Shadows on the Vatican - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9391
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 84 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Shadows on the Vatican - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 03 września 2014, 23:22

Solucja w pdf


Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula




Rzym - początek

  • Odbierz telefon, leży koło kuchenki mikrofalowej.
  • Po rozmowie z przyjacielem odwiedzi cię barman.
  • Porozmawiaj z barmanem na wszystkie tematy.
  • Przejdź do łazienki.

Obrazek

  • Z szafki nad umywalką wyjmij apteczkę.
  • Z półek na ścianie zabierz: igłę, nici oraz butelkę silikonu.
  • Otwórz apteczkę w ekwipunku. Nasącz wacik wodą utlenioną.
  • Wróć do barmana.
  • Użyj wacika nasączonego wodą utlenioną na barmanie.
  • Włącz kuchnię i użyj na niej igły.
  • Połącz igłę z nitką i użyj jej na barmanie.
  • Użyj jałowej gazy, by dokończyć opatrunek.
  • Po rozmowie z barmanem opuść bar.
  • Przejdź w lewo i na czerwonym samochodzie użyj kluczyków.
  • Na mapie wybierz Plac Farnese.

Dom św. Brygidy

  • Po animacji znajdziesz się w domu św. Brygidy.
  • Zbadaj PPM wszystkie przedmioty znajdujące się na ziemi.

Obrazek

  • Spróbuj podnieść przedmioty leżące na ziemi – porozmawiasz z zakonnicą.
  • Zabierz przedmioty z ziemi i przeglądnij je w ekwipunku – zapamiętaj cyferki w notatniku.
  • Zbadaj PPM szafkę z kluczami, obraz i kalendarz za plecami zakonnicy oraz wszystkie przedmioty.
  • Opuść budynek.
  • Po animacji wróć do domu św. Brygidy.
  • Porozmawiaj z siostrą na wszystkie tematy.
  • Kliknij PPM na szafce z kluczami.
  • Spróbuj zabrać klucze należące do księdza – nic z tego.
  • Kliknij na nie ponownie – wysłuchaj komentarza.
  • Otwórz książkę należącą do księdza i zabierz wszystkie kartki ze świętymi.
  • Kliknij kartkami na kalendarz – poznasz dni przypisane do świętych.
  • Użyj kartek na księdze w ekwipunku.
  • Musisz teraz odszukać w książce właściwe słowa, by rozszyfrować ukrytą wiadomość.
  • Dzień z kalendarza oznacza linijkę, a miesiąc wyraz (wyrazów szukamy na lewych stronach księgi).

Obrazek

    St. Alexis Falconieri - 17. 02 (17 linijka, wyraz 2)- cooperative
    St. James the Apostle - 03.05 (3 linijka, wyraz 5)- Ostia
    St. Joseph - 19.03 – (19 linijka, wyraz 3) - bank
    St. John of Nepomuk - 05. 01 (5 linijka, wyraz 1) - credit
    St. Stanislaus of Szczepanów -11.04 (11 linijka, wyraz 4) – of
  • Po prawidłowym rozszyfrowaniu ukrytej wiadomości opuść budynek.
  • Na mapie wybierz bank.

Bank

  • Porozmawiaj ze starszą panią siedzącą na ławeczce, aż do wyczerpania tematów.
  • Podejdź do jej córki i również porozmawiaj na wszystkie tematy.
  • Wróć do starszej pani i jeszcze raz z nią porozmawiaj.
  • Poproś o pożyczenie modlitewnika – odmówi.
  • Pokaż jej Biblię, którą masz w ekwipunku.
  • Weź modlitewnik i spójrz na niego w ekwipunku.

Obrazek

  • Kliknij na inskrypcję w środku modlitewnika.
  • Użyj skalpela na uwypukleniu poniżej inskrypcji – zdobędziesz medalion.
  • Obejrzyj medalik w ekwipunku.
  • Oddaj modlitewnik i wróć do mieszkania.

Kościół w Capenie

  • Podejdź do laptopa stojącego na stoliku pod oknem.
  • Kliknij na monitorze w wyszukiwarkę - pojawi się obok notes z zapiskami.
  • Kliknij na inskrypcję w notatniku.

Obrazek

  • Na monitorze pojawi się napis Leprignano – użyj przycisku wyszukiwania.
  • Pojawi się informacja o kościele św. Leona w Capenie.
  • Wyłącz laptopa, opuść mieszkanie i udaj się do kościoła w Capenie.
  • Porozmawiaj z kościelnym na wszystkie tematy.
  • Podejdź do modlitewnika i kliknij na tkaninę.
  • Po rozmowie z kościelnym kliknij na niego portfelem.
  • Gdy zostaniesz sam, zabierz tkaninę.
  • Zbadaj tkaninę w ekwipunku – otwór pośrodku.
  • Kliknij tkaniną na gaśnik stojący pod witrażem.

Obrazek

  • Kliknij tkaniną połączoną z gaśnikiem na okno bez witrażu.
  • Obróć tkaninę tak, by laska papieska była pośrodku – promień światła padnie na niszę.

Obrazek

  • Kliknij na niszę, dowiesz się, jaki ma kształt otwór.
  • Odwieś tkaninę na klęcznik i opuść kościół, wróć do zakonnicy.
  • W Domu św. Brygidy kliknij PPM na butelkę ukrytą za kwiatkiem.

Obrazek

  • Daj butelkę grappy zakonnicy.
  • Kliknij na szafkę z kluczami – możesz zabrać pęk kluczy.
  • Opuść budynek i wróć do kościoła w Capenie.
  • Użyj pęku kluczy na skrytce w niszy, a zdobędziesz notatnik oraz telefon komórkowy.
  • Przeczytaj dokładnie notatnik - jedna z nazw zostanie odnotowana w notatniku.
  • Opuść budynek i wróć do domu.

W domu Jamesa

  • Zbadaj telefon.
  • Użyj telefonu na laptopie.
  • Wpisz liczbę z notatnika znalezionego przy Cristoforo – 3795.
  • Obejrzyj nagranie – zdobędziesz zdjęcie.
  • Spójrz na zdjęcie w ekwipunku i kliknij na postać pierwszoplanową oraz słabo widoczną w tle.

Obrazek

  • Jeszcze raz spójrz na materiał wideo i popatrz na literę „P” oraz w małym stopniu widoczny napis na górze.

Obrazek

  • Uruchom przeglądarkę i kliknij w notatniku na słowo Dreamres – poznasz nazwisko Evola.
  • Opuść mieszkanie i udaj się na plac Farnese.
  • Kliknij zdjęciem na sklep jubilera po lewej.
  • Spójrz na wystawę i użyj domofonu.
  • W trakcie rozmowy z jubilerem kliknij na fotografię bandyty – masz ją w ekwipunku.
  • Gdy fotografia będzie w zbliżeniu, kliknij na niewyraźną postać w tle.

Obrazek

  • Gdy jubiler odejdzie, podnieś cygaro, które wyrzucił.
  • Kliknij cygarem na zdjęcie.
  • Użyj ponownie domofonu i cygara na jubilerze, poznasz miejsce pobytu mężczyzny ze zdjęcia.

Klub Raja

  • Na mapie wybierz klub Raja.
  • Po animacji musisz pojechać za samochodem - →→←←↑←→↓↓↓→.
  • Po przybyciu na miejsce wszelkie działania wykonuj, gdy ochroniarz jest odwrócony tyłem.
  • Ukryj w krzakach za plecami telefon komórkowy i schowaj się za szarym samochodem.

Obrazek

  • Przejdź za kubeł po lewej i użyj swojego telefonu.
  • Gdy ochroniarz odejdzie, spójrz na czerwony samochód.
  • Sprawdź rejestrację.
  • Użyj na rejestracji wacika zamoczonego w wodzie utlenionej.
  • Idź do baru.
  • Wejdź do baru i porozmawiaj z barmanem na temat samochodu i rejestracji.
  • Idź do siebie i przy pomocy laptopa wyszukaj właściciela czerwonego samochodu.
  • Wpierw pisz login i hasło, a potem rejestrację z gwiazdką w środku – tam gdzie nie widać dokładnie numeru wozu.

Obrazek

  • Kliknij na luksusowe samochody, a poznasz nazwisko właściciela.
  • Opuść mieszkanie i udaj się do rezydencji Evoli.

Rezydencja Evoli

  • Spójrz na uszkodzony płot koło kamerki.
  • Spójrz na śmietnik i przepchaj go w okolice kamery.
  • Wejdź na śmietnik i użyj na kamerze skalpela.

Obrazek

  • Na podwórku użyj skalpela na płachcie zakrywającej samochód.
  • Kliknij na samochód.
  • Kliknij na rusztowanie, a jak zawiśniesz, użyj pęku kluczy księdza.
  • Na tarasie użyj sylikonu na oszklonych drzwiach i szmaty na kominie.
  • Animacja.

Finał

  • Porozmawiaj z Jamesem, a gdy w końcu opuści mieszkanie, zacznij działać.
  • Zapal lampkę na stoliku.
  • Zabierz poduszkę, mopa i koc koło kartonów.
  • Połącz wszystkie przedmioty razem i użyj na kanapie.
  • Zgaś światło i schowaj się za kartony.
  • Zobacz finałową animację.

Akt II: Gniew

Silvia – mieszkanie Jamesa

  • Przeszukaj zwłoki leżące na ziemi.
  • Porozmawiaj z Jamesem, wybierając kwestie: prowokacja, nie będę rozmawiać, numer seryjny broni.
  • Kliknij na drzwi łazienki i porozmawiaj z Jamesem na wszystkie tematy.
  • Zabierz koc i użyj go na zwłokach.
  • Wyjdź z mieszkania.
  • Użyj w ekwipunku kluczyków zabitego, dowiesz się, jakim przyjechał samochodem.
  • Kliknij ciałem zawiniętym w koc na samochód ofiary.
  • Wskocz do auta, pojedziesz do klubu.

Klub Raja - Sylwia

  • Użyj przednich świateł, a gdy podejdzie do ciebie ochroniarz, kliknij na drzwi.

Obrazek

  • Przeszukaj ciało.
  • Otwórz bagażnik i kliknij na ciało ochroniarza.
  • Weź ciało z ekwipunku i kliknij nim na bagażnik.
  • Kliknij na ubrania zabrane ochroniarzowi.
  • Zawołaj ochroniarza stojącego na rogu ulicy, pokazując bagażnik.
  • Gdy ochroniarz zbliży się do bagażnika, kliknij na bagażnik.
  • Podejdź do sterty śmieci (w górze ekranu) i zabierz opaskę uciskową.
  • Paskiem kliknij na kabel odchodzący od słupa do budynku (gdy ochroniarz jest tyłem).
  • Kliknij na ogłuszonego ochroniarza.
  • Użyj noża na kablu, a odciętego kabla użyj na ochroniarzu.
  • Wejdź do budynku, ale nie schodź na dół.

Obrazek

  • Zabierz lustro stojące pod ścianą i kij bilardowy.
  • Użyj lustra na poręczy, a będzie można je obwiązać kablem połączonym z paskiem.

Obrazek

  • Połącz przewód z paskiem, klikając po kolei na węzły numer: 2, 3, 2, 1.
  • Paska połączonego z kablem użyj na lusterku.
  • Połącz kij bilardowy z opaską uciskową (jeśli jej nie masz, wyjdź na balkon i zejdź z niego schodami po prawej, w śmietniku znajdziesz opaskę), a następnie z nożem.
  • Użyj nowo zrobionego narzędzia na kotarze, a lusterka na poręczy.
  • Po rozmowie mężczyzn użyj broni na Marchesse.

Dom Jamesa - James

  • Sprawdź dziurkę od klucza.
  • Spróbuj przy pomocy skalpela wypchnąć klucz.
  • Ułam antenę od radia.

Obrazek

  • Użyj anteny na dziurce od klucza, a wypchasz klucz.
  • Sprawdź przewód od radia, ugrzązł w gniazdku.
  • Kliknij na dolną listwę przy drzwiach.
  • Spróbuj użyć na niej narzędzi z ekwipunku - nie działa.
  • Zabierz rurę przytrzymującą kotarę przy prysznicu.
  • Użyj rury na dolnej listwie przy drzwiach – jest za gruba.
  • Użyj na rurze pistoletu w ekwipunku, a ją spłaszczysz.
  • Użyj spłaszczonej rury na drzwiach.
  • Otwórz szafkę po prawej stronie zlewu i zabierz gumowe rękawiczki oraz małe lusterko.
  • Spróbuj odciąć kabel od radia skalpelem.
  • Użyj rękawiczek na skalpelu, a potem na przewodzie.
  • Użyj skalpelu na radiu, a zdobędziesz baterie.
  • Połącz antenę z przewodem i baterią.
  • Owiniętej namagnesowanej anteny użyj na szparze w drzwiach, a zdobędziesz klucz.
  • Użyj klucza na drzwiach.

Klub Raja

  • Spróbuj namówić Sylvie na odłożenie broni.
  • Podejdź do kanapy za kotarą i zabierz próbkę do włosów.

Obrazek

  • Sprawdź dokładnie biurko – zdobędziesz dokumenty oraz sygnet.
  • Grając jako Silvia, porozmawiaj z ochroniarzem.
  • Jako James podejdź do ściany i kliknij na sejf – nie znasz kodu.
  • Będąc Silvią, kliknij na aktywne tematy, zapytaj o kod, uderz Massimino 2x, a następnie kliknij na kastet w ekwipunku oraz ponownie zapytaj o kod.

Obrazek

  • Jako James otwórz sejf, wklepując kod 804 oraz zatwierdź go, klikając na przycisk OK – zdobędziesz dziwny pasek.
  • Ponownie porozmawiaj na wszystkie aktywne tematy.
  • Oglądnij przerywnik filmowy.

Dom Jamesa

  • Po rozmowie z Silvią idź do mieszkania.
  • Użyj sygnetu na laptopie.
  • Użyj wyszukiwarki, w oknie kliknij na napis z notesu.
  • Po animacji trafisz przed willę Evoli.

Willa Evoli

  • Po rozmowie z policjantem kliknij na niego ponownie.
  • Porozmawiaj z dziennikarzem na wszystkie tematy.
  • Kliknij na zielony kontener – policjant zwróci ci uwagę.

Obrazek

  • Użyj na kontenerze lusterka.
  • Gdy policjant będzie zajęty rozmową z dziennikarzem, kliknij na kontener jeszcze raz – zdobędziesz dokumenty i Biblię.
  • Opuść to miejsce i udaj się do domu św. Brygidy.

Dom św. Brygidy

  • Porozmawiaj z zakonnicą na wszystkie tematy.
  • Sprawdź w ekwipunku notatnik Evoli.
  • Znaleziony ołówek połącz z paskiem zabranym z sejfu w klubie Raja.
  • Udaj się do baru po lekarstwo na kaca dla zakonnicy.

Bar

  • Porozmawiaj z barmanem, a dostaniesz troszkę alkoholu i plastikowy kubek.
  • Składniki potrzebne do zrobienia lekarstwa znajdziesz w mieszkaniu.
  • Udaj się do mieszkania i zabierz składniki z lodówki.
  • Połącz alkohol z jakiem i sosem tabasco.
  • Wróć do zakonnicy.
  • Daj jej lekarstwo na kaca i poproś o księgę symboli.
  • Otwórz księgę, a obok pojawi się notatnik.
  • Klikaj na poszczególne wyrazy w notatniku, a księga otworzy się na odpowiedniej stronie. Przeczytaj informacje.
  • Sprawdź stare dokumenty z teczki Cristofora, a zdobędziesz wydruk bankowy.
  • Użyj na wydruku ołówka z nawiniętym dziwnym paskiem – na mapie pojawi się nowa lokacja.
  • W ekwipunku przeczytaj książkę Yallopa – wszystkie kartki - i ponownie zaglądnij do księgi symboli.
  • Oddaj zakonnicy księgę symboli i idź do nowej lokacji.

Bank IOR

  • Przed bramą kliknij na spacerującego gwardzistę PPM.
  • Po rozmowie pokaż mu wydruk z banku, a wejdziesz do środka.

Obrazek

  • Podejdź do bankomatu, po uruchomieniu wpisz kod G3D5M1D0- i zatwierdź enterem.
  • Wydrukuj wyciąg z konta.
  • W ekwipunku dokładnie przeczytaj dokument, zwracając uwagę na spis operacji bankowych.
  • Porównaj wyciąg z banku z dokumentami dotyczącymi lokalu kosmetycznego.
  • Kliknij w obu dokumentach na sumę, na którą zwrócił uwagę James, czyli: 650,500.

Salon piękności

  • Porozmawiaj na wszystkie tematy z właścicielką salonu.
  • Kliknij na tablicę za plecami właścicielki, a poznasz współpracowników.
  • Kliknij na zasłonę, a podsłuchasz rozmowę.
  • Użyj telefonu na próbce do włosów, aby dodzwonić się do salonu.
  • Zaproś Claudia na casting.
  • Porozmawiaj z właścicielką salonu piękności.

Obrazek

  • Podejdź do komputera wiszącego na ścianie za łóżkiem (gdy będziesz sama) i kliknij na niego.
  • Wybierz wiadomości z Rzymu, dotyczące klubu Raja.
  • Gdy właścicielka pójdzie do drzwi, zabierz z półki butelkę z olejkami.
  • Zabierz kolejną butelkę spod łóżka do opalania.
  • Otwórz butelkę przy pomocy noża i zmieszaj olejki.
  • Umieść butelkę pod łóżkiem.
  • Porozmawiaj z właścicielką, a gdy uśnie - przeszukaj ją.
  • Sprawdź telefon w ekwipunku, a poznasz miejsce ukrycia się Massimino.

Dom Jamesa

  • Po rozmowie z Silvią oraz kardynałem wróć do baru.
  • Spójrz na dokumenty (PPM) leżące na stoliku przed kardynałem.

Obrazek

  • Porozmawiaj z Mario na wszystkie tematy.
  • Podejdź do stolika i przeglądnij dokumenty.
  • Opuść bar i po telefonie wróć do domu.
  • Kliknij na laptopa i w oknie wybierz ikonę NAZCA Home Premium 4.0.
  • Kliknij na odtwarzanie, w przerwach zapisu wciskaj pauzę, aby zidentyfikować miejsce pobytu Silvii – musisz się dowiedzieć o przystanku autobusowym, galeriach oraz o muzyce.

Obrazek

  • Wyłącz odtwarzanie – wydrukujesz mapę.
  • Kliknij na mapę w ekwipunku.
  • Otworzy się wraz z notatnikiem.
  • Kliknij na ostatnią pozycję w notatniku, a następnie na mapę – pojawią się cztery obiekty.
  • Następnie kliknij na wpis środkowy i ikoną galerii kliknij na wszystkich obiektach, jakie pojawiły się na mapie – zostaną dwa.
  • Kliknij na wpis pierwszy od góry i kliknij na dwa pozostałe obiekty na mapie – odblokujesz nową lokację.
  • Opuść mieszkanie i udaj się do Galerii Alberto Sordi.

Galeria Alberto Sordi

  • Podejdź do stolika i kliknij PPM na przedmioty tam leżące, znajdziesz kolczyk Silvii.

Obrazek

  • Porozmawiaj z wróżbitą na wszystkie tematy.
  • Zgódź się na zabawę w trzy kubki.
  • Po przegranej użyj namagnesowanej anteny na stole – odszukaj kubek z kolczykiem (można od razu użyć namagnesowanej anteny).

Obrazek

  • Po wygranej podejdź do plakatu po prawej.
  • Zerwij plakat i zobacz, co się znajduje pod spodem.
  • Użyj interkomu – jaki kod należy wpisać? Poszukaj odpowiedzi w książce Yallopa.
  • Wklep kod 1963 i wejdź do środka.
  • Przełącz się na Silvię i przesuń się w lewo, aż na koniec sceny do sznurków na ścianie.

Obrazek

  • Kliknij na sznurek – zostanie rozwiązany.
  • Przesuń się w prawo, aż na wysokość drugiej świeczki na scenie, licząc od prawej strony.
  • Przełącz się na Jamesa i użyj skalpela na bloczku przy środkowym filarze.
  • Po animacji i rozmowie z Silvią pokaż sygnet oraz dokumenty salonu piękności.
  • Po kolejnej rozmowie trafisz do krypty.

Krypta w kościele św. Apolinarego

  • Jako Silvia kliknij na grób po prawej – jedna z tabliczek jest czystsza i przesunięta.
  • Kliknij na tabliczkę, potrzebujesz narzędzia.
  • Po rozmowie z Jamesem użyj na tabliczce noża.
  • Na odkrytym sejfie kliknij na inskrypcje oraz na liczbę w lewym dolnym rogu – MCMLXXVIII.

Obrazek

  • Inskrypcja składa się z fragmentów Ewangelii według św. Marka, Mateusza i Łukasza. To daje nam liczby 1000, 1000 i 50. Po dodaniu mamy kod 2050.
  • Ustaw kod na sejfie i zobacz zakończenie kolejnego odcinka tej przygodówki.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Shadows on the Vatican”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości