Zaginięcie Ethana Cartera - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9873
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 119 razy
Płeć: Kobieta

Zaginięcie Ethana Cartera - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 13 grudnia 2014, 22:12

Solucja w pdf



Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula





Wstęp:
Każdą napotykaną rzecz zbadaj dokładnie. Teren do przejścia jest duży, więc można się zgubić. Wsłuchuj się w dźwięki, niektóre przedmioty znajdziesz poprzez dźwięk, jaki wydają. W trakcie gry masz do zdobycia 14 osiągnięć. Z poradnika korzystaj w ostateczności.


Pułapki i czaszki

Zadanie – znajdź pięć pułapek

Obrazek

  • Po prawej masz trzy, po lewej dwie pułapki.
  • Przejdź na prawo, koło drzewa jest pierwsza pułapka, kliknij na nią.
  • Przejdź nad tą pułapką między skały, po prawej trafisz na pułapkę numer 2.
  • Wróć na tory i przejdź do przodu, po prawej znajdziesz kolejną pułapkę.
  • Za plecami między drzewami znajdziesz kolejne dwie pułapki, które zbadaj.
  • Po znalezieniu ostatniej pułapki trafisz na polanę czaszek w innym wymiarze.
  • Przeczytaj list leżący pod drzewem, a potem kawałek kartki z ogniska.
  • Wróć na tory.
  • Idź cały czas do przodu, aż dojdziesz do drezyny.

Drezyna i morderstwo na torach

Zadanie – znajdź ślady morderstwa i ustal chronologię wydarzeń

  • Podejdź do drezyny, na jej przedzie zbadaj ślady krwi, zwróć uwagę na brak korby.

Obrazek

  • Na barierce mostu znajdź słowo korba i przytrzymaj klawisz myszy, a poznasz miejsce, gdzie korba się znajduje.
  • Idź do przodu po torach, dojdziesz do liny, którą zbadaj.

Obrazek

  • Idź dalej do przodu. Trafisz na ślady krwi i odcięte nogi, które zbadaj.
  • Przejdź na prawo wzdłuż śladów krwi, trafisz na zwłoki – dotknij ich.
  • Idź dalej do przodu, a potem zejściem po prawej idź na brzeg po korbę.


Obrazek

  • Wróć na tory i kontynuuj podróż.
  • Trafisz na kanister z benzyną, leży tuż przy torach.
  • Kliknij na suchą trawę na torach – tu stała drezyna.

Obrazek

  • Idź do przodu, po lewej znajdziesz kopczyk kamieni. Jednego brakuje, poszukaj go.
  • Skieruj się w górę torów, po prawej stronie za suchą trawą znajdziesz pniak, a obok kamień.
  • Zabierz kamień i połóż go na stercie kamieni przy torach.
  • Wróć do drezyny i użyj na niej korby.
  • Wejdź do drezyny i użyj dźwigni.
  • Ustaw drezynę w miejscu, gdzie jest wyschnięta trawa.
  • Podejdź jeszcze raz do zwłok i ich dotknij – a następnie podejdź do każdego miejsca, w którym widać wirujące odłamki.
  • Odtwórz chronologię wydarzeń, rozwiązanie:

Obrazek

1. Ethan przywiązany do torów.
2. Ed bierze kamień.
3. Ed rozmawia z Travisem.
4. Travis klęczy na torach.
5. Ed i Ethan klęczący nad Travisem.
6. Ed z korbą nad umierającym Travisem.


  • Uruchom wizualizację. Idź za świetlistą kulą. Kliknij na unoszące się kawałki materii - zobaczysz dziadka i poznasz zakończenie tego zdarzenia.

Obrazek

Kosmos

Zadanie – znajdź kosmonautę i udaj się w podróż

  • Idź ścieżką w górę, aż dojdziesz do torów.
  • Przejdź do przodu. W oddali widać wagony, ty wejdź na polanę po lewej i odszukaj urządzenia z czterema przyciskami – kieruj się dźwiękiem.
  • Zapal wszystkie lampki na niebiesko – zadanie losowe.

Obrazek

  • Kolor czerwony resetuje wszystkie lampki.
  • Po ustawieniu udaj się śladami astronauty, aż dojdziesz do kapsuły.
  • Wejdź w światło kapsuły.
  • Po animacji przeczytaj kartkę ukrytą na ławeczce wewnątrz kapsuły.

Obrazek

  • Znajdziesz się w drewnianym domku.
  • Kliknij na okładkę zbioru opowiadań.
  • Wróć na tory i idź do wielkiej tamy.

Dom Carterów

Zadanie – przejdź przez dom z portalami

  • Przejdź drogą na tamie do budynku na wprost.
  • W środku zbadaj zdjęcie leżące na stoliku i wpis na odwrocie.
  • Przejdź przez wszystkie pomieszczenia znajdujące się w budynku – musisz zapamiętać rozkład pomieszczeń.
  • Po zbadaniu wszystkich pomieszczeń odblokujesz osiągnięcie.
  • Opuść dom i idź do budynku, tego koło tamy. Jest to dom portali.
  • Podejdź do stolika i przeczytaj kartkę.
  • Po odłożeniu kartki uruchomisz portale.
  • Przejdź przez portal po lewej, a znajdziesz się w domu Ethana.
  • Musisz teraz przejść przez każdy portal, ustawiając takie pomieszczenie, jakie powinno w danym miejscu się znajdować - układ jak w domu Carterów.
  • Możesz pomylić się tylko jeden raz - pomyłka sygnalizowana jest rozbłyskiem czerwonego światła.
  • Kolejna pomyłka przenosi cię do początku zabawy, trzeba podnieść ponownie kartkę, by uruchomić portale.

Parter:

Obrazek

  • W głębi po lewej jadalnia.
  • Po prawej pokój ze schodkami, w środku po lewej ciemny pokój z wywróconym krzesłem i ukośną belką stropową. Za schodkami kolejne pomieszczenie z dużym stołem.
  • Wróć do pomieszczenia z lampą i wejdź po schodach na piętro.


Piętro:

Obrazek

  • Po lewej pokój z fotelem. Idąc przez pokój, po lewej portal prowadzący do pokoju z oknem zabitym czterema pionowymi deskami.
  • Kierując się dalej w lewo, wrócisz na korytarz - schody po lewej.
  • Przejdź do przejścia po prawej (schody za plecami) i ustaw korytarz.
  • W korytarzu pokój po lewej, z lampą przy oknie.
  • Wróć na korytarz i podejdź do pokoju na wprost, ustaw pokój z trzema oknami, na każdym przybite po dwie deski.
  • Wróć na schody i wejdź na samą górę.

Strych:

Obrazek

  • Wejdź jeszcze wyżej po schodkach i ustaw pokój z rozwieszoną szmatą.
  • Przejdź przez ostatnie drzwi, trafisz do małego pokoju.
  • Przeczytaj notatkę od Ethana.
  • Po powrocie do rzeczywistości przeczytaj kawałek gazety – na beczce po lewej.
  • Opuść dom.

Zaczarowany las

  • Wróć do domu Ethana i udaj się w górę ekranu, do lasu.

Obrazek

  • Idź cały czas prosto, aż rozbłyśnie biała świetlista kula.

Obrazek

  • Idź cały czas za świetlistą kulą.
  • Gdy dojdziesz do małego szałasu, przeczytaj dwie kartki leżące przed nim.

Obrazek

Cmentarz

Zadanie – zbadaj kolejne morderstwo

  • Idź za szałasem w górę, a dojdziesz do 5 grobowców.
  • Podejdź aż do schodków prowadzących do kościoła i stań do nich tyłem.
  • Spójrz na olejarkę po prawej, a potem poszukaj (obracając się w prawo) słowa "lampa" (w okolicy wieży kościelnej). Dowiesz się, gdzie się obecnie ona znajduje.

Obrazek

  • Idź do przodu, w głębi po lewej między grobowcami znajdziesz wiadro i szczątki wron.
  • Zbadaj przedmiot i ustaw (znak zapytania) na choince koło grobowca, zobaczysz czarną plamę.

Obrazek

  • Podejdź do grobowca (jest otwarty) i zbadaj taczkę stojącą przed nim.
  • Idź ścieżką w dół, aż trafisz na ślady krwi.

Obrazek

  • Wróć do grobowca i wejdź do środka.
  • Po lewej pociągnij za rączkę, a potem zbadaj.
  • Gdy pojawi się słowo "wrona", zbadaj miejsce, gdzie leży figurka wrony (obróć się w stronę wyjścia).

Obrazek

  • Idź po figurkę wrony i wróć z nią do grobowca.
  • Zanim wejdziesz do środka, zbadaj prawą ścianę grobowca i wymalowany symbol.
  • Użyj figurki wrony wewnątrz grobowca, aby naprawić światło.
  • Pociągnij za rączkę, od iskry zapali się nafta.
  • Przejdź w głąb i zbadaj ciało mężczyzny.
  • Zabierz sztylet wbity w jego klatkę piersiową.
  • Idź do kościoła, zabierz lampę oliwną, a potem postaw ją na kamieniu obok olejarki.
  • Wróć do grobowca.
  • Jeszcze raz zbadaj ścianę grobowca pokrytą znakami zrobionymi krwią.
  • Następnie podejdź do wiadra oraz trucheł wron i wbij narzędzie w pieniek.
  • Wróć do grobowca i dotknij zwłok.
  • Teraz twoim zadaniem jest ustalenie chronologii wydarzeń.
  • Przejdź przez wszystkie miejsca, gdzie unoszą się rozbite kryształki, a potem nadaj numerki w kolejności:

Obrazek

1. Missy i Dale rozmawiający przy kościele.
2. Missy, Dale i trzymający się za twarz Chad przy grobowcu.
3. Klęczący Chad, pochylająca się nad nim Missy i stojący obok Dale.
4. Dale i Chad się szamoczą, Missy wbija sztylet.
5. Missy z lampą i Travis tuż obok pierwszej sceny przy kościele.


  • Idź do kopalni.

Kopalnia

Zadanie – odkryj, co zdarzyło się w kopalni

  • Wróć do domu Carterów - idąc ścieżką obok kościoła cały czas w dół.
  • Idź od tamy drogą wzdłuż brzegu (po lewej), aż trafisz przed wejście kopalni, które jest zamknięte.
  • Idź ścieżką powyżej po prawej, aż zobaczysz po prawej między drzewami napis "wejście".

Obrazek

  • Wejdź tym wejściem do kopalni.
  • Idź cały czas prosto, dojdziesz do miejsca, gdzie po lewej widać główne wejście do kopalni.
  • Skieruj się na prawo, a potem w pierwszą odnogę na lewo.
  • Dojdziesz do miejsca, gdzie we wnęce po lewej jest winda.
  • Użyj windy, by zjechać na niższy poziom.

Obrazek

  • Po wyjściu z windy staniesz na rozdrożu.
  • Idź prosto, a potem w prawo, aż dojdziesz do torów kolejowych.
  • W okrągłej grocie podejdź do stojaka na kilofy, gdy go będziesz chciał umiejscowić, zobaczysz na razie czarną plamę.

Obrazek

  • Spójrz na szyb windy i podejdź do panelu po drugiej stronie.
  • Użyj panelu, a winda wjedzie na górę.
  • Spójrz na utopione zwłoki wewnątrz windy oraz zepsuty zamek.
  • Idź wzdłuż torów do tunelu po prawej, gdzie stoi drezyna.
  • Cofnij drezynę na koniec, a potem jedź do przodu, by rozbić przeszkodę z kamieni.
  • Jedź drezyną w kółko, potem prosto, aż zobaczysz po lewej wbity w skrzynkę zasilającą kilof.

Obrazek

  • Zabierz kilof i odłóż go na miejsce.
  • Podejdź do postaci w windzie i ją dotknij.
  • Ustaw chronologię wydarzeń w kopalni.

Obrazek

1. Missy i Dale przy wejściu do okrągłej groty.
2. Missy w windzie, Dale stojący naprzeciwko.
3. Dale przy panelu sterującym windą.
4. Dale przy stojaku na kilofy.
5. Dale z kilofem w ręku.


  • Uruchom wizualizację i podążaj za świetlistą kulą.

Potwór

Zadanie – znajdź 5 zwłok i zbadaj je, by otworzyć bramę.

  • Wsiądź do wagonika i podjedź do przodu, aż zobaczysz po lewej oświetlony tunel.
  • Idź cały czas nim w dół, aż dojdziesz do bramy z kartką.
  • Przeczytaj ostrzeżenie i wejdź do środka.
  • Spójrz na mapę po prawej, zanim dojdziesz do dużego pola w środku, zbadaj korytarze.

Obrazek

  • W plątaninie korytarzy znajdź sześć zwłok, unikając spotkania z potworem.
  • Jeśli cię złapie, zaczynasz zabawę od początku.


Obrazek

  • Jeśli zobaczysz/usłyszysz potwora, uciekaj w bok i dalej kontynuuj swoje zwiedzanie, aż dotrzesz do kwadratowej sali.
  • Po dojściu do sali przeczytaj kartkę przy ostatnich zwłokach.
  • Wejdź na górę i ustaw symbole na bramie zgodnie z symbolami, na których stoją duchy - patrz, w jaką figurę symbol jest wpisany i taką odszukaj na półpierścieniach.

Obrazek

  • Gdy znajdziesz się pod wodą, przeczytaj kartkę leżącą na kamieniu po prawej.
  • Znajdziesz się znów w kopalni, przeczytaj trzy kartki.
  • Idź w lewo i dojdziesz do tunelu z bulgocącą wodą, przejdź przez nią.
  • Na końcu tunelu wciśnij crtl+w i wyjdź na zewnątrz.


Samobójstwo

Zadanie – ustal chronologię zdarzeń

  • Po wyjściu z kopalni idź na prawo do budynku. Wejdź do środka.
  • Zbadaj gablotę po lewej i poszukaj miejsca, gdzie znajduje się strażacki toporek.
  • Wejdź po schodach do kolejnego pokoju.
  • Zbadaj resztki drzwi prowadzących do pokoju.

Obrazek

  • Przejdź w głąb pokoju, zabierz strażacki toporek.
  • Kliknij na zwłoki mężczyzny.
  • Zbadaj biurko i sprawdź, klikając na znak zapytania, czego brakuje na biurku.
  • Na zewnątrz zostały wyrzucone nożyczki.
  • Wyjdź z budynku i idź do skały po lewej stronie schodów.
  • W szybie windy znajdziesz szpulę, a na niej nożyczki.

Obrazek

  • Zabierz nożyczki i wróć do budynku.
  • Toporek strażacki odłóż na miejsce i wróć na górę.
  • Odłóż nożyczki na biurko.
  • Dotknij ciała mężczyzny, musisz ustalić chronologię zdarzeń.
  • Wpierw odszukaj jak zwykle wirujące kawałki, a potem ustaw:

Obrazek

1. Dale i Travis przy wyjściu z kopalni.
2. Dale i Travis na ścieżce prowadzącej do budynku.
3. Dale i Travis bliżej budynku.
4. Dale i Travis w korytarzu na piętrze.
5. Dale i Travis koło biurka.


  • Uruchom wizualizację i idź za świetlistą kulą na wprost do budynku koło tamy.

Ostatnia sprawa

Zadanie – rozwiąż ostatnią zagadkę

  • Przejdź w lewo i odszukaj jedno koło wyłączające pracę turbin - jest oświetlone.
  • Pokręć kołem, aż turbiny staną.

Obrazek

  • Opuść maszynownię i idź w kierunku żółtego budynku.
  • Spójrz na rzekę i przejdź przez nią po murku na drugą stronę.
  • Kierując się w prawo, idź cały czas wzdłuż rzeki.
  • Po drodze przejdziesz przez dwa mosty, aż dojdziesz do zgliszcz.
  • Przejdź troszkę dalej i wejdź między lwami do spalonego domu.
  • Idź prosto, a potem skieruj się na prawo, a trafisz na płytę w ziemi.
  • Kliknij na płytę, wyświetli się słowo "corvus".
  • Ułóż teraz na pokrętłach słowo "corvus", zaczynając od tego połączonego ze środkiem pałąkiem.

Obrazek

  • Kliknij na środek, a otworzysz zejście do piwnicy.
  • Wejdź do piwnicy i kliknij na spalone zwłoki.
  • Ustaw chronologię zdarzeń:

Obrazek

1. Ed z kanistrem przy drzwiach.
2. Ethan trzymający brzeg wielkiego stołu.
3. Ed i Ethan otwierający metalowe drzwi.
4. Ed siedzący na podłodze.


  • Po animacji wejdź do pomieszczenia.
  • Kliknij na śpiącego Ethana, żeby go zbudzić.
  • Pojawi się mapa na ścianie, przy jej pomocy sprawdź, czy zbadałeś wszystkie opowiadania Ethana.

Obrazek

  • Jeśli nie, wróć do windy przy tamie, wjedź na górę i idź do odpowiedniego miejsca.
  • Jeśli wszystkie opowiadania zostały zaliczone, zobacz zakończenie.


Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Zaginięcie Ethana Cartera”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość