Call of Cthulhu: shadow of the comet - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 1983
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=30700#p30700
Lokalizacja: Częstochowa/Lublin
Podziękował(a): 44 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 40 razy
Płeć: Kobieta
Kontakt:

Call of Cthulhu: shadow of the comet - solucja, poradnik

Postautor: ZenekZombie » 13 kwietnia 2015, 13:59

Solucja w pdf

Obrazek
Call of Cthulhu: Shadow of the Comet – solucja
Autorka: ZenekZombie


Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!


Spis treści
Uwagi ogólne
Dzień 1
Dzień 2
Dzień 3


Uwagi ogólne
• W grze można zginąć, więc zapisuj stan gry jak najczęściej.
• Liczne elementy zręcznościowe.
• Niektóre zadania mają limit czasowy.
• W raz już odwiedzone miejsca można się szybko przemieścić przy użyciu mapy.

Sterowanie:
Wersja na CD dodatkowo umożliwia obsługę myszy.

Obrazek

Pasek Menu (od lewej):
Talk – Porozmawiaj
Get – Zabierz, gdy możesz zabrać przedmiot, pojawi się biała linia biegnąca od oczu bohatera.
Use – Użyj
Look – Obejrzyj/przeszukaj
Inventory & readied item – Wybierz przedmiot z ekwipunku
Diary – Dziennik
Disk Menu – Menu, opcje, zapis, wczytanie

Skróty klawiszowe:

↑↓→← - poruszanie postacią
TAB – Pasek menu
D – Menu
ESC – Wyjdź z menu
ENTER – zatwierdź, przewiń dialog
T – Porozmawiaj
G – Zabierz
U – Użyj
L – Obejrzyj/Przeszukaj
O – Ekwipunek
I – Dziennik
M – Mapa
P – Pauza



Dzień 1

Obrazek

Przed zakwaterowaniem się na stancji w rozmowie wybierz odpowiedzi 1, 1 (W dalszej części sugerowane odpowiedzi będę podawała w nawiasach).

W swoim pokoju przeczytaj pamiętnik Boleskine leżący na komodzie, przeszukaj szufladę. Podejdź do stolika i przeczytaj leżący na nim telegram. Zajrzyj do kufra.

Obrazek

Idź na plac miasta i porozmawiaj z siedzącą na ławce staruszką. Zapytaj, gdzie można przejrzeć spis ludności (1).

Idź do ratusza. Wejdź bocznymi drzwiami. W środku obejrzyj małą figurkę po lewej. Wejdź do pomieszczenia z dokumentami. Porozmawiaj 2x z Juggsem (odp. 1, 2). Podejdź do biurka po prawej i przejrzyj spis. Ponownie zwróć się do Juggsa (1, 2). Wróć do pomieszczenia z figurką, kiedy Juggs wyjdzie, ponownie wejdź do pokoju z dokumentami i przeszukaj tam szafki. W jednej z nich znajdziesz szkło powiększające.

Obrazek
Obrazek


Idź do domu rybaka, obok portu. Sprzed domu zabierz drabinę. Wejdź do środka i porozmawiaj z Hambletonem (1).

Obrazek

Idź teraz do sklepu i zakup płyty fotograficzne (1).

Wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj z policjantem 2x. Wstaw się za cyganami.

Idź do domu Juggsa. Obejrzyj karabin wiszący na ścianie. Przeczytaj inskrypcję wygrawerowaną na nim przy pomocy lupy. Idź do gabinetu i porozmawiaj z Juggsem (3).

Idź do lasu. Zabierz trzy gałęzie oraz pnącze.

https://www.dropbox.com/s/shmy6yvcnc7qgxk/sotc5.jpg?raw=1[/img]
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wróć na stancję. Z komody zabierz wacik oraz spirytus salicylowy. Nasącz wacik spirytusem. Z kufra wyjmij rysunek i mapę. Rozłóż rysunek na stoliku i przetrzyj go nasączonym wacikiem. Zwiń rysunek, a następnie rozłóż mapę. Musisz teraz określić położenie krzyża. Wskazówki jakie posiadasz to:

E.ST (napis na karabinie)
N.E BEAST 4x2 STARS (napis na rysunku)


Czyli miejsce, którego szukamy, znajdować się będzie na wschód od Stalker i północny wschód od BEAST.
Zaznacz na mapie SEARCHER.

Obrazek

Czas poszukać kogoś, kto przeprowadzi Cię przez las. Podejdź przed aptekę i porozmawiaj ze sprzedawcą ze sklepu. Poleci ci on poszukać w tawernie Nathana Taylera, udaj się więc tam. Przed tawerną stoi dr Cobble, porozmawiaj z nim, a następnie wejdź do środka. Porozmawiaj z barmanem 2x. Gdy przyjdzie Tayler, spróbuj się z nim dogadać (2, 2). Na zewnątrz podnieś kij i przegoń Hambletonów.

Obrazek

Wróć do pokoju. Z kufra zabierz trójnóg, latarkę i soczewki. Idź przed ratusz. W lesie przejdź przez most i podejdź pod górkę. Z gałęzi i pnącza zbuduj trójnóg, ustaw na nim aparat. Odwiń płyty z folii i wykonaj 3 zdjęcia.

Podejdź w prawo. Przyjrzyj się miejscu, w którym zniknął kot. ZAPISZ GRĘ! Wejdź w ukryte przejście i NATYCHMIAST ukryj się za drzewem (›). Zabierz pergamin i szybko zmykaj do miasta.

Obrazek



Dzień 2

Ze stolika zabierz receptę, którą przeczytaj. Idź do apteki i wręcz receptę doktorowi. Idź na zaplecze i z biurka zabierz Benzine Chlorate (Sodium Hyposulphite) i Chromogenous (Potash Metabisulfite). Z szafki obok drabiny weź Metol i Hydroguinone. Idź do ciemni. Zgaś światło i włóż płytki do pojemnika, następnie zalej je chemikaliami, a otrzymasz zdjęcia.

Obrazek

Idź pod dom Juggsa. Śledź zakapturzoną postać do sklepu. Zabierz klucz, który zostawiła na blacie.
Wróć do Juggsa i otwórz drzwi kluczem. Ze stolika zabierz figurkę dziecka. W następnym pomieszczeniu w komódce znajdziesz figurkę młodzieńca. W holu z witryny z motylami (po prawej) zabierz figurkę starca. Wejdź do gabinetu. Podwiń dywan i zabierz klucz. Podmień teraz książki na figurki, a otworzy się przejście:

Youth – figurka dziecka
Old Man and the Sea – figurka starca
Invisible Man – figurka młodzieńca


Obrazek

Przejdź przez nowo powstałe przejście. Porozmawiaj z Juggsem, daj mu do przetłumaczenia manuskrypt. Z biurka zabierz wiadomość i Necronomicon, który otwórz kluczykiem. Przeczytaj księgę i odłóż ją na miejsce. Obejrzyj także książki na półkach.

Wróć do swojego pokoju na stancji i przeczytaj tam wiadomość zabraną z biblioteki.

Udaj się na pocztę. Porozmawiaj z panią przy okienku (1). Idź na zaplecze. Porozmawiaj z Underhousem.

Wyjdź na zewnątrz i zwróć się do Ms. Pickott 2x (1). W sklepie zakup broszkę, medalion i płyty foto. Podaruj medalion Ms. Pickott, a w zamian otrzymasz Biblię. Przejrzyj ją i zapamiętaj numery cytatów.

Wejdź do ratusza głównym wejściem i porozmawiaj z panem Swing (2, 3, 1). Schodami na górę wejdź do biura burmistrza. Przyjrzyj się obrazom, następnie otwórz sejf, kod 345. Zabierz pamiętnik oraz pudełko na cygara. Obejrzyj dokładnie pudełko, a otrzymasz awizo. Przeczytaj pamiętnik.

Na poczcie przekaż awizo, a otrzymasz paczkę. Wyjdź na zewnątrz i ją otwórz, w środku będzie znajdować się szata. Ukryj się za studnią (za tawerną) i przebierz w szatę.

Idź teraz do latarni morskiej. Przed bramą będzie stało dwóch osiłków, wymamrotaj „Grumph” na powitanie i przejdź przez bramę. Wejdź po schodach i zdejmij szaty po prawej. Spróbuj otworzyć drzwi. Zahacz drabinę o okno. Zapisz grę.

Obrazek

Na górze przyjrzyj się zegarowi słonecznemu, zabierz skrzydła, z otworu po lewej zabierz święcę. Przy użyciu lupy zapal knot i tak wzmocnij wosk na skrzydłach. Następnie załóż je i odleć w siną dal.

Obrazek
Obrazek


Spójrz w kryształową kulę i porozmawiaj z cyganką. Wyjdź z lasu i udaj się do apteki.

Porozmawiaj z Bishopem (1.1) i nakłoń go do pożyczenia ci klucza do bramy cmentarza, gdzie się następnie udaj.

Na cmentarzu poszukaj liny oraz pręta. Wejdź do krypty. Tam wyważ kratę prętem i zawiąż linę. Zejdź na dół do katakumb. Zapis.

Obrazek
Obrazek


W katakumbach jak najczęściej zapisuj grę, bo o zgon wyjątkowo tu łatwo.

Wejdź do pomieszczenia po prawej i zabierz czaszkę. Wróć i tym razem udaj się w lewo. Omiń nietoperza, a w kolejnym pomieszczeniu kolce i zabierz drugą czaszkę. Wróć do pomieszczenia z liną i idź na północ. Połóż czaszki na piedestałach.

W kolejnym pomieszczeniu uważaj na ukrytą zapadnię, skręć na zachód, a następnie na południe. Uważaj na pająki i stań na ukrytym przycisku. Następnie idź na północ i zachód. W pokoju z podświetlonymi płytkami jednorazowo stań na każdej z nich.

http://youtu.be/q-zBhfiKFaA

*fragmenty gameplayu należą do silenig

Dalej w kierunku północnym i wschodnim. Znajdziesz się w pomieszczeniu z dwoma figurkami w niszach. Należy je zamienić ze sobą, aby otworzyć przejście.

W następnym pomieszczeniu idź na wprost, a następnie w lewo. W dalszej części należy ponownie znaleźć ukryty przycisk. W pomieszczeniu z wciągającą cię dziurą obejdź ją dookoła, aby otworzyć ukryte drzwi. W miejscu z panelami na podłodze ponownie stań 1x na każdym z nich.

http://youtu.be/qtL8eBV2pos

Znajdziesz się w pomieszczeniu ze stołem. Przeczytaj wszystkie tabliczki na ścianie, następnie obejdź go 3x. W pomieszczeniu z Jonasem zabierz 4 statuetki i bierz nogi za pas. Zwiewaj jak najszybciej do pomieszczenia z liną.

http://youtu.be/28jiaroHwpU
W domku przeszukaj obraz po lewej, obejrzyj rysunek gwiazdy. Porozmawiaj z panią Weber (3).

Idź do domu Tylera. Gdy ten się zbliży, użyj statuetki 1. Wypowiedz IAE YOG THU SOT. Podejdź do symbolu i ponownie użyj statuetki.

Przy oborze Arlingtona użyj statuetki 2. Wypowiedz RLA GNA HAS TEP, wespnij się po linie i ponownie użyj statuetki.

U Coldstone’a podejdź w lewą stronę, użyj statuetki 3. Wypowiedz NGH HLU KHU WIG, podejdź do symbolu i ponownie użyj statuetki.

Idź do sklepu, z kosza wyjmij rybę i zwab nią kota.

Obrazek

Idź do domu Hambletona i poszczuj psa kotem. Następnie zwiewaj. Wróć do ruin Hambletonów i wejdź do środka. Ze skrzyni zabierz kompas, a z szafki lampę. UWAGA NA SIECI! Podejdź do biurka i użyj na nim kompasu. Wejdź w nowo otwarte pomieszczenie. NIE STAWAJ NA ŚRODKU POMIESZCZENIA! Na kominku postaw lampę. Wejdź na górę. 2x przeszukaj biurko po prawej. Zamontuj rączkę w teleskopie. Pociągnij za środkową dźwignię, dostaniesz kulę, którą włóż w obraz po prawej. Z biblioteczki zabierz „The Magic Rites”, którą przeczytaj.

Obrazek
Obrazek


ZAPIS. Wejdź na górę i użyj statuetki 4. Wypowiedz THO NYA CHT TUR. Daj się złapać, kiedy znajdziesz się na klęczkach OD RAZU użyj ponownie statuetki. Jak najszybciej wydostań się z płonącego domu.



Dzień 3

Porozmawiaj z Cobblem (1). Przed stancją spotkasz panią Pickott (1). Przeczytaj notatkę i udaj się na pocztę do Underhouse’a. W rozmowie z policjantem udziel odpowiedzi 1, 1. Otrzymasz piórko.

Idź do chaty rybaka i porozmawiaj z Bishopem. Zabierz patyk i użyj go na drzwiach. Użyj szpili z broszki na kłódce. W środku przyjrzyj się Curtisowi. Obejrzyj kominek i znajdź łuk. Obejrzyj stół. Przyjrzyj się panelom i zabierz strzałę.

Obrazek

Idź do lasu (prosto, prosto, w górę) i połóż piórko na pniaku.

Obrazek

Quiz Natawanga:
1. Mic Macs
2. Yog Sothoth
3. 1834
4. Star
5. Dagon

Otrzymasz puszkę z farbą oraz pierścień.

Idź do studni przy tawernie i zejdź na dół. Wrzuć farbę do wody. Zabierz pustą puszkę i puszkę z kwasem. W następnym pomieszczeniu zabierz dwa krzesiwa. Napełnij pustą puszkę naftą (uwaga na przepaść). ZAPISZ GRĘ!

Obrazek

Wejdź do kolejnego pomieszczenia i rozlej naftę. Następnie podpal ją krzesiwem. Użyj łuku. Zabierz turkus, akwamarynę i motyla. Włóż turkus w pierścień.
Ponownie napełnij puszkę naftą.

Udaj się do portu. Porozmawiaj z Bishopem (2, 3, 3, 2).

Na wyspie zabierz rubin i szmaragd. Podejdź do kamiennej tablicy i rozwiąż układankę.

Obrazek

1. 3 - 2x - w dół
2. D – 1x - w prawo
3. 2 – 1x - w dół
4. C – 2x - w prawo
5. 2 – 1x - w górę
6. D – 2x - w prawo
7. 2 – 1x - w dół

ZAPISZ GRĘ!
Wejdź do jaskini. Użyj rubinu na posągu. Użyj akwamaryny. Stań na pentagramie. Gdy pojawi się potwór, ponownie użyj akwamaryny.

Obrazek

Wracaj do łódki. ZAPIS. Włącz lampę i wejdź do jaskini. Poczekaj aż lampa zgaśnie, wyjdź na zewnątrz i dolej do niej nafty. Ponownie wejdź do jaskini.

Przejdź do pomieszczenia po lewej, omijając po drodze potwory. W kolejnym pomieszczeniu również się od nich roi, więc uważaj. Lawirując między nimi, znajdź przejście (górna strona ekranu, mniej więcej pośrodku pomieszczenia). Wejdź do środka.

ZAPIS! Wlej kwas do otworu. Podnieś diament, który włóż w pierścień Boleskine’a. Załóż oba pierścienie. Wróć na początek jaskini i poszukaj przejścia.

Obrazek
Obrazek


Ustaw trójnóg. Odpakuj płyty fotograficzne. Postaw aparat. Użyj motyla 2x, następnie użyj lupy i lampy. ZAPIS! Użyj płyt. Zabierz fragment komety. Ustaw:

Obrazek

• akwamarynę na niebieskim punkcie
• diament na zielonym
• fragment komety na białym
• użyj krzesiwa na czerwonym

Wyjdź ze stancji i obejrzyj zakończenie przygody.


KONIEC
kontakt w sprawach forum: zenekzombie[at]przygodomania.pl
Filmy Youtube - link

Wróć do „Call of Cthulhu: shadow of the comet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość