otworzyły. Odłam figurce woskową szczękę. Kluczykiem otwórz klapę i wejdź po drabinie.

Podnieś fragment maski z ziemi. Wróć do miejsca z gramofonem. Na skale będą widniały dziwne symbole – przerysuj je na plakat przy użyciu wosku.

Obrazek

Wróć na rozstaje i udaj się w prawo nad wybrzeże.

WYBRZEŻE
Wejdź do jaskini, przyjrzyj się fortepianowi. Wejdź po schodach na górę. W dziurze zasadź korzeń. Wejdź do budynku - przyjrzyj się cieniowi. Wróć nad wybrzeże.

Obrazek

Przejdź przez lustro.

Obrazek

W jaskini znajdziesz klawisz.

Wejdź po schodach. Zajrzyj do otwartej trumny – symbole przerysuj przy pomocy wosku na plakat. Po lewej znajduje się budynek, do którego wejdź.

Z ławki zabierz zapis nutowy.

Obrazek

Wróć do miejsca z fortepianem (tym z brakującym 1 klawiszem). Zamontuj brakujący klawisz i użyj zapisu nutowego.

SEKRET: Zanim zagrasz melodię właściwą, zagraj motywy przewodnie z Indiany Jonesa i Monkey Island
Fa# Sol La Re Mi Fa# Sol
Fa# Fa# La Sol# Fa# Mi Fa#


Obrazek
Jeżeli do tej pory przechodziłeś grę z tym poradnikiem, to powinieneś w tym momencie odblokować osiągnięcie PLAYWRIGHT.




Zagraj melodię.

Obrazek

Obrazek
Aby odblokować osiągnięcie musisz zagrać bezbłędnie za pierwszym razem.




Wróć do budynku ze sceną i kliknij na bycie, który się na niej pojawił.

Zabierz fragment maski. Wejdź między drzewa – znajdziesz się w lesie.

LAS
Przyjrzyj się kamiennej płycie na której są symbole – przerysuj je na plakat.

Aby przejść przez las, musisz kierować się pomiędzy drzewa z następującymi symbolami:

Obrazek

Kieruj się w stronę ruin. Wejdź po schodach. Zabierz czarne pióro.

Wyjdź z tej lokacji i zabierz ostatni fragment maski. Poskładaj fragmenty maski w jedną całość. Idź do lokacji, z której zabrałeś plakat. Załóż maskę.

Będziesz miał teraz wybór, jak zakończyć przygodę:

Obrazek

Nie przechodź przez kurtynę.

Obrazek

Przejdź przez kurtynę.


https://youtu.be/j9OUwZpyEVk
kontakt w sprawach forum: zenekzombie[at]przygodomania.pl


Wróć do „Sezon 2”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość