Zaginięcie Ethana Cartera - porównanie wersji oryginalnej z Redux

Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 593
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 49 razy
Płeć: Mężczyzna

Zaginięcie Ethana Cartera - porównanie wersji oryginalnej z Redux

Postautor: earwig11 » 03 lutego 2019, 17:30

Zaginięcie Ethana Cartera - porównanie wersji oryginalnej z Redux

Autor: Earwig

Jeśli ktoś jeszcze o tym nie wie, to jeśli posiadasz standardową wersję Ethana na Steamie lub GOGu to dostałeś również wersję Redux. W przypadku GOGa trzeba samodzielnie dodać grę do biblioteki. Tutaj link jak to zrobić. Nie wiem jak to jest w przypadku Steama.

  • Oryginalna wersja Ethana została stworzona na silniku Unreal Engine 3, Redux to już Unreal Engine 4. Dla przeciętnego użytkownika komputera oznacza to m.in., że wzrosły wymagania sprzętowe. Oryginał uruchamia się na Windows XP, Redux wymaga systemu 64-bitowego co w praktyce oznacza Windows 7 lub wyższy. Minimalne wymagania dotyczące pamięci RAM również podskoczyły z 4GB do 6GB.
  • Szybsze wczytywanie nowych lokacji w Redux. U mnie, na dysku SSD przejście do następnego obszaru jest ledwo zauważalne, widać tylko lekkie chrupnięcie podczas wczytywania nowych danych. W oryginale na tej samej konfiguracji trwa to dłużej i wygląda jakby ktoś na chwilę włączył pauzę.
  • Wersja Redux na (prawie) maksymalnych ustawieniach działa zdecydowanie szybciej. W moim przypadku na karcie GTX 1070 różnice dochodziły do 30-40 fps na korzyść nowej wersji. Nie jest to jednak wynik geniuszu programistycznego twórców czy ukrytych zalet nowego silnika. Okazuje się, że głównie jest to wynik zastosowania innych rodzajów antyaliasingu. W Redux zrezygnowano z dosyć wymagającego MSAA na korzyść mniej zasobożernych metod postprocesowych typu SMAA i innych. Całkowite wyłączenie antyaliasingu powoduje, że czar pryska i obie wersje działają mniej więcej z taką samą płynnością.
  • Oprócz nowych algorytmów antyaliasingu w Redux dodano inne ustawienia graficzne, nieobecne w oryginale np: Skalowanie rozdzielczości.
  • Podobno usprawniono system sejwowania i teraz częściej gra zapisuje stan. Osobiście tego nie sprawdzałem, ale w starszej wersji nie było to najlepiej zrobione.

Porównanie graficzne
Wszystkie poniższe screenshoty zostały zostały wykonane na maksymalnych ustawieniach z wyjątkiem: Głębia ostrości była wyłączona (nienawidzę tego w grach) oraz Skalowanie rozdzielczości było ustawione na 100%

Dla lepszego zobrazowania różnic najlepiej otwierać screenshoty w osobnych zakładkach przeglądarki (prawy przycisk myszy ma obrazku i Otwórz na osobnej karcie).

Obrazek Obrazek
Nawet Menu startowe nie oparło się zmianom - trochę inne ustawienia kamery i nowe efekty graficzne w postaci gęstszej mgły i oślepiającego słońca.

ObrazekObrazek
Zaraz po wyjściu z tunelu. Widać lekko zmienioną paletę barw.

ObrazekObrazek
Gęsta mgła unosząca się nad jeziorem ograniczająca widoczość.

ObrazekObrazek
Przykład zmian na minus. Oryginalne i znacznie lepsze odbicia ustąpiły miejsca udawanym i zepsutym w Redux.

ObrazekObrazek
Błąd graficzny niewystępujący w standardowej wersji (prawdopodobnie tylko u mnie) - miejsce łączenia się tamy z jeziorem.

ObrazekObrazek
Nie wiedzieć czemu, ale w Redux zniknęły cienie na "balkonie".

ObrazekObrazek
Odbicia słońca na dachówkach i cienie to zmiana na plus. Dach w wersji oryginalnej wygląda "płasko".

ObrazekObrazek
Promienie słońca ożywiające wnętrze kościoła. Efekt trochę podkręcony, ale na pewno ładniejszy dla oczu.

ObrazekObrazek
Inne ujęcie na kościół.

Po ukończeniu obu wersji nie mogę się zdecydować, która jest lepsza. Oczywiście chodzi mi o sprawy techniczne, pod względem fabularnym nic się nie zmieniło. Każda z gier ma swoje plusy i minusy. Z jednej strony wersja Redux na pewno lepiej działa przy włączonym AA, szybciej doczytuje nowe lokacje, zaciemnione miejsca lepiej wyglądają i ma trochę lepsze efekty świetlne. Z drugiej koszmarne odbicia w wodzie, wszędobylska mgła ograniczająca widoczność i bug graficzny na deser skutecznie mi ją obrzydza.

Awatar użytkownika
rewind
Przyjaciel forum
Posty: 208
Rejestracja: 19 października 2017, 22:13
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Zaginięcie Ethana Cartera - porównanie wersji oryginalnej z Redux

Postautor: rewind » 03 lutego 2019, 20:49

No jest wyraźniej, tylko klimat coś przytępiony. Może w ruchu widać większą poprawę. Sam nie wiem, w którą wersję bym zagrał. Znacie jakieś totalnie skopane remastery? Z tego co wiem, Dark Souls 1 i 2 zostały nieopacznie pogorszone w nowych wersjach.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Nadchodzące Premiery    |    Ranking Albumów    |    Ranking Gier


Wróć do „Zaginięcie Ethana Cartera”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość