I have no mouth and I must scream - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 2293
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=30700#p30700
Podziękował(a): 47 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 45 razy
Płeć: Kobieta
Kontakt:

I have no mouth and I must scream - solucja, poradnik

Postautor: ZenekZombie » 11 lipca 2015, 16:01

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
ZenekZombie

Obrazek

I Have no Mouth and I Must Scream – solucja
Autorka: ZenekZombie



Uwagi wstępne

  • Często zapisuj stan gry!!! Najlepiej trzymać pod ręką parę sejwów.
  • W grze można zginąć. W takim przypadku gracz zostaje przeniesiony do planszy wyboru bohatera i będzie musiał przechodzić dany poziom od początku.
  • W grze można napotkać sytuacje bez wyjścia. Podjęcie złej decyzji może skutkować niemożnością ukończenia poziomu. Pozostaje wtedy tylko wczytać sejwa lub zacząć od początku.
  • Kolor tła przy portrecie postaci sugeruje stan psychiczny w jakim się znajduje (ciemne kolory – kiepskie, jasne - dobre). Czynności, które wykonujesz i bodźce zewnętrzne będą wpływać na zmiany nastroju. By uzyskać dobre zakończenie dla danej postaci tło musi być białe. W solucji postaram się zaznaczyć te nieobligatoryjne czynności, które wpływają na pogorszenie nastroju.
  • Scenariusze można przechodzić w dowolnej kolejności.



Gorrister

Przeczytaj notatkę i wyjdź. W pokojach po obu stronach kajuty znajdziesz prześcieradła (2x), zabierz je i zwiąż ze sobą.

Obrazek

W kolejnych pomieszczeniach: pod poduszką znajdziesz pistolet. Wejdź do jadalni. Przyjrzyj się oznakom walki. Z kuchni zabierz nóż i widelec. Nożem odstrasz szczury i zabierz kawałek chleba, który zjedz. Przyjrzyj się książce kucharskiej i butelce po truciźnie.

Obrazek

Obrazek


W pomieszczeniu z silnikiem i klatkami rzuć widelcem w silnik. Zabierz mleko. Opcjonalne (pogorszenie się nastroju): Pociągnij za dźwignię i zabierz zakrwawiony klucz.

Idź na górę. Nożem rozerwij szew w balonie i przez powstałą dziurę wyjdź na zewnątrz. Przywiąż linę z prześcieradeł do obręczy i zabierz swoje serce. Odetnij linę nożem.
Nożem przebij balon. Wkrótce wylądujesz na ziemi.

Obrazek

Zejdź przez właz. Wejdź do baru. Posłuchaj szafy grającej (trzeci utwór=pogorszenie nastroju). Z barku zabierz whisky. Wejdź do łazienki, obejrzyj graffiti na ścianie. Wróć do baru. Porozmawiaj z Harrym. Polej mu whisky. Wróć do łazienki, z pisuaru zabierz lupę. Przejdź przez drzwi obok łazienki. Z kosza naśmieci zabierz łopatę. Przyjrzyj się ziemi. Porozmawiaj z Szakalem. Daj mu swoje serce.

Obrazek

Wróć na pokład zeppelina i wejdź do pomieszczenia ze śladami walki. Przy użyciu lupy przyjrzyj się fragmentom skóry na ziemi. Wytrzyj ręce w obrus.

Wróć na ziemię i ponownie porozmawiaj z Harrym, możesz zabić go nożem, zabrać jego serce i wymienić z Szakalem na swoje(spadek nastroju). Wejdź do łazienki. Skorzystaj z toalety 3x.

Porozmawiaj z Edną, obiecaj, że jej pomożesz, rozmawiaj z nią, aż upuści klucz, który zabierz. Następnie zwiąż Ednę.

Wróć na pokład i umieść Ednę w dziwnej maszynie w pomieszczeniu ze silnikiem. Kluczem otwórz zamknięte drzwi. Przeczytaj pamiętnik Edny.

Obrazek

Porozmawiaj z Szakalem. Wróć do chłodni i daj się napić mleka swojej żonie. Porozmawiaj z nią i zabierz na tyły baru. Tam łopatą wykop grób w ziemi i ją pochowaj.

Wróć na zeppelina. W pomieszczeniu z poduszkami powietrznymi wciśnij przycisk. Wróć do sterowni i wciśnij przycisk. Wróć na górę i wyjdź przez rozdarcie na zewnątrz. Strzel w kierunku baru. Alternatywnie możesz zastrzelić Ednę.
  


Ellen

Wejdź do piramidy. Zwróć uwagę na głośnik na ścianie po lewej. Spróbuj napić się wody z fontanny.
Wejdź do następnego pomieszczenia. Przyjrzyj się czwartemu monitorowi, wciśnij na nim przycisk.

Obrazek

Wróć do pomieszczenia z fontanną. Popchnij ścianę w miejscu, gdzie na monitorze pokazane było sekretne przejście.

Przyjrzyj się sarkofagowi i klawiaturze. Porozmawiaj z Anubisem.

Przejdź do następnego pomieszczenia, zabierz kawałek materiału. Zabierz kleszczyki z ramienia.

Obrazek

Wróć do pomieszczenia z monitorami. Załóż opaskę I wejdź do kolejnego pomieszczenia, zabierz naczynie.

Dwukrotnie napij się wody z fontanny i zaczerpnij jeszcze jedną szklankę na drogę.

Wejdź do pomieszczenia z sarkofagiem. Oblej Anubisa wodą i kleszczykami wyjmij z niego ROM.
Idź do pomieszczenia obok. Załóż tam opaskę i kontynuuj w prawo. Ze statui wyjmij klejnot.

Obrazek

Idź dalej w prawo. Włóż klejnot w stanowisko po lewej. Włóż chip ROM i ustaw siebie jako pana. Wyjmij kleszczykami chip i wróć do Anubisa. Włóż w niego chip I wypytaj na wszystkie możliwe tematy. Zapytaj o kod do sarkofagu (666).

Obrazek

Wejdź do sarkofagu. Użyj panelu na ścianie I po kolei wysłuchaj wydarzeń z życia. Gdy będziesz miał okazję odeprzyj napastnika.

Wyjdź z windy. Obejrzyj logo, komponent po lewej oraz instalacje elektryczną po prawej.

Idź prosto. Wróć do pomieszczenia z trzema komputerami. W jednostce po prawej wprowadź hasło 2012 (data wydarzeń z windy). Wypytaj komputer na wszystkie możliwe tematy.

Idź do pokoju z fontanną i zabierz głośnik. Wróć do pomieszczenia z komponentem. Zamontuj głośnik w instalacji elektrycznej. Porozmawiaj na wszystkie tematy.

Ze statui, z której uprzednio zabraliśmy klejnot, zabierz CD-ROM. Wróć do pomieszczenia z komputerami i włóż CD-ROM w środkowe stanowisko. Aktywuj Chaos Trebler.

Porozmawiaj z Anubisem i wejdź do sarkofagu.



Benny

Zejdź ze schodów i idź w stronę jaskiń w oddali. Wejdź do jaskini, w której widać niebieską poświatę. Spróbuj porozmawiać ze starcem, przyjrzy się workowi obok, użyj ekranu na ścianie.

Obrazek

Wyjdź z jaskini i idź w prawo. Z drzewa zerwij owoc, spróbuj go zjeść. Wróć w stronę jaskiń, następnie powróć do drzewa i zerwij jeszcze jeden owoc.

Obrazek

Wejdź do jaskini sąsiadującej (po prawej)z tą, którą wcześniej odwiedziłeś. Spotkasz matkę i syna. Daj owoc chłopcu. Porozmawiaj z nim na wszystkie tematy. Wyjdź na zewnątrz I pociągnij zwisający sznur- otrzymasz kolejny owoc. Daj go matce. Ponownie porozmawiaj z chłopcem, następnie połóż się na łóżku. Po obudzeniu porozmawiaj z dzieckiem.

Udaj się pod ołtarz ofiarny (na wprost od jaskiń). Porozmawiaj ze starszym. Poproś o pozwolenie na obejrzenie rytuału. Obejrzyj resztki, które zostały po rytuale.

Wróć do chłopca i z nim porozmawiaj. Idź do niebieskiej jaskini, zabierz worek z kulkami. Zabierz kolejny owoc.
W
róć do miejsca, w którym spadłeś ze schodów. Idź w lewo, aż trafisz na cmentarz. Porozmawiaj z nagrobkami. Pytaj jak masz udowodnić, że się zmieniłeś (inne odpowiedzi=spadek nastroju). Pokaż im worek z kulkami. Odsłoń latorośl, zobaczysz kolejny nagrobek, porozmawiaj z nim i zasadź owoc.

Idź spać. Następnie idź do jaskini starszego. Spójrz na ekran. Porozmawiaj z chłopcem, powiedz mu, że ma się schować w dziurze.

Idź pod ołtarz, zabierz z tamtąd głowę. Idź do pierwszej jaskini po lewej. Zabierz wplątany w latorośl drut. Z koszyka przed jaskiniami zabierz owoc. Idź do pierwszej jaskini po prawej. Pokaż owoc strażnikowi. Zabierz drewno I włóż owoc do kosza. Wróć do chłopca. Porozmawiaj z nim i oddaj mu zebrane przedmioty.

Idź spać. Po obudzeniu sprawdź co z chłopcem. Idź pod ołtarz. Zaoferuj siebie zamiast chłopca. 



Nimdok

Porozmawiaj ze strażnikiem. Przyjrzyj się bramie. Porozmawiaj z więźniem (pierwsza opcja dialogowa). Wejdź do szpitala. Przyjrzyj się plakatowi i zapamiętaj datę (1945).

Wejdź na salę chirurgiczną. Porozmawiaj z lekarzem, zabierz scalpel. Spróbuj zabrać eter. Zabij lekarza skalpelem. Wejdź do Sali pooperacyjnej. Przyjrzyj się pacjentom. Otwórz kratę na tyłach pomieszczenia i przejdź przez nią.

Obrazek
Obrazek


Przyjrzyj się papierom na biurku. Zabierz zegarek i obcęgi.

Obrazek

Wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj z mężczyzną zaplątanym w płot. Bądź dla niego miły i podaj mu eter. Następnie przy pomocy obcęgów odetnij go.

Wejdź na sale chirurgiczną. Spróbuj porozmawiać z pacjentem na stole. Uśpij go eterem i zabierz słój z oczami.

Idź do Sali pooperacyjnej. Porozmawiaj tam z dzieckiem.

Wyjdź na dziedziniec. Porozmawiaj z więźniem, pokaż mu zegarek i oddaj mu obcęgi.

Idź do pokoju z plakatem. Zabierz z biurka pudełko i schowaj w nim oczy.

Wróć na dziedziniec i powiedz, że chcesz zadośćuczynić swoim uczynkom. Zapytaj, czemu jesteś jednym z nich i czy cię puszczą.

Przyjrzyj się ścianie i masowemu grobowi. Wejdź do bunkra.

Obrazek

Użyj TTY.

Obrazek

Przejdź do kolejnego pomieszczenia. Wciśnij przycisk obok kadzi. Zabierz z niej lusterko, w którym się przejrzyj. Obejrzyj plany na tablicy.

Obrazek

Teraz masz dwie opcje:

Najlepsze zakończenie: Przyjrzyj się golemowi. Zamontuj mu oczy. Porozmawiaj z golemem. Wybierz:
  • man on the barbed wire fence...
  • Time is Truth
  • Golem wake up
  • 1945

Pocałuj golema I poproś aby podążył za tobą na zewnatrz. W laboratorium porozmawiaj z Mengele, zmuś go do spojrzenia w lusterko. Poroś golema, aby znów za tobą podążył na zewnątrz i oddaj go pod kontrolę lost tribe.

Alternatywnie: Po spojrzeniu w lusterko przejdź przez ścianę znajdującą się na zewnątrz bunkra. 



Ted

Wejdź do budynku i wciśnij przycisk na drugim komputerze (tym z zamkiem). Przyjrzyj się wszystkim rzeczom dookoła i wejdź do zamku. W środku obejrzyj arrasy. Przejdź przez otwarte drzwi.

Obrazek

Porozmawiaj z Ellen. Poszukaj lusterka na toaletce. Powiedz dziewczynie, że nie możesz go znaleźć.

Wejdź do pokoju po prawej. Przeczytaj wszystkie książki na półce. Obok łóżka leży szkło – zabierz kawałek.

Obrazek

Wejdź do pokoju ojca. Przeczytaj wszystkie książki na półce.

Idź do kaplicy. Zabierz ikonę. Pociągnij za pochodnię – pojawi się ukryte przejście. Wejdź do nowo-odkrytego pomieszczenia. Przyjrzyj się kręgowi na podłodze.

Obrazek

Idź do kuchni. Wypytaj służącą na wszystkie tematy. Odmów jej. Napraw piec I ponownie porozmawiaj ze służącą. Raz jeszcze do niej zagadaj.

Idź do ukrytego pomieszczenia i porozmawiaj z czarownicą (1 opcja dialogowa). Zagróź, ze ją zabijesz.

Wróć do hallu. Ikoną podeprzyj drzwi i zabarykaduj je przy użyciu zbroi.

Idź do pokoju Ellen. Porozmawiaj z diabłem.

Idź do pokoju wiedźmy, przeczytaj Secrets, and Double, Double. Zapamiętaj znajdujące się tam zaklęcie.

Wróć do ukrytego pokoju. Porozmawiaj z wiedźmą. Rzuć na nią zaklęcie Kalla Ingma Thacko. Zabierz kawałek kredy, który upuściła i dokończ nim rysowanie kręgu.
Porozmawiaj z Surgatem. Poproś go o otwarcie drzwi do pokoju służącej. Oddaj mu kawałek szkła.

Idź do pokoju służącej (przez kuchnię). Tam obejrzyj obraz na ścianie.

Udaj się do pokoju Ellen. Zarzuć diabłu kłamstwo. Porozmawiaj z aniołem.

Idź do pokoju ojca. Z półki zabierz Boską Komedię, w której najdziesz lusterko.

Wróć do pokjoju Ellen. Porozmawiaj z dziewczyną i podaj jej lusterko. Złap diabla w lustro, które następnie stłucz w magicznym kręgu.



Zakończenia

  1. Po kolei zabij wszystkich bohaterów. Ostatni z nich będzie cytował fragmenty zakończenia opowiadania Harlana Elissona. Każdy ma inny fragment, dlatego warto poświęcić trochę czasu, na parokrotne pozabijanie ich w różnej kolejności tak, aby przekonać się co ma do powiedzenia każdy z nich.

  2. Wybierz Nimdoka. Użyj komputera i wklep hasło 1945. Wysuń most, przez który przejdź. Użyj totem przywołania na kręgu. Porozmawiaj z demonem. Nie Używaj Entropii, dopiero pozwól na użycie totemu miłosierdzia. Porozmawiaj z dwoma komputerami.
    Poszukaj Ego i zbudź je. Porozmawiaj z nim i gdy pojawi się opcja odejdź, zrób to. Użyj na Ego Wybaczenia (Forgivness). Następnie poszukaj Superego i użyj na nim Jasności (Clarity), a na Id użyj Miłosierdzia (Compassion ).

    Obrazek

    Wróć do miejsca przywołania komputerów i użyj Entropii.

  3. Oprócz pierwszego Nimdoka, kolejność pozostałych nie ma znaczenia. Tego, którego wybierzesz jako ostatniego nie zabijaj, a przejdź do dalszej części zadania.

    Nimdok: Użyj komputera i wklep hasło 1945. Wysuń most, przez który przejdź. Użyj totem przywołania na kręgu. Porozmawiaj z demonem. Nie Używaj Entropii, dopiero pozwól na użycie totemu miłosierdzia. Porozmawiaj z dwoma komputerami.
    Poszukaj miejsca z czaszkami. Zabierz tą środkową – pojawi się ręka. Użyj totem of Access na słupie elektrycznym. Zabij Nimdoka.

    Gorrister: Znajdź holo-projektor i aktywuj go. Przejdź dalej, aż dojdziesz do miejsca z kontenerami. Użyj terminala i wysuń słup. Aktywuj kontener nr 3. Użyj Totem of Life na Glynis. Zabij Gorisstera.

    Obrazek

    Obrazek


    Ellen: Znajdź miejsce, w którym Nimdok znalazł czaszkę i również jedną zabierz (tą po lewej). Zabierz również klejnot. Znajdź miejsce przypominające mały wulkan I wsuń klejnot w otwór. Użyj Totem of Valor. Zabij Ellen.

    Obrazek

    Benny: Znajdź miejsce z holo-projektorem I porozmawiaj z Manyą. Użyj na niej Totem of Love, po tym jak aktywuje słup elektryczny. Zabij Benny’ego .

    Ted: Odnajdź miejsce, w którym Nimdok znalazł czaszkę i również jedną zabierz (tą po prawej). Zabierz też pilot. Idź do miejsca z mieczami. Użyj pilota na gargulcu, następnie użyj Totem of Gallantry. Zabij Teda.

    Obrazek

    Jako pozostawiony przy życiu bohater: Przejdź przez most I porozmawiaj z komputerami. Poszukaj Ego i zbudź je. Porozmawiaj z nim i gdy pojawi się opcja odejdź, zrób to. Użyj na Ego Wybaczenia (Forgivness). Następnie poszukaj Superego i użyj na nim Jasności (Clarity), a na Id użyj Miłosierdzia (Compassion ).
    Wróć do miejsca przywołania komputerów i użyj Entropii.

  4. ......
kontakt w sprawach forum: zenekzombie[at]przygodomania.pl
Filmy Youtube - link

Wróć do „I have no mouth, and I must scream”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość