Lucius - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
vaapku
Administrator
Posty: 882
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 08:56
Lokalizacja: Resovia
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

Lucius - solucja, poradnik

Postautor: vaapku » 06 marca 2013, 01:56

Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
vaapu


Rozdział I


Weź ze stołu kłódkę [LPM] i na razie ją schowaj [PPM]. Zamknij drzwi do zamrażarki i załóż kłódkę. Użyj panelu przy drzwiach, by obniżyć temperaturę.
W nocy Luciusa odwiedzi 'tatuś'. Musisz zatrzeć ślady. Zabierz z biurka pamiętnik, Lucius zapisuje w nim przydatne informacje. Możesz go w każdej chwili otworzyć, wciskając klawisz Q. Weź także latarkę i baterie. Wsadź baterie (w ekwipunku klikasz PPM na baterie, a następnie również PPM na latarkę). Zejdź do kuchni i zdejmij z drzwi kłódkę. Masz teraz zdolność do telekinezy.


Rozdział II


Kierując się zieloną strzałką na mapie, zejdź na dół, by znaleźć swoją drugą ofiarę. Luciusa denerwuje, że Gwen ciągle pali. Jak wiadomo palenie szkodzi... Stań za nim i zabierz mu zapałki. Teraz będzie musiał powędrować do kuchni, by odpalić papierosa od kuchenki. Wróć na górę i podejdź do mężczyzny naprawiającego lampę. Zabierz z szafki obok niego śrubokręt. Idź do kuchni. Zamknij za sobą drzwi i gdy będziesz pewny, że nikt cię nie zobaczy, pomajstruj śrubokrętem w kuchence.
W nocy znów odwiedzi cię Lucyfer, by przećwiczyć nową umiejętność. By ją uruchomić, wciśnij '2'. Podążaj za poleceniami.


Rozdział III

Odnajdź swoją kolejną ofiarę. Zabierz z WC trzy klucze i ołówek. Idź do salonu i użyj jednego z kluczy na pianinie. Następnie wróć do łazienki. Użyj ołówka, by dopisać na liście jeszcze jedno zadanie - naprawę pianina. Idź za mężczyzną i gdy zacznie naprawiać instrument, użyj telekinezy.

Rozdział IV

Znajdź kolejnego nieszczęśnika. Możesz spełnić jego prośbę, tj. przenieść cztery pudła, które leżą w kącie przy drzwiach, do chłodni. Następnie wróć do mężczyzny. Schowaj się za pudłami przy stole i przy pomocy telekinezy zepsuj lampę. Zostaniesz poproszony o znalezienie żarówki. Pamiętasz faceta naprawiającego lampkę na piętrze? Idź tam, na szafce znajdziesz żarówkę. Zanieś ją swojej ofierze. Gdy facet zacznie ją wkręcać, przy pomocy telekinezy uruchom piłę.

Rozdział V

Jak zawsze użyj mapy, by znaleźć swoją ofiarę. Dowiesz się, że kobieta jest wiecznie głodna. Jeśli podążysz za pokojówką, która ją obsługuje, dowiesz się, że jedzenie dla niej bierze zawsze z tacy w kuchni. Teraz pozostaje znaleźć sposób, by je zatruć. Jeśli spotkasz gdzieś Nancy, ta zasugeruje ci, byś poszukał Alastaira, on może mieć dla ciebie jakieś zadanie. Znajdziesz go na parterze, stoi za barem, to pomieszczenie niedaleko biblioteki. Mężczyzna rzeczywiście zleci ci zadanie (o tym w osobnej części). Facet dostał polecenie pozbycia się szczurów, na podłodze leży trutka, ale teraz nie masz szans się do niej dostać. Wróć do swojego pokoju. Lucius obudzi się w środku nocy, by zdobyć truciznę. Problem w tym, że nie śpi również jego matka. Biegnij szybko do pomieszczenia, w którym kiedyś naprawiana była lampa i szybko wejdź do schowka po prawej stronie od łuku. Zamknij za sobą drzwi i przeczekaj, aż kobieta zejdzie na dół. Również zejdź, a gdy ona wejdzie do kuchni, prędko wybiegnij przez salon na zewnątrz. Idź w lewo wzdłuż ściany, aż dotrzesz do strażnika. Użyj mocy, by rozbić żarówkę, po czym wbiegnij do środka i zabierz truciznę. Rano zejdź do kuchni i użyj trutki na tacy.
W nocy znów zaszczyci cię swą obecnością tatuś. Zyskasz nową umiejętność.


Rozdział VI

Zrobiło się bardzo świątecznie. Zdaje się, że większość domowników i gości jest w salonie. Ale nie wszyscy. Podążaj za mapą, by znaleźć kolejną ofiarę, to Alastair. Wyjdź przed dom. Zwróć uwagę na rozwieszone wzdłuż domu światełka. Znajdź włącznik. Jeśli wyciągniesz światełka z kontaktu, Alastair wyjdzie, by zobaczyć co się stało. Trzeba tylko wymyślić, jak go zabić. Jest zima, więc powinno być ślisko... W pokoju Luciusa znajdziesz butelkę. Idź do łazienki i napełnij ją wodą. Następnie wróć przed dom. Wyciągnij butelkę i znajdź miejsce, w którym pojawi się czerwony znak, informujący, że tu możesz wylać wodę. Zrób to. Wyciągnij z gniazdka wtyczkę. Gdy Alastair się przewróci, użyj telekinezy na zwisającym soplu.

Rozdział VII

Zacznij od znalezienia Jovity, twojej kolejnej ofiary. Jest zakochana w twoim wujku, tymczasem on robi ją w trąbę :) Jeśli przejdziesz się w stronę pomieszczeń pod schodami na piętrze, zobaczysz leżące na podłodze ubrania. Otwórz drzwi do pokoju, ale nie wchodź do środka. Lucius wpadnie na pomysł uwiecznienia tej sceny na zdjęciu. Idź do pokoju dziadka. Na półce nad biurkiem znajdziesz aparat fotograficzny, a na szafce obok - film oraz mapę wskazującą drogę do ukrytego pomieszczenia. Wsadź film do aparatu. Wróć do zabawiającej się parki i zrób im zdjęcie. Idź do pokoju Jovity (jest zaraz obok). Uważaj, by kobieta cię nie przyłapała w środku. Połóż fotografię na biurku. Otwórz prawe drzwiczki biurka i wsadź do środka kłódkę oraz truciznę. Wyjdź i poczekaj, aż pokojówka zobaczy zdjęcie. Idź za nią. Skorzystaj z umiejętności kontrolowania umysłu i kliknij na barierkę, by kobieta skoczyła.

Rozdział VIII

Twoją kolejną ofiarą będzie wuj, idź do jego pokoju. Topi smutki w alkoholu. Znów będziesz potrzebował trucizny. Lucius przypomni sobie mapę sekretnego pokoju znalezioną u dziadka. Znajdź to miejsce. Musisz udać się do piwnicy, w której przechowywane jest wino i wejść za kotarę, a następnie podążać korytarzem. Zabierz z komnaty truciznę i wróć do wujka. Wejdź do wnęki na ubrania i zamknij drzwi. Dopraw znalezioną tu butelkę alkoholu trucizną. Następnie idź z nią do wujka i podmień butelki, gdy nie będzie patrzeć.
W nocy znów spotkasz się z tatą, nauczysz się, jak sprawiać, że ludzie będą zapominać, co stało się w ciągu kilku ostatnich chwil.


Rozdział IX

Tym razem huzia na ogrodnika. W ogrodzie, blisko sadzawki, walają się kamienie. Zabierz jeden i pochodź z nim, aż pojawi się czerwony znak informujący, gdzie należy położyć kamyk. Gdy kosiarka się zepsuje, stań za ogrodnikiem i użyj na urządzeniu telekinezy, a następnie przejmij kontrolę nad umysłem mężczyzny i zmuś do bliższego zapoznania się z kosiarką.
W nocy będzie mieć miejsce kolejna wizyta, nauczysz się miotać ogniem.


Rozdział X

Tym razem akcja będzie się toczyć w nocy. Musisz się dostać do tajemnej komnaty, oczywiście nikt nie może cię zobaczyć. Najlepiej uprzednio zaplanuj sobie trasę. Najpierw jednak wyjdź na balkon, podejdź do skrzynki elektrycznej i użyj telekinezy, by pozbawić prądu cały dom. Teraz udaj się do komnaty. Uważaj, bo po domu chodzi kilka osób z latarkami. Staraj się przed nimi chować, a jeśli już cię przyłapią - kasuj im pamięć (możesz to zrobić ograniczoną ilość razy. Gdy dotrzesz do piwnicy, wysłuchaj swojego dziadka. Następnie zabierz wiszący na ścianie pas i zamocuj go na stole. Ze stolika zabierz cztery miski. Jedna z nich jest rozbita, musisz ją skleić. Jeśli jeszcze nie byłeś w 'klasie', w której Lucius ma lekcje, udaj się tam, by zabrać klej. Pomieszczenie zaznaczone jest na mapie '1+1'. Wróć z klejem do komnaty i sklej miskę. Połóż wszystkie miski w otworach wokół stołu, każda musi trafić na właściwe miejsce. Użyj zapałek, by zapalić świece. Dziadek podejdzie do ołtarza. Idź do wnęki, w której wcześniej stał i zabierz nóż. Użyj go, by zabić dziadka.

Rozdział XI

Kolej na pozbycie się dziennikarza. Mężczyzna uwolni się z więzów i zacznie biegać po komnacie i odwracać krzyże. Musisz przełączać się między opcją przestawiania (zabierania) przedmiotów (1) - ponownie ustawiasz krzyż do góry nogami - a możliwością miotania ogniem (5) - atakujesz dziennikarza. Czynności te powtarzaj do skutku. Uważaj, by nie podchodzić za blisko mężczyzny.

Rozdział XII

Lucius nie jest specjalnie skory do nauki, w związku z tym uzna, że najwyższa pora pozbyć się nauczyciela. Idź do klasy i podejdź do mężczyzny. Zacznie zadawać ci pytania matematyczne. Podnoś z biurka kartki z odpowiednimi liczbami i pokazuj je nauczycielowi. Teraz nauczyciel zapyta, czy masz ze sobą książkę do biologii. Pokaż mu jakąś książkę - to nie ta, pójdzie jej poszukać. Ty w tym czasie się wymknij z klasy i idź do biura ojca. Poprosi, żebyś przyniósł mu jakieś papiery z szafki nocnej w sypialni. Idź więc do pokoju rodziców i zabierz te papiery. Znajdziesz tam też kluczyk, którego użyj do otwarcia jednej z szuflad komody w tym pokoju. Znajdziesz w niej szyfr do sejfu - to data urodzin Luciusa. Zanieś ojcowi papiery. Wyjdzie z gabinetu. Podejdź do sejfu i ustaw odpowiednią kombinację (6-6-19-66). Ze środka zabierz pistolet. W biurku znajdziesz naboje. Załaduj broń i schowaj ją do kieszeni. Wróć do klasy. Połóż broń na biurku. Użyj kontroli umysłu na nauczycielu i wskaż na pistolet, by mężczyzna się zastrzelił.

Rozdział XIII

Kolej na Susan, znajdź ją. Idź do pralni. Podejdź do pralki, nad nią jest żelazko. Użyj telekinezy, by je zrzucić do pralki. Koniec prania, kobieta postanowi się wykąpać. Klikaj na nią, poprosi byś sprawdził, czy łazienka jest wolna. Idź do łazienki na piętrze, odwróć znajdujący się tam krzyż. Następnie wyjdź i przejdź do pomieszczenia obok. Odchyl wiszący na ścianie plakat i zajrzyj przez dziurkę. Na blacie leży suszarka, za pomocą telekinezy wrzuć ją do wanny.

Rozdział XIV

Następną ofiarę znajdziesz w garażu. Cofnij się do pralni i raz jeszcze uszkodź pralkę, rzucając w nią żelazkiem. Wróć do garażu. Zabierz rozpuszczalnik i szmatkę, nasącz ją. Odłóż ją na wskazane miejsce. Użyj kontroli umysłu, by kazać Michaelowi użyć szmatki. Gdy zemdleje, za pomocą telekinezy uruchom samochód. To jeszcze za mało, w pomieszczeniu działa wentylacja. Wobec tego idź do pralni i każ Willowi wyłączyć wentylator.

Rozdział XV

Tym razem na celownik bierzesz przykutego kajdankami nieszczęśnika. Wejdź do garażu i za pomocą telekinezy uszkodź kanister znajdujący się nad głową mężczyzny. Teraz 'rzuć' w niego ogniem.

Rozdział XVI

Czas na mamusię. Wejdź do szopy, zabierz pistolet i gwoździe, załaduj je. Nie ma tu prądu, a jest potrzebny, by podładować pistolet. Idź do pomieszczenia, w którym są schody do piwnicy z winami. Z dolnej półki szafki zabierz bezpiecznik. Przejdź do poprzedniego pomieszczenia i zamontuj bezpiecznik w skrzynce na ścianie. Wróć do szopy i podłącz kompresor do prądu. Użyj na nim pistoletu. Teraz wyjdź z pomieszczenia (ze schowanym pistoletem). Połóż pistolet na wskazanym miejscu. Teraz uważaj. Gdy pojawi się ojciec, przejmij kontrolę nad jego umysłem i każ mu użyć pistoletu.

Znajdziesz się w pokoju razem z policjantem. Gdy skończy rozmowę, użyj telekinezy, by podnieść troszkę jedną z figurek na ścianie. Unieś ją tak, by była na linii krzyża, by policjant go zestrzelił. Powtarzaj tę czynność, aż znikną wszystkie krzyże. Wtedy unieś największą z figur do sufitu, by uszkodzić wentylator. Zepsuj go do końca, używając telekinezy.


Rozdział XVII

Musisz pozbyć się dwóch księży. Nie pozwól, by się do ciebie za bardzo zbliżyli. Wciśnij '5', by móc miotać ogniem. Kieruj go w stronę księży, po czym przed nimi uciekaj i tak aż się ich pozbędziesz. Do zabicia pozostanie ojciec. Żeby go na chwilę odciągnąć, możesz podpalić dywan. Biegnij do lobby. Tam użyj mocy, by przewrócić uszkodzony filar.

I to już koniec przygody.

Lucius jest co jakiś czas proszony o wykonanie pewnych zadań. Jeśli zrobi ich wystarczająco dużo, w jego pokoju pojawi się nagroda.

  • Posprzątaj swój pokój
    Powrzucaj do skrzyni walające się na podłodze autka.
  • Umyj zęby
    Idź do łazienki, zabierz szczoteczkę do zębów i użyj jej na kranie.
  • Wynieś śmieci
    Idź do kuchni. Zabierz worek z szafki pod zlewem. Wyjdź z domu i idź do kontenerów na śmieci. Otwórz jeden z nich i używając telekinezy, wrzuć worek do środka.
  • Znajdź kolczyki
    Znajdują się w jednym z pokoi pod schodami. Zanieś je Nancy.
  • Przenieś pudła
    Zabierz pudła znajdujące się w kącie chłodni i zanieś je do zamrażarki.
  • Przynieś wino z rocznika 1933
    Udaj się do piwnic na wino. Butelka, której szukasz, znajduje się na jednej z górnych półek, to jedyna jaką możesz zabrać. Zanieś ją Alastairowi.
  • Znajdź kasetę
    Jest w pudle 'rzeczy znalezionych', które znajdziesz na korytarzu pod schodami. Zanieś ją Michaelowi.
  • Znajdź narzędzie dla mechanika
    Przejdź z garażu do pomieszczenia pełniącego funkcję składzika. Zabierz wiszący na ścianie klucz. To czego szukasz znajdziesz za kratami. Jeśli drzwi się zamkną, otwórz je kluczem. Zanieś narzędzie mechanikowi.
Tego jeszcze nie grali.
vaapku(at)przygodomania(kropa)pl

Wróć do „Lucius”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość